Profetia-asiaa. Pyhä Henki, demoniset henget: tietäjähenki? (Osa 5)

Anonyymi-ap

Tämä on osa 5, asiakokonaisuudessa, jossa pohdittavana on useita eri osioita.
Viitekehyksenä ja lähteenä Aloitus: Riivaajat ja henkivallat

17.9.2022 oli esillä ALOITUS otsikolla "riivaaajat ja henkivallat". https://keskustelu.suomi24.fi/t/17567239/riivaajat-ja-henkivallat#comment-116647544. Aloituksessa lukee:
• "Lähinnä riivaajat nyt aiheena. Olen siis tehnyt lähempää tuttavuutta näiden henkivaltojen kanssa, saanut nähdä ja kokea näitä henkimaailman asioita!"


1) Antaa vielä paljon aihetta! Ilmaisun vapaus. . .
-------------------------------------------------------------

Kyseinen em. aloitus ja keskusteluketju on melkoinen "näyttöpaketti" siitä, miten harhaiseksi joku tapaus voi eksyä? Tällaisena lopunajan hämärähetkenä on kuitenkin entistäkin tärkeämpää tarkentaa sitä "kaitaa tietä" - joka on Jeesus Kristus itse! ( Joh 14:6, Pietarin sana 2 Piet 3:11-18)

Tämän em:n ketjun Aloittaja ja ahkera postaaja,"nettituomari" näyttää jo herpaantuvan? Hän ei tunnu kestävän tervettä kritiikkiä eikä Valoa, joka tulee Raamatun Sanasta. Hän jopa epäsuorasti koettaa konsultoida, näin:

Anonyymi 30.09.2022 09:48
• "Mikä pakkomielle sitten toisella on availla monia typeriä ketjuja samasta asiasta? Se on typerää. Oikein olisi lopettaa sellainen toiminta..."

(No? Voisi yhdenvertaisesti kysyä, mikä "pakkomielle" oli kirjoittaa kymmeniä ja kymmeniä "tuomioita" kuin likaviemärin tulvaa? )


Eli, kukin kirjoittaa mitä kirjoittaa. Taikka ei kirjoita. Mutta?

Toisilla kirjoittajilla ei ole pienintäkään valtaa; kompetenssia käskyttää toisia kirjoittajia! Lukemisen pakkoa ei sen sijaan ole. Jos jotkut tekstit ei maistu? Jos on liian suolaista, valo alkaa ärsyttää pimeitä komeroita? Niin - ota tai jätä! Lue tai lopeta? Mutta älä puutu toisen perusoikeuksiin, sanan-, mielipiteen -ja ilmaisunvapauteen!

2) Mikä "henki asialla" ?
---------------------------

Monet kristityt kyllä tajuavat, ettei profetoimisen lähteenä lähes useinkaan ole Pyhä Henki?

Se joka niin uskottelee, on infantiilissa tilassa, ei ole lukenut Raamattua huolellisesti. Eikä ole kohdannut elämässä tapauksia, joissa "villin viidakon" henget erehdyttävät!

Tiivistetysti todettuna voidaan kategorioida ne "lähteet" joista profetoimista, ennustelua, näkyjä, unia, ääniä ja sanoja voi nousta?
• Pyhän Hengen inspiraatio, vaikutus.
• Sielulliset hurmoshenget.
• Demoniset henget, erityisesti tietäjähenki.
• Pyhää Henkeä matkiva valhehenki.

Näistä kaikista löytyy esimerkkejä Raamatussa, sekä VT:ssa että UT:ssa.
( Teen tuonnempana koosteen; luettelon ko. Raamatun kohdista, tapauksista.)

Aloitus jatkuu. . .

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Profetia-asiaa. Pyhä Henki, demoniset henget: tietäjähenki? (Osa 5)


      3) Demoniset henget? Tietäjähenki. . .
      -------------------------------------------------

      Meille Uuden liiton uskoville, Jeesuksen lampaille on UT:ssa valaisevia esimerkkejä.
      Nämä Pyhää Henkeä "matkivat ja jäljittelevät" valhehenget ovat joskus niin vaikeasti tunnistettavia, että jopa apostoli Paavalilla oli ns. pähkinä purtavaksi! Tässä keissi. ( Apt 16:16-18)

      • "Kun taas olimme menossa rukouspaikalle, kohtasimme orjatytön, jossa oli tietäjähenki ja joka ennustamalla hankki isäntäväelleen hyvät rahat. "

      • "Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: »Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!»
      • Näin hän teki useana päivänä, kunnes Paavali menetti kärsivällisyytensä, kääntyi ja sanoi hengelle: »Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinua: lähde hänestä!» Siinä samassa henki lähti."

      Kun siis Herran apostoli Paavali joutui ymmälle useiden päivien ajan, että MISTÄ oli kyse`? Sanoihan tuo ennustaja ns. "totuuden"? TIESI, että Paavali ja Silas olivat Jumalan lähettiläitä!

      Tämä on erittäin selkeä opetus TIETÄJÄHENGEN toiminnasta. Ja on todettava, että liki puolen vuosisadan aikana, Herran tiellä - on tullut vastaan kerta toisensa perästä tapauksia, joissa "tietäjähenki" on hämännyt, ja on näytelty Pyhän Hengen asiaa!

      Tietenkin selvännäkijät, noidat, taikurit ja muut vastaavat voivat olla tietäjähengen palveluksessa.

      Mutta karmeaa on se, että monet kristityt ovat eksyneet ja langenneet tietäjähengen piiriin!

      Ne tapaukset, joita olen nähnyt, ovat pääosin kristittyjä "luopioita". Ovat olleet joskus terveessä uskossa, raittiilla tiellä. Sitten on synti tarttunut matkaan. On annettu pikkusormi pahalle, ja sitten se on ollut menoksi! Säälittävää pimeyttä on, että jos joskus heillä oli raitis Pyhän Hengen voima, he luulevat niin edelleen, vaikka Pyhän Hengen tilalle on astunut esim. "tietäjähenki" - ja muita pimeyden voimia!

      Jotkut ovat eksyneet siksi, että psyyken maailma on mennyt hajalle. Sellaisissa persoonan vaurioissa on aika tavallista, että erilaiset "henget" saavat asuntoa ihmisessä.

      Jeesus opetti näin: Luukas 11:24-25

      • "Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna. Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. "

      Kaikkein traagisinta on se, että nämä mm tietäjähenkien valtaamat (ex-kristityt) luulevat edelleen olevansa Pyhän Hengen asialla! Nämä pimeyden valhehenget kun manpuloivat uhriaan, ja uhri luulee valhetta totuudeksi! Todella säälittävää. . . Olen nähnyt monia luopioita, jotka ovat kadulla aineissa ollen "profetoineet" (?) ja puhuneet kielillä ja saarnanneet jopa "parannusta"!

      Lopuksi
      -----------
      • Miten tunnistaa "henget"?
      • Mitkä merkit?
      • Mikä on "hengen hedelmä"?
      • Mikä on pahan hedelmä
      • Miten "koetella henget" ( 1 Joh 4:1)

    • Anonyymi

      Melkoinen osa ns. profetioista on tuotettu muuten kuin Pyhän Hengen voimassa.

      Tämäkin prof.palsta on täynnä ennustuksia, unia, näkyjä, ääniä... ja sitten kehutaan, että "Herra puhui", ääni kuului, tuli sanoja!

      Ei uutta. Jumalan asettama profeetta Jeremia toimi samanlaisissa "sekalaisten ja sielullisten" ennustusten oloissa. Jeremia 23. luku. Hesekiel 13. luku.

      Miten tunnistaa?

      A) Jokainen joka toimii raittiisti Jumalan Hengen voimassa, sellainen korottaa VAIN JUMALAA, Jeesusta! Ei KOSKAAN kehuskele itseään, ei mainosta:
      "minulla on pyhä henki" -teillä ei ole...

      "Hän on minut kirkastava..." sanoi Jeesus. Joh 16:14.
      PyhäHenki ei varasta kunniaa Jeesukselta!

      Mutta?

      Joka toimii "omissa voimissaan", sielun hurmoksessa ja valheissa, taikka sitten muiden (demonisten) henkien välikätenä?
      - Sellaisen tuntomerkki on itsensä korottaminen ja itsestä kehuminen.

      " Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa se on totinen eikä hänessä ole vääryyttä." ( Joh 7:18)

      Paholainen ei edistä eikä aja Jumalan kunniaa, eikä korota Kristusta!

      Pistäkääpä merkille?

      (lisää aiheesta)

      B )

    • Anonyymi

      (No? Voisi yhdenvertaisesti kysyä, mikä "pakkomielle" oli kirjoittaa kymmeniä ja kymmeniä "tuomioita" kuin likaviemärin tulvaa? )

      Ei se mikään pakkomielle ole vaan totuus.
      Mutta mikä sen sinussa sai aikaan?

      Muista, että kaiken kirjoituksiesi jälkeen totuus on totuus.
      Sinun syytöksesi, pilkka ja valheelliset todistuksesi ei sitä muuta.
      Sen tähden sinun kannattaisi miettiä vähän sitä mitä teet.

      • Anonyymi

        Mikähän se pakkomielle mahtoi olla, joka sai tämän "nettituomarin" kirjoittamaan kymmeniä tuomioita tällä palstalla? Ai että jokin totuus? Kenenhän sitä kannattaisi miettiä, MITÄ tekee?

        Tässä muistutusta kirjoitusta "totuudesta". Tuomoiden tulvasta. Sellaiselta taholta, jolla ei Minkään Valtakunnan oikeutta "tuomarin" toimeen, ei Maallisen eikä Taivaallisen.
        Ei legaalia oikeutta, laillistettua, auktorisoitua asemaa.

        No, toki jää jäljejje mielikuvitusvaltakunta? (Jossa on on käärmeitä, saatanoita, ja muita haamuja.... Mutta? Tämä oli ihan VÄÄRÄ paikka pystyttää "tuomarin istuinta. Kun ne "haamut" eivät asua täällä...

        Tässä koostetta "tuomioiden runsaasta tarjonnasta".

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17578961/profetia-asiaa-vai------quotvillia-tuomiofoorumiaquot

        Kun aloittaja ei saa kaipaamaansa sympatiaa ja tukea (?) hän aloittaa aika pian verbaalisen "pommituksen". Siinä ei sanoja säästellä. Tässä esimerkkejä itsensä kehumisesta (ketjussa).

        • "Katsos kun minulla on aika paljon valtaa."

        • "...ja millainen voima minulle on annettu.

        • "Sinulla ei ole pyhää henkeä, mutta minulla on, siksi kannattaisi olla pikkuisen..."

        • "Minä en leiki vaan tiedän ja käytän sitä valtaa."

        • "Jos sanon että minulla on valtaa niin sanon sen siksi että minulla on valtaa. "

        • "Te olette tuomion alla ja pysytte tuomion alla.
        Teidät on alistettu ja tallattavaksi annettu."

        • Toinen esimerkki vallasta on tuomiot jotka voin julistaa ja ne laitetaan täytäntöön."

        • Kyllä Jumalan valtakunnan asia edistyy joka askeleella, jonka otan. "

        • "Sitten onhan tuolla jo mainittukin siitä että tulemme tuomitsemaan enkeleitäkin. Minulla on sellainen valta.

        • "JA by the way, minulla on pyhä henki ja minä tiedän mitä se on, teillä ei sitä ole. "

        (Aloitus jatkuu) Tässä koostetta näistä "tuomioiden" sisällöistä (autenttiset tekstit)

        • "Tiedätte kyllä mikä teitä odottaa. "

        • "Varokaa niitä sanojanne, sillä minussa on pyhä henki ja sen vuoksi pitäkää se pilkkaamisenne kurissa, sillä sitä ei anteeksi anneta."

        • "Nurjille olen nurja ja syyttäjät ja käärmeensikiöt ei täällä määräile ja pompi silmille vaan ne tallotaan ja heitetetään tuleen."

        • "Viisasta olisi lopettaa keräämästä enempää tuomiota ylleen. "

        • "Kuule, te ihan omalla toiminnallanne keräätte tuomiota päällenne. "

        • Te ette pääse siitä tuomiosta eroon selittelemällä asiaa omaksi eduksenne ja spekuloimalla ja todistelemalla pyhää henkeä vastaan.

        • "Sokea sokeiden taluttaja, olet kyllä varsinainen käärme."

        • "Kaikki tämä on oikein kirjoitettu ja totta ja te olette tuomion alla. "

        • "Sinä olet tuomion alla ja keräät yhä lisää syntiä päällesi, se on ihan sama mitä sanot ja valehtelet."

        • "Te olette tuomion alla juuri omien sanojenne takia.
        Sinun oma vastuuvapauslausekkeesi ei päde."

        • "Olet tuomion alla ja siellä pysyt, ihan sama mitä sepustat, totuus on totuus ja teissä ei totuutta ole eikä totuus ole saanut teissä sijaa, joten asia on ihan selvä."

        • "Te olette tuomion alla ja pysytte tuomion alla.
        Teidät on alistettu ja tallattavaksi annettu."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17567239/riivaajat-ja-henkivallat#comment-116647544



        JK. Muistetaan jokainen, ettei ihmisen laiton, mielivaltainen ja omavaltainen "tuomioiden" jakelu merkitse yhtään mitään. Vain Jumalalla on hallussaan ainoa" totuus".

        Siksi, kun on loukkaamaton omatunto, voi nukkua yönsä rauhassa!

        Paavali kirjoittaa TOTUUDEN: "minun tuomitsijani on Herra."

        Kannattaisi lukea ja totella, mitä Jeesus opettaa, Mtt 7:1-3, ja mitä Herran valtuuttama Paavalikin, 1 Kor 4:3-6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän se pakkomielle mahtoi olla, joka sai tämän "nettituomarin" kirjoittamaan kymmeniä tuomioita tällä palstalla? Ai että jokin totuus? Kenenhän sitä kannattaisi miettiä, MITÄ tekee?

        Tässä muistutusta kirjoitusta "totuudesta". Tuomoiden tulvasta. Sellaiselta taholta, jolla ei Minkään Valtakunnan oikeutta "tuomarin" toimeen, ei Maallisen eikä Taivaallisen.
        Ei legaalia oikeutta, laillistettua, auktorisoitua asemaa.

        No, toki jää jäljejje mielikuvitusvaltakunta? (Jossa on on käärmeitä, saatanoita, ja muita haamuja.... Mutta? Tämä oli ihan VÄÄRÄ paikka pystyttää "tuomarin istuinta. Kun ne "haamut" eivät asua täällä...

        Tässä koostetta "tuomioiden runsaasta tarjonnasta".

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17578961/profetia-asiaa-vai------quotvillia-tuomiofoorumiaquot

        Kun aloittaja ei saa kaipaamaansa sympatiaa ja tukea (?) hän aloittaa aika pian verbaalisen "pommituksen". Siinä ei sanoja säästellä. Tässä esimerkkejä itsensä kehumisesta (ketjussa).

        • "Katsos kun minulla on aika paljon valtaa."

        • "...ja millainen voima minulle on annettu.

        • "Sinulla ei ole pyhää henkeä, mutta minulla on, siksi kannattaisi olla pikkuisen..."

        • "Minä en leiki vaan tiedän ja käytän sitä valtaa."

        • "Jos sanon että minulla on valtaa niin sanon sen siksi että minulla on valtaa. "

        • "Te olette tuomion alla ja pysytte tuomion alla.
        Teidät on alistettu ja tallattavaksi annettu."

        • Toinen esimerkki vallasta on tuomiot jotka voin julistaa ja ne laitetaan täytäntöön."

        • Kyllä Jumalan valtakunnan asia edistyy joka askeleella, jonka otan. "

        • "Sitten onhan tuolla jo mainittukin siitä että tulemme tuomitsemaan enkeleitäkin. Minulla on sellainen valta.

        • "JA by the way, minulla on pyhä henki ja minä tiedän mitä se on, teillä ei sitä ole. "

        (Aloitus jatkuu) Tässä koostetta näistä "tuomioiden" sisällöistä (autenttiset tekstit)

        • "Tiedätte kyllä mikä teitä odottaa. "

        • "Varokaa niitä sanojanne, sillä minussa on pyhä henki ja sen vuoksi pitäkää se pilkkaamisenne kurissa, sillä sitä ei anteeksi anneta."

        • "Nurjille olen nurja ja syyttäjät ja käärmeensikiöt ei täällä määräile ja pompi silmille vaan ne tallotaan ja heitetetään tuleen."

        • "Viisasta olisi lopettaa keräämästä enempää tuomiota ylleen. "

        • "Kuule, te ihan omalla toiminnallanne keräätte tuomiota päällenne. "

        • Te ette pääse siitä tuomiosta eroon selittelemällä asiaa omaksi eduksenne ja spekuloimalla ja todistelemalla pyhää henkeä vastaan.

        • "Sokea sokeiden taluttaja, olet kyllä varsinainen käärme."

        • "Kaikki tämä on oikein kirjoitettu ja totta ja te olette tuomion alla. "

        • "Sinä olet tuomion alla ja keräät yhä lisää syntiä päällesi, se on ihan sama mitä sanot ja valehtelet."

        • "Te olette tuomion alla juuri omien sanojenne takia.
        Sinun oma vastuuvapauslausekkeesi ei päde."

        • "Olet tuomion alla ja siellä pysyt, ihan sama mitä sepustat, totuus on totuus ja teissä ei totuutta ole eikä totuus ole saanut teissä sijaa, joten asia on ihan selvä."

        • "Te olette tuomion alla ja pysytte tuomion alla.
        Teidät on alistettu ja tallattavaksi annettu."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17567239/riivaajat-ja-henkivallat#comment-116647544



        JK. Muistetaan jokainen, ettei ihmisen laiton, mielivaltainen ja omavaltainen "tuomioiden" jakelu merkitse yhtään mitään. Vain Jumalalla on hallussaan ainoa" totuus".

        Siksi, kun on loukkaamaton omatunto, voi nukkua yönsä rauhassa!

        Paavali kirjoittaa TOTUUDEN: "minun tuomitsijani on Herra."

        Kannattaisi lukea ja totella, mitä Jeesus opettaa, Mtt 7:1-3, ja mitä Herran valtuuttama Paavalikin, 1 Kor 4:3-6

        Joo. Jos kuka tahansa syntiin langenneen ihmiskunnan jälkeläinen voisi tuosta vain ottaa itselleen "vallan" ryhtyä tuomariksi - toisille? Sitä voisi kuvata näinkin?

        Kun poliisi suorittaa ratsiaa maantiellä, tulee yksi rattijuoppo ja alkaa ladella summanmutikassa "tuomioita" toisille tienkäyttäjille. Ja saman tien julistaa: "ettekä koskaan saa anteeksi tekojanne!"

        Poliisi siihen:
        - mikäs valta ja harha teillä oli tulla tänne määräämään? Tämä homma ei teille kuulu. Pidätän teidän virkavallan vastustamisesta ja esiintymästä virkamiehelle kuuluviin toimiin.- Tulkaapas tänne koppiautoon, niin mennään asemalle päällikön puheille... Puhaltakaapas tähän niin nähdään.... Vai niin,. se on törkeä rattijuopumus, yli 3 promillea.

        - Ei, ei se mitään! - Minä rupesin noita kaikkia jahtamaan ja vähän tuomioitakin latelin!
        - Mutta kuulkaas kaveri, se ei ollut teidän hommanne! - Se kuuluu virkavallalle.

        - Joo, joo, mutta kun ne ajaa niin hitaasti teillä, että on pakko ohittaa ja tulee ylinopeutta,
        ja ovat muutenkin roskasakkia ja minä sentään...

        - Vai niin, tässä näkyy teidän aiemmat ongelmat. Tämä on jo kolmas rattijuopumus, ja ylinopeus. Tästä seuraa ehdotonta vankeutta.

        - Voi hyvä tollo poliisi, minähän vain ajoin 120 nopeutta 60 alueella, ja nuo muut...

        - No niin kaveri. te ette enää voi toimia -tie-liikenne-tuomarina! Se on nyt loppu.
        Ajokortti menee....


        ---------------------------------


      • Anonyymi

        Kertausta...

        "Toisilla kirjoittajilla ei ole pienintäkään valtaa; kompetenssia käskyttää toisia kirjoittajia! Lukemisen pakkoa ei sen sijaan ole. Jos jotkut tekstit ei maistu? Jos on liian suolaista, valo alkaa ärsyttää pimeitä komeroita? Niin - ota tai jätä! Lue tai lopeta? Mutta älä puutu toisen perusoikeuksiin, sanan-, mielipiteen -ja ilmaisunvapauteen!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertausta...

        "Toisilla kirjoittajilla ei ole pienintäkään valtaa; kompetenssia käskyttää toisia kirjoittajia! Lukemisen pakkoa ei sen sijaan ole. Jos jotkut tekstit ei maistu? Jos on liian suolaista, valo alkaa ärsyttää pimeitä komeroita? Niin - ota tai jätä! Lue tai lopeta? Mutta älä puutu toisen perusoikeuksiin, sanan-, mielipiteen -ja ilmaisunvapauteen!"

        Kyllä. Tää palsta ei oo kenenkään monopolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän se pakkomielle mahtoi olla, joka sai tämän "nettituomarin" kirjoittamaan kymmeniä tuomioita tällä palstalla? Ai että jokin totuus? Kenenhän sitä kannattaisi miettiä, MITÄ tekee?

        Tässä muistutusta kirjoitusta "totuudesta". Tuomoiden tulvasta. Sellaiselta taholta, jolla ei Minkään Valtakunnan oikeutta "tuomarin" toimeen, ei Maallisen eikä Taivaallisen.
        Ei legaalia oikeutta, laillistettua, auktorisoitua asemaa.

        No, toki jää jäljejje mielikuvitusvaltakunta? (Jossa on on käärmeitä, saatanoita, ja muita haamuja.... Mutta? Tämä oli ihan VÄÄRÄ paikka pystyttää "tuomarin istuinta. Kun ne "haamut" eivät asua täällä...

        Tässä koostetta "tuomioiden runsaasta tarjonnasta".

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17578961/profetia-asiaa-vai------quotvillia-tuomiofoorumiaquot

        Kun aloittaja ei saa kaipaamaansa sympatiaa ja tukea (?) hän aloittaa aika pian verbaalisen "pommituksen". Siinä ei sanoja säästellä. Tässä esimerkkejä itsensä kehumisesta (ketjussa).

        • "Katsos kun minulla on aika paljon valtaa."

        • "...ja millainen voima minulle on annettu.

        • "Sinulla ei ole pyhää henkeä, mutta minulla on, siksi kannattaisi olla pikkuisen..."

        • "Minä en leiki vaan tiedän ja käytän sitä valtaa."

        • "Jos sanon että minulla on valtaa niin sanon sen siksi että minulla on valtaa. "

        • "Te olette tuomion alla ja pysytte tuomion alla.
        Teidät on alistettu ja tallattavaksi annettu."

        • Toinen esimerkki vallasta on tuomiot jotka voin julistaa ja ne laitetaan täytäntöön."

        • Kyllä Jumalan valtakunnan asia edistyy joka askeleella, jonka otan. "

        • "Sitten onhan tuolla jo mainittukin siitä että tulemme tuomitsemaan enkeleitäkin. Minulla on sellainen valta.

        • "JA by the way, minulla on pyhä henki ja minä tiedän mitä se on, teillä ei sitä ole. "

        (Aloitus jatkuu) Tässä koostetta näistä "tuomioiden" sisällöistä (autenttiset tekstit)

        • "Tiedätte kyllä mikä teitä odottaa. "

        • "Varokaa niitä sanojanne, sillä minussa on pyhä henki ja sen vuoksi pitäkää se pilkkaamisenne kurissa, sillä sitä ei anteeksi anneta."

        • "Nurjille olen nurja ja syyttäjät ja käärmeensikiöt ei täällä määräile ja pompi silmille vaan ne tallotaan ja heitetetään tuleen."

        • "Viisasta olisi lopettaa keräämästä enempää tuomiota ylleen. "

        • "Kuule, te ihan omalla toiminnallanne keräätte tuomiota päällenne. "

        • Te ette pääse siitä tuomiosta eroon selittelemällä asiaa omaksi eduksenne ja spekuloimalla ja todistelemalla pyhää henkeä vastaan.

        • "Sokea sokeiden taluttaja, olet kyllä varsinainen käärme."

        • "Kaikki tämä on oikein kirjoitettu ja totta ja te olette tuomion alla. "

        • "Sinä olet tuomion alla ja keräät yhä lisää syntiä päällesi, se on ihan sama mitä sanot ja valehtelet."

        • "Te olette tuomion alla juuri omien sanojenne takia.
        Sinun oma vastuuvapauslausekkeesi ei päde."

        • "Olet tuomion alla ja siellä pysyt, ihan sama mitä sepustat, totuus on totuus ja teissä ei totuutta ole eikä totuus ole saanut teissä sijaa, joten asia on ihan selvä."

        • "Te olette tuomion alla ja pysytte tuomion alla.
        Teidät on alistettu ja tallattavaksi annettu."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17567239/riivaajat-ja-henkivallat#comment-116647544



        JK. Muistetaan jokainen, ettei ihmisen laiton, mielivaltainen ja omavaltainen "tuomioiden" jakelu merkitse yhtään mitään. Vain Jumalalla on hallussaan ainoa" totuus".

        Siksi, kun on loukkaamaton omatunto, voi nukkua yönsä rauhassa!

        Paavali kirjoittaa TOTUUDEN: "minun tuomitsijani on Herra."

        Kannattaisi lukea ja totella, mitä Jeesus opettaa, Mtt 7:1-3, ja mitä Herran valtuuttama Paavalikin, 1 Kor 4:3-6

        Kuules nyt.
        Totuus on totuus.
        Et pääse siitä mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules nyt.
        Totuus on totuus.
        Et pääse siitä mihinkään.

        Vapaa on vapaa kaiken aikaa! Pääsee minne on tarpeen?

        Jeesus:
        " Ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevät teidät vapaiksi"!
        Joh: 8:32

        Jeesus:
        "Jos siis Poika tekee teidä vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."
        Joh 8:36

        On vaik YKSI absoluuttinen TOTUUS:

        "Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani"

        Joh 14:6


        Kiitetty olkoon Herra Jeesus Kristus, jonka antapa vapaus on faktaa ja totta!
        Ei ole Jeesusta suurempaa Valtaa, joka voisi sitoa VAPAAN sielun asemaa!


        Halleluja, ylistetty olkoon Hän - ikuisesti.
        Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Tää palsta ei oo kenenkään monopolia.

        02.10.2022 09:28

        Amen. Kiitetty olkoon Herra! Läpi tuonelan ja kuoleman kulkenut. Ylsönoussut.
        Korotettu Isän Oikealle puolelle taivaissa!

        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä." Matt 28.


        On vain Yksi Nimi, jonka edessä kaikkien on kumarruttava! Tällä palstalla ei ole, eikä voikaan olla ketään, jolla olisi (valtaa) käskyttää toisia!
        Amen.

        Filippiläiskirjeen 2:5-12


        "Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.
        Hänellä oli Jumalan muoto,
        mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan
        olla Jumalan vertainen
        vaan luopui omastaan.
        Hän otti orjan muodon
        ja tuli ihmisten kaltaiseksi.
        Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
        hän alensi itsensä
        ja oli kuuliainen kuolemaan asti,
        ristinkuolemaan asti.

        Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken
        ja antanut hänelle nimen,
        kaikkia muita nimiä korkeamman.
        Jeesuksen nimeä kunnioittaen
        on kaikkien polvistuttava,
        kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,

        ja jokaisen kielen on tunnustettava
        Isän Jumalan kunniaksi:
        »Jeesus Kristus on Herra.»

        Amen.


        Efesolaiskirjeen 1:19-23

        "ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme — sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,

        jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,

        - KORKEAMMALLEe kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.

        Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet KAIKEN PÄÄKSI pääksi seurakunnalle, joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää."

        Amen


    • Anonyymi

      Amen. Kiitetty olkoon Herra! Läpi tuonelan ja kuoleman kulkenut. Ylsönoussut.
      Korotettu Isän Oikealle puolelle taivaissa!

      "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä." Matt 28.

    • Anonyymi

      Maikku voisi kokeilla ihan oikeasti noudattaa seuraavaa ohjetta.

      1. kirje Timoteukselle 2
      11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
      12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

      1. Korinttolaiskirje 14
      34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
      35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

      Sitten vaikka kysyt mieheltäsi mitä hän kirjoituksista ajattelee.

      • Anonyymi

        Voithan sinä kysyä myös Paavalilta mitä mieltä hän on asiasta.
        Ei tarvitse kuin lukea nuo kohdat, niin tiedät.


    • Anonyymi

      Monet kristityt kyllä tajuavat, ettei profetoimisen lähteenä lähes useinkaan ole Pyhä Henki?

      Kun eivät kysy oletko Jumalasta? Amerikan 1800 luvun lahkot ovat just epämääräisiä.Heillä ei ole Rakkautta vaan alistamista ja painostusta!

      • Anonyymi

        Pitää paikkansa. Lisäksi aina nousee kuin sieniä sateella joka lajin despoottisia käskyttäjiä, jotka oman vallanhimonsa synnin sitomina koettavat saaada valtaansa toisia vapaita Herran omia. Turhaa energian haaskuuta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe