Profetia-asiaa - Pyhän Hengen pilkasta ja tuomion julistamisesta (4)

Anonyymi-ap

Profetia-asiaa - Pyhän Hengen pilkasta ja tuomion julistamisesta (4)


Tämä on osa 4 siitä aihekoosteesta, jonka LÄHDE oli ja on tämä aloitus:
"Riivaajista ja henkivalloista"
• 17.9.2022 oli esillä ALOITUS otsikolla "riivaaajat ja henkivallat". https://keskustelu.suomi24.fi/t/17567239/riivaajat-ja-henkivallat#comment-116647544.

• "Lähinnä riivaajat nyt aiheena. Olen siis tehnyt lähempää tuttavuutta näiden henkivaltojen kanssa, saanut nähdä ja kokea näitä henkimaailman asioita!"


1) Tuomioiden tulvaa "Pyhän Hengen pilkasta" ?
------------------------------------------------------------

Koska kyseinen "nettituomariksi" itsensä ylentänyt kaveri toi julkiseen jakeluun siis jopa kymmeniä ja kymmeniä "tuomioitaan" - omalta tuomarin istuimeltaan,
- ja koska hän kohdisti näitä tuomioitaan hyvin laajalla otteella - itse asiassa hän määräsi "kaikki" sen alle!

- on ihan oikeusmoraalisista syistä tarpeen ottaa kantaa hänen touhunsa siihen puoleen, joka koskee Pyhän Hengen pilkkaamista.

Myös hengellinen ja psyykkinen näkökulma on asiassa.
Tämä "nettituomari" kun tuomioidensa yhteydessä korosti sitä, että nämä "tuomitut" eivät saa koskaan anteeksi!

Tällainen mielivaltainen, täysin vailla mitään oikeutta tapahtunut ihmisten syyllistäminen, tuomion paukuttelu ja uhkaukset "ettei saa ikinä anteeksi" - mitä se kaikki todistaa? Äärimmäistä julmuutta, pahuutta ja pimeyttä!

Tällä nettituomarilla kun ei ollut eikä ole Minkään Valtakunnan tuomiovaltaa! Ei maallisen eikä taivaallisen. Tällaiset "villin viidakon" sekoamiset eivät kuulu asiallisiin menettelyihin.

Julki tuotua ja tullutta pahuutta (pahaa hedelmää) on tarkasteleva siksikin, että sellainen voi olla omiaan aiheuttamaan joissakuissa herkissä ja uskossaan epävarmoissa pelkoa ja ahdistusta? Ei kuitenkaan niiden kohdalla, jotka henkien arvostelun ja "harjaantumisen" kautta ovat oppineet erottamaan pimeyden ja valkeuden asiat! ( Heb 5:14, 1 Kor 12.10)

(Kannanottoa ja koettelua em:sta löytyy useissa aiemmissa aloituksissa, mm. https://keskustelu.suomi24.fi/t/17578961/profetia-asiaa-vai------quotvillia-tuomiofoorumiaquot )


2) Herramme Jeesuksen opetus Pyhän Hengen pilkasta
------------------------------------------------------------------

• "Tämän tähden minä sanon teille, että: kaikki synnit ja pilkat annetaan ihmislapsille anteeksi, mutta joka pilkkaa sitä henkeä, sellaisille ihmislapsille ei anneta anteeksi."

• Ja jokaiselle, joka sanoo sanaa Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan kaikki anteeksi, mutta joka puhuu Pyhyyden Henkeä vastaan, hänelle ei anneta anteeksi tässä maailmassa, eikä siinä maailmassa jota valmistetaan. " ( Matt 12:31-32, Aramean kielinen)
• "Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin; mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin. Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki". " ( Markus 3:28-30)

(aloitus jatkuu)

6

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Profetia-asiaa - Pyhän Hengen pilkasta ja tuomion julistamisesta (4)


      3) Jeesuksen sanojen väärinkäyttö - lyömäaseena!
      -----------------------------------------------------------------

      Noita em. Jeesuksen sanoja Pyhän Hengen pilkasta on käytetty hirveästi väärin! Jokainen, joka on kuunnellut ihmisten ahdistuksia sielunhoidossa, terapiassa ja vastaavissa , on törmännyt ongelmaan.

      Ihmisiä on peloteltu, manipuloitu ja syyllistetty "Pyhän Hengen pilkalla". Ja vieläkin pahemmin, paukutettu "tuomio" tuosta vain! Ja vielä tallattu kohdetta sanomalla "et saa koskaan anteeksi"!

      Juuri tällaisen toiminnan malliesimerkkitapaus on tämä "nettituomari". Hän on ylentänyt itsensä kuin pyhimykseksi, kehuen Pyhän Hengen ja jonkun saamansa "vallan" (?) aineksilla. Siinä omatekoisessa roolissa hän sitten alkoi julistaa keskustelupalstalla tuomioita (Pyhän Hengen pilkasta). Hän ei sietänyt toisten kommentteja, ei toisten kirjoituksia.

      • "Nurjille olen nurja ja syyttäjät ja käärmeensikiöt ei täällä määräile ja pompi silmille vaan ne tallotaan ja heitetetään tuleen."

      • "Varokaa niitä sanojanne, sillä minussa on pyhä henki ja sen vuoksi pitäkää se pilkkaamisenne kurissa, sillä sitä ei anteeksi anneta."

      • " JA by the way, minulla on pyhä henki ja minä tiedän mitä se on, teillä ei sitä ole.
      Se että te pilkkaatte sitä henkeä, se on teidän suurin ja pahin virheenne."

      • "Te ette pääse siitä tuomiosta eroon selittelemällä asiaa omaksi eduksenne ja spekuloimalla ja todistelemalla pyhää henkeä vastaan."

      • 25.09.2022 21:29 Voi voi teitä.
      "mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin." Tuo on totta. Kuule, te ihan omalla toiminnallanne keräätte tuomiota päällenne."

      • "Te olette tuomion alla ja pysytte tuomion alla.
      Teidät on alistettu ja tallattavaksi annettu. "


      (Aloitus jatkuu...)

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Profetia-asiaa - Pyhän Hengen pilkasta ja tuomion julistamisesta (4)


      4) Apostoli Paavalin esimerkki?
      ------------------------------------

      Apostoli Paavali on valaiseva esimerkki siitä, että Jumala ainoastaan tietää täysin, onko Pyhän Hengen pilkka tapahtunut? Ja siksi kukaan ihminen ei ole oikeutettu väittämään toisesta ihmisestä:
      • Olet tehnyt Pyhän Hengen pilkan, tuomitsen sinut - ikuisiksi ajoiksi - et saa anteeksi!

      Jumala yksin tuntee sydänten salaisuudetkin. Paavali kirjoittaa: 1 Tim 1: 12-16

      • "Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa.
      - minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
      - ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
      Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. "

      • Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. "

      Kun tuntee Paavalin tapauksen UT:ssa, sen vainon jota hän harjoitti alkuseurakunnan uskovia vastaan, voi todella ymmärtää Jumalan suuren armon, laupeuden ja viisauden.
      "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. "

      5) Lopuksi
      ------------------

      Kun Jeesus puhui Pyhän Hengen pilkasta, Hänellä oli oikeasti Pyhä Henki. Ja siksi Hän saattoi lausua mitä lausui. Mutta? Kukaan syntinen ihminen ei voi nostaa itseään Jeesuksen, Pyhän Jumalan Pojan rinnalle. Armahdettu syntinen on ihminen edelleen! Se hedelmä? Onko se hyvä vai paha? (Matt 7:15-23)

      Kukaan kuolevainen, syntinen ja epätäydellinen ihminen ei voi käyttää Jeesuksen sanoja lyömäaseena, toisiin ihmisiin. Mutta niin on paljon tehty ja näköjään tämä tuomitsemisen himo jyllää yhä vain.

      Jos ja kun ihmisen (kristityn) tekemisiä arvostellaan, koetellaan ja pahuutta vastustetaan, se ei ole Pyhän Hengen pilkkaamista.
      "Koettelu" on käsky, 1 Tess 5:21,
      "henkien arvostelu ja koettelu" sekin on käsky, 1 Joh 4:1.
      Joka väittää, ettei hänen toimintaansa ole lupa arvostella ja koetella, on ylentänyt itsensä Raamatun vastaisesti.

      Kenenkään ei tarvitse noteerata, jos joku postailee "tuomioita" ihmistasolla ja omalla luvalla! Eikä tarvitse ahdistua sellaisen mielivaltaisen meiningin syystä!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllä nää asiat kaipaa valaisua! Se auttaa...


    • Anonyymi

      Kysymys teille jotka ovat kiinnostuneet lopun ajoista.
      Mistä mahtaa johtua että Amerikkaa ei mainita raamatussa ollenkaan?
      Onko mahdollista että lopun aikoina sitä ei enää ole olemassa.
      Kumpikin rannikko noudattelee mannerlastojen saumakohta, jos taivaat ja maat järkkyvät niin on loogista että massiiviset maanjäristykset osuvat Amerikkaan..??
      Voisko olla näin???

      • Anonyymi

        Aloituksen otsikkoon.. .

        On aina ollut niitä häiriköitä, jotka pelottelee ja uhkailee toisia jollain pyhän-hengen-pilkalla.
        Se on lyömäase, sairasta vallankäytön sovellusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe