Sittenkin vetyauto

Anonyymi

15

152

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koettaisitko opetella laittamaan linkin yhteyteen edes sen otsikon ja jonkin ydinlauseen siitä mitä artikkelissa käsitellään.

      Mutta ongelmana on se kun viher-vasemmistolaisella ideologialla edetään järki ja realiteetit sivuuttaen, pakottaen autonvalmistajat investoimaan yhdelle ainoalle ja väärälle hevoselle, pseudo-ekologiselle patteriautolle.

      Boonuksena hirttäydytään Kiina-riippuvuuteen, jossa edes nykyinen globaali aivan poikkeuksellinen geopoliittinen tilanne ei käy varoittavana elementtinä.

      "Akkupula uhkaa liikenteen sähköistymistä – akkujen raaka-ainekriisi voi iskeä jo 2024"

      "Sähköautojen kysynnän kasvu ja raaka-aineiden saatavuusongelmat huolettavat autonvalmistajia."

      - https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/1d2ef5ef-a38f-4ae1-ade4-2a97aaf5ccd5

      Taiwan puolestaan tuottaa noin 80% maailman puolijohteista ja Kiinan suhtautuminen Taiwaniin tuo mukanaan vielä omat riskinsä.

      • Anonyymi

        "pseudo-ekologiselle patteriautolle"

        Unohdit mainita, että YHTÄÄN täyssähköautoa ekologisempaa vaihtoehtoa henkilöauton käyttövoimaksi ei ole. Vetyauto on hyvä kakkonen. Täyssähköauton kaula ekologisuudessa kasvaa jatkuvasti valmistusmenetelmien kehittyessä tehokkaammiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pseudo-ekologiselle patteriautolle"

        Unohdit mainita, että YHTÄÄN täyssähköautoa ekologisempaa vaihtoehtoa henkilöauton käyttövoimaksi ei ole. Vetyauto on hyvä kakkonen. Täyssähköauton kaula ekologisuudessa kasvaa jatkuvasti valmistusmenetelmien kehittyessä tehokkaammiksi.

        "Unohdit mainita, että YHTÄÄN täyssähköautoa ekologisempaa vaihtoehtoa henkilöauton käyttövoimaksi ei ole. Vetyauto on hyvä kakkonen. "

        Patteriauto ei todellakaan ole ekologinen, vaikka sitä aivopesullisesti ja toistaen hokemalla ekologisena vaihtehtona markkinoidaan joka tuutista.

        Kuitenkin politiikan voimalla se pakotetaan autonvalmistajille sidosryhmineen ja samalla EU:ssa laitetaan myös köysi omaan kaulaan geopoliitisesti ei-luotettavalla Kiina-riippuvuudella.

        Alla olevassa Stellantiksen kommentissakaan ei ole edes otettu huomioon ko. kaivostoiminnan mega-saastuttavuutta / sen laajamittaisia ympäristötuhoja.

        *

        "Jättiyrityksen johtaja löi pöytään km-lukeman, jolla sähköauto kompensoi syntejään"

        "Autonvalmistaja Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoo, että autojen sähköistys ei ole teollisuudenalan vaan poliitikkojen valitsema tie. Tavares korosti haastattelussa sähköauton hiilijalanjäljen suuruutta."

        "- Euroopan komission strategia polttomoottoreiden luopumisesta sähköautojen hyväksi on poliittinen valinta, johon liittyy ympäristöllisiä ja sosiaalisia riskejä, Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoi eurooppalaisten sanomalehtien yhteishaastattelussa."

        "Tavares lisäsi, että on olemassa halvempia ja nopeampia tapoja vähentää hiilidioksidipäästöjä kuin siirtyminen sähköautoihin."

        "– Ottaen huomioon nykyiset energiamuodot Euroopassa sähköauton täytyy ajaa 70 000 kilometriä kompensoidakseen ajoakun valmistuksen hiilijalanjälkeä ja kuroakseen umpeen hintaeroa suhteessa pieneen hybridiautoon, joka maksaa puolet sähköautoon nähden, Tavares sanoi Automotive Newsin lainaamien lähteiden mukaan."

        - https://www.is.fi/autot/art-2000008551510.html

        *

        Patteriautovimma kokonaisuudessaan on suuri pseudo-ekologinen ja ympäristöllisesti täysin kestämätön hukkareissu.

        Alla olevakin on ollut kaiken aikaa tiedossa, mutta onhan se kiintoisaa kun itse autonvalmistajakin uskaltaa sen ko. uskonliikkeen tabuja rikkoen ääneen lausua.

        "Volvon hätkähdyttävä havainto: Sähköautojen valmistusvaiheen hiilijalanjälki ylivoimaisesti polttomoottoreita suurempi"

        - https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvon-hatkahdyttava-havainto-sahkoautojen-valmistusvaiheen-hiilijalanjalki-ylivoimaisesti-polttomoottoreita-suurempi/f9ea9817-f4cf-41cc-9f8a-a64c3f6a0c3e

        *

        Aidosti ekologista vaihtoehtoa ei vielä ole edes olemsassa. Myöskään vihreitä akkuja ei ole vielä näköpiirissä edes horisontin takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Unohdit mainita, että YHTÄÄN täyssähköautoa ekologisempaa vaihtoehtoa henkilöauton käyttövoimaksi ei ole. Vetyauto on hyvä kakkonen. "

        Patteriauto ei todellakaan ole ekologinen, vaikka sitä aivopesullisesti ja toistaen hokemalla ekologisena vaihtehtona markkinoidaan joka tuutista.

        Kuitenkin politiikan voimalla se pakotetaan autonvalmistajille sidosryhmineen ja samalla EU:ssa laitetaan myös köysi omaan kaulaan geopoliitisesti ei-luotettavalla Kiina-riippuvuudella.

        Alla olevassa Stellantiksen kommentissakaan ei ole edes otettu huomioon ko. kaivostoiminnan mega-saastuttavuutta / sen laajamittaisia ympäristötuhoja.

        *

        "Jättiyrityksen johtaja löi pöytään km-lukeman, jolla sähköauto kompensoi syntejään"

        "Autonvalmistaja Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoo, että autojen sähköistys ei ole teollisuudenalan vaan poliitikkojen valitsema tie. Tavares korosti haastattelussa sähköauton hiilijalanjäljen suuruutta."

        "- Euroopan komission strategia polttomoottoreiden luopumisesta sähköautojen hyväksi on poliittinen valinta, johon liittyy ympäristöllisiä ja sosiaalisia riskejä, Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoi eurooppalaisten sanomalehtien yhteishaastattelussa."

        "Tavares lisäsi, että on olemassa halvempia ja nopeampia tapoja vähentää hiilidioksidipäästöjä kuin siirtyminen sähköautoihin."

        "– Ottaen huomioon nykyiset energiamuodot Euroopassa sähköauton täytyy ajaa 70 000 kilometriä kompensoidakseen ajoakun valmistuksen hiilijalanjälkeä ja kuroakseen umpeen hintaeroa suhteessa pieneen hybridiautoon, joka maksaa puolet sähköautoon nähden, Tavares sanoi Automotive Newsin lainaamien lähteiden mukaan."

        - https://www.is.fi/autot/art-2000008551510.html

        *

        Patteriautovimma kokonaisuudessaan on suuri pseudo-ekologinen ja ympäristöllisesti täysin kestämätön hukkareissu.

        Alla olevakin on ollut kaiken aikaa tiedossa, mutta onhan se kiintoisaa kun itse autonvalmistajakin uskaltaa sen ko. uskonliikkeen tabuja rikkoen ääneen lausua.

        "Volvon hätkähdyttävä havainto: Sähköautojen valmistusvaiheen hiilijalanjälki ylivoimaisesti polttomoottoreita suurempi"

        - https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvon-hatkahdyttava-havainto-sahkoautojen-valmistusvaiheen-hiilijalanjalki-ylivoimaisesti-polttomoottoreita-suurempi/f9ea9817-f4cf-41cc-9f8a-a64c3f6a0c3e

        *

        Aidosti ekologista vaihtoehtoa ei vielä ole edes olemsassa. Myöskään vihreitä akkuja ei ole vielä näköpiirissä edes horisontin takana.

        Stellantis on jäänyt jälkeen, joten puhuu roskaa sen minkä ehtii aikaa pelaten (eli aivan kuten Toyota).

        Volvo puolestaan puhuu vain omista autoistaan, heillä vertikaalinen integraatio sähköautojen osalta puuttuu käytännössä täysin. Tästä tehottomuudesta syntyy paljon päästöjä, kun komponentteja ja materiaaleja kuljetetaan ympäri maailmaa ja paljon menee hukkaan.

        Puhutaan vaikka Teslan valmistamista sähköautoista, ne ottavat polttomoottoriauton päästöissä kiinni jo 10 000 km jälkeen -- eli matkan, minkä keskimääräinen autoilija Suomessa ajaa jo 8 kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stellantis on jäänyt jälkeen, joten puhuu roskaa sen minkä ehtii aikaa pelaten (eli aivan kuten Toyota).

        Volvo puolestaan puhuu vain omista autoistaan, heillä vertikaalinen integraatio sähköautojen osalta puuttuu käytännössä täysin. Tästä tehottomuudesta syntyy paljon päästöjä, kun komponentteja ja materiaaleja kuljetetaan ympäri maailmaa ja paljon menee hukkaan.

        Puhutaan vaikka Teslan valmistamista sähköautoista, ne ottavat polttomoottoriauton päästöissä kiinni jo 10 000 km jälkeen -- eli matkan, minkä keskimääräinen autoilija Suomessa ajaa jo 8 kuukaudessa.

        Stellantis puhuu täyttä faktaa, joka ei tuollaisella ad hominemilla muuksi muutu.

        Kaikkia patteriautuoja koskee patteriautojen luonnon-lainalaisuus niiden speudo-ekologisuutta ja kaivostoiminnan mega-massiivista ympäristötuhoisuutta koskien ja tämä valmistajasta riippumatta. Teollisen organisaation erilaisuudet eivät tuohon realiteettiin tuo muutosta.

        Boonuksena pseudo-ekologisuuteen tulee sekin globaalin tason fakta, että vain harva patteriauto ladataan ns. vihreästä energiasta, jollaiseksi en potentiaalia aikap.ommi ydinenergiaa luokittele. Likaisesta energiasta ladattuna patteriauto on elinajaltaan radikaalisti saastuttavampi kuin polttari.

        Sitten pelkästään käytännön tasolla patteriauto on aivan kelvoton ilman omaa latauspistettä, joita on todellisuudessa mahdollista rakentaa vain varsin rajatulle osalle populaa.

        Teollisuuden kaikkien panoksien väärälle hevoselle, patteriautoihin investointi on ekologisesti ja ympäristöllisesti mitattuna massiivinen hukkareissu, joka tuo mukanaan myös "petroli-mafian" kaltaisen lisäongelman.

        Kun kaikki taloudelliset voimavarat on poliitisen pakon ohjaamana investoitu väärälle hevoselle ja sitten kun ja jos innovoidaan aidon ekologinen vaihtoehto, niin silloin "sähkö-mafia" pyrkii torppaamaan sen kaikin mahdollisin keinoin.


    • Anonyymi

      Heikko provo tuo avaus, nolo ja epäuskottava.

      • Anonyymi

        Penikat ovat kykenemättömiä hamottamaan maailman realiteettejä ja sitten itseprovosoituvat.

        Artikkelin kertomaa faktaa, ainoa argumenttivirhe on ollut laittaa asia voi-ehtomuotoon:

        "Autoalan jätiltä vakava varoitus: akkuriippuvuus uhkaa maailmaa"

        "Kaasukriisi kuvaa kuinka ongelmalliseksi riippuvuus voi muodostua. Akkusähköautoissa voi piillä vastaava vaara."


    • Anonyymi

      Voit aivan hyvin ostaa ainakin yhden, mahdollisesti kaksikin sähköautoa ennen kuin vetyautojen käyttö on mahdollista Suomessa ja silloinkin hyvin rajoitetulla alueella. Voit oikein hyvin ajella sähköautolla vielä pitkään ja seurata edistyykö vetyautojen käyttömahdollisuus Suomessa lainkaan.

      • Anonyymi

        Ajan mielummin jo maksetulla bensa-autollani siihen saakka, kunnes vetyautoja, ja tankkauspisteitä on saatavilla. Jää tuo turha ja kallis sähkäri välistä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan mielummin jo maksetulla bensa-autollani siihen saakka, kunnes vetyautoja, ja tankkauspisteitä on saatavilla. Jää tuo turha ja kallis sähkäri välistä pois.

        Taitaa tuo bensa-autosi mennä paaliin ennen kuin Suomessa ajetaan vetyautoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa tuo bensa-autosi mennä paaliin ennen kuin Suomessa ajetaan vetyautoilla.

        Taitaa meistä jokainen keskustelija olla "paalissa" ennen kuin Suomessa ajetaan vetyautoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa tuo bensa-autosi mennä paaliin ennen kuin Suomessa ajetaan vetyautoilla.

        Sehän on vain sinun uskomuksesi, joka on väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa meistä jokainen keskustelija olla "paalissa" ennen kuin Suomessa ajetaan vetyautoilla.

        Vetyyn panostetaan nyt tosissaan, ja nykyiset polttoaine asemat on muutettavissa vety tankkauspisteiksi kahdessa päivässä.

        Mitäs sähkärispede tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa meistä jokainen keskustelija olla "paalissa" ennen kuin Suomessa ajetaan vetyautoilla.

        Olet siis erimieltä kuin BMW:n johtaja? No demokratiassahan se on toki mahdollista, mutta ei diktatuurissa. Onnea vaan valitsemallesi tielle.

        https://www.ksml.fi/teemat/5357339


    • Anonyymi

      TROOOLLLL ! ! TRÖÖÖÖLLLL ! ! TROLLITEHTAAN SAIRAAN NARSU KEHARIN AVAUS !! ÄLÄ KOMMENTOI ! !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan kauden päätöksen seuranta

      Sitten vain seuraamaan kuinka kulkee. Taitaa olla elämänsä kunnossa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      406
      1815
    2. Rakastan sinua työkaverini

      Niin rakastan vaikka kuinka yritän kieltää tunteeni. Aina mielessä.
      Ikävä
      64
      1588
    3. Miksi nainen lyö leikiksi

      Olen mies ja kiinnostunut eräästä naisesta. Ollaan juteltu ja tavattukin, ja mielestäni meillä osuu kemiat hyvin yksiin. Nainen osoittaa kyllä kiinnos
      Tunteet
      55
      1474
    4. Lähes 6 miljoonaa Ukrainalaista on vapautunut Kiovan oligarkkien orjuudesta demokraattisesti

      Vaalit jotka sinetöivät vapaan kansan synnyn Ukrainaan Nato johtoisen oligarkki orjuuden alta. Ihmiset ova onnellisia orjuuden päättymisestä , paitsi
      Maailman menoa
      431
      1129
    5. Millä kirjaimella alkaa

      voitko kertoa millä kirjaimelle kaivattusi alkaa. Entä sinä?
      Ikävä
      46
      1103
    6. Tietysti ihastuin sinuun

      Olet mies minulle luotu
      Ikävä
      65
      1049
    7. Yrität parannella ulkonäköäsi

      vaikka se ei paremmaksi muutu. 🤦‍♂️
      Tunteet
      84
      1026
    8. Kerroin kaverille

      Että olen rakastunut sinuun. Se vastasi, että eihän siihen saa rakastua! Sanoin, että no miks ei, ihminenhän se hänkin on.
      Ikävä
      34
      995
    9. Onko kaivattusi tumma vai vaalea

      Onko hän pitkä vai lyhyt?
      Ikävä
      64
      930
    10. Kuka höperö uskoo

      Joihinkin kaksoisliekkeihin ja telepatioihin? Samaa sarjaa kuin kaikki erityisherkkyydet ja enkeliterapiat. Täyttä huuhaata.
      Ikävä
      91
      880
    Aihe