Miksi kristityt pyrkivät määrittelemään ateismin ?

Anonyymi

Uskovaisilla on kova hinku määritellä mitä ateismi heidän mielestään on. Mistähän se oikein johtuu? Eihän ateistitkaan pyri määrittelemään kristittyjen tai muidenkaan uskoa omaksi edukseen.
Miksi uskovat pyrkivät määrittelemään mitä ateismi on?

15

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainen voi lukea Wikipediasta että ateismi on mielipide jumalia ei ole olemassa

      Ei ateismi ole sen kummempaa ei siinä paljon muuta määrittelemistä.

      • Anonyymi

        Uskovilla on myös mielipide että jumala on olemassa. Jumala on siis vain mielen jumala, ei mitään olevaista tai todellista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovilla on myös mielipide että jumala on olemassa. Jumala on siis vain mielen jumala, ei mitään olevaista tai todellista.

        Jumalaan voi vain uskoa tai olla uskomatta, ei voi todistaa olevaksi tai olemattomaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovilla on myös mielipide että jumala on olemassa. Jumala on siis vain mielen jumala, ei mitään olevaista tai todellista.

        Ateismiin ei voi uskoa koska ateismi ei ole uskonto vaan mielipide.


      • Anonyymi
        MattiA kirjoitti:

        Jumalaan voi vain uskoa tai olla uskomatta, ei voi todistaa olevaksi tai olemattomaksi.

        Ei pystytä myöskään todistamaan saunatonttuja, maahisia, menninkäisiä, örkkejä ja muita sellaisia olemattomiksi.

        Mutta ei kai ole liian paljon vaadittua, että ymmärrämme, etteivät oikeasti eksistoi. Voimme myös ns. satavarmasti väittää, että ovat 'satuolentoja'.

        Vai pitäisikö meidän jättää jokin pieni takaovi auki sille mahdollisuudelle, että...

        Tuollaista 'varautumista' kutsun älykääpiöisyydeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pystytä myöskään todistamaan saunatonttuja, maahisia, menninkäisiä, örkkejä ja muita sellaisia olemattomiksi.

        Mutta ei kai ole liian paljon vaadittua, että ymmärrämme, etteivät oikeasti eksistoi. Voimme myös ns. satavarmasti väittää, että ovat 'satuolentoja'.

        Vai pitäisikö meidän jättää jokin pieni takaovi auki sille mahdollisuudelle, että...

        Tuollaista 'varautumista' kutsun älykääpiöisyydeksi.

        Olematonta ei voi todistaa oli se saunatonttu tai jumala, niin yksinkertaista se on


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pystytä myöskään todistamaan saunatonttuja, maahisia, menninkäisiä, örkkejä ja muita sellaisia olemattomiksi.

        Mutta ei kai ole liian paljon vaadittua, että ymmärrämme, etteivät oikeasti eksistoi. Voimme myös ns. satavarmasti väittää, että ovat 'satuolentoja'.

        Vai pitäisikö meidän jättää jokin pieni takaovi auki sille mahdollisuudelle, että...

        Tuollaista 'varautumista' kutsun älykääpiöisyydeksi.

        Ovista sanoisin että pidä ne auki ja tutustu Kari Enqvistin kirjoihin ja esitelmiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pystytä myöskään todistamaan saunatonttuja, maahisia, menninkäisiä, örkkejä ja muita sellaisia olemattomiksi.

        Mutta ei kai ole liian paljon vaadittua, että ymmärrämme, etteivät oikeasti eksistoi. Voimme myös ns. satavarmasti väittää, että ovat 'satuolentoja'.

        Vai pitäisikö meidän jättää jokin pieni takaovi auki sille mahdollisuudelle, että...

        Tuollaista 'varautumista' kutsun älykääpiöisyydeksi.

        Vaikutat oikealta älykääpiöltä, jatka valisemallasi tiellä menestykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pystytä myöskään todistamaan saunatonttuja, maahisia, menninkäisiä, örkkejä ja muita sellaisia olemattomiksi.

        Mutta ei kai ole liian paljon vaadittua, että ymmärrämme, etteivät oikeasti eksistoi. Voimme myös ns. satavarmasti väittää, että ovat 'satuolentoja'.

        Vai pitäisikö meidän jättää jokin pieni takaovi auki sille mahdollisuudelle, että...

        Tuollaista 'varautumista' kutsun älykääpiöisyydeksi.

        Eikä pystytä, ainakaan ateisti, selittämään, että olisi itsekään olemassa. Enqvist selittää, että kaikki on vain hiukkasten tanssia. Ei ole mitään muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä pystytä, ainakaan ateisti, selittämään, että olisi itsekään olemassa. Enqvist selittää, että kaikki on vain hiukkasten tanssia. Ei ole mitään muuta.

        Juu niinhän on jos tieteen kantilta katselee. Filosofi katsoo asiaa toiselta kannalta eikä kumpikaan ole väärässä.
        Ontologia on vaikea ymmärtää.


    • Anonyymi

      Kristityt eivät tajua , että se heidän homoseksuaalisuus ei ole heteroille 🤣

    • Anonyymi

      Paavali:
      "Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy."

      Eli uskon pohjana on toiveisiin luottaminen, vaikka mitään näkyvää syytä siihen ei ole.
      Näinkö uskon voisi määritellä?

      • Anonyymi

        Paavali oli melkoisen fiksu. Sama sopii myös ateismiin: se on lujaa luattamsuta siihen, ettei mahiisia, jumalia, menninkäisiä eikä mitään muutakaan ylipäänsä ole olemassa. Vain hiukkaisia kuulemma löytyy jostakin.


      • Anonyymi

        Niin juuri, toiveisiin luottaminen on olennaisinta uskovien elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri, toiveisiin luottaminen on olennaisinta uskovien elämässä.

        vauva.fi:ssa tapahtuu outoja asioita:
        Kaikki keskusteluketjut, joissa kyseenalaistetaan kristinusko, poistetaan toistamiseen.
        Miten tämä kertoo meille kristityistä?
        Alamme siis poistaa kristittyjen viestejä ja mahdollisesti, jos se onnistuu, myös keskusteluketjua. He aiheuttivat tämän itse käyttäytymisellään.

        Eilen monia keskusteluketjuja poistettiin jälleen. Jotkut kestivät vain muutaman minuutin tai vähemmän. Kaikki vastustajat käännytetään väkisin kristinuskoon, aivan kuten keskiajalla. Ilmeisesti meillä muilla ei-kristityillä ei ole enää vapaata valinnanvaraa valita kristinuskoa. Pakottaminen. Kuin eläisi keskiajalla.



        Se on todellinen malliesimerkki todellisesta totalitaarisesta lahkosta. Se on todellakin tyypillinen esimerkki psykologisesta zombifioitumisesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe