Miksi kaikki lopulta pelastuvat?

Anonyymi-ap

Siksi, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti jo koko maailman itsensä kanssa antaen kaikkien synnit anteeksi - menneet ja tulevat.
Siksi, että Jumala ei tee mitään puolinaisesti - mitään ei saa Jumalan aivoituksissa jäädä hukkaan (vrt. ruokkimisihme ja tarina kadonneesta lampaasta).
Siksi, että Jumala päättää, kuinka luomassaan universumissa toimii, vaikka jukuripäisimmät eivät tätä ajatusta voikaan sietää (vrt. kertomus tuhlaajapojan isoveljestä ja viintarhan pitkän päivän tehneistä työntekijöistä).
Siksi, että Poika tuli tekemään perkeleen teot TYHJÄKSI.
Siksi, että Poika antoi henkensä MAAILMAN elämän puolesta.
Siksi, että Jumala kyllä huolehtii, että Pojan vapaaehtoinen ristinkuolema ei jätä lunastamatta yhtäkään niistä, joiden elämän vuoksi Poika elämänsä lunnaiksi antoi.

TÄTÄ sanomaa varten Paavali oli tehtäväänsä kutsuttu. Hän varmistaa lukijoilleen sanomansa kohteen kolmeen eri kertaan.

Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään KAIKKIEN ihmisten puolesta, 2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. 3Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4 joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden. 5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 6 joka antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, 7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
        Ikävä
        73
        893
      2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
        Ikävä
        104
        768
      3. 51
        707
      4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
        Ikävä
        39
        664
      5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
        Ikävä
        49
        634
      6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
        Ikävä
        44
        630
      7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
        Ikävä
        31
        629
      8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
        Ikävä
        34
        577
      9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
        Ikävä
        50
        560
      10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
        Ikävä
        37