Television tolkuton mainostulva

Anonyymi-ap

Toi television tolkuton mainostöryn tulva on mennyt aivan sairaaksi. Katon tässä just nyt töllöstä Terminator 2 -leffaa. Se mikä on sietämätöntä on se, että leffa on pätkitty lyhyisiin pätkiin ja mainoksia työnnetään vähän väliä kesken leffan. Ja kun jokaisella mainoskatkolla tulee järjetön määrä mainoksia putkeen. Laskin tässä just äsken mainoskatkolla esitetyn mainosroskan määrän. Tuli 17 mainosta putkeen! Täysin tolkutonta ja sietämätöntä. Sitten samanlaisia mainostöryn tulvia on vähän väliä. Tänkin leffan aikana on ollut ties kuinka monta vastaavan mittasta törkytulvaa mainoskatkolla.

Oikesti siis eihän kukaan viitsi enää kattoa töllöä kun leffat jne on pilattu sillä, että töllöstä tunkee aivan järjetön määrä mainosroskaa. Ei ole mikään ihme, että monella etenkin nuoremmalla ihmisellä ei ole enää televisiota ollenkaan vaan mieluummin käytetään Netflixin ja Youtuben tapaisia suoratoistopalveluita.

Kun vielä ottaa huomioon sen, että suurin osa töllön ohjelmista on täyttä roskaa niin se yhdistettynä järjettömään määrään mainostörkyä todellakin karkottaa ihmiset. Itsellänikin töllön katsominen on ollut jo vuosia hyvin vähäistä. Kun toi töllö hajoaa niin en kyllä enää osta uutta. Saa jäädä töllö sitten kokonaan ja käytän sitten vain Netflixiä, Youtubea ja vastaavia palveluita kuten muutkin nuoremmat ihmiset mukaanlukien moni kaverini, joilla ei ole ollut töllöä enää ikuisuuteen.

Mainoksissa on sietämätöntä myös se, että töllössä kesken leffan voi lävähtää joku vessapaperimainos ruudulle kesken kaiken täysin varottamatta. Mainokset hyppii silmille jopa kesken lauseen leffassa jne.

Nykyään toki töllön katsomiseni on vähäistä senkin takia, että olen sokeutunut ja itseasiassa siis kuuntelen töllöä. Mutta sillä ei ole varsinaisesti mitään tekemistä sen kanssa mitä mieltä olen tuosta mainosroskatulvasta.

Aikanaan kun vielä näin mulla oli Linuxia ajavassa tietokoneessani tv-viritin ja tallentelin sitten leffoja töllöstä. Leikkelin sitten niistä tallennetuista leffoista mainokset pois, koska jo sillon toi mainostörky kävi hermoille ja minusta jatkuva mainosten tunkeminen keskelleleffaa jne pilaa sen leffanautinnon. Täysin sietämätöntä.

T. miksuh

42

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ja toki Youtubenkin mainokset on rasittavia, mutta niistä pääsee sentään eroon ottamalla webbiselaimessa käyttöön mainosten eston.

      Ja joo voi olla, että olisi jokin parempikin alue tälle, mutta en nyt jaksanut selvitellä mikä alue olisi ollut sopivin.

      T. miksuh

      • Anonyymi

        Siis miten Tuubissa otat mainosten eston käyttöön...on minullakin blokkeri tavallisille sivuille ublock origin, mutta ei se blokkaa YT:tä..


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis miten Tuubissa otat mainosten eston käyttöön...on minullakin blokkeri tavallisille sivuille ublock origin, mutta ei se blokkaa YT:tä..

        Minulla Ublock Origin blokkaa myös Youtuben mainokset aivan perusasetuksilla. W11 ja Edge.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla Ublock Origin blokkaa myös Youtuben mainokset aivan perusasetuksilla. W11 ja Edge.

        Jos ipad ja firefox, ei ole mahis blöokata yutube, osta android.


    • Anonyymi

      sehän on semmonen surkea munaton ja kliininen turha elokuva tuo termis 2, poju arskan paremmat roina ajat jo silloin oli kaukana takana, ja semmoinen määkyvä pentukin siinä, hyi helv.. varmaan pedofff salaliittoa

    • Anonyymi

      youtube tekee samaa
      jokainen video on pätkitty sellaisiin osiin
      että katsot 2-6 mainosta kerralla ja
      jos yrittää kelata eteenpäin, kaikki
      pätkät alkaa mainoksilla.

      Lopulta itse sisältö on vähemmistönä.

      SISÄLTÖ ON SIVUSEIKKANA

      • Anonyymi

        Tämän on voinut kiertää jo useita vuosia mainosblokkereilla.


    • Anonyymi

      Tallenna ohjelmat ja kelaa mainokset ohi

      • Anonyymi

        Joo, kaikki normaalit on hyvä tallentaa, tosin ehkei tv5, jonka olen jo poistanutkun ne pisti ponnari kesken elokuvaa, ja muutenkin valittu, jonka siesin tohon asti, ja nyt ei ole enöäö kanavalistallani. Huopnoksi menossa, ja nyt on pajjon kaikkea, dvd fhd vähitnää, ja elokuvia pakjon talletettu tietokoneella (voi palikkatv myös jos virkistystaajuus 70 Hz ), ja katson mita kanavia voin säilyttää, ja Areena ja sitten ostettava kai netflix isoon hintaan ettei manoksia, mutta en ole vielä siellä; halvemmalla saa jos katsoo maniksiakin.


    • Anonyymi

      Kysymys on kapitalistien harjoittamasta psykologisesta tajunnanuokkauksesta jota itse kutsuisin JUNTTAUKSEKSI.

      Tavoite kapitalistilla on saada kukkarosi avatuksi, sepposen selälleen. Taisivat onnistua, jopa !

      t haans.s

    • Anonyymi

      Sanotaan, että nämä mainoskanavat ovat ilmaisia ja YLE toimii verovaroin.
      Kyllä me maksamme ne mainoskulut kaupan kassalla tuotteiden hinnoissa. Ei ole keksitty ikiliikkujaa.
      Kyse on pelkästään liiketoiminnasta. Halutaan mainostaa tuotteita, jotta ne menisivät kaupaksi. Epäilyttää kyllä, onko nykyinen mainostaminen edes kovin tehokas tapa lisätä myyntiä. Tässä taidetaan huijata myös kauppiaita.

      • Anonyymi

        Samat omistajat omistavat sekä yrityksiä että mainostoimistoja. Yritysten mainoskulut järjestellään verotuksessa niin, että tulos on parhain päin ja verot minimoitu. Enää ei ole väliä, ostavatko kuluttajat mainostettuja tuotteita, kun mitään muuta ei ole käytännössä tarjolla.


      • Anonyymi

        Mainostaminen on pakollista, jotta yritys ja sen tuotteet pysyy kuluttajien mielessä. Jos ne häviää sieltä, rahat menee kilpailijoille ja kohta voi laittaa lapun luukulle. Mainonta on jatkuvaa kilpailua huomiosta ja tämä sopii mainoskanaville hyvin, koska ne hyötyy rahallisesti. Bisnestähän tämä kaikki on alusta loppuun asti.


      • Anonyymi

        Miksi minun pitää maksaa Ylelle mistään? Mieluummin maksan sillä rahalla mainosblokattua palvelua ja Yle poistukoon historian hämäriin,muilta kanavilta tulee kaikki se mitä pystyn edes katsomaan töllöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun pitää maksaa Ylelle mistään? Mieluummin maksan sillä rahalla mainosblokattua palvelua ja Yle poistukoon historian hämäriin,muilta kanavilta tulee kaikki se mitä pystyn edes katsomaan töllöstä.

        Miksi minun pitäisi katsoa mainosrahoitteista sontaa? Mieluummin maksan Yleveroa, sieltä tulee oikeastaan kaikki mitä yleensä ikinä televisiosta katson.


    • Anonyymi

      On se parempi laittaa ne mainokset, kuin maksaa suoraan niin kuin Ylelle tehdään. Olen nykyisin katsonut mainostelevisiota kuulokkeet korvilla, niin voi mainosten aikana antaa korvien levätä ottamalla kuulokkeet pois korvilta. Tietysti voisi hiljentää äänen napista, mutta pidän helpompana poistaa kuulokkeet.

    • Anonyymi

      Itse boikotoin kaikkia mainostavia yrityksiä.

    • Anonyymi

      Elokuvat ja muutkin ohjelmat ovat jo täynnä mainontaa ilman erillisiä mainoksiakin.

    • Anonyymi

      Kanavat nykyään pelkkää ulostetta.

    • Anonyymi

      Itse lopetin normikanavien katsomisen jo 2011 ja siirryin kokonaan netin puolelle. Mainostulva oli jo silloin sietämätöntä. Mainoksia tuli joskus niin paljon, että saatoin unohtaa, mitä olin katsomassa. Tämän lisäksi ns. laatulähetysten siirtyminen maksukanaville ja niitä paikkaamaan ilmaispuolelle kokki-, sisustus-, mökki-, tv-shop-, tosi-tv yms. turhakkeet. Siitä lähtien talossa ei ole ollut antennijohtoa seinässä. Kaikki leffat, sarjat, dokumentit, uutiset, urheilu yms. löytyy netistä, joten perinteisille tv-kanaville ei ole enää käyttöä, eikä tarvetta. Netti myös mainossaasteesta vapaa normi blokkereilla, sekä mainos- ja tietojenkeruupalvelimien blokaamisella.

    • Anonyymi

      Digiboksissani voi laittaa 3 eri painikkeen taakse 3 eri pituista hyppyaikaa eteenpäin ja taaksepäin. Nyt siellä on 10 sek, 30 sek ja 2 minuuttia asetettuna.

      Mainokset hujahtavat 4...5 sekunnissa ohi, kun kliksuttelen noita. Kaikin puolin en ole digiboksiini tyytyväinen, mutta tämä mainosten ohitus siinä todella toimii.

      Vitoskanavalla harmittaa, kun kalliin, mega-miljoonaluokan huippuelokuvan päälle lätkäistään kanavan omia mainoksia. Tätä 5-kanavan paskaa ei pysty ohittamaan millään.

    • Anonyymi

      No eihän tämä nyt ole mitään Rakettitiedettä eikä uusi Uutinen, että Kaupallisilla kanavilla ohjelmisto rahoitetaan Mainoksilla. Milläs muullakaan? Se on ihan normaalia. Yle ja Maksukanavat ovat sitten ihan oma lukunsa. Ne ovat eri asia.

      Itselle tuli yllätyksenä vasta joku aika sitten, että YouTubessakin voi tulla mainoksia. Olin siellä toisella selaimella. Omalla vakioselaimellani on mainosten esto. Ilman sitä Youtuben käyttö olisi sietämätöntä.

      • Anonyymi

        Kerropas tietäväinen mutta yllättymään joutunut rakettitieteilijä, että millä rahoituksella diggaamasi Youtube sitten pyörisi, jos ei mainostuloilla?
        Ei niitä rahanlähteitä kovin paljoa ole olemassa, jos ei mainostaakaan saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropas tietäväinen mutta yllättymään joutunut rakettitieteilijä, että millä rahoituksella diggaamasi Youtube sitten pyörisi, jos ei mainostuloilla?
        Ei niitä rahanlähteitä kovin paljoa ole olemassa, jos ei mainostaakaan saa.

        Minä katselen YT:sta vain ilmaisia kanavia joissa usein vanhoja mutta hyviä leffoja,uudemmat maksulliset vuokraan muutamalla eurolla mainosvapaana, sitten erikseen, ja kun on aikaa katsoa sekä heijastaa kuva suuremmalle seinälle projektorilla.
        Muuta ei oikeen tarviikaan eikä oikein kerkeekään katsoa nykyään,töllöä tulee seurattua enää todella vähän.


    • Anonyymi

      Mainokset on niin uskomattoman typeriä, että saavat todella karttamaan niitä tuotteita, joita tyrkyttävät.

    • Anonyymi

      Siksipä nauhoitan nykysin lähes kaikki ohjelmat mitä katson. Ja kelauksella ohi mainosten. 3-4 mainosta vielä menisi mutta 15-20 on jo älytöntä. Muutenkin jos katson joskus suorana lähden mainosten ajaksi pois tai käännän kanavaa. Sama youtubessa. Aivan sairaaksi mennyt mainostulva. Kaikissa muissa on blokkerit mutta telkuun en ole saanut. Pakko sietää sieltä. Maksamaan en rupea mistään premiumeista.

      • Anonyymi

        Televisiokanava saa lain mukaan antaa mainoksille tilaa 12 minuuttia tunnissa, mutta useat tv-yhtiöt ovat näyttäneet mainoksia liikaa. Esimerkiksi TV5:llä oli liikaa mainoksia 86 prosenttia ja Nelosella 69 prosenttia kerroista.

        Myös MTV3 sai huomautuksen liiallisesta mainostamisesta.


    • Anonyymi

      Tallennan ohjelmat mitkä katson ja sitten kelaan mainokset pikana ohi. Toimii.

    • Anonyymi

      Ylellä ei mainoksia ole, joten katson sieltä sen vähän mitä nyt yleensä televisiota katson. VPN ja selainten mainosblokkerot taas jeesaavat nettikatselussa. Maikkareihin tms. päin en pieraisekaan.

      • Anonyymi

        Hei helposti voi ostaa kanavakortin 30-60e/kk ja näet ilman mainoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei helposti voi ostaa kanavakortin 30-60e/kk ja näet ilman mainoksia.

        Miksi ostaisin? Ei ole tarvetta. Näen Yleltä sen mitä tarvitsenkin.


    • Anonyymi

      Terve. Olen kokoomuslainen ja kannatan vapaata yrittäjyyttä. Se on yrittäjän asia, jos ostaa puoli tuntia mainosaikaa joka väliin.

      • Anonyymi

        Hinnat taitaa olla yrittäjille tosihalvat kun on varaa soitella mainoksia noin paljon,miten haluaa. Ehkä kanavien pitäisi vähän nostella hintoja nyt kun kaikki muukin on noussut muille taviksille.
        Kaiken huippu on aina näin joulun aikaan hyväksikäyttää lapsia mainostarkoitukseen tai rahankerjäämiseen,se pitäisi ehdottomasti laissa kieltää.

        Yrittäjille voisi olla jotkut mainoskanavat erikseen missä olis pelkkiä mainoksia ja ihmiset vois katella niitä sitten jos huvittaa ja kiinnostaa.


    • Anonyymi

      Valvooko näitä lupaehtoja kukaan?

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä ärsyttää tuo hirveä black friday tyrkys ihan niinkuin ihmisillä olisi rahaa säkkikaupalla. Nykytilanteessa kannatta pitää joka sentistä kiinni jotta talven yli selviää.

    • Anonyymi

      Leffat katsotaan leffoina, mainokset kesken leffan pitäisi kieltää. Vielä pahempia ovat maksulliset kanavat kuten Discover Channel, 5 min ohjelmaa, 5 minsaa mainoksia joista suurin osa mainostaa tulevia ohjelmia, osa ruikuttaa rahaa afganistanin naisille ja ukrainan lapsille, joka vitun päivä samat ruikutukset. Ei ole enää kaukana, että TV katselu siirtyy pysyvästi DVD ja Bluray leffojen katseluun.

      TV on tehokas aivopesuväline, sitä tosiaan kannattaa katsoa erittäin kriittisellä silmällä, tai olet mennyttä!

    • Anonyymi

      Näitä mainostamiseen käytettyjä aikarajoja ei ilmeisesti valvo kukaan vaikka tarvetta olisi. Pitäisi valvoa.

    • Anonyymi

      Jossain vaiheessa kun kaikki lähetykset ovat siirtyneet verkon kautta tuleviksi, niin saamme katsella mainoksia aina ensimmäiseksi kun kanavaa vaihtaa.

    • Anonyymi

      En ole enää vuosiin katsonut mainoksia. Sen vähän mitä katson niin nauhoitan ja kelaan ohi mainokset. Olenkin ihmetellyt miten ihmiset jaksavat niitä tuojottaa. Samat huudot joka 15 minuutti ja oikeasti ne huutaa, mainokset tulee paljon lujemmalla äänellä kuin itse ohjelma. Ei uppoa minuun tuo aivopesu. Joskus ihan kauhistuttaa ne typeryydet, siis oikeasti mistä ne mainosmiehet saavat palkkansa. Mainosten tilaajat vielä ostavat silkkaa so....a, katsojia pidetään ihan ääliöinä.

    • Anonyymi

      Itse taas lataan kiinnostavat leffat, ei tule mainoksia eikä maksa oikeasti mitään, vähän aikaa vain

    • Anonyymi

      Kanavia on pilvin pimein, pelkkää surkeaa suomalaista joutosarjaa, nekin sen viidet kerrat, kuka ihme edes jaksaa roskaa katsoa?

      Samat elokuvat monet kerrat vuodesta toiseen kaupallisilla. Ihmetyttää, että mainostajat jaksavat tunkea mainoksiaan moneen kertaan jo esitettyihin, eihän ihmiset niitä monet kerrat katso.

      Yle yhteen verorahoin maksettuun kanavaan, roskaa, mitä roskaa senkin esitykset.

      Eipähän kannata mitään maksukanavia hankkia, samat roskat tulee sieltäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe