Laiton menettely

Anonyymi-ap

idTurvan puhelinmarkkinoinnista on varmaan muillakin kokemuksia. Tulee soitto ja puhutaan identiteettivarkauksista ym. Jos vastaaja on kiinnostunut, niin kysellään henkilötiedot ja e-mail osoite. Jonkun ajan kuluttua tulee linkki puhelimeen, jonka kautta "asiakas" voi rekisteröityä ja aktivoida palvelun. Jos "asiakas" lisätietoa hankittuaan päättääkin, ettei tarvitse ko. palvelua, niin firmaan ei saa mitään kautta yhteyttä. Jonkun ajan kuluttua tulee "huomautuslasku" postissa, jossa heidän e-mail osoite ja puh.nro. Kun koittaa soittaa puhelimeen, niin aina vaan automaatti päällä ja stop. Kun kirjoittaa e-mailia ja kertoo, ettei tarvitse ko. palvelua ja pyytää henkilötietojen poistoa, niin tulee kerran vastaus, että "tilaus" on määräaikainen (1 vuosi). Kun vie asian kuluttajaneuvontaan ja sieltä lähetetään vastapuolelle oikein lakitekstiä, niin eivät vaivaudu edes vastaamaan, vaan jatkavat sinnikkäästi laskujen lähettelyä perintätoimisto Debito Oy:n kautta. Heillä ainakin, joku postilokero Espoossa. Ei ole tiedossa ketkä tällaista laitonta hommaa pyörittävät...onkohan Virossa. Oikeusministeriön sivuilta voi lukea, että ko. toiminnasta voidaan määrätä seuraamus maksu...niin pitäisi tehdäkin. Tällainen kauppa vaatii kirjallisen vahvistuksen. Samanlaisia firmoja ennenkin toiminut,,oliko Lavarto, joka sai toiminnastaan montakin rikossyytettä. Taitaa olla samaa porukkaa...nimeä vaan vaihdettu. Asiasta on tehty rikosilmoitus poliisille..saa nähdä saadaanko tekijöitä kiinni. Aluehallintoviraston pitäisi antaa tällaiselle toiminnalle välittömästi kielto ja niille, joita on koitettu tällä tavoin rahastaa pitäisi maksaa korvauksia aiheutetusta haitasta ja harmista. Niin heidän palveluun kuuluu e-mailin ja puhelimen seuranta...mitähän pitää sisällään. Lisäpalvelua saa kun antaa pankki/luottokorttitiedot....eipä tulisi mieleenkään. Taitaapi firman nimeksi sopia paremmin idTurvaton. Tällainen bisnes on suoraan sanottuna perseestä. Kommentoi!

2

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, huijarit metsästää vanhempaa porukkaa, ja pystyvät soitteleen myös salaisiin Puh. numeroihin. Toiminnasta pitää määrätä rangaistukset ja asianosaisille maksaa korvauksia haitanteosta...muuten se jatkuu ja jatkuu.

    • Anonyymi

      Sinä toimit laittomasti, jos maksat rikollisille euronkin.

      Yritys huijata ei ole Suomessa laitonta!

      Älkää koskaan maksako mitään. Laskujen kiistäminen riittää. Jajos ette edes ole saaneet laskuja ja huomautuksia, teitä uskotaan oikeudessa. Siksi oikeudenkäyntiä ei koskaan tule. Ei ole poikkeusta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe