Olen ollut henkeen ja vereen akkusähköautojen kannattaja, mutta kun lukee näitä uutisia niin vetyauto alkaa tuntumaan aina vaan paremmalta vaihtoehdolta.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/71e6bed0-9a28-4eff-aec3-001ece07fcae
Sittenkin vetyauto
14
77
Vastaukset
- Anonyymi
Koettaisitko opetella laittamaan linkin yhteyteen edes sen otsikon ja jonkin ydinlauseen siitä mitä artikkelissa käsitellään.
Mutta ongelmana on se kun viher-vasemmistolaisella ideologialla edetään järki ja realiteetit sivuuttaen, pakottaen autonvalmistajat investoimaan yhdelle ainoalle ja väärälle hevoselle, pseudo-ekologiselle patteriautolle.
Boonuksena hirttäydytään Kiina-riippuvuuteen, jossa edes nykyinen globaali aivan poikkeuksellinen geopoliittinen tilanne ei käy varoittavana elementtinä.
"Akkupula uhkaa liikenteen sähköistymistä – akkujen raaka-ainekriisi voi iskeä jo 2024"
"Sähköautojen kysynnän kasvu ja raaka-aineiden saatavuusongelmat huolettavat autonvalmistajia."
- https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/1d2ef5ef-a38f-4ae1-ade4-2a97aaf5ccd5
Taiwan puolestaan tuottaa noin 80% maailman puolijohteista ja Kiinan suhtautuminen Taiwaniin tuo mukanaan vielä omat riskinsä.- Anonyymi
"pseudo-ekologiselle patteriautolle"
Unohdit mainita, että YHTÄÄN täyssähköautoa ekologisempaa vaihtoehtoa henkilöauton käyttövoimaksi ei ole. Vetyauto on hyvä kakkonen. Täyssähköauton kaula ekologisuudessa kasvaa jatkuvasti valmistusmenetelmien kehittyessä tehokkaammiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"pseudo-ekologiselle patteriautolle"
Unohdit mainita, että YHTÄÄN täyssähköautoa ekologisempaa vaihtoehtoa henkilöauton käyttövoimaksi ei ole. Vetyauto on hyvä kakkonen. Täyssähköauton kaula ekologisuudessa kasvaa jatkuvasti valmistusmenetelmien kehittyessä tehokkaammiksi."Unohdit mainita, että YHTÄÄN täyssähköautoa ekologisempaa vaihtoehtoa henkilöauton käyttövoimaksi ei ole. Vetyauto on hyvä kakkonen. "
Patteriauto ei todellakaan ole ekologinen, vaikka sitä aivopesullisesti ja toistaen hokemalla ekologisena vaihtehtona markkinoidaan joka tuutista.
Kuitenkin politiikan voimalla se pakotetaan autonvalmistajille sidosryhmineen ja samalla EU:ssa laitetaan myös köysi omaan kaulaan geopoliitisesti ei-luotettavalla Kiina-riippuvuudella.
Alla olevassa Stellantiksen kommentissakaan ei ole edes otettu huomioon ko. kaivostoiminnan mega-saastuttavuutta / sen laajamittaisia ympäristötuhoja.
*
"Jättiyrityksen johtaja löi pöytään km-lukeman, jolla sähköauto kompensoi syntejään"
"Autonvalmistaja Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoo, että autojen sähköistys ei ole teollisuudenalan vaan poliitikkojen valitsema tie. Tavares korosti haastattelussa sähköauton hiilijalanjäljen suuruutta."
"- Euroopan komission strategia polttomoottoreiden luopumisesta sähköautojen hyväksi on poliittinen valinta, johon liittyy ympäristöllisiä ja sosiaalisia riskejä, Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoi eurooppalaisten sanomalehtien yhteishaastattelussa."
"Tavares lisäsi, että on olemassa halvempia ja nopeampia tapoja vähentää hiilidioksidipäästöjä kuin siirtyminen sähköautoihin."
"– Ottaen huomioon nykyiset energiamuodot Euroopassa sähköauton täytyy ajaa 70 000 kilometriä kompensoidakseen ajoakun valmistuksen hiilijalanjälkeä ja kuroakseen umpeen hintaeroa suhteessa pieneen hybridiautoon, joka maksaa puolet sähköautoon nähden, Tavares sanoi Automotive Newsin lainaamien lähteiden mukaan."
- https://www.is.fi/autot/art-2000008551510.html
*
Patteriautovimma kokonaisuudessaan on suuri pseudo-ekologinen ja ympäristöllisesti täysin kestämätön hukkareissu.
Alla olevakin on ollut kaiken aikaa tiedossa, mutta onhan se kiintoisaa kun itse autonvalmistajakin uskaltaa sen ko. uskonliikkeen tabuja rikkoen ääneen lausua.
"Volvon hätkähdyttävä havainto: Sähköautojen valmistusvaiheen hiilijalanjälki ylivoimaisesti polttomoottoreita suurempi"
- https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvon-hatkahdyttava-havainto-sahkoautojen-valmistusvaiheen-hiilijalanjalki-ylivoimaisesti-polttomoottoreita-suurempi/f9ea9817-f4cf-41cc-9f8a-a64c3f6a0c3e
*
Aidosti ekologista vaihtoehtoa ei vielä ole edes olemsassa. Myöskään vihreitä akkuja ei ole vielä näköpiirissä edes horisontin takana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Unohdit mainita, että YHTÄÄN täyssähköautoa ekologisempaa vaihtoehtoa henkilöauton käyttövoimaksi ei ole. Vetyauto on hyvä kakkonen. "
Patteriauto ei todellakaan ole ekologinen, vaikka sitä aivopesullisesti ja toistaen hokemalla ekologisena vaihtehtona markkinoidaan joka tuutista.
Kuitenkin politiikan voimalla se pakotetaan autonvalmistajille sidosryhmineen ja samalla EU:ssa laitetaan myös köysi omaan kaulaan geopoliitisesti ei-luotettavalla Kiina-riippuvuudella.
Alla olevassa Stellantiksen kommentissakaan ei ole edes otettu huomioon ko. kaivostoiminnan mega-saastuttavuutta / sen laajamittaisia ympäristötuhoja.
*
"Jättiyrityksen johtaja löi pöytään km-lukeman, jolla sähköauto kompensoi syntejään"
"Autonvalmistaja Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoo, että autojen sähköistys ei ole teollisuudenalan vaan poliitikkojen valitsema tie. Tavares korosti haastattelussa sähköauton hiilijalanjäljen suuruutta."
"- Euroopan komission strategia polttomoottoreiden luopumisesta sähköautojen hyväksi on poliittinen valinta, johon liittyy ympäristöllisiä ja sosiaalisia riskejä, Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoi eurooppalaisten sanomalehtien yhteishaastattelussa."
"Tavares lisäsi, että on olemassa halvempia ja nopeampia tapoja vähentää hiilidioksidipäästöjä kuin siirtyminen sähköautoihin."
"– Ottaen huomioon nykyiset energiamuodot Euroopassa sähköauton täytyy ajaa 70 000 kilometriä kompensoidakseen ajoakun valmistuksen hiilijalanjälkeä ja kuroakseen umpeen hintaeroa suhteessa pieneen hybridiautoon, joka maksaa puolet sähköautoon nähden, Tavares sanoi Automotive Newsin lainaamien lähteiden mukaan."
- https://www.is.fi/autot/art-2000008551510.html
*
Patteriautovimma kokonaisuudessaan on suuri pseudo-ekologinen ja ympäristöllisesti täysin kestämätön hukkareissu.
Alla olevakin on ollut kaiken aikaa tiedossa, mutta onhan se kiintoisaa kun itse autonvalmistajakin uskaltaa sen ko. uskonliikkeen tabuja rikkoen ääneen lausua.
"Volvon hätkähdyttävä havainto: Sähköautojen valmistusvaiheen hiilijalanjälki ylivoimaisesti polttomoottoreita suurempi"
- https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvon-hatkahdyttava-havainto-sahkoautojen-valmistusvaiheen-hiilijalanjalki-ylivoimaisesti-polttomoottoreita-suurempi/f9ea9817-f4cf-41cc-9f8a-a64c3f6a0c3e
*
Aidosti ekologista vaihtoehtoa ei vielä ole edes olemsassa. Myöskään vihreitä akkuja ei ole vielä näköpiirissä edes horisontin takana.Stellantis on jäänyt jälkeen, joten puhuu roskaa sen minkä ehtii aikaa pelaten (eli aivan kuten Toyota).
Volvo puolestaan puhuu vain omista autoistaan, heillä vertikaalinen integraatio sähköautojen osalta puuttuu käytännössä täysin. Tästä tehottomuudesta syntyy paljon päästöjä, kun komponentteja ja materiaaleja kuljetetaan ympäri maailmaa ja paljon menee hukkaan.
Puhutaan vaikka Teslan valmistamista sähköautoista, ne ottavat polttomoottoriauton päästöissä kiinni jo 10 000 km jälkeen -- eli matkan, minkä keskimääräinen autoilija Suomessa ajaa jo 8 kuukaudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stellantis on jäänyt jälkeen, joten puhuu roskaa sen minkä ehtii aikaa pelaten (eli aivan kuten Toyota).
Volvo puolestaan puhuu vain omista autoistaan, heillä vertikaalinen integraatio sähköautojen osalta puuttuu käytännössä täysin. Tästä tehottomuudesta syntyy paljon päästöjä, kun komponentteja ja materiaaleja kuljetetaan ympäri maailmaa ja paljon menee hukkaan.
Puhutaan vaikka Teslan valmistamista sähköautoista, ne ottavat polttomoottoriauton päästöissä kiinni jo 10 000 km jälkeen -- eli matkan, minkä keskimääräinen autoilija Suomessa ajaa jo 8 kuukaudessa.Stellantis puhuu täyttä faktaa, joka ei tuollaisella ad hominemilla muuksi muutu.
Kaikkia patteriautuoja koskee patteriautojen luonnon-lainalaisuus niiden speudo-ekologisuutta ja kaivostoiminnan mega-massiivista ympäristötuhoisuutta koskien ja tämä valmistajasta riippumatta. Teollisen organisaation erilaisuudet eivät tuohon realiteettiin tuo muutosta.
Boonuksena pseudo-ekologisuuteen tulee sekin globaalin tason fakta, että vain harva patteriauto ladataan ns. vihreästä energiasta, jollaiseksi en potentiaalia aikap.ommi ydinenergiaa luokittele. Likaisesta energiasta ladattuna patteriauto on elinajaltaan radikaalisti saastuttavampi kuin polttari.
Sitten pelkästään käytännön tasolla patteriauto on aivan kelvoton ilman omaa latauspistettä, joita on todellisuudessa mahdollista rakentaa vain varsin rajatulle osalle populaa.
Teollisuuden kaikkien panoksien väärälle hevoselle, patteriautoihin investointi on ekologisesti ja ympäristöllisesti mitattuna massiivinen hukkareissu, joka tuo mukanaan myös "petroli-mafian" kaltaisen lisäongelman.
Kun kaikki taloudelliset voimavarat on poliitisen pakon ohjaamana investoitu väärälle hevoselle ja sitten kun ja jos innovoidaan aidon ekologinen vaihtoehto, niin silloin "sähkö-mafia" pyrkii torppaamaan sen kaikin mahdollisin keinoin.
- Anonyymi
Heikko provo tuo avaus, nolo ja epäuskottava.
- Anonyymi
Penikat ovat kykenemättömiä hamottamaan maailman realiteettejä ja sitten itseprovosoituvat.
Artikkelin kertomaa faktaa, ainoa argumenttivirhe on ollut laittaa asia voi-ehtomuotoon:
"Autoalan jätiltä vakava varoitus: akkuriippuvuus uhkaa maailmaa"
"Kaasukriisi kuvaa kuinka ongelmalliseksi riippuvuus voi muodostua. Akkusähköautoissa voi piillä vastaava vaara."
- Anonyymi
Voit aivan hyvin ostaa ainakin yhden, mahdollisesti kaksikin sähköautoa ennen kuin vetyautojen käyttö on mahdollista Suomessa ja silloinkin hyvin rajoitetulla alueella. Voit oikein hyvin ajella sähköautolla vielä pitkään ja seurata edistyykö vetyautojen käyttömahdollisuus Suomessa lainkaan.
- Anonyymi
Ajan mielummin jo maksetulla bensa-autollani siihen saakka, kunnes vetyautoja, ja tankkauspisteitä on saatavilla. Jää tuo turha ja kallis sähkäri välistä pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajan mielummin jo maksetulla bensa-autollani siihen saakka, kunnes vetyautoja, ja tankkauspisteitä on saatavilla. Jää tuo turha ja kallis sähkäri välistä pois.
Taitaa tuo bensa-autosi mennä paaliin ennen kuin Suomessa ajetaan vetyautoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa tuo bensa-autosi mennä paaliin ennen kuin Suomessa ajetaan vetyautoilla.
Taitaa meistä jokainen keskustelija olla "paalissa" ennen kuin Suomessa ajetaan vetyautoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa tuo bensa-autosi mennä paaliin ennen kuin Suomessa ajetaan vetyautoilla.
Sehän on vain sinun uskomuksesi, joka on väärä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa meistä jokainen keskustelija olla "paalissa" ennen kuin Suomessa ajetaan vetyautoilla.
Vetyyn panostetaan nyt tosissaan, ja nykyiset polttoaine asemat on muutettavissa vety tankkauspisteiksi kahdessa päivässä.
Mitäs sähkärispede tähän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa meistä jokainen keskustelija olla "paalissa" ennen kuin Suomessa ajetaan vetyautoilla.
Olet siis erimieltä kuin BMW:n johtaja? No demokratiassahan se on toki mahdollista, mutta ei diktatuurissa. Onnea vaan valitsemallesi tielle.
https://www.ksml.fi/teemat/5357339
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4443009Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1372245- 1322063
Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2081314Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä71305Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1511243Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel281218- 81046
- 561021
- 37775