No nyt on pöhinää

Anonyymi-ap

Lumi, Pyry ja Olli. Kaksi ensimmäistä nakertaa bambua, kolmas, Olli Sahimäki Ähtärin kaupunkia ja eläinpuistoa pandoineen.

Ähtärin eläinpuiston kohtalo on veitsenterällä. Pandoilla tekohengitetyllä eläinpuistolla alkavat bambut loppua. Rahaa ei ole eikä ole ollutkaan. Tämän julisti aikoinaan moneen otteeseen Ähtärin kaupungin piikki lihassa, 73-vuotias Olli Sahimäki. Hän sanoi asiat jo viisi vuotta sitten Hymyn haastattelussa.

– Ähtärissä päättäjät eivät osaa laskea. Itse laskin ihan Ojalan laskuopilla jo vuosia sitten, etteivät laskelmat Ähtärin eläinpuiston kannattavuudesta ole todellisia.

Nyt vuonna 2018 Ähtäriin suuren kohun siivittämänä tulleita pandoja uhkaa palautus Kiinaan. Tätä povasi Olli Sahimäki jo ennen pandojen tuloa Suomeen. Pandojen vuokra on vuodessa tiettävästi miljoonan euron luokkaa ja pelkkä bambun popsiminen vie parisataa tuhatta euroa vuodessa.

Lue lisää

Kun alkuhuuma väistyi, todellisuus iski silmille. Eivät ihmiset käy katsomassa pandoja vuodesta toiseen. Toki koronakin teki oman lovensa.

– Eläinpuisto on tehnyt jo vähintään seitsemän, kahdeksan miljoonan euron tappiot, sanoo eläkeläinen Sahimäki.

Sahimäki onkin Ähtärissä tunnettu monista valituksistaan, jotka ovat pääsääntöisesti menneet läpi. Politiikkaan hän ei ole lähtenyt.

– On parempi haukkua täältä taustalta ja tutkia asiat kunnolla, myhäilee mies kesämökillään Ähtärin kupeessa Niemisveden rannalla.

11

605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos Ollille , missä velkahelvetissä kunta olisikaan jos kaikki masterpaln ohjelman hullutukset olisi tehty, nyt konkka nopaasti velkaa tuli silti hirvittävä määrä, ja pillit pussiin ja maksamaan ne jotka panda päätökset teki.

• Anonyymi

Suuret Kittilät tulossa, kertoo kristallipallo

• Anonyymi

Yhteen asiaan ripustautuminen on eräänlaista uhkapeliä, kaikki tai ei mitään... Harvoin onnistuu patsi elokuvissa
        Joskus sielläkin tosin ei, näyttelijät saavat palkkionsa, mutta elokuva itse onkin yleisökato ja katoaa vähin äänin
        Ikävää sekin korkea kunnallisvero ja muu aluekeskuksen kehittäminen on unohtunut täysin.
        Olisiko jokin muu suuntautuminen jo enemmän hyödyksi ?

• Anonyymi

On kyllä turha ja typerä ukko tämä sahinmäki

• Anonyymi

todella hyvä tyyppi uhraa omaa aikaansa ,kuntapäättäjien laittomien päätösten oikomiseen eri oikeusasteissa,ja opettaa kuntalakia päättäjille.

• Anonyymi

Kiitos Ollille ja Sepolle !

• Anonyymi

Voi kun Hymy olisi vielä ottanut juttuunsa Ollista eroottisia kuvia. On meinaan niin testosteroiinia tihkuva karju, että tällaisella vanhemmallakin puppelilla alkaa himot hyrrätä.........

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kun Hymy olisi vielä ottanut juttuunsa Ollista eroottisia kuvia. On meinaan niin testosteroiinia tihkuva karju, että tällaisella vanhemmallakin puppelilla alkaa himot hyrrätä.........

Jaa että haluaisit Ollin kalua ahteriisi? Mene käymään, ehkä hän suostuu suhteeseen toisen hintin kanssa.

• Anonyymi

Joo. Toivottavasti miehensä ei lue hänen kirjoituksiaan tänne.

• Anonyymi

Hjyvä on etta raha saastoon laitetaan, Banda syo kaiken ei banmtaille kaiki!

• Anonyymi

Olli on kuningas.on niin komeakin❤️❤️olli❤️❤️

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe