Miksei seurakunta painosta Israelia?

Anonyymi

Miksei Suomen juutalainen seurakunta tee pesäeroa Israelin politiikkaan ja ota selkeää kriittistä kantaa ihmisoikeusrikkomuksiin?

Suomi on oikeusvaltio ja ihmisillä on voimakas oikeudenmukaisuuden tunne ja tarve. Israelin kritiikitön kannattaminen on murhaajien suojelua ja lietsoo antisemitismiä.

Miksi sitä pitää lietsoa silloinkin, kun tietää, että sille on vaihtoehtoja?

Miksei me voida ottaa kantaa oikeudenmukaisuuden puolesta?

90

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska YK:n peruskirjan 5. artikla antaa jäsenmaille oikeuden puolustaa itseään. Kaikki Israelin naapurit eivät edelleenkään edes tunnusta sen olemassaoloa, vaan haluavat tuhota sen mahdollisimman perustellisesti.

      • Anonyymi

        Oikeasti juutalaisten kuuluu muuttaa Israeliin että Jeesuskin voi tulla takaisin ja kristityt saa omat alueet takaisin mitä muslimit varasteli kuten osan betlehemistä missä Jeesus syntyi.


    • Anonyymi

      Seurakunnan työhön ei kuulu valtiollinen politikointi.

    • Anonyymi

      Miksi Suomen juutalaisen seurakunnan pitäisi ottaa asiaan mitään kantaa? Tällä palstalla on kyse juutalaisuudesta, ei Israelista. Juutalainen seurakunta vaalii juutalaista uskoa ja perinnettä. Onneksi meille ei ole vielä Suomeen juurtunut sellainen kulttuuri, jossa kaikesta negatiiviseksi koetusta pitäisi irtisanoutua tai muuten katsotaan kannattavan niitä negatiivisia asioita.

      Suuri ongelma on se, että jatkuvasti Israelista esitetään perustelemattomia väitteitä, juuri näin kuin sinä tässä teet. Se on omiaan luomaan antisemitismiä.

      Juutalaiset ainakin Israelissa ovat kovia keskustelemaan ja ottamaan kantaa asioihin. Kirjoita sellaiselle palstalle, jolle aiheesi kuuluu ja esitä perustelut väitteellesi Israelin ihmisoikeusrikkomuksista. Laita vaikka tälle palstalle sitten linkki avaukseesi. Mikäli haluat asiasta aidosti keskustella, saat varmasti keskustelukumppaneita.

    • Anonyymi

      ”Suuri ongelma on se, että jatkuvasti Israelista esitetään perustelemattomia väitteitä, juuri näin kuin sinä tässä teet.”

      Ihmisoikeusrikkomukset mainittu. Olen sanaton, jos vastasit tosissaan.

      • Anonyymi

        Niinpä. Olen lukenut näitä kommentteja n. 20 vuotta eri sivustoilla. Etenkin tälle sivustolle tulee parhaimmillaan tuhansia Israelia vastustavia kommentteja vuodessa, joissa väitetään Israelin tekevän mm. ihmisoikeusrikkomuksia, mutta kun väitteille pyytää perusteluja ja lähteitä, ainoa perustelu on yleensä se, että perustelun ja lähteen pyytäjää väitetään natsiksi. Silloin erittäin harvoin kun jotain lähteitä annetaan, ne eivät tue esitettyä väitettä. Ymmärrän, että tällainen vetää sanattomaksi.


      • Anonyymi

        kummallista vihaoikeistolaisen kitinää,

        väität yk:n ja ihmisoikeusjärjestöjen olevan juutalais vastaisia,
        väität kiun putin, raporttien olevan valhetta, he heh,

        olet pihalla kuin tunkio,
        natsejakin väität kommunisteiksi,

        jos ei suolla vihaoikeiston vihapuhetta,
        niin kukaan ei tituleeraa natsiksi,

        summa sumaarum,
        zionistien terrorin vastaiset boikotit,
        ovat maailman laajuisia,

        eikä sinun vikinälläsi,
        ole mitään merkitystä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kummallista vihaoikeistolaisen kitinää,

        väität yk:n ja ihmisoikeusjärjestöjen olevan juutalais vastaisia,
        väität kiun putin, raporttien olevan valhetta, he heh,

        olet pihalla kuin tunkio,
        natsejakin väität kommunisteiksi,

        jos ei suolla vihaoikeiston vihapuhetta,
        niin kukaan ei tituleeraa natsiksi,

        summa sumaarum,
        zionistien terrorin vastaiset boikotit,
        ovat maailman laajuisia,

        eikä sinun vikinälläsi,
        ole mitään merkitystä...

        "kummallista vihaoikeistolaisen kitinää,"

        Vaikka olet kertonut edustavasi vihavasemmistoa, minä en edusta vihaoikeistoa. Et ole mistään kirjoituksestani löytänyt mitään sellaista, mikä yhdistäisi minut vihaoikeistoon.

        "väität yk:n ja ihmisoikeusjärjestöjen olevan juutalais vastaisia,"

        Laita vielä lainaukset ja lähteet näkyviin, niin katsotaan, mitä olen näistä asioista kirjoittanut. En tunnista noita omiksi kommenteiksini.

        "väität ... , raporttien olevan valhetta, he heh,"'

        Minkä raporttien? Anna lainaukset ja lähteet.

        Kun erilaisista raporteista on tullut keskustelua, olen pyytänyt kaivamaan niistä esiin yksittäisiä asioita ja tapahtumia, jotta oltaisiin vointu käydä niitä läpi kohta kohdalta. Tässä keskustelussa on hyvä esimerkki sellaisesta kohta kohdalta läpikäymisessä. Näyttää toimivan hyvin. Se alkaa 22.09.2022 11:07 postatusta viestistä. Ensimmäinen vastaus on minun, mutta sen jälkeen muut ovat jatkaneet.

        "kiun putin"

        Mitä tarkoitat tällä?

        "olet pihalla kuin tunkio,
        natsejakin väität kommunisteiksi,"

        En ole väittänyt natseja kommunisteiksi. Sinä teit sen itse. Kysyin sitten sinulta, että: "Vai tuollaiseen tulokseen tulit kirjastossa? Millaisen päättelyketjun seurauksena?"
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17551392/tanaan-kello-14-40-se-alkaa#comment-116336695

        "jos ei suolla vihaoikeiston vihapuhetta,
        niin kukaan ei tituleeraa natsiksi,"

        Minun kohdallani kollegasi perusteli natsiväitteen sillä, että ellei vastaa kaikkiin kysyttyihin kysymyksiin on natsi ja siionistinatsi, että hän on väitteet esittänyt aiemminkin ja että olet samanlainen kuin hän on kertonut olevansa.

        "zionistien terrorin vastaiset boikotit,
        ovat maailman laajuisia,"

        Edes omia väitteitäsi zionisten tekemiksi väittämillesi terroritoille et ole kyennyt perustelemaan muuten kuin jättämällä vastaamatta kysymyksiin, valehtelemalla ja rasismillasi. Olethan kertonut pyrkineesi Hamasin joukkoihin pommivyönkantajaksi, johon sinua ei sitten kelpuutettu epäluotettavuutesi vuoksi.

        "eikä sinun vikinälläsi,
        ole mitään merkitystä..."

        Vihavasemmisto on tunnetusti ihmisvihamielistä. Samalla taktiikalla ja ylpeydellä Suomen vihavasemmistohallitus on ajanut Suomen karille Sanna Marinin johdolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kummallista vihaoikeistolaisen kitinää,"

        Vaikka olet kertonut edustavasi vihavasemmistoa, minä en edusta vihaoikeistoa. Et ole mistään kirjoituksestani löytänyt mitään sellaista, mikä yhdistäisi minut vihaoikeistoon.

        "väität yk:n ja ihmisoikeusjärjestöjen olevan juutalais vastaisia,"

        Laita vielä lainaukset ja lähteet näkyviin, niin katsotaan, mitä olen näistä asioista kirjoittanut. En tunnista noita omiksi kommenteiksini.

        "väität ... , raporttien olevan valhetta, he heh,"'

        Minkä raporttien? Anna lainaukset ja lähteet.

        Kun erilaisista raporteista on tullut keskustelua, olen pyytänyt kaivamaan niistä esiin yksittäisiä asioita ja tapahtumia, jotta oltaisiin vointu käydä niitä läpi kohta kohdalta. Tässä keskustelussa on hyvä esimerkki sellaisesta kohta kohdalta läpikäymisessä. Näyttää toimivan hyvin. Se alkaa 22.09.2022 11:07 postatusta viestistä. Ensimmäinen vastaus on minun, mutta sen jälkeen muut ovat jatkaneet.

        "kiun putin"

        Mitä tarkoitat tällä?

        "olet pihalla kuin tunkio,
        natsejakin väität kommunisteiksi,"

        En ole väittänyt natseja kommunisteiksi. Sinä teit sen itse. Kysyin sitten sinulta, että: "Vai tuollaiseen tulokseen tulit kirjastossa? Millaisen päättelyketjun seurauksena?"
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17551392/tanaan-kello-14-40-se-alkaa#comment-116336695

        "jos ei suolla vihaoikeiston vihapuhetta,
        niin kukaan ei tituleeraa natsiksi,"

        Minun kohdallani kollegasi perusteli natsiväitteen sillä, että ellei vastaa kaikkiin kysyttyihin kysymyksiin on natsi ja siionistinatsi, että hän on väitteet esittänyt aiemminkin ja että olet samanlainen kuin hän on kertonut olevansa.

        "zionistien terrorin vastaiset boikotit,
        ovat maailman laajuisia,"

        Edes omia väitteitäsi zionisten tekemiksi väittämillesi terroritoille et ole kyennyt perustelemaan muuten kuin jättämällä vastaamatta kysymyksiin, valehtelemalla ja rasismillasi. Olethan kertonut pyrkineesi Hamasin joukkoihin pommivyönkantajaksi, johon sinua ei sitten kelpuutettu epäluotettavuutesi vuoksi.

        "eikä sinun vikinälläsi,
        ole mitään merkitystä..."

        Vihavasemmisto on tunnetusti ihmisvihamielistä. Samalla taktiikalla ja ylpeydellä Suomen vihavasemmistohallitus on ajanut Suomen karille Sanna Marinin johdolla.

        Katsos, tuli näköjään väärä linkki tähän viestiin. Tuo viittaa siihen, kun kerroit pedofiliataipumuksestasi, vaikka se ei keskustelun aiheeseen liittynytkään.

        Tässä siis linkki siihen, kun kerroit pitäväsi natseja kommunisteina:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17299192/boikotoi-israelia-tuota-nykyajan-natsivaltiota-#comment-116128969


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kummallista vihaoikeistolaisen kitinää,"

        Vaikka olet kertonut edustavasi vihavasemmistoa, minä en edusta vihaoikeistoa. Et ole mistään kirjoituksestani löytänyt mitään sellaista, mikä yhdistäisi minut vihaoikeistoon.

        "väität yk:n ja ihmisoikeusjärjestöjen olevan juutalais vastaisia,"

        Laita vielä lainaukset ja lähteet näkyviin, niin katsotaan, mitä olen näistä asioista kirjoittanut. En tunnista noita omiksi kommenteiksini.

        "väität ... , raporttien olevan valhetta, he heh,"'

        Minkä raporttien? Anna lainaukset ja lähteet.

        Kun erilaisista raporteista on tullut keskustelua, olen pyytänyt kaivamaan niistä esiin yksittäisiä asioita ja tapahtumia, jotta oltaisiin vointu käydä niitä läpi kohta kohdalta. Tässä keskustelussa on hyvä esimerkki sellaisesta kohta kohdalta läpikäymisessä. Näyttää toimivan hyvin. Se alkaa 22.09.2022 11:07 postatusta viestistä. Ensimmäinen vastaus on minun, mutta sen jälkeen muut ovat jatkaneet.

        "kiun putin"

        Mitä tarkoitat tällä?

        "olet pihalla kuin tunkio,
        natsejakin väität kommunisteiksi,"

        En ole väittänyt natseja kommunisteiksi. Sinä teit sen itse. Kysyin sitten sinulta, että: "Vai tuollaiseen tulokseen tulit kirjastossa? Millaisen päättelyketjun seurauksena?"
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17551392/tanaan-kello-14-40-se-alkaa#comment-116336695

        "jos ei suolla vihaoikeiston vihapuhetta,
        niin kukaan ei tituleeraa natsiksi,"

        Minun kohdallani kollegasi perusteli natsiväitteen sillä, että ellei vastaa kaikkiin kysyttyihin kysymyksiin on natsi ja siionistinatsi, että hän on väitteet esittänyt aiemminkin ja että olet samanlainen kuin hän on kertonut olevansa.

        "zionistien terrorin vastaiset boikotit,
        ovat maailman laajuisia,"

        Edes omia väitteitäsi zionisten tekemiksi väittämillesi terroritoille et ole kyennyt perustelemaan muuten kuin jättämällä vastaamatta kysymyksiin, valehtelemalla ja rasismillasi. Olethan kertonut pyrkineesi Hamasin joukkoihin pommivyönkantajaksi, johon sinua ei sitten kelpuutettu epäluotettavuutesi vuoksi.

        "eikä sinun vikinälläsi,
        ole mitään merkitystä..."

        Vihavasemmisto on tunnetusti ihmisvihamielistä. Samalla taktiikalla ja ylpeydellä Suomen vihavasemmistohallitus on ajanut Suomen karille Sanna Marinin johdolla.

        A'kuis tämmönen raportin pätkä,

        "Amnestyn raportti osoittaa, että Israel riistää palestiinalaisten perusoikeuksia ja -vapauksia monella tavalla. Palestiinalaiset kärsivät äärimmäisistä liikkumisvapauden rajoituksista sekä Israelin palestiinalaisyhteisöjen pitkäaikaisesta ja syrjivästä aliresursoinnista. Raportti esittää todisteita myös palestiinalaisten pakkosiirroista, hallinnollisista pidätyksistä ja laittomista teloituksista niin Israelissa kuin miehitetyillä palestiinalaisalueilla. Samalla ulkomailla asuvia palestiinalaispakolaisia kielletään palaamasta koteihinsa,

        Amnestyn analyysin mukaan nämä rikokset ovat osa systemaattista palestiinalaisväestöön kohdistuvaa hyökkäystä, joka tähtää sortavan ja alistavan järjestelmän ylläpitämiseen. Siksi ne ovat apartheidia, joka on rikos ihmisyyttä vastaan."

        entäs ne natsit oliko ne oikeistolaisia vai vasemmistolaisia...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A'kuis tämmönen raportin pätkä,

        "Amnestyn raportti osoittaa, että Israel riistää palestiinalaisten perusoikeuksia ja -vapauksia monella tavalla. Palestiinalaiset kärsivät äärimmäisistä liikkumisvapauden rajoituksista sekä Israelin palestiinalaisyhteisöjen pitkäaikaisesta ja syrjivästä aliresursoinnista. Raportti esittää todisteita myös palestiinalaisten pakkosiirroista, hallinnollisista pidätyksistä ja laittomista teloituksista niin Israelissa kuin miehitetyillä palestiinalaisalueilla. Samalla ulkomailla asuvia palestiinalaispakolaisia kielletään palaamasta koteihinsa,

        Amnestyn analyysin mukaan nämä rikokset ovat osa systemaattista palestiinalaisväestöön kohdistuvaa hyökkäystä, joka tähtää sortavan ja alistavan järjestelmän ylläpitämiseen. Siksi ne ovat apartheidia, joka on rikos ihmisyyttä vastaan."

        entäs ne natsit oliko ne oikeistolaisia vai vasemmistolaisia...?

        Luehan uudestaan 25.09.2022 22:58 postaamani viesti ja toimi sen mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luehan uudestaan 25.09.2022 22:58 postaamani viesti ja toimi sen mukaisesti.

        siinä setaas nähtiin,
        zionin hirviöt,
        antaa samaa kyytiä arabeille,
        mitä itse saivat 30 luvun saksassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä setaas nähtiin,
        zionin hirviöt,
        antaa samaa kyytiä arabeille,
        mitä itse saivat 30 luvun saksassa...

        Höpö höpö.

        Viestilläsi kerrot vain itsestäsi, kuten kerroit tuossa toisessakin keskustelussa pedotaipumuksestasi.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17551392/tanaan-kello-14-40-se-alkaa#comment-116336695

        Et sille "raportillesi" löytänyt mitään lähdettä. Laitat tekstejä lainausmerkkien sisään ja muiden pitäisi niitä sitten lukea ja kumarrella. Keksit omia valheitasi, kun et muuhun pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A'kuis tämmönen raportin pätkä,

        "Amnestyn raportti osoittaa, että Israel riistää palestiinalaisten perusoikeuksia ja -vapauksia monella tavalla. Palestiinalaiset kärsivät äärimmäisistä liikkumisvapauden rajoituksista sekä Israelin palestiinalaisyhteisöjen pitkäaikaisesta ja syrjivästä aliresursoinnista. Raportti esittää todisteita myös palestiinalaisten pakkosiirroista, hallinnollisista pidätyksistä ja laittomista teloituksista niin Israelissa kuin miehitetyillä palestiinalaisalueilla. Samalla ulkomailla asuvia palestiinalaispakolaisia kielletään palaamasta koteihinsa,

        Amnestyn analyysin mukaan nämä rikokset ovat osa systemaattista palestiinalaisväestöön kohdistuvaa hyökkäystä, joka tähtää sortavan ja alistavan järjestelmän ylläpitämiseen. Siksi ne ovat apartheidia, joka on rikos ihmisyyttä vastaan."

        entäs ne natsit oliko ne oikeistolaisia vai vasemmistolaisia...?

        Natseissa palveli juutalaisia. Suomenjuutalaiset oli niinikään natsien aseveljiä. Juutalaiset tappoi myös juutalaisia ja lähetti heitä tuhottavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kummallista vihaoikeistolaisen kitinää,

        väität yk:n ja ihmisoikeusjärjestöjen olevan juutalais vastaisia,
        väität kiun putin, raporttien olevan valhetta, he heh,

        olet pihalla kuin tunkio,
        natsejakin väität kommunisteiksi,

        jos ei suolla vihaoikeiston vihapuhetta,
        niin kukaan ei tituleeraa natsiksi,

        summa sumaarum,
        zionistien terrorin vastaiset boikotit,
        ovat maailman laajuisia,

        eikä sinun vikinälläsi,
        ole mitään merkitystä...

        NE ITSE OVAT NIISSÄ JÅRJESTÖISSÄ koska ne perustaneet.
        Zionistit ovat natseja. Perustivat YK ja EU ym..
        Odottakaas on tietojen tulva alkaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NE ITSE OVAT NIISSÄ JÅRJESTÖISSÄ koska ne perustaneet.
        Zionistit ovat natseja. Perustivat YK ja EU ym..
        Odottakaas on tietojen tulva alkaa..

        Olet tyypillinen Putinin trolli. Tietyt piirteet viestissäsi paljastavat teidät. Teillä on vihakampanja menossa Ukrainaa, juutalaisia, ukrainalaisia ja Israelia vastan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä setaas nähtiin,
        zionin hirviöt,
        antaa samaa kyytiä arabeille,
        mitä itse saivat 30 luvun saksassa...

        No niin judet on pannut arabeja faaraoita koko historian ajan SEKAKANSAA myös Hagar joukkoon meni Esau oli karvainen juutalainen. Menkää Arabiaan Egyptiin siinai pitää asuttaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei ole kaikki uutisointi mennyt ohi. Osa uutisoinnista on todenmukaista, osa ei, osa täysin perätöntä, osassa toimittajalta puuttuu täysin ymmärrys asiasta.

        Osaatko poimia tuolta Wikipedian sivulta jonkin tietyn mieltäsi kaihertavat asian, vai ajatteletko sinäkin, että minkään yksittäisen asian paikkansapitävyydellä ei ole mitään merkitystä, jos syytöksiä on riittävän monta?

        Ystävällisenä neuvona/pyyntönä sellainen asian, että kun vastaat viesteihin, paina kommentoimasi viestin oikeassa alakulmassa olevaa "Kommentoi"-tekstiä, niin kommenttisi yhdistyy oikeaan viestiin, jolloin keskustelun seuraaminen on helpompaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kaikki uutisointi mennyt ohi. Osa uutisoinnista on todenmukaista, osa ei, osa täysin perätöntä, osassa toimittajalta puuttuu täysin ymmärrys asiasta.

        Osaatko poimia tuolta Wikipedian sivulta jonkin tietyn mieltäsi kaihertavat asian, vai ajatteletko sinäkin, että minkään yksittäisen asian paikkansapitävyydellä ei ole mitään merkitystä, jos syytöksiä on riittävän monta?

        Ystävällisenä neuvona/pyyntönä sellainen asian, että kun vastaat viesteihin, paina kommentoimasi viestin oikeassa alakulmassa olevaa "Kommentoi"-tekstiä, niin kommenttisi yhdistyy oikeaan viestiin, jolloin keskustelun seuraaminen on helpompaa.

        No esimerkiks noi naisten oikeudet. Wikipedian mukaan Israel on taannut sukupuolten välisen tasa-arvon vasta vuonna 1948 ja ensimmäinen naispääministeri sinne saatiin vasta vuonna 1969.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esimerkiks noi naisten oikeudet. Wikipedian mukaan Israel on taannut sukupuolten välisen tasa-arvon vasta vuonna 1948 ja ensimmäinen naispääministeri sinne saatiin vasta vuonna 1969.

        Israel myös perustettiin vuonna 1948, joten takaaminen sujui aika vikkelästi. Mitä vuoden 1969 naispääministeriin tulee, niin kuinka monella muulla valtiolla oli tällainen ollut jo virassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israel myös perustettiin vuonna 1948, joten takaaminen sujui aika vikkelästi. Mitä vuoden 1969 naispääministeriin tulee, niin kuinka monella muulla valtiolla oli tällainen ollut jo virassa?

        Et sä voi jäädä jumiin vain yhteen kohtaan kun niitä on monta wikipediassa.

        Siinä sanotaan et asteikolla 1-7 Poliittiset oikeudet on 1 ja Kansalaisvapaudet 2, eli tosi alhaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sä voi jäädä jumiin vain yhteen kohtaan kun niitä on monta wikipediassa.

        Siinä sanotaan et asteikolla 1-7 Poliittiset oikeudet on 1 ja Kansalaisvapaudet 2, eli tosi alhaiset.

        Kommentoin yhtä viestiä, en koko Wikipediaa. Ja luet tuota asteikkoa väärin. Paras arvosana on 1 ja toiseksi paras 2.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoin yhtä viestiä, en koko Wikipediaa. Ja luet tuota asteikkoa väärin. Paras arvosana on 1 ja toiseksi paras 2.

        Mut Wikipediapa tietää, että Israelissa on käytössä kuolemantuomio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut Wikipediapa tietää, että Israelissa on käytössä kuolemantuomio.

        Vain todella vakavista rikoksista ihmiskuntaa vastaan sota-aikana. Sovellettu viimeksi Adolf Eichmanniin 1962.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain todella vakavista rikoksista ihmiskuntaa vastaan sota-aikana. Sovellettu viimeksi Adolf Eichmanniin 1962.

        Eti ite paremmat lähteet jos Wikipedia ei kelpaa! Sulle ei koskaan kelpaa muiden lähteet. Väität vielä että Wikipedia valehtelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eti ite paremmat lähteet jos Wikipedia ei kelpaa! Sulle ei koskaan kelpaa muiden lähteet. Väität vielä että Wikipedia valehtelee.

        Tieto kuolemantuomiosta on Wikipediasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eti ite paremmat lähteet jos Wikipedia ei kelpaa! Sulle ei koskaan kelpaa muiden lähteet. Väität vielä että Wikipedia valehtelee.

        Ei tuossa taida olla kyse siitä, etteivätkö lähteet kelpaisi, vaan siitä, mitä niissä lähteissä sanotaan. Tälläkin kerralla lähde toimi oikein hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kaikki uutisointi mennyt ohi. Osa uutisoinnista on todenmukaista, osa ei, osa täysin perätöntä, osassa toimittajalta puuttuu täysin ymmärrys asiasta.

        Osaatko poimia tuolta Wikipedian sivulta jonkin tietyn mieltäsi kaihertavat asian, vai ajatteletko sinäkin, että minkään yksittäisen asian paikkansapitävyydellä ei ole mitään merkitystä, jos syytöksiä on riittävän monta?

        Ystävällisenä neuvona/pyyntönä sellainen asian, että kun vastaat viesteihin, paina kommentoimasi viestin oikeassa alakulmassa olevaa "Kommentoi"-tekstiä, niin kommenttisi yhdistyy oikeaan viestiin, jolloin keskustelun seuraaminen on helpompaa.

        Suomennos Wikipedia
        https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Israel

        YK:n ihmisoikeuskomissio (UNCHR) raportoi "Israelin miehitysvallan toteuttamista laajalle levinneistä, järjestelmällisistä ja räikeistä ihmisoikeusloukkauksista, erityisesti joukkomurhista ja kollektiivisista rangaistuksista, kuten talojen purkamisesta ja rakennusten sulkemisesta Palestiinan alueella. Toimenpiteet ovat sotarikoksia, kansainvälisen humanitaarisen oikeuden räikeitä loukkauksia ja rikoksia ihmisyyttä vastaan."[149]

        Kansainvälinen tuomioistuin (ICJ) totesi, että ihmisoikeussopimuksia voidaan soveltaa[150] ja että Israel oli rikkonut kansainvälisen oikeuden mukaisia ​​velvoitteitaan perustamalla siirtokuntia miehitetyille alueille. ICJ:n mukaan Israel ei voi vedota itsepuolustusoikeuteen tai välttämättömyyteen, ja se on syyllistynyt perusihmisoikeuksien loukkaamiseen rajoittamalla liikkumisvapautta ja oikeutta työhön, terveyteen, koulutukseen ja riittävään elintasoon.[151][152]

        Lähteet
        See UN Document E/CN.4/RES/S-5/1 19 October 2000
        ^ "Legal Consequences of the Construction of a Wall in the Occupied Palestinian Territory" (2004), para 88, and 112–113.
        ^ "Legal Consequences of the Construction of a Wall in the Occupied Palestinian Territory" (2004), para 120, 134, and 142.
        ^ De Waart, Paul J. I. M. (2005). "International Court of Justice Firmly Walled in the Law of Power in the Israeli–Palestinian Peace Process". Leiden Journal of International Law. 18(3): 467–487.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kaikki uutisointi mennyt ohi. Osa uutisoinnista on todenmukaista, osa ei, osa täysin perätöntä, osassa toimittajalta puuttuu täysin ymmärrys asiasta.

        Osaatko poimia tuolta Wikipedian sivulta jonkin tietyn mieltäsi kaihertavat asian, vai ajatteletko sinäkin, että minkään yksittäisen asian paikkansapitävyydellä ei ole mitään merkitystä, jos syytöksiä on riittävän monta?

        Ystävällisenä neuvona/pyyntönä sellainen asian, että kun vastaat viesteihin, paina kommentoimasi viestin oikeassa alakulmassa olevaa "Kommentoi"-tekstiä, niin kommenttisi yhdistyy oikeaan viestiin, jolloin keskustelun seuraaminen on helpompaa.

        Apartheid
        https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Israel

        Israelin ei-israelilaisten kohtelua Israelin miehittämillä alueilla viimeisen neljänkymmenen vuoden ajan on verrattu Etelä-Afrikan ei-valkoisten kohteluun apartheid-aikana – useat puolueet, mukaan lukien Etelä-Afrikan ammattiliittojen kongressi,[160] Jimmy Carter,[161] arkkipiispa Desmond Tutu ja Israelin oikeusministeri Michael Ben-Yair. Vuonna 2009 Etelä-Afrikan humanististen tieteiden tutkimusneuvosto julkaisi 300-sivuisen tutkimuksen, jossa todettiin, että Israel harjoitti kolonialismia ja apartheidia miehitetyillä palestiinalaisalueilla.[162]

        Lähteet
        ^ Bodoni, Ronen (20 June 1995). "South African union joins boycott of Israel". Ynetnews. Retrieved 22 July2010.
        ^ "Jimmy Carter: Israel's 'apartheid' policies worse than South Africa's". Haaretz. 2 April 2008. Retrieved 22 July 2010.
        ^ "Occupation, Colonialism, Apartheid". 22 June 2009. Archived from the original on 22 June 2009. Retrieved 26 October 2020.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kaikki uutisointi mennyt ohi. Osa uutisoinnista on todenmukaista, osa ei, osa täysin perätöntä, osassa toimittajalta puuttuu täysin ymmärrys asiasta.

        Osaatko poimia tuolta Wikipedian sivulta jonkin tietyn mieltäsi kaihertavat asian, vai ajatteletko sinäkin, että minkään yksittäisen asian paikkansapitävyydellä ei ole mitään merkitystä, jos syytöksiä on riittävän monta?

        Ystävällisenä neuvona/pyyntönä sellainen asian, että kun vastaat viesteihin, paina kommentoimasi viestin oikeassa alakulmassa olevaa "Kommentoi"-tekstiä, niin kommenttisi yhdistyy oikeaan viestiin, jolloin keskustelun seuraaminen on helpompaa.

        Ihmiskilpien käyttö

        https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Israel

        Vuonna 2013 YK:n lapsen oikeuksien komitean raportissa todettiin, että Israelin joukot olivat käyttäneet palestiinalaisia ​​lapsia ihmiskilpinä 14 tapauksessa vuosina 2010–2013. Raportin mukaan lähes kaikki lapsia ihmiskilpinä käyttäneet olivat jääneet rankaisematta.[185]

        Amnesty International[186] ja Human Rights Watch[187] ovat niitä ryhmiä, jotka tekivät ihmiskilven vertailun. Myös Israelin ryhmä B'Tselem teki vertailun sanoen, että "pitkän ajanjakson toisen intifadan puhkeamisen jälkeen, huhtikuussa 2002, IDF käytti palestiinalaisia ​​siviilejä ihmiskilpinä ja pakotti heidät suorittamaan sotilaalliset toimet, jotka uhkasivat heidän henkeään."[188] Israelin korkein oikeus kielsi naapurimenettelyn vuonna 2005, mutta jotkut ryhmät sanovat, että IDF jatkaa sen käyttämistä, vaikka heidän mukaansa tapausten määrä on laskenut jyrkästi.[188][189]

        Huhtikuussa 2004 Rabbis for Human Rights -järjestön ihmisoikeusaktivistit raportoivat, että israelilaissotilaat käyttivät 13-vuotiasta Muhammed Badwania ihmiskilvenä mielenosoituksen aikana Länsirannalla Biddun kylässä[190] sitomalla hänet tuulilasiin. heidän jeeppinsä tarkoituksena pojan isän mukaan estää palestiinalaisia ​​mielenosoittajia heittelemästä heitä kivillä. Amnesty International totesi 1. heinäkuuta 2009, että Israelin joukot pakottivat palestiinalaiset jäämään yhteen huoneeseensa ja muuttivat talon muun osan tukikohtaksi ja tarkka-ampuja-asemaksi, "käyttäen tehokkaasti perheitä, sekä aikuisia että lapsia, ihmiskilpinä ja vaarantaa heidät", ryhmä sanoi. "Sivilien tarkoituksellinen käyttäminen sotilaallisen tavoitteen suojaamiseen, jota usein kutsutaan "ihmiskilpien" käyttämiseksi, on sotarikos", Amnesty sanoi.[191] Ihmisoikeusryhmät tuomitsivat tällaiset toimet neljännen Geneven yleissopimuksen rikkomisena.[192]

        Lähteet

        "Israel and the Occupied Territories Shielded from scrutiny: IDF violations in Jenin and Nablus". Amnesty International. 4 November 2002. Retrieved 9 September 2007.

        Human Rights Watch, Jenin: IDF Military Operations, VII. Human Shielding and the Use of Civilians for Military Purposes, May 2002. B'Tselem, "20 July 2006: Israeli Soldiers use civilians as Human Shields in Beit Hanun", 20 July 2006.

        "Israel Probes "Human Shield" Allegations", CBS News, 11 April 2007.

        Johnston, Cynthia. Activists say Israel held boy as human shieldReuters, 22 April 2004. Retrieved 18 January 2010

        AFP, 1 July 2009, Amnesty accuses Israel of using human shields in Gaza

        "Israeli Soldiers use civilians as Human Shields in Beit Hanun". The Israeli Information Center for Human Rights. B'Tselem. 2006. Retrieved 20 July 2006.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomennos Wikipedia
        https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Israel

        YK:n ihmisoikeuskomissio (UNCHR) raportoi "Israelin miehitysvallan toteuttamista laajalle levinneistä, järjestelmällisistä ja räikeistä ihmisoikeusloukkauksista, erityisesti joukkomurhista ja kollektiivisista rangaistuksista, kuten talojen purkamisesta ja rakennusten sulkemisesta Palestiinan alueella. Toimenpiteet ovat sotarikoksia, kansainvälisen humanitaarisen oikeuden räikeitä loukkauksia ja rikoksia ihmisyyttä vastaan."[149]

        Kansainvälinen tuomioistuin (ICJ) totesi, että ihmisoikeussopimuksia voidaan soveltaa[150] ja että Israel oli rikkonut kansainvälisen oikeuden mukaisia ​​velvoitteitaan perustamalla siirtokuntia miehitetyille alueille. ICJ:n mukaan Israel ei voi vedota itsepuolustusoikeuteen tai välttämättömyyteen, ja se on syyllistynyt perusihmisoikeuksien loukkaamiseen rajoittamalla liikkumisvapautta ja oikeutta työhön, terveyteen, koulutukseen ja riittävään elintasoon.[151][152]

        Lähteet
        See UN Document E/CN.4/RES/S-5/1 19 October 2000
        ^ "Legal Consequences of the Construction of a Wall in the Occupied Palestinian Territory" (2004), para 88, and 112–113.
        ^ "Legal Consequences of the Construction of a Wall in the Occupied Palestinian Territory" (2004), para 120, 134, and 142.
        ^ De Waart, Paul J. I. M. (2005). "International Court of Justice Firmly Walled in the Law of Power in the Israeli–Palestinian Peace Process". Leiden Journal of International Law. 18(3): 467–487.

        Lähteessäsi ei puhuta mitään joukkomurhista.

        UNCHR perustettiin vuonna 1946. Se lakkautettiin vuonna 2006. Yhtenä merkittävänä syynä lakkauttamiselle oli se, että siitä oli tullut politisoitunut elin, jossa useat räikeästi ihmisoikeuksia rikkovat valtiot pyrkivät keskittämään UNCHR:n huomion Israeliin ja jossa hyvin laajasti suhtauduttiin lähtökohtaisesti Israeliin negatiivisesti riippumatta siitä, mitä Israel teki tai jätti tekemättä.

        Aika pitkälti tuo toinen aiheesi kulminoituu siihen, että kuinka tulkitaan neljännen Geneven sopimuksen 49 artiklan 6. kohtaa.
        "Valtaajavalta ei saa valtaamalleen alueelle karkoittaa tai siirtää osaa omasta siviiliväestöstään."

        ICJ on valinnut sen laajemman tulkinnan, joka on vastoin sitä, mitä sillä on alun perin nimenomaisesti tarkoitettu ja mikä merkitys on nimenomaisesti suljettu pois. Siitä, kuinka tuota pitäisi tulkita, ovat kansainvälisen oikeuden asiantuntijat erimielisiä.

        Israel ei ole karkottanut eikä siirtänyt osaa omasta siviiliväestöstään nk. palestiinalaisalueille. Kyseisellä siirtämisellä tarkoitettiin alun perin sellaista siirtämistä, jos vaikka Suomi karkoittaisi tai muuten pakonomaisesti siirtäisi ruotsinkieliset suomalaiset toiselta valtiolta valtaamalleen alueelle vaikkapa Ruotsiin tai esimerkiksi karjalaiset Venäjältä valloitetulle alueelle.

        Nyt kun kyse on lähinnä Juudean ja Samarian alueista, jotka eivät kuulu millekään Israelin naapurivaltiolle, eikä niihin ole siirretty väestöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähteessäsi ei puhuta mitään joukkomurhista.

        UNCHR perustettiin vuonna 1946. Se lakkautettiin vuonna 2006. Yhtenä merkittävänä syynä lakkauttamiselle oli se, että siitä oli tullut politisoitunut elin, jossa useat räikeästi ihmisoikeuksia rikkovat valtiot pyrkivät keskittämään UNCHR:n huomion Israeliin ja jossa hyvin laajasti suhtauduttiin lähtökohtaisesti Israeliin negatiivisesti riippumatta siitä, mitä Israel teki tai jätti tekemättä.

        Aika pitkälti tuo toinen aiheesi kulminoituu siihen, että kuinka tulkitaan neljännen Geneven sopimuksen 49 artiklan 6. kohtaa.
        "Valtaajavalta ei saa valtaamalleen alueelle karkoittaa tai siirtää osaa omasta siviiliväestöstään."

        ICJ on valinnut sen laajemman tulkinnan, joka on vastoin sitä, mitä sillä on alun perin nimenomaisesti tarkoitettu ja mikä merkitys on nimenomaisesti suljettu pois. Siitä, kuinka tuota pitäisi tulkita, ovat kansainvälisen oikeuden asiantuntijat erimielisiä.

        Israel ei ole karkottanut eikä siirtänyt osaa omasta siviiliväestöstään nk. palestiinalaisalueille. Kyseisellä siirtämisellä tarkoitettiin alun perin sellaista siirtämistä, jos vaikka Suomi karkoittaisi tai muuten pakonomaisesti siirtäisi ruotsinkieliset suomalaiset toiselta valtiolta valtaamalleen alueelle vaikkapa Ruotsiin tai esimerkiksi karjalaiset Venäjältä valloitetulle alueelle.

        Nyt kun kyse on lähinnä Juudean ja Samarian alueista, jotka eivät kuulu millekään Israelin naapurivaltiolle, eikä niihin ole siirretty väestöä.

        lähteissä puhutaan terrorista ja murhista,
        30 luvun meinigistä saksassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lähteissä puhutaan terrorista ja murhista,
        30 luvun meinigistä saksassa...

        Sellaisiakin lähteitä on toki olemassa. Sinä tuskin löydät sellaista tälläkään vuosikymmenellä.

        Tuo ihailusi 1939-lukua kohtaan ja sille, mitä juutalaisille silloin tehtiin, korostuu lähes jokaisessa viestissäsi. Odotatko, että sama toistuisi vielä elinaikanasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lähteissä puhutaan terrorista ja murhista,
        30 luvun meinigistä saksassa...

        niin,
        eikö ole kummallista,
        että juutalaiset antaa arabeille samaa kyytiä,
        jota itse saivat 30 luvun saksassa...?

        muun muassa, sabrassa ja shatilassa,
        tapahtui joukkomurha...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin,
        eikö ole kummallista,
        että juutalaiset antaa arabeille samaa kyytiä,
        jota itse saivat 30 luvun saksassa...?

        muun muassa, sabrassa ja shatilassa,
        tapahtui joukkomurha...

        "niin,
        eikö ole kummallista,
        että juutalaiset antaa arabeille samaa kyytiä,
        jota itse saivat 30 luvun saksassa...?"

        Mitään tällaiseen viittaavaa et ole kuitenkaan mistään lähteistä löytänyt. Ihailusi 1930-luvun tapahtumia kohtaan on kyllä aika karmaisevaa ja kertoo siitä, kuinka ihailet sitä, millaista vääryyttä silloin tehtiin juutalaisia kohtaan mm. Saksassa ja sitä, kuinka odotat sen toistumista.

        "muun muassa, sabrassa ja shatilassa,
        tapahtui joukkomurha..."

        Niinhän siellä tapahtui vuonna 1982. Hoet sitä jatkuvasti. Sinulla on ollut jo 40 vuotta aikaa selvittää itsellesi mitä siellä tapahtui ja kenen toimesta. Vieläkään et ole siinä onnistunut.

        Tämän keskustelun aiheena on "Miksei seurakunta painosta Israelia?" Sabra ja Shatila ovat Libanonissa ja siellä libanonilaiset tappoivat lähinnä libanonilaisia Elie Hobeikan johdolla.

        Näin sinä yrität yhä kiinnittää huomioni sinuun. Kerroithan syynä tähän olenvan se, että arvelet että olisin pikkuinen tyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin,
        eikö ole kummallista,
        että juutalaiset antaa arabeille samaa kyytiä,
        jota itse saivat 30 luvun saksassa...?

        muun muassa, sabrassa ja shatilassa,
        tapahtui joukkomurha...

        Osa antaa kyytiä ja osa puolustaa. Juutalaiset aktivistit on tehneet ja tekevät edelleen paljon töitä sen eteen, että ihmisoikeusrikkomukset saadaan käsittelyyn. Ongelmia ei voida ratkaista ennen kuin ne tunnustetaan ja muutos lähtee sisältä päin.
        Nykyinen Israelin politiikka sotii niin pahasti Tooraa vastaan, että uskovaisten sionistien rivit harvenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähteessäsi ei puhuta mitään joukkomurhista.

        UNCHR perustettiin vuonna 1946. Se lakkautettiin vuonna 2006. Yhtenä merkittävänä syynä lakkauttamiselle oli se, että siitä oli tullut politisoitunut elin, jossa useat räikeästi ihmisoikeuksia rikkovat valtiot pyrkivät keskittämään UNCHR:n huomion Israeliin ja jossa hyvin laajasti suhtauduttiin lähtökohtaisesti Israeliin negatiivisesti riippumatta siitä, mitä Israel teki tai jätti tekemättä.

        Aika pitkälti tuo toinen aiheesi kulminoituu siihen, että kuinka tulkitaan neljännen Geneven sopimuksen 49 artiklan 6. kohtaa.
        "Valtaajavalta ei saa valtaamalleen alueelle karkoittaa tai siirtää osaa omasta siviiliväestöstään."

        ICJ on valinnut sen laajemman tulkinnan, joka on vastoin sitä, mitä sillä on alun perin nimenomaisesti tarkoitettu ja mikä merkitys on nimenomaisesti suljettu pois. Siitä, kuinka tuota pitäisi tulkita, ovat kansainvälisen oikeuden asiantuntijat erimielisiä.

        Israel ei ole karkottanut eikä siirtänyt osaa omasta siviiliväestöstään nk. palestiinalaisalueille. Kyseisellä siirtämisellä tarkoitettiin alun perin sellaista siirtämistä, jos vaikka Suomi karkoittaisi tai muuten pakonomaisesti siirtäisi ruotsinkieliset suomalaiset toiselta valtiolta valtaamalleen alueelle vaikkapa Ruotsiin tai esimerkiksi karjalaiset Venäjältä valloitetulle alueelle.

        Nyt kun kyse on lähinnä Juudean ja Samarian alueista, jotka eivät kuulu millekään Israelin naapurivaltiolle, eikä niihin ole siirretty väestöä.

        Joukkomurhistako sinä kaipaat juttuja? Ota tuosta vaikka Gazan raportti 2014. Julkaisija on juutalainen ihmisoikeusjärjestö.

        https://www.breakingthesilence.org.il/pdf/ProtectiveEdge.pdf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joukkomurhistako sinä kaipaat juttuja? Ota tuosta vaikka Gazan raportti 2014. Julkaisija on juutalainen ihmisoikeusjärjestö.

        https://www.breakingthesilence.org.il/pdf/ProtectiveEdge.pdf

        En erityisemmin kaipaa joukkomurhista juttuja, mutta kun sellaisesta esitettiin väite, niin totesin vain, että käytetyssä lähteessä ei sellaisesta ollut mitään puhetta.

        Mistä haluat tuohon Gazan raporttiin liittyen keskustella? Mitä sellaista siinä kerrotaan, mistä haluat jutella? Missä kohdassa? Mitä siitä asiasta tuossa lähteessäsi sanotaan? Oletko lukenut tuota lähdettäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain todella vakavista rikoksista ihmiskuntaa vastaan sota-aikana. Sovellettu viimeksi Adolf Eichmanniin 1962.

        Adam taas synnissä voi voi voi. No siiaänailla on tilaa rakentaa arabeille kuuluu vain arabimaat Egypti


    • Anonyymi

      Ketjun tarkoitus ei ole lietsoa antisemitismiä. Kyse ei nyt ole mistään muusta kuin aloituksessa olevista asioista.

      Pohjois-Amerikassa vaikuttaa rabbiininen ihmisoikeusjärjestö nimeltään T’ruah, joka edustaa yli 2 300 rabbia ja kanttoria yhteisöineen.
      Yli 250 rabbia ja kanttoria allekirjoitti helmikuussa 2022 vetoomuksen, joka toimitettiin Israelin Washingtonin suurlähetystöön. Lähde:
      https://truah.org/press/over-250-rabbis-and-cantors-call-on-israeli-government-to-intervene-stop-settler-violence-against-palestinians/

      Pitkä kirje osittain suomennettuna alla.

      ”Arvoisa suurlähettiläs Herzog,

      Viime kuukausina siirtokuntien toistuvat ja väkivaltaiset hyökkäykset palestiinalaisia kohtaan ovat lisääntyneet hälyttävästi. Tuore tutkimus osoittaa, että suurin osa tapauksista tapahtuu alueilla lähellä etuvartioita, joita pidetään laittomina jopa Israelin lain mukaan.

      Juutalaisina rabbeina ja rabbiinisen ihmisoikeusjärjestö T’ruahin jäseninä me olemme sitoutuneet oikeudenmukaiseen ja turvalliseen tulevaisuuteen sekä israelilaisille että palestiinalaisille. Olemme särkyneitä ja raivostuneita väkivallasta, johon on kuulunut vakavien vammojen aiheuttaminen lapsille ja aikuisille, kotien vahingoittaminen ja puiden kaataminen juurineen.”

      ”Toistaiseksi lähes ketään näiden iskujen toteuttajista ei ole pidätetty, ja vielä harvempia on asetettu syytteeseen ja tuotu oikeuden eteen. Videot ja silminnäkijäraportit osoittavat, että sotilaat seisovat paikalla, eivät puutu asiaan ja jopa suojelevat iskuja toteuttavia uudisasukkaita.

      Raportit osoittavat, että juutalaisten palestiinalaisiin syyllistyneet väkivaltaiset välikohtaukset Länsirannalla ovat lisääntyneet yli 150 % vuodesta 2019. Edellisen Simchat Toora-juhlan aikaan kymmenet naamioituneet uudisasukkaat lähtivät Havat Ma'onin ja Avigailin laittomista etuvartioista Israelin turvallisuusjoukkojen saattajana ja hyökkäsivät läheisen Khirbet al-Mufaqarah'n palestiinalaisten asukkaiden kimppuun. Tätä voidaan kuvata ainoastaan pogromiksi.
      Hyökkääjät haavoittivat 12 ihmistä, mukaan lukien pikkulasta, joka joutui sairaalaan päävamman vuoksi. Marraskuussa uudisasukkaat hyökkäsivät kolmen israelilaisen aktivistin kimppuun, jotka auttoivat palestiinalaisia ​​keräämään oliiveja. Hyökkäys tapahtui sen jälkeen, kun israelilaiset sotilaat, jotka olivat vartioineet maanviljelijöitä, poistuivat alueelta. Joulukuussa Hebronin uudisasukkaat hyökkäsivät 7-vuotiaan tytön kimppuun, joka oli matkalla kotiin koulusta. Melkein päivittäisiin hyökkäyksiin on kuulunut myös ikkunoiden läpi heitettyjä Molotov-cocktaileja, autoja, palestiinalaisia ​​maanviljelijöitä ja heidän mukanaan olevia israelilaisia ​​aktivisteja vastaan ​​heitetty kiviä. Näillä väkivallanteoilla on tavoite ajaa palestiinalaiset pois mailtaan ​​ja omia maa siirtokuntien käyttöön kansainvälisen oikeuden vastaisesti.

      Vaikka palestiinalaisia ​​vastaan ​​hyökkäävät siirtolaiset väittävät puolustavansa Israelin maata, he itse asiassa saastuttavat sitä Tooran ja Talmudin varoitusten mukaisesti:

      Verenvuodatuksen synnin vuoksi temppeli tuhoutuu ja jumalallinen läsnäolo lähtee Israelista, kuten se sanoo: "Älä saastuta maata jossa elät." (Num. 35:33)
      Talmud Shabbat 33a

      Israelin hallitus tunnustaa, että ongelma on olemassa, mistä on osoituksena puolustusministeri Benny Gantz, joka kutsui äskettäin koolle hätäkokouksen asiasta, ja hallituskoalition jäsenet yhdessä israelilaisten kansalaisjärjestöjen kanssa isännöivät Stop Settler Violence -konferenssia Knessetissä. Nyt tarvitaan toimintaa.

      On vallanpitäjien vastuulla varmistaa oikeusvaltion periaatteet lainkäyttöalueillaan. Yhdessä Midrashissa Jumala varoittaa:

      Eliezer sanoi: Jos alhaalla on din (oikeus/oikeusvaltio), ylhäältä ei tarvita diniä. Mutta jos alhaalta ei kuulu huminaa, kuuluu ylhäältä. . .
      Siksi Pyhä Siunattu sanoi: "Noudata lakeja (mishpat), jotta et pakottaisi minua pakottamaan mishpatin toimeen ylhäältä."
      Midrash Tanchuma 5:7

      Välittömät toimet lain noudattamiseksi ja siirtokuntien väkivallan torjumiseksi ovat sekä kiireelliset että välttämättömät. Tämä on kuitenkin vasta ensimmäinen askel systeemisen ongelman ratkaisemiseksi. Niin kauan kuin siirtokunnat kukoistavat ja kasvavat kansainvälisen oikeuden vastaisesti ja niin kauan kuin miehitys jatkuu, palestiinalaiset eivät saavuta ihmisoikeuksien suojaa, jonka he, kuten israelilaiset ja kaikki ihmiset ansaitsevat.”

    • Anonyymi

      YK:n tiedote

      GENEVE
      24. 8. 2022

      YK:n asiantuntijat tuomitsivat tänään Israelin lisääntyvät hyökkäykset palestiinalaisten kansalaisyhteiskuntaa vastaan ​​miehitetyllä Länsirannalla sen jälkeen, kun Israelin armeija murtautui Ramallahissa toimivien seitsemän palestiinalaisen ihmisoikeus- ja humanitaarisen ryhmän toimistoihin ja sulki ne viime viikolla.

      "Nämä toimet merkitsevät ihmisoikeuksien puolustajien ankaraa tukahduttamista ja ovat laittomia ja mahdottomia hyväksyä", asiantuntijat sanoivat ja rohkaisivat YK:n jäsenvaltioita ryhtymään tehokkaisiin kansainvälisen oikeuden sallimiin toimiin näiden väärinkäytösten lopettamiseksi.

      Aamunkoitossa 18. elokuuta Israelin joukot aiheuttivat laajaa omaisuusvahinkoa ja antoivat sotilaallisia määräyksiä, joissa määrättiin seitsemän palestiinalaisen ihmisoikeusryhmän toimiston sulkemista**. Nämä toimet noudattavat Israelin aiempia nimityksiä ja julistuksia näistä järjestöistä "terroristiksi" ja "laittomaksi".

      "Nämä nimeämiset ja julistukset ovat laittomia ja perusteettomia, eikä Israelin väitteitä tukevia konkreettisia ja uskottavia todisteita ole koskaan esitetty", sanoivat asiantuntijat, jotka tekivät samat havainnot huhtikuussa 2022.

      Israelin turvallisuuspalvelu Shin Bet kuulusteli 18. ja 21. elokuuta kolmea seitsemästä järjestöstä, Palestiinan naisten komitean liiton, Al-Haqin ja Defence for Children - Palestine -järjestön johtajia. Asiantuntijat panivat erityisen huolestuneena merkille Shin Betin väitetyt uhkaukset heitä kohtaan, mukaan lukien Al-Haqin johtajaa Shawan Jabarinia koskevassa julkisessa lausunnossa kerrotut.

      "Israelin hallitus on ryhtynyt useisiin toimenpiteisiin heikentääkseen kansalaisyhteiskunnan järjestöjä, rajoittaen ja tukahduttaen ihmisoikeuksien puolustajien laillista toimintaa, millä on myös suhteettoman suuri vaikutus naispuolisiin ihmisoikeuksien puolustajiin", asiantuntijat sanoivat.

      "Tuloksena on vakavia loukkauksia yhdistymis-, mielipiteen- ja sananvapauteen sekä oikeuteen osallistua julkisiin ja kulttuurillisiin asioihin, joita Israel on täysin velvollinen täyttämään, kunnioittamaan ja suojelemaan", asiantuntijat sanoivat. "Kansalaisyhteiskunta on mitä jätetään palestiinalaisille heidän vähimmäissuojansa vuoksi. Tämän elintärkeän tilan ja resurssin supistaminen on laitonta ja moraalitonta."

      YK:n asiantuntijat sanoivat, että Israelin esittämät tiedot perustellakseen päätöstään lisätä ihmisoikeusryhmät mustalle listalle terroristijärjestöinä eivät ole onnistuneet vakuuttamaan avunantajien hallituksia ja kansainvälisiä järjestöjä. Asiantuntijat huomauttivat, että Euroopan unionin (EU) petostentorjuntaviraston Al Haqista tekemä katsaus vahvisti, että "ei ole löydetty epäilyksiä EU:n varoihin vaikuttavista väärinkäytöksistä ja/tai petoksista".

      Asiantuntijat kehottivat EU:ta, kaikkia viittä turvallisuusneuvoston pysyvää jäsentä ja kaikkia jäsenvaltioita ryhtymään konkreettisiin toimiin suojellakseen palestiinalaisia ​​järjestöjä ja henkilökuntaa, joiden toimistoihin tehtiin ratsioita ja jotka suljettiin.

      Asiantuntijat sanoivat, että tällainen suojelu riippuu siitä, että Israel kumoaa lopullisesti näiden järjestöjen nimeämisensä ja julistuksensa "terroristiksi" ja "laittomaksi". "EU:n ja erityisesti sen jäsenvaltioiden on pikaisesti käytettävä vaikutusvaltaansa näiden kansalaisyhteiskuntaa vastaan ​​suunnattujen aggressiivisten hyökkäysten lopettamiseksi ihmisoikeuksien puolustajien ja kansalaisalueen suojelemista koskevien sitoumustensa ja velvoitteidensa mukaisesti."

      "Jälleen kerran on selvää, että lausunnot, joissa tuomitaan ja pahoillaan Israelin laittomia toimia, eivät riitä – on aika, että sanoja seuraa kansainvälisen yhteisön nopea ja määrätietoinen toiminta painostaakseen Israelia diplomaattisesti palauttamaan oikeusvaltion, oikeudenmukaisuuden ja ihmisoikeudet miehitetyllä Palestiinan alueella", asiantuntijat sanoivat.

      https://www.ohchr.org/en/press-releases/2022/08/un-experts-condemn-israeli-suppression-palestinian-human-rights

      Tarkkailijoiden lista nimineen löytyy linkistä. YK:n tarkkailijat eivät ole YK:n henkilökuntaa eivätkä saa palkkaa työstään. He ovat riippumattomia kaikista hallituksista tai organisaatioista ja palvelevat omassa ominaisuudessaan.

    • Anonyymi

      Juutalaisten kaikkialla maailmassa tulisi painostaa Israelia ajamaan terroristipalestiinalaiset (Hamas) pois Israelin alueelta, ns. Länsirannalta ja Gazasta sekä sitten liittää nuo alueet viralliseen Israeliin.
      Ja ne ns. "palestiinalaiset", jotka suostuvat elämään Israeln laillisen järjestysvallan alaisuudessa, saisivat olla virallisesti tunnustettuja Israelin kansalaisia kaikkine pyhän maan laillisine oikeuksineen.

    • Anonyymi

      KUN SE BALFOUR Paperi ON LAITONTA MONESTA SYYSTÄ.
      Alueen palestiinalaisten dna on yli 80% alueen tyypistä seemiläistä. Palestiinalle se alue kuuluu.

      • Anonyymi

        Israel on perustettu Kansainliiton juutalaisten kansalliseksi kodiksi määrittelemälle alueelle YK:n suosituksesta. Laillisempia perusteluja olemassaololleen ei ole millään valtiolla.


      • Anonyymi

        Kyllä näitä tarinoita on saanut kertoa ihan vapaasti. Itse taisin törmätä näihin ensimmäisen kerran n. 30 vuotta sitten. Nämä tarinat eivät ole koskaan vakuuttaneet. Lähinnä näistä höpöttävät he, jotka mainostavat osaavansa ajatella omilla aivoillaan, eivätkä muutenkaan näistä asioista oikein mitään tiedä eivätkä ymmärrä.


      • Anonyymi

        Juutalaisuudella ei ole vaatimuksia DNA:n suhteen. Kuka vain voi kääntyä juutalaisuuteen, kunhan tekee sen tosissaan.


    • Anonyymi

      Katso, mitä Israeli ja juutalaiset oikeasti merkitsevät. Alkaen n. 46:25 eteenpäin ja Oden Yinon suunnitela mukaanlukien.
      https://www.bitchute.com/video/rLnCcNfoKjrO/
      Oikea historia on pyyhitty pois ja meille on syötetty pelkkää propagandaa. Nyt totuus on tullut esiin ja pääsemme eroon näistä ikuisista sodista. Antisemitismi on tämän päivän valttikortti, mutta sillä ei ole enää mitään substanssia, kun tiedämme, mitä nämä khazarialaiset ovat tehneet ja varanneet meille orjille. Älkää unohtako Afrikan valkoisia orjia.

      • Anonyymi

        Orjien kahleissa oli 1800 luvulla Freemason merkki painettu. Siitäkin ne syyttivät valkoihoisia. Kaikki on päinvastoin mitä syötetty,opetettu,kerrottu liian kauan. Ne itse tehneet kauheuksia joista syytävät valkoisia. EU pj vander Leyen suvulla,oli orjia.
        Kaikesta pahasta ja valheista ja väärästä tulee kyllä tiedot aikanaan. Historian kirjat kirjoitettava uusiksi ja Raamattukin korjattava. Vatikaani pimitti kirjoja joita oli 777 ja niistä 66 mukana ja muutettu joitakin kohtia. Niitä saatu on takaisin. Lisäksi tietoja on muuallakin saatavissa maa planeetan historiasta.


      • Anonyymi

        Mitä sillä videolla näistä asioista sanotaan sellaista, mikä liittyy tämän keskustelun aiheeseen?


    • Anonyymi

      Jumala on tänäkin päivänä yksi.

      • Anonyymi

        Hyvä että huomasit. Siitä lähdet vaan nyt opiskelemaan moniteismia, niin voit sen joku päivä sisäistää.


    • Anonyymi

      Islam terrorisoi Israelia. Islamin tavoite on tuhota juutalaisten ikioma maa Israel. Koraani lietsoo demonista vihaa juutalaisia eli Jumalan omaisuuskansaa vastaan, kuten myös kristittyjä vastaan.

      • Anonyymi

        Eivät ne ole mitään saman jumalan kuin meidän valittuja. Valhehtelijoita ja väärentäjiä. Saatte nähdä.


      • Anonyymi

        Älä viitsi. Suurimmalla osalla juutalaisia ei ole mitään muslimeja vastaan ja toisin päin. Ääriajattelijat ja sotahullut on asia erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi. Suurimmalla osalla juutalaisia ei ole mitään muslimeja vastaan ja toisin päin. Ääriajattelijat ja sotahullut on asia erikseen.

        10 % muslimeista on n. 200 miljoonaa ihmistä. Sekin olisi jo melko suuri joukko vihaamaan juutalaisia.


    • Anonyymi

      97.9 % niistä jotka sanovat itseään juutalaisksi ei ole niitä.
      Ei DNA eri veriryhmä.

      • Anonyymi

        Tämä on tällä hetkellä Putinin trollien tärkeimpiä valheita, joilla Putin trolleineen pyrkii hakemaan oikeutusta hyökkäykselle Ukrainaa, Israelia ja erityisesti näissä maissa eläviä juutalaisia vastaan.


      • Anonyymi

        Juutalaisuus ei edelleenkään ole kiinni DNA:sta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuus ei edelleenkään ole kiinni DNA:sta.

        Ot selville mitä Usan John Hopkins yliopisto?sairaala,instittuutti tutkija kertoo juutalaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on tällä hetkellä Putinin trollien tärkeimpiä valheita, joilla Putin trolleineen pyrkii hakemaan oikeutusta hyökkäykselle Ukrainaa, Israelia ja erityisesti näissä maissa eläviä juutalaisia vastaan.

        Satulinna on varmaan kiva apikka asua vaikka koko elämänsä..jos ei muusta tai totuudesta tiedä sen ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satulinna on varmaan kiva apikka asua vaikka koko elämänsä..jos ei muusta tai totuudesta tiedä sen ulkopuolella.

        Niinpä ja nyt kun totuus tuli julki, alkoi kyvykkäiden ihmisten joukkopako Venäjältä. Valhe pitää Venäjää huonosti pystyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ot selville mitä Usan John Hopkins yliopisto?sairaala,instittuutti tutkija kertoo juutalaisista.

        Otahan itse selvää ja kerro sitten meille, mikäli se liittyy keskustelun aiheeseen. Keskustelun aiheena on: "Miksei seurakunta painosta Israelia?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ot selville mitä Usan John Hopkins yliopisto?sairaala,instittuutti tutkija kertoo juutalaisista.

        Myöskään yliopistoilla ei ole sanavaltaa siihen, kuka on juutalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöskään yliopistoilla ei ole sanavaltaa siihen, kuka on juutalainen.

        ONKO VAIKEUKSIA YMMÄRTÄÄ AZIAN SISÄLTÖ? Vai muuten vaan negatiivi trollaa.
        DNA tutkimukset joista tehdään tulos ja päätelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja nyt kun totuus tuli julki, alkoi kyvykkäiden ihmisten joukkopako Venäjältä. Valhe pitää Venäjää huonosti pystyssä.

        TAITA tulla roistojen pako koloihin jos enää löytävät meilläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ONKO VAIKEUKSIA YMMÄRTÄÄ AZIAN SISÄLTÖ? Vai muuten vaan negatiivi trollaa.
        DNA tutkimukset joista tehdään tulos ja päätelmä.

        Ei ole vaikeuksia ymmärtää asian sisältöä. Lähinnä sisältönä on se, että Venäjällä ja muuallakin venäjänmielisten vaino juutalaisia kohtaan on nousussa ja sitä pyritään lietsomaan mm. tuon 2022-11-27 12:50:24 postatun viestin kaltaisilla viesteillä. Tätä täsmälleen samaa Putinin trollit tekevät nyt ainakin kymmenillä netissä. Tämä on toisintoa vihavasemmiston toiminnasta 1930-luvun Saksassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TAITA tulla roistojen pako koloihin jos enää löytävät meilläkin.

        Totta. Putinhan kerää heitä vankiloista rintamalle Ukrainaan rintamalle lähetettäväksi. Pitkälti lähetettävät valitaan mm. etnisen taustan ja mielipiteiden perusteella. Putin tekee "siivousta" venäläisten keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaikeuksia ymmärtää asian sisältöä. Lähinnä sisältönä on se, että Venäjällä ja muuallakin venäjänmielisten vaino juutalaisia kohtaan on nousussa ja sitä pyritään lietsomaan mm. tuon 2022-11-27 12:50:24 postatun viestin kaltaisilla viesteillä. Tätä täsmälleen samaa Putinin trollit tekevät nyt ainakin kymmenillä netissä. Tämä on toisintoa vihavasemmiston toiminnasta 1930-luvun Saksassa.

        Sinulla on vääriä luuloja. Seuraat satanistie media juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on vääriä luuloja. Seuraat satanistie media juttuja.

        Et kuitenkaan osoittanut mitään vääräksi tai satanistimedian jutuiksi. Noudatat Putinin trollien pelikirjaa, eli mihinkään perustumattomia väitteitä ja epäluulon herättämistä. Juuri näin juutalaisia demonisoitiin Saksassa 1930-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ONKO VAIKEUKSIA YMMÄRTÄÄ AZIAN SISÄLTÖ? Vai muuten vaan negatiivi trollaa.
        DNA tutkimukset joista tehdään tulos ja päätelmä.

        Onko vaikeuksia ymmärtää, että juutalaisen DNA voi olla mikä hyvänsä? Rajoituksia ei ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on tällä hetkellä Putinin trollien tärkeimpiä valheita, joilla Putin trolleineen pyrkii hakemaan oikeutusta hyökkäykselle Ukrainaa, Israelia ja erityisesti näissä maissa eläviä juutalaisia vastaan.

        Putinilla on myös juutalaisia oligarkkiliittolaisia kuten Sergei Kirijenko joka saattaa olla jopa hänen seuraajansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putinilla on myös juutalaisia oligarkkiliittolaisia kuten Sergei Kirijenko joka saattaa olla jopa hänen seuraajansa.

        Silti Putinin trollit levittävät kiihtyvällä vimmalla juutalais-, ukrainalais-, Ukraina- ja Israelvastaista propagandaa.


    • Anonyymi

      Johan on porukka sekaisin kun noin päättömiä ehdotellaan. Huh huh.

    • Anonyymi

      Näillä lahkojen pään sijoittajilla ja sekoitetuilla ei ole,käsitys isosta kuvasta mitä liittyy asioihin.

      • Anonyymi

        Kommentissasi on selviä Putinin trollin viitteitä, mutta huomaa, että teissäkin kaavitaan jo astian pohjia, kun juuri kukaan teistä ei saa enää selvää suomenkielistä viestiä aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentissasi on selviä Putinin trollin viitteitä, mutta huomaa, että teissäkin kaavitaan jo astian pohjia, kun juuri kukaan teistä ei saa enää selvää suomenkielistä viestiä aikaiseksi.

        Ettehän te median uskovat edes ymmärrä mitä kirjoitetaan joten ihan sama mitä kirjoitusvirheitä tuleeeeeee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettehän te median uskovat edes ymmärrä mitä kirjoitetaan joten ihan sama mitä kirjoitusvirheitä tuleeeeeee...

        Et ymmärtänyt kommentoimaasi viestiä.


    • Anonyymi

      Painosta mistä? Israel on mediavihan kohteena täysin asiattomin perustein. Muslimit vihaavat juutalaisia periaatteellisista syistä vedoten koraaniin.

      • Anonyymi

        Ei tässä ole kysymys vain muslimeista.
        Kontekstia ei ymmärretä.


      • Anonyymi

        Ei noin voi sanoa... Muslimit ei ole sen enempää yhtenäinen porukka kuin juutalaisetkaan. Toiset vihaa ja toiset ei.


    • Anonyymi

      https://m.youtube.com/watch?v=BJSl1bmsMnE

      ”Palestiinalaiset maanviljelijät ja israelilaiset rauhanaktivistit sanovat, että nuorten juutalaisten äärinationalistien hyökkäykset siirtokunnissa Länsirannalla ovat lisääntyneet viime kuukausina. Palestiinalaiskylässä Burinissa sadat rauhanaktivistit auttoivat istuttamaan oliivipuita kaksi viikkoa sen jälkeen, kun uudisasukkaat hyökkäsivät ja haavoittivat seitsemän ihmistä. Aktivistit syyttävät Israelin hallitusta ja turvallisuusjoukkoja siitä, että he eivät tee juuri mitään siirtokuntien väkivallan lopettamiseksi. Linda Gradstein raportoi Burinista Länsirannan pohjoisosassa.

      Sadat israelilaiset ja palestiinalaiset rauhanaktivistit istuttivat oliivipuita Länsirannan kukkuloille palestiinalaisen Burinin kylän ja useiden israelilaisten siirtokuntien väliin. He protestoivat äärijuutalaisten uudisasukkaiden väkivaltaisten hyökkäysten nousevaa aaltoa vastaan.

      Nasser Abed Raba, palestiinalainen maanviljelijä:

      ”Tulimme tänne tukemaan ystäviämme Burinin kylässä, jotka joutuivat uudisasukkaiden kimppuun. Oliivipuu näyttää yhteytemme maahan. Se on siunattu puu, ja se mainitaan Koraanissa, Toorassa ja evankeliumeissa."

      Kaksi viikkoa sitten noin tusina äärioikeistolaista hyökkäsi palestiinalaisten maanviljelijöiden ja heidän israelilaisten kannattajiensa kimppuun täällä haavoittaen ainakin seitsemää ja polttaen auton. Tällä kertaa oikeusryhmät koordinoivat Israelin armeijan kanssa pitääkseen eron uudisasukkaiden ja rauhanaktivistien välillä.

      Rabbi Yehiel Grenimann, Rabbis for Human Rights:

      "Me ryhmänä ajattelemme, että sitä, mitä nämä ihmiset tekevät, kutsutaan Jumalan nimen "Hilul Hashem" häväistyksi. He väittävät edustavansa uskontoa, mutta mielestäni he esittävät väärää uskontoa. Meille perusasia on, että juutalaisuus on uskonto, joka näkee kaikki ihmiset luotuina Jumalan kuvaksi ja kaikki ihmiset ovat lain alaisia, ​​kunnioituksen ja suojelun arvoisia."

      YK:n mukaan vuonna 2021 ääriasukkaat tekivät lähes 500 hyökkäystä palestiinalaisia ​​vastaan, vaikka syytteitä on nostettu vain kourallinen.

      Siirtokunta-aktivistit sanovat, että vain muutamat ääriajattelijat ovat vastuussa hyökkäyksistä ja että palestiinalaisten hyökkäykset Länsirannalla asuvia uudisasukkaita ja sotilaita vastaan ​​ovat lisääntyneet.

      Yisrael Medad, Länsirannan siirtokunta-aktivisti:

      ”Olin raivoissani ja itse asiassa todella loukkaantunut henkilökohtaisesti väkivallasta, jota esiintyi kahden juutalaisen ryhmän välillä, tapahtuman olosuhteista huolimatta. Olen myös hyvin järkyttynyt siitä, että väkivalta oli reaktio juutalaisten ja arabien ryhmälle, joka yksinkertaisesti tuli tekemään maatöitä."

      Israelin parlamentin vasemmistolaiset jäsenet ovat tuominneet siirtokuntien hyökkäykset ja vaatineet hallitusta tekemään enemmän ääriliikkeiden väkivallan lopettamiseksi.”

    • Anonyymi

      Armahtakoon Luoja, ettei näin vain koskaan kävisi. Israel on Jumalan omaisuuskansa ja hänen silmäteränsä. Hamsa on aina Israelin yllä sen suojana. Myös maamme oma pikku juutalaisvähemmistömme on osa sitä. Olisi todella nurinkurista, jos Suomessa tapahtuisi tämä, josta tässä kirjoitetaan.

      Häpeän myös syvästi, että maassamme ilmenee näin paljon antisemitismiä ja Israelille vihamielistä henkeä. Se on merkki epäuskosta ja se on SYNTIÄ! Siitä seuraa vielä rangaistus. Jumala rankaisee. Siksi on syytä ruveta suomalaisten lukemaan Raamattua. Rukoillaan myös yhdessä Israelin puolesta.

      • Anonyymi

        Eivät ole. Satanisteja ja zionisti hallinto.
        Ette te ymmärrä edes miten tyhmä ja älytön ajatus valittu kansa valhe on .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole. Satanisteja ja zionisti hallinto.
        Ette te ymmärrä edes miten tyhmä ja älytön ajatus valittu kansa valhe on .

        Kommenttisi on älytön.


    • Anonyymi

      Niiden pitää muuttaa asumaan Israeliin tietysti

      • Anonyymi

        Eivät ole sieltä kotoisin. Sinulla,on iso aukko tiedoissa ja ymmärryksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole sieltä kotoisin. Sinulla,on iso aukko tiedoissa ja ymmärryksessä.

        Ketkä eivät ole Israelista kotoisin? Kuinka määrittelet sen, keillä on oikeus asua nykyisen Israelin alueella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä eivät ole Israelista kotoisin? Kuinka määrittelet sen, keillä on oikeus asua nykyisen Israelin alueella?

        Ketkä eivät ole... ketkä ovat... Vastaus näihin kysymyksiin löytyvät Raamatusta. Lukea sieltä, olkaa hyvä. Ja rukouksen hengessä!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe