Näetkö syntisi ongelmana?

Anonyymi

Synti on ihmiskunnan ja yksilöihmisen suurin ja vakavin ongelma. Mutta Jumalalla on ratkaisu tähän suureen ongelmaamme. Kaikki ihmset eivät kuitenkaan näe eivätkä koe syntiä ongelmana. On ihmisiä, jotka suorastaan rakastavat syntiä. He elävät kaukana Pyhästä Jumalasta ja ovat surkuteltavia ihmisiä, sillä synti vie heidät turmioon.

Mutta sitten on myös ihmisiä, jotka kärsivät synnistä ja janoavat vapautusta. He ovat Jumalan kutsussa ja Jumala puhuu heille.
He ovat synnintunnossa olevia ihmisiä. Ja koska Jumala puhuu heille, he näkevät syntinsä. Silloin he ovat onnellisia ihmisiä vaikka he itkisivät syntejään.

Jumala tahtoo puhua sinulle, joka näet syntisi suurena ongelmana.

"Heb 9:26 "Mutta nyt hän on ilmestynyt vain kerran, maailmanaikojen lopulla, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä."

2 Kor 5:17-19 ”Jos siis joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle! Kaikki tämä on Jumalasta, joka on Kristuksen kautta sovittanut meidät itsensä kanssa ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut ihmisille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

Ps 130:3-4 "Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää? Mutta sinun luonasi on anteeksiantamus, että sinua pelättäisiin."

Herra ei pidä mielessään uskovan syntejä. Ne ovat pois pyyhitty totaalisesti eikä niitä ole olemassakaan.

Jes 44:22 "Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi kuin pilven, sinun syntisi kuin sumun. Palaa minun luokseni, sillä minä olen sinut lunastanut."

Tästä sovituksesta ja lunastuksesta olemme osalliset uskon kautta Herraan Jeesukseen Kristukseen. Hän ei pidä mielessään anteeksi antamiaan syntejä. Tämä on sovituksen ihana sanoma. Tämän tähden meillä kaikilla on mahdollisuus saada takaisin lapsuutemme viattomuus, ja myös kokea se. Uskovan ei siis tarvitse kantaa syntikuormaansa. Hän voi luovuttaa sen Jeesukselle. Siksi Raamattu todistaa Jeesuksen luokse tulleesta uskovasta, että hän on synnistä vapautettu (Room 6:18,22). Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle.

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että äsken uskoon tullut ihminen on Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi? Hän on Jumalan luoma sisäisesti kokonaan uusi ihminen. Vastasyntynyt Jumalan lapsi on synnitön Jumalan pienokainen. Näin se on luonnollisessa syntymässä ja myös hengellisessä syntymässä. Kummassakin tapauksessa ihminen aloittaa elämän puhtaalta pohjalta puhtailla papereilla. Luonnollisella vauvalla ei ole syntejä, joita hän toisi mukanaan tähän elämään. Jumalan lapsella ei myöskään ole syntiä kun hän alkaa elää uutta elämää Jumalan yhteydessä Hänen kanssaan."

Teksti lainattu https://www.jumala-kanssamme.se/453003848

12

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumalan Karitsa otti ristillä pois koko maailman synnin. TÄMÄ ja väin tämä on evankeliumi. Sovitus tapahtui JO.

• Anonyymi

Raamattu todistaa, että pelastus on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Raamattu todistaa, että Jumalan armo on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Raamattu todistaa, että ikuinen elämämme on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Hän on meidän elämämme.

Raamattu todistaa, että Herra Jeesus Kristus on tullut Jumalasta meidän vanhurskaudeksemme ja pyhitykseksemme sekä lunastukseksemme.
        Vanhurskautemme ja pyhityksemme sekä lunastuksemme on siis
        Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

Raamattu todistaa, että Jumala on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Raamattu todistaa, että sillä, jolla on Poika, Jeesus, sillä on Jumala.
        Raamattu todistaa, että sillä, jolla ei ole Poikaa, Jeesusta, sillä ei ole Jumalaa.
        Raamattu todistaa, että se, joka ottaa Jeesuksen vastaan omaan elämäänsä
        ja sydämeensä, se saa Jeesukselta vallan ja oikeuden tulla Jumalan lapseksi.
        Raamattu todistaa, että pelastuksemme on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Raamattu todistaa, että se, joka uskoo Jeesukseen, uskoo Jumalaan.
        Raamattu todistaa, että se, joka uskoo Jeesukseen, niin kuin Raamatussa
        sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.

Nämä totuudet löytyvät Raamatusta. Näiden totuuksien tähden Raamattu
        kehottaa meitä ihmisiä ottamaan vastaan Herra Jeesus Kristus Herraksemme
        ja Vapahtajaksemme. Miten sinä suhtaudut näihin em. Raamatun selviin ilmoituksiin
        ja Raamatun kehotuksiin ottaa vastaan Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa?

• Anonyymi

Jumalan Karitsa otti ristillä pois koko maailman synnin. TÄMÄ ja väin tämä on evankeliumi. Sovitus tapahtui JO....

Niin, ja tätä Pyhä Henki juuri kirkastaa ihmiselle. Vie ristille, näyttää, kuinka ihminen rakentaa ristin, Kristukselle, lähimmäiselle, jne. Ruoskii niin Jeesuksen, niinkuin lähimmäisen. Painaa piikkikruunun Jeesuksen päähän, niin Hänen kuin sen lähimmäisen - tänäänkin.
        Kannattaa ristin puuta Golgatalle, tappaakseen Jeesuksen ja samoin kun tämän lähimmäisen tänään. Naulaa ristille - niin Jeesuksen - kuin sen tämänpäivän lähimmäisen.
        Pilkkaa ja ilkkuu sekä käskee astumaan alas, niin Kristusta, kuin lähimmäistä.

Tätä Pyhä Henki kirkastaa tänäänkin, kun vie ihmisen näkemään oman syntinsä, niin Jeesusta kohtaan, kuin sitä tämänpäivän lähimmäistä kohtaan. Eli veri. Veri on se, mikä vuotaa - niin Jeesuksen, kuin tämänpäivän lähimmäisen sielusta.
        ja minä, sinä ja HÄN me teemme tätä Jeesukselle ja tälle lähimmäiselle, YMMÄRRÄMMEKÖ me tätä, ymmärrämmekö mitä veren vodattaminen ON?

Jeesuksen huuto - Anna anteeksi heille, he eivät tiedä, mitä he tekevät.!

Kuinka paljon sitä RISTIÄ, meidän työtä katselemme - emmekä ymmärrä, mitä tapahtuu ja jatkamme matkaa tekemättä mielenmuutosta, eli parannusta. voimme hokea vain risti vain.
        Mutta, ei käsitetä, mitä se risti merkitsee, --meidän julmaa työtä - jolla pahatamme maailmaa.
        Joka tämän ymmärtää ja katuu - hän todella katuu, koska näkee miksi veri vuoti - miksi se huuto anna anteeksi merkitsee- eli veri tuleekin sovintovereksi, kun tämän ymmärtäen mielemme muuttuu ja maailma meissä muttuu, sydän ympärileikkautuu maailmaan ja tulemme Isän kanssa samanmieliseksi, kun Hän lähetti Poikansa syntiemme sovittajaksi.
        Eli tämä on se Uhrikaritsa, jota katsellen näemme veren ja sovituksen yhtälön. Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta., eli pelkkä vesi ei pese yhtään mitään, vaan Golgatan veri pesee, kun nämme sen OMAN työn pahuuden

• Anonyymi

Niin, se Jumalan pienokainen voi olla jopa 80- vuotias leskirouva, joka tulee uskoon ja käy uskovien kasteella. Vapautuu Vapaa-ajattelijoiden kentältä siihen opetuslapseuteen ja on Jumalan lapsi. Hengellisesti pienokainen.

• Anonyymi

Minulle ei toisten synti ole ongelma. Eikä omat syntinikään! Sitä vartenhan on Jeesus. Hän otti kantaakseen minunkin syntini ja hän on se, jonka ongelmana minun syntini nyt ovat.

• Anonyymi

Itse kun tunnen itseni täysin synnittömäksi monet uskovaiset ovat nähneet sen ongelmana .

Mites sen nyt pitäisi sitten mennä jos synnit on ongelma ja synnittömyys myöskin niin eikö uskovaisen elämä ole vain pelkkää ongelmaa ?

• Anonyymi

>>>Itse kun tunnen itseni täysin synnittömäksi monet uskovaiset ovat nähneet sen ongelmana<<<

Oletko lukenut Raamatusta sokeista sokeiden taluttajista? Raamattu puhuu, ei vain
        luonnollisesta silmien sokeudesta vaan myös hengellisestä sokeudesta. Ihminen uudestisyntymättömässä tilassaan, uskosta osattomana, on sokea hengellisille asioille.
        Hän ei näe omia syntejään koska hän on hengellisesti sokea. Synti on hengellinen käsite. Ihminen näkee syntinsä kun Jumalan näyttää ihmiselle hänen todellisen tilansa.
        Silloin ihminen voi tulla suureen synninhätään. Tämän Jumala tekee ihmiselle, jotta Hän voisi pelastaa ja vapauttaa ihmisen hänen synneistään. Synnintuotoon herääminen on aina Jumalan vaikutusta ihmisessä. Ilman Jumalan vaikutusta kukaan ei tule synnintuntoon.

Jos siis joku uskosta osaton sanoo olevansa synnitön, tämä on näkevien uskovien
        mielestä suuri ongelma. Se ei ole heidän oma ongelmansa, vaan se on sen uskosta osattoman
        ongema, koska hän ei käsitä olevansa sokea. Se on hänelle ongelma koska hän sokeana
        on matkalla ikuiseen eroon Jumalasta. Hän on siis kävelemässä kohti valtavaa
        kuilua eikä näe sitä. Siksi sellaisen ihmisen lähellä olevat uskovat ovat huolestuneet hänestä.
        Miten hänet voisi pysäyttää ja saada näkemään vaara, joka on edessä ja välttää se???

>>>Mites sen nyt pitäisi sitten mennä jos synnit on ongelma ja synnittömyys myöskin niin eikö uskovaisen elämä ole vain pelkkää ongelmaa ?<<<

Synnintuotoon herännyt ihminen voi tulla Herran Jeesuksen Kristuksen luokse.
        Jeesus antaa KAIKKI synnit anteeksi. Silloin synti ei ole uskovalle ongelma. Hänet
        on vapautettu synnistä. Jeesuksen veri on puhdistanut hänet kaikesta synnistä.

Jotta sinä voisit käsittää näitä asioita, sinun tulee syntyä uudesti, ylhäältä Jumalasta.
        Se tarkoittaa sitä, että sinä tulet uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen. Silloin
        sinusta tulee hengellinen ihminen ja sinä hengellisenä ihmisenä voit käsittää hengellsisä asioita. Luonnollisessa syntisessä tilassa kukaan ei pääse tuntemaan hengellisiä asioita muuta kuin hyvin pinnallisesti.

• Anonyymi

On tavallista, että äsken uskoon tullut ihminen on kokenut syntien anteeksiannon hyin oimakkaasti. Hän kokee, että hän on entisistä synneistään täysin vapaa. Synnit eivät
        enää paina omaatuotoa eivätkä ole ongelma ollenkaan. Hän on onnellinen Jumalan lapsi.

Mutta jonkun ajan kuluttua uusi uskova huomaa, ettei hän kykene elämään täysin synnittömästi. Silloin synnistä voi tulla hänelle suuri ongelma. Hänelle on
        tärkeää opettaa Jumalan armosta Kristuksessa Jeesuksessa. Pyhä Henki tahtoo
        juurruttaa jokaisen uskovan Jumalan armoon ja Kristukseen Jeesukseen.

Silloin uskova voi heikkona ja lankeilevanakin uskovana elää onnellista elämää
        Jumalansa kanssa. Hän käsittää, ettei Jumala vaadi häneltä synnitöntä elämää
        koska kukaan uskova ei pysyt elämään täysin synnittömästi. Hän ymmärtää, että
        Jumala hyväksyy hänet hänen uskonsa tähden Jeesukseen Kristukseen, ei hänen
        onnistuneen elämänsä tähden.

Jeesus täytti Jumalan pyhän lain vaatimukset meidän uskovien puolesta. Hän on meidän vanhurskautemme ja pyhityksemme. Jumala vanhurskauttaa ja tekee täydelliseksi sen, jolla on usko Jeesukseen. Siksi me kerskaamme Jeesuksesta Kristuksestaa, emme itsestämme.
        Siksi tahdomme katsoa Jeesukseen, emme omaan napaamme. Tätä Jumalakin tahtoo meiltä.

Aloitus on kirjoitettu tällaisille vastakääntyneille heikoille uskoville.

• Anonyymi

"Oletko lukenut Raamatusta sokeista sokeiden taluttajista?"

En minulla on vain synnitön hyvä iloinen olo ja mieli perusolona ja olen tyytyväinen tilanteeseeni .

Olen kai sinut itseni kanssa ja hyväksyn itseni synnittömänä joskus tosin säälin ihmisiä jotka sanovat olevansa syntisiä ehkä he sitten ovat sellaisia syntisyyshän on pahantekoa ja kartan näitä ihmisiä ja heidän seuraansa koska en halua olla pahantekijöiden seurassa monesti nämä pahantekijät kokoontuvat yhteen ja rukoilevat pahoja tekoja jumaliltaan anteeksi useastikin jopa viikottain olenkin ihmetellyt miksi he eivät vain lopeta synnintekoa ja ala elämään kuten me synnittömät ihmiset jotka ollaan onnellisia ja tyytyväisiä elämään ja itseemme.

• >>> On ihmisiä, jotka suorastaan rakastavat syntiä.

Ihailen, kuinka ylväästi uskovaiset yleistävät asioita ja puhuvat kaikkien ihmisten puolesta, sen sijaan että siivoaisivat ensin oman pesänsä.

• Anonyymi

Tein syntiä, minulla on huono olo, nyt on välit poikki Jumalaan, en kehtää edes mennä Jumalan eteen koska Hän on vihainen, pelkään joutuvani kadotukseen, olen vilpittömästi yrittänyt tehdä parannusta ja elää oikein Jeesukselle mieliksi, mutta.. epäonnistun aina:(

• Anonyymi

>>>Tein syntiä, minulla on huono olo, nyt on välit poikki Jumalaan, <<<

Ei ole välit poikki Jumalaan!!!

Ajatteletko jonkun toisen uskovan olevan parempi ja pyhempi uskova?
        Ajatteletko sen toisen pelastuvan ja itsesi joutuvan helvettiin?
        Mihin sellainen johtopäätös perustuu? Perustuuko se sinun epäonnistumiseesi
        ja sen toisen luulemaasi onnistumiseen?

Minä sanon sinulle totuuden: se toinen "hyvä" ja pelastuva uskova on
        yhtä "huono" uskova kuin sinä. Hän ei ole onnistuneempi ollenkaan.
        Ja sinä ajattelet hänen pelastuvan??? Ja minä tiedän, että hän pelastuu!
        Miksi hän pelastuu? No siksi koska Jeesus Kristus on hänessä hänen
        pelastus, vanhurskaus, pyhitys sekä lunastus Saatanan vallasta.

No jos hän pelastuu uskonsa tähden eikä ole sinua onnistuneempi,
        minä uskallan väittää, että myös sinä pelastut. Pelastut täsmälleen
        samalla perustalla ja perusteella kuin se toinen "onnistunut" uskova.

>>>en kehtää edes mennä Jumalan eteen koska Hän on vihainen,<<<

Tämä on yleinen väärinymmärrys Jumalasta. Jumala ei ole vihainen
        sinulle. Hän rakastaa sinua. Hän on vihainen synnille, mutta ei ihmiselle.
        Hän tahtoo, että sinä tulet Hänen luokseen. Miksi Hän niin tahtoo?
        No siksi, koska Herran luona, Hänen yhteydessään, on täydellinen
        anteeksiantamus ja täydellinen lunastus. Siksi me uskovat tulemme
        päivittäin ja hetkittäin sydämessämme Herran luokse ja turvaamme
        yksin Häneen ja Hänen armoonsa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jumalan yhteydessä Jeesuksen veri puhdistaa meitä uskovia
        jatkuvasti kaikesta synnistä. Siksi Jumala tahtoo saattaa meidät
        yhteyteensä. https://www.jumala-kanssamme.se/450690088

>>>pelkään joutuvani kadotukseen, <<<

Älä pelkää, et huku kadotukseen. Jeesus on pelastanut sinut.
        Olet Hänen omansa ja Hän on pelastuksesi takuumies.
        Koska yksikään uskova ei onnistu, Jumala on antanut meille
        Takaajan. Jeesus maksaa meidän syntivelkamme koska me
        itse emme siihen kykene. Jeesus on siis sinun pelastuksesi
        Takaaja. Tarvitsetko paremman Takaajan? Hän on myös
        asianajajasi ja Puolustajasi Jumalan edessä. Tarvitsetko
        paremman Puolustusasianajajan?

>>>olen vilpittömästi yrittänyt tehdä parannusta ja elää oikein
        Jeesukselle mieliksi, mutta.. epäonnistun aina:(<<<<

Parannuksen teko Raamatussa on Jumalan luokse tulemisemme.
        Se on parannus. Raamattu kehottaa ihmisiä kääntymään Jumalan
        puoleen ja tulemaan Hänen luokseen. Se on PARANNUS.
        Lopeta yrittämiset ja rukoile Jeesukselta Kristukselta Pyhän Hengen
        täyteyttä. Pyhä Henki on voimakkain ja tehokkain ase taistelussa
        syntiä vastaan. Ilman Hänen Henkeää olemme aina tappiolla.
        Voimme voittaa syntiä ainoastaan Herran Hengen avulla.

https://www.youtube.com/watch?v=-wXB1JgbEO0

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Redrama tilittää itsemurha-suunnitelmastaan - Tämä sattuma pelasti: "Minulla oli ollut jo veitsi..."

Räppäri on kertonut Instassa olevansa Minnesota-hoidossa päihderiippuvuuden takia. Vain elämää -ohjelmassa Redrama paljastaa, että päihderiippuvuus te
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      4919
    2. Nordstream sabotaasi todennäköisesti Yhdysvaltojen työtä

Kuten koko Ukrainan sodan provosointi, niin jenkit ovat taas asialla. Kaikessa on lopulta kyse petrodollarin tuomasta valta-aseman säilyttämisestä kei
      Maailman menoa
      533
      2456
    3. Olit ihastunut minuun

Tiedän sen vain.
      Ikävä
      85
      2053
    4. Nord Stream 1 -putki vuotaa kahdesta kohtaa - Saksa epäilee sabotaasia

Saksa epäilee sabotaasia https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/de63783e-7ae3-489f-a086-607fe43ab42a Saksa epäilee tahallisuutta "Saksalaisen Der Tages
      Maailman menoa
      266
      1814
    5. 182
      1557
    6. Ensitreffit alttarilla: Kouvolan komistus Miikka yllättää Henni-vaimon: "Sie oot toivonut sitä..."

Miikka ja Henni on kyllä söpö pari. Onhan siinä romantiikkaa, kun Miikka hurauttaa "valkealla ratsullaan", valkealla pakettiautolla, hakemaan tuoretta
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1510
    7. Martina ei osaa kirjoittaa

Jälleen upea taidonnäyte tämän peruskoulun rimaa hipoen läpäisseen Martinan kirjoitustaidosta. Eilen stoorissa kulmienvärjäys ja teksti: näillä kelpaa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1321
    8. Nalle mä rakastan sua :)

Oon hehkulamppu ja haluun sut ja sua :) Sua parempaa ei oo eikä tuu :)
      Romantiikka
      271
      1155
    9. Kenellä on suurin motiivi sabotoida Nord Streamin kaasuputkea..

Muistin virkistämiseksi..... https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/3180533
      Maailman menoa
      181
      982
    10. Ketkä räjäyttivät Nord Stream I ja II kaasuputket?

Suomessa jo "tiedetään" syyllinen, jos kuuntelemme hurjimpia syytöksiä - jopa 'Mainilan laukaukset' |1 ovat nousseet esille --- .. muualla EU-Euroopa
      Maailman menoa
      242
      933
    Aihe