Korvausteologiset harhaopit ja ihmisorganisaatiot

Anonyymi

2. Sam. 7:24
Ja sinä olet valmistanut itsellesi kansasi Israelin, omaksi kansaksesi ikuisiksi ajoiksi; ja sinä, Herra, olet tullut heidän Jumalaksensa.

- Jumalan oma kansa ei ole Seventh Day Adventistist Church organisaatio vaan Israel Raamatun mukaan.
- Vain pöljät uskovat väärään profeettaan ja pastoreihinsa ("adventtitotuuteen" ja susiin lammasten vaatteissa).

54

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja ei tunne Jumalaa, ei Raamattua, eikä totuutta. On vain pelkkä panettelija.

    • Anonyymi

      Adventtikirkko = Israel.

      • Anonyymi

        Adventtikirkko ei ole missään mielessä yhtä kuin Israel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkko ei ole missään mielessä yhtä kuin Israel.

        Kyllä on. Sinä vain et tiedä, mikä Israel on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on. Sinä vain et tiedä, mikä Israel on.

        Tiedän kyllä, ellei sitten vihervasemmistolaisesti muuteta sanojen merkityksiä ja aleta vaatimaan muilta sen uusien nimitysten mukaista ajattelua. Vihervasemmistohan on mielestään muuttanut mm. seuraavien termien merkityksen:
        - avioliitto
        - sukupuoli
        - isä
        - äiti
        - tasa-arvo
        - jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän kyllä, ellei sitten vihervasemmistolaisesti muuteta sanojen merkityksiä ja aleta vaatimaan muilta sen uusien nimitysten mukaista ajattelua. Vihervasemmistohan on mielestään muuttanut mm. seuraavien termien merkityksen:
        - avioliitto
        - sukupuoli
        - isä
        - äiti
        - tasa-arvo
        - jne.

        Et tiedä.

        Raamatun Israel ei ole se Lähi-idässä oleva valtio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä.

        Raamatun Israel ei ole se Lähi-idässä oleva valtio.

        Osaatko perustella jotenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko perustella jotenkin?

        Jos osaat Raamatun historian ja Israelin valtion historian, tiedät vastauksen kysymykseesi. Pidätkö muuten juutalaisia ja muslimeja Jumalan omaisuuskansana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on. Sinä vain et tiedä, mikä Israel on.

        Ylimielistä bullshittiä!


    • Anonyymi

      On tuokin yksi tapa uskoa asioita. Mutta kymmenet miljoonat uskovat toisin kuin sinä. Hajoo siihen!

      • Anonyymi

        Sadat miljoonat uskovat samalla tavalla kuin keskustelun aloittaja. Siihen sinun ei kannata hajota, vaan ennemmin miettiä sitä, mihin oma uskosi asian suhteen perustuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sadat miljoonat uskovat samalla tavalla kuin keskustelun aloittaja. Siihen sinun ei kannata hajota, vaan ennemmin miettiä sitä, mihin oma uskosi asian suhteen perustuu.

        Ne sinun sadat miljoonasi ovat vääräuskoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sadat miljoonat uskovat samalla tavalla kuin keskustelun aloittaja. Siihen sinun ei kannata hajota, vaan ennemmin miettiä sitä, mihin oma uskosi asian suhteen perustuu.

        Minun uskossani ei ole merkitystä koko asialla, sillä Raamattu sanoo selkeästi, että Jumala kokoaa sekä Israelin että pakanauskovat yhteen pelastumista varten. Tuollainen turha pelleily joillakin typerillä termeillä ei ole niin kovin tärkeää. Kirjoittaisit jostakin, mikä olisi oikeasti tärkeää, kuten pelastusasiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne sinun sadat miljoonasi ovat vääräuskoisia.

        Onneksi sinä et ole se, joka määrittelee, mihin muiden pitää uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sinä et ole se, joka määrittelee, mihin muiden pitää uskoa.

        Silti he ovat väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti he ovat väärässä.

        Sillä ei ole mitään merkitystä pelastuksen kannalta, joten saat vapaasti uskoa asiasta mitä lystät.


    • Anonyymi

      Jos nyt puhutaan korvausteologiasta, niin silloin koko juutalainen temppelipalvelus oli korvausteologiaa.
      Lammas ja syntiuhrikauris oli korvaamassa Jeesuksen kertakaikkista uhria. Uhrimenot ja juhlat olivat myös tulevaisten varjo, siis korvausteologiaa.

      Aabrahamin jälkeläisiä ovat kaikki uskovat, jotka ottavat pelastuksen vastaan. Jeesus itse varoitti juutalaisia kuvittelemasta että he olisivat Aabrahamin lapsia syntymänsä perusteella:
      Luukas 3:8
      "Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham', sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille."

      • Anonyymi

        Moi adv. pastori

        Oletko samaa mieltä aloituksen tekijän kanssa?


      • Anonyymi

        Siittiösolut ei ole pelastus tai esinahkat. Eläin uhrit ei pelasta vaan muistuttaa synnistä.


    • Anonyymi

      Onko tämä siis sitä "korvausteologiaa" ?

      6 Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
      7 eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
      8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.

      28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
      29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

      Ketkä siis nyt uudessa liitossa ovat Jumalan lapsia ja siten Jumalan kansaa ?

      Luonnolinen Israel ?

      Vai uudestisyntyneet uskovat ?

    • Anonyymi

      Tapelkaa vain keskenänne. Raamatulla voi todistaa kummankin vaihtoehdon todeksi? Raamatulla voi todistaa vaikka vessareissunsa todeksi, jos niin haluaa!

      “25. Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, tahdon teidän tietävän tämän salaisuuden: paatumus on kohdannut osaa Israelista, ja se kestää, kunnes täysi määrä pakanoita on tullut sisälle. 26. Sitten koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: ”Siionista on tuleva Pelastaja. Hän poistaa jumalattomuuden Jaakobista. 27. Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä.” 28. Evankeliumin kannalta he ovat vihollisia, teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja, isien tähden, 29. sillä Jumala ei kadu armolahjojaan eikä kutsuaan. 30. Te olitte ennen Jumalalle tottelemattomia, mutta heidän tottelemattomuutensa vuoksi te olette nyt saaneet laupeuden. 31. Samoin he ovat nyt olleet tottelemattomia, jotta myös he saisivat laupeuden teidän saamanne armahduksen vuoksi. 32. Jumala on näet sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.” (Room 11:25-32, FinRK)

      Vaikka Jumala lupasikin Israelille apunsa:

      “10. älä pelkää, sillä minä olen kanssasi. Älä pälyile ympärillesi, sillä minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä. 11. Katso, häpeän ja pilkan saavat kaikki, jotka palavat vihasta sinua vastaan. Tyhjiin raukeavat ja tuhoutuvat ne, jotka riitelevät sinun kanssasi. 12. Etsimälläkään et löydä niitä, jotka taistelivat sinua vastaan; tyhjiin, olemattomiin, katoavat ne, jotka kanssasi sotivat. 13. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun oikeaan käteesi ja sanon sinulle: ”Älä pelkää, minä autan sinua.” 14. Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki. Minä autan sinua, sanoo Herra, sinun lunastajasi, Israelin Pyhä. 15. Minä teen sinusta puimareen, rajusti raastavan, uuden ja monipiikkisen. Sinä puit ja rouhit vuoret, muutat kukkulat akanoiksi. 16. Sinä viskaat ne, tuuli vie ne ja myrsky hajottaa. Mutta sinä iloitset Herrassa, Israelin Pyhä on sinun kerskauksesi.” (Jes 41:10-16, FinRK)

      Niin toisaalta Jumala sanoi, ettei enää armahda Israelia:

      “6. Vaimo tuli jälleen raskaaksi ja synnytti tyttären. Nyt Herra sanoi Hoosealle: ”Anna hänelle nimeksi Loo-Ruhama, sillä tästä lähtien en enää armahda Israelin heimoa, niin että antaisin sille anteeksi. 7. Mutta Juudan heimoa minä armahdan, ja minä, Herra, heidän Jumalansa, pelastan heidät. En minä pelasta heitä jousella, miekalla enkä sodalla, en hevosilla enkä ratsumiehillä.” 8. Kun vaimo oli vieroittanut Loo-Ruhaman, hän tuli raskaaksi ja synnytti pojan. 9. Ja Herra sanoi: ”Anna hänelle nimeksi Loo-Ammi, sillä te ette ole minun kansani enkä minä tahdo olla teidän Jumalanne.”” (Hoos 1:6-9, FinRK)

      Ja sitten taas:

      “16. Mutta kaikki jäljelle jääneet niistä kansoista, jotka hyökkäsivät Jerusalemia vastaan, kulkevat vuosi vuodelta sinne ylös kumartamaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. 17. Niille maan kansoille, jotka eivät lähde ylös Jerusalemiin kumartamaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ei tule sadetta. 18. Jos egyptiläisten suku ei lähde sinne ylös, ei sadetta tule heillekään. Heitäkin kohtaa sama vitsaus, jolla Herra lyö niitä kansoja, jotka eivät lähde sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa. 19. Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden kansojen synnin palkka, jotka eivät lähde sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.” (Sak 14:16-19, FinRK)

      Unohtamatta VT. profetiaa, jossa kääntyvät pakanakansat tulevat kasvamaan samassa puussa, jonka runko on Israel ja ne KAIKKI pelastuvat.

      • Anonyymi

        Puu, eikä runkokaan ole Israel !

        Se on Kristus, johon jokainen oksa oksastetaan !

        Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        Uuden liiton alkaessa ja vanhan lakatessa Jumala karsi suurimman osan oksista pois !

        Eli viinipuuhun jäivät vain ja ainoastaan ne, jotka uskoivat Jeesukseen !

        Kaikki muut juutalaiset karsittiin siis pois !

        Sitten tuo ensimmäinen Raamatunkohdan lainaus tarkoittaa lopun aikaa, eli kun kova karsinta käy, 2/3 osaa hävitetään ja 1/3 osa silloin vain jää jäljelle, ja heidätkin viedään tuleen, eli koviin kärsimyksiin.

        Sakarja 13
        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        Sitten jää vain pieni jäännös, kuten Sana sanoo !

        Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        Joten ei pidä vääristellä Raamatun sanomaa, ottamalla vain itselle mieleinen osa ja JÄTTÄMÄLLÄ PALJON TÄRKEÄÄ TIETOA POIS !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puu, eikä runkokaan ole Israel !

        Se on Kristus, johon jokainen oksa oksastetaan !

        Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        Uuden liiton alkaessa ja vanhan lakatessa Jumala karsi suurimman osan oksista pois !

        Eli viinipuuhun jäivät vain ja ainoastaan ne, jotka uskoivat Jeesukseen !

        Kaikki muut juutalaiset karsittiin siis pois !

        Sitten tuo ensimmäinen Raamatunkohdan lainaus tarkoittaa lopun aikaa, eli kun kova karsinta käy, 2/3 osaa hävitetään ja 1/3 osa silloin vain jää jäljelle, ja heidätkin viedään tuleen, eli koviin kärsimyksiin.

        Sakarja 13
        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        Sitten jää vain pieni jäännös, kuten Sana sanoo !

        Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        Joten ei pidä vääristellä Raamatun sanomaa, ottamalla vain itselle mieleinen osa ja JÄTTÄMÄLLÄ PALJON TÄRKEÄÄ TIETOA POIS !

        No etpä sinäkään Vanhaa testamenttia tunne!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No etpä sinäkään Vanhaa testamenttia tunne!!

        Missä siis koet minulla olevan puutteita ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puu, eikä runkokaan ole Israel !

        Se on Kristus, johon jokainen oksa oksastetaan !

        Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        Uuden liiton alkaessa ja vanhan lakatessa Jumala karsi suurimman osan oksista pois !

        Eli viinipuuhun jäivät vain ja ainoastaan ne, jotka uskoivat Jeesukseen !

        Kaikki muut juutalaiset karsittiin siis pois !

        Sitten tuo ensimmäinen Raamatunkohdan lainaus tarkoittaa lopun aikaa, eli kun kova karsinta käy, 2/3 osaa hävitetään ja 1/3 osa silloin vain jää jäljelle, ja heidätkin viedään tuleen, eli koviin kärsimyksiin.

        Sakarja 13
        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        Sitten jää vain pieni jäännös, kuten Sana sanoo !

        Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        Joten ei pidä vääristellä Raamatun sanomaa, ottamalla vain itselle mieleinen osa ja JÄTTÄMÄLLÄ PALJON TÄRKEÄÄ TIETOA POIS !

        "Sitten tuo ensimmäinen Raamatunkohdan lainaus tarkoittaa lopun aikaa, eli kun kova karsinta käy, 2/3 osaa hävitetään ja 1/3 osa silloin vain jää jäljelle, ja heidätkin viedään tuleen, eli koviin kärsimyksiin."

        Tuo ei ole Adventtikirkon opetusta. Nämä tapahtumat tapahtuivat jo muinaisessa historiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitten tuo ensimmäinen Raamatunkohdan lainaus tarkoittaa lopun aikaa, eli kun kova karsinta käy, 2/3 osaa hävitetään ja 1/3 osa silloin vain jää jäljelle, ja heidätkin viedään tuleen, eli koviin kärsimyksiin."

        Tuo ei ole Adventtikirkon opetusta. Nämä tapahtumat tapahtuivat jo muinaisessa historiassa.

        Luetko siitä itse:

        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Tämäkö on siis jo tapahtunut ?

        Oletko tosissasi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetko siitä itse:

        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Tämäkö on siis jo tapahtunut ?

        Oletko tosissasi ?

        Kyllä. Historiankirjoitusten mukaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Historiankirjoitusten mukaan on.

        Siis milloin öljymäki halkesi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis milloin öljymäki halkesi ?

        Kuvakieltä. Mutta evankeliumin mukaan siellä myös maa järisi ja halkeili.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetko siitä itse:

        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Tämäkö on siis jo tapahtunut ?

        Oletko tosissasi ?

        Vuonna 70 kun Jerusalem vallattiin ja temppeli harjoitettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvakieltä. Mutta evankeliumin mukaan siellä myös maa järisi ja halkeili.

        Oletko ihan kadottanut todellisuuden tajusi ?

        Mitä siinä lukee oikeasti ???

        LUE JA USKO !!!

        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.

        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.


      • Anonyymi

        "Sitten koko Israel on pelastuva" Room.11:26 n väärin käännetty.

        OUTOOS ei merkitse "sitten" vaan tällä tavoin!

        Koko Israel pelastuu siten että pakanoita oksastetaan Jeesukseen juutalaisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan kadottanut todellisuuden tajusi ?

        Mitä siinä lukee oikeasti ???

        LUE JA USKO !!!

        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.

        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Ihan tosissaan.

        “51. Silloin temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti. Maa järisi ja KALLIOT HALKESIVAT. 52. Haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. 53. Jeesuksen ylösnousemisen jälkeen he lähtivät haudoistaan, tulivat pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monille.” (Matt 27:51-53, FinRK)

        Toki tätä maanjäristystä ei löydy mistään historiankirjoista eikä mistään muusta evankeliumista, vaikka kaikki sen ajan tunnetut maanjäristykset on dokumentoitu tarkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tosissaan.

        “51. Silloin temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti. Maa järisi ja KALLIOT HALKESIVAT. 52. Haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. 53. Jeesuksen ylösnousemisen jälkeen he lähtivät haudoistaan, tulivat pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monille.” (Matt 27:51-53, FinRK)

        Toki tätä maanjäristystä ei löydy mistään historiankirjoista eikä mistään muusta evankeliumista, vaikka kaikki sen ajan tunnetut maanjäristykset on dokumentoitu tarkkaan.

        Älä nyt heittäänny ihan tyhmäksi ja ymmärtämättömäksi !

        Onko ÖLJYMÄKI HALJENNUT vai ei ???

        Onko Öljymäen keskellä nykyään SUURI LAAKSO ???

        Joten lopeta typerät sepustuksesi, jotka eivät perustu ollenkaan todellisuuteen !

        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puu, eikä runkokaan ole Israel !

        Se on Kristus, johon jokainen oksa oksastetaan !

        Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        Uuden liiton alkaessa ja vanhan lakatessa Jumala karsi suurimman osan oksista pois !

        Eli viinipuuhun jäivät vain ja ainoastaan ne, jotka uskoivat Jeesukseen !

        Kaikki muut juutalaiset karsittiin siis pois !

        Sitten tuo ensimmäinen Raamatunkohdan lainaus tarkoittaa lopun aikaa, eli kun kova karsinta käy, 2/3 osaa hävitetään ja 1/3 osa silloin vain jää jäljelle, ja heidätkin viedään tuleen, eli koviin kärsimyksiin.

        Sakarja 13
        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        Sitten jää vain pieni jäännös, kuten Sana sanoo !

        Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        Joten ei pidä vääristellä Raamatun sanomaa, ottamalla vain itselle mieleinen osa ja JÄTTÄMÄLLÄ PALJON TÄRKEÄÄ TIETOA POIS !

        Eikö juutalaiset tappanut ton profeetta sakarjan temppelin välille johonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetko siitä itse:

        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Tämäkö on siis jo tapahtunut ?

        Oletko tosissasi ?

        Niin Jeesus tosiaan seisoi öljymäellä myös itki rukoili paastosi nousi taivaaseen ja getsemanen puutarha on se kaakon nimi nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis milloin öljymäki halkesi ?

        Kun Jeesus ristiin naulittiin tuli maanjäristys ja synkeys täytti maan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 70 kun Jerusalem vallattiin ja temppeli harjoitettiin.

        Arabit rakensi sinne moskeijat ja nekin joutui maan järistyksiin. Sodoman Egypti hallitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan kadottanut todellisuuden tajusi ?

        Mitä siinä lukee oikeasti ???

        LUE JA USKO !!!

        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.

        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Joo tulikin kun Jeesus nousi kuolleista haudat aukesi pyhät nousi haudoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitten koko Israel on pelastuva" Room.11:26 n väärin käännetty.

        OUTOOS ei merkitse "sitten" vaan tällä tavoin!

        Koko Israel pelastuu siten että pakanoita oksastetaan Jeesukseen juutalaisten kanssa.

        Älä nyt valehtele että joku pelastuisi jonkun heimon kautta. Jumalan poika tuli taivaasta pelastamaan kadonneita ja muita kansoja. Kaikista kielistä heimoista ne jotka uskoo poikaan pelastuu. Koskee maapalloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tosissaan.

        “51. Silloin temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti. Maa järisi ja KALLIOT HALKESIVAT. 52. Haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. 53. Jeesuksen ylösnousemisen jälkeen he lähtivät haudoistaan, tulivat pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monille.” (Matt 27:51-53, FinRK)

        Toki tätä maanjäristystä ei löydy mistään historiankirjoista eikä mistään muusta evankeliumista, vaikka kaikki sen ajan tunnetut maanjäristykset on dokumentoitu tarkkaan.

        Löytyy varmaan missä sen ajan historiaa on myös keisarit kuninkaat maaherrat oli paikalla. Kaikki oli Rooman kansalaisia Rooman vallan alaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt heittäänny ihan tyhmäksi ja ymmärtämättömäksi !

        Onko ÖLJYMÄKI HALJENNUT vai ei ???

        Onko Öljymäen keskellä nykyään SUURI LAAKSO ???

        Joten lopeta typerät sepustuksesi, jotka eivät perustu ollenkaan todellisuuteen !

        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti.

        On suuri laakso kuule siinä on maatiloja ja hautausmaat . Montakin hautausmaata. Sekin maa liikkui missä Jeesus ristiin naulittiin kalliot halkesi . Luoja kun liikuttaa kuulkaa luontoa on myrskyä on synkkää on valoisaa me vaan ihmetellään. Jeesus muuten ratsasti ponilla niin kultaisesta portista sisään mikä on muurattu kiinni. Siellä arabit vahtii paikkoja.Myös öljymäellä arabit käyttää kaikkea.Jopa myy rahasta Jeesus rihkamaa turisteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On suuri laakso kuule siinä on maatiloja ja hautausmaat . Montakin hautausmaata. Sekin maa liikkui missä Jeesus ristiin naulittiin kalliot halkesi . Luoja kun liikuttaa kuulkaa luontoa on myrskyä on synkkää on valoisaa me vaan ihmetellään. Jeesus muuten ratsasti ponilla niin kultaisesta portista sisään mikä on muurattu kiinni. Siellä arabit vahtii paikkoja.Myös öljymäellä arabit käyttää kaikkea.Jopa myy rahasta Jeesus rihkamaa turisteille.

        Lopeta jo, nolaat itse itsesi todella pahasti, koen jo myötähäpeää puolestasi !

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Öljymäki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitten koko Israel on pelastuva" Room.11:26 n väärin käännetty.

        OUTOOS ei merkitse "sitten" vaan tällä tavoin!

        Koko Israel pelastuu siten että pakanoita oksastetaan Jeesukseen juutalaisten kanssa.

        Kukaan ei pelastu pelkästään kansalaisuuden perusteella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt heittäänny ihan tyhmäksi ja ymmärtämättömäksi !

        Onko ÖLJYMÄKI HALJENNUT vai ei ???

        Onko Öljymäen keskellä nykyään SUURI LAAKSO ???

        Joten lopeta typerät sepustuksesi, jotka eivät perustu ollenkaan todellisuuteen !

        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti.

        "Onko Öljymäen keskellä nykyään SUURI LAAKSO ???"

        On. Et vain tunne Israelin valtion maantiedettä Raamatun ajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Jeesus tosiaan seisoi öljymäellä myös itki rukoili paastosi nousi taivaaseen ja getsemanen puutarha on se kaakon nimi nykyään.

        Kaakon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko Öljymäen keskellä nykyään SUURI LAAKSO ???"

        On. Et vain tunne Israelin valtion maantiedettä Raamatun ajalta.

        Jumala avasi Öljymäen kahtia ja sulki sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko Öljymäen keskellä nykyään SUURI LAAKSO ???"

        On. Et vain tunne Israelin valtion maantiedettä Raamatun ajalta.

        Ja Jeesuksen toinen tuleminen siis toteutui ???

        Pyhät siinä Herran tulemuksessa temmattiin Herraa vastaan yläilmoihin ???

        Oletko oikeasti tuota mieltä, suuren historian tuntemuksesi perusteella ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala avasi Öljymäen kahtia ja sulki sen.

        Joo tuo onkin ihan huippu, eli ensin avasi ja sitten sulki, vaikka sellaista ei missään Raamatussa lue !

        Aivan naurettavia juttuja, nyt alkaa jo vaikuttaa siltä, että keskustelija ja vänkääjä on jonkin asteisessa psykkoosin kaltaisessa tilassa, jossa hän elää omassa mielikuvitus maailmassaan tyystin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuo onkin ihan huippu, eli ensin avasi ja sitten sulki, vaikka sellaista ei missään Raamatussa lue !

        Aivan naurettavia juttuja, nyt alkaa jo vaikuttaa siltä, että keskustelija ja vänkääjä on jonkin asteisessa psykkoosin kaltaisessa tilassa, jossa hän elää omassa mielikuvitus maailmassaan tyystin.

        Tässä vielä tietoa Wikipediasta:

        Öljymäki (arab. جبل الزيتون الطور‎‎, Jebel az-Zeitun, hepr. ‏הר הזיתים‎‎, Har hazetim [1] tai Ma'aleh hazetim[2]) on Jerusalemin itäpuolella[1] temppelialuetta vastapäätä kohoava pitkä vuori, jonka Kidronin laakso erottaa kaupungista. Mäen läntinen rinne oli entisaikoina öljypuiden peitossa, ja siellä sijaitsee Getsemanen puutarha[3]. Itäisellä rinteellä on Beetfagen ja Betanian kylät.[4] Pohjoinen kukkula on korkein (830 metriä merenpinnasta).

        Apostolien tekojen mukaan vuoren laki on Jeesuksen taivaaseenastumisen paikka.[5] Öljymäen länsirinteellä ja Kidronin laaksossa on runsaasti eri kansallisuuksiin kuuluneiden ihmisten hautoja,

        koska Vanhassa testamentissa ennustetaan Herran tulemisen, kristityille Jeesuksen toisen tulemisen, tapahtuvan Öljymäellä.[6][1] Öljymäelle on rakennettu useita kirkkoja, muun muassa Taivaaseenastumisen kappeli. Öljymäelle on haudattu tunnettuja israelilaisia kirjailijoita, poliitikkoja ja muita kuuluisuuksia.

        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.

        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Siis oletko sinä vänkääjä sitä mieltä, että Jeesus tuli jo, eli Jeesuksen toinen tulemus on JO tapahtunut ?

        Oletko nyt ihan tosissasi siis ?


    • Anonyymi

      Ja Eeva sanoi Minä olen saanut lapsen Herran avulla. Niin myös Adventtikirkko on lapsi saatu Israelin avulla.

      Tuli Cain joka oli Eevan poika, esikoinen Jumalan avulla. Jumalan lahja. Jumalan Poika.

      On Israel ja on Jumalan avulla Jumalan Israel
      On Karitsa ja on Jumalan avulla Jumalan Karitsa.
      On Aadam ja on Uusi Aadami.

      Toki pelastus on lähtöisin juutalaisista ja esim. Kirjoitukset. Siten adventtikirkko on myös heistä lähtöisin. He ovat juuri, joka kannattelee puuta, mutta nuo ovat oksat.

      Hoosea sanoo tulee kolme poikaa ja siinä missä sanottiin he eivät ole minun kansaani tullaan sanomaan katso elävän Jumalan lapset.

      Jne.

      Entä olisiko voitu perustaa Adventtikirkko ilman Immanuelia ja Israelia. Epäilemättä sillä saihan Suomikin Kalevala eeppoksen seuraavalta 7000 vuotta hallitsevalta Immanuelin jälkeen tulevalta Imaamilta. Voidaan toki perustaa jonkinlainen seurue ilman Israelia, mutta saadaanko siihen hyvää henkeä ja luotettavuutta on jo toinen asia.

      • Anonyymi

        Lopeta hyvä ihminen tuon judaistisen hapatuksen levittäminen, siis toisin sanoin pahan harhaopin levittäminen:

        " Toki pelastus on lähtöisin juutalaisista ja esim. Kirjoitukset. Siten adventtikirkko on myös heistä lähtöisin. He ovat juuri, joka kannattelee puuta, mutta nuo ovat oksat. "

        Eivät juutalaiset, eivätkä varsinkaan uskosta osattomat juutalaiset kannattele yhtään ketään eivätkä mitään !

        Se on Herra Jeesus eli Jumala, joka kannattelee Jumalan lapsia !

        Jeesus on se Juuri ja Jeesus on viinipuu, me Jumalan lapset eli uudestisyntyneet olemme vain oksia !

        Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
        14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
        15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
        16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
        17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
        18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
        19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
        20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
        21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.

        On täysin selvää se, että juutalaiset eivät ole mikään juuri eivätkä viinipuu, vaan se on Herra Jeesus yksin.

        Milloin tämä judaistinen hapatus, eli harhaoppi oikein saadaan kitkettyä Suomesta ja Suomen uskovien joukosta viimein pois ???

        Eikö sillä ole jo kyllin eksytetty suomalaisia uskovia ?

        Siis kuvittelemaan sellaista, että me muka olemme juutalaisten kadonnut sukupuun haara.

        Ja tuollaisen harha opetuksen kautta on eksytetty paljon uskovia judaismiin ja lakkautettuun lakiliittoon ja sen ruoka ja juoma ja sapatti sääntöjä noudattamaan !

        Jumalan lapsi EI SAA MITÄÄN LISÄÄ TAI HYVÄÄ SILLÄ, VAIKKA HÄN OLISI KUINKA JUUTALAINEN !!!

        Raamattu sanoo sen selvästi:

        Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Kol. 3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.


      • Anonyymi

        Kabbalistien sekoilu.


    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      ❤️ Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://www.de4.fun/girl17560218sp

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe