Siksi, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti jo koko maailman itsensä kanssa antaen kaikkien synnit anteeksi - menneet ja tulevat.
Siksi, että Jumala ei tee mitään puolinaisesti - mitään ei saa Jumalan aivoituksissa jäädä hukkaan (vrt. ruokkimisihme ja tarina kadonneesta lampaasta).
Siksi, että Jumala päättää, kuinka luomassaan universumissa toimii, vaikka jukuripäisimmät eivät tätä ajatusta voikaan sietää (vrt. kertomus tuhlaajapojan isoveljestä ja viintarhan pitkän päivän tehneistä työntekijöistä).
Siksi, että Poika tuli tekemään perkeleen teot TYHJÄKSI.
Siksi, että Poika antoi henkensä MAAILMAN elämän puolesta.
Siksi, että Jumala kyllä huolehtii, että Pojan vapaaehtoinen ristinkuolema ei jätä lunastamatta yhtäkään niistä, joiden elämän vuoksi Poika elämänsä lunnaiksi antoi.
TÄTÄ sanomaa varten Paavali oli tehtäväänsä kutsuttu. Hän varmistaa lukijoilleen sanomansa kohteen kolmeen eri kertaan.
Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään KAIKKIEN ihmisten puolesta, 2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. 3Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4 joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden. 5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 6 joka antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, 7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
Miksi kaikki lopulta pelastuvat?
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit856020KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3195117Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei482599Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831832Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1091497
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191402Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393