Kandien käyttö

Anonyymi

Kun terveyskeskus käyttää sijaisuuksiin kandeja, joilla ei ole mitään meriittejä hoitoihin, kuka vastaa virheistä? Oma paikallinen terkkari palkkasi kandeja kesän ajaksi hoitamaan sairaita ja tulos oi katastrofaalinen. Hoidot ja toimenpiteet meni totaalisesti päin honkia. Hoitovirheitä on lukuisia ja muun muassa hammashoidossa on tehty potilaan kannalta järkyttäviä virheitä. On halkaistu vanhan ihmisen hoidettavia hampaita ja sitten vaadittu "harkkoina" hampaiden poistoja.
Mikä on oikea taho valittaa? Ylilääkäri vain naureskelee asioista.

13

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sdp punikit. Se tarkoittaa että maksa veroa mutta mitään et saa. Kuka näitä äänestää???

    • Anonyymi

      Kandeilla on aina ohjaajana pätevä vanhempi lääkäri.

    • Anonyymi

      Ei niistä kukaan vastaa, eikä näitä kandeja kukaan ohjaa.
      Itselläni on omakohtaista kokemusta. Oli kovat kivut, tkn kandi totesi vain, syö buranaa ja panadolia, tule takaisin 2 viikon päästä jos ei auta.
      2 viikon päästä ei ollut lääkäreille aikaa.Kun lopulta ajan sain, oli uusi kandi. Sama ohje, syö buranaa ja panadolia, jos ei auta tule takaisin 2 viikon päästä.
      Tämä rumba jatkuu loputtomiin ellei sairas itse tajua mennä yksityiselle.

      • Anonyymi

        Juuri näin se menee.
        Muistan aikoinani Naistenklikan tavan käyttää kandeja diagnoosien tekemiseen. Kymmenen nuorta tyttöä ja poikaa pällisteli jalkojeni väliä ja arvuuttelivat syitä ja seurauksia.
        Oli keskenmeno, massiivinen verenvuoto ja kamalat kivut.


      • Anonyymi

        Tuolla tavallahan toimii jo valmiit lääkäritkin, kandit tekevät samalla tavoin.
        Enimmäkseen hoidetaan kipua, ei kivun syytä, valitettavasti.


    • Anonyymi

      Entä jos, kun on enemmänkin koulutettu, eikä opit, eikä työn jälki ole sen kummempi.?
      Jo sietämättömiäkin kipuja joutuu valittamaan, niin kertoo vain , että paljon on kipuja joita ei saada selville. Nämä on niin vaikeita asioita!

      • Anonyymi

        Vaikeita asioita. Joskus sitä toivoisi, että hoitaja, kandi tai lääkäri olisi itsekin joskus kokenut kipuja ja sairauksia, ehkä sitten ymmärtäisivät enemmän.

        Oma kivun pisteytys ei tavoita usein ollenkaan hoitavaa tahoa. Kun sain infarktin, ja tein kuolemaa, sitä kipua olen kuvannut asteikolla 1-5, siihen viiteen. Hermokipua sitten ehkä kolmeen neljään. Mutta kun vastassa on vakavaa sairautta ja kipua kokematon tyyppi, heille viitonen voi olla migreeni... tms., jota taas itse en tunne ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeita asioita. Joskus sitä toivoisi, että hoitaja, kandi tai lääkäri olisi itsekin joskus kokenut kipuja ja sairauksia, ehkä sitten ymmärtäisivät enemmän.

        Oma kivun pisteytys ei tavoita usein ollenkaan hoitavaa tahoa. Kun sain infarktin, ja tein kuolemaa, sitä kipua olen kuvannut asteikolla 1-5, siihen viiteen. Hermokipua sitten ehkä kolmeen neljään. Mutta kun vastassa on vakavaa sairautta ja kipua kokematon tyyppi, heille viitonen voi olla migreeni... tms., jota taas itse en tunne ollenkaan.

        Joskus kyllä johtuu ihan siitä, ettei lääkäri välttämättä välitä potilaasta ja hänen kivuistaan pätkän vertaa.
        Luulisi, että on lääkäreilläkin kipuja ollut, eri asia tietysti, että minkälaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeita asioita. Joskus sitä toivoisi, että hoitaja, kandi tai lääkäri olisi itsekin joskus kokenut kipuja ja sairauksia, ehkä sitten ymmärtäisivät enemmän.

        Oma kivun pisteytys ei tavoita usein ollenkaan hoitavaa tahoa. Kun sain infarktin, ja tein kuolemaa, sitä kipua olen kuvannut asteikolla 1-5, siihen viiteen. Hermokipua sitten ehkä kolmeen neljään. Mutta kun vastassa on vakavaa sairautta ja kipua kokematon tyyppi, heille viitonen voi olla migreeni... tms., jota taas itse en tunne ollenkaan.

        Kerroin lääkärille kuinka kestämätön, sietämätön suorastaan helvetillinen kipuni on, ollut jo vuosikausia, lähentelee kymppiä siinä kymmenen pykälän kipuasteikolla.

        Lääkäri katsoi silmät ymmyrkäisinä ja loihe lausumaan, että mistä minä tiedän kuinka kipeä sinä olet, kun ei ole sellaista mittaria jolla se voidaan mitata!!!


    • Anonyymi

      Mitäpä niitä kipuja sen kummemmin selvittämään, kun palkkakin on sama, tutki enemmän tai vähemmän!

    • Anonyymi

      Vanhusten asema alkaa olla jo ihan kamala. Ovat kuin jotain vihanneksia, joihin voi tökkiä ihan mitä vain toimenpidettä, lääkettä tai jopa mitälie ruokaa. Ei Suomessa enää uskalla vanheta "liikaa", ettei aleta ihan ylikävellä joka paikassa.
      Sopiva kuolinikä taitaapi olla siinä max 75-77. Ehkäpä 76 sopivin :)

      • Anonyymi

        Oon ajatellut, että mulle riittää 60, ei onneksi ihan lähellä vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon ajatellut, että mulle riittää 60, ei onneksi ihan lähellä vielä.

        Kuuskymppinen on liian nuori kuolemaan, jossei ole ihan pakko.
        Olen itse 65 nyt ja aion elää (jos onnaa) ehkä noin kymmenen vuotta vielä ihan piruuttani. Olen jo haudannut ison osan kavereistani ja nähnyt senkin, miten upeita nuoria on kasvanut vastuuta kantamaan. Tekevät oman osansa kohtapuolin joka iikka, kuten mekin teimme.
        Parasta on nyt, etten enää kaipaa nuoruuteen, en halua missään nimessä sinne tosivanhuuteen (potilaaksi) , ja nautin jokaisesta päivästä vielä täysillä.
        Ulkoilu, ruoka, uni ja eläinten vuoksi tehty aktiivityö pitää elämässä kiinni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe