Viron Kristi Raik nolasi suomettuneen Tannerin

Anonyymi

Viron ulkopoliittisen instituutin Kristi Raik tylytti ulkoministeriön Jussi Tannerta mennen tullen A-studiossa. Tanner yritti änkyttää laeista ja vetosi EU:n viisumisäännöstöön.

Raik vastasi Tannerille, että Baltian maat ja Puola ovat saaneet EU:lta hyväksynnän, joten niiden toiminta ei siis voi olla laitonta eikä EU:n viisumisäännösten vastaista.

Tähän venäläisten etuja tiukasti ajava ja näköjään pahasti suomettunut Tanner ei kyennyt sanomaan mitään asiallista. Hävettää taas suomalaisten puolesta.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009065639.html

Venäläisten matkustaminen EU:n alueelle ei tosiaan ole mikään ihmisoikeus.

6

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asiantuntijaa ei voi nolata.

      • Anonyymi

        EU - komissio ei voi toimia lakia ja sopimuksia vastaan. Tai kyllä voi, kuten olemme nähneet, mutta silloin olemme laittomuuden tilassa.
        Sama juttu jos oma hallituksemme antaisi määräyksen esim. Keskitysleirien perustamiseen ja sinne kuljetettaisiin poliittiset vastustajat. Vartijat ilmoittaisivat että toiminnalle on 'hallituksen lupa'.


    • Anonyymi

      Viisuminanto perustuu Schengen-sopimukseen. Yksittäinen valtio ei voi siksi sääntöjä muuttaa. Viro itse esitti EU:lle, että turistiviisumeista luovutaan, mutta viisumien antoa perhesyistä tai toisinajattelijoille jatketaan. EU hyväksyi sen ja Suomi toimii juuri näin. Me emme kuitenkaan ole ainoa viisumien antaja. Myös muut EU-edustustot myöntävät Venäjällä viisumeita ja nämä matkailijat kulkevat Suomen kautta. Koska Schengen- viisumi on voimassa koko EU-alueella, niin kaikkien jäsenmaiden on annettua viisumia rajalla kunnioitettava.

    • Anonyymi

      "Venäläisten matkustaminen EU:n alueelle ei tosiaan ole mikään ihmisoikeus."

      Voi se sitäkin olla. Venäläisellä toisinajattelijalla on oikeus hakea turvaa. Perheitä ei saa erottaa jne...

    • Anonyymi

      Miksi Viron naispuolinen Adolf Hitler pitää jatkuvasti järjestää YLE:n ohjelmiin suoltamaan natsipropagandaa?

    • Anonyymi

      Onko Kristi jotain 80v vai hämääkö se kireä mummopermis?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3620
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2870
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2748
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2663
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      2130
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1887
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1817
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      181
      1810
    Aihe