Mersussa heikko laatu? Turbo hajalla ja vähän km takana

Anonyymi-ap

21

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, ei yksin turbo, eikä niissä ole edes vilkkuja.

    • Anonyymi

      Mersuillahan ajetaan kuulemma miljoona kilometriä ilman ainuttakaan vikaa. 😆

    • Anonyymi

      Mersu ei valmista yhtään turboa ja Saksasta ostetun auton mittarilukemaan uskoo vain tyhmä.

      • Anonyymi

        eihän mersu valmista itse mitään auton osaa kuten ei muutkaan

        mutta vastuu on valmistajalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän mersu valmista itse mitään auton osaa kuten ei muutkaan

        mutta vastuu on valmistajalla

        Irtosivatko turbon kiinnityspultit ;-)


    • Anonyymi

      Ne Saksan kilometrit !!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        No mitä niistä?


      • Anonyymi

        Mitä kalliimpi Mersu, sen vähemmän sillä on mukamas ajettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kalliimpi Mersu, sen vähemmän sillä on mukamas ajettu!

        No eikö tuo päde silloin kaikkiin kalliisiin autoihin, Ei pelkästään mersu merkkisiin?


    • Anonyymi

      Hajoaa ne kun sattuu.
      Mulla hajos C200 dieselistä myös turbo 41.000 km ajettuna, pakkasta oli - 20, 2017 malli ja takuu mennyt umpeen reilua vuotta aiemmin. Oli mersuliikkeen maahantuoma 19.000 km ajettuna reilun vuoden ikäisenä. Turbosta tuli läpi öljyt ja pakkasella kertyneen kostean möskän sekoituksena tukki/rikkoi myös välijäähdyttimen ja tukki partikkelisuodattinen. Auto jäi kesken ajon tie pieleen. Ensin tippu kierrokset ja sitten sammui kokonaan. Vaikka takuu oli ummessa toimitti Mersu kaikki uudet osat, myyjäliike vastasi pääosasta korjauskuluista ja mulle jäi maksettavaa runsas tonni. Koko remppa oli 8.500 €. Työllä ja osilla 2 v. takuu.

      • Anonyymi

        Jatkan vielä, että tehdas halusi c200:n ahtimen lähetettäväksi Saksaan. Halusivat selvittää hajoamisen syyn. Korjaamo toimitti. Seuraavassa huollossa kyselin oisko jotain tietoa syistä ja seuraamuksista saatavissa, mutta loputulema oli se, ettei se helpolla onistu. Asia jäi.


    • Anonyymi

      Edellinen kuulostaa hyvältä!

      Sen sijaan on omituista luettavaa näiden tämänkin palstan ns. väliinhuutelijoiden kommentit autojen ajetuista kilometreistä ja niiden mittarilukemista.
      Jos saksalaisesta häkkikaupasta kilometrilukeman perusteella ostaa auton, on se samanlainen ja yhtä luotettava kuin suomalaisesta häkkikaupasta ostettu.
      Ei siinä ole mitään kummallista.
      Samat kirjoittelijat eivät sitten kuitenkaan "uskalla" ostaa esim. 200.000 km ajettua 10 v vanhaa autoa, vaikka autossa olisi aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria ja lista kunakin vuonna tehdyistä töistä / tarkastuskohteista.
      Luuletteko, että joku näkee vaivaa että tekee jonkun feikin huoltolistaustekeleen, jonka sisältö on niin kömpelö, että jokainen täysjärkinen asian huomaa.

    • Anonyymi

      Hienoja avauksia typeriltä poikasilta joiden kateudella ei taida olla mitään rajaa.
      Helpottaako kateuden tuskaa kun lehdestä löytyy yksittäistapaus uittoautosta josta on saatu turbo rikki?

      • Anonyymi

        Mesen vuosimallihan on 2017, ja sillä oli ajettu osto hetkellä 53000km. Komeudella oli hintaakin vielä 93000€. Uusi omistaja ehti ajaa sillä 12500km, kun ahdin rikkoutui, joten mitä ihmeen kateutta tuollainen mielestäsi herättäisi? Lähinnä vaan sääliä, kun ostajan rahat menivät kuin kankkulan kaivoon.


    • Ensinnäkin € 93.000 hintainen tuontiauto on kaikilla mittareilla arvokas.
      Ei liene aivan ns. alk.- malli?
      Auto lienee omalla tuottamuksella saatu hajoamaan väärällä käytöllä.

      • Anonyymi

        Miten nykyauton saa hajoamaan jollain väärällä käytöllä, ja varsinkin turbon? Perustele väitteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nykyauton saa hajoamaan jollain väärällä käytöllä, ja varsinkin turbon? Perustele väitteesi.

        Tuohan oli Saksan tuonti. Esim. moottoritiellä 200 km/h mittarissa turboon kunnon lämmöt, sitten tiukka jarrutus ja parkkiin auto sammuksiin ilman jäähdyttelykäyttöä. Aivan varmasti lyhentää turbon käyttöikää vaikka ei varsinaista väärinkäyttöä olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan oli Saksan tuonti. Esim. moottoritiellä 200 km/h mittarissa turboon kunnon lämmöt, sitten tiukka jarrutus ja parkkiin auto sammuksiin ilman jäähdyttelykäyttöä. Aivan varmasti lyhentää turbon käyttöikää vaikka ei varsinaista väärinkäyttöä olekaan.

        Mutta eikös nykyturboissa ole estot tuollaiselle "väärinkäytölle"? Toisin sanoen auto ei anna sammuttaa moottoria kovan rasituksen jälkeen ihan heti? Näin olen ainakin ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikös nykyturboissa ole estot tuollaiselle "väärinkäytölle"? Toisin sanoen auto ei anna sammuttaa moottoria kovan rasituksen jälkeen ihan heti? Näin olen ainakin ymmärtänyt.

        Ei ole mitään järjestelmää mikä estäisi auton sammuttamisen. Flekti voi jäädä pyörimään auton sammutuksen jälkeen, mutta esimerkiksi mitään sähköistä öljypumppua ei ole joka hoitaisi tulikuuman turbon voitelun auton sammutuksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään järjestelmää mikä estäisi auton sammuttamisen. Flekti voi jäädä pyörimään auton sammutuksen jälkeen, mutta esimerkiksi mitään sähköistä öljypumppua ei ole joka hoitaisi tulikuuman turbon voitelun auton sammutuksen jälkeen.

        Eli kaveri oli tyhmä, jolla oli paljon rahaa laittaa meseen, jonka rikkoi sitten tahallaan. No selvähän tämä sitten.


    • Ei taida kannattaa aloittaa kinaamista kanssanne, mutta minä olen ainakin takavuosina omakohtaisesti "saanut" yhden kannen halki ajamalla Lyypekistä
      Itävaltaan 1,3 moottorilla sitä nopeutta ja sen verran kuin tankillisella menee.
      Tähän päivään mennessä olen ajanut Euroopan halki toistakymmentä kertaa, joten kokemusta on kyllä.
      Sitten huomasin, että pannujen ja niiden tehojen on Saksan moottoriteillä oltava isompia - 125 hv on aivan ajaraja, mielummin 150 hv, jotta jää edes vähän varaa.
      Esimerkkitapauksessa on arvatenkin kuitenkin ollut suuremmat tehot kyseessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3116
    2. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2553
    3. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2541
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2208
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

      "Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      479
      1866
    6. Mitkä on ne arvot?

      Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      249
      1826
    7. Missä näit kaivattusi

      ekaa kertaa?
      Ikävä
      108
      1820
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

      Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1664
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

      Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1597
    10. R.I.P. Kristian Antila

      Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1442
    Aihe