Rouhijat häpeään!

Anonyymi-ap

Nyt alkaa pääkaupunkiseudulla kampanja nasta rouhijoiden siirtymiseksi kitkoihin.. Nastarouhioiden aiheutamien haittojen takia. Pöly ja kuluminen.

132

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten käy nastainisijöiden virneelle nyt?

    • Anonyymi

      Vaihdan juuri uusiin nastarenkaisiin kitkat. Melko uudet nekin. Syy on se että kitkoilla on vaarallista. Autoilijoilta otetaan rahaa niin paljon että tiet voidaan päällystää 2-3x vuodessa. Joten aloittaja: haista paska.

      • Anonyymi

        Ajeletko nyt alepan kassi päässä halveksittuna?
        Nastoissa olisi oikea aihe,näille kadulla istujille!


      • Anonyymi

        Itse ajan talven liukkailla keleillä nastarenkailla.

        En kuitenkaan kuulu niihin idiootteihin, jotka ajavat nastarenkailla esim. elo-syyskuussa (jollei syyskuussa satu sellainen poikkeuksellinen sää, joka edellyttäisi nastarenkaiden käyttöä. Toki sellaisia sattuu harvemmin kuin kerran 10:ssä vuodessa).

        Siis kevään viimeisten jäiden sulamisen jälkeen on aihetta vaihtaa kesärenkaat, ja ne vaihdetaan nastarenkaisiin vasta sitten, kun sääolosuhteet sitä edellyttävät.

        Toki asiaa mutkistaa se, että poliisilla tuntuu olevan oma tulkintatapansa siitä, milloin "sääolosuhteet sitä edellyttävät".

        Siis poliisin mielestä: jos jollain pikkutiellä (jota itse et ole ajanut etkä aio ajaa) on jäätä tien pinnassa, niin ilmeisesti poliisin mielestä ainakin 20 km säteellä tuosta on käytettävä talvirenkaita. Tuleeko siis kesärenkailla ajamisesta sakot, jos ei aja niillä kesärenkailla jäisillä teillä, mutta jostain pikkutieltä 20 km päässä kohdasta, missä poliisi sinut pysäyttää ja suorittaa renkaisiin kohdistuvaa liikennevalvontaa, saattaa jäisiä teitä löytyä ?

        Jotkut tosin väittävät, että kesärengas ei toimi oikein alle 5 °C lämpötiloissa.

        Pitääkö siis kesärenkaat vaihtaa talvirenkaisiin, kun lämpötila alittaa 5 °C ?

        Asia on sikäli ajankohtainen, että itse katsoin eilen ulkolämpömittaria, ja se näytti 4,8 °C.

        Yleensä ei kai ole tapana vaihtaa varsinkaan nastarenkaita jo lokakuun alussa, kun jäätäkään ei missään näy.

        Autoilijoita tosiaan himoverotetaan monin eri tavoin:

        1) kun ostat uuden auton, hinnassa on autoveroa ja toki normaali 24% ALV sen lisäksi

        2) vuotuinen ajoneuvovero (jota sitäkin perustellaan hiilidioksidipäästöillä, eli paljon päästävällä moottorilla varustetut autot, niillä ajavia verotetaan raskaammin)

        3) bensiinissä on sekä polttoainevero että ALV, ja näiden lisäksi hintaa nostetaan muilla veronluonteisilla maksuilla kuten jakeluvelvoite. Joko hinnassa on hiilidioksidipäästömaksu? Jos ei vielä ole, niin sitäkin kai suunnitellaan.

        4) Erillinen vakuutusmaksuvero 24%. Suuruus on "sattumalta" sama kuin ALV:ssä. mutta erona on se, että jos vakuutusmaksut kuuluisivat arvonlisäverotuksen piiriin, niin vakuutusyhtiöt saisivat vähentää itse maksamissaan maksuissa olevan arvonlisäveron määrän maksuvelvoitteessaan valtiolle. Mutta kun ei ole ALV, vaan on erillinen vakuutusmaksuvero niin tällaista vähennysoikeutta ei synny. Siksi vakuutusmaksut ovat hieman korkeampia kuin niiden olisi syytä olla.

        ja tietenkin kun ostat uudet renkaat tai mitä tahansa varaosia tai autonhuoltopalveluita, niissäkin on veroa huomattava osuus.

        "että tiet voidaan päällystää 2-3x vuodessa"

        Jos kaikki autoilijoilta verotettava raha käytettäisiin teiden ylläpitoon, niin juuri näin. Mutta kun ei käytetä - teiden ylläpitoon menee pieni murto-osa siitä rahamäärästä, mitä autoilijoilta veroina ja veronluonteisina maksuina kerätään.

        veronluonteinen maksu = maksu, joka ei virallisesti ole vero mutta jota ei tarvitsisi maksaa ilman valtion ja/tai EU:n toimenpiteitä.

        Esimerkiksi mainittu jakeluvelvoite on veronluonteinen maksu, samoin mahdollinen hiilidioksidipäästömaksu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajeletko nyt alepan kassi päässä halveksittuna?
        Nastoissa olisi oikea aihe,näille kadulla istujille!

        Jos ny oikiasti haluaa luopua nastoista ni sellaiset renkaat mitkä soveltuu vaikka maasto ajoon ite hommasin vaniin ja hyvin pysy tiellä ainakin viime talven omasta mielestä oli pitoa talvikeleihin ehkä jopa liikaa talvikäyttöön soveltuvista renkaista kun pitää löytyä myöskin se m s merkintä jos ei ole rengasliikkeestä ostanu juuri omaan ajoon parhaiten soveltuvia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajan talven liukkailla keleillä nastarenkailla.

        En kuitenkaan kuulu niihin idiootteihin, jotka ajavat nastarenkailla esim. elo-syyskuussa (jollei syyskuussa satu sellainen poikkeuksellinen sää, joka edellyttäisi nastarenkaiden käyttöä. Toki sellaisia sattuu harvemmin kuin kerran 10:ssä vuodessa).

        Siis kevään viimeisten jäiden sulamisen jälkeen on aihetta vaihtaa kesärenkaat, ja ne vaihdetaan nastarenkaisiin vasta sitten, kun sääolosuhteet sitä edellyttävät.

        Toki asiaa mutkistaa se, että poliisilla tuntuu olevan oma tulkintatapansa siitä, milloin "sääolosuhteet sitä edellyttävät".

        Siis poliisin mielestä: jos jollain pikkutiellä (jota itse et ole ajanut etkä aio ajaa) on jäätä tien pinnassa, niin ilmeisesti poliisin mielestä ainakin 20 km säteellä tuosta on käytettävä talvirenkaita. Tuleeko siis kesärenkailla ajamisesta sakot, jos ei aja niillä kesärenkailla jäisillä teillä, mutta jostain pikkutieltä 20 km päässä kohdasta, missä poliisi sinut pysäyttää ja suorittaa renkaisiin kohdistuvaa liikennevalvontaa, saattaa jäisiä teitä löytyä ?

        Jotkut tosin väittävät, että kesärengas ei toimi oikein alle 5 °C lämpötiloissa.

        Pitääkö siis kesärenkaat vaihtaa talvirenkaisiin, kun lämpötila alittaa 5 °C ?

        Asia on sikäli ajankohtainen, että itse katsoin eilen ulkolämpömittaria, ja se näytti 4,8 °C.

        Yleensä ei kai ole tapana vaihtaa varsinkaan nastarenkaita jo lokakuun alussa, kun jäätäkään ei missään näy.

        Autoilijoita tosiaan himoverotetaan monin eri tavoin:

        1) kun ostat uuden auton, hinnassa on autoveroa ja toki normaali 24% ALV sen lisäksi

        2) vuotuinen ajoneuvovero (jota sitäkin perustellaan hiilidioksidipäästöillä, eli paljon päästävällä moottorilla varustetut autot, niillä ajavia verotetaan raskaammin)

        3) bensiinissä on sekä polttoainevero että ALV, ja näiden lisäksi hintaa nostetaan muilla veronluonteisilla maksuilla kuten jakeluvelvoite. Joko hinnassa on hiilidioksidipäästömaksu? Jos ei vielä ole, niin sitäkin kai suunnitellaan.

        4) Erillinen vakuutusmaksuvero 24%. Suuruus on "sattumalta" sama kuin ALV:ssä. mutta erona on se, että jos vakuutusmaksut kuuluisivat arvonlisäverotuksen piiriin, niin vakuutusyhtiöt saisivat vähentää itse maksamissaan maksuissa olevan arvonlisäveron määrän maksuvelvoitteessaan valtiolle. Mutta kun ei ole ALV, vaan on erillinen vakuutusmaksuvero niin tällaista vähennysoikeutta ei synny. Siksi vakuutusmaksut ovat hieman korkeampia kuin niiden olisi syytä olla.

        ja tietenkin kun ostat uudet renkaat tai mitä tahansa varaosia tai autonhuoltopalveluita, niissäkin on veroa huomattava osuus.

        "että tiet voidaan päällystää 2-3x vuodessa"

        Jos kaikki autoilijoilta verotettava raha käytettäisiin teiden ylläpitoon, niin juuri näin. Mutta kun ei käytetä - teiden ylläpitoon menee pieni murto-osa siitä rahamäärästä, mitä autoilijoilta veroina ja veronluonteisina maksuina kerätään.

        veronluonteinen maksu = maksu, joka ei virallisesti ole vero mutta jota ei tarvitsisi maksaa ilman valtion ja/tai EU:n toimenpiteitä.

        Esimerkiksi mainittu jakeluvelvoite on veronluonteinen maksu, samoin mahdollinen hiilidioksidipäästömaksu.

        Nuo on nuo rengas asiat siittä vaikeita että tieliikenteessä on paljon sellaisiakin kuskeja joilla ajotaito ei välttis riitä arviointi virheitä tai huomio virheitä ny voi taas sattua toisinaan itse kullekkin mu pääsääntöisesti kuljettaja on autossa ratin ja penkin välissä


    • Anonyymi

      Paljon ajavana on helppo valita kitkat. Nastat kuluvat jo ensimmäisen talven aikana sellaisiksi, että niistä ei enää ole iloa jäällä.

      Meillä on toisessa autossa nasta ja nyt kuluneena ne luistavat esim. liikenneympyröissä enemmän kuin yhtä paljon ajetut kitkat. Jääpito on hävinnyt, vaikka nastat raapivat naarmua jäähän.

      Uutena nastarenkaissa oli märällä mukulakivetyksellä sellainen tuntuma, että ei pääse liikkeelle vaan jää sutimaan.

      • Anonyymi

        Jaksat tuota samaa höpötarinaasi vuodesta toiseen, tai paremminkin vuosikymmenestä toiseen…


      • Anonyymi

        Osta kiinalaiset. Paljon ajavana kiinalaiset kestää kolme talvea. Tosin en sudittele ja vetele kässäreitä saatikka driftaa eikä tartte ajella alinopeuksiakaan.


    • Anonyymi

      No niin, nyt on jo syyskuu hyvällä mallilla. On siis aika aloitella tätä iänikuista nasta-kitkaväittelyä.
      Näppärimmät kopioivatkin viimeisen parinkymmenen vuoden ajalta kommentit ja julkaisevat niitä.

    • Anonyymi

      Ajan yli 5 vuotta vanhoilla nastoilla, ovat kuin uudet.

      • Anonyymi

        Meinaatko valheesi uppoavan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko valheesi uppoavan?

        Yli 10 vuotta minullakin Nokian nastarenkaat kestäneet ja nastat kestää kun ei sudittele tai lukkojarruta sulalla, käsijarrukäännöksiäkin voi liukkaalla tehdä. Muutamia tippuu aina ja kuluneillakin pärjää kun ajaa yhtä varovasti kuin kitkoilla.


    • Anonyymi

      Kitkarenkaista irtoaa paljon enemmän haitallisia hiukkasia ja sähköautoissa painavina vielä enemmän.

      • Anonyymi

        Näkisin kernassti tutkimuksen jossa noin todetaan. Pelkkä sinun mutusi ei ole minkään arvoinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkisin kernassti tutkimuksen jossa noin todetaan. Pelkkä sinun mutusi ei ole minkään arvoinen!

        Jokainen tietää että kitkarenkaat ovat pehmeämpää kumia ja kuluvat nopoeammin, sähköautoista oli vasta äsken TV:ssä ja lehdessä. Kehittelevät myös kumihiukkasten talteenottoa ja taas tulee lisäkuluja jos tulee pakolliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tietää että kitkarenkaat ovat pehmeämpää kumia ja kuluvat nopoeammin, sähköautoista oli vasta äsken TV:ssä ja lehdessä. Kehittelevät myös kumihiukkasten talteenottoa ja taas tulee lisäkuluja jos tulee pakolliseksi.

        Luehan TM:stä ID4:n 60000km:n käyttötesti, joka kesti 14 kuukautta. Yli 2 tonnia painavassa autossa kitkarengaskerrasta kului vain 20%, kesärenkaista huomattavasti enemmän. Toki kesärenkaille tuli kilometrejäkin enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luehan TM:stä ID4:n 60000km:n käyttötesti, joka kesti 14 kuukautta. Yli 2 tonnia painavassa autossa kitkarengaskerrasta kului vain 20%, kesärenkaista huomattavasti enemmän. Toki kesärenkaille tuli kilometrejäkin enemmän.

        Unodit linkin ja eihän ne ole vertailukelpoiset jos kerran kitkarenkailla ajettiin vähemmän. Tuossa kerrotaan yleisesti mikä pitääkin hyvin paikkansa.

        "Kitkarengas on autoissa käytettävä talvirengastyyppi. Nimitys on puhekielessä yleisimmin käytetty, vaikka virallisesti kyseessä on M S (mud snow) -tyyppiset renkaat. Tarkasti ottaen tulisi puhua nastattomista talvirenkaista. Renkaan toiminta perustuu lamelleihin, jotka pureutuvat tiehen kiihdyttäessä ja jarruttaessa, sekä pehmeään kumiseokseen. Rengasmyyjät eivät suosittele kitkarenkaita ympärivuotiseen käyttöön.

        Kitkarengasta ei ole suunniteltu lämpimiin olosuhteisiin, ja sen pito- ja kulumisominaisuudet ovat kesällä heikommat, ja erityisesti kuluneilla kitkarenkailla kesällä ajettaessa tulee ottaa huomioon poikkeuksellisen huono pito sadekeleillä.

        Useissa Euroopan maissa nastarenkaiden käyttö ei ole luvallista, jolloin kaikki talvirenkaat ovat silloin käytännössä kitkarenkaita. Useasti Keski-Eurooppaan suunnitellut kitkarengasmallit eivät sovellu kuitenkaan pohjoisiin talviolosuhteisiin kuin välttävästi. Pohjoisissa maissa, kuten Suomessa myytävät ja kehitellyt mallit eroavat näistä lähinnä runsaampien lamellointiensa, pehmeämpien runkojensa ja kumiseoksiensa osalta."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kitkarengas

        Kokeilin itse joskus kitkarenkaita ympäri vuoden ja minusta ne oli yllättävän hyvät, mutta kuluivat tosi nopeasti, vetäviin pyöriin piti ostaa uudet renkaat joka vuosi.


      • Anonyymi

        Väitätkö nastojenkiltäjien valehtelevan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tietää että kitkarenkaat ovat pehmeämpää kumia ja kuluvat nopoeammin, sähköautoista oli vasta äsken TV:ssä ja lehdessä. Kehittelevät myös kumihiukkasten talteenottoa ja taas tulee lisäkuluja jos tulee pakolliseksi.

        Ajoin kesän kitkoilla. Eikä ne kuluneet kesärengasta kummemmin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin kesän kitkoilla. Eikä ne kuluneet kesärengasta kummemmin!

        Tehottomalla autolla pienillä ajoilla kulumista vaikea huomata. Minulla 20 000km/vuosi ajoilla kului tosi nopeasti, takana meni vielä toiset 20 000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehottomalla autolla pienillä ajoilla kulumista vaikea huomata. Minulla 20 000km/vuosi ajoilla kului tosi nopeasti, takana meni vielä toiset 20 000.

        Sillä ajomäärällä minullakin kesärenkaat kulu jo paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ajomäärällä minullakin kesärenkaat kulu jo paljon.

        Hyvät renkaat kestää paljon kauemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät renkaat kestää paljon kauemmin.

        Ei kitkoja ole kesärenkaiksi tarkoitetu,mutta pärjää niilläkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kitkoja ole kesärenkaiksi tarkoitetu,mutta pärjää niilläkin!

        Nastarenkaatkin kestää paljon kauemmin kuin kitkarenkaat talvikäytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastarenkaatkin kestää paljon kauemmin kuin kitkarenkaat talvikäytössä.

        Missä moisia nastoja? Syksyllä ostetut jo tammikuussa tylsät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä moisia nastoja? Syksyllä ostetut jo tammikuussa tylsät!

        Ei ne sitten teitäkään kuluta. Minulla nastat kestää aika hyvin kun en sudita asfaltilla ja tärkeintä että kulutuspinta kestää.


      • Anonyymi

        Sähköauto ja nastat hirvein yhdistelmä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastarenkaatkin kestää paljon kauemmin kuin kitkarenkaat talvikäytössä.

        Jos auton seisottaa talven!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos auton seisottaa talven!

        Se onkin hyvä konsti kitkarenkaille :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin hyvä konsti kitkarenkaille :)

        Ropina yksi syy nastakieltoon kaupungeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ropina yksi syy nastakieltoon kaupungeissa.

        Ropina hyvä syy sinulle ostaa korvatulpat eikä maksa paljon :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ropina hyvä syy sinulle ostaa korvatulpat eikä maksa paljon :)

        Kuuntelen rairiota ja hyvää musiikkia. Sivuutettu ropisijat pilaa tunnelman!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä moisia nastoja? Syksyllä ostetut jo tammikuussa tylsät!

        Minä vuonna ostit ja minä vuonna oli tylsät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ropina yksi syy nastakieltoon kaupungeissa.

        Ropina?? Voi helevetti. Muu mekkala ei sitten häiritse yhtään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vuonna ostit ja minä vuonna oli tylsät?

        Aikoinaan 90-luvula. Nyt jo hiljaset kitkat vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan 90-luvula. Nyt jo hiljaset kitkat vuosia.

        Hiljenevät kun kuluvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät renkaat kestää paljon kauemmin.

        Ja mitä ajaa. Kaahaamaan kumana kesäpäivänä pikateitä. Kyllä kuluu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ropina?? Voi helevetti. Muu mekkala ei sitten häiritse yhtään?

        Kylä saa hakea ropinaa vitumaisempaa ääntä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylä saa hakea ropinaa vitumaisempaa ääntä!

        Musiikkia jos peittää sinun äänen :)


    • Anonyymi

      Rouhimiskampanja ei ala, koska ei ole missään vaiheessa päättynytkään.

      Taannoin nastajyrsijät olivat vielä toukokuussakin menossa Lappiin laskettelemaan, joten jyrsimistä jatkettiin kuun lopulle, mutta ani harvalla renkaanvaihto lipsui kesäkuulle.

      Vuosi vuodelta on rapistelu kesällä lisääntynyt ja nyt on tullut puhdas suoritus - ei päivääkään ilman jyrsijöitä! Satun asumaan kaupan vieressä ja kun parvekkeen ovea pitää auki, niin ei tarvi kauaan kuulostella kun on joku "liikenneturvallisuuden maksimoija liikenteessä". Samoin polkupyörällä kun ajaa muutaman kilometrin autotien rinnalla, niin ainakin yksi jyrsijä tulee bongattua ja parhaana päivänä 2.

      • Anonyymi

        Etenkin hesassa on kuulema paha rottaongelma. Nastarenkaita käyttää jotkut taksit testauksen takia kesälläkin, joskus harvoin näkee muillakin vielä kesäkuussa.


    • Anonyymi

      Nythän on tulossa kaupungeihin nastan käyttökielto katuja. Varmaan laajenevat. Rouhijoille parkkipaikat kaupungin rajalle ja kävelee..

    • Anonyymi

      Tämä on tämän syksyn uutinen lehdissä. Aletaan houkuttelemaan nastan käyttäjiä kitkarenkaisiin pölyhaitan takia.
      Nyt nastapellet joutu ajelee kaulukset pystyssä häpeillen!

      • Anonyymi

        Kitkarenkaista tulee enemmän pölyä, ei asfaltti talvella ole pehmeää. Jos ajaa läpi vuoden kitkarenkailla nin tulee sitäkin enemmän pölyä, mutta muuthan siitä kärsii, ei se autoon sisälle tule. Tiet kuluu eniten raskaan liikenteen alla ja sähköautotkin kulutta enemmän, talvella routa, ei nastarenkaat paljon vaikuta.

        Eikä niitä rajoituksia tule juuri minnekään, hesassa vaan johonkin, itse en täälläkään edes aja keskustassa, vain pääteitä yleensä niin ei haittaa yhtään. Keskustassa asuvat autottomat joutuu vaan kävelemään kauempaa kun ei taksi pääse lähelle :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarenkaista tulee enemmän pölyä, ei asfaltti talvella ole pehmeää. Jos ajaa läpi vuoden kitkarenkailla nin tulee sitäkin enemmän pölyä, mutta muuthan siitä kärsii, ei se autoon sisälle tule. Tiet kuluu eniten raskaan liikenteen alla ja sähköautotkin kulutta enemmän, talvella routa, ei nastarenkaat paljon vaikuta.

        Eikä niitä rajoituksia tule juuri minnekään, hesassa vaan johonkin, itse en täälläkään edes aja keskustassa, vain pääteitä yleensä niin ei haittaa yhtään. Keskustassa asuvat autottomat joutuu vaan kävelemään kauempaa kun ei taksi pääse lähelle :)

        Sinä rouhiamulku teet ne urat asfalttiin. Niihin vesi keräänty ja vesilirtoja tulee ja ne jäätyykin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä rouhiamulku teet ne urat asfalttiin. Niihin vesi keräänty ja vesilirtoja tulee ja ne jäätyykin!

        Et idiootti edes tiedä mistään mitään, raskaat ajoneuvot painaa ne urat etenkin kesähelteellä ja sähköautot kuluttaa kesärenkaillakin. Routa taas rikkoo talvella ja sitäkin rekat, bussit jne pahentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et idiootti edes tiedä mistään mitään, raskaat ajoneuvot painaa ne urat etenkin kesähelteellä ja sähköautot kuluttaa kesärenkaillakin. Routa taas rikkoo talvella ja sitäkin rekat, bussit jne pahentaa.

        Kyllä ne on henkilöautojen uraamia kaupungeissa. Meillä päin ei rekat aja ja henkilösuton nastsurat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne on henkilöautojen uraamia kaupungeissa. Meillä päin ei rekat aja ja henkilösuton nastsurat.

        Ai ei mitään raskasta liikennettä, kerrohan mikä katu ja kaupunki :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ei mitään raskasta liikennettä, kerrohan mikä katu ja kaupunki :D

        Raskaan liikenteen akseliväli eri. Ne on henkilöautojen nasran rouhimia,a


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et idiootti edes tiedä mistään mitään, raskaat ajoneuvot painaa ne urat etenkin kesähelteellä ja sähköautot kuluttaa kesärenkaillakin. Routa taas rikkoo talvella ja sitäkin rekat, bussit jne pahentaa.

        Idiotin löydät pelistä! Et saa raskaan liikenteen pyörää mahtumaan ruohian uraan,et millän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idiotin löydät pelistä! Et saa raskaan liikenteen pyörää mahtumaan ruohian uraan,et millän!

        Höpöhöpö, päinvastoin pikkuautoille painumat liian leveällä, mutta rekat ja bussit osuu tarkasti kun ne tekeekin ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, päinvastoin pikkuautoille painumat liian leveällä, mutta rekat ja bussit osuu tarkasti kun ne tekeekin ne.

        Oletko pöhkö. Missä nin kapea rengas,että menisi uran pohjaan,raskaassa liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko pöhkö. Missä nin kapea rengas,että menisi uran pohjaan,raskaassa liikenteessä.

        Missä niin kapea ura ja kapea raideväli ettei raskaan liikenteen renkaat mahdu? Et ole vieläkään kertonut kaupungin ja kadun nimeä, kerro jo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä niin kapea ura ja kapea raideväli ettei raskaan liikenteen renkaat mahdu? Et ole vieläkään kertonut kaupungin ja kadun nimeä, kerro jo!

        Joka kaupungissa ja maantiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka kaupungissa ja maantiellä.

        Mutta et osaa näköjään kertoa silti yhtään katua :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et osaa näköjään kertoa silti yhtään katua :D

        Luotella kaikki Suomen kadut???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luotella kaikki Suomen kadut???

        Kerro nyt se kotikatusi ja -kaupunkisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro nyt se kotikatusi ja -kaupunkisi.

        Uudellamaalla satoja kilometrejä. Kerro,missä pelkät raskaankaluston urat? Tulen kuvaamaan moisen ihmeen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudellamaalla satoja kilometrejä. Kerro,missä pelkät raskaankaluston urat? Tulen kuvaamaan moisen ihmeen..

        Kuvaa nyt vaan se oma katusi paikkatietoineen. Ihme katu ettei liiku raskasta likennettä ollenkaan, mutta silti kuluu raskaanliikenteen renkaiden mukaan. Se olisikin varsinainen ihme jos jostain löytyisi urat henkilöauton renkaiden kapeudella.

        Monillakin sivuilla kerrotaan miten asfaltti pehmenee helteellä ja raskasliikenne rikkoo roudan heikentämät tiet, myös sähköautojen isommalla väännöllä kerrotaan kuluttavan enemmän. Kaikki tietää kitkojen kuluvan nopeammin aiheuttaen kumipölyä ja ellei nastat karhenna jäätä, joudutaan suolaa ja hiekkaa käyttämään enemmän, mutta viherpiiperö tyypillisesti ei tiedä mistään mitään.


    • Anonyymi

      Helsingin pääkadulle jo nastakielto.. Länsisuunnan rouhiat pulaa !

    • Anonyymi

      Tuoreille ja vähemmällä kokemuksella oleville kuskeille sopii nastarenkaat kenties paremmin turvallisuus huomioiden.

      • Anonyymi

        Ehkä julkiset!
        Nastakieliot tule leviämään kulon tavoin. Riski Nyt osta uusia nastoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä julkiset!
        Nastakieliot tule leviämään kulon tavoin. Riski Nyt osta uusia nastoja!

        Joo, kannattaa muuttaa ajoissa pois heasta, seillä asuu liikaa idiootteja viherpiiperöitä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kannattaa muuttaa ajoissa pois heasta, seillä asuu liikaa idiootteja viherpiiperöitä :)

        Puhut asiaa,jos mahdollista!


    • Anonyymi

      Muistakaa viedä fillarin nastarenkaat Sorttiasemalle.

      • Anonyymi

        Niillä voi raapia hyvin aurattuja ja suolattuja pyöräteitä!


    • Anonyymi

      Jotkut haluavat ajaa loppuun kesällä. Hölmöläisten hommaa sellainen, sillä renkaat on suunniteltu kylmille keleille eivätkä toimi hyvä kesäkeleillä. Esim. kitkarenkailla jarrutusmatkat ja vesiliirron riski kesäaikana kasvavat huomattavasti.

      • Anonyymi

        Eipä huomannut,kun ajoin kitkat loppuun. Ei tarvi hakea äärirajoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä huomannut,kun ajoin kitkat loppuun. Ei tarvi hakea äärirajoja!

        Juu, kyllä suksillakin pääsee eteenpäin kesäkelillä. Eri asia onko järkevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kyllä suksillakin pääsee eteenpäin kesäkelillä. Eri asia onko järkevää.

        Huono vertaus. En edes muistanut kesällä ajellessa,kitkat alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kyllä suksillakin pääsee eteenpäin kesäkelillä. Eri asia onko järkevää.

        Mitä toi ropisija pöljä??


    • Anonyymi

      Ensitalvena vaippapojat joutuu tunnustaa korvat punasina: nastoilla ajan!

      • Anonyymi

        Ei busseissa ja ratikassa ole nastoja kuin viherpiiperöiden naamassa, mutta henkilöautoissapa on renkaissa!


    • Anonyymi

      5 vuotta ajetut nastat ja 3kpl puuttuu nastoja, ehkä 1,5mm kumista.

      Sama pito kuin uutena.


      Kitkarnkaan kumi kuluu yli puolet nopeammin ja pito putoaa jyrkemmin. Joskus tuli auton mukana renkaat ja seurasin. Sitten ostin 4 vuotiaat nastat ja turvallista ajoa vuoden perään.


      Onneksi en asu ruuhka-alueilla joissa on kireitä ihmisiä ja liikaa liikennettä.

      • Anonyymi

        Mitä höpiset? Kitkassa kuvan takia pito säily loppuunasti.. Nastat vain häipyy ja kuluu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä höpiset? Kitkassa kuvan takia pito säily loppuunasti.. Nastat vain häipyy ja kuluu!

        Totta, pito säilyy heikkona alusta loppuun, mutta onneksi ne kuluu nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, pito säilyy heikkona alusta loppuun, mutta onneksi ne kuluu nopeasti.

        Ropisijan harhaa. Kitkat pitää hyvin ja loppuun asti. Minä ajan kitkoilla kovempaa,kuin ennen nastoilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ropisijan harhaa. Kitkat pitää hyvin ja loppuun asti. Minä ajan kitkoilla kovempaa,kuin ennen nastoilla!

        Oikein kehuskelet että levität bitumi- ja kumipölyä ja saastutat kaahaamalla. Nastoilla ajetaan hillitymmin kun ei haluta kuluttaa nastoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, pito säilyy heikkona alusta loppuun, mutta onneksi ne kuluu nopeasti.

        Kitka pitää saman,kuin nastat,paitsi sileällä kirkkaalta jällä. Muissa rösöä,millä kitkoilla puree! Kestävät paremmin,kuin irtoilevat nastat.. sain tuulilasiin ja kalliksi tuli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein kehuskelet että levität bitumi- ja kumipölyä ja saastutat kaahaamalla. Nastoilla ajetaan hillitymmin kun ei haluta kuluttaa nastoja.

        Kitka kuluttaa saman,kuin kesärengas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitka pitää saman,kuin nastat,paitsi sileällä kirkkaalta jällä. Muissa rösöä,millä kitkoilla puree! Kestävät paremmin,kuin irtoilevat nastat.. sain tuulilasiin ja kalliksi tuli!

        Ei yhden nastan menettäminen mitään haittaa, kitkoilla tulee kalliiksi kun romuttaa koko auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, pito säilyy heikkona alusta loppuun, mutta onneksi ne kuluu nopeasti.

        On kokemus kumastakin. Nastat häipy äkkiä. Nykyään kitkoilla,jotka kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein kehuskelet että levität bitumi- ja kumipölyä ja saastutat kaahaamalla. Nastoilla ajetaan hillitymmin kun ei haluta kuluttaa nastoja.

        Nastat kyllä ropisee muiden tulilaseihin ,yli satasen vauhdissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhden nastan menettäminen mitään haittaa, kitkoilla tulee kalliiksi kun romuttaa koko auton.

        Varmaan voikin,jos surkea nastapelle yrittää tyriä kitkoilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kokemus kumastakin. Nastat häipy äkkiä. Nykyään kitkoilla,jotka kestää.

        Sinulta pitäisi kieltää ajaminen kokonaan kun et hallitse kaasupoljinta. Taidat olla huonokuuloinen vanhus tai nainen, teillä on usein kierrokset täysillä kun lähdette liikkeelle.


    • Anonyymi

      Minun viimeiset nastarenkaat niin rammat,että katsastusmies piti luennon,ei sais ajaa. Nastoja puuttu enemmän,kuin oli!

    • Anonyymi

      Kohta tulee telkkaan nastamiesten pelkoripulivaippa mainokset?

    • Anonyymi

      Nastapannan hyväpuoli! Nasta renkaita myydään jo syksyllä poistohintaan ropisijoille!

      • Anonyymi

        Ei näköjään tarvitse kun kaikille ei edes riitä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näköjään tarvitse kun kaikille ei edes riitä :)

        Jotain merkkiä aina riittää!


    • Anonyymi

      Nastapelleiile pitää laittaa tarra takalasiin:olen ruohia!
      Voi jalankulkijat halveksia ja sylkeä auton pääle liikennevaloissa. Ilmansaastutajia ...

      • Anonyymi

        Mikset vaan istuskeli koko talven kadulla!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset vaan istuskeli koko talven kadulla!!!

        Miksi ne elopöljät istu nastojen kiellon puolesta?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Rouhijoiten epätoivoinen väite? Muka nastat ei kuluta asfalttia?? Ei ne urat tule kesä,eikä kitkarenkaista teihin!

    • Anonyymi

      Kitkapellen epätoivoinen väite? Muka rekat ja muut raskaat ajoenuvot ei kuluta asfalttia?? Ei ne painumat helteellä tule nastarenkaista teihin, eikä nastarenkaiden paino pahenna routavaurioita! Sitä enemmän joutuu käyttämään pölyävää hiekkaa ja ja ruostuttavaa suolaa ellei ole nastarenkaita.

      • Anonyymi

        Suolaus on raskaanliikenteen takia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suolaus on raskaanliikenteen takia!

        Hirveä riesa nastattomista, ovatpa henkilöautoja tai raskasta liikennettä.


    • Anonyymi

      Onhan jalankulkijat varautunu että kevyt auto ei todellakaan kitkoilla pysähdy yhtä hyvin kui nastarenkailla ite en laittais kitkoja alle edes isoon autoon helpompi opetella ajamaan sääolosuhteiden mukaan ja talvirenkaissa pitää jokatapauksessa olla pintaa vähintään kolme milliä jot kitkat on siinäkin mielin huonot et jos kesällä ajaa paljon niin on hyvin epätodennäköistä että niissä on enään riittävästi pintaa talvea varten

      • Anonyymi

        Älä ole pöljä. Ei kitkoilla ajeta ympärivuotta. Jos jo kuluneet voi kesän ajaa ja syksyllä uudet kitkat. On kokemusta. Ei ollut kesällä ongelmia. Kitkarengas vielä hiljasempi.Tietenkin laatumerkkiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ole pöljä. Ei kitkoilla ajeta ympärivuotta. Jos jo kuluneet voi kesän ajaa ja syksyllä uudet kitkat. On kokemusta. Ei ollut kesällä ongelmia. Kitkarengas vielä hiljasempi.Tietenkin laatumerkkiset!

        Kitkarenkaissa on karkeampi kuviointi, tietysti ne ovat kesällä äänekkäämmät ja kuluvat nopeammin. Moni ostaa juuri sen takia ettei tarvitse vaihtaa kahdesti vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarenkaissa on karkeampi kuviointi, tietysti ne ovat kesällä äänekkäämmät ja kuluvat nopeammin. Moni ostaa juuri sen takia ettei tarvitse vaihtaa kahdesti vuodessa.

        Kitkarengas hiljasempi kesälläkin. Pehmeenpi kumi. Juuri vaihdoin kitkat ja vielä äänettömät,kuin hienot kesärenkaani!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarengas hiljasempi kesälläkin. Pehmeenpi kumi. Juuri vaihdoin kitkat ja vielä äänettömät,kuin hienot kesärenkaani!

        Pehmeä kumi kuluu nopeasti sileäksi, hyvä huomio!


    • Anonyymi

      Keuhkosyöpä lisääntyy metropoleissa, kun pöly laskeutuu vasta juhannuksen jälkeen!!🤯🤯

      • Anonyymi

        Ihmetyttää miksi viherpiiperöt haluaa asua hesassa eikä luonnon keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmetyttää miksi viherpiiperöt haluaa asua hesassa eikä luonnon keskellä.

        Luonnossa ei voi istua kadulla muiden kiusana!


    • Anonyymi

      Roposijoille iso nastankuvatarra takalasiin. Voi muut varoa,heikko taitoisempaa kuljettajaa!

      • Anonyymi

        Hyvä idea, tiedät pitää turvaväliä kun heikkotasoisena kuljettajana et muuten älyä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä idea, tiedät pitää turvaväliä kun heikkotasoisena kuljettajana et muuten älyä!

        Tottakai varon aina ajotaidotonta rouhiaa.. Ei tiedä mitä se tekee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai varon aina ajotaidotonta rouhiaa.. Ei tiedä mitä se tekee!

        Hyvä varoa, nastarenkailla kun pysähtyy niin äkkiä että ajat kitkoilla perään ja tulee kalliiksi. Montako peräänajoa olet joutunut jo maksamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä varoa, nastarenkailla kun pysähtyy niin äkkiä että ajat kitkoilla perään ja tulee kalliiksi. Montako peräänajoa olet joutunut jo maksamaan?

        Nastahan luistaa ,kuin kelkka. Aina herkistynyt,kun ropina kuluu. Tietää,että joku arvaamatomasti käyttäytyvä nastapelle lähellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastahan luistaa ,kuin kelkka. Aina herkistynyt,kun ropina kuluu. Tietää,että joku arvaamatomasti käyttäytyvä nastapelle lähellä!

        Ai siksikö vanhuksille jaetaan nastapohjallisia kenkiin :D


    • Anonyymi

      Tuulilasin vaihtajat tykkäisi kun kaikilla olisi kitkat, paljon hiekkaa kadulla ja karkeakuvioiset kitkat sinkoaisi ne lasiin.

      • Anonyymi

        Minulla rikkoi tuulilasin Kyllä nasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla rikkoi tuulilasin Kyllä nasta.

        Nastajuttu Kyllä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla rikkoi tuulilasin Kyllä nasta.

        Oletko varma ettei se ollut kivi? En usko, että siinä vauhdissa, kun se lentää lasiin ja siitä pois niin sitä kerkee näkemään oliko se kivi vai nasta.


    • Anonyymi

      Vaihdoin kitkarenkaat jo. Kuka kehta panna ropisijat jo nyt alle.?
      Kitkat on vielä hiljaisemmat,kuin minun huippu kesärenkaat.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse talvirenkaita vielä pitkään aikaan. Hiljenee entisestään kitkasi kun ehtivät kulua slickseiksi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse talvirenkaita vielä pitkään aikaan. Hiljenee entisestään kitkasi kun ehtivät kulua slickseiksi :)

        Ei ne kulu. Nastasi Kyllä kuluisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne kulu. Nastasi Kyllä kuluisi!

        Fiksua ettet aja.


    • Anonyymi

      Kyllä tekee pahaa kun alkaa taas suolattujen ja märkien asfalttiteiden rouhiminen syville urille. Suolan ja asfalttipölyn kuraliemi ei kuivuessaan meinaa lähteä edes pesussa.

      • Anonyymi

        Sanos muuta, pitäisi olla kaikilla nastat ettei tarvitsisi niin paljon suolaa ja hiekkaa. Kun vielä nostivat rekkoijen painoa entisestään niin tiet painuu ja murenee entistä nopeammin, samoin sähköautot kuluttaa paljon tehokkaammin kuin muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanos muuta, pitäisi olla kaikilla nastat ettei tarvitsisi niin paljon suolaa ja hiekkaa. Kun vielä nostivat rekkoijen painoa entisestään niin tiet painuu ja murenee entistä nopeammin, samoin sähköautot kuluttaa paljon tehokkaammin kuin muut.

        Vain raskaanlikenteen takia suolataan. Nastapellet ruohii,sitä suolaakin vastaantulijoiden päälle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanos muuta, pitäisi olla kaikilla nastat ettei tarvitsisi niin paljon suolaa ja hiekkaa. Kun vielä nostivat rekkoijen painoa entisestään niin tiet painuu ja murenee entistä nopeammin, samoin sähköautot kuluttaa paljon tehokkaammin kuin muut.

        Vain kitkapellejen takia suolataan. Raskaalla liikenteellä paino riittää pitämään auton tiellä. Kitkapellet rouhii suolat ja hiekatkin ilmaan ja tuulilasiin.


    • Anonyymi

      Kitkarenkaat tappaa, siksi nastat, aina. Laitatin alle eilen 10.10. ja ovat vappuun saakka. Helsingissä asustelen, mutta riskiä en ota.

      • Anonyymi

        Parempi,kun siirryt julkisiin,tolla ajotaidolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi,kun siirryt julkisiin,tolla ajotaidolla!

        Mitä tässä puhuttiin juuri mitään ajamisesta vaan pelkästään laitattamisesta?


    • Anonyymi

      Tänä aamuna oli liukkaankelin varoitus Suomessa. Kiva,kun jo kitkat alla. Voi vaihtaa ajoissa.

      • Anonyymi

        Kiva kun saa vaihtaa nastarenkaat kelin mukaan milloin tahansa ja jos on vaikka lähdössä pohjoiseen, voi pitää vaikka juhannukseen jos jossain liukasta. Kiva ajaa vielä kesärenkailla ja nastat vasta kun välttämätöntä, heti pois kun mahdollista ellei ole pakollisia ajoja. Mikä parasta, ei ole jatkuvaa renkaiden ostoa ja rahanmenoa kuten kitkoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun saa vaihtaa nastarenkaat kelin mukaan milloin tahansa ja jos on vaikka lähdössä pohjoiseen, voi pitää vaikka juhannukseen jos jossain liukasta. Kiva ajaa vielä kesärenkailla ja nastat vasta kun välttämätöntä, heti pois kun mahdollista ellei ole pakollisia ajoja. Mikä parasta, ei ole jatkuvaa renkaiden ostoa ja rahanmenoa kuten kitkoilla.

        Juuri näin. Hyviä renkaan vaihtovälineitä on myynnissä. Ei tarvitse olla kompuraa rengaspyssyä varten, kun on pelkästään sähköllä toimiviakin. Saa hyvin sähköt esim. 2 tunnin sähkötolpasta. Tietysti kantsii olla varovainen ettei liikaa kiristä. Ja varsinkin aluvanteissa sitä momenttiavainta on syytä käyttää ja jälkikiristää ne renkaat jossain vaiheessa uudestaan.


    • Anonyymi

      Hahah, palsternakka päätti että nyt aletaan sakottaa Lönnrotinkadulla, mutta poliisitpa ei toteleetkaan :D
      https://www.is.fi/autot/art-2000009347299.html

      Samalla tavalla kun kaikki jättää noudattamatta typeriä päätöksiä niin kukaan ei mahda mitään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe