Siksi, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti jo koko maailman itsensä kanssa antaen kaikkien synnit anteeksi - menneet ja tulevat.
Siksi, että Jumala ei tee mitään puolinaisesti - mitään ei saa Jumalan aivoituksissa jäädä hukkaan (vrt. ruokkimisihme ja tarina kadonneesta lampaasta).
Siksi, että Jumala päättää, kuinka luomassaan universumissa toimii, vaikka jukuripäisimmät eivät tätä ajatusta voikaan sietää (vrt. kertomus tuhlaajapojan isoveljestä ja viintarhan pitkän päivän tehneistä työntekijöistä).
Siksi, että Poika tuli tekemään perkeleen teot TYHJÄKSI.
Siksi, että Poika antoi henkensä MAAILMAN elämän puolesta.
Siksi, että Jumala kyllä huolehtii, että Pojan vapaaehtoinen ristinkuolema ei jätä lunastamatta yhtäkään niistä, joiden elämän vuoksi Poika elämänsä lunnaiksi antoi.
TÄTÄ sanomaa varten Paavali oli tehtäväänsä kutsuttu. Hän varmistaa lukijoilleen sanomansa kohteen kolmeen eri kertaan.
Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään KAIKKIEN ihmisten puolesta, 2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. 3Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4 joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden. 5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 6 joka antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, 7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
Miksi kaikki lopulta pelastuvat?
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 695407
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2845353Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii964045- 522850
- 222457
- 1192050
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua472010Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991737- 721271
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1541118