Klassinen partahöylä tulee halvaksi pitkällä aikavälillä

Anonyymi-ap

Höylät maksavat +15€ ja halvimmat terät maksavat 1,70€/5kpl. Partasaippuatkin ovat suht halpoja ja kestävät kauan vs kaikenlaiset vaahdot mitkä pursotetaan tölkistä vaikka niilläkin voi toki ajaa jos haluaa.

Giletet yms muovikärkineen ovat kalliita. Sähkökoneet saattavat maksaa alle 40€ mutta vaihtoterä maksaakin sitten 50€.

68

1533

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kolmella terällä varustettu Bic-höylä n.3,50e/5kpl on myös aika edullinen. Yhdellä ajaa kuukauden, joten eipä vuodessa tule paljon ajolle hintaa. Sekajätteeseenhän se lopulta menee, joten vaihtoterä ympäristöystävällisempi, kun senkin gramman saa metallikierrätykseen. Normisaippua liukastaa tarpeeksi, sähkövehkeet pitäisi kieltää.

• Anonyymi

Jos on pikkupoika ja vain haivenia kasvaa leuassa niin saattaakin riittää tuollainen höylä kuukaudeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on pikkupoika ja vain haivenia kasvaa leuassa niin saattaakin riittää tuollainen höylä kuukaudeksi.

vaihtoterällä tulee halvemmaksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vaihtoterällä tulee halvemmaksi

Niin tulee. Ostin 25 terän paketin hintaan 5€ ja se kestää kauan.

Gilletten Flex 5 vaihtopääty (4kpl) maksaa halvimmillaan 10€ ja minun käytössä yksi kestää parhaimillaan kaksi kertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tulee. Ostin 25 terän paketin hintaan 5€ ja se kestää kauan.

Gilletten Flex 5 vaihtopääty (4kpl) maksaa halvimmillaan 10€ ja minun käytössä yksi kestää parhaimillaan kaksi kertaa.

Missä kaupoissa noita teräpaketteja on?

• Anonyymi

Eipä tule paljon hintaa... sehän se ratkaisee. Ilmankos. Ei naista kuulu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kaupoissa noita teräpaketteja on?

Amazon, Vintage Shave, Dick Johnson, Ebay ja prismoista sekä cittareista. Marketeissa on toki suppeampi valikoima.

• Anonyymi

Vieläkö jostain olisi saatavilla käsikäyttöisiä partakoineita (20 luku)?

Siiis sellaisia joissa pitää puristaa kahvaa niin partakone toimii

• Anonyymi

Ei kukaan nykyään enää käytä mitään partahöyliä, kun sähkö on keksitty ja on partakoneita. Partahöyliä käytettiin joskus 50-luvulla, mutta nykyään niitä näkyy enimmäkseen vaan museoissa. Muutenkin sheivaustrendi joka oli 50-luvulla on mennyt ohi ja enimmät miehet antaa parran vaan kasvaa. Miksi sitä pitäisi leikata? Haluatko näyttää naiselta vai? Riittää kun vetää partatrimmerillä muutaman kerran vuodessa.

• Anonyymi

Partahöylät sekä parveitset ovat tulleet uudelleen käyttöön varsinkin ulkomailla.

"Muutenkin sheivaustrendi joka oli 50-luvulla on mennyt ohi ja enimmät miehet antaa parran vaan kasvaa. "

Missä? Harvoin karvaturpia näkee muualla kuin hipster kahviloissa. Narkkaritkin yrittävät näyttää säädyllisiltä ja ajelevat naamansa.

"Miksi sitä pitäisi leikata? Haluatko näyttää naiselta vai?"

Sivistyneeltä. Jo antiikin maailmassa partoja leikattiin koska ei haluttu näyttää luolamiehiltä.

• Anonyymi

No sittenhän sulla on varaa maksaa reilu tonni kukkausittaisesta sähkölaskusta,

• Anonyymi

Viimeisin sähkölasku oli alle 20€.

• Anonyymi

Mulla vuosisopimus turkkilaiseen parturiin. Vuosimaksu 1500eur..sossu maksaa Terv kokoomus nuoret

• Anonyymi

Joka pv hinkkaaminen on historiaa.
      Hiusleikkurilla tai partatrimmerillä vetelee silloin kun muistaa, pari kertaa kk.

• Anonyymi

Tuollaisen avulla saa itsensä näyttämään resupekka juopolta. Tarkkaa jälkeä ei takuulla tee.

• Anonyymi

Hiustenleikkuukoneella isommat ajan ja loput näillä big höylillä ni eipä tule parranajo maksaan.Helkkaria mitään vaihtoteriä. Niin sähkölläkin toimiva parranajokone on keksitty.

• Anonyymi

Kyllä en ole ajanut partaani viimeiseen 44 vuoteen millään partahöylällä tai partakoneella. Minulla on sähkökäyttöinen hiustenleikkuukone, sillä leikkaan hiukset ja parran muutaman millin sänkeen. Parta saa kasvaa, samoin hiukset tiettyyn mittaan ja leikkaan taas muutaman millin sänkeen. Yksinkertaista ja halpaa!
      Tämä nykyinen hiustenleikkuukone on kestänyt yli 25 vuotta, mitä nyt kissa söi johdon poikki, jonka korjasin ja on nyt toiminut sen jälkeen yli 10 vuotta. Huoltoa on sen verran, että lukkoöljyä olen teriin laittanut voiteluun.

• Anonyymi

Ajan itse hiukset melko klaniks ja partaa kans mutta big höylällä loput karvat pois ku kutiaa muuten.Kerran viikossa ajan parran eikä sänki mitään haittaa. Pukinpartaa jätän vähän.

• Anonyymi

Höylät kestävät kyllä melkoisen pitkään ja voin sanoo että turpakarvaa tulee. annan sängen kasvaa enkä siitä huolehdi joka päivä. ihmettelen niitä parranajokone systeemejä. Kauheesti meteliä ja sähkön tuhlausta ja silti pitää sheivata silloin kun haluaa naamansa sileäksi. Vai kasvaako partani jotenkin holtittomasti? NO ei. 18 vuotiaasta 42 vuotiaaksi höylä is the thing. ainakin itsellä. Ja saahan parran antaa rehottaa jos niin tahtoo.

• Anonyymi

saippuallakin jos laittaa ja BIC-jutut tehokasta jälkeä ei jää karvo leukaan pajoa.

t. Philips Von Brayb,

• Anonyymi

Aikas monta kertaa ajan samalla ni vähän väärä nimitys kertakäyttö. Jotain trimmeriä mainostetaan kovasti mutta uus terä 20eur....mitä helkkaria tuolla tekee. Kyllähän kunnon sähköpartakonekkin käy mikäs siinä. Aikas karvanaamoja välillä tulee vastaan.

• Anonyymi

Trimmeri maksaa vaivaiset 20 € ja sillä ajelee vuosikausia kun vähän huoltaa
      eli puhdistaa hiusien silpun pois ja öljyää terät samalla.

• Anonyymi

Buc ib aucaub gytvö gltköm hioylä joku ryrrö kweroi aääeikECOJn wjwllwaan wrr RULI Chinfoaa CIILROJ.

• Anonyymi

Botamingo botsingo, bongo bovaa yngö. Näin ne mainoksessakin ennen sanoivat.

• Anonyymi

Olen kerännyt Bic höyliä laatikkoon. Niitä on varmaan 1000 kpl käytettyjä. Ostaakohan joku käytettyjä teriä.

• Anonyymi

Itse olen ostanut eräästä valtakunnallisesta halpakaupasta 30kpl höyläpaketteja hintaan 8,90€ ja joskus ko paketit ovat olleet tarjouksessa 5€, jolloin olen tietysti ostanut niitä samantien 2 tai 3. Joka höylällä vielä ajaa helpostikin vähintään 2 kertaa paksummankin parransängen.
      Eli halpoja ja hyviä ovat.

• Anonyymi

Niin ja Gilleten peruspartavaahtoa saa eräästä kaupasta 2€/plo, on riittoisaa ja hyvää vaahtoa.
        Vaikka halvemmaksi tietty tulisi, kun palasaippualla vaahdottaisi naaman ajaessa, mutta parempaa tuo vaahto on. Ei rasita ihoa niin paljoa kuin palasaippua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja Gilleten peruspartavaahtoa saa eräästä kaupasta 2€/plo, on riittoisaa ja hyvää vaahtoa.
        Vaikka halvemmaksi tietty tulisi, kun palasaippualla vaahdottaisi naaman ajaessa, mutta parempaa tuo vaahto on. Ei rasita ihoa niin paljoa kuin palasaippua.

Mutta jos ostaa 3 litran kannun käsienpesusaippuaa ja sillä voi pehmentää
        partaa koko vuoden niin on helppoa ajella. Ja lisäksi superhalpaa.

• Anonyymi

Teillä on kyllä heikot partajouhenet jos pystytte noin monta kertaa ajalemaan tuollaisilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jos ostaa 3 litran kannun käsienpesusaippuaa ja sillä voi pehmentää
        partaa koko vuoden niin on helppoa ajella. Ja lisäksi superhalpaa.

Juu mutta itselleni sopii ainakin tuo vaahto paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teillä on kyllä heikot partajouhenet jos pystytte noin monta kertaa ajalemaan tuollaisilla.

Ihan normaali parrankasvu, kuten miehellä kuuluukin olla.
        Toki joillakin on poikkeuksellisen kova ja vahva parrankasvu, mikä vaatii päivässä jo hyvinkin 2 parranajoa ellei kolmekin.
        Mutta sellainen parrankasvu ei ole enää normaalia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan normaali parrankasvu, kuten miehellä kuuluukin olla.
        Toki joillakin on poikkeuksellisen kova ja vahva parrankasvu, mikä vaatii päivässä jo hyvinkin 2 parranajoa ellei kolmekin.
        Mutta sellainen parrankasvu ei ole enää normaalia.

Sulla on korkeintaa amisviikset jos tuollaiseen pystyy tuollaisella leluterällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla on korkeintaa amisviikset jos tuollaiseen pystyy tuollaisella leluterällä.

Poslari kateuttaan nillittää amisviiksistä.
        Tule sitten nillittämään, kun karvas kasvaa.

• Anonyymi

"Sähkökoneet saattavat maksaa alle 40€ mutta vaihtoterä maksaakin sitten 50€."

Mikä vaihtoterä? Ajanut 40 vuotta sähkökoneilla, enkä koskaan vaihtanut teriä. Kolmas kone menossa. Sisäpuhdistus ajon jälkeen riittää.

• Anonyymi

Kaverilla on Philipsin kone mihinkä täytyy ostaa uusi pääty kun vanha tylsistyy. Paketissa lukee että korkeintaa yksi täytyy ostaa vuodessa mutta hänen käytössään tylsistyy muutamassa kuukaudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaverilla on Philipsin kone mihinkä täytyy ostaa uusi pääty kun vanha tylsistyy. Paketissa lukee että korkeintaa yksi täytyy ostaa vuodessa mutta hänen käytössään tylsistyy muutamassa kuukaudessa.

Miten se "tylsistyminen" ilmenee? Philipsin koneita olen itsekin käyttänyt, enkä mitään varaosia ostellut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se "tylsistyminen" ilmenee? Philipsin koneita olen itsekin käyttänyt, enkä mitään varaosia ostellut.

Jos se tarkoittaa koneen käyttäjää tuo tylsistyminen?

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Pettuleipää ja homeiset kannikat tulee halvaksi,jos noin ajattelee!

• Anonyymi

20vee sain braunin parranajokoneen. muutaman kerran käytin mutta jätti yksittäisiä karvoja. Siitä lähtien olen käyttänyt höylää. Niin kiire ei ole ettei sitä ehtisi tehdä. Lisäksi koneen surina ärsyttää.

• Anonyymi

Mutta tykkääkö emäntä niistä surisevista koneista ?

• Anonyymi

Aja millä ajat, aja Gillette mach 3 lla loput. Bic on näennäisesti halpa, mutta Gilletellä ajaa 4 kertaa pitempään.

• Anonyymi

Haluaako joku muka näyttää luolamieheltä? Kyllä rehellinen töitä haluava mies naamansa ajelee.

• Anonyymi

Kirjoiti asiaa! S-ketujun oma merkki .Läytyy 10 kpl keta käyttö höyliä.Varsi sininen ala hylly lattia taso ,missä kyseiset kallit höylät silmiesi edessä. Maksaa jossain 2 e. Nyt tainnut vähän nousta kun kaikki nousee? Ihan Halpa hajusteeton allergia testattu ja turvalinen Liv saippua käy myös parran ajoon.Tosin en tiedä minkä hintainen on parta saippua.

• Anonyymi

Gilletten höylä ja Platinaterä,ehdottomasti paras lopputulos.Helppo huuhdella,käytön jälkeen.Jos kiirus,niin Philipsin ladattava parttakone.Mutta kun hyvän lopputuloksen haluaa,niin silloin höylä.

• Anonyymi

Kerran viikossa ajan parran niin ensin hiusleikkurilla isommat ja sitten näillä kertakäyttöterillä loput,kertakäyttöterät kestää monta kertaa.Jos joka päivä tykkää ajaa niin sillon sähköpartakoneella.

• Anonyymi

Varmaan jos on maassa pikkupojan partahaivenet.

• Anonyymi

30kpl pussi hyviä partahöyliä maksaa Tokmannilla normihinnalla noin 9€ ja on välillä tarjouksessa 5-6€/pussi, eli ovat todella halpoja.
      Yhdellä höylällä ajaa parran vähintään 2-3 kertaa, joten yksi tuollainen pussillinen kestää todella pitkän aikaa.
      Gilleten regular-vaahtoa saa halvimmillaan 2€/plo ja on riittoisaa, joten tulee halvaksi myös.

• Anonyymi

Eivät nuo kestä omassa käytössä kuin kerran ja kun puolet naamasta ajellut niin huomaa että alkaa nykimään karvoja leikkaamisen sijasta.

Ihan hyödyttömiä rimpuloita... ainostaan ne bicit keltaiset ovat huonompia. Jätettä vaan kertyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät nuo kestä omassa käytössä kuin kerran ja kun puolet naamasta ajellut niin huomaa että alkaa nykimään karvoja leikkaamisen sijasta.

Ihan hyödyttömiä rimpuloita... ainostaan ne bicit keltaiset ovat huonompia. Jätettä vaan kertyy.

Kyllä mulla ainakin nuo Pisaran 3-teräiset höylät toimii todella hyvin.
        Mulla on vielä aika karkea partakarva, joten huomaan hyvin äkkiä, onko höylä hyvä vai huono.
        SIinä olet oiekassa, että nuo Bicin höylät ovat ihan paskoja.
        Ennen olivatkin hyviä, mutta nykyään repivät vain naaman.

• Anonyymi

Alkaa kutisemaan partahöylät.
      kotiparturilla menee suitsait sukkelaan ilman muoviosaa.
      Hiukset kanssa.
      pari kertaa kk leikkaan, kiva sänki.

• Anonyymi

Kestää 20v ja ei tarvii laastaria ja ajamisen vaiva on laskettava mukaan.

• Anonyymi

Kerran viikossa ajan parran ja eikö äijällä sänkeä vähän tarvi ollakkin sillon tällön.

• Anonyymi

Juuri näin, kerran viikossa riittää. Itse käytän Mach 3 teriä, hyvin riittää puoli vuotta kun vain kerran viikossa ajaa, halvaksi tulee. Neljän terän paketilla ajaa kaksi vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin, kerran viikossa riittää. Itse käytän Mach 3 teriä, hyvin riittää puoli vuotta kun vain kerran viikossa ajaa, halvaksi tulee. Neljän terän paketilla ajaa kaksi vuotta.

Jos on noin heikko parrankasvu niin varmaan saman tuloksen saa hankaamalla naamaa talouspaperilla.

• Anonyymi

Ostan kertakäyttö teriä. Olen kerännyt niitä käytettyjä pahvilaatikkoon ja niitä on jo 1000kpl. Ne maksaa noin 2,80 euroa 7-10 kpl.

• Anonyymi

Tulee kalliimmaksi kuin terät. Ostin 100 terää 20€ ja leikkaavat todella hyvin joten saan kolme ajoa jokaisesta.

• Anonyymi

Minä en ole käyttänyt partakonetta viimeiseen 45 vuoteen. Ihan turhaa rahan menoa ja iho kärsii!
      Minulla on ollut kotiparturi hiustenleikkuukone, sillä leikkaan parran sopivaan pituuteen tasaisin välein ja on siisti, kun en pitkää partaa kasvata. Samalla koneella hoituu hiustenleikkuu. Säästyy aika paljon rahaa vuosittain, kun hoitaa näin hiusten ja parranleikkuun. Juuri uusin tuon kotiparturin hiustenleikkuukoneen, edellinen kesti yli 25 vuotta.
      Minulla parta kasvaa melkoisesti ja iho ei kestänyt parranleikkuuta, joten tämä oli käytännön sanelema juttu.

• Anonyymi

Tälläinen 5 teräinen Pirkka.
      Otettu käyttöön 8.1.2025 käytössä edelleenkin.
      Vielä huomenna ajo.Sitten uusi terä vaihdetaan 20.2.2025
      Hyvin hommansa hoitaa.

https://postimg.cc/SXYSYFB4

• Anonyymi

Vielä edelliseen.
      Varsi 7,75€ Mukana 1 terä.
      Vaihtoterä pakkaus 4 kpl 5,95€

• Anonyymi

Jossakin oli video, jossa omien hiusten leikkaamista helpotti videokamera. Peili kun tahtoo näyttää omien käsien liikkeet väärinpäin eikä takaraivoansa sillä näe.

• Anonyymi

Kahdella peilillä näkee takaraivonkin. Käännät selkäsi peilille ja katsot käsipeilillä, missä mennään.

• Anonyymi

Monta vuotta jo tehnyt niin että kotiparturila hiukset klaniks ja osa parrasta pois sitten loput bic terällä niin kyllä kuukauden tuolla terällä ajaa ettei pidempään.Kyllä gillette vaihtoteräkin on mutten ole käyttänyt.Kerran viikossa ajan parran niin saa sänkeä tulla ettei siloposki aina tarvi olla.

• Mulla oli viimeksi ja viimeisen kerran sähkökone 20 vuotiaana kun oli pakko siirtyä partahöyliin. Syy oli että aina jäi ikävästi yksittäisiä karvoja joten piti viimeistellä partahöylällä. En viitsinyt sitten myöskään kuunnella sitä partakoneen surinaa vaan rauhassa aamutuimaan noin kolmen päivän välein höylällä vetää saa kerralla kaikki pois.

Noin kolmen päivän välein ja joskus menee kauemminkin. Sänki kasvaa ja kovaa on karva. Ja tummaa. Kalliiksi kyllä tulee joten oon jo pitkään harkinnut ihan partaVEISTÄ. Jos osaan kokkiveitsiä käsitellä oppii varmasti myös tuon partaveitsen käyttäminen.

• Anonyymi

Makunsa kullakin. Käytän proglideä 4 vaihtoterää maksaa vajaa 20€ ja yhdellä terällä pärjää vähän toista kuukautta joka toinen päivä ajaessa. Varmaan kauemminkin olisivat ajokelpoisia mutta ei viitsi ihan kaikessa saituroida.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      303
      2663
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      48
      2532
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      121
      1700
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1380
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1370
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1245
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      142
      1203
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1069
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1060
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      1000
    Aihe