Miksi niin moni kieltää uskon, vaikka aika on todella paha!

Anonyymi-ap

Aika pahenee koko ajan ja epävarmuus lisääntyy. Kaikkihan tietää nykyisen maailmantilanteen. Minua ainakin pelottaa tämä aika kamalasti.
Eikö muut pelkää, kun niin moni kieltää uskon tällaisena aikana?
Ettekö rakkaat huomaa, ettei aikaa välttämättä ole enää paljoa jäljellä. Emme tietenkään ole maailmanlopun ennustajia, mutta silti tämä aika tuntuu niin kamalattoman pelottavalta, että minä en ainakaan uskaltais tällaisena aikana uskoani kieltää.

Eniten hämmentää se, miten paljon uskon kieltäjiä on ollut omassa lähipiirissäni. Vaikka joitakin yksittäisiä onkin saanut palaamisen armon, aivan liian moni hylkää tämän elämän tärkeimmän lahjan. Erityisen huolissani olen ihan omista sisaruksistani, joista niin moni on uskonsa jättänyt. Moni heistä vieläpä perheellisiä. Ovat vieneet lapsetkin mukanaan. Tämä tuntuu todella murheelliselta. Ja hämmennystä aiheuttanee sekin, ettei edes isällä ja äidilläni ole uskon asiat enää niin selkeinä mielessä. Heihin on tarttunut paljon maailman tartunnaisia. Esimerkkinä mainittakoon vaikkapa sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöt. He eivät enää ajattele näistä asioista ihan niin, kuin perinteisesti on ajateltu. Äitini pitää mahdollisena sitä, että hekin voivat pystyä toteuttamaan itseään ja silti pelastumaan. Isäni ei jaa ihan samanlaista näkemystä, mutta hänen mielestä heidän tuomitseminen on väärin. Eli emme saisi sanoa, mitä mieltä itse Jumalan Sana on tästä asiasta. Isäni mielestä se on tuomitsemista. Isäni ei osaa ottaa kantaa siihen, pääseekö sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöön kuuluvat taivaaseen, jos he toteuttavat taipumustaan.

Toivoisin, että ajat selkenisivät ja kaikki, jotka ovat joutuneet maailmaan, tai joutumassa sinne, saisivat parannuksen armon. Näitä minä yksin täällä yksinäisellä vartiopaikalla toivon ja rukoilen. Ja ennen kaikkea rukoilen sitä, että minä saisin säilyä uskomassa kun ajan myrskyt riehuu ja raivoaa…

95

1257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuka "kielsi uskon" toisen maailmansodan aikana tai aiempien sotien aikana?

• Anonyymi

Putinikin on tunnustava uskovainen. Kirilin mielestä vielä ihan Jumalan hyvällä asiallakin Ukrainassa liikkeellä.
        Sellaista se usko on aina kulloisestakin katsantokulmasta katsottuna.

• Anonyymi

Ajan pahuus on todiste siitä, että jumalaa saati jeesusta ei vain ole eikä ole koskaan ollutkaan.
      Jatkakaa te lessut ja muidenkin lahkojen edustajat rukoilua. Ei siitä kyllä mitään hyötyä ole.

• Anonyymi

Samalta alkanut tuntua. Koska elämä on kovaa. Miksi Jeesus auttoi vain joitakin aikalaisiaan ja teki heidän hyväkseen tekoja mutta jätti muut oman onnensa varaan selviytymään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samalta alkanut tuntua. Koska elämä on kovaa. Miksi Jeesus auttoi vain joitakin aikalaisiaan ja teki heidän hyväkseen tekoja mutta jätti muut oman onnensa varaan selviytymään?

Siksi, koska jeesus ja jeesuksen elämä on pelkkää fiktiota, satua.
        Ei siis perustu todellisiin tapahtumiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt 13:58 Ja ei hän siellä monta väkevää työtä tehnyt, heidän epäuskonsa tähden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on todellinen Herra!

• Anonyymi

Juuri näin. Jumala ja muut fiktiiviset olennot on ihmisen omaa kuvitelmaa (ihmisen luoma), joilla on voitu alistaa ja ohjata suuria ihmismassoja. Tervejärkinen ihminen ei usko höpöhöpöä vaan faktoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on koetus kaikille !
        Ei Kristus olisi voinut ihmisen muodossa auttaa kaikkia,koska hänellä oli AIKA JA TARKOITUS !

Hänen tehtävä oli kertoa ihmiskunnalle mitä ISÄ on sanonut !
        Hän Kristus ei todellakaan haluaisi jättää ketään Isän luomaa.
        Mutta,elämä Kristuksella oli ihmis elämässä vain 33v.
        Ennen ristin naulitsemista. Ei ollut aikaa mutta sanoma tuli meille !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minäkin luulin..Olin sotilaana lähi-idässä ja elin Israelissa.
        Kaikki muuttui,aseet ---rauhaksi,kun koet sen maan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolme on yhtä..

ISÄ,POIKA JA PYHÄ HENKI !

• Anonyymi

Aloittaja koen palavaa tarvetta kieltää uskoni, mutta mihin?
      Olisitko ystävällinen ja kertoisit senkin, että pääsisin kieltämään uskoni oikein olantakaa.

• En jaksa enempää kertoa, mutta fokus on se, että he tajuavat olleensa pakanallisessa harhassa, ja etsivät seurakunnan, jonka pää on Kristus, Jeesus.

• Anonyymi

En sanois noin, jos minussakin majailisi demoneita. On surullista, että synni pimentämät demonipesät jaksavat raakkua vuodesta toiseen... :(

• Anonyymi kirjoitti:

En sanois noin, jos minussakin majailisi demoneita. On surullista, että synni pimentämät demonipesät jaksavat raakkua vuodesta toiseen... :(

Tuliko jälleen tuomio, että saisit omista demoneista toisen legioonan päällesi.

• Anonyymi

Oletko ehkä ottanut pedonmerkin itseensä?

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko ehkä ottanut pedonmerkin itseensä?

Kerroppa Palstalle, mikä on pedon merkki?

• Anonyymi

Aloittaja, toivon että sinulla on uskovaisia ystäviä. Tarvitset heitä, kun kotiväkesi vaikuttaa harhailevan uskossaan. Rukoile, Jumala kuulee!

• Anonyymi

Ka, jumala ei kuule, koska jumalaa ei ole.

• Jeesuksella on valat, ei Jumalalla.
        Jumala ei ole koskaan sanonut sanaakaan pakanoille, saatikka jos on kysymyksessä vielä lahko?

Jeesus kuulee omiaan, uudestisyntyneitä, ei muiden omia.

Seurakuntani ja ystäväni ovat kaikki Kristuksen ihmisiä.

Kotonani on vain vaimo, eikä elä harhassa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Jeesuksella on valat, ei Jumalalla.
        Jumala ei ole koskaan sanonut sanaakaan pakanoille, saatikka jos on kysymyksessä vielä lahko?

Jeesus kuulee omiaan, uudestisyntyneitä, ei muiden omia.

Seurakuntani ja ystäväni ovat kaikki Kristuksen ihmisiä.

Kotonani on vain vaimo, eikä elä harhassa.

Miten sinä et lue Raamattua..Jumala puhui paljonkin ensin profeettojen ja sitten Poikansa kautta ja enkelit oli sanansaattajina monesti. Ei kai me uskottaisi Jumalaan jota emme edes tunne. Jeesus on Hänen Poika joka toi Isän tahdon tiettäväksi lopullisesti. Raamatussa se kaikki on, mutta eikai siellä kempleen vapiksessa sellaista lueta, vai?

• Anonyymi kirjoitti:

Miten sinä et lue Raamattua..Jumala puhui paljonkin ensin profeettojen ja sitten Poikansa kautta ja enkelit oli sanansaattajina monesti. Ei kai me uskottaisi Jumalaan jota emme edes tunne. Jeesus on Hänen Poika joka toi Isän tahdon tiettäväksi lopullisesti. Raamatussa se kaikki on, mutta eikai siellä kempleen vapiksessa sellaista lueta, vai?

Luen se verran, että Jumala on Jaakobin ja Iisakin Jumala, Vanhan Liiton Jumala, ja minä elän Uudessa liitossa, jossa Jeesuksella on KAIKKI valta.
        Laitan sen Sinunkin luettavaksi.
        '
        Matt 28.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Niin, Jeesus on meidän, Hänen seuraajiensa kanssa ikuistesi, Jumala on taas Israelin kanssa ja pelastaa heidät lopulta kaikki.
        Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

Kaikki uskoo Jumalaan, jopa saatanakin, mutta saatana ei tunnutta, kuten lestadiolainenkaan Jeesusta kaikkivaltiaaksi Herraksi.

Sitä en tiedä, luetaanko siellä, Kempeleen Vapiksella juuri tätä, mutta seurakunnassani, ja ennenkaikkijaan kotonani tutkin Kirjaa joka päivä, tunteja alkuteksteineen.

Miten sinulla?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Luen se verran, että Jumala on Jaakobin ja Iisakin Jumala, Vanhan Liiton Jumala, ja minä elän Uudessa liitossa, jossa Jeesuksella on KAIKKI valta.
        '
        Matt 28.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Niin, Jeesus on meidän, Hänen seuraajiensa kanssa ikuistesi, Jumala on taas Israelin kanssa ja pelastaa heidät lopulta kaikki.
        Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

Kaikki uskoo Jumalaan, jopa saatanakin, mutta saatana ei tunnutta, kuten lestadiolainenkaan Jeesusta kaikkivaltiaaksi Herraksi.

Sitä en tiedä, luetaanko siellä, Kempeleen Vapiksella juuri tätä, mutta seurakunnassani, ja ennenkaikkijaan kotonani tutkin Kirjaa joka päivä, tunteja alkuteksteineen.

Miten sinulla?

Isä ja Poika ovat yhtä. Jolla ei ole...
        Epäilen että se Jeesus jota sinä seuraat ei ole yhtä Isän kanssa. Sun Jeesuksella on hieman eri oppi kuin Isällä. Olet rohkea.

• Anonyymi kirjoitti:

Isä ja Poika ovat yhtä. Jolla ei ole...
        Epäilen että se Jeesus jota sinä seuraat ei ole yhtä Isän kanssa. Sun Jeesuksella on hieman eri oppi kuin Isällä. Olet rohkea.

Minä en epäile mitään, ja panen nyt tuon Johanneksen jakeen alkutekstillä, niin ei tarvitse Sinunkaan epäillä; Joh 10; 30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi?

Mutta sinun tulee tietää, että jolla ei ole Jeesusta, ei ole mitään suhdetta Isään Jumalaan.
        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Jos Sinä et seuraa Jeesus, vai oletko ylipäätään edes löytänyt Hänet ja ottanut Kasteen upottamalla, niin luuletko, että Jumala edes tuntee Sinut?

Kerro, missä oppini Jeesuksessa, koskien Jumalaan on pielessä.
        Raamatun kohta riittää.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

'
        Matt 28.

Miten sinulla?

Ei Jumala ole jäänyt eläkkeelle ja siksi luovuttanut valtaa Jeesukselle, vaan Jeesus on kyllä seurakunnan pää, mutta Jeesuksen pää on Jumala. Kyllä me samaa Jumalaa rukoilemme kuin Israelilaisetkin, jos sinä et Häneen usko niin älä, ei mikään pakko ole. Jeesus on ovi Jumalan luokse, mutta te jeesustelijat olette jumiutuneen palvomaan ovea, ettekä uskalla astua siitä sisälle Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei Jumala ole jäänyt eläkkeelle ja siksi luovuttanut valtaa Jeesukselle, vaan Jeesus on kyllä seurakunnan pää, mutta Jeesuksen pää on Jumala. Kyllä me samaa Jumalaa rukoilemme kuin Israelilaisetkin, jos sinä et Häneen usko niin älä, ei mikään pakko ole. Jeesus on ovi Jumalan luokse, mutta te jeesustelijat olette jumiutuneen palvomaan ovea, ettekä uskalla astua siitä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Olette te pimeitä hermeneuttisesti, lestadiolaiset? Hävettää puolestanne.
        Yksi Uuden testamentin merkityksellisimpiä asioita, kun Jumala luovuttaa kaikkein valtansa Pojalleen, luvatulle Messialle, Jeesukselle.'
        Tavaappa seuraava jae kokonaisuus, niin mitä se Sinulle merkitsee.

Otetaan jae kerrallaan, että jäisi päähäsi edes jotain:
        Matt, 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Miltä tuntuu, kun Valta on annettu Jumalan toimesta VAIN HÄNELLE, ei edes lestadiolaisille.
        Asia on mainittu myös Matt. 11:27, mutta voit lukea sen yhdessä puhvelien kanssa.
        Myös VT on reagoinut asiaan VAHVISTUKSEA Dan. 7:14!, Joten se tuli jo esille Jumalan Vallan aikana.

Jatkuu; 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Sinnekään ei valitse Jumala porukkaa, ainoastaan kaikkivaltias Jeesus, joten Teokratioilla ei ole mahiksia.

Eikö olekin outoa ja ihmeellistä, sillä Jeesus luovuttaa vallan Isälleen, silloin kun Uusi Jerusalem on Israelissa.
        1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

Hieman ristiriita, miten Jeesus luovuttaisi kaiken vallan, mahdin ja voiman, ellei sitä olisi Hänelle annettu.

Voit myös lukea itse, kun Jumalan Valtakunta tulee, Uutena Jerusalemina, josta Ilm 21; 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Josko jotain tarttuisi.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Olette te pimeitä hermeneuttisesti, lestadiolaiset? Hävettää puolestanne.
        Yksi Uuden testamentin merkityksellisimpiä asioita, kun Jumala luovuttaa kaikkein valtansa Pojalleen, luvatulle Messialle, Jeesukselle.'
        Tavaappa seuraava jae kokonaisuus, niin mitä se Sinulle merkitsee.

Otetaan jae kerrallaan, että jäisi päähäsi edes jotain:
        Matt, 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Miltä tuntuu, kun Valta on annettu Jumalan toimesta VAIN HÄNELLE, ei edes lestadiolaisille.
        Asia on mainittu myös Matt. 11:27, mutta voit lukea sen yhdessä puhvelien kanssa.
        Myös VT on reagoinut asiaan VAHVISTUKSEA Dan. 7:14!, Joten se tuli jo esille Jumalan Vallan aikana.

Jatkuu; 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Sinnekään ei valitse Jumala porukkaa, ainoastaan kaikkivaltias Jeesus, joten Teokratioilla ei ole mahiksia.

Eikö olekin outoa ja ihmeellistä, sillä Jeesus luovuttaa vallan Isälleen, silloin kun Uusi Jerusalem on Israelissa.
        1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

Hieman ristiriita, miten Jeesus luovuttaisi kaiken vallan, mahdin ja voiman, ellei sitä olisi Hänelle annettu.

Voit myös lukea itse, kun Jumalan Valtakunta tulee, Uutena Jerusalemina, josta Ilm 21; 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Josko jotain tarttuisi.

Sinä et näe asioita oikiasa valosa, kosk demonit päässäsi estää sen.

• Anonyymi

Minusta taas entisenä vl- uskovaisena on tuntunut siltä, että uskovaiset kieltävät minun uskoni.
      Minä en saisi uskoa kai enää Jumalaan ja Jeesukseen ollenkaan kun eiväthän ns. kirkkouskovaisetkaan ole vl- uskovaisille kuin tekopyhiä ja omavanhurskaita ihmisiä.
      Jotkut vl- uskosta luopuneet ovatkin eronneet myös kirkosta.
      Itsekin olen pohtinut tätä kirkkoon kuulumista, että erotako vai ei.
      Miksipä kuulua kirkkoon ja maksaa kirkollisveroja jos ikänsä on saanut kuulla, että vain " oikeat" uskovaiset ja vl- opin mukaiseen elämään pystyvät pääsevät taivaaseen.

• Lahkohan on eksklusiivinen, jonka Jeesus panee vasempaan jonoon, ja sanoo; Matteuksen evankeliumi. 25:12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä.'

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Lahkohan on eksklusiivinen, jonka Jeesus panee vasempaan jonoon, ja sanoo; Matteuksen evankeliumi. 25:12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä.'

Lopeta harhapastori tuo saalemin sukeltajien jankutus.

• Anonyymi kirjoitti:

Lopeta harhapastori tuo saalemin sukeltajien jankutus.

Kerro yksikään asian, jossa olen väärässä, Raamatun mukaan. Maksan jokaisesta.

• Anonyymi

On kirkkoon kuitenkin hyvä kuulua, vaikka siellä ei kaikki olekaan uskovaisia. Mieti ja rukoile rauhassa, kyllä Jumala sinuakin muistaa vielä. Jumalan siunausta!

• Anonyymi kirjoitti:

On kirkkoon kuitenkin hyvä kuulua, vaikka siellä ei kaikki olekaan uskovaisia. Mieti ja rukoile rauhassa, kyllä Jumala sinuakin muistaa vielä. Jumalan siunausta!

Voi. Voihan kuulua vaikka KePuun, mutta kristilliset seurakunnat toimivat Kristillisyydessä, oppi on enemmän kohdallaan, eikä vihi homopareja.
        Olen Jeesuksen seuraaja, asia joka pelastaa.
        Kerrotko UT;n pelästyksen, kuka sen tekee, sitä rukoilen ja ylistän.

• Anonyymi

Intiassa on sellainenkin käsitys että ennen kuin usko voi olla puhdasta pitää olla loukkauksiin syyllistymisen elämänvaihe.
      En nyt sen tarkemmin kuvaa asiaa eli loukkausten laatua.

0. Pyhyys = mahdoton lähes kaikille
      1. Rakkaus = laittomuuden tähden kylmennyt
      2. Toivo = Väärän profeetan saastuttama
      3. Usko = YHÄ MAHDOLLISTA PUHDAS VILPITÖN USKO, VAIKKA LOUKKAUKSIEN KAUTTA
      4. Oikeus = Vitsaukset välttämättömät, covind rutto, sota, nälkä-inflaatio, pedot jne. Vain näiden kautta oikeus käy toteen.
      5. Laupeus = Vähenee ja 10 sarvinen Ravana peto salaa vainoo hurskaita tehden laupeuden teot harvinaisiksi
      6. Totuus = Puolittain mahdollinen, Lännessä Totuus nousee, Idässä laskee
      7. Rauha = Mahdollinen lyhyinä välirauhan jaksoina

Jne.

• Anonyymi

Ilmestyskirja on siis kuvaus jokaisen uskovan ihmisen elämästä.

• Anonyymi

Taidan elää tuota 4 kohtaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ilmestyskirja on siis kuvaus jokaisen uskovan ihmisen elämästä.

Missä siellä?

• Anonyymi

Siksi koska raamattu niin sanoo.

• Anonyymi

"Miksi niin moni kieltää uskon, vaikka aika on todella paha!"

Siksi kun luomistyö on mennyt pahasti pieleen.

• Anonyymi

Enempi kuin pahasti pieleen.

• Anonyymi

Myös pelastus suunitelma on mennyt pahasti pieleen.

• Mitä tekemistä luomisella on uskon kanssa, laita siihen faktaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Myös pelastus suunitelma on mennyt pahasti pieleen.

On, jos Wellujen mukana kulkee. Pahasti pieleen.

• Anonyymi

Siltä tämä kokonais tilanne näyttäs että joku asia on pahasti pielessä.

• Anonyymi

Itse et ole maailmaa hylännyt. Eikö lestadiolaiset ole kieltäneet tv:n katselun juuri sen vuoksi että se luo dystooppisen tulevaisuuden huolineen? Miksi tunnet huolta ja epävarmuutta, voisit yrittää elää nykyhetkessä ja vain omaa elämääsi. Ei meillä mitään ongelmia ole. Odottelemme lunta ja talvea, pääsee sitten tekemään sitä mitä talvisin tehdään. Synkkä maailmasi muuttuu paremmaksi vain jos muutut itse. Jos nimittäin itse haluat.

• Anonyymi

Aika on paha ja uskovaisuus tai sen esittäminen olisi vain yksi riesa ja rasitus lisää.

• Anonyymi

Lainaus:
      ”Ajan pahuus on todiste siitä, että jumalaa saati jeesusta ei vain ole eikä ole koskaan ollutkaan.
      Jatkakaa te lessut ja muidenkin lahkojen edustajat rukoilua. Ei siitä kyllä mitään hyötyä ole.”

Miten niin aikamme pahuus on mielestäsi todiste siitä, ettei Jeesusta ja Jumalaa ole?
      Asia on täysin päinvastoin. Tietenkin ymmärrän ettet ymmärrä asioita hengellisestä näkökulmasta. Et muuten esittäisi tuonkaltaista.
      Raamattu juurikin osoittaa että aikakautemme kuohunta kaikkialla on selvä todiste jostain lähitulevaisuudessa tapahtuvasta suuresta mullistuksesta, joka kohtaa koko asuttua maata. Sen jokaista yksilöä. Tämä tapahtuma on Jeesuksen toinen tulemus, jossa hän tulee voittamattoman enkeliarmeijan johtajana tuomaan tuomion ihmiskunnalle synneistämme ja teoista, joita olemme tehneet elämämme aikana.
      Joten sinun ja koko ihmiskunnan tulevaisuus on vaakalaudalla Jumalan edessä uskottepa siihen tai ette.
      Jumala on nähnyt kaiken mitä olemme elämässämme tehneet tai jättäneet tekemättä. Hän on tietoinen salaisimmistakin synneistämme joita ehkä olemme onnistuneet menestyksellisesti salaamaan tähän asti. Kaikki on täysin alastonta hänen kaikkinäkevien silmäinsä edessä.
      Pian Jeesus tulee. Toivon totisesti että olet silloin valmis kohtaamaan tuomarisi.

• Anonyymi

"Pian Jeesus tulee."
        Tätä ollaanki toitotte jo lähes sata vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pian Jeesus tulee."
        Tätä ollaanki toitotte jo lähes sata vuotta.

Mie tulin eilen. Ajattelin tulla myös tännään.
        Se tuleminen tuntuu niin pirun hyvälle : )

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mie tulin eilen. Ajattelin tulla myös tännään.
        Se tuleminen tuntuu niin pirun hyvälle : )

tulee myös aika jolloin tuleminen on kivuliasta jopa ihan tulematonta, eli kannattaa varautua siihenkin tulemiseen hyvissä ajoin, koska se on ainut joka tulee varmasti !

• Anonyymi

Lue alottaja matteus 24.Jos sulleki vähä selkenis tää asia.

• Anonyymi

Suurin syy on yhteisön historiassa tapahtuneet hirvittävät täysin syyttömiä kohtaan tapahtuneet väärinkäytökset, joita ei ole korjattu tähän päivään mennessä. Väärintekijöitä on jopa puhujina. Voiko asiansa korjaamatta jättänyt henkilö saarnata muille? Mihin voi luottaa?

• Anonyymi

"Voiko asiansa korjaamatta jättänyt henkilö saarnata muille? Mihin voi luottaa?"

Ei mihinkään voi luottaa. Nykyään pitää itse tietää ketä voi kuunnella. Hoitotaustaiset phujat tulisi välittömästi vapauttaa tehtävästään, jos eivät itse ymmärrä /ole ymmärrtäneet pyytää vapautusta.

• Anonyymi

Saankohan minäkin veilä uskoa anteeksi sen, että kuuluin yli 20 vuotta vanhoillislestaadiolaiseen lahkoon?

• Anonyymi

Nin, edelleen pyydän anteeksi VL-lahkoon kuulumistani. Saanko siis moisen synnin anteeksi?
        Lieventävänä asianhaarana olkoon se, että satuin syntymään VL-lahkolaiseen perheeseen, enkä siis saanut itse valita lahkoa/ lahkottomuutta.
        Kovasti kyllä kadun lahkon parissa tuhlattuja vuosia.
        Onneksi olen sittemmin kokenut valaistumisen, ja pysyn nykyään mahdollisimman kaukana lahkosta ja lahkolaisista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nin, edelleen pyydän anteeksi VL-lahkoon kuulumistani. Saanko siis moisen synnin anteeksi?
        Lieventävänä asianhaarana olkoon se, että satuin syntymään VL-lahkolaiseen perheeseen, enkä siis saanut itse valita lahkoa/ lahkottomuutta.
        Kovasti kyllä kadun lahkon parissa tuhlattuja vuosia.
        Onneksi olen sittemmin kokenut valaistumisen, ja pysyn nykyään mahdollisimman kaukana lahkosta ja lahkolaisista.

Oletko sen jälkeen upotettu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sen jälkeen upotettu?

Olen upottanut itseäni n. 20 cm toiseen. Riittääkö se?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut härkeyksiä, veli kallis!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se ollut niin että miehen 20centtiä on 12centtiä.

• Anonyymi

Eihän yläkerran ukolta ole koskaan tullut kenellekkään mitää apua vaikka mummeli on rukoillut ja kerjännyt vuosikymmeniä .

• Anonyymi

Kyll siltikin kannatta jatkaa sitä rukkoilua. Lottovoittokin ossuu joskus kohilleen.
        Mummelin kannattaa siis jatka almujen panoa sinne RY:n pohjattomaan kolehtiin.

• Jeesuksen antamassa tehtävässä toimivana sanon ja joskus jyrisenkin kun tarve ja aika on ,että Rakkaat Jeesuksen omat ...Nyt on se vaihe jolloin on luopumuksen aika.
      Villitykset maailmassa ovat suurempia kuin joidenkin Rakkaus Totuuteen.
      Synnittömiä ei olla kukaan ,mutta joillakin se elämä on niin tyhjää , että kaikki muu paitsi Jumala merkitsee jotain. Se on turhaa ja tyhjää ,mutta niin vain käy joillekkin.

• Anonyymi

Ne jotka kestää lopuun asti,Pelastuvat.

• Anonyymi

Kaikki vaan pitkäniemeen täältä toilailemasta.

• Anonyymi

uskovainen naapuriperhe laitto kaikille lapsilleen korvikset liekö uhmatakseen tai jotain. Aikoivat yhä käydä seuroissa. Kyssyin, mitä järkeä tollasesa tahallisesa provoilusa, ni vastas, että kukaan ei voi meiltä evätä seuroihin tulua. No hyvä, että tulevat, jos tulevat, mutta tota korvisprovoilua en ymmärrä. Ketä hyödyttää tollanen, jolla yritettään vaan aiheuttaa turhaa hämmennystä. Lapsellista touhua. Eiväthän nuo voi olla sydämestään saakka uskomasa, jos tollaseen pittää lähteä…..

• Anonyymi

Toteuttaa lopunaikojen ennustuksia.Ei täässä sen kummempaa tapahdu.Olosuhteiden pakosta niitä on joittenki pakko toteuttaa.

• Anonyymi

Tässä kylällä nelisen vuotta sitte suurperhe eros lestadiolaisuudesta ja korviksia rupes tuleen lähes kaikkien korviin mutta ei ne enää seuroihin menneet vaan tansseihin.
        Perheen isäntäki neljässä vuodessa kasvattunt aikamoisen kaljamahan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toteuttaa lopunaikojen ennustuksia.Ei täässä sen kummempaa tapahdu.Olosuhteiden pakosta niitä on joittenki pakko toteuttaa.

Näin on! Raamatuissa sanotaan, jotta lopun aikoina uskovaisillakin on korvikset.

• Anonyymi

Sama tulee mieleen hoitokokousten hoitajista, jos ihmisiä arvostellaan ulkonaisen olemuksen ja käyttäytymisen perusteella. Mitä järkeä hoitajien on? Korvisten käyttäjät ovat rehellisesti mitä ovat ja sitä pidän enemmän uskovaisen toimintana /tuntomerkkinä kuin hoitajien toimintaa /salattua epärehellistä kaksinaamaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama tulee mieleen hoitokokousten hoitajista, jos ihmisiä arvostellaan ulkonaisen olemuksen ja käyttäytymisen perusteella. Mitä järkeä hoitajien on? Korvisten käyttäjät ovat rehellisesti mitä ovat ja sitä pidän enemmän uskovaisen toimintana /tuntomerkkinä kuin hoitajien toimintaa /salattua epärehellistä kaksinaamaisuutta.

Seuratilaisuuksissa käymättömyys ei ole merkki uskon kieltämisestä - päinvastoin. Hslu säilyttää se. Tälläkin palstalla on kirjoitettu vieläpä pitkän kokemuksen perusteella siitä, että vl pyytää harvemmin anteeksi siltä, jota on loukannut kuin yhteisön ulkopuolinen. Asiat voi kuulemma korjata seurapenkissä istumalla yleisestä saarnasta. Eikä niitä saa enää muistella. Kun tuntee noita pitkänokkaisia juoruakkoja ja -äijiä, niin ei kyllä halua samoihin seuroihin. Heidän näkeminen puistattaa. He toimivat väärin.

• Anonyymi

Ihmiset eivät usko, ennenkuin näkevät ja silloin saattaa olla myöhäistä!

• Anonyymi

Vaikka ihminen näkisi ei se takaa pelastusta.

• Anonyymi

Tätä en itekään ymmärrä. Monet vakaatkin kristityt ovat luopuneet uskostaan, vaikka maailman tilanne on todella vakava. En ymmärrä tätä aikaa.

• Anonyymi

Niin vakaat ja vakaat.
        Jos vaellus on päältä päin näyttänyt vakaalta mutta ei me nähä miten ne asiat sielä sisimmässä on.

• Anonyymi

Aika moni naiseläjä kieltää pahoina päivinä Uskon!

• Anonyymi

Tässä yhteinen pakopaikka: HYVÄ OLO. Kiihottava kimppa. Pissaleikkiä. Kimppakiva on Suomen yleisin seksifantasia. Kerromme, miten se onnistuu käytännössä. Ryhmäseksi on nyt in.

2.Timoteuksen kirje: 3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
      3:2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
      3:3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
      3:4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
      3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
      Kirkko on nykyää Jeesus viihdettä ja Jeesus riehaa, ilman Jeesusta.

Vai ei Raamattu pidä paikkaansa? Kuka väittää vastaan?

• Anonyymi

Kukaan ei voi olla sata varma ketkä ovat tulleet Jeesuksen valituiksi,Koska kukaan ei voi tarkistaa elämän kirjasta ketkä ovat tulleeet Jeesuksen valituiksi.

• Anonyymi

Sitä ei tiedä kukaan muu kuin Jumala - ei mikään maanpäällinen seurakunta. Ihmiset eivåt ole ihmisille rehellisiä.

• Anonyymi

Jeesus on jo vallinnut sinut kun sinä olet syntynyt. Otatko valinnan vastaa? Jos otat sen vastaan, se on Jeesuksen valintatapa. Ja oikeudenmukainen, voiko olla paremmin oikeudenmukaisempi valinta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on jo vallinnut sinut kun sinä olet syntynyt. Otatko valinnan vastaa? Jos otat sen vastaan, se on Jeesuksen valintatapa. Ja oikeudenmukainen, voiko olla paremmin oikeudenmukaisempi valinta?

Niin onhan moniki ottanut valinnan vastaan,Mutta maailman viettelykset ovat kuiteski olleet niin voimakkaita että ei ole jaksanut pitää niin sanotusti pelastus renkaasta kiinni.
        Nytkin on menossa niin paha maailman myrsky että heikompia tippuu ku säkkejä pois pelastuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä haluaisin olla joulupukin oma. jeesus on niin last season. Se on jo nähty.

• Anonyymi

Ka, väki alkaa tajuamaan, ettei mitään jeesusta tahi jumalaa yksinkertaisesti ole olemassa.
      Siksi niin moni jättäävl-lahkon taakseen.

• Anonyymi

Syyn ja seurauksen laki on olemassa jonka puitteissa koko maailmankaikkeus on.
      Se on henkinen ja fyysinen. Myös ihmisen käyttöjärjestelmä on syyn ja seurauksen sen alaisena.
      Se on Jumala luonnut ja hyvän elämäntavan ilmoittanut Raamatussa, toisesta luomakunnasta, joka on aina ollut valmiina.
      Joka alkaa tuntea sisäisesti Jeesuksen Kristuksen hänestä tulee ylen onnellinen, autuas.
      Oikean tiedon saa kun sitä noudattaa.

• Anonyymi

Jos omatunto on käytännössä täysin kuollut ei siinä varmaan ole ongelmia luopua uskosta vaikka maailman tilenne on kuin vakava tahansa.Mutta ei tässä tapuksessa enää mistään uskosta edes luovuta vaan eläman tavasta.

• Anonyymi

"Jos omatunto on käytännössä täysin kuollut"

Koskenee hoitokokousten hoitajia joita on useaan kertaan kehotettu korjaamaan tekonsa, mutta he eivät ole korjanneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos omatunto on käytännössä täysin kuollut"

Koskenee hoitokokousten hoitajia joita on useaan kertaan kehotettu korjaamaan tekonsa, mutta he eivät ole korjanneet.

Luopio on henkilö, jolla ei ole omatuntoa.

• Anonyymi

Jos luopuu uskosta mutta ei ole Jeesuksen valittu niin ei siinä mitään menetä.
      Uskosta ei ole mitään hyötyä jos ei pääse Jeesuksen valituksi.
      Nämä luopiot ovat siis omanlaisia pelinappuloita tässä juonessa mukana jotta Raamatun ennustukset toteutuvat.

• Anonyymi

Voi ei, enkö minä ei-uskovaisena pääsekään jeesuksen valituksi, jeesuksen morsiameksi?
        Olen mies.

• Anonyymi

Eikö muut pelkää, kun niin moni kieltää uskon tällaisena aikana?

Jos ymmärrät,me uskomme mutta emme ole lahkossa yms.
      Me olemme silti olemassa ja me uskomme !
      Minä en edes kuulu kirkkoon,silti uskon !
      Sanoiko Kristus,että seuraa Kristin uskoa EI !
      Hän sanoi,seuraa minua (KRISTUS) !
      Minun omaa uskoani ei mikään voi voittaa,koska Kristus on herrani !
      Jokainen on Isän luoma,oli se mistä vain ja suuntaus ,mutta heidän pitää ottaa Rakkaus sydämmeen.
      Kuka pääsee Taivaaseen,jotkut hyvin vanhat sielut jotka on matkansa jo tehneet ja oppineet.
      Elämä on koulu,jos et opi mitä on tarkoitus niin matkasi jatkuu palaamisen.
      Yleensä murhaajat ja pahan tekijät palaavat nopeasti,koska elämä opettaa ja on opittava se ykseys joskus mitä oli kun ihmiset joutuivat pois paratiisista.
      On opittava >RAKKAUS !

• Anonyymi

Erityisen huolissani olen ihan omista sisaruksistani, joista niin moni on uskonsa jättänyt.

Ei usko ole Lestaadiolaisuus !! Se on hieman erillainen,ilman vailla vapautta.
      En usko,että he ovat jättäneet uskon mutta he ovat vapautuneet !!
      Uskon pitää olla Rakkautta,ilman ehtoja !
      Ja kuka sen ymmärtää on oikeassa !

• MIhin he ovat menettäneet uskonsa?
        Jos sisaruksesi ovat menettäneet uskonsa vl-valheisiin, niin voin vain onnitella heitä!

• Anonyymi

Mennään raamatun käsikirjoituksen mukaan.vapaa tahto on suurimmaksi osaksi humpuukia.teatteria on tää koko paska.

• Anonyymi

Jo otsikko on kummalinen. Uskon kieltäminen? Mitä se oikeasti voi olla? Uskoo tai ei, mitä siinä on kieltämässä? Aika outoa. Ja muutenkin, jos sanoo uskovansa, kertoo epäilevänsä yhtälailla.

Miksi ette vain eläisi päivä kerrallaan, katselisitte ymärillenne avoimin mielin ja olisitte omana itsenänne? Otatte vastaan sen mitä vastaan tulee. Eikö tämä olekaan kristillisyyden sisältö? Ja onko sille pakko nimeä antaa. Tulette tuomitsemaan enkeleitä jos vaaditte kaikilta samaa uskon tunnustamista.

Ei pidä kieltää elämää toisilta eikä itseltä. Se ei ole tervettä.

• Anonyymi

Ei sitä pahaa ole kun,Sehän on vain puutostila hyvästä.

• Nyt on uskosta luopumumisen aika...Suuri luopumus.
      Nyt katsotaan mille perustalle uskontalo on rakennettu ku tulva on alkanut.
      Kenen talo kestää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      282
      5308
    2. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      68
      5248
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      96
      4015
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      52
      2830
    5. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      22
      2417
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      119
      2040
    7. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      47
      2000
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      99
      1727
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      72
      1261
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      154
      1108
    Aihe