Kauhua Lahden sairaalassa

Anonyymi

No, otsikko on ehkä liikaa sanottu, koska olen hengissä.
Matka alkoi, kun jalkani meni palasiksi jäällä liikkuessani. Minut vietiin ensin paikalliseen, mutta minulle ilmoittamatta ( kohdeltiin, kuin roskaa ) siirsivät suurempaan kaupunkiin.

Leikkaus venyi päiviä, enkä ensimmäistäkään ateriaa saanut, kun toiseen kertaan maininnessani kupin kahvia ja kuivan leivän. Leikkaus itsessään meni hyvin, vaikka kirurgi tykkäsi olla yli-asti naamioitu ( tuskin edes paikalliset tunnistivat ) ja hutiloi neljä tuntia, uusia reikiä aina vedellen - täytyi olla Pyhä-Henki mukana tässä leikkauksessa...

Pari toipumispäivää meni hyvin, koska tottunut väärinkäyttämisiin ihmisruumiilla jo lapsena. Myöhempään huonevieraiksi saapui kehitysvammainen, joka esitti "vihannesta" - ei osannut edes ulostaa itse, mutta jouduin vaatimaan korvatulpat, koska hän pyrki pitkin yötä tyydyttämään itseään..

Seuraava vieras oli vanhus, jolle annettiin pelottavia "vieraita", jotka minunkin mielestä IRVISTELIVÄT pahasti, kuin eivät sukulaisia ollenkaan. Vanhusta ei myöskään päästetty edes tilavalle parvekkeelle, vaikka oli kevät ja hän halusi..

Lähtiessäni tuolta huomasin hiihto-onnettomuudessa loukkaantuneen ja paikalta poistuvan miehen, jolle oli koko henkilökunnalla aikaa - lienee ollut sitten "valkoisessa"-listassa, eli illu-sodassa antautuneita.
Itse jouduin oikeastikin taistelemaan saadakseni kyynersauvat, sillä odottivat minut; kiltin, vanhan rouvan, konttaavan kotiin..

Mitään kotiapua ei tullut, joten onneksi oli ruokaa varastossa. Lähikauppa oli liian kaukana, vaikka yritin.. Jälkitarkastuksessa lääkäri kehtasi sanoa, että olen parantumisessa jäljessä, vaikka todellinen aika oli väh, viikkoa myöhemmin..
Tuo sadistisena otti minun kipsin ja olisi halunnut sauvatkin ja pettyi, kun vaadin muuta.. VOITIN.
Nuo Burana-lääkkeetkin on muuten korruptoituneita tiskin takaa, sillä lisäävät kipua samalla, kuin poistavat. -Ja codic-lääkkeistä ( mitäs nämä oli ) näköjään tietää enemmän apteekkari, kuin lääkäri itse. Ei myöntänyt määrättyä määrää, sillä paha maksalle.

23

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin, ja tikkienkin väitettiin olevan itsestään sulavia, joten ovat jalassa vielä tänäänkin.
      Potilasohjeistuksena annettiin tyhjä paperi.

• Anonyymi

Kyllä ne tikit sulavat ajan mukana kun ovat itsestään sulavia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne tikit sulavat ajan mukana kun ovat itsestään sulavia

Kyse lateksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse lateksista.

Niin pysyvät kuin sulavatkin ommelaineet eivät ole lateksia. Mistä lateksista tuossa on oikein kysymys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin pysyvät kuin sulavatkin ommelaineet eivät ole lateksia. Mistä lateksista tuossa on oikein kysymys.

Vinyyli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vinyyli.

Ei osunut tuokaan veikkaus. Seuraava...

• Anonyymi

Jotain itsemurha-ajatuksia-aiheuttavia lääkkeitä antoivat myös. Noita sai vanhuskin, koska tuskaantui. Itse tunsin, että vain kemiallista ja rauhoittelin..
      Lasillisen pohja oli itsellä täynnä kapseleita, jotka eivät kuuluneet kipulääke-luokkaan..

• Anonyymi

No niin, minäkin jouduin Helsingissä yllättäen viime syksynä päivystykseen ja siitä aikanaan osastolle josta sitten jalkaleikkauksiin. Vertaanpa omaa hoitoani siihen mitä kerroit.

Päivystyksessä jouduin roikkumaan lähelle kahta vuorokautta ja syömättä koko ajan kun odotettiin että pitääkö leikata kun sen vuoksi ei saa syödä. Kun sitten vihdoinkin varhain aamulla pääsin osastolle, sain kupin teetä ja leipäviipaleen leikkeleellä kun tiedettiin etten joudu heti leikkauspöydälle. Sitten taas jatkettiin "nälkäkuuria" leikkausaikaa odotellessa. Suihkuunkin pääsyä odottelin ja kun olin vihdoinkin sinne menossa, hoitaja tulikin leikkausvaatteiden kanssa ja mentiin vauhdilla leikkaussaliin. Pari leikkausta siinä viikon aikana tehtiin ja väliajat makailin huoneessa jossa huonekaverit (miehiä ja naisia, itse olen nainen) vaihtui lähes päivittäin. Onneksi enemmistö kohtuullisen hiljaisia yöllä. Joskus aiemmin on ollut puolikuuro mummo joka kuunteli puhelimen kaiuttimella äänikirjoja.

Kyllähän tuo leikkaussalihenkilökunta on normaalistikin melkoisen tarkasti suojautunutta, joka on vaan eduksi potilaan kannalta (säilyy bakteeritartunnoilta). Nyt vielä korona-aika on korostanut tätä suojautumista. Omat leikkaukseni onnistui (sillä kerralla) kohtuullisen hyvin vaikka ongelmat uusiutuikin muutamaa kuukautta myöhemmin ja taas leikattiin, nyt sentään tulin kotoa määräaikana leikkausosastolle.

Kun kotiutumisaikani lähestyi, "fyssari" kävi parina päivänä tarkistamassa miten pärjään leikatulla jalallani ja antamassa ohjeita kotihoitoon. Itsekin yllätyin että sairaalasta ei enää saa apuvälineitä kuten joitakin vuosia aiemmin sain tekonivelleikkauksessa. Fyssarin ohjeiden mukaan soitin ohjeet pojalleni mistä noutaa pyörätuolin, kyynärsauvat ja vessarenkaan käsinojin. Hän haki ne sitten valmiiksi kotiini ja oli vieläpä odottamassa kun invataksi kuskasi minut pyörätuolilla kotiin. Eli nykyisin potilaan pitää toimia aika oma-aloitteisesti ja apuvoimiakin olisi hyvä saada kotiin (ellei sitten siirretä johonkin laitokseen toipumaan).

Ehkäpä olisin saanut kotiapua jos olisin sellaista tarvinnut, mutta pärjäsin aika hyvin pyörätuolilla ja kyynärsauvoilla liikkuen (onneksi asunto "pyörätuolikelpoinen"). Ruokaa tilasin netin avulla (puhelimellakin olisi saanut) läheisestä Prismasta siihen saakka kun pääsin taas itse liikkumaan. Samoin lääkkeet YA:sta. Omassa tapauksessani minulla oli jo "miehen iässä" oleva juoksupoika tuomassa tilatut ruokalaatikot ja lääkekassit kotiin, ne olisi tuotu kyllä muutamalla eurolla kotiinkin kauppiaan toimesta. Tilaamaan jouduin kun olin yllättäen joutunut päivystyksen kautta sairaalaan, enkä siis voinut varautua ennakkoon. Panadol Fortella joudun kaikkia kipujani hoitamaan kun muun lääkityksen vuoksi muut on kielletty (niitäkin tuli tilattua 100 kpl purkki sinne YA:n kassiin).

Kyllä tuo sairaalahomma ja toipumiset vaatii nykypäivänä aika paljon tietoa ja taitoa sekä terävää päätä. Tällaiselle vasta puolivälissä kaheksaa kymppiä olevalle mummollekin oli pään raapimista, vaikka muuten pärjäilen vielä hyvin omillani. Vanhemmille ja vähän "harvapäisemmille" tilanne voi olla aivan ylipääsemätön ja kotihoito on vaikeaa ellei ole omaisia auttamassa.

• Anonyymi

Onkohan noita positiivisia kokemuksia jo MAINOKSET pullillaan?

Mutta, kiitos "mummo", joka varmasti säädyllisesti tulet lepäämään viimeiset "lihasäkki-toiminnot" paljon hurskaammin, kuin moni seuraajasi.. - Eikä tarkoitus "kettuilla"..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan noita positiivisia kokemuksia jo MAINOKSET pullillaan?

Mutta, kiitos "mummo", joka varmasti säädyllisesti tulet lepäämään viimeiset "lihasäkki-toiminnot" paljon hurskaammin, kuin moni seuraajasi.. - Eikä tarkoitus "kettuilla"..

No täällähän ei saa kirjoittaa kuin kielteisiä kommentteja. Myönteiset kommentit tai kokemukset todetaan mainoksiksi tai hoitohenkilöstön itsekehuiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No täällähän ei saa kirjoittaa kuin kielteisiä kommentteja. Myönteiset kommentit tai kokemukset todetaan mainoksiksi tai hoitohenkilöstön itsekehuiksi.

Niin, tuotahan se nyky-some tietty pullollaan, että kettuillaan Oikeudesta-kiinnipidosta, eikä ylösalaisin?

• Anonyymi

Järkyttävää. Olemme monen kerroksen väkeä nykyisin terveydenhoitohenkilöille. Oma kuntani alkoi ylikävellä hoitosuunnitelmani, kun täytin 70v. En ole enää heille ollenkaan tärkeä, en kai olemassakaan.

Muistan erään kerran, kun vanha äitini joutui jalkaleikkaukseen, ikää oli hänellä silloin jo lähempänä 80 vuotta. Vanhukselle yritettiin syöttää väkisin mielialalääkkeitä, koska hoitajat eivät halunneet kuulla kysymyksiä kivuista ja toipumisesta. Kuulemma vanhuksella oli "vikaa korvien välissä" kun alkoi hankalaksi. Eli puolusti oikeuksiaan olla toipuva potilas. Äitini heitti pillerit pitkin seiniä.

Nyt omassa kunnassani on jätetty heitteille 75-vuotias pitkäaikaissairas. Vaikka on häätö asunnosta, ei järjestetä uutta kotia mistään. Vanhus on ilman mukavuuksia, ei sähköä eikä lämmitystä. Huoli-ilmoituksia on tehty, sosiaalitoimeenn on otettu yhteyttä. Ketään ei kiinnosta, kukaan ei auta. Miten tämäkin on mahdollista!

• Anonyymi

Mieliala lääkkeitä kirjoitetaan myös kipuihin , jos et sitä tiennyt . Joten ei se aina merkitse että potilaalla olisi mielialan kanssa ongelmia, joten pitää ottaa asioista selvää ennenkuin kritisoi
        Vaikuttaa siltä että jos lääkäri o;iformeerannut potilasta niin ei olla kuunneltu vaan vedetään niitä omia johtopäätöksiä , sillä tasolla mikä kullakin on. Lääketiede on ihan toisenlaista kun mitä näistä kirjoituksista huomaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mieliala lääkkeitä kirjoitetaan myös kipuihin , jos et sitä tiennyt . Joten ei se aina merkitse että potilaalla olisi mielialan kanssa ongelmia, joten pitää ottaa asioista selvää ennenkuin kritisoi
        Vaikuttaa siltä että jos lääkäri o;iformeerannut potilasta niin ei olla kuunneltu vaan vedetään niitä omia johtopäätöksiä , sillä tasolla mikä kullakin on. Lääketiede on ihan toisenlaista kun mitä näistä kirjoituksista huomaa

Tiedän kyllä tuon, mutta äitini ei halunnut syödä niitä lääkkeitä. Se on tämän asiayhteyden pihvi. Ja sairaala oli Aurora, paikka Helsinki. Ja kyseessä ärhäkkä sairaalabakteeri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olikohan kyseessä ihan ammattilainen, joka väitti masennuslääkeitä kipuihin annettavan - samalla, kun kritisoi heitä, jotka eivät tuohon "hulluus-teoriaan" usko????!!!!
        SINUN oire-yhtymään kuule menee psykopatian alle aikas monet oireesi..
        Asenne eläviä kohtaan kertoo kaiken.

• Anonyymi

Eikös tuo korruptoitunut valtio infrastruktuureineen halunnut ihmiset lihoiksi ja yhdistää yksityisetkin PAKKONA samaan? No, jos yksityisille vielä "valtion lupauksilla" pääsette samaan hintaan, ilman, että se on vielä kieroutunut tuohon, niin suosittelen (?).
        Kannattaa varautua kotihoitoon silti...

• Anonyymi

Kyllä aiinä taas hoitoa haukutaan , ja helppo nähdä kirjoituksestasi todellista syyt mitä tulee hoitoon ja lääkkeisiin.
      Asia on niin että lääkärit tekevät työnsä , jota potilas ei aina ymmärrä, ja sitten on niin että yritetään saada potilas jaloilleen niin nopeasti kun; mahdollista , sillä paikalleen jähmettymistä vältetään parannus vaiheessa .
      Aitten et voi verrata kenenkään toisen potilaan lääkkeitä itseesi , koska sama lääke saatttaa olla erisairauksiin vaikuttava.
      Joten sinä olet nähnyt asiat omalla tavallasi , lääkäri omallaan

• Anonyymi

Invaasion uhri ja sille antautunut - huomaan. - OBEY!
        Toista suhtautumista se oli silloin, kun KUNNIALLISTA lääketiedettä harjoitettiin.

• Anonyymi

"Ihme", että kirjoitellaan. Näyttää olevan niitä sotarikollisia, jotka kuvittelevat olevan suojassa vihollisen hyökkäykseltä, kun antautuvat ja sallivat murhat.
        - Niinistökin puhui kyllä Kansalaisten itsetunnon-lisäämisestä, ihmisenä-ollessaan!

• Anonyymi

Ihme kun minulle ei ole koskaan tapahtunut mitään ikäviä kokemuksia hoito alalta .
      Muutamia leikkauksia on tehty ja aina olen ollut tyytyväinen hoitoon, Ässillä en ole mennytkään sairaalaan aiinä luulossa että se olisi jokin täysihoitola vaan itse auttaa itseään parhaiten kun tekee asioita mitä kykenee tekemään.
      Ja sama asia lääkityksen kanssa , olen popsinut ne lääkkeet joita lääkäri määrä. Ilman että itse alkaisin tekemään diagnoosia että mikä muka on väärä lääke,

• Anonyymi

Olepa varovainen jatkossa.
        Kiireessä tulee möhlittyä ja potilaat menee sekaisin. Ai nii ja koko osastolta puuttuu useampi ammattilainen....

• Anonyymi

Missä kaupungissa elät?
        Joko olet tottunut jo kansanmurhaan tai elät jossain harvinaisessa Länsi-Suomen tai Lapin pitäjässä..?

• Anonyymi

Oli ajat, kun kunnialliset vedettiin metsiin ja metsistä otettiin kunniattomat heidän tilalleen - alkemistit ilman biologiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3710
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1944
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      82
      1243
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      998
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe