Mersussa heikko laatu? Turbo hajalla ja vähän km takana

Anonyymi-ap

21

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, ei yksin turbo, eikä niissä ole edes vilkkuja.

    • Anonyymi

      Mersuillahan ajetaan kuulemma miljoona kilometriä ilman ainuttakaan vikaa. 😆

    • Anonyymi

      Mersu ei valmista yhtään turboa ja Saksasta ostetun auton mittarilukemaan uskoo vain tyhmä.

      • Anonyymi

        eihän mersu valmista itse mitään auton osaa kuten ei muutkaan

        mutta vastuu on valmistajalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän mersu valmista itse mitään auton osaa kuten ei muutkaan

        mutta vastuu on valmistajalla

        Irtosivatko turbon kiinnityspultit ;-)


    • Anonyymi

      Ne Saksan kilometrit !!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        No mitä niistä?


      • Anonyymi

        Mitä kalliimpi Mersu, sen vähemmän sillä on mukamas ajettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kalliimpi Mersu, sen vähemmän sillä on mukamas ajettu!

        No eikö tuo päde silloin kaikkiin kalliisiin autoihin, Ei pelkästään mersu merkkisiin?


    • Anonyymi

      Hajoaa ne kun sattuu.
      Mulla hajos C200 dieselistä myös turbo 41.000 km ajettuna, pakkasta oli - 20, 2017 malli ja takuu mennyt umpeen reilua vuotta aiemmin. Oli mersuliikkeen maahantuoma 19.000 km ajettuna reilun vuoden ikäisenä. Turbosta tuli läpi öljyt ja pakkasella kertyneen kostean möskän sekoituksena tukki/rikkoi myös välijäähdyttimen ja tukki partikkelisuodattinen. Auto jäi kesken ajon tie pieleen. Ensin tippu kierrokset ja sitten sammui kokonaan. Vaikka takuu oli ummessa toimitti Mersu kaikki uudet osat, myyjäliike vastasi pääosasta korjauskuluista ja mulle jäi maksettavaa runsas tonni. Koko remppa oli 8.500 €. Työllä ja osilla 2 v. takuu.

      • Anonyymi

        Jatkan vielä, että tehdas halusi c200:n ahtimen lähetettäväksi Saksaan. Halusivat selvittää hajoamisen syyn. Korjaamo toimitti. Seuraavassa huollossa kyselin oisko jotain tietoa syistä ja seuraamuksista saatavissa, mutta loputulema oli se, ettei se helpolla onistu. Asia jäi.


    • Anonyymi

      Edellinen kuulostaa hyvältä!

      Sen sijaan on omituista luettavaa näiden tämänkin palstan ns. väliinhuutelijoiden kommentit autojen ajetuista kilometreistä ja niiden mittarilukemista.
      Jos saksalaisesta häkkikaupasta kilometrilukeman perusteella ostaa auton, on se samanlainen ja yhtä luotettava kuin suomalaisesta häkkikaupasta ostettu.
      Ei siinä ole mitään kummallista.
      Samat kirjoittelijat eivät sitten kuitenkaan "uskalla" ostaa esim. 200.000 km ajettua 10 v vanhaa autoa, vaikka autossa olisi aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria ja lista kunakin vuonna tehdyistä töistä / tarkastuskohteista.
      Luuletteko, että joku näkee vaivaa että tekee jonkun feikin huoltolistaustekeleen, jonka sisältö on niin kömpelö, että jokainen täysjärkinen asian huomaa.

    • Anonyymi

      Hienoja avauksia typeriltä poikasilta joiden kateudella ei taida olla mitään rajaa.
      Helpottaako kateuden tuskaa kun lehdestä löytyy yksittäistapaus uittoautosta josta on saatu turbo rikki?

      • Anonyymi

        Mesen vuosimallihan on 2017, ja sillä oli ajettu osto hetkellä 53000km. Komeudella oli hintaakin vielä 93000€. Uusi omistaja ehti ajaa sillä 12500km, kun ahdin rikkoutui, joten mitä ihmeen kateutta tuollainen mielestäsi herättäisi? Lähinnä vaan sääliä, kun ostajan rahat menivät kuin kankkulan kaivoon.


    • Ensinnäkin € 93.000 hintainen tuontiauto on kaikilla mittareilla arvokas.
      Ei liene aivan ns. alk.- malli?
      Auto lienee omalla tuottamuksella saatu hajoamaan väärällä käytöllä.

      • Anonyymi

        Miten nykyauton saa hajoamaan jollain väärällä käytöllä, ja varsinkin turbon? Perustele väitteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nykyauton saa hajoamaan jollain väärällä käytöllä, ja varsinkin turbon? Perustele väitteesi.

        Tuohan oli Saksan tuonti. Esim. moottoritiellä 200 km/h mittarissa turboon kunnon lämmöt, sitten tiukka jarrutus ja parkkiin auto sammuksiin ilman jäähdyttelykäyttöä. Aivan varmasti lyhentää turbon käyttöikää vaikka ei varsinaista väärinkäyttöä olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan oli Saksan tuonti. Esim. moottoritiellä 200 km/h mittarissa turboon kunnon lämmöt, sitten tiukka jarrutus ja parkkiin auto sammuksiin ilman jäähdyttelykäyttöä. Aivan varmasti lyhentää turbon käyttöikää vaikka ei varsinaista väärinkäyttöä olekaan.

        Mutta eikös nykyturboissa ole estot tuollaiselle "väärinkäytölle"? Toisin sanoen auto ei anna sammuttaa moottoria kovan rasituksen jälkeen ihan heti? Näin olen ainakin ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikös nykyturboissa ole estot tuollaiselle "väärinkäytölle"? Toisin sanoen auto ei anna sammuttaa moottoria kovan rasituksen jälkeen ihan heti? Näin olen ainakin ymmärtänyt.

        Ei ole mitään järjestelmää mikä estäisi auton sammuttamisen. Flekti voi jäädä pyörimään auton sammutuksen jälkeen, mutta esimerkiksi mitään sähköistä öljypumppua ei ole joka hoitaisi tulikuuman turbon voitelun auton sammutuksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään järjestelmää mikä estäisi auton sammuttamisen. Flekti voi jäädä pyörimään auton sammutuksen jälkeen, mutta esimerkiksi mitään sähköistä öljypumppua ei ole joka hoitaisi tulikuuman turbon voitelun auton sammutuksen jälkeen.

        Eli kaveri oli tyhmä, jolla oli paljon rahaa laittaa meseen, jonka rikkoi sitten tahallaan. No selvähän tämä sitten.


    • Ei taida kannattaa aloittaa kinaamista kanssanne, mutta minä olen ainakin takavuosina omakohtaisesti "saanut" yhden kannen halki ajamalla Lyypekistä
      Itävaltaan 1,3 moottorilla sitä nopeutta ja sen verran kuin tankillisella menee.
      Tähän päivään mennessä olen ajanut Euroopan halki toistakymmentä kertaa, joten kokemusta on kyllä.
      Sitten huomasin, että pannujen ja niiden tehojen on Saksan moottoriteillä oltava isompia - 125 hv on aivan ajaraja, mielummin 150 hv, jotta jää edes vähän varaa.
      Esimerkkitapauksessa on arvatenkin kuitenkin ollut suuremmat tehot kyseessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      238
      7998
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      13
      2621
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      47
      1975
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1778
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      333
      1731
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1704
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1681
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1639
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      153
      1601
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      342
      1314
    Aihe