Israel, luvattu maa

Anonyymi-ap

2. Moos 32:
21 Ja Mooses sanoi Aaronille: "Mitä tämä kansa on tehnyt sinulle, kun olet saattanut heidät näin suureen syntiin?"
23 He sanoivat minulle: 'Tee meille jumala, joka käy meidän edellämme; sillä emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta'.
24 Niin minä sanoin heille: 'Jolla on kultaa, irroittakoon sen yltänsä'; ja he antoivat sen minulle. Ja minä heitin sen tuleen, ja siitä tuli tämä vasikka."
26 niin Mooses seisahtui leirin portille ja huusi: "Joka on Herran oma, se tulkoon minun luokseni". Silloin kokoontuivat hänen luoksensa kaikki leeviläiset.
34 Mene nyt ja johdata kansa siihen paikkaan, josta minä olen sinulle puhunut; katso, minun enkelini käy sinun edelläsi. Mutta kostoni päivänä minä kostan heille heidän rikoksensa."

Jumala joka on oikeudenmukainen ja vihaa syntiä. Vain Leeviläiset Aaronin jumalia palvelevan joukosta tekivät parannuksen. Ne saivat Herran edessä rauhan ja pelastuivat siltä kohtalolta, joka seurasi heitä, jotka seurasivat väärää jumalaa.
Heidän kosto seuraa heitä, jotka kieltäytyivät tekemästä parannusta.

(Herran profeetta, psta)

21

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      2. Moos. 32:
      13 Muista palvelijoitasi Aabrahamia, Iisakia ja Israelia, joille olet itse kauttasi vannonut ja sanonut: 'Minä teen teidän jälkeläistenne luvun paljoksi kuin taivaan tähdet; ja koko tämän maan, josta olen puhunut, minä annan teidän jälkeläisillenne, ja he saavat sen ikuiseksi perinnöksi'."
      14 Niin Herra katui sitä turmiota, jonka hän oli uhannut tuottaa kansallensa.
      16 Ja taulut olivat Jumalan tekemät, ja kirjoitus oli Jumalan kirjoitusta, joka oli tauluihin kaiverrettu.
      19 Ja kun Mooses lähestyi leiriä ja näki vasikan ja karkelon, niin hänen vihansa syttyi, ja hän heitti taulut käsistänsä ja murskasi ne vuoren juurella.
      20 Senjälkeen hän otti vasikan, jonka he olivat tehneet, poltti sen tulessa ja rouhensi sen hienoksi ja hajotti veteen ja juotti sen israelilaisille.
      2. Moos. 34:
      1 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, niin minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, jotka sinä murskasit.

      Herra Jumala teki liiton aikojen alussa. Israel on Jumalan kansa, joten kaikki se, mitä Jumala armossaan, on rikas. Koska Hän on luvannut, Hän antoi kansalle armon tulla takaisin eteensä.
      Jokainen sai nähdä, kuinka Mooses suuttui, tuhosi vasikan ja juotti sen veden kera kansalle. He saivat kokea kaiken konkreettisesti. Syödä sen, mitä olivat tehneet. Sen he saivat rangaistuksena.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      3. Moos. 19:
      18 Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.
      26 Älkää syökö mitään verinensä. Älkää merkeistä ennustelko älkääkä harjoittako noituutta.
      31 Älkää kääntykö vainaja-ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
      37 Noudattakaa kaikkia minun käskyjäni ja kaikkia minun säädöksiäni ja pitäkää ne. Minä olen Herra."
      4. Moos. 6:
      23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
      24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
      25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
      26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
      27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä."

      Jokainen pienimmästä suurimpaan siunatkoon Israelin kansaa, Herran silmäterä kansaa.
      Herra on varoittanut koko ihmiskuntaa, "älä" kumarra vieraita jumalia, ei maan yllä, eikä maan alla, koska olemme tässä ja nyt Herran edessä.
      Hän näkee ajatuksennekin ennen kuin ne syntyvätkään. Hän rankaisee väärät teot, ellemme kadu ja tee täydellistä parannusta.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      5. Moos 29:
      13 että hän tänä päivänä korottaisi sinut kansaksensa ja tulisi sinun Jumalaksesi, niinkuin hän on sinulle puhunut ja niinkuin hän on vannonut sinun isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille.
      14 Enkä minä tee tätä liittoa, tätä valaliittoa, ainoastaan teidän kanssanne,
      15 vaan niinhyvin niiden kanssa, jotka tänä päivänä ovat tässä meidän kanssamme seisomassa Herran, meidän Jumalamme, edessä, kuin niidenkin kanssa, jotka eivät ole tänä päivänä tässä meidän kanssamme.
      19 niin että se, joka kuulee tämän valan sanat, siunaisi itseänsä sydämessään sanoen: 'Minun käy hyvin, vaikka vaellankin sydämeni paatumuksessa'. Siten hän hukuttaisi kaikki, sekä kostean että kuivan maan.

      Herra Jumala siunasi Israelin kansan. Israelin Jumalan, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin siunauksin.
      Mutta kaikki, jotka vääriä jumalia kumartavat, Herra syöksee heidät helvetin tuleen. Koska he väärin ovat vannoneet ja tehneet syntiä Jumalaa vastaan.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      KIITOS HERRAN PROFEETALLE JA ENNEN KAIKKEA KOLMIYHTEISELLE JUMALALLE . NÄISTÄ KIRJOITUKSISTA ON VÄKEVÄÄ LUETTAVAA JA KEHOITTAA JOKAISTA MEITÄ TEKEMÄÄN PARANNUKSEN.. AAMEN

    • Anonyymi

      5Moos.9:21 Biblia (1776) Mutta teidän syntinne, vasikan, jonka te tehneet olette, otin minä ja poltin tulessa, ja löin sen rikki ja survoin sen hyväksi, siiheasti että se mureni: tomuksi, ja heitin tomun ojaan, joka siinä vuoresta vuosi.

    • Anonyymi

      2Moos.32:20 Biblia (1776) Hän otti myös vasikan, jonka he tehneet olivat, ja poltti tulella, ja musersi sen tuhaksi; sitte hajoitti sen veteen, ja antoi sen Israelin lasten juoda. 2Moos.32:35 Ja niin löi Herra kansaa; että he olivat tehneet vasikan, jonka Aaron teki.

    • Anonyymi

      Ps.106:19-3 He tekivät vasikan Hoorebin juurella ja kumarsivat valettua kuvaa; he vaihtoivat Kunniansa ruohoa syövän härän kuvaan. He unhoittivat Jumalan, pelastajansa, joka oli tehnyt Egyptissä suuria tekoja, ihmeitä Haamin maassa, peljättäviä tekoja Kaislameren rannalla. Silloin hän aikoi hävittää heidät, mutta Mooses, hänen valittunsa, seisoi suojana hänen edessään ja käänsi pois hänen vihansa tuhoa tuottamasta. He pitivät halpana ihanan maan eivätkä uskoneet hänen sanaansa. He napisivat teltoissansa eivätkä kuulleet Herra ääntä. Silloin hän nosti kätensä heitä vastaan kaataakseen heidät erämaassa, kaataakseen heidän jälkeläisensä pakanain seassa ja hajoittaakseen heidät pakanamaihin. He antautuivat palvelemaan Baal-Peoria ja söivät kuolleitten jumalien uhreja. He vihoittivat hänet teoillansa, ja niin vitsaus alkoi riehua heisän keskuudessaan. Mutta Piinehas astui esiin ja pani tuomion toimeen, ja vitsaus taukosi. Ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi, polvesta polveen iakaikkisesti. He vihoittivat hänet Meriban vetten luona, ja Mooseksen kävi pahoin heidän tähtensä. Sillä he niskoittelivat Jumalan Henkeä vastaan, ja hän puhui huulillaan ajattelemattomasti. He eivät hävittäneet niitä kanssoja, jotka Herra oli käskenyt heidän hävittää, vaan pitivät yhteyttä pakanain kanssa, ja oppivat heidän tekonsa. Tuom.3:5-8

    • >>Jokainen pienimmästä suurimpaan siunatkoon Israelin kansaa, Herran silmäterä kansaa.>>

      Siunaan israelilaisia kannabisfirmoja.
      😄😄😄😄😄

    • Anonyymi

      Neh.9:18-21 Vaikka he tekivät itsellensä valetun vasikankuvan ja sanoivat: Tämä on minun jumalani, joka on johdattanut sinut Egyptistä, ja vaikka he paljon pilkkasivat Jumalaa, niin siitä suuressa laupeudessasi et kuitenkaan hyljännyt heitä erämaassa. Pilvenpatsas ei väistynyt heidän luotansa päivällä, johtamasta heitä tiellä, eikä tulipatsas yöllä, valaisemasta heille tietä, jota heidän oli kuljettava. Hyvän Henkesi sinä annoit heitä opettamaan, mannaasi et kieltänyt heidän suustansa, ja vettä sinä annoit heille heidän janoonsa. Neljäkymmentä vuotta sinä elätit heitä erämaassa, niin ettei heitä mitään puuttunut, eivät heidän vaatteensa kuluneet, eivätkä heidän jalkansa ajettuneet. 5Moos.2:7. 8:4. 29:5

    • Anonyymi

      Ps.78:13-37 Hän halkaisi meren ja vei heidät sen läpi, hän seisotti vedet roukkioksi. Hän johdatti heitä päivän aikaa pilvellä ja tulen valolla kaiket yöt. Hän halkoi kalliot erämaassa ja juotti heitä runsaasti, kuin syvissä vesissä. Hän juoksutti puroja kalliosta ja vuodatti virtanaan vettä. Yhä he kuitenkin tekivät syntiä häntä vastaan ja olivat uppiniskaisia Korkeimmalle erämaassa. He kiusasivat Jumalaa sydämessänsä, vaatien ruokaa himonsa tyydyttämiseksi. Ja he puhuivat Jumalaa vastaan sanoen: Voisikohan Jumala kattaa pöydän erämaassa? Katso, hän kyllä kallioon iski, ja vedet vuotivat ja purot tulvivat; mutta voiko hän antaa myös leipää tai hankkia kansallensa lihaa? Sentähden Herra, kun hän sen kuuli, julmistui; ja tuli syttyi Jaakobissa, ja Israelia vastaan nousi viha, koska he eivät uskoneet Jumalaan eivätkä luottaneet hänen apuussa. Hän käski pilviä korkeudessa ja avasi taivaan ovet; hän satoi heille ruuaksi manaa, hän antoi heille taivaan viljaa. Ihmiset söivät enkelien leipää; hän lähetti heille evästä yllin kyllin. Hän nosti taivaalle itätuulen ja ajoi voimallaan esiin etelätuulen; hän antoi sataa heille lihaa kuin tomua, siivekkäitä lintuja kuin meren hiekkaa; hän pudotti ne leirinsä kesteen, yltympäri asuntoonsa. Niin he söivät ja tulivat kylläisiksi; mitä he olivat himoinneet, sitä hän salli heidän saada. Eivät olleet he vielä himoansa tyydyttäneet, ja ruoka oli vielä heidän suussaan, kun heitä vastaan jo nousi Jumalan viha; hän tappoi heidän voimakkaimpansa ja kaatoi maahan Israelin nuoret miehet. Mutta sittenkin he yhä vielä tekivät syntiä eivätkä uskoneet hänen ihmeitänsä. Sentähden hän lopetti heidän päivänsä niinkuin tuulahduksen, antoi heidän vuottensa päättyä äkilliseen perikatoon. Kun hän surmasi heitä, kysyivät he häntä, kääntyivät ja etsivät Jumalaa. He muistivat, että Jumala oli heidän kallionsa ja että Jumala, Korkein, oli heidän lunastajansa. Mutta he pettivät häntä suullaan ja valhettelivat hänelle kielellänsä; sillä heidän sydämensä ei ollut vakaa häntä kohtaan, eivätkä he olleet uskolliset hänen liitossansa.

    • Anonyymi

      Ps.105:31-45 Hän käski, ja paarmoja tuli ja sääksiä koko heidän alueellensa. Hän antoi heille rakeita sateen sijaan, tulen leimauksia heidän maahansa. Ja hän hävitti heidän viini- ja viikunapuunsa ja murskasi puut heidän alueeltansa. Hän käski, ja heinäsirkkoja tuli ja tuhosirkkoja lukematon joukko; ne söivät kaiken ruohon heidän maastansa, söivät hedelmän heidän vainioiltansa. Ja hän surmasi kaikki heidän maansa esikoiset, kaikki heidän miehuutensa ensimmäiset. Sitten hän vei Israelin sieltä varustettuna hopealla ja kullalla, eikä ollut hänen sukukunnissaan kompastuvaista. Egypti iloitsi heidän lähdöstänsä, koska sen oli vallannut pelko heidän tähtensä. Hän levitti suojaksi pilven ja tulen valaisemaan yötä. He pyysivät, ja hän pani tulemaan viiriäiset, ja hän ravitsi teitä taivaan leivällä. Hän avasi kallion, ja vettä vuoti; se juoksi virtana kautta erämaan. Sillä hän muisti pyhän sanansa, muisti Aabrahamia, palvelijaansa. Niin hän vei kansansa pois sen iloitessa, valittunsa heidän riemuitessaan. Ja hän antoi heille pakanain maat, ja he ottivat omaksensa kansojen vaivannäöt, että he noudattaisivat hänen käskyjänsä, ja ottaisivat hänen laeistansa vaarin. Halleluja! 5Moos.6:24-25

    • Anonyymi

      4Moos.11:31-45 Mutta Herran lähettämä tuuli nousi ja ajoi edellään viiriäisiä mereltä päin ja painoi niitä leiriin päivämatkan laajuudelta joka suunalle leiristä, lähes kahden kyynärän korkeuteen maasta. Silloin kansa ryhtyi kokoamaan viiriäisiä ja kokosi niitä koko sen päivän ja koko yön ja seuraanan päivän. Vähin määrä jonka joku sai kootuksi, oli kymmenen hoomer-mittaa. Ja he levittivät niitä pitkin leiriä kuivumaan. Mutta lihan vielä ollessaan heidän hampaissaan, ennenkuin se oli syöty loppuun, syttyi Herran viha kansaa kohtaan, ja Herra tuotti kansalle hyvin suuren surman. Ja sen paikan nimeksi pantiin Kib-rot-Hattaava*, koska sinne haudattiin kansasta ne,jotka olivat antautuneet halunsa valtaan. Kibrot-Hattaavasta kansa lähti liikkeelle Haseroita kohti ja pysähtyi Haserotiin. * Nimi merkitsee: halun haudat.

    • Anonyymi

      4Moos.11:33 Biblia (1776) Koska liha oli vielä heidän hammasten välillä, ja ennenkuin se tuli kuluuneeksi, julmistui Herran viha kansan päälle, ja Herra löi heitä sangen suurella rangaistuksella.

    • Anonyymi

      4Moos.21:2-3 Biblia: Niin lupasi Israel Herralle lupauksen ja sanoi: jos sinä annat kansan minun käteni alle, niin minä kiroan heidän kaupunkinsa. Ja Herra kuuli Israelin rukouksen: ja antoi Kanaanelaiset, ja he kirosivat heitä heidän kaupungeitansa. Ja kutsui sen paikan Horma.

    • Anonyymi

      4Moos.14:16 Koska Herra ei kyvennyt viemään tätä kansaa siihen maahan, jonka hän oli heille valalla vannoen luvannut, tappoin hän heidät erämaahan. 5Moos.9:26-29

    • Anonyymi

      antti wuoltee taas silpuamassa Raamattua.

    • Anonyymi

      jos kirjoittaa oikeaa raamatun sanaa , eikä poikkea siitä . mielestäni on oikein silloin kirjoittaa.. jumalan sanaa..

    • Anonyymi

      EIKÄ SAA MITÄÄN MUUTTAA EIKÄ POIS OTTAA MITÄ ON KIRJOITETTU RAAMATTUUN.. NÄIN ON JUMALA SEN MÄÄRÄNNYT..

    • Anonyymi

      5. Moos. 33:
      1 Tämä on se siunaus, jolla Jumalan mies Mooses siunasi israelilaiset ennen kuolemaansa;
      3 Hän rakastaa kansoja; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi.
      11 Siunaa, Herra, hänen voimansa, ja olkoon hänen kättensä työ sinulle otollinen. Ruhjo hänen vastustajiensa lanteet ja hänen vihamiehensä niin, että eivät enää nouse."
      29 Autuas olet sinä, Israel; kuka on sinun vertaisesi! Sinä olet kansa, jota Herra auttaa, hän, joka on sinun kilpesi ja suojasi, sinun miekkasi ja korkeutesi. Vihollisesi mielistelevät sinua, ja sinä astut heidän kukkuloillansa."
      5. Moos. 34:
      10 Mutta Israelissa ei enää noussut yhtäkään sellaista profeettaa kuin Mooses, jonka kanssa Herra seurusteli kasvoista kasvoihin;

      Mooses siunasi Israelin kansan, Jaakobin jälkeläiset ja heidät, jotka olivat uskolliset. Jumalaa seuranneet, Israel, joka antoi Mooseksen lähteä Isän Jumalan luokse taivaaseen.
      Mooseksen siunaus koskee myös Israelin jäännöstä, jotka seuraavat Jeesusta ja täyttävät rakkauden lakia ja käskyjä. Siunattu olkoon Israel ja jälkeläiset.
      Aamen.

      (Herran profeetta, psta)

      • Anonyymi

        (Herran profeetta, psta) juttusi on pelkkää uskost osattoman ihmisen höpötystä!


    • Anonyymi

      taidat pelätä mitä Herran Profeetta kirjoittaa. pitää ottaakkin todesta, lukea tarkkaan mitä Herran Profeetta KIRJOITTAA...

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe