Mistäs tämä kertoo? Olen googlettanut, mutta en hirveästi löydä tietoa. Onko moottori paskana vai menossa?
Kyseessä farmari, v 2012 ja ajettu n. 117000km. Ilmoitustekstissä. "Auto toimii ja kulkee normaalisti, mutta moottorista kuuluu tyhjäkäynnillä naputtava/nakuttava ääni, joka vaimenee ja "häviää" kierroksilla, ns. "Piston Slap" ilmiö. Jossakin männäntapissa tai helmassa ehkä pieni välys. Ei ainakaan toistaiseksi vaikuta toimintaan tai katsastukseen eikä pala vikavaloja.
Onko täys pommi ja mitä remppaa joutuisi ainakin tekemään??
Piston slap
4
996
Vastaukset
- Anonyymi
jos olet googlettanut kyseistä asiaa etkä ole löytänyt hirveästi tietoa,niin mitä tietoa mahdat oikein etsiä? asiasta kun löytyy tietoa vaikka kuinka paljon.
- Anonyymi
En itse löytänyt lähinnä kun jonkun vanhan keskustelun vuodelta 2012 ja englannin kielisiä YouTubevideoita. En tiedä onko tekniikka muuttunut siitä. Lähinnä haluaisin tietää, että kannattaa jättää sellainen auto suosiolla väliin? Tuleeko kallis remontti? Ja moottoriremontti vai pystyykö vaan ajamaan, jos äänet eivät häiritse? Nakutus.... Kakkos autoksi mietin.
- Anonyymi
Jos et saa suurkiitoksella niin jätä väliin. Ehjä kone ei kolise, ja korjaaminen on iso ja kallis remontti.
- Anonyymi
Parhaassa tapauksessa saattaisi olla hydraulinen venttiilivälysten tasain, joka vähän jumittaa, joutokäynnillä venttiiivälys liian iso jolloin naputtaa, mutta korkeammilla kierroksilla öljynpaine sen verran suurempi, että välys häviää.
Huonommassa tapauksessa esim. kiertokangen laakeri, kohta kanki tulossa lohkon läpi ihmettelemään mitä ulkomaailmassa tapahtuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa683971Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen212271Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4421956Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1641801- 1081176
Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p911166Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m2361115Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘33937En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37788Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa
Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina166740