Vapaasta tahdosta

Anonyymi-ap

Helvettijakeisiin mielistyneet ja helvetin olemassaoloa kiihkeästi toivovat perustelevat saatanallisen oppinsa usein vapaalla tahdolla. He toisin sanoen väittävät, että ihmisessä on jotakin, jokin ominaisuus tai kyky, jota parhaiten kuvaa sana "VAPAA". Tämän VAPAAN tahdon on kuulemma Jumala itse ihmisille "lahjoittanut" - vaikka Raamatun yli 30 000 jakeesta ainoassakaan EI OLE MAININTAA MOISESTA. Mutta milloinkapa helvettiuskovaisia jonkin idean epäraamatullisuus olisi vaivannut.
Jos ja kun on ryhdytty käyttämään sanaa "vapaa" ja halutaan kovasti olla "raamatullisia" (vaikkei tosiasiassa piitata sellaisesta hevon paskaa), niin voisi olla loogista hakea Raamatusta kohtia, joissa sana "vapaa" liitetään ihmisen tahtoon tai muuten vain ihmisen ominaisuudeksi. Olkaa niin hyvät.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitään ei kuulu...

    • Anonyymi

      Raamatun sanomasta on luettavissa kristallinkirkkaasti vapaa tahto, joka oli ensimmäisenä ylienkeli Luziferilla, kun hän ylpistyi ja alkoi kapinoida Jumalaa vastaan. Kukaan ei häntä pakottanut kapinaan. Jumalan hyvyys oli hänelle täysin tuttua. Ei hän hyvyyttä kieltänytkään, vaan hän halusi valtaa. Et näköjään pysty ymmärtämään vielä Jumalan monikerroksista sanomaa Raamatusta, jossa jokainen jaekin on täynnä viisautta. Mutta kun aika on kypsä, koputtaa Jeesus sinunkin sydämesi oveen, silloin voit vapaasti valita lopullisen puolesi, täysin vapaasti. Saatana ei anna valinnan mahdollisuutta, hän tulee oveluudella ja väkisin mieleesi, kuten on nähtävissä löyhkäävästä negatiivisuudestasi hyvää Jumalaa kohtaan. Jumala rakastaa sinuakin ja tarjoaa armossaan pelastusta aina otollisella ajalla.

      • Anonyymi

        Tämäkö on sinun DIAKNOOSISI?

        Mielenkiintoista, että toisessa ketjussa karttelit tyystin kommentoimasta Paavalin evankeliumia... se kertoo sinusta jotain. Ja sekin on mielenkiintoista, että sinä siellä toisessa ketjussasi paljastit luulevasi, että Sauluksesta tuli kääntymyksensä jälkeen Pietari. Jos Uuden testamentin tuntemus on noin olematonta, on ehkä hyväkin, että häivyt muualle noita Raamatun vastaisia oppejasi ja "diaknoosejasi" jakelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkö on sinun DIAKNOOSISI?

        Mielenkiintoista, että toisessa ketjussa karttelit tyystin kommentoimasta Paavalin evankeliumia... se kertoo sinusta jotain. Ja sekin on mielenkiintoista, että sinä siellä toisessa ketjussasi paljastit luulevasi, että Sauluksesta tuli kääntymyksensä jälkeen Pietari. Jos Uuden testamentin tuntemus on noin olematonta, on ehkä hyväkin, että häivyt muualle noita Raamatun vastaisia oppejasi ja "diaknoosejasi" jakelemaan.

        Paavalin evankeliumia ei ole olemassakaan. Paavali opetti erehtymätöntä Jeesuksen sanomaa apostolina. Hän kirjoitti kirjeensä Jeesuksen inspiroimana. Saulus ja Pietari olivat erinomaiset esimerkit Jeesuksen armosta. Saulus vainosi kristittyjä ja Pietari kielsi Jeesuksen kolmesti. mutta saivat Pyhän Hengen, joka kasvatti heistä kristinopin loistavat perustajat. Pietari oli kallio, jolle Jeesus rakensi kristinuskon ja Paavali levitti sen Pyhän Hengen johdolla maailmaan.. Pyydä oppiisältäsi parempaa opetusta. Hän taitaa olla uupunut, kun on laittanut noviisin asialle? Olen edelleen diaknosoinut teitä ja edelleen te tartutte toisarvoisiin asioihin ja yksittäisiin sanoihin ja lauseisiin, yrittäen miellyttää laulukuoroanne. Tämä on tullut esille kun olen provosoinut teitä ja demonianne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin evankeliumia ei ole olemassakaan. Paavali opetti erehtymätöntä Jeesuksen sanomaa apostolina. Hän kirjoitti kirjeensä Jeesuksen inspiroimana. Saulus ja Pietari olivat erinomaiset esimerkit Jeesuksen armosta. Saulus vainosi kristittyjä ja Pietari kielsi Jeesuksen kolmesti. mutta saivat Pyhän Hengen, joka kasvatti heistä kristinopin loistavat perustajat. Pietari oli kallio, jolle Jeesus rakensi kristinuskon ja Paavali levitti sen Pyhän Hengen johdolla maailmaan.. Pyydä oppiisältäsi parempaa opetusta. Hän taitaa olla uupunut, kun on laittanut noviisin asialle? Olen edelleen diaknosoinut teitä ja edelleen te tartutte toisarvoisiin asioihin ja yksittäisiin sanoihin ja lauseisiin, yrittäen miellyttää laulukuoroanne. Tämä on tullut esille kun olen provosoinut teitä ja demonianne.

        Alkaako pikkupoikaa ärsyttää, kun omatekoiset hurmahenkiset jorinat eivät mene läpi?

        "- - sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN evankeliumini mukaan."

        "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että MINUN julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;"

        "Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi 16 ilmaista MINUSSA Poikansa"

        "Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota MINÄ julistan pakanain keskuudessa - -"

        "vaan päinvastoin, kun näkivät, että MINULLE oli uskottu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille"

        Jauha sinä moukka niistä demoneistasi, minä keskityn evankeliumiin.


    • Anonyymi

      Helvetti on valinta, sillä ei ole muuta nimeä annettu jossa ihmisen pelastuu kuin Jeesus.

    • Anonyymi

      https://rll.fi/2020/08/ennaltamaaraamisoppi/
      Ajatus sellaisesta kaksinkertaisesta ennalta määräämisestä, että toiset ihmiset olisi valittu kadotukseen ja toiset pelastukseen on Raamatulle vieras. Jumala on valmistanut pelastuksen, jonka hän tahtoisi kaikkien ihmisten ottavan vastaan. Näin oli toimittava, koska ihminen ei voi pelastaa itse itseään. Siihen tarvittiin Jumalan teko. Tähän kokonaisuuteen liittyy myös se, ettei Jumala pakota ketään vastaanottamaan valmistamaansa pelastusta. Hän kyllä kaikin tavoin vetää ja kutsuu meitä luokseen, mutta hän kunnioittaa myös meidän kieltävää vastaustamme. Kenenkään elämään Jumala ei tule väkisin. Mutta jokaista ihmistä hän kyllä kutsuu luokseen.

      Jo siinä vaiheessa, kun ainoatakaan ihmistä ei ollut olemassa, Jumala oli päättänyt, ettei yksikään langenneen ihmissuvun jäsenistä pääse hänen yhteyteensä muulla tavalla kuin uskomalla Kristukseen. Meidät on valittu pelastumaan Jeesuksen nimessä, ei omien ominaisuuksiemme, kykyjemme, pyrkimystemme tai tavoitteittemme perusteella.

      • Anonyymi

        "Jo siinä vaiheessa, kun ainoatakaan ihmistä ei ollut olemassa, Jumala oli päättänyt, ettei yksikään langenneen ihmissuvun jäsenistä pääse hänen yhteyteensä muulla tavalla kuin uskomalla Kristukseen."

        Kaikkitietävä Herra Sebaot tiesi jo ennen ihmisen luomista jokaisen ihmisen jokaisen ajatuksen ja teon, kuten myös sen, että arkkienkeli Luciferista tulee saatana, Hänen vastustajansa, ja että ihminen lankeaa tämän houkutuksiin.

        Herra Sebaot tiesi tämän tapahtuvan ja silti loi kuten loi, niin Luciferin kuin ihmisenkin.

        Hänen katsannostaan Luciferilla ja ihmisellä ei ollut muuta tietä kuin juuri se mitä tapahtui, ei siis vapaata tahtoa tehdä toisin, kuin miten Herra Sebaot tiesi käyvän.
        Missä on "vapaa tahto"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jo siinä vaiheessa, kun ainoatakaan ihmistä ei ollut olemassa, Jumala oli päättänyt, ettei yksikään langenneen ihmissuvun jäsenistä pääse hänen yhteyteensä muulla tavalla kuin uskomalla Kristukseen."

        Kaikkitietävä Herra Sebaot tiesi jo ennen ihmisen luomista jokaisen ihmisen jokaisen ajatuksen ja teon, kuten myös sen, että arkkienkeli Luciferista tulee saatana, Hänen vastustajansa, ja että ihminen lankeaa tämän houkutuksiin.

        Herra Sebaot tiesi tämän tapahtuvan ja silti loi kuten loi, niin Luciferin kuin ihmisenkin.

        Hänen katsannostaan Luciferilla ja ihmisellä ei ollut muuta tietä kuin juuri se mitä tapahtui, ei siis vapaata tahtoa tehdä toisin, kuin miten Herra Sebaot tiesi käyvän.
        Missä on "vapaa tahto"?

        Erinomainen kysymys. Raamatussa se loistaa poissaolollaan, mutta SEHÄN ei voisi näitä suurenmoisia "teologeja" vähempää kiinnostaa.
        Maallikkoevankelista Niilo Elorinne sanoi kuulemma aikoinaan, että eihän Jumala tehnyt ristillä muuta kuin korjasi oman virheensä.

        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa. Tämä on historiallinen fakta, jolle nämä "teologit" eivät mahda mitään. Levätkäämme siinä.


    • Anonyymi

      Tahtosi on vapaa jos ymmärrät.
      Jos ei olisi,et kasvaisi elämässä.
      Kasvu on tie kotiin.
      Et pääse suoraan, kun sanana on kasvu jos ymmärrät !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe