Oletteko aina vahvoja uskossa ne vai onko ollut heikkoja hetkiä?
Välillä tulee ajatus, että ei se Jumala auta, mikään ei onnistu jne. Onko se luonnekysymys? Jos on pessimistisyyteen taipuvainen?
LS
Vahva usko
44
89
Vastaukset
- Anonyymi
älä vaivaa päätäs , vahvalla ja heikolla uskolla, usko raamattuun:
"Sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut"
Room: 12: 3
pidä raamatun sanasta kiinni, äläkä kuuntele ihmisiä.- Anonyymi
Eipä kommenttisi mihinkään vastannut.
LS
- Anonyymi
Jumala sanoo koettelevansa meitä ja uskoamme, elämä ja vastaantulevat ongelmat koettelevat uskoamme ja se on niiden tarkoituskin !
Lopulta uskova menee jo siihen tilaan, että itse toivokin katoaa, kuten Aabrahamista sanotaan:
Room. 4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",
Siis Jumala oli johdattanut Aabrahamin siihen kohtaan ja tilanteeseen, että kaikki näytti olevan menetetty, siis inhimillisesti katsottuna jo täysin mahdotonta.- Anonyymi
No kyllä aika helposti lannistun.
Tein tässä viime aikoina ison päätöksen ja tähän liittyy paljon stressiä, epätietoisuutta.
LS - Anonyymi
Ei Jumala ketään koettele. Ne on kirkon oppeja tuollaiset. Ei uskovaisenkaan elämän joka ikinen asia ole pelkkää Jeesustelua. On sitä ihan ihmisen omaakin elämää siinä ohella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala ketään koettele. Ne on kirkon oppeja tuollaiset. Ei uskovaisenkaan elämän joka ikinen asia ole pelkkää Jeesustelua. On sitä ihan ihmisen omaakin elämää siinä ohella.
Niinpä! Asioita ei saa ylihengellistää.
- Anonyymi
Tunteitten vaihtelu on luonnollista, ne johtuu ulkoisista tekijöistä, osittain myös geeneistäsi. Mutta rutinoitu ja koeteltu usko pysyy, tuli mitä tuli. Vaikka olisit vihainen Jumalalle, niin usko kuitenkin säilyy, ethän muuten kiukuttelisi Hänelle. Ei maailmankaikkeuden suurin voima sinulle suutu, sillä Hän tuntee sinut ja meidät kaikki. Hän loi meidät rakkaiksi lapsikseen ja toivoo, että me ottaisimme Jeesuksen sovitustyön Golgatalla vastaan ja uskoisimmeja noudattaisimme Jeesuksen inspiroiman Uudentestamentin sanomaa. Paha erotetaan hyvästä lopullisesti, ehkä piankin , kun katsoo, kuinka Putin riehuu saatanan vimmalla. Kannatta hakeutua Hyvän Jumalamme valtakunnan jäseneksi.
- Anonyymi
No en koe kiukuttelevani Luojalle. Jotenkin on vaikea luottaa kai, että minulle voi tapahtua jotain hyvää. Ehkä se on epäuskoa itseäni kohtaan.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en koe kiukuttelevani Luojalle. Jotenkin on vaikea luottaa kai, että minulle voi tapahtua jotain hyvää. Ehkä se on epäuskoa itseäni kohtaan.
LSSiinä on luottamuspulaa, joka johtuu siitä ettei tunne Jumalaa täysin luotettavaksi, Sanansa mittaiseksi vaan ajattelee Jumalasta väärin, ikäänkuin Jumala olisi epäluotettava kuten ihminen.
Jumalaan tutustuminen tapahtuu itsenäistyneesti Raamattua tutkien. Milloin olet viimeksi Raamattua tutkinut? Onko pölykerrosta kannen päällä?
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on luottamuspulaa, joka johtuu siitä ettei tunne Jumalaa täysin luotettavaksi, Sanansa mittaiseksi vaan ajattelee Jumalasta väärin, ikäänkuin Jumala olisi epäluotettava kuten ihminen.
Jumalaan tutustuminen tapahtuu itsenäistyneesti Raamattua tutkien. Milloin olet viimeksi Raamattua tutkinut? Onko pölykerrosta kannen päällä?
Selef UrgeKyllä Raamatun tunnen tosi hyvin, sanoisinko. Raamatun lukeminen ei ole mikään kilpasuoritus. Sen voi lukea kuten sinä selef, tutkia päiväkaudet ymmärtämättä yhtään mitään.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on luottamuspulaa, joka johtuu siitä ettei tunne Jumalaa täysin luotettavaksi, Sanansa mittaiseksi vaan ajattelee Jumalasta väärin, ikäänkuin Jumala olisi epäluotettava kuten ihminen.
Selef UrgeKuvittelet omiasi. Usko ei ole tunne eikä mitattavissa oleva asia. Usko tulee Jumalalta eikä ihmisen kuvittelut sen määrästä vaikuta uskoon tai sen vahvuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Raamatun tunnen tosi hyvin, sanoisinko. Raamatun lukeminen ei ole mikään kilpasuoritus. Sen voi lukea kuten sinä selef, tutkia päiväkaudet ymmärtämättä yhtään mitään.
LSHyvin sanottu!
- Anonyymi
ensimmäisiä ja tärkeitä kysymyksiä ovat ..
---mihin uskotte?
---mikä on uskonne perusta?
---ja mikä merkitys tuolla uskon perustalla on?
---ovatko nuo kaikki vastauksenne totta? miten tuon totuuden
todistatte?
kertoisiko aloittaja suurista unelmistanne?
Ole hyvä.- Anonyymi
Unelmia...unelmistanne? Monikko.
Kait koen, että olen ikuinen luuseri. Minulla on lahjoja, joita en osaa hyödyntää tai ilmaista maailmalle ja kaikkeudelle, en halua, että elän vakan alla, että liekki olisi kätketty.
Jotenkin "haluaisin syleillä maailmaa"...olla avoin ja vapaa...että jokin elämänviisaus näkyisi ja että minussa olisi rohkeutta, viisautta....ei mitään esitystä tai teatteria.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unelmia...unelmistanne? Monikko.
Kait koen, että olen ikuinen luuseri. Minulla on lahjoja, joita en osaa hyödyntää tai ilmaista maailmalle ja kaikkeudelle, en halua, että elän vakan alla, että liekki olisi kätketty.
Jotenkin "haluaisin syleillä maailmaa"...olla avoin ja vapaa...että jokin elämänviisaus näkyisi ja että minussa olisi rohkeutta, viisautta....ei mitään esitystä tai teatteria.
LShöööö,
uskon vastauksistenne, unelmistanne on kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
höööö,
uskon vastauksistenne, unelmistanne on kyse.Saa ihmisellä olla unelmia. Uskoville ei aina ole, he kuvittelevat Jumalan vaativan heitä maan matosiksi.
LS
- Anonyymi
Useimmiten uskoni on vahva. Kyllä heikkoja hetkiäkin on. Kenellä niitä ei olisi. Jo nyt tiedän paikkani taivaassa. En ole etu- enkä takapenkissä. Se nähdään perillä. Mooses on etupenkissä
- Anonyymi
"Useimmiten uskoni on vahva."
Mistäs tiedät? Usko kun ei ole mikään tunne.
- Anonyymi
> Oletteko aina vahvoja
Olen aina heikko. :)
"Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa"
1 Kor. 12:9 Moi!
Olen epäillyt Jumalan olemassaoloa vain harvoin elämäni aikana, mutta niitäkin hetkiä on ollut joitakin kertoja. Epäilykseni ovat liittyneet lähes aina johonkin sellaiseen mikä liittyy kristinuskoon sisältä käsin tarkasteltuna.
Epäilykset ovat ihan luonnollisia. Niitä on muillakin ihmisillä kuin kristityillä. Kristitylle epäilykset ovat uskon kasvukipuja. Epäilykset kutsuvat aikuisempaan uskoon. Niitä ei tarvitse pelätä tai torjua väkisin. Ne voi kohdata rehellisesti.
Laitan pari linkkiä joissa aihetta käsitellään hyvin lyhyesti ja kansantajuisesti:
https://juhamikkonen.blogspot.com/2021/07/vieraskyna-heikki-hynninen-epailyksista.html
https://www.youtube.com/watch?v=ua6jDf0_2NY
Kaikkea hyvää!
Ystävällisin terveisin,
JuhaAsioiden liika murehteminen on merkki enemmän tai vähemmän syvästä masennuksesta, yleisestä kyvyttömyydestä toimia tilanteen vaativalla tavalla, mielen halvauksesta. Toisin sanoen ihmiset jotka luottavat liikaa Jumalan yliluonnoliseen apuun ovat kuin se toinen sammakko eräästä kuuluisasta tarinasta.
- Anonyymi
Elikkä meillä on tässä lääkäri työssään...???
En ole kuullut sammakkotarinaa.
LS Anonyymi kirjoitti:
Elikkä meillä on tässä lääkäri työssään...???
En ole kuullut sammakkotarinaa.
LSTarina kahdesta sammakosta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17361220/kuinka-jaksat#comment-113412425- Anonyymi
Totta kai itse pitää käydä työssä, hoitaa lapset, hoitaa jokapäiväiset askareet. Mitä ne sitten ovatkaan. Sen sanoo jo talonpoikaisjärki.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Tarina kahdesta sammakosta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17361220/kuinka-jaksat#comment-113412425Koen, että aliarvioit sitä, että uskon Jumalaan, aliarvioit minua.
LS Anonyymi kirjoitti:
Koen, että aliarvioit sitä, että uskon Jumalaan, aliarvioit minua.
LSIkävää, että koet kannustukset aliarvioimisena.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Ikävää, että koet kannustukset aliarvioimisena.
Mikä oli kannustusta? En nähnyt sitä. Sinulla on outo tapa kannustaa 🙂 ai olenko se sammakko jolle sanot että yritä vielä vähän kovemmin? Kohti sinun tapaasi nähdä maailma siis?
En luota ihmiseen. On kuulemma sellaista raakuutta ja sadistisuutta olemassa, ettei pitäisi nähdä, kuten Raamattu kehottaa...että se toinen olisi kuten minä ja sen vuoksi pitäisi pyrkiä näkemään sen toisen ihmisen hyvyys, että sitä olisi kaikissa. kaikkia ei voi pelastaa.. ja on ihmisiä, joilla ei ole omaatuntoa... Toki laittaa miettimään, miksi Jumala ei auta niitä, jotka joutuvat sadistien ja psykopaattien uhreiksi....miksi ihmiset kärsivät toisten ihmisten luonteen kieroumien vuoksi.
Tuli vain mieleeni. Ei liity sinuun sinänsä. Sinä aliarvioit minua. Kyllä sen huomaan.
LS Anonyymi kirjoitti:
Mikä oli kannustusta? En nähnyt sitä. Sinulla on outo tapa kannustaa 🙂 ai olenko se sammakko jolle sanot että yritä vielä vähän kovemmin? Kohti sinun tapaasi nähdä maailma siis?
En luota ihmiseen. On kuulemma sellaista raakuutta ja sadistisuutta olemassa, ettei pitäisi nähdä, kuten Raamattu kehottaa...että se toinen olisi kuten minä ja sen vuoksi pitäisi pyrkiä näkemään sen toisen ihmisen hyvyys, että sitä olisi kaikissa. kaikkia ei voi pelastaa.. ja on ihmisiä, joilla ei ole omaatuntoa... Toki laittaa miettimään, miksi Jumala ei auta niitä, jotka joutuvat sadistien ja psykopaattien uhreiksi....miksi ihmiset kärsivät toisten ihmisten luonteen kieroumien vuoksi.
Tuli vain mieleeni. Ei liity sinuun sinänsä. Sinä aliarvioit minua. Kyllä sen huomaan.
LSLuettuani kommentin ensimmäinen ajatukseni oli, että ei kuulosta järkevän LS:n kirjoitukselta. Allekirjoitus kyllä täsmää, mutta oudot ja aiheeseen sopimattomat aasinsillat tai yhtäkkinen ymmärtämättömyys eivät. Palstan LS ei esim. erehtyisi luulemaan itseään tarinan sammakoksi, vaan ymmärtäisi helposti ja virheettömästi metaforan.
Saatan toki olla väärässäkin arvioissani. Siinä tapauksessa en voi muuta, kuin toistaa mitä sanoin hänelle jo vuosia sitten: asiat eivät parane murehtimalla, vaan tekemällä. Ei minulla muuta.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Luettuani kommentin ensimmäinen ajatukseni oli, että ei kuulosta järkevän LS:n kirjoitukselta. Allekirjoitus kyllä täsmää, mutta oudot ja aiheeseen sopimattomat aasinsillat tai yhtäkkinen ymmärtämättömyys eivät. Palstan LS ei esim. erehtyisi luulemaan itseään tarinan sammakoksi, vaan ymmärtäisi helposti ja virheettömästi metaforan.
Saatan toki olla väärässäkin arvioissani. Siinä tapauksessa en voi muuta, kuin toistaa mitä sanoin hänelle jo vuosia sitten: asiat eivät parane murehtimalla, vaan tekemällä. Ei minulla muuta.Olemmeko jo vuosia sitten keskustelleet tuollaisia, mistä kirjoitat lopuksi...en muista...aloitukseni pohtii sitä kun monet uskovat palstoilla ovat varsinaisia "uskonsankareita", lujia uskossaan. Aikoinaan muistan lukeneeni, että Jalovaaran postilaatikkoon ilmestyi rahaa kuoressa ja se oli sysäys sille, että lähti työstään ja ryhtyi parantajaksi. Ehkä se on samanlainen metafora kuin tarina sammakosta. Toki ymmärrän jonkun olevan metafora, mutta ensimmäinen viestisi antoi osoittaa, mistä ajattelet asian johtuvan ja vaikka johtuisi tai ei, ei se ole palsta-arviointien varassa..
Luulisi sinun tietävän ettei tämä ole koko totuus mitä täällä ilmenee. Mutta elän tietyllä tapaa aikaa, jossa koen jaksamattomuutta, se on väsyttävää, ilmenee aaltoittain, olen siis tottunut tähän ja menee varmaan ohitse...yleensä kun menee hyvin, minulla on energiaa, teen asioita ja suoritan ja sitten tulee stoppi...se on sellaista kompurointia .. ärsyttää että jotkin asiat vain odottaa ja odottaa ja en saa tartuttua niihin kiinni...joskus itkin apua mieheltäni että eikö se voisi täyttää papereita, että en vain kykene....se...pelkään lamaannusta, etten pysty tekemään jotain...en ole siinä nyt, mutta se voisi olla.
LS Anonyymi kirjoitti:
Olemmeko jo vuosia sitten keskustelleet tuollaisia, mistä kirjoitat lopuksi...en muista...aloitukseni pohtii sitä kun monet uskovat palstoilla ovat varsinaisia "uskonsankareita", lujia uskossaan. Aikoinaan muistan lukeneeni, että Jalovaaran postilaatikkoon ilmestyi rahaa kuoressa ja se oli sysäys sille, että lähti työstään ja ryhtyi parantajaksi. Ehkä se on samanlainen metafora kuin tarina sammakosta. Toki ymmärrän jonkun olevan metafora, mutta ensimmäinen viestisi antoi osoittaa, mistä ajattelet asian johtuvan ja vaikka johtuisi tai ei, ei se ole palsta-arviointien varassa..
Luulisi sinun tietävän ettei tämä ole koko totuus mitä täällä ilmenee. Mutta elän tietyllä tapaa aikaa, jossa koen jaksamattomuutta, se on väsyttävää, ilmenee aaltoittain, olen siis tottunut tähän ja menee varmaan ohitse...yleensä kun menee hyvin, minulla on energiaa, teen asioita ja suoritan ja sitten tulee stoppi...se on sellaista kompurointia .. ärsyttää että jotkin asiat vain odottaa ja odottaa ja en saa tartuttua niihin kiinni...joskus itkin apua mieheltäni että eikö se voisi täyttää papereita, että en vain kykene....se...pelkään lamaannusta, etten pysty tekemään jotain...en ole siinä nyt, mutta se voisi olla.
LSEn ota tässä kantaa kenenkään palstalaisen elämäntilanteeseen. En ole psykologi, parisuhdeterapeutti, syntejä anteeksi antava pastori tms. Itse kullakin meistä on aivan varmasti ongelmia omassa elämässä ihan riittämiin. Pähkinänkuoressa pointtini oli, että ei pidä katsoa/seurata mitä/miten muut tekevät/toimivat, vaan toimia siten, miten itse kokee oikeaksi. Edellisellä en tarkoita, että kaikkien pitää nyt hylätä sekä moraaliset että eettiset normit ja alkaa heiluttaa nyrkkejä vaikkapa kauppakeskuksessa. Vertauskuvallisesti tarkoitan kuvassa näkyvää lappusta, joka muistuttaa omasta sisäisestä voimasta aina kun katsot peliin:
https://pbs.twimg.com/profile_images/1365057025869295629/ySH55KJf_400x400.jpg- Anonyymi
Henki kirjoitti:
En ota tässä kantaa kenenkään palstalaisen elämäntilanteeseen. En ole psykologi, parisuhdeterapeutti, syntejä anteeksi antava pastori tms. Itse kullakin meistä on aivan varmasti ongelmia omassa elämässä ihan riittämiin. Pähkinänkuoressa pointtini oli, että ei pidä katsoa/seurata mitä/miten muut tekevät/toimivat, vaan toimia siten, miten itse kokee oikeaksi. Edellisellä en tarkoita, että kaikkien pitää nyt hylätä sekä moraaliset että eettiset normit ja alkaa heiluttaa nyrkkejä vaikkapa kauppakeskuksessa. Vertauskuvallisesti tarkoitan kuvassa näkyvää lappusta, joka muistuttaa omasta sisäisestä voimasta aina kun katsot peliin:
https://pbs.twimg.com/profile_images/1365057025869295629/ySH55KJf_400x400.jpgTotta on se, että kyllä ihmiselämän kuuluu...kaikkea, myös henkistä painolastia. Joku voi väittää muuta, mutta...no eivät ehkä ymmärrä omastakaan elämästä mitään. Toki on ihmisiä joilla menee lujaa ja instassa ja Facebookissq ja Suomi24:ssa hehkutetaan sitä kuinka on kaikki hyvin. Kuinka moni täälläkään pystyy myöntämään, että ei ole aina hyvin...ei monikaan, edes on anonyymisti, pitää olla tietyn tyyppinen imago. Toki ei ole järkevää kuuluttaa koko maailmalle kaikesta, nimellään. Tässä yhteiskunnassa ei saa vieläkään olla heikko, vaikka mukamas saakin, silti käyn kamppailua siitä riitänkö äitinä, puolisona, naisena, ihmisenä, omana itsenäni, uskovana..minäkin.
En pidä itseäni huonompana täällä kirjoittajien nähden...meitä vähän tänne yksinäisinä eksyneenä, on muitakin...enkä tarkoita että olisin eksynyt, jos joku haukansilmä siitä jotain haaviinsa haluaa napata...
LS Anonyymi kirjoitti:
LSMinä huudan sydämessäni melkein jatkuvasti Jumalan puoleen " Jumala auta". "Anna minulle ymmärrystä".
Minä en selviäisi ilman Jumalan apua ja ohjausta. Useinkin joudun odottelemaan, mutta joskus vastaus onkin jo minun edessäni.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemmeko jo vuosia sitten keskustelleet tuollaisia, mistä kirjoitat lopuksi...en muista...aloitukseni pohtii sitä kun monet uskovat palstoilla ovat varsinaisia "uskonsankareita", lujia uskossaan. Aikoinaan muistan lukeneeni, että Jalovaaran postilaatikkoon ilmestyi rahaa kuoressa ja se oli sysäys sille, että lähti työstään ja ryhtyi parantajaksi. Ehkä se on samanlainen metafora kuin tarina sammakosta. Toki ymmärrän jonkun olevan metafora, mutta ensimmäinen viestisi antoi osoittaa, mistä ajattelet asian johtuvan ja vaikka johtuisi tai ei, ei se ole palsta-arviointien varassa..
LSTuttu tunne minullekin.
Onneksi Jumala on johdattanut meitä.
Minullekin on ilmestynyt nimetön rahalahja, jonka saannin Jumala oli ilmoittanut minun mieleeni pari tuntia etukäteen. En ollut sitä pyytänyt keneltäkään. Yliluonnollista oli sekin, että Jumala etukäteen ilmoitti minulle tarkan rahasumman , jonka sitten sain. En ollut asiasta keskustellut etukäteen kenenkään kanssa. - Anonyymi
Henki kirjoitti:
En ota tässä kantaa kenenkään palstalaisen elämäntilanteeseen. En ole psykologi, parisuhdeterapeutti, syntejä anteeksi antava pastori tms. Itse kullakin meistä on aivan varmasti ongelmia omassa elämässä ihan riittämiin. Pähkinänkuoressa pointtini oli, että ei pidä katsoa/seurata mitä/miten muut tekevät/toimivat, vaan toimia siten, miten itse kokee oikeaksi. Edellisellä en tarkoita, että kaikkien pitää nyt hylätä sekä moraaliset että eettiset normit ja alkaa heiluttaa nyrkkejä vaikkapa kauppakeskuksessa. Vertauskuvallisesti tarkoitan kuvassa näkyvää lappusta, joka muistuttaa omasta sisäisestä voimasta aina kun katsot peliin:
https://pbs.twimg.com/profile_images/1365057025869295629/ySH55KJf_400x400.jpgOngelma täällä kirjoittaessa on, että toinen voi tulkita sanomaa toisin kuin on itse tarkoittanut, samaa koen sinun suhteesi, että jokin keskustelussa mene ei nyt kohtaa, ei yksin niin...että minä en vain ymmärrä sinua...ihmiset tekevät aina tulkintaa itsensä kautta, ihan perusominaisuus...
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma täällä kirjoittaessa on, että toinen voi tulkita sanomaa toisin kuin on itse tarkoittanut, samaa koen sinun suhteesi, että jokin keskustelussa mene ei nyt kohtaa, ei yksin niin...että minä en vain ymmärrä sinua...ihmiset tekevät aina tulkintaa itsensä kautta, ihan perusominaisuus...
LSKeskusteluissamme siis...
- Anonyymi
Jeesus on luvannut pelastaa sielun joka turvautuu Häneen, se on uskon päämäärä.
sanokaas miten sitä voi ja tarvii epäillä.
mitään muuta ei pidä uskonsa tavoitteeksi asettaa tai tulee pettymyksiä. - Anonyymi
Eikös se sinapinsiemenkin ollut jo niin vahva että voi siirtää vuoria? Jotenkin surettaa nämä tämmöiset kysymykset, kun olette siinä harhaopissa että omat kokemukset ja tuntemukset jotenkin vaikuttaisi uskoon. Ei uskoa ole sellaiseksi tarkoitettu. Jeesus jo teki kaiken, ei sinun enää tarvitse yrittää.
- Anonyymi
mitä te uskotte?
mihin te uskotte?
mikä on teidän oppi jumalasta, oppi jeesuksesta.
minä on totuus jumalasta ja jeesuksesta?- Anonyymi
Anonyymi
01.10.2022 23:46
ONKO TEILLÄ VAHVAA USKOA YHTÄÄN MIHINKÄÄN?
- Anonyymi
Seurakuntakokous ei olekaan niinkuin yykoon yleiskokous että marssitaan mielen mukaan.
- Anonyymi
Turha kuormittaa aivojaan tuollaisilla asioilla. Jumala ei ole niin kovin kiinnostunut jonkun yksittäisen ihmisen elämästä. Eikä hän voisi puuttua yhden elämään syrjimättä toisia. Me saadaan elää tätä omaa elämäämme ihan rauhassa Jumalan huidellessa ihan jossakin muualla. Vain todella harvoin hän puuttuu elämäämme ja silloinkin yleensä toisten ihmisten kautta. Minun elämässäni ei Jumala ole toiminut viimekseen 11 vuoteen lainkaan. En ainakaan ole huomannut. Apostolien aikaan asiat olivat toisin. Eikä Raamattua ole kirjoitettu sinulle ja minulle, eikä sen lupauksia huolenpidosta tai avusta ole annettu sinulle tai minulle vaan Raamatun kirjoitusajankohtaan eläneille ihmisille. He olivat Raamatun tekstien kohderyhmä; emme me 2000-luvun teknologisen yhteiskunnan ihmiset.
- Anonyymi
Olen niin vahva että heitin Jeesuksen niskaperseotteella hankeen, joutavaa höperehtimästä.
- Anonyymi
Yhteiskunta ei vahvista uskoa vaan heikentää ja rajoittaa. Ahneus ja riisto ei ole Jumalan mieleen. Eikä orjista huolehdita, enne se oli isännän huoli. Kun orjaa hyvin ruokki niin teki hyvin töitä. Se on syyn ja seurauksen laki.
Paljon työtä ja vähän palkkaa se on tämän päivän trendi. Ellei tulonjako kasva ei maailma pyri se on sairas yhtälö, eikö taloustieteilijät sitä tiedä, - ei se ole tiedettä, se on aivopesua.
Jumala teki uuden liiton Poikansa kanssa evankeliumissa. Tämä on Uusi liitto minun veressäni. Ja antoi voiman tulla Jumalan lapseksi jotka ottivat vastaan. - Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
😋 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017582993jq
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti38540630Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1189164Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316130Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös224808Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623895Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta543730Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783357- 372940
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192468Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!192292