Jos sydämeen sattuu?
Pitääkö heti soittaa apua?
6
226
Vastaukset
- Anonyymi
Jos tuntuu siltä, että apua tarvitsee, pitää soittaa 112.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Niin se asia selviää. Jos kysyjä yksin asuva, silloin on varsinkin tärkeää toimia kun vielä voi. (Jos huonosti on käymässä, voi olla ettei myöhemmin voi toimia enää. Toivottavasti kaikki hyvin nyt.) Jos aamuun asti selviit kotona, ehkä hyvä soittaa terveyskeskukseen asian vuoksi? Onko mikä syynä kipuun? Jos tutkisivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Niin se asia selviää. Jos kysyjä yksin asuva, silloin on varsinkin tärkeää toimia kun vielä voi. (Jos huonosti on käymässä, voi olla ettei myöhemmin voi toimia enää. Toivottavasti kaikki hyvin nyt.) Jos aamuun asti selviit kotona, ehkä hyvä soittaa terveyskeskukseen asian vuoksi? Onko mikä syynä kipuun? Jos tutkisivat.
Jos on todella vakavat oireet, 112:ssa päivystäjä tekee oireenmukaisen kyselyn ja määrittelee tarvitaanko heti ensihoitajat paikalle vai voiko odottaa hoitoon hakeutumista.
Jos aikoo soitella aamulla terveyskeskukseen, pitää varautua ettei apua saakaan soittohetkellä. Yleensä puhelu menee takaisinsoittoon tai joutuu jonottamaan kauan puheluun vastaamiseen. Kiireellisessäkin tapauksessa takaisinsoitto tulee vasta useamman tunnin kuluttua ja vielä silloinkin saa vain ajan päivystävälle hoitajalle tai lääkärille. Vastaanotolla sitten arvioidaan hoitotarve ja tähän kaikkeen voi hukkua koko päivä.
- Anonyymi
On sydänkipuja ja sydänkipuja. Juuri sydämen kohdalla tuntuva kipu harvoin johtuu sydämestä. Sydäntapahtuma tuntuu yleensä puristuksena koko rinnan alueella, käsivarressa ja/tai ylävatsalla.
Tietysti aina, kun tuntuu sietämättömältä, on viisainta ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon. - Anonyymi
Mulla on usein sydämen kohdalla kipua ja ne otti sydänfilmin, eikä mitään ollu. Kipuja jo kymmenen vuotta, ettei se välttämättä mitään oo.
- Anonyymi
Miten kävi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026993
- 594622
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384228- 713239
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271696- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341449
- 1431237