Torppa & Paavola: "Jäikö Jeesus iankaikkisesti ihmiseksi?"

Anonyymi-ap

Toni Torppa & Petri Paavola ovat tehneet Torpan YouTube-sivuille Jeesuksen ylösnousemusolotilasta videon, joka omasta mielestäni puutteelinen. Vääräkin.

https://www.youtube.com/watch?v=A8OykszF_AI

Mielestäni "pojat" unohtivat tyystin nämä raamatunkohdat videollaan:

Apt. 1:9
"Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä..."

Jeesus siis nousi taivaaseen, Raamatun itsensä mukaan, siinä muodossa tai olotilassa, jossa hän nousi ylös haudasta eli kuolleista.

Tämä ruumis, joka Jeesuksella ylösnousemuksen jälkeen ja taivaaseen ottamisessa oli, kykeni ilmestymään ja katoamaan yliluonnollisesti näkyvistä, mutta myös syömään fyysisesti. Hänen ylösnousemusruumiillaan olivat myös liha ja luut. Niin kertoo Jeesus itse Raamatussa.

Luuk. 24:37-43
"Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen. Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne? Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan." Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa. Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?" Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.

Ruumis, joka Jeesuksella taivaaseen ottamisen hetkellä siis oli ja on, on siis ylösnousemusruumis Raamatun mukaan. Tämä ruumis on sekä fyysinen että ylifyysinen, Raamatun itsensä mukaan.

102

958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Esinahka Golgatalle luvattu maa kadoksissa.

    • Anonyymi

      Mauno Mattila on kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:

      "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

      Jos uskova ei tunnusta Jeesusta ihmiseksi tulleeksi Jehovaksi, hän on silloin Antikristus.

      "Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä." (2 Joh 7)

      "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva... Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." (Room 10:9,13)

      "Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." (Joel 2:32)

      • Anonyymi

        Petri Paavola kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen

        Paavola käsittelee erästä uskontunnustusta uudella videollaan: "Jeesuksen Jumaluuden alentava oppi", ja kieltää uskovansa siihen. https://youtu.be/oFbj3QoVEmk?t=1124

        Paavola siteeraa uskontunnustusta seuraavasti:

        "Isä on synnyttänyt Jeesuksen ennen aikaa, koskien Jeesuksen Jumaluutta, ja viimeisinä päivinä Jeesus syntyi Mariasta, netisyestä Jumalan synnyttäjästä koskien Jeesuksen ihmisyyttä."

        Paavola vastaa tähän: "Mää en usko, mitä tässä sanotaan".

        Paavola sanoo, ettei hän usko Marian synnyttäneen Jumalaa. Sen lisäksi Paavola ilmoittaa, ettei Jeesus ollut enää ihminen noustuaan ylös taivaaseen.

        Katsotaan oliko Jeesus Jumala? Tuomaksen mukaan Jeesus oli Jumala:

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Oliko Jeesus myös ihminen. Kyllä oli. Raamattu ilmoittaa, että Jumala tuli lihaksi ja syntyi ihmiseksi. Jumalan Poika oli ihminen ja Jumala itse.

        Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
        ---
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ---
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Ilmoittaako, että Jumala on synnyttänyt Poikansa. Kyllä ilmoittaa:

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."

        Heb 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        Istuuko Isän oikealla puolella Ihmisen Poika? Kyllä istuu. Isän oikealla puolella istuu ihmislapsi Jeesus Kristus.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        Heb 2:6 Vaan joku on jossakin paikassa todistanut, sanoen: "Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen?
        7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.


    • Anonyymi

      Se, ettei liha ja veri peri Jumalan valtakuntaa, eikä katovaisuus katoamattomuutta, tarkoittaa tätä nykyisenlaista, ihmisen maallista liharuumista.

      Jeesus ei kuitenkaan Raamatun mukaan ollut samanlaisessa liharuumiissa kuin me ihmiset olemme, kun hän nousi taivaisiin, vaan hän lähti maan päältä sellaisessa ruumissa, jonka mekin joskus ylösnousemuksessa lopulta saamme.

      • Anonyymi

        Jeesuksen ylösnousemusruumis oli ihmisen liharuumis, missä hän täältä pois lähti. Hän oli siis lihaa, luuta ja verta, kuten mekin olemme. Hänen ylösnousemusruumiissa oli vielä nähtävillä ristiinnaulitsemisen jäljet. Jeesus oli siis ihminen, kuten mekin olemme ihmisiä.

        Joh 20:
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
        ---
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"
        28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen ylösnousemusruumis oli ihmisen liharuumis, missä hän täältä pois lähti. Hän oli siis lihaa, luuta ja verta, kuten mekin olemme. Hänen ylösnousemusruumiissa oli vielä nähtävillä ristiinnaulitsemisen jäljet. Jeesus oli siis ihminen, kuten mekin olemme ihmisiä.

        Joh 20:
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
        ---
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"
        28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Miten siis selität tämän:

        1 Sen jälkeen Jeesus taas ilmestyi opetuslapsilleen Tiberiaan järven rannalla; ja hän ilmestyi näin:
        2 Simon Pietari ja Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, ja Natanael, joka oli Galilean Kaanasta, ja Sebedeuksen pojat sekä kaksi muuta hänen opetuslapsistaan olivat yhdessä.
        3 Simon Pietari sanoi heille: "Minä menen kalaan". He sanoivat hänelle: "Me lähdemme myös sinun kanssasi". Niin he lähtivät ja astuivat venheeseen; mutta eivät sinä yönä saaneet mitään.
        4 Ja kun jo oli aamu, seisoi Jeesus rannalla. Opetuslapset eivät kuitenkaan tienneet, että se oli Jeesus.
        5 Niin Jeesus sanoi heille: "Lapset, onko teillä mitään syötävää?" He vastasivat hänelle: "Ei ole".

        Opetuslapset eivät siis tunnistaneet Herraansa !


      • Anonyymi

        Petri Paavola on sanonut, ettei kukaan voi käydä taivaassa syntiin langenneessa liharuumiissa. Sen perusteella Paavola on torjunut kaikki kertomukset siitä, että joku olisi käynyt taivaassa vierailulla.

        Paavola on väärässä, kuten on usein muutenkin. Jesaja kävi taivaassa syntiin langenneessa liharuumiissa.

        Jes 6:1 Kuningas Ussian kuolinvuonna minä näin Herran: hän istui korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
        2 Hänen yläpuolellaan seisoivat serafit, joilla oli kuusi siipeä kullakin: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella verhosivat ruumiinsa ja kahdella lensivät.
        3 He huusivat toinen toiselleen: -- Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Sebaot! Hänen kirkkautensa täyttää kaiken maan.
        4 Ovenpielet vapisivat äänten voimasta, ja huone tuli täyteen savua.
        5 Ja minä sanoin: -- Voi minua, minä hukun! Minulla on saastaiset huulet, ja saastaiset huulet on kansalla, jonka keskellä elän, ja nyt minun silmäni ovat nähneet Kuninkaan, Herran Sebaotin.
        6 Silloin yksi serafeista lensi luokseni kädessään hehkuva hiili, jonka hän oli ottanut pihdeillä uhrialttarilta.
        7 Hän kosketti sillä minun huuliani ja sanoi: -- Katso, tämä on koskenut huuliasi, sinun syyllisyytesi on poissa ja syntisi sovitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten siis selität tämän:

        1 Sen jälkeen Jeesus taas ilmestyi opetuslapsilleen Tiberiaan järven rannalla; ja hän ilmestyi näin:
        2 Simon Pietari ja Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, ja Natanael, joka oli Galilean Kaanasta, ja Sebedeuksen pojat sekä kaksi muuta hänen opetuslapsistaan olivat yhdessä.
        3 Simon Pietari sanoi heille: "Minä menen kalaan". He sanoivat hänelle: "Me lähdemme myös sinun kanssasi". Niin he lähtivät ja astuivat venheeseen; mutta eivät sinä yönä saaneet mitään.
        4 Ja kun jo oli aamu, seisoi Jeesus rannalla. Opetuslapset eivät kuitenkaan tienneet, että se oli Jeesus.
        5 Niin Jeesus sanoi heille: "Lapset, onko teillä mitään syötävää?" He vastasivat hänelle: "Ei ole".

        Opetuslapset eivät siis tunnistaneet Herraansa !

        "Miten siis selität tämän... Opetuslapset eivät siis tunnistaneet Herraansa !"

        Opetuslapset eivät tunteneet häntä, vaikka hän oli ihmisenä heidän edessä, koska heidän silmänsä olivat sokaistut.

        Luuk 24:15 Heidän siinä puhellessaan ja pohdiskellessaan Jeesus itse liittyi heidän seuraansa ja kulki heidän kanssaan.
        16 He eivät kuitenkaan tunteneet häntä, sillä heidän silmänsä olivat kuin sokaistut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola on sanonut, ettei kukaan voi käydä taivaassa syntiin langenneessa liharuumiissa. Sen perusteella Paavola on torjunut kaikki kertomukset siitä, että joku olisi käynyt taivaassa vierailulla.

        Paavola on väärässä, kuten on usein muutenkin. Jesaja kävi taivaassa syntiin langenneessa liharuumiissa.

        Jes 6:1 Kuningas Ussian kuolinvuonna minä näin Herran: hän istui korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
        2 Hänen yläpuolellaan seisoivat serafit, joilla oli kuusi siipeä kullakin: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella verhosivat ruumiinsa ja kahdella lensivät.
        3 He huusivat toinen toiselleen: -- Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Sebaot! Hänen kirkkautensa täyttää kaiken maan.
        4 Ovenpielet vapisivat äänten voimasta, ja huone tuli täyteen savua.
        5 Ja minä sanoin: -- Voi minua, minä hukun! Minulla on saastaiset huulet, ja saastaiset huulet on kansalla, jonka keskellä elän, ja nyt minun silmäni ovat nähneet Kuninkaan, Herran Sebaotin.
        6 Silloin yksi serafeista lensi luokseni kädessään hehkuva hiili, jonka hän oli ottanut pihdeillä uhrialttarilta.
        7 Hän kosketti sillä minun huuliani ja sanoi: -- Katso, tämä on koskenut huuliasi, sinun syyllisyytesi on poissa ja syntisi sovitettu.

        Ei kukaan fyysisesti lihassa käy taivaassa, vaan tämä oli näky, joka profeetalle annettiin. Jesaja itsekin sanoo "nähneensä", ei käyneensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan fyysisesti lihassa käy taivaassa, vaan tämä oli näky, joka profeetalle annettiin. Jesaja itsekin sanoo "nähneensä", ei käyneensä.

        Puhut täyttä valhetta.

        Jesaja meni liharuumiissaan taivaaseen. Kuten Raamattu kertoo, enkeli kosketti Jesajan huulia ja Jesajan synnit sovitettiin. Jos joku käy taivaassa, hän kyllä näkee siellä ihan samalla tavalla kuin maassa.


    • Anonyymi

      Pieni kysymys teille "tietäjille" !

      1) Enkelit ovat henkiolentoja, eivät siis ihmisiä ?

      Olemmeko samaa mieltä tästä ?

      2) Enkelit, ne henkiolennot eivät ole ihmisiä, ainakaan Raamatun mukaan ?

      Olemmeko samaa mieltä tästä ?

      3) Enkelit voivat ottaa ihmismuodon ja ovat ottaneetkin usein, Raamatun mukaan ?

      Oletteko samaa mieltä tästä ?

      Antavatko nämä 3 kohtaa jotain ajattelemisen aihetta ?

      • Anonyymi

        "Antavatko nämä 3 kohtaa jotain ajattelemisen aihetta ?"

        Eivät anna.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Mutta en tiedä, mitä ajattelemisen aihetta kohdat antavat muuta kuin sen, että henget voivat raamatun mukaan manifestoitua näkyvällä tavalla eli näyttää täysin fyysisiltä.

        Sama ilmiöhän on tunnettu myös pimeyden voimien suhteen. Ne, jotka ovat mukana okkultismissa yms., kertovat, että henget toisinaan manifestoituvat. Mutta enin tarvitsee ns. isäntäruumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Antavatko nämä 3 kohtaa jotain ajattelemisen aihetta ?"

        Eivät anna.

        Tuossa kirjoituksessani yritin valoittaa sitä asiaa, että Jeesuksen ilmestymisiä ihmis ruumiissa ei voi pitää minään todistuksena mistään.

        Siis jos kerran henkiolennot, eli enkelit voivat ottaa ihmismuodon, niin eikö muka Jumala ?

        Eli jos joku perustaa näkemyksensä siihen, että Jeesus on kuolemansa jälkeen nähty ihmisruumiissa, niin se ei oikeasti kerro eikä todista yhtään mitään.

        Sitten se Jeesuksen ruokailu !

        Mitä tässä tapahtuikaan:

        1. Mooseksen kirja 19

        1 Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.
        2 Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle".
        !!!
        3 Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.
        !!!

        Eli edes ruokailu ei ole todiste mistään oikeasti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa kirjoituksessani yritin valoittaa sitä asiaa, että Jeesuksen ilmestymisiä ihmis ruumiissa ei voi pitää minään todistuksena mistään.

        Siis jos kerran henkiolennot, eli enkelit voivat ottaa ihmismuodon, niin eikö muka Jumala ?

        Eli jos joku perustaa näkemyksensä siihen, että Jeesus on kuolemansa jälkeen nähty ihmisruumiissa, niin se ei oikeasti kerro eikä todista yhtään mitään.

        Sitten se Jeesuksen ruokailu !

        Mitä tässä tapahtuikaan:

        1. Mooseksen kirja 19

        1 Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.
        2 Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle".
        !!!
        3 Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.
        !!!

        Eli edes ruokailu ei ole todiste mistään oikeasti !

        Sitten haluan kiinnittää huomiota yhteen asiaan vielä.

        Joku jo kirjoittikin niin, että Jeesus ei ollut kuten me muut ihmiset !

        Siis kukaan muu ei ole ollut eikä tule olemaan Jumala, joka tuli lihaksi !

        Siis vaikka Jeesus ULKOISESTI näytti kaltaiseltamme ihmiseltä, niin Hän erosi meistä suuresti !

        Jeesuksesta siis sanotaan näin:

        5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, TULI IHMISEN KALTAISEKSI, ja HÄNET HAVAITTIIN OLENNALTAAN SELLAISEKSI KUIN IHMINEN !

        Siis ihmisen KALTAINEN ja OLENNALTAAN KUIN ihminen !

        Tämä on hyvä ymmärtää, kun Jeesusta tutkitaan syvemmin.


    • Anonyymi

      Raamattu, tai itse asiassa Jeesus itse kertoo, että hänen ruumiinsa on lihaa ja luita, mutta se oli myös yliluonnollinen.

      Pelkästään lihalliset ruumiit eivät ilmesty yliluonnollisesti huoneeseen kuin tyhjästä, niin kuin Jeesus ilmestyi. Eikä pelkästään lihallista kukaan erehdy luulemaan hengeksi, niin kuin opetuslapset erehtyivät luulemaan Jeesusta.

      Jeesuksen ruumis ylösnousemuksen jälkeen on siis jotain sellaista, mitä me emme ymmärrä. Ja mitä meillä ei vielä ole. Se on sekä lihaa, että henkeä.

      • Anonyymi

        "...opetuslapset olivat illalla koolla... Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään"

        Raamattu kertoo, että Jeesus tupsahti ns. tyhjästä paikalle, niin kuin joku henki. Mutta ylösnoussut Jeesus oli myös lihaa ja luuta omien sanojensa mukaan:

        "Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan... Ja hän söi"


      • Anonyymi

        "Pelkästään lihalliset ruumiit eivät ilmesty yliluonnollisesti huoneeseen kuin tyhjästä, niin kuin Jeesus ilmestyi."

        Olet väärässä. Herran Hengen voimalla voi matkustaa silmänräpäyksessä pitkiä matkoja seinienkin läpi, kuten teki apostoli Filippus, jonka ihmisruumis oli kyllä lihaa ja verta. Tätä tapaa kulkea sanotaan kansankielessä Filippuksen kyydiksi.

        Ap.t 8:39 Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois. Hoviherra ei enää nähnyt häntä mutta jatkoi iloisena matkaansa.
        40 Filippos ilmaantui sitten Asdodiin. Evankeliumia julistaen hän kulki kaupungista kaupunkiin, kunnes tuli Kesareaan.

        Muistaakseni tässä olisi ollut 60 km matka, jonka Filippus kulki hetkessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pelkästään lihalliset ruumiit eivät ilmesty yliluonnollisesti huoneeseen kuin tyhjästä, niin kuin Jeesus ilmestyi."

        Olet väärässä. Herran Hengen voimalla voi matkustaa silmänräpäyksessä pitkiä matkoja seinienkin läpi, kuten teki apostoli Filippus, jonka ihmisruumis oli kyllä lihaa ja verta. Tätä tapaa kulkea sanotaan kansankielessä Filippuksen kyydiksi.

        Ap.t 8:39 Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois. Hoviherra ei enää nähnyt häntä mutta jatkoi iloisena matkaansa.
        40 Filippos ilmaantui sitten Asdodiin. Evankeliumia julistaen hän kulki kaupungista kaupunkiin, kunnes tuli Kesareaan.

        Muistaakseni tässä olisi ollut 60 km matka, jonka Filippus kulki hetkessä.

        Jumala on mm. Filippuksen tapauksessa käyttänyt omaa yliluonnollista voimaansa, siirtänyt täysin lihallista ihmistä omalla voimallaan. Filippus ei siis itse omassa voimassaan ja fyysisesti ole lentänyt, matkustanut tai liihoitellut mihinkään, vaan tapaus on ns. yliluonnollinen.

        Filippus kuitenkin oli vain lihallinen ihminen, toisin kuin Jeesus. Jeesus oli kuolemansa jälkeen ylösnousemusruumissaan, koska kerran oli ylösnoussut esikoisena. Raamattu kertoo, että mekin saamme vastaavan kehon myöhemmin. Toisin sanoen Jeesuksella ei ollut enää nykyisenlaista, tavanomaista liharuumista, kun hän nousi kuolleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on mm. Filippuksen tapauksessa käyttänyt omaa yliluonnollista voimaansa, siirtänyt täysin lihallista ihmistä omalla voimallaan. Filippus ei siis itse omassa voimassaan ja fyysisesti ole lentänyt, matkustanut tai liihoitellut mihinkään, vaan tapaus on ns. yliluonnollinen.

        Filippus kuitenkin oli vain lihallinen ihminen, toisin kuin Jeesus. Jeesus oli kuolemansa jälkeen ylösnousemusruumissaan, koska kerran oli ylösnoussut esikoisena. Raamattu kertoo, että mekin saamme vastaavan kehon myöhemmin. Toisin sanoen Jeesuksella ei ollut enää nykyisenlaista, tavanomaista liharuumista, kun hän nousi kuolleista.

        >>>Filippus kuitenkin oli vain lihallinen ihminen, toisin kuin Jeesus.<<<

        Olet väärässä. Jeesus oli lihallinen ihminen, joka myös söi opetuslastensa kanssa. Koska muuta väität, olet Antikristus.

        2 Joh 7 Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

        >>>Toisin sanoen Jeesuksella ei ollut enää nykyisenlaista, tavanomaista liharuumista, kun hän nousi kuolleista.<<<

        Olet väärässä. Jumalan oikealle puolelle istui Ihmisen Poika. Jeesus oli ihminen.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on mm. Filippuksen tapauksessa käyttänyt omaa yliluonnollista voimaansa, siirtänyt täysin lihallista ihmistä omalla voimallaan. Filippus ei siis itse omassa voimassaan ja fyysisesti ole lentänyt, matkustanut tai liihoitellut mihinkään, vaan tapaus on ns. yliluonnollinen.

        Filippus kuitenkin oli vain lihallinen ihminen, toisin kuin Jeesus. Jeesus oli kuolemansa jälkeen ylösnousemusruumissaan, koska kerran oli ylösnoussut esikoisena. Raamattu kertoo, että mekin saamme vastaavan kehon myöhemmin. Toisin sanoen Jeesuksella ei ollut enää nykyisenlaista, tavanomaista liharuumista, kun hän nousi kuolleista.

        >>>>Toisin sanoen Jeesuksella ei ollut enää nykyisenlaista, tavanomaista liharuumista, kun hän nousi kuolleista.<<<<

        Olet väärässä. Jeesuksen ylösnousemusruumis oli ihmisen liharuumis, missä hän täältä pois lähti. Hän oli siis lihaa, luuta ja verta, kuten mekin olemme. Hänen ylösnousemusruumiissa oli vielä nähtävillä ristiinnaulitsemisen jäljet. Jeesus oli siis ihminen, kuten mekin olemme ihmisiä.

        Joh 20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
        ---
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"
        28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>Toisin sanoen Jeesuksella ei ollut enää nykyisenlaista, tavanomaista liharuumista, kun hän nousi kuolleista.<<<<

        Olet väärässä. Jeesuksen ylösnousemusruumis oli ihmisen liharuumis, missä hän täältä pois lähti. Hän oli siis lihaa, luuta ja verta, kuten mekin olemme. Hänen ylösnousemusruumiissa oli vielä nähtävillä ristiinnaulitsemisen jäljet. Jeesus oli siis ihminen, kuten mekin olemme ihmisiä.

        Joh 20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
        ---
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"
        28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Luetko edes hieman enemmän sitä Raamattuasi ?

        Jeesus näet nousi ylös kolmantena päivänä, eli viikon ensimmäisenä, joka juutalisten ajanlaskun mukaan on siis sunnuntai.

        Maria näki Jeesuksen aamulla varhain, ja silloin Jeesus kielsi Mariaa koskemasta itseensä, koska EI VIELÄ ollut noussut ylös !

        Mutta sitten ILLALLA Jeesus kehoitti koskemaan itseensä, eli siinä välissä Hän oli noussut JO YLÖS !

        Jeesus siis kuoli torstaina iltapäivällä, ja siksi siis Hän nousi sunnuntaina ylös iltapäivälllä, joten 3 päivää ja 3 yötä eli 3 vrk toteutui.

        Joten kun Jeesus kohtasi opetuslapset sunnuntai iltana, Hänellä oli jo ylösnouseemus ruumis, jota hänellä ei siis aamulla vielä ollut !

        Aaamu ja Marian kohtaaminen:

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Sitten ilta ja opetuslasten kohtaaminen:

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Eli hieman tarkkuutta ja perehtymistä tarvittaisiin, ettei puhuta ihan palturia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetko edes hieman enemmän sitä Raamattuasi ?

        Jeesus näet nousi ylös kolmantena päivänä, eli viikon ensimmäisenä, joka juutalisten ajanlaskun mukaan on siis sunnuntai.

        Maria näki Jeesuksen aamulla varhain, ja silloin Jeesus kielsi Mariaa koskemasta itseensä, koska EI VIELÄ ollut noussut ylös !

        Mutta sitten ILLALLA Jeesus kehoitti koskemaan itseensä, eli siinä välissä Hän oli noussut JO YLÖS !

        Jeesus siis kuoli torstaina iltapäivällä, ja siksi siis Hän nousi sunnuntaina ylös iltapäivälllä, joten 3 päivää ja 3 yötä eli 3 vrk toteutui.

        Joten kun Jeesus kohtasi opetuslapset sunnuntai iltana, Hänellä oli jo ylösnouseemus ruumis, jota hänellä ei siis aamulla vielä ollut !

        Aaamu ja Marian kohtaaminen:

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Sitten ilta ja opetuslasten kohtaaminen:

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Eli hieman tarkkuutta ja perehtymistä tarvittaisiin, ettei puhuta ihan palturia.

        Jeesus nousi ylös kuolleista ihmisen ruumiissa, jossa oli jäljet ristiinnaulitsemisesta. Hän oli siis se sama ihminen, joten turhaan tässä filosofoit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus nousi ylös kuolleista ihmisen ruumiissa, jossa oli jäljet ristiinnaulitsemisesta. Hän oli siis se sama ihminen, joten turhaan tässä filosofoit.

        Höpö höpö !

        Jeesus ilmestyi monta kertaa erilaisena, opetuslapset eivät edes tunnisteneet häntä välillä !

        Joten selityksesi ontuu todella pahasti !

        1 Sen jälkeen Jeesus taas ilmestyi opetuslapsilleen Tiberiaan järven rannalla; ja hän ilmestyi näin:
        2 Simon Pietari ja Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, ja Natanael, joka oli Galilean Kaanasta, ja Sebedeuksen pojat sekä kaksi muuta hänen opetuslapsistaan olivat yhdessä.
        3 Simon Pietari sanoi heille: "Minä menen kalaan". He sanoivat hänelle: "Me lähdemme myös sinun kanssasi". Niin he lähtivät ja astuivat venheeseen; mutta eivät sinä yönä saaneet mitään.
        !!!
        4 Ja kun jo oli aamu, seisoi Jeesus rannalla. Opetuslapset eivät kuitenkaan tienneet, että se oli Jeesus.
        !!!

        Siis kyllähän opetuslapset olisivat tunnistaneet Jeesuksen, jos Hän olisi ollut yhä sama ja ne haavat käsissä ym.

        Lukekaa ja tutkiaa nyt edes hieman enemmän niitä Raamattujanne, ennen kuin alatte vänkäämään vastaan, ihan turhaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Jeesus ilmestyi monta kertaa erilaisena, opetuslapset eivät edes tunnisteneet häntä välillä !

        Joten selityksesi ontuu todella pahasti !

        1 Sen jälkeen Jeesus taas ilmestyi opetuslapsilleen Tiberiaan järven rannalla; ja hän ilmestyi näin:
        2 Simon Pietari ja Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, ja Natanael, joka oli Galilean Kaanasta, ja Sebedeuksen pojat sekä kaksi muuta hänen opetuslapsistaan olivat yhdessä.
        3 Simon Pietari sanoi heille: "Minä menen kalaan". He sanoivat hänelle: "Me lähdemme myös sinun kanssasi". Niin he lähtivät ja astuivat venheeseen; mutta eivät sinä yönä saaneet mitään.
        !!!
        4 Ja kun jo oli aamu, seisoi Jeesus rannalla. Opetuslapset eivät kuitenkaan tienneet, että se oli Jeesus.
        !!!

        Siis kyllähän opetuslapset olisivat tunnistaneet Jeesuksen, jos Hän olisi ollut yhä sama ja ne haavat käsissä ym.

        Lukekaa ja tutkiaa nyt edes hieman enemmän niitä Raamattujanne, ennen kuin alatte vänkäämään vastaan, ihan turhaan !

        "Jeesus ilmestyi monta kertaa erilaisena, opetuslapset eivät edes tunnisteneet häntä välillä"

        Syy oli se, että opetuslasten silmät olivat sokaistut. Jeesus oli edelleen ihminen.

        Luuk 24:15 Heidän siinä puhellessaan ja pohdiskellessaan Jeesus itse liittyi heidän seuraansa ja kulki heidän kanssaan.
        16 He eivät kuitenkaan tunteneet häntä, sillä heidän silmänsä olivat kuin sokaistut.

        "Siis kyllähän opetuslapset olisivat tunnistaneet Jeesuksen, jos Hän olisi ollut yhä sama ja ne haavat käsissä ym."

        Jeesus käski Tuomasta kokeilemaan hänen kylkeään ja käsiään, joissa oli vielä ristiinnaulitsemisen arvet. Jeesus oli edelleen sama ihminen.

        Joh 20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
        ---
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"
        28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus ilmestyi monta kertaa erilaisena, opetuslapset eivät edes tunnisteneet häntä välillä"

        Syy oli se, että opetuslasten silmät olivat sokaistut. Jeesus oli edelleen ihminen.

        Luuk 24:15 Heidän siinä puhellessaan ja pohdiskellessaan Jeesus itse liittyi heidän seuraansa ja kulki heidän kanssaan.
        16 He eivät kuitenkaan tunteneet häntä, sillä heidän silmänsä olivat kuin sokaistut.

        "Siis kyllähän opetuslapset olisivat tunnistaneet Jeesuksen, jos Hän olisi ollut yhä sama ja ne haavat käsissä ym."

        Jeesus käski Tuomasta kokeilemaan hänen kylkeään ja käsiään, joissa oli vielä ristiinnaulitsemisen arvet. Jeesus oli edelleen sama ihminen.

        Joh 20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
        ---
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"
        28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Älä ala väittämään YHDEN Raamatunkohdan perusteella !

        Tässä ei puhuta yhtään mitään silmien sokaisemisesta:

        1 Sen jälkeen Jeesus taas ilmestyi opetuslapsilleen Tiberiaan järven rannalla; ja hän ilmestyi näin:
        2 Simon Pietari ja Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, ja Natanael, joka oli Galilean Kaanasta, ja Sebedeuksen pojat sekä kaksi muuta hänen opetuslapsistaan olivat yhdessä.
        3 Simon Pietari sanoi heille: "Minä menen kalaan". He sanoivat hänelle: "Me lähdemme myös sinun kanssasi". Niin he lähtivät ja astuivat venheeseen; mutta eivät sinä yönä saaneet mitään.
        !!!
        4 Ja kun jo oli aamu, seisoi Jeesus rannalla. Opetuslapset eivät kuitenkaan tienneet, että se oli Jeesus.
        !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ala väittämään YHDEN Raamatunkohdan perusteella !

        Tässä ei puhuta yhtään mitään silmien sokaisemisesta:

        1 Sen jälkeen Jeesus taas ilmestyi opetuslapsilleen Tiberiaan järven rannalla; ja hän ilmestyi näin:
        2 Simon Pietari ja Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, ja Natanael, joka oli Galilean Kaanasta, ja Sebedeuksen pojat sekä kaksi muuta hänen opetuslapsistaan olivat yhdessä.
        3 Simon Pietari sanoi heille: "Minä menen kalaan". He sanoivat hänelle: "Me lähdemme myös sinun kanssasi". Niin he lähtivät ja astuivat venheeseen; mutta eivät sinä yönä saaneet mitään.
        !!!
        4 Ja kun jo oli aamu, seisoi Jeesus rannalla. Opetuslapset eivät kuitenkaan tienneet, että se oli Jeesus.
        !!!

        Koita jo uskoa. Opetuslapset eivät tunnistaneet Jeesusta, koska heidän silmät olivat sokaistut.

        Luuk 24:15 Heidän siinä puhellessaan ja pohdiskellessaan Jeesus itse liittyi heidän seuraansa ja kulki heidän kanssaan.
        16 He eivät kuitenkaan tunteneet häntä, sillä heidän silmänsä olivat kuin sokaistut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita jo uskoa. Opetuslapset eivät tunnistaneet Jeesusta, koska heidän silmät olivat sokaistut.

        Luuk 24:15 Heidän siinä puhellessaan ja pohdiskellessaan Jeesus itse liittyi heidän seuraansa ja kulki heidän kanssaan.
        16 He eivät kuitenkaan tunteneet häntä, sillä heidän silmänsä olivat kuin sokaistut.

        Oletko tyhmä vai heittäännytkö vain tyhmäksi ?

        Minä JO edellä kirjoitin selvästi sen, että tuon YHDEN KOHDAN perusteella ei pidä tehdä ylesitystä !

        Lue tämä nyt viimeinkin:

        1 Sen jälkeen Jeesus taas ilmestyi opetuslapsilleen Tiberiaan järven rannalla; ja hän ilmestyi näin:
        2 Simon Pietari ja Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, ja Natanael, joka oli Galilean Kaanasta, ja Sebedeuksen pojat sekä kaksi muuta hänen opetuslapsistaan olivat yhdessä.
        3 Simon Pietari sanoi heille: "Minä menen kalaan". He sanoivat hänelle: "Me lähdemme myös sinun kanssasi". Niin he lähtivät ja astuivat venheeseen; mutta eivät sinä yönä saaneet mitään.
        !!!
        4 Ja kun jo oli aamu, seisoi Jeesus rannalla. Opetuslapset eivät kuitenkaan tienneet, että se oli Jeesus.
        !!!

        Tässä ei puhuta yhtään mitään mistään silmien sulkemisesta !

        Meneekö viimein perille ???


      • Anonyymi

        "Pelkästään lihalliset ruumiit eivät ilmesty yliluonnollisesti huoneeseen kuin tyhjästä"

        Mistäs tällainen sääntö on keksitty? Voisitko todistaa väitteesi Raamatun kanssa, kiitos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Filippus kuitenkin oli vain lihallinen ihminen, toisin kuin Jeesus.<<<

        Olet väärässä. Jeesus oli lihallinen ihminen, joka myös söi opetuslastensa kanssa. Koska muuta väität, olet Antikristus.

        2 Joh 7 Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

        >>>Toisin sanoen Jeesuksella ei ollut enää nykyisenlaista, tavanomaista liharuumista, kun hän nousi kuolleista.<<<

        Olet väärässä. Jumalan oikealle puolelle istui Ihmisen Poika. Jeesus oli ihminen.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        "Koska muuta väität, olet Antikristus."

        Koska tuolla tavalla toisia tuomitset tuntematta heitä lainkaan, olet itse Saatana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koska muuta väität, olet Antikristus."

        Koska tuolla tavalla toisia tuomitset tuntematta heitä lainkaan, olet itse Saatana!

        Raamattu kyllä aivan selvästi sanoo, että joka ei tunnusta Jeesusta ihmiseksi tulleeksi Jumalaksi, hän on Antikristus.

        2 Joh 7 Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.


    • Anonyymi

      Jeesus ei todellakaan ollut ylösnoustuaan samanlainen kuolevainen kuin ennen kuolemaansa. Ja raamattu kertoo selvästi, että saamme kerran itsekin samanlaisen ylösnousemusruumiin kuin Jeesuksella on. Jeesus oli ensimmäinen, jolla kuolematon ylösnousemusruumis on. Nykyisenlainen kroppamme kuolee. Ylösnousemuksessa siitä tehdään uudenlainen, kuolematon, kuten Jeesuksella.

      Joka tapauksessa, Jeesus ei ainakaan ollut mikään henki, kun hän nousi taivaaseen, vaan hän oli omien sanojensa mukaan lihaa ja luuta, vaikka ilmestyi yliluonnollisesti niin kuin henki.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan Jeesus oli ihminen ja tarkkalleen ottaen ihmiseksi syntynyt Jumala. On turha spekuloida muulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesus oli ihminen ja tarkkalleen ottaen ihmiseksi syntynyt Jumala. On turha spekuloida muulla.

        Eli siis ei mikään tavallinen ihminen omankaan todistuksesi mukaan. Sillä ihminen, joka on myös Jumala, ei todellakaan ole mikään tavallinen ihminen.

        Jo 1. Mooseksen kirja kertoo, että Herra käyskenteli ensimmäisten ihmisten kanssa paratiisissa, eli on myös näyttäytynyt ihmisille.

        Ylösnoussut Herra on nyt samanlaisessa olotilassa kuin on aina ollut. Siis ruumiissa, joka on sekä hengellinen, mutta joka voi myös ilmestyä ja tehdä asioita fyysisesti.

        Ei siis mikään meidän lihamme kaltainen. Raamattu sanoo selkeästi, että ME MUUTUMME ja saamme samanlaisen ruumiin kuin ylösnousseella Herralla on. Herra ei siis jätä kehoamme samanlaiseksi kuin se on nyt, vaan siihen tulee uusia ominaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis ei mikään tavallinen ihminen omankaan todistuksesi mukaan. Sillä ihminen, joka on myös Jumala, ei todellakaan ole mikään tavallinen ihminen.

        Jo 1. Mooseksen kirja kertoo, että Herra käyskenteli ensimmäisten ihmisten kanssa paratiisissa, eli on myös näyttäytynyt ihmisille.

        Ylösnoussut Herra on nyt samanlaisessa olotilassa kuin on aina ollut. Siis ruumiissa, joka on sekä hengellinen, mutta joka voi myös ilmestyä ja tehdä asioita fyysisesti.

        Ei siis mikään meidän lihamme kaltainen. Raamattu sanoo selkeästi, että ME MUUTUMME ja saamme samanlaisen ruumiin kuin ylösnousseella Herralla on. Herra ei siis jätä kehoamme samanlaiseksi kuin se on nyt, vaan siihen tulee uusia ominaisuuksia.

        Jeesus näytti ristiinnaulitsemin jäljet kyljessä ja käsissä ja Tuomas sai jopa koskea niitä. On täysin selvä asia, että Jeesus oli edelleen ihmisen ruumiissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus näytti ristiinnaulitsemin jäljet kyljessä ja käsissä ja Tuomas sai jopa koskea niitä. On täysin selvä asia, että Jeesus oli edelleen ihmisen ruumiissa.

        Montako kertaa tämä pitää toistaa ?

        Luetko edes hieman enemmän sitä Raamattuasi ?

        Jeesus näet nousi ylös kolmantena päivänä, eli viikon ensimmäisenä, joka juutalisten ajanlaskun mukaan on siis sunnuntai.

        Maria näki Jeesuksen aamulla varhain, ja silloin Jeesus kielsi Mariaa koskemasta itseensä, koska EI VIELÄ ollut noussut ylös !

        Mutta sitten ILLALLA Jeesus kehoitti koskemaan itseensä, eli siinä välissä Hän oli noussut JO YLÖS !

        Jeesus siis kuoli torstaina iltapäivällä, ja siksi siis Hän nousi sunnuntaina ylös iltapäivälllä, joten 3 päivää ja 3 yötä eli 3 vrk toteutui.

        Joten kun Jeesus kohtasi opetuslapset sunnuntai iltana, Hänellä oli jo ylösnouseemus ruumis, jota hänellä ei siis aamulla vielä ollut !

        Aaamu ja Marian kohtaaminen:

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Sitten ilta ja opetuslasten kohtaaminen:

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Eli hieman tarkkuutta ja perehtymistä tarvittaisiin, ettei puhuta ihan palturia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesus oli ihminen ja tarkkalleen ottaen ihmiseksi syntynyt Jumala. On turha spekuloida muulla.

        "tarkkalleen ottaen ihmiseksi syntynyt Jumala."

        No tuollaista raamatunlausetta ei sieltä Raamatusta löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus näytti ristiinnaulitsemin jäljet kyljessä ja käsissä ja Tuomas sai jopa koskea niitä. On täysin selvä asia, että Jeesus oli edelleen ihmisen ruumiissa.

        Eli Tuomaksen toteamus: minun Jumalani, ei,todistakaan Jeesusta Jumalaksi. Ainoa raamatunkohta, joka sen voisi tehdä, ei siis sitä, todistakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tarkkalleen ottaen ihmiseksi syntynyt Jumala."

        No tuollaista raamatunlausetta ei sieltä Raamatusta löydy.

        Raamattu opettaa useassa kohdassa, että Jeesus on ihmiseksi syntynyt Jehova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Tuomaksen toteamus: minun Jumalani, ei,todistakaan Jeesusta Jumalaksi. Ainoa raamatunkohta, joka sen voisi tehdä, ei siis sitä, todistakaan.

        Olet väärässä.


    • Anonyymi

      Jeesus oli tyypillinen uskontohuijari.

    • Anonyymi

      Joh.19:5 Biblia (1776) Niin Jesus meni ulos, kantain orjantappuraista kruunua ja purpuraista vaatetta. Ja sanoi heille: katso ihmistä.

    • Anonyymi

      2Kor.12:4 Biblia. Hänet temmattiin ylös paradisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ei yhdenkään ihmisen sovi puhua. Ilm.2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnalle sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.

      • Anonyymi

        Helluntailaisuudessa opissa Jeesus teki inkarnaation ja tuli takaisin Maailmaan Parhamin hahmossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuudessa opissa Jeesus teki inkarnaation ja tuli takaisin Maailmaan Parhamin hahmossa.

        Parhami perusti ja organisoi valtavan eksytyksen hengen ja valheellisen opin maailmalle, jota kutsutaan Pentecostalismiksi.


    • Anonyymi

      Siihen aikaan jumalien ylösnousemusruumiit olivat tosiaan mainitsemasi kaltaisia.

      Mutta Jeesus ei tosiasiassa ollut mikään Jumala. Jos ei halua sekoittaa aikansa taruja Jeesukseen eli että hänen täytyi olla Jumala, koska kaikki siihen aikaan jumaliksi lasketut syntyivät neitsyestä ja korkeimman voima verhosi heidät, ja sitten kun he kuolivat, he nousivat taivaaseen ja he saivat ylösnousemusruumiinsa, niin Jeesuksen oli pakko olla vain ihminen, ei Jumala lainkaan. Häntä kutsuttiin ihmisen pojaksi, joka nimitys siihen aikaan ei tarkoittanut Jumalaa eikä mitään jumalallista, vaan kuolevaista ihmistä. Mutta tällekin nimitykselle tietty porukka on halunnut vääristellen antaa merkityksen Jumala.

      • Anonyymi

        Jeesus on ihmiseksi syntynyt Jumala, Immanuel Jumalan meidän kanssamme.

        Jes 7:14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        ---
        9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Matt 1:21 Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."
        22 Tämä kaikki tapahtui, jotta kävisi toteen, mitä Herra on profeetan suulla ilmoittanut:


      • Anonyymi

        Jeesus on ihmiseksi syntynyt Jumala, Immanuel Jumala meidän kanssamme.


      • Anonyymi

        Matt 1:21 Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."
        22 Tämä kaikki tapahtui, jotta kävisi toteen, mitä Herra on profeetan suulla ilmoittanut:
        23 -- Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel -- se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme.


    • Anonyymi

      Taivas on henkien asuinsija. Sinne ei tavallinen kuolevainen liha pääse. Mutta näkyjen ja ilmestysten kautta Herra voi näyttää taivaasta asioita esim. kuolevaiselle profeetalleen. Tämä on selvä Raamatun oppi.

      Kristikunnassa ovat yleistyneet väitteet, joissa kaikenmaailman pastorit uskottelevat käyneensä Jumalan taivaassa konkreettisella vierailulla. Mutta he ovat eksyttäjiä.

      • Anonyymi

        "Sinne minne minä menen, te ette voi tulla", sanoi Jeesus.


      • Anonyymi

        "Kristikunnassa ovat yleistyneet väitteet, joissa kaikenmaailman pastorit uskottelevat käyneensä Jumalan taivaassa konkreettisella vierailulla. Mutta he ovat eksyttäjiä."

        Tietenkin maailmassa on eksyttäjiä, kuten on myös Petri Paavola, mutta jos joku kertoo käyneensä taivaassa ja se todistus torjutaan sillä argumentilla, ettei kukaan voi käydä liharuumissa taivaassa, se on täysin Raamatun vastaista. Paavolan oppi siitä, ettei kukaan voi kädä liharuumissa taivaassa, on Raamatun vastainen harhaoppi.

        Jeesus itse nousi liharuumissaan taivaaseen pilven kannattamana ja Ihmisen Poika saapui perille pilven päällä. Ihmisen Poika istuu nyt Isän oikealla puolella.

        Ap.t 1:9 Kun hän oli sanonut tämän, he näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ap.t 7:55 Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella.
        56 Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!"

        Johannes kävi taivaassa ja hän söi siellä kirjan. Jesaja kävi taivaassa syntiin langenneessa liharuumiissa, jonka huulia enkeli kosketti ja Jesajan synnit sovitettiin. On täysin selvä asia, että ihminen voi vierailla taivaassa.

        Jes 6:1 Kuningas Ussian kuolinvuonna minä näin Herran: hän istui korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
        2 Hänen yläpuolellaan seisoivat serafit, joilla oli kuusi siipeä kullakin: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella verhosivat ruumiinsa ja kahdella lensivät.
        3 He huusivat toinen toiselleen: -- Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Sebaot! Hänen kirkkautensa täyttää kaiken maan.
        4 Ovenpielet vapisivat äänten voimasta, ja huone tuli täyteen savua.
        5 Ja minä sanoin: -- Voi minua, minä hukun! Minulla on saastaiset huulet, ja saastaiset huulet on kansalla, jonka keskellä elän, ja nyt minun silmäni ovat nähneet Kuninkaan, Herran Sebaotin.
        6 Silloin yksi serafeista lensi luokseni kädessään hehkuva hiili, jonka hän oli ottanut pihdeillä uhrialttarilta.
        7 Hän kosketti sillä minun huuliani ja sanoi: -- Katso, tämä on koskenut huuliasi, sinun syyllisyytesi on poissa ja syntisi sovitettu.

        Ilm 10:8 Ääni, jonka olin taivaasta kuullut, puhui minulle uudestaan: "Mene tuon enkelin luo, joka seisoo meren ja maan päällä, ja ota avattu kirjakäärö, joka hänellä on kädessään."
        9 Minä menin enkelin luo ja pyysin häntä antamaan käärön minulle. Hän vastasi: "Ota ja syö se. Se karvastelee vatsassasi, mutta suussasi se maistuu makealta kuin hunaja."
        10 Minä otin käärön enkelin kädestä ja söin sen. Se maistui suussani makealta kuin hunaja, mutta kun olin sen syönyt, alkoi vatsaani karvastella.

        Hes 3:1 Hän sanoi minulle: "Ihminen, syö, mitä edessäsi on. Syö tämä kirjakäärö ja sitten lähde, mene puhumaan Israelin kansalle."
        2 Niin minä avasin suuni, ja hän antoi syödäkseni sen käärön.
        3 Hän sanoi: "Ihminen, ravitse itsesi. Täytä vatsasi, syö tämä kirjakäärö, jonka minä sinulle annan." Minä söin sen, ja se maistui suussani makealta kuin hunaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kristikunnassa ovat yleistyneet väitteet, joissa kaikenmaailman pastorit uskottelevat käyneensä Jumalan taivaassa konkreettisella vierailulla. Mutta he ovat eksyttäjiä."

        Tietenkin maailmassa on eksyttäjiä, kuten on myös Petri Paavola, mutta jos joku kertoo käyneensä taivaassa ja se todistus torjutaan sillä argumentilla, ettei kukaan voi käydä liharuumissa taivaassa, se on täysin Raamatun vastaista. Paavolan oppi siitä, ettei kukaan voi kädä liharuumissa taivaassa, on Raamatun vastainen harhaoppi.

        Jeesus itse nousi liharuumissaan taivaaseen pilven kannattamana ja Ihmisen Poika saapui perille pilven päällä. Ihmisen Poika istuu nyt Isän oikealla puolella.

        Ap.t 1:9 Kun hän oli sanonut tämän, he näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ap.t 7:55 Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella.
        56 Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!"

        Johannes kävi taivaassa ja hän söi siellä kirjan. Jesaja kävi taivaassa syntiin langenneessa liharuumiissa, jonka huulia enkeli kosketti ja Jesajan synnit sovitettiin. On täysin selvä asia, että ihminen voi vierailla taivaassa.

        Jes 6:1 Kuningas Ussian kuolinvuonna minä näin Herran: hän istui korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
        2 Hänen yläpuolellaan seisoivat serafit, joilla oli kuusi siipeä kullakin: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella verhosivat ruumiinsa ja kahdella lensivät.
        3 He huusivat toinen toiselleen: -- Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Sebaot! Hänen kirkkautensa täyttää kaiken maan.
        4 Ovenpielet vapisivat äänten voimasta, ja huone tuli täyteen savua.
        5 Ja minä sanoin: -- Voi minua, minä hukun! Minulla on saastaiset huulet, ja saastaiset huulet on kansalla, jonka keskellä elän, ja nyt minun silmäni ovat nähneet Kuninkaan, Herran Sebaotin.
        6 Silloin yksi serafeista lensi luokseni kädessään hehkuva hiili, jonka hän oli ottanut pihdeillä uhrialttarilta.
        7 Hän kosketti sillä minun huuliani ja sanoi: -- Katso, tämä on koskenut huuliasi, sinun syyllisyytesi on poissa ja syntisi sovitettu.

        Ilm 10:8 Ääni, jonka olin taivaasta kuullut, puhui minulle uudestaan: "Mene tuon enkelin luo, joka seisoo meren ja maan päällä, ja ota avattu kirjakäärö, joka hänellä on kädessään."
        9 Minä menin enkelin luo ja pyysin häntä antamaan käärön minulle. Hän vastasi: "Ota ja syö se. Se karvastelee vatsassasi, mutta suussasi se maistuu makealta kuin hunaja."
        10 Minä otin käärön enkelin kädestä ja söin sen. Se maistui suussani makealta kuin hunaja, mutta kun olin sen syönyt, alkoi vatsaani karvastella.

        Hes 3:1 Hän sanoi minulle: "Ihminen, syö, mitä edessäsi on. Syö tämä kirjakäärö ja sitten lähde, mene puhumaan Israelin kansalle."
        2 Niin minä avasin suuni, ja hän antoi syödäkseni sen käärön.
        3 Hän sanoi: "Ihminen, ravitse itsesi. Täytä vatsasi, syö tämä kirjakäärö, jonka minä sinulle annan." Minä söin sen, ja se maistui suussani makealta kuin hunaja.

        Koita nyt jo tajuta, ettei sellaista Raamatusta löydy, missä joku käy lihassaan henkimaailmassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita nyt jo tajuta, ettei sellaista Raamatusta löydy, missä joku käy lihassaan henkimaailmassa!

        Kuka sanoo, että taivas on pelkkä henkimaailma? Taivaassa sydään ja juodaan. Kyllä siellä voi olla liharuumiissa.

        "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.” (Ilm 2:7)

        “Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa." (Matt 26:29)

        “Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa.” (Luuk 22:30, FinPR92)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sanoo, että taivas on pelkkä henkimaailma? Taivaassa sydään ja juodaan. Kyllä siellä voi olla liharuumiissa.

        "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.” (Ilm 2:7)

        “Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa." (Matt 26:29)

        “Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa.” (Luuk 22:30, FinPR92)

        Henkiruumis, vaikka se söisikin, on silti erilainen kuin pelkästään maallinen liharuumis. Tarvitaan se muuttuminen, mikä on vasta tulossa ylösnousemuksessa ja minkä esikoinen Jeesus oli.

        Ja ei, ylösnousemusta ei tapahdu uudestisyntymässä eikä ylösnousemus ja uudestisyntymä ole sama asia. Raamattu sanoo, että ko. oppi on väärä ja että jotkut eksyttivät jo Raamatun aikaan sellaisella opilla, että ylösnousemus olisi jo tapahtunut. Ruumiin ylösnousemus kuitenkin on vasta edessäpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkiruumis, vaikka se söisikin, on silti erilainen kuin pelkästään maallinen liharuumis. Tarvitaan se muuttuminen, mikä on vasta tulossa ylösnousemuksessa ja minkä esikoinen Jeesus oli.

        Ja ei, ylösnousemusta ei tapahdu uudestisyntymässä eikä ylösnousemus ja uudestisyntymä ole sama asia. Raamattu sanoo, että ko. oppi on väärä ja että jotkut eksyttivät jo Raamatun aikaan sellaisella opilla, että ylösnousemus olisi jo tapahtunut. Ruumiin ylösnousemus kuitenkin on vasta edessäpäin.

        Kuka sanoo, ettei ylösnousemusruumis voisi olla myös liharuumis?

        Raamattu kertoo, miten viimeisenä päivänä tapahtuu ruumiin ylösnousemus. Toiset nousevat ylös tuomittaviksi ja toiset tulevat palkittaviksi.

        Oli ylösnousemusruumis millainen tahansa, niin ihminen on edelleen ihminen. Se ero maallisella ja ylösnousemusruumiila on se, ettei taivaassa elävät voi enää kuolla, koska he syövät säännöllisesti hedelmiä elämän puusta.

        "Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. He nousevat haudoistaan -- hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen." (Joh 5:28,29)

        "Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille." (Jes 26:19)

        "haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös." (Matt 27:52)

        "Herran käsi tarttui minuun, ja Herran henki vei minut kauas pois ja laski minut keskelle laaksoa, joka oli täynnä kuolleitten luita. Hän kuljetti minua yltympäri niiden ylitse, ja minä näin, että luita oli laaksossa hyvin paljon ja että ne olivat rutikuivia. Herra sanoi minulle: ”Ihminen, voivatko nämä luut herätä eloon?” Minä vastasin: ”Herra, sinä sen tiedät.” Hän sanoi: ”Sano profeetan sana näille luille, sano niille: Te kuivat luut, kuulkaa Herran sana! Näin sanoo Herra Jumala näille luille: Minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon. Minä panen teihin jänteet, kasvatan ympärillenne lihan ja peitän teidät nahalla, ja minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon. Silloin te tiedätte, että minä olen Herra.” Minä puhuin saamani käskyn mukaan, ja minun vielä puhuessani alkoi kuulua kovaa kalinaa, kun luut lähenivät toisiaan ja liittyivät yhteen nivel niveleltä. Minä näin, että niiden päälle kasvoi jänteet ja liha ja että nämä saivat nahan ympärilleen, mutta elämää niissä ei ollut. Herra sanoi minulle: ”Ihminen, kutsu sanallasi henkeä ja sano sille: Näin sanoo Herra Jumala: Tule, henki, tule taivaan neljältä tuulelta ja mene näihin surmattuihin, niin että ne heräävät eloon.” Minä puhuin niin kuin Herra minua käski, ja luihin tuli henki. Ne heräsivät eloon ja nousivat maasta, ja siinä oli luvuton ihmisjoukko." (Hes 37:1-10)

        "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt 10:28)

        "Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle." (Jes 66:24)


    • Anonyymi

      Aamen

    • Anonyymi

      Torppa & Paavola voisivat itse vastata tuon aloituksen raamatunkohtiin, jotka ovat jättäneet selonteostaan jostain syystä pois, mutta jotka osoittavat, että Jeesus oli omien sanojensa mukaan lihaa ja luuta ylösnousemuksensa jälkeen. Eli siis myös taivaaseen astuttuaan.

      • Anonyymi

        Paavola ei vastaa, koska hän ei ole virheiden myöntäjä vaan eksyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola ei vastaa, koska hän ei ole virheiden myöntäjä vaan eksyttäjä.

        Kyllä hän monesti vastaa jossain uudessa videossa tai muuten.

        Saisi nytkin lukea palstoja ja vastata, koska oikeasti haluan kuulla selityksen noihin raamatunkohtiin, jotka on aloituksessa, koskien Jeesuksen nykyolotilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän monesti vastaa jossain uudessa videossa tai muuten.

        Saisi nytkin lukea palstoja ja vastata, koska oikeasti haluan kuulla selityksen noihin raamatunkohtiin, jotka on aloituksessa, koskien Jeesuksen nykyolotilaa.

        Petri Paavola perustelee, ettei Jeesus ole enää ihminen, tällä jakeella:

        "Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista." (Joh 17:24)

        Paavola sanoo, ettei Jeesus ollut ihminen ennen syntymistään, minkä takia Jeesus ei ole enää ihminen, koska hän palasi samaan kirkkauteen, missä hän ennen oli.

        Paavolan tarinassa on pari heikkoutta.

        Missä sanotaan, etteikö Jeesus olisi voinut olla jo ihminen ennen syntymistään neitsyt Mariasta, koska Aadamkin luotiin ilman äidistä syntymistä? Tämä asia ei ole kuitenkaan tässä asiassa ratkaisevaa, sillä Jeesus puhuu nyt kirkkaudestaan, mikä ei ole mitenkään iralla Jeesuksen ihmisyydestä. Jeesuksella oli Jumalan kirkkaus myös hänen ollessa ihminen.

        "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta." (Joh 1:14)

        Paavola vastasi myös sellaiseen vastaväitteeseen, että koska Stefanos sanoi Ihmisen Pojan olevan Isän oikella puolella taivaassa, niin Jeesuksen pitäisi olla ihminen edelleen. Paavola sanoi, että Ihmisen Poika on vain yksi Jeesuksen nimistä, mikä ei kuulemma tarkoita sitä, että Jeesus olisi enää ihminen. Tämä jos mikä on täysin keinotekoinen ja väkinäinen selitys. Jeesus on kyllä edelleen Ihmisen Poika, joka tarkoittaa ihmistä.

        "Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!" (Ap.t 7:55,56)

        Jeesus oli ylösnousemuksensa jälkeen sama ihminen, jossa oli ristiinnaulitsemisen arvet. Hän nousi ihmisenä pilven kannattamana Öljymäeltä taivaaseen ja saapui pilvessä perille Ihmisen Poikana.

        "Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen. Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä." (Dan 7:13,14)

        "Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!" (Ap.t 7:56)

        "Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman." (Ps 80:17)


    • Anonyymi

      Kuuntelin myös Saulusmedian videon "Raamatun opetus Jeesuksen ihmiseksi tulemisesta"

      Kyseisestä Paavolan & Torpan videosta saa sen kuvan, että heidän mielestään Jumala ja Jumalan "kirkkaus" olisivat jokseenkin sama asia.

      Jeesuksen kirkkaus ilmeni kuitenkin jo hänen maallisen elämänsä aikana. Raamattu sanoo mm., että "ensimmäisen tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kaanassa ja ilmoitti kirkkautensa". Jeesus siis käytti kirkkaus-sanaa siinäkin, kun hän teki ihmeitä, paransi jne. Hän myös puhui Isän nimen kirkastamisesta. Jopa Pietarista sanotaan Raamatussa, että Pietari kirkasti Jumalaa omalla kuolemallaan.

      Mitä muuta Raamattu sanoo kirkastamisesta?

      Esim. sen, että Herra on muuttava myös meidän alennustilamme ruumiin "kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi". Tämä kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi muuttaminen tarkoittaa sitä "muuttumista", josta Paavali puhui tempauksen yhteydessä. Saamme siis itsekin sen kaltaisen ruumiin, joka Jeesuksella itsellään oli sen jälkeen, kun hän nousi kuolleista. Siis ylösnousemusruumiin. Siinä ruumiissa Jeesus nousi myös taivaaseen Raamatun mukaan. SE siis on Jeesuksen olotila ollut kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen. Ja Raamatussa Jeesus itse sanoi olevansa myös lihaa ja luuta, kun hän nousi ylös kuolleista.

      Jeesushan ilmestyi opetuslapsilleen fyysisesti lukuisia kertoja tässä kirkastuneessa olotilassaan eli ylösnousemusruumissaan, ennen kuin meni tässä ruumissaan myös ylös taivaaseen. Raamatun mukaan hän myös palaa kerran näkyvästi, ei siis minään henkiolentona, vaan tässä samassa ylösnousemusruumiissaan.

      Raamatusta ilmenee, että Herra käyskenteli jo maailman aikojen alussa paratiisissa näkyvästi ihmisen kanssa. Sama juttu Mamren tammistossa. SE olotila siis on Kristuksen alkuperäinen olemus; hän voi toisin sanoen olla sekä näkyvä että näkymätön.

      Alussa mainitsemani Paavolan & Torpan video oli suunnilleen samoja asioita, mitä oli myös Torpan YouTube-videolla.

      Sitä raamatunjaetta, jossa ylösnoussut Jeesus itse sanoo olevansa luuta ja lihaa, eikä mikään henki, ei kommentoitu kummallakaan videolla. Tähän sanon, että ei jatkoon. Uskon Jeesusta ja Raamattua, joka selvästi kertoo Jeesuksen ylösnousemusruumiista, minkälainen se on. Paavola & Torppa eivät ole käsitelleet videoillaan kaikkia kohtia Raamatusta koskien Jeesuksen ylösnousemusta, minkä takia se on puutteellinen selonteko.

      • Anonyymi

        "Paavola & Torppa eivät ole käsitelleet videoillaan kaikkia kohtia Raamatusta koskien Jeesuksen ylösnousemusta, minkä takia se on puutteellinen selonteko."

        Tässä ei ole mitään uutta. Paavolan opetuksista voi löytää valtavan paljon väärää opetusta. Hän osaa jaaritella vakuuttavasti, mutta ne jotka osaavat Raamatun kunnolla, huomaavat hänen puheistaan jopa tarkoitushakuista Raamatun vääristelyä.


      • Anonyymi

        Mauno Mattila on kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:

        "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

        "Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä." (2 Joh 7)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila on kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:

        "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

        "Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä." (2 Joh 7)

        Tuon jälkimmäisen asian eli Jeesuksen lihaan tulemisen kumppanukset kyllä opettavat niin kuin Raamattukin asiasta sanoo.

        Mutta se, että Jeesus olisi sitten muuttunut hengeksi jossain maan ja taivaan välillä, kun hän nousi taivaaseen, on kyllä kumppanusten omaa tulkintaa, jolle minä en kyllä löydä tukea Raamatusta.

        "Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan", sanoi kuolleista herätetty, ylösnoussut Jeesus.

        "Ja hän otti ja söi heidän nähtensä."

        "Hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille 40 päivän aikana."

        "Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä."

        Herra kirkastakoon nyt Paavolalle & Torpalle kasvonsa ja totuutensa eli nämä raamatunkohdat, koska tuo kirkkaus-sana vaikuttaa olevan heidän yksi kompastuksensa tässä asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon jälkimmäisen asian eli Jeesuksen lihaan tulemisen kumppanukset kyllä opettavat niin kuin Raamattukin asiasta sanoo.

        Mutta se, että Jeesus olisi sitten muuttunut hengeksi jossain maan ja taivaan välillä, kun hän nousi taivaaseen, on kyllä kumppanusten omaa tulkintaa, jolle minä en kyllä löydä tukea Raamatusta.

        "Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan", sanoi kuolleista herätetty, ylösnoussut Jeesus.

        "Ja hän otti ja söi heidän nähtensä."

        "Hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille 40 päivän aikana."

        "Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä."

        Herra kirkastakoon nyt Paavolalle & Torpalle kasvonsa ja totuutensa eli nämä raamatunkohdat, koska tuo kirkkaus-sana vaikuttaa olevan heidän yksi kompastuksensa tässä asiassa.

        "Herra kirkastakoon nyt Paavolalle & Torpalle kasvonsa ja totuutensa eli nämä raamatunkohdat, koska tuo kirkkaus-sana vaikuttaa olevan heidän yksi kompastuksensa tässä asiassa."

        Älä ole sinisilmäinen. Paavola ei ole vilpittömällä mielellä tässä pelissä mukana.

        Paavola on vaarallinen eksyttäjä, jonka tavoite on johtaa seurakunta harhaan. Hänen opetuksessaan on valtavasti virheitä ja myös suoranaista eksytystä.

        Tämä tulee esille karmeimmalla tavalla hänen rokotevastaisissa salaliittoteorioissa ja muissa saduissa, mitä hän levittää epämääräisissä videopalveluissa, joita salaliittoteoreetikot käyttävät olemattoman sisällönvalvonnan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon jälkimmäisen asian eli Jeesuksen lihaan tulemisen kumppanukset kyllä opettavat niin kuin Raamattukin asiasta sanoo.

        Mutta se, että Jeesus olisi sitten muuttunut hengeksi jossain maan ja taivaan välillä, kun hän nousi taivaaseen, on kyllä kumppanusten omaa tulkintaa, jolle minä en kyllä löydä tukea Raamatusta.

        "Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan", sanoi kuolleista herätetty, ylösnoussut Jeesus.

        "Ja hän otti ja söi heidän nähtensä."

        "Hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille 40 päivän aikana."

        "Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä."

        Herra kirkastakoon nyt Paavolalle & Torpalle kasvonsa ja totuutensa eli nämä raamatunkohdat, koska tuo kirkkaus-sana vaikuttaa olevan heidän yksi kompastuksensa tässä asiassa.

        Asia on niin, että Paavola ja Torppa eivät tunnusta Jeesusta lihaan tulleeksi, ainoastaan lihassa käyneeksi. Lisäksi on vielä Paavolan kolminaisuuden liittyvä harha, jossa hän kieltää Jeesuksen kaikkivaltiuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on niin, että Paavola ja Torppa eivät tunnusta Jeesusta lihaan tulleeksi, ainoastaan lihassa käyneeksi. Lisäksi on vielä Paavolan kolminaisuuden liittyvä harha, jossa hän kieltää Jeesuksen kaikkivaltiuden.

        Mauno Mattila on kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:

        "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

        Jos uskova ei tunnusta Jeesusta ihmiseksi tulleeksi Jumalaksi, hän on silloin Antikristus. Tämän pitäisi laittaa hälytyskellot soimaan!

        "Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä." (2 Joh 7)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on niin, että Paavola ja Torppa eivät tunnusta Jeesusta lihaan tulleeksi, ainoastaan lihassa käyneeksi. Lisäksi on vielä Paavolan kolminaisuuden liittyvä harha, jossa hän kieltää Jeesuksen kaikkivaltiuden.

        Tässä Immu kertoo Petri Paavolan käyttämän taktiikan, millä Paavola vääristelee totuutta. Totuutta muutetaan mahdollisimman vähän, mutta kuitenkin sen verran, että lopputulos muuttuu. Sitten valhetta hokemalla hoetaan, jotta se menee lopulta läpi.

        https://www.tiktok.com/@ufc_hot/video/7148817274714066181


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Herra kirkastakoon nyt Paavolalle & Torpalle kasvonsa ja totuutensa eli nämä raamatunkohdat, koska tuo kirkkaus-sana vaikuttaa olevan heidän yksi kompastuksensa tässä asiassa."

        Älä ole sinisilmäinen. Paavola ei ole vilpittömällä mielellä tässä pelissä mukana.

        Paavola on vaarallinen eksyttäjä, jonka tavoite on johtaa seurakunta harhaan. Hänen opetuksessaan on valtavasti virheitä ja myös suoranaista eksytystä.

        Tämä tulee esille karmeimmalla tavalla hänen rokotevastaisissa salaliittoteorioissa ja muissa saduissa, mitä hän levittää epämääräisissä videopalveluissa, joita salaliittoteoreetikot käyttävät olemattoman sisällönvalvonnan takia.

        Paavolan toimintaa näyttää ohjaavan lähinnä narsistinen halu olla hengellinen johtaja ja saada seuraajia. Havaintojeni mukaan monet Paavolan seuraajista ovat pölähtäneitä naisia. Myös Torpan toiminnan motiivina lienee halu päteä somessa ja seuraajien kalastelu. Paavolan siivellä saa mukavasti nostetta omalle julkisuuskampanjalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolan toimintaa näyttää ohjaavan lähinnä narsistinen halu olla hengellinen johtaja ja saada seuraajia. Havaintojeni mukaan monet Paavolan seuraajista ovat pölähtäneitä naisia. Myös Torpan toiminnan motiivina lienee halu päteä somessa ja seuraajien kalastelu. Paavolan siivellä saa mukavasti nostetta omalle julkisuuskampanjalle.

        Vaisuliini ja Mariini ovat tällaisia täysin Paavolan pauloissa olevia naisia, jotka eivät pysty tajuamaan, mikä on totuus.

        2. kirje Timoteukselle 3:

        6 Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja,
        7 jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta.
        8 Niin kuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton.
        9 Mutta kauan he eivät menesty, sillä heidän järjettömyytensä paljastuu pian kaikille, kuten noille kahdellekin kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaisuliini ja Mariini ovat tällaisia täysin Paavolan pauloissa olevia naisia, jotka eivät pysty tajuamaan, mikä on totuus.

        2. kirje Timoteukselle 3:

        6 Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja,
        7 jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta.
        8 Niin kuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton.
        9 Mutta kauan he eivät menesty, sillä heidän järjettömyytensä paljastuu pian kaikille, kuten noille kahdellekin kävi.

        Koko Paavolan lahko kulkee eksyksissä.


    • Anonyymi

      Heitän tähän nyt mieleeni nousseen Raamatunpaikan:

      Hepr. 1:4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.

      Hepr. 2:7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;

      Hepr. 2:9 Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.

      Siis Jeesus On Jumala, joka tuli lihaksi, siis ihmisen KALTAISEKSI, ja Hänen havaittiin olean OLENNALTAAN KUIN IHMINEN.

      Hän tuli VÄHÄKSI AIKAA VAIN enkeleitä halvemmaksi !

      Siis se ihmisen KALTAISUUS oli hetkellinen asia vain.

      Jeesus oli siis Jumala ihmiskehossa !

      Ei kuten me muut, eli Aadamin jälkeläiset.

      • Anonyymi

        "Hän tuli VÄHÄKSI AIKAA VAIN enkeleitä halvemmaksi ! Siis se ihmisen KALTAISUUS oli hetkellinen asia vain."

        Ei vaan hänen oli tavallinen puuseppä vain vähän aikaa. Sen jälkeen Ihmisen Pojasta tulisi kaikkivaltias kuningas. Se ei Jeesuksessa muuttunut, että hän oli edelleen ihminen, sanotaanhan häntä Ihmisen Pojaksi. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ap.t 7:55 Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella.
        56 Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!"

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.


      • Anonyymi

        "mikä on ihminen, että häntä muistat, tai Ihmisen Poika, että pidät hänestä huolen? Kuitenkin sinä, Jumala, hylkäät hänet vähäksi aikaa, mutta seppelöit hänet kunnialla ja kirkkaudella. Sinä panet hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetat kaikki hänen jalkojensa alle: lampaat ja karjan, ne kaikki, niin myös aron eläimet, taivaan linnut ja meren kalat ja kaiken, mikä kulkee meren polkuja. (Ps 8:5-9; 2017)


    • Anonyymi

      Kuka täällä kehtaa väittää, että Pyhästä Hengestä siinnyt Jeeus olisi kuin kuka tahansa meistä, tuiki tavallinen lihallinen ihminen?!

      Jeesus ei ollut koskaan VAIN meidän kaltaisemme, meidän, jotka olemme "alennustilan ruumiissa" Raamatun mukaan. Jeesus syntyi SEKÄ maallisesti lihasta, ETTÄ yliluonnollisesti Jumalan Hengestä tähän maailmaan!

      Kuka täällä kehtaa siis ilmoittautua Jeesuksen täysiveriseksi veljeksi tai sisareksi, eli väittää myös omaksi isäkseen Pyhää Henkeä?! Sillä niinhän silloin teet, jos kerran luulet olevasi täysin samanlainen kuin Jeesus oli! Tai päinvastoin; väität Jeesuksen olleen täysin samanlainen kuin itse olet!

      Jeesus oli täysi ihminen, mutta myös täysi Jumala. Se on paras pitää mielessä.

      • Anonyymi

        Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Ei tässä sen enempää selittelyjä tarvita.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.


    • Anonyymi

      Jeesus kyllä syntyi ihmiseksi, mutta ei hän ole koskaan ollut AINOASTAAN ihminen.

      Vaikka Jeesus syntyi ihmiseksi ja ihmisen kautta maan päälle, hän kuitenkin SIKISI PYHÄSTÄ HENGESTÄ, hyvänen aika sentään. Evankeliumin alkeita.

      • Anonyymi

        Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa.


    • Anonyymi

      Ei Jeesus syntyjäänkään ole ollut mikään "vain ihminen", vaan hän on syntyjäänkin jo ollut tässä maailmassa muista poikkeava eli myös yliluonnollinen, koska Jumala kerran "siitti" hänet naisen kohtuun.

      • Anonyymi

        Kukaan ei ole väittänyt, että Jeesus olisi ollut vain ihminen. Tämä keskustelu lähti liikkeelle siitä, että Petri Paavolan mukaan Jeesus ei ole enää ihminen, hän vain kävi ihmisenä. Jeesus on Kaikkivaltias Jumala, mutta hän on myös ihminen. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Ihmisen Poika istuu Isän oikealla puolella, joten hän on edelleen myös ihminen. Tässä ei pitäisi olla mitään kummallista, sillä Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ap.t 7:55 Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella.
        56 Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!"


    • Anonyymi

      Helena Virtanen on kommentoinut Saulus Median blogissa Petri Paavolan ja Toni Torpan opetusta siitä, että Jeesus kävi ihmisenä, mutta ei ole enää ihminen, on kommentoinut: https://youtu.be/9IS1makGvkI

      Virtainen sanoo, että Paavolan opetus on harhaoppia näillä sanoilla:

      "Tämä on harhaoppia, joka on tutkittu ja julistettu jo 401 ei kristilliseksi vaan harhaan johtavaa oppia.

      Monofysitismi [kreik. mónos ~ yksi, fisis ~ luonto] on harhaoppi, joka tuomittiin Khalkedonin ekumeenisessa kirkolliskokouksessa vuonna 451 ja joka opetti Jeesuksella olleen vain yksi (jumalallinen) luonto.

      Näistä silloin kirkosta eronneista ryhmistä ovat peräisin nykyiset ns. orientaaliset ortodoksit, joita on olemassa mm. Egyptissä ja Syyriassa. Heistä käytetään joskus englannin kielessä myös nimitystä ei-khalkedonialainen (Non-Chacedonian) kirkko tai esikhalkedonialainen (Pre-Chalcedonian) kirkko.

      Teidän opetuksen ne ristiriidassa esim.näiden Raamatun paikkojen kanssa:

      Jes. 9:5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
      (Jeesus on myös iankaikkinen Isä)

      Tim. 2:5. Yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN Kristus Jeesus.

      Luuk. 24:39. Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan.

      Kol. 2:9. Hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti. (Jumalallisen ja inhimillisen luonnon persoonallinen yhtymys Kristuksessa, unio personalis

      • Anonyymi

        Näyttää todellakin siltä, että Petri Paavola opettaa monofysitismiä:

        Miafysitismi (kreikkaa, "yksi luonto"), joskus muodossa monofysitismi, on kristinuskon sisäinen kristologinen oppi, jonka mukaan Kristuksella on vain yksi luonto (kreikkaa, fysis). Usein se kärjistetään tarkoittamaan näkemystä, jonka mukaan Kristus ei ole sekä ihminen että Jumala, vaan hänellä on vain yksi, jumalallinen luonto ja hänen ihmisyytensä on enemmän tai vähemmän näennäistä. Varsinaiseksi monofysitismiksi voidaan nimittää Eutykheen oppia. Hän opetti, että Kristuksen ihmisluonto katosi yhdistyessään jumaluuteen.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Miafysitismi

        Monofysitismi [kreik. mónos ~ yksi, fisis ~ luonto] on harhaoppi, joka tuomittiin Khalkedonin ekumeenisessa kirkolliskokouksessa vuonna 451 ja joka opetti Jeesuksella olleen vain yksi (jumalallinen) luonto. Näistä silloin kirkosta eronneista ryhmistä ovat peräisin nykyiset ns. orientaaliset ortodoksit, joita on olemassa mm. Egyptissä ja Syyriassa. Heistä käytetään joskus englannin kielessä myös nimitystä ei-khalkedonialainen (Non-Chacedonian) kirkko tai esikhalkedonialainen (Pre-Chalcedonian) kirkko.

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Monofysitismi


    • Anonyymi

      Petri Paavola ja Toni Torppa yrittävät vastata heille estettyyn kritiikkiin julkaisemalla kakkososan opetusvideostaan, mutta se ei kuitenkaan tee heidän harhaopeista puhtaita.

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta. Näkyy olevan sikapitkä video yksikertaisesta aiheesta, joten kestää kauan, ennen kuin voi kommentoida sitä täällä.

        Sen verran voin heti sanoa, että minusta koko heidän videonsa OTSIKKOKIN jo on epäraamatullinen, kysyessään "Jäikö Jeesus iankaikkisesti ihmiseksi?"

        Eihän Jeesus ole MILLOINKAAN ollutkaan mikään VAIN ihminen!

        Hän sikisi Pyhästä Hengestä tähän maailmaan yliluonnollisesti ja on siis sikiämisestään asti ollut enemmän kuin pelkkä lihallinen ihminen.


    • Anonyymi

      Eli kuten tuolla jo aiemmin kirjoitin:

      Heitän tähän nyt mieleeni nousseen Raamatunpaikan:

      Hepr. 1:4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.

      Hepr. 2:7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;

      Hepr. 2:9 Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.

      Siis Jeesus On Jumala, joka tuli lihaksi, siis ihmisen KALTAISEKSI, ja Hänen havaittiin olean OLENNALTAAN KUIN IHMINEN.

      Hän tuli VÄHÄKSI AIKAA VAIN enkeleitä halvemmaksi !

      Siis se ihmisen KALTAISUUS oli hetkellinen asia vain.

      Jeesus oli siis Jumala ihmiskehossa !

      Ei kuten me muut, eli Aadamin jälkeläiset.

      Ihan kuten Hänen nimensäkin Immanuel sen kertoo:

      Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

      Sen voi kääntää myös: "Jumala meidän keskellämme. "

      Mutta YDIN ON:

      Hepr. 2:7 Sinä teit hänet VÄHÄKSI AIKAA enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;

      Jumala oli ihmiskehossa VÄHÄN AIKAA, se kertoo sen, että sillä on alku ja loppu !

      • Anonyymi

        "Hän tuli VÄHÄKSI AIKAA VAIN enkeleitä halvemmaksi ! Siis se ihmisen KALTAISUUS oli hetkellinen asia vain."

        Tämä asia ei liity ihmisyyteen vaan Jeesuksen arvoasemaan.


    • Anonyymi

      Lisään vielä edelliseen tämän näkökohdan:

      Kun Jeesuksesta puhutaan niin Raamatun mukaan Jeesus siis On niin:

      1) Jumala !

      2) Jumalan Poika !

      3) Ihmisen poika !

      4) Paljon muutakin.........

      Mutta nuo nimitykset siis kertovat sen ilosanoman ydin asiat, eli ollakseen Vapahtaja, Jeesuksen eli Jumalan tuli tulla lihaksi, eli ihmisen KALTAISEKSI ja olla OLENNALTAAN KUIN ihminen.

      Eli todistuksen Jeesuksesta täytyy pitää sisällään kaiken tuon, mutta eihän Jeesus enää ole lihassa eikä siis ihmisen kaltainen enää !

      Ja kaikki ne ruokaliut ja ilmestymiset voi ymmärtää oikein sen kautta, että jopa siis JOPA enkelit, eli palvelevat henget, ei siis ihmiset, ovat ilmestyneet ihmisen näköisinä kaltaisina.

      1 Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.
      2 Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle".
      3 Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.

      Siis enkelit, eli palvelevat henget siis myös söivät ja näyttivät ihmisiltä, mutta eiväthän enkelit mitään ihmisiä ole, vai ovatko muka ???

      Eli mitkään Jeesuksen toimet eivätkä ruokailut eivät ole todiste sen suhteen, että Jeesus olisi yhä ihminen !

      Ja kaiken kaikkiaan siis Jeesus ei ollut vain ihminen vaan siis Jumala ihmiskehossa, eli ihmisen KALTAINEN ja oli olemukseltaan KUIN ihminen !

      • Anonyymi

        Jeesus itse nousi liharuumissaan taivaaseen pilven kannattamana ja Ihmisen Poika saapui perille pilven päällä. Ihmisen Poika istuu nyt Isän oikealla puolella. Jeesus ei ole lakannut olemasta ihminen.

        Ap.t 1:9 Kun hän oli sanonut tämän, he näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ap.t 7:55 Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella.
        56 Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!"


      • Anonyymi

        Jeesus on edelleen ihminen.

        "Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!" (Ap.t 7:56)

        "Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman." (Ps 80:17)


    • Anonyymi

      Petri Paavola ja Toni Torppa yrittävät vastata heille estettyyn kritiikkiin julkaisemalla kakkososan opetusvideostaan, mutta se ei kuitenkaan tee heidän harhaopeista puhtaita. Tämä jatko-osa käsittelee pelkästään Youtubessa heille annettua kritiikkiä.

      Tämä ei anna kuitenkaan koko kuvaa asiasta, koska Toni Torppa ja Petri Paavola laittavat estolistalle monia niitä, jotka raamatullisesti osoittavat heidän opetuksensa vääräksi. Toni Torppa ei näytä kestävän sitä, että hän on väärässä, joten hän tekee näitä selittelyvideoita ja yrittää selittää itsenä ulos virheitä.

      Mielenkiintoista on tämäkin tekstiä, mikä löytyy Torpan ja Paavolan selittelyvideon kuvauskentästä:

      "Huom! Kohdasta 31:50 eteenpäin tuli pari ajatusvirhettä, kun sanoin ettei ole maailmanhistoriassa sellaista hetkeä, ettei Jeesus ole ollut ihminen, niin tarkoitin ettei ole ollut ennen lihaksi syntymistä maan päälle. Toinen ajatusvirhe heti tämän perään oli se kun sanoin vahingossa, että Jeesus on ollut aina ihminen, näin ei tietenkään ole, koska Jeesuksesta tuli ihminen vasta sen jälkeen kun Hän syntyi lihassa ihmiseksi maan päälle." - sanoo Saulus Media.

      https://youtu.be/ugypont1Fvs

      Petri Paavolan lahko sensuroi yleisökeskustelua kovalla kädellä

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17583862/petri-paavolan-lahko-sensuroi-yleisokeskustelua-kovalla-kadella

    • Anonyymi

      Toka vikaan viestiin vastine:

      Höpö höpö !

      Jeesus nousi JO KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KIRJOITUSTEN MUKAAN !!!

      Miksi tämä perus asiakin on teiltä raukoilta kateissa ???

      • Anonyymi

        Etkö osaa vastata oikeaan kommenttiin? Jos et, älä vastaan ollenkaan.


    • Anonyymi

      Petri Paavola on taas vastannut saamaansa kritiikkiin, mutta ei ole tehnyt parannusta. Petri Paavola kirjoittaa tästä näin:

      "Tämä tarkoittaa sitä, että koska Jeesus ilmestyi heille neljänkymmenen päivän aikana kirkastetussa ruumiissa, ja koska Hänet otettiin sen jälkeen vielä ylös kirkkauteen, niin se tarkoittaa juuri sitä, että Jeesus palasi siihen Jumalan kirkkauteen mikä Hänellä oli ennen kuin maailma olikaan, jolloin Jeesuksella ei ollut ihmisyyttä, eikä kirkastettua ruumista, niin siksi Jeesus meni takaisin siihen Jumalan kirkkauteen, missä Hänessä ei ollut minkäänlaista ihmisyyttä, ei lihan ruumista, ei kirkastettua ruumista... Loppusanoina kerron sellaisen yksityiskohdan, että se miten ja näen ja uskon tämän Jeesuksen ihmiseksi tulemisen ja paluun Jumalan kirkkauteen ilman ihmisyyttä ei tietenkään ole minun oppini, vaan Raamatun opetus."

      http://www.kotipetripaavola.com/ajatuksiajaopetuksiajeesuksenihmisyydestajajumaluudesta.html

      Petri Paavola saattaa tarkoittaa uudessa julkaisussaan, että Jeesus lakkasi olemasta ihminen jo sinä 40 päivän aikana, jolloin hän oli vielä maan päällä opetuslastensa kanssa. Tämä on väärää opetusta, koska Jeesus näytti kädessään ja jaloissaan olevat ristiinnaulitsemisen arvet ja antoi Tuomaksen jopa koskea lihaansa tämän totuuden todentamiseksi. Jeesus jopa söi kalaa opetuslastensa kanssa. Tässä ruumiissa Jeesus nousi taivaaseen ja Ihmisen Poika asettui Isän oikealle puolelle. Jeesus on ihmiseksi tullut Jumala, joka ei ole lakannut olemasta ihminen.

      Luuk 24:36 Kun he vielä puhuivat tästä, yhtäkkiä Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille."
      37 He pelästyivät suunnattomasti, sillä he luulivat näkevänsä aaveen.
      38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Miksi te olette noin kauhuissanne? Miksi teidän mieleenne nousee epäilyksiä?
      39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani: minä tässä olen, ei kukaan muu. Koskettakaa minua, nähkää itse. Ei aaveella ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minussa olevan."
      40 Näin puhuessaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
      41 Kuitenkaan he eivät vielä tienneet, mitä uskoa, niin iloissaan ja ihmeissään he nyt olivat. Silloin Jeesus kysyi: "Onko teillä täällä mitään syötävää?"
      42 He antoivat hänelle palan paistettua kalaa
      43 ja näkivät, kuinka hän otti sen käteensä ja söi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1930
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1519
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      133
      1323
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      111
      896
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe