Lopetin sertraliinin melkein päin seinää ripulin takia

Anonyymi

Lopetin 200mg sertraliinii melkein päin seinää nyt on äärimmäistä tuskaisuutta levottomuutta ja aikaa kulunu 4vk ihme miten nämä oireet puskee näin jälkikäteen päälle. Rauhoittavat on ainoa juttu mikä pitää mua järjissään tällä hetkellä välillä en pysty keskittyä yhteen asiaan 10 sekunttia pitempään tää on helvetti maan päällä.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otan osaa, tiedän kuinka hirveää tuo voi olla. Kokemusta on. Vieroitus voi puhkaista sisäistä levottomuutta ja agitaatiota, unettomuutta, sähköiskutuntemuksia päässä, tunnetilojen äärimmäistä heittelyä ynnä muuta "kivaa".
      Pää tuntuu pumpulilta, ja ei toimi optimaalisesti ja olo on itselle vieras. Jos etenkin pitkään käyttöä takana kannattaa vähentää varoen ja hitaasti!

      Mikä "kivointa" hoitava taho ei ole maininnut lääkettä määrätessä koko oireista mitään. En minä nuorena tajunnut kuinka voimakkaasta tavarasta oli kyse. Sanottiin vain että "voi lopettaa milloin vain" ja "ei aiheuta riippuvuutta" mikä teki valheellisen turvallisuudentunteen lääkkeen käytöstä enkä siksi tajunnut mitä riskejä vieroituksessa piilee eikä osannut ottaa sitä tarvittavalla vakavuudella. Kun joskus lääkäriltä vieroitukseen apua sai ei saanut edes ymmärrystä. Pitivät hulluna kun kuvasi sisäistä levottomuutta mitä lääkealasajo aikaansai. Edesvastuutonta sanon minä.

      Oireet voi tuntua vielä voimistuvan lopetuksen jälkeen jonkun aikaa. On henkisen tason ja fyysisen tason oireita. Kannattaa ottaa huomioon myös mahdolliset rauhoittavien haittavaikutukset tossa sun olon pahenemisessa. Kannattaa olla niiden kans varovainen ettei sulla oo kohta toinen ongelma niiden kanssa.

      Toivottavasti olo helpottaa. Surviving Antidepressants palstalta voit löytää apua ja tukea erilaisten oireiden kanssa kamppailuun. Toki palstan lähtökohta on että lääke ajetaan hitaasti alas.

      • Anonyymi

        Olemassa on myös käsittääkseni FB-ryhmä SSRI vieroittautujille. En muista millä nimellä on mutta löytyy googlaamalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      54
      850
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe