Korvien, nielun ja nenän kutina yöllä

Anonyymi-ap

Hei onko kenelläkään muulla ollut vastaavia?

Minulla on ollut viimeiset 6 ehkä jopa 8? vuotta kutinaa korvissa, nielussa ja nenässä välillä aamuyön aikana. Oireet ilmenevät epäsäännöllisesti yön aikana. Joskus viikottain, kuukausittain tai harvemmin. Kutinan tiheys on kuitenkin viime aikoina tihentynyt. Oireita ilmenee aina talven lopussa ja jatkunut talven alkuun. Kun kutina alkaa, viimeisimpänä mukaan tulee myös nenän vuotaminen ja se vuotaa kovasti!

Oireisiin on auttanut jotenkin allergialääke jonka ostin apteekista ei siis aina, mutta en syö sitä säännöllisesti koska oireita ei tule koko ajan. Nykyään kutina tulee ehkä joka neljas päivä. Kutina on todella hirveä riesa koska en enää pysty nukkumaan kun tähän herään. Yleensä joudun lyhentämään uniani 2-3 tuntia tai menen takaisin nukkumaan kun kutina häviää tai otan myöhemmin päikkärit (koska olen niin hemmetin väsynyt).

Lääkärissä olen käynyt mutta tuntuu että lääkärit eivät oikein sano asiaan mitään. Mainitsevat vain siitepölyallergian, mutta siitepölyä ei ole enää tässä vaiheessa vuotta! Yksi lääkäri mainitsi vaseliinin laittamisen korvakäytävään mutta tämä ei ollut oikein apu ongelmaan eikä nielun ja nenän kutinaan.

Allergioita minulla ei oikein ole, eläimille olen allerginen mutta minulla ei ole lemmikkejä. Pesen petivaatteet kerran viikossa ja olen siivonnut makuuhuoneen aina pölyttömäksi, mutta sekään ei ole auttanut. Olen yrittänyt miettiä mikä tämän aiheuttaisi koska oireet ovat allergian kaltaisia. Minulla ei kuitenkaan ole mitään silmien vuotamista tai kutinaa jota joka allergia-artikkeli mainitsee oireeksi.

Jos jollakin olisi jotain omia kokemuksia tai vinkkejä mikä auttaisi/sinulle on auttanut tai mikä on ollut syynä samankaltaiseen ongelmaan?

1

731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nenän kutinaa ei ole ollut. Korvien kutinaa on joskus. Nielun kutinaa sensijaan tämän tästä. Nousen istumaan ja yskin tekoyskää. Hörppään vettä. En tiedä auttaako ne mutta jossain vaiheessa kutitus menee ohi. Keljua on. Ajattelen aina ettei voi olla mahdottoman vakavaa kun on kumminkin aikoja että ei kutita. En ole pystynyt määrittelemään, johtuuko joistain aineista. Myös äidilläni on sama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      152
      8913
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2649
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      48
      2427
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2427
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1833
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1827
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1723
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      45
      1259
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1136
    Aihe