Ruuanhinnan noususta kärsivät eniten valmisruokien ostajat

Anonyymi-ap

Itsevalmistaen saa hyvää uunissa ja hellalla.

-puuroja
-raasteita runsaasti
-jauhoperunaa ja tomaattinen jauhelihakastike
-kaalilaatikkoja
-kermaista sienikastiketta, riisiä
-leipiä valurautapadassa rapeaksi paistaen
-kalaa monin tavoin
-spagettibolognese
-lihapullat perunaa
-lihaperuna soselaatikko
-kanasalaattia
-muusia kastike
-kanankoipia riisi

ym herkkuja

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko pakko. Taas tuli karmea nälkä.

    • Anonyymi

      Laitoin uunin, hellan, pakastimen ja kohta ilmojen viilentyessä jääkaapinkin pois käytöstä. Syön vain leipää, nuudeleita, hedelmiä ja maksamakkaraa, sekä kypsiä kanansiipiä. Ainoastaan vedenkeitin on käytössä ja iso termoskannu, jossa vesi säilyy kuumana teetä ja pikakahvia varten koko päivän.

    • Anonyymi

      Uuneja helloja keittimiä hauduttimia ja muita vempaimia pitää nimenomaan käyttää säästelemättä.
      Ruokia vaan reippaasti niihin ja säästöä syntyy.
      Pakastimenkäyttöä myös.

      On lisäksi helppoa napata pakastimesta edullista apetta.

      • Anonyymi

        No ei voi, kun edullinen sähkösopimus loppui ja kwh nousi 600%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei voi, kun edullinen sähkösopimus loppui ja kwh nousi 600%

        Mutta onneksi peruselintarvikkeita kuten porkkana, kurkku ja tomatti
        voidaan helposti syödä jopa raakana ja ovat maukkaita,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onneksi peruselintarvikkeita kuten porkkana, kurkku ja tomatti
        voidaan helposti syödä jopa raakana ja ovat maukkaita,

        Ruokailla voi myös tulistelupaikolla, ainakin meilä Rovaniemellä. Nokipannu ja paistinpannu reppuun elintarvikkeiden kanssa, niin siinäpä tulilla valmistuu letut, makkarat, pihvit, kahvit ja mikä tahansa muukin kulinaarinen ateria.


    • Anonyymi

      Näinä aikoina ei ole mitään järkeä elää muuten, kuin kädestä suuhun päivä kerrallaan.
      Kun naapurissa on sotajullu Putiini, niin itsesuojelureppu en ainoa, mihin kannattaa sijoittaa. Omassani repussa on likimain kaikki, mitä evakuoitumiseen tarvitsen. Äkkilähdön tultua pystyn elämään korvessa ainakin kuukauden.
      Kotona ei isoa hätävaraa tarvita, koska pommien osuessa ei niitä voi hyödyntää.

      • Anonyymi

        Juuri näin se on. Helposti syötävää ja reppu. Jonnekin metsään voi mennä mut nuotion kanssa pitää varoa, savu paljastaa ja pommi iskee kohdalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin se on. Helposti syötävää ja reppu. Jonnekin metsään voi mennä mut nuotion kanssa pitää varoa, savu paljastaa ja pommi iskee kohdalle.

        Tuskin ne yhden pienen nuotion takia pommeja tiputtavat, kun ei se pommikoneiden lennätys ihan halpaa puuha ole.
        Toisaalta se ruuankypsennykseen ja kahvinkeittoon tarvittava nuotio ei mikään roihu ole, eikä pala tuntitolkulla.
        Jos on pienikin epäilys, että vainolainen on lähistöllä, niin voi pureksia vanikkaa.
        Mie olen lapsesta asti lukenut sotakirjoja ja erikoisen mielenkiintoisia ovat sissipartiokirjat. Tämmöisinä aikoina niistä kirjoista opittujen asioiden turvin voin hyvinkin selviytyä. Tänä päivänä maastossa elämiseen on paremmat varusteetkin, eikä enää tarvi resupekkana kylmissään tallata ja hiihtää kylmän pohjolan korpia.


    • Anonyymi

      Minä vaihdoin riisin ohraan jo vuosia sitten kun ohra on ruokaisampaa ja pitää paremmin nälän loitolla kuin riisi. Aina kun olin jotain ruokaa syönyt riisiä lisukkeena tai ihan risottoa niin jo parin tunnin päästä oli nälkä, mutta ohraan vaihdon jälkeen olen pitempään kylläinen. Raasteita ja salaatteja en myöskään käytä, ainoastaan kasviksia ja juureksia mitkä voi kuumentaa/kypsentää, siksi ei enää ole ollut myöskään mitään ilmavaivoja tai muitakaan vatsavaivoja. Ruokani teen kaikki itse, valmista ostan vain joskus Kotipitsasta kun tekee pitsaa mieli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe