Volkswagenin täyssähköautomenestystä toivovat toimittajat kirjoittelevar tyhjiä juttuja ladattavien hybridien valmistuksen loppumisesta. Komponettipula vaivaa eniten juuri ladattavien hybridien valmistusta, joten niiden ensirekisteröinnit ovat hiukan vähentyneet tänä vuonna. Kysyntä ja kiinnostus tulee olemaan jatkossakin kovaa.
Tiedoksi autotoimittajille: Ladatavia hybridejä myydään paljon vielä 20 vuoden kuluttuakin
15
57
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ajaa lyhyitä matkoja, niin täyssähkö on paljon järkevämpi. Jos ajaa pitkiä matkoja ladattavasta hybridistä ei ole mitään hyötyä. Ei jatkoon. Kuka jaksaa latailla monta kertaa päivässä ja vähintään joka päivä.
- Anonyymi
No juuri silloin kun ajaa lyhyitä matkoja (muutama kymmenen kilometriä päivässä), ladattava hybridi on paras vaihtoehto. Edellyttää kuitenkin kunnollisen kokoisella akulla olevaa hybridiä, eikä mitään kevythybridiä. Nuo lyhyet työ- ja asiointimatkat ajetaan sähköllä ja kun joskus pitääkin ajaa pidempää matkaa, polttomoottori auttaa perille kauaskin ilman välilatauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No juuri silloin kun ajaa lyhyitä matkoja (muutama kymmenen kilometriä päivässä), ladattava hybridi on paras vaihtoehto. Edellyttää kuitenkin kunnollisen kokoisella akulla olevaa hybridiä, eikä mitään kevythybridiä. Nuo lyhyet työ- ja asiointimatkat ajetaan sähköllä ja kun joskus pitääkin ajaa pidempää matkaa, polttomoottori auttaa perille kauaskin ilman välilatauksia.
Oletko pysähtymättä ajanut yli 400 km matkoja ja montako kertaa vuodessa?
- Anonyymi
Kyllä nuo ylikaalliit huijaushybridit on pahasti jäämässä täyssähköjen ja järkevien pienikulutuksisten bensa-autojen jalkoihin. Onnea vaan niille joille jää mustapekka käteen seuraavilla autokaupoilla!
- Anonyymi
Täysin väärä näkemys.
Toyotan ladattavat hybridit ovat täyshybridejä, joten niiden polttoaineen kulutus on sen vuoksi huippupieni. Eurooppalaiset eivät koskaan oppineet tekemään luotettavia täyshybridejä kuten Toyota, joten niiden hybridit ovat huijaus- eli kevythybridejä, joita ei kenenkään pitäisi ostaa,
Ainoat pienikulutuksiset bensa-autot ovat Toyotan hybridit ja niiden aika on pian ohi.
Volkswagenin sähköautojen suurin myynnin este tulevat olemaan jatkossa nimenomaan ladattavat hybridit. - Anonyymi
Pakkaskeleissä ladattavilla hybrideillä ei ole mitään virkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkaskeleissä ladattavilla hybrideillä ei ole mitään virkaa.
Nimenomaan pakkaskeleillä on, koska auton voi lämmitää nopeasti ajamalla polttonaineella.
Niillä vähillä Siomen pakkasilla on hyväkin, että ajetaan polttoaineella tuhlaamatta sähköä.
- Anonyymi
Ladattava hybridi on monessa mielessä erittäin huono valinta.
- Kaksi eri tekniikkaa lisää huoltokuluja merkittävästi.
-Talvella polttomoottori käy vain lämmitystä varten lyhyitä aikoja kerrallaan eli aina kylmä moottori, joka päästää ja kuluttaa paljon.
-Polttomoottori apulaitteineen on 90% ajotapahtumista vain turhana painona josta ei ole mitään hyötyä.
Ladattavia hybrideitä puolustavat vain he, jotka pelkäävät uutta tekniikka ja pikalatauksia. He eivät miellä sitä tosiasiaa että itsekin pitävät pitkillä matkoilla 3 - 4 tunnin välein helposti yli puolen tunnin taukoja jolloin sähköauto latautuu samalla.
Kokemuksesta voin sanoa että melkein aina auto on latautunut ennen kuin matkustajat ovat kahvinsa saaneet juotua ja vessassa käyneet.- Anonyymi
Ladattava hybridihän on nimenomaan hyvä, kun sitä ei tarvitse ladata ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattava hybridihän on nimenomaan hyvä, kun sitä ei tarvitse ladata ollenkaan.
Mitä vaivaa on lataamisessa?? 10 x suurempi vaiva on käydä huoltoasemalla tankkaamassa.
- Anonyymi
Kuten kaaviosta näkyy, niin ladattavat hybridit eivät ole minnekään häviämässä. Niihin uusiin vain on kaikkein vaikein saada puolijohdekomponentteja tällä hetkellä.
https://yle.fi/uutiset/3-12621152- Anonyymi
Tällä hetkellä ladattavissa hybrideissä on laajempi valikoima ja hinnat edullisemmat kuin täyssähköautoissa. Samoin käytetyissä autoissa valikoimaa on enemmän kuin täyssähköissä ja tuollaisella sähköajoon pääsee kiinni halvemmalla.
Muutaman vuoden kuluessa kun täyssähköautojen valikoima laajenee ja niitä tulee myös käytettynä tarjolle niin ladattavat hybridit tulevat kuitenkin väistymään suurelta osin. Kahdesta tekniikasta johtuen valmistaminen on monimutkaisempaa ja kalliimpaa, lisäksi vanhemmiten sähkö polttomoottoritekniikka tulee vaikuttamaan huolto/korjauskuluihin ja sitä kautta auton haluttavuuteen. - Anonyymi
Tuo kaavio on käytettynä maahantuoduista. Samat autojen hakijat toivat vuosi-pari sitten eniten dieseleitä - kuinkas sitten kävikään!
- Anonyymi
Ladattavat hybridit yleistyvät kylmässä ja pitkien välimatkojen Suomessa.
- Anonyymi
Eikös se EU-patteridirektiivi 2035 kiellä myös uusien hybridi-polttiksent myynnin ;-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam19112672Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu516636Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö1445426K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon854644Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju674592Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos614141Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko754092Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta983852Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä213851- 873577