Mersussa heikko laatu? Turbo hajalla ja vähän km takana

Anonyymi-ap

21

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, ei yksin turbo, eikä niissä ole edes vilkkuja.

    • Anonyymi

      Mersuillahan ajetaan kuulemma miljoona kilometriä ilman ainuttakaan vikaa. 😆

    • Anonyymi

      Mersu ei valmista yhtään turboa ja Saksasta ostetun auton mittarilukemaan uskoo vain tyhmä.

      • Anonyymi

        eihän mersu valmista itse mitään auton osaa kuten ei muutkaan

        mutta vastuu on valmistajalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän mersu valmista itse mitään auton osaa kuten ei muutkaan

        mutta vastuu on valmistajalla

        Irtosivatko turbon kiinnityspultit ;-)


    • Anonyymi

      Ne Saksan kilometrit !!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        No mitä niistä?


      • Anonyymi

        Mitä kalliimpi Mersu, sen vähemmän sillä on mukamas ajettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kalliimpi Mersu, sen vähemmän sillä on mukamas ajettu!

        No eikö tuo päde silloin kaikkiin kalliisiin autoihin, Ei pelkästään mersu merkkisiin?


    • Anonyymi

      Hajoaa ne kun sattuu.
      Mulla hajos C200 dieselistä myös turbo 41.000 km ajettuna, pakkasta oli - 20, 2017 malli ja takuu mennyt umpeen reilua vuotta aiemmin. Oli mersuliikkeen maahantuoma 19.000 km ajettuna reilun vuoden ikäisenä. Turbosta tuli läpi öljyt ja pakkasella kertyneen kostean möskän sekoituksena tukki/rikkoi myös välijäähdyttimen ja tukki partikkelisuodattinen. Auto jäi kesken ajon tie pieleen. Ensin tippu kierrokset ja sitten sammui kokonaan. Vaikka takuu oli ummessa toimitti Mersu kaikki uudet osat, myyjäliike vastasi pääosasta korjauskuluista ja mulle jäi maksettavaa runsas tonni. Koko remppa oli 8.500 €. Työllä ja osilla 2 v. takuu.

      • Anonyymi

        Jatkan vielä, että tehdas halusi c200:n ahtimen lähetettäväksi Saksaan. Halusivat selvittää hajoamisen syyn. Korjaamo toimitti. Seuraavassa huollossa kyselin oisko jotain tietoa syistä ja seuraamuksista saatavissa, mutta loputulema oli se, ettei se helpolla onistu. Asia jäi.


    • Anonyymi

      Edellinen kuulostaa hyvältä!

      Sen sijaan on omituista luettavaa näiden tämänkin palstan ns. väliinhuutelijoiden kommentit autojen ajetuista kilometreistä ja niiden mittarilukemista.
      Jos saksalaisesta häkkikaupasta kilometrilukeman perusteella ostaa auton, on se samanlainen ja yhtä luotettava kuin suomalaisesta häkkikaupasta ostettu.
      Ei siinä ole mitään kummallista.
      Samat kirjoittelijat eivät sitten kuitenkaan "uskalla" ostaa esim. 200.000 km ajettua 10 v vanhaa autoa, vaikka autossa olisi aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria ja lista kunakin vuonna tehdyistä töistä / tarkastuskohteista.
      Luuletteko, että joku näkee vaivaa että tekee jonkun feikin huoltolistaustekeleen, jonka sisältö on niin kömpelö, että jokainen täysjärkinen asian huomaa.

    • Anonyymi

      Hienoja avauksia typeriltä poikasilta joiden kateudella ei taida olla mitään rajaa.
      Helpottaako kateuden tuskaa kun lehdestä löytyy yksittäistapaus uittoautosta josta on saatu turbo rikki?

      • Anonyymi

        Mesen vuosimallihan on 2017, ja sillä oli ajettu osto hetkellä 53000km. Komeudella oli hintaakin vielä 93000€. Uusi omistaja ehti ajaa sillä 12500km, kun ahdin rikkoutui, joten mitä ihmeen kateutta tuollainen mielestäsi herättäisi? Lähinnä vaan sääliä, kun ostajan rahat menivät kuin kankkulan kaivoon.


    • Ensinnäkin € 93.000 hintainen tuontiauto on kaikilla mittareilla arvokas.
      Ei liene aivan ns. alk.- malli?
      Auto lienee omalla tuottamuksella saatu hajoamaan väärällä käytöllä.

      • Anonyymi

        Miten nykyauton saa hajoamaan jollain väärällä käytöllä, ja varsinkin turbon? Perustele väitteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nykyauton saa hajoamaan jollain väärällä käytöllä, ja varsinkin turbon? Perustele väitteesi.

        Tuohan oli Saksan tuonti. Esim. moottoritiellä 200 km/h mittarissa turboon kunnon lämmöt, sitten tiukka jarrutus ja parkkiin auto sammuksiin ilman jäähdyttelykäyttöä. Aivan varmasti lyhentää turbon käyttöikää vaikka ei varsinaista väärinkäyttöä olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan oli Saksan tuonti. Esim. moottoritiellä 200 km/h mittarissa turboon kunnon lämmöt, sitten tiukka jarrutus ja parkkiin auto sammuksiin ilman jäähdyttelykäyttöä. Aivan varmasti lyhentää turbon käyttöikää vaikka ei varsinaista väärinkäyttöä olekaan.

        Mutta eikös nykyturboissa ole estot tuollaiselle "väärinkäytölle"? Toisin sanoen auto ei anna sammuttaa moottoria kovan rasituksen jälkeen ihan heti? Näin olen ainakin ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikös nykyturboissa ole estot tuollaiselle "väärinkäytölle"? Toisin sanoen auto ei anna sammuttaa moottoria kovan rasituksen jälkeen ihan heti? Näin olen ainakin ymmärtänyt.

        Ei ole mitään järjestelmää mikä estäisi auton sammuttamisen. Flekti voi jäädä pyörimään auton sammutuksen jälkeen, mutta esimerkiksi mitään sähköistä öljypumppua ei ole joka hoitaisi tulikuuman turbon voitelun auton sammutuksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään järjestelmää mikä estäisi auton sammuttamisen. Flekti voi jäädä pyörimään auton sammutuksen jälkeen, mutta esimerkiksi mitään sähköistä öljypumppua ei ole joka hoitaisi tulikuuman turbon voitelun auton sammutuksen jälkeen.

        Eli kaveri oli tyhmä, jolla oli paljon rahaa laittaa meseen, jonka rikkoi sitten tahallaan. No selvähän tämä sitten.


    • Ei taida kannattaa aloittaa kinaamista kanssanne, mutta minä olen ainakin takavuosina omakohtaisesti "saanut" yhden kannen halki ajamalla Lyypekistä
      Itävaltaan 1,3 moottorilla sitä nopeutta ja sen verran kuin tankillisella menee.
      Tähän päivään mennessä olen ajanut Euroopan halki toistakymmentä kertaa, joten kokemusta on kyllä.
      Sitten huomasin, että pannujen ja niiden tehojen on Saksan moottoriteillä oltava isompia - 125 hv on aivan ajaraja, mielummin 150 hv, jotta jää edes vähän varaa.
      Esimerkkitapauksessa on arvatenkin kuitenkin ollut suuremmat tehot kyseessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      121
      2642
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      69
      1094
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      210
      1054
    4. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      982
    5. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      931
    6. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      894
    7. 36
      876
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      853
    9. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      4
      829
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      812
    Aihe