VESIMIEHEN AIKA ???!!

KYSYJÄ

MITÄ MERKITSEE KÄYTÄNNÖSSÄ TÄHTITAIVAALLA
SE, ETTÄ OLEMME JUURI SIIRTYNEET KALAN AJASTA
VESIMIEHEEN NOIN 2000 VUODEKSI?
MIKÄ SIIS TAIVAALLA ON MUUTTUNUT???

22

4556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Triton

Koska yksi kausi kestää balttiarallaa 2160 v, ja jos oletetaan että Kalojen aika alkoi olemattomana vuonna nolla, taikka vaikka oletetun Jeesuksen oletetusta syntymästä esmes vuonna 7 eaa, tai sitten Jerusalemin tuhosta noin 70 jaa, niin ei olla vielä siirrytty Vesimiehen aikaan.

Eiköhän tämä nykyinen hysteerinen meno sovi paremminkin "lopun ajoiksi", eikä minkään uuden aikakauden aluksi. Vesimiehen käsittääkseni pitäisi olla älyllinen ja suvaitsevainen merkki, ja maaimassahan vain kaikenlaisten uskontojen ja oppien kanssa vouhottaminen lisääntyy. Kalaa se vielä on, usko pois.

(Ja kaudethan tulevat siitä että Maan akseli piirtää tavallaan ympyrää, koska Maa pyörii akseli horottaen kuin hyrrä. Tämä ympyrä kestää tuon noin 12 x 2160 v ja sen aikana kevätpäiväntasauspiste siirtyy merkistä toiseen.)

• .......

Minä uskon uuden ajan alkavan. Uskon että ihmiset alkavat pikkuhiljaa käsittää oikeasti tärkeitä asioita, kuten luonnonsuojelun tärkeyden, muiden ihmisten auttamisen, hätää kärsivien köyhempien auttamisen, yhteen hiileen puhaltamisen, yhdessä ongelmien ratkaisemisen jne.. Vesimies on idealisti, ryhmässä toimija ja tulevaisuuteen päin katsoja. Vesimiehen aikaan sopisi se että ihmiset alkavat ymmärtämään tärkeitä asioita ja yhdessä toimimisen idean. Yhdessä saamme enemmän aikaan hyvää.

• Astron

Luin muistaakseni niistä veda-astrologian linkeistä, että vesimiehen ajan alkuun on vielä noin 150-300 vuotta.

Jos tarkat vuosimäärät jätetäänkin pois, niin ei ole kuitenkaan kovin todennäköistä, että kukaan meistä tuota aikaa näkee. :-(

• Gandhi

Mitä ihan oikeasti merkittävää tai mullistavaa tapahtui kun viimeksi siirryttiin uuteen aikaan. Jos oletetaan että se liittyyi ajanlaskun alkuun tai Jeesuksen syntymään (siis oletetaan) niin eihän sillä nyt ollut vaikutusta kuin korkeintaan välimeren alueella. Ajanlaskua on niin monenlaista ja eikö vaikkapa Muhammed, Buddha tai Konfutse kelpaa ajanjakson alun mittareiksi. Pitää olla jotain konkreettisempaa kuin kulttuurisidonnaiset profeetat tai vain se että maapallon akseli kiertyy ja MEISTÄ näyttää siltä, että aurinko muka siirtyy johonkin kohtaan.

Jossain puhutaan vuodesta 2012 ja jossain nyt vaikka 2160 ja kaikea siltä väliltä. Ota nyt sitten taas näistä ennusteluista selvää. Vuosi 2000 oli ainakin valtava katastrofi ihmiskunnalle ja uuden alku, kuten huomasimme.

• Triton
        Gandhi kirjoitti:

Mitä ihan oikeasti merkittävää tai mullistavaa tapahtui kun viimeksi siirryttiin uuteen aikaan. Jos oletetaan että se liittyyi ajanlaskun alkuun tai Jeesuksen syntymään (siis oletetaan) niin eihän sillä nyt ollut vaikutusta kuin korkeintaan välimeren alueella. Ajanlaskua on niin monenlaista ja eikö vaikkapa Muhammed, Buddha tai Konfutse kelpaa ajanjakson alun mittareiksi. Pitää olla jotain konkreettisempaa kuin kulttuurisidonnaiset profeetat tai vain se että maapallon akseli kiertyy ja MEISTÄ näyttää siltä, että aurinko muka siirtyy johonkin kohtaan.

Jossain puhutaan vuodesta 2012 ja jossain nyt vaikka 2160 ja kaikea siltä väliltä. Ota nyt sitten taas näistä ennusteluista selvää. Vuosi 2000 oli ainakin valtava katastrofi ihmiskunnalle ja uuden alku, kuten huomasimme.

Minulle vuosi 2000 oli aivan samanlainen kuin kaikki muutkin vuodet.

Oikeastaan se on ihan samantekevää mikä vuosi se on kun voidaan sanoa että nyt sitä sitten ollaan "Vesimiehen ajassa". Jos ensinnäkin uskoo astrologian olevan totta ja tutkii vielä esoteriaakin, niin sitä voi ajatella että nuo ajat ovat sellainen kollektiivinen yllyke tietynlaiseen ihmisenä olemiseen.

Kalojen ajan yllyke on ollut näperrellä uskontojen ja oppien kanssa. Välillä on toki hukutettu itsemme massahurmoksiin kuten natsismi, kommunismi jne. Avainsana voisi siis olla kollektiivisuus. Ja alaviitteinä ihmisen alitajuisten pakkomielteiden kanssa puuhastelu? Kenties.

Vesimiehen teemana toivottavasti on sellainen yksilöllisyys jossa noustaan enempi sinne päivätajunnan puolelle ja katsotaan että miltä ympärillä näyttää. Jos näyttää pahalta, niin sitten aletaan vaan siivota. Globaalisti. Jotain ainutlaatuisia ideoita voi syntyä, osa pähkähulluja, jotkut varsin innovatiivisia...

• Olet oikeassa tai paremminkin olen kanssasi samaa
        mieltä,sillä katsoessasi Solar System Live- ohjelmasta, milloin auringon deklinaatiokulma
        on nolla päiväntasaajatasoon verratessa, niin se ainakin tänä vuonna oli Sveitsin pituus- ja leveysasteilla 20.3.2005 klo 12:42:15 GW =U.T.C.!!! Ja silloin siis aurinko oli vielä
        KALAT-merkissä (Kts. Ursan tähtitaivas nyt-ohjelmaa.)

• sider
        Triton kirjoitti:

Minulle vuosi 2000 oli aivan samanlainen kuin kaikki muutkin vuodet.

Oikeastaan se on ihan samantekevää mikä vuosi se on kun voidaan sanoa että nyt sitä sitten ollaan "Vesimiehen ajassa". Jos ensinnäkin uskoo astrologian olevan totta ja tutkii vielä esoteriaakin, niin sitä voi ajatella että nuo ajat ovat sellainen kollektiivinen yllyke tietynlaiseen ihmisenä olemiseen.

Kalojen ajan yllyke on ollut näperrellä uskontojen ja oppien kanssa. Välillä on toki hukutettu itsemme massahurmoksiin kuten natsismi, kommunismi jne. Avainsana voisi siis olla kollektiivisuus. Ja alaviitteinä ihmisen alitajuisten pakkomielteiden kanssa puuhastelu? Kenties.

Vesimiehen teemana toivottavasti on sellainen yksilöllisyys jossa noustaan enempi sinne päivätajunnan puolelle ja katsotaan että miltä ympärillä näyttää. Jos näyttää pahalta, niin sitten aletaan vaan siivota. Globaalisti. Jotain ainutlaatuisia ideoita voi syntyä, osa pähkähulluja, jotkut varsin innovatiivisia...

Triton, kyllä minusta kollektivismi on enemmän Vesimiehen luonteeseen liittyvää kuin Kalojen. Vesimies edustaa ryhmää ja ihmisjoukkoja.

Kuitenkin kysymys Vesimiehen ja Kalojen aikakaudesta ei ratkea niinkään tarkastelemalla kollektiivisuus vs. yksilöllisyys teemoja, sillä aina ne kaikkina aikoina ovat jollain lailla läsnä.

Minusta erottavampi piirre on ns. tieteellisen maailmankuvan esiinmarssissa ja sen voimassa syrjäyttää vanha usko- ja tunnepohjainen elämänkatsomus, joka aiempina vuosisatoina oli hallitsevaa.

Kalojen aikakausi päättyi 1900-luvulla.

• Triton
        sider kirjoitti:

Triton, kyllä minusta kollektivismi on enemmän Vesimiehen luonteeseen liittyvää kuin Kalojen. Vesimies edustaa ryhmää ja ihmisjoukkoja.

Kuitenkin kysymys Vesimiehen ja Kalojen aikakaudesta ei ratkea niinkään tarkastelemalla kollektiivisuus vs. yksilöllisyys teemoja, sillä aina ne kaikkina aikoina ovat jollain lailla läsnä.

Minusta erottavampi piirre on ns. tieteellisen maailmankuvan esiinmarssissa ja sen voimassa syrjäyttää vanha usko- ja tunnepohjainen elämänkatsomus, joka aiempina vuosisatoina oli hallitsevaa.

Kalojen aikakausi päättyi 1900-luvulla.

...että jokaikinen näkemyksemme eroaa, mutta minkäs teet.

Minun olisi äärimmäisen vaikea olla näkemättä Kaloja kollektiivisuuden merkkinä, koska itse Kalana olen paininut erinäisten alitajunnasta kumpuavien teemojen kanssa, kuin myös olen nuorempana kirjoittanut romaanin joka syntyi kuin suoraan tiedostamattomasta virraten - niin helppoa sen kirjoittaminen oli. Mieli tuotti tapahtumia, kuvia ja ihmisten välistä kanssakäymistä, jonka kaiken ängin romaaniini.

Mutta kun ajatellaan tätä meneillään olevaa aikaa, niin mitä muuta tämä on kuin USKOA? Jossain vaiheessa vain alettiin uskoa tieteisiin, ja eikös tässä uskottu markkinavoimiinkin. Jollei uskota vieläkin. Uskotaanhan näet esim. että elleivät kaikki ihmiset raada verissä päin ja kuviteltu kiire persiessä, niin koko Suomi-jolla menee nurin.

Esoteerikkona lisäksi uskon että nimenomaan aikain loppuajat ovat ristiriitaisia ja epävakaita, ja mitä muuta meillä on ollutkaan? Maailmansodat olivat kaiken huippu. Ja nyt saattaa koko ajan tapahtua ties mitä mistä hyvänsä "pikku" syystä, kuten esim. arabimaailma saattaa julistaa sodan koska USA piti Koraaneja vessassa, tai jotain sinnepäin. Lisäksi 1960-luvun huumekulttuuri ei lainkaan viitannut älylliseen Vesimieheen, vaan ennemminkin tajuntaansa liuottamaan pyrkivään Kalaan.

Tietysti se mikä on tiedettä voi olla vähän makuasia. Odottelen kyllä hieman suurempia ponnistuksia tieteen saralla, että voisi sanoa että tieteet toimivat. Katsoisin että elämme Kalojen aikaa jossa on Vesimiehen siemen, eiväthän aikain rajat niin kauhean veitsellä vedettyjä välttämättä ole.

On vaikea sanoa kumpaa merkkiä nyt esim. atomipommi edustaa. Lähteeähän sillä nimittäin varsin kollektiivisesti nirri (>Kalat), toisaalta sen on tiede näperrellyt.

Kala minulle edustaa todellakin alitajunnan ja kollektiivisuuden merta, ja Vesimies avaruutta. Ovathan nuo elementit meri/avaruus hieman samankaltaisia, mutta on niissä erojakin. Merestä voi nousta mikä tahansa mörrimöykky, kun taas avaruudessa näkee mitä edessä on. Avaruuden merkki Vesimies on ehkä (itse)tietoisempi kuin Kala.

• vesimies
        Triton kirjoitti:

...että jokaikinen näkemyksemme eroaa, mutta minkäs teet.

Minun olisi äärimmäisen vaikea olla näkemättä Kaloja kollektiivisuuden merkkinä, koska itse Kalana olen paininut erinäisten alitajunnasta kumpuavien teemojen kanssa, kuin myös olen nuorempana kirjoittanut romaanin joka syntyi kuin suoraan tiedostamattomasta virraten - niin helppoa sen kirjoittaminen oli. Mieli tuotti tapahtumia, kuvia ja ihmisten välistä kanssakäymistä, jonka kaiken ängin romaaniini.

Mutta kun ajatellaan tätä meneillään olevaa aikaa, niin mitä muuta tämä on kuin USKOA? Jossain vaiheessa vain alettiin uskoa tieteisiin, ja eikös tässä uskottu markkinavoimiinkin. Jollei uskota vieläkin. Uskotaanhan näet esim. että elleivät kaikki ihmiset raada verissä päin ja kuviteltu kiire persiessä, niin koko Suomi-jolla menee nurin.

Esoteerikkona lisäksi uskon että nimenomaan aikain loppuajat ovat ristiriitaisia ja epävakaita, ja mitä muuta meillä on ollutkaan? Maailmansodat olivat kaiken huippu. Ja nyt saattaa koko ajan tapahtua ties mitä mistä hyvänsä "pikku" syystä, kuten esim. arabimaailma saattaa julistaa sodan koska USA piti Koraaneja vessassa, tai jotain sinnepäin. Lisäksi 1960-luvun huumekulttuuri ei lainkaan viitannut älylliseen Vesimieheen, vaan ennemminkin tajuntaansa liuottamaan pyrkivään Kalaan.

Tietysti se mikä on tiedettä voi olla vähän makuasia. Odottelen kyllä hieman suurempia ponnistuksia tieteen saralla, että voisi sanoa että tieteet toimivat. Katsoisin että elämme Kalojen aikaa jossa on Vesimiehen siemen, eiväthän aikain rajat niin kauhean veitsellä vedettyjä välttämättä ole.

On vaikea sanoa kumpaa merkkiä nyt esim. atomipommi edustaa. Lähteeähän sillä nimittäin varsin kollektiivisesti nirri (>Kalat), toisaalta sen on tiede näperrellyt.

Kala minulle edustaa todellakin alitajunnan ja kollektiivisuuden merta, ja Vesimies avaruutta. Ovathan nuo elementit meri/avaruus hieman samankaltaisia, mutta on niissä erojakin. Merestä voi nousta mikä tahansa mörrimöykky, kun taas avaruudessa näkee mitä edessä on. Avaruuden merkki Vesimies on ehkä (itse)tietoisempi kuin Kala.

Mielestäni oleellista ei ole se, että vesimies käyttäisi huumeita, vaan se että huumeitten laajamittainen käyttö on "uutta". Siis muutos on se pointti. Vesimiehen planeetta on uranus ( v.1781). Näissä aikojen muutoksissa ikään kuin vanha nuortuu. Kalat vanhus muuttuu radikaaliksi vesimieheksi. Tulkoon vaan vesimiehen aika.

• sider

Siis mitä merkitystä sillä nyt sitten on? Eihän täällä kukaan usko tähdistöjen vaikuttavan mitenkään. Kevättasauspiste on oinaassa ja pysyy. Niin täällä vouhottavat kaikki kuorossa (mm. Triton, Astron jne). Vesimiehen aikaa ei ole eikä tule.

• Gandhi

Jos tähdistöt ja planeetat sittenkin vaikuttavat tai ovat jotenkin yhteydessä (esim. kuvaavat kellonviisareina tms.) maanpäällisiin tapahtumiin, ihmisten elämään, luonteisiin, tulevaisuuteen, kohtaloihin jne. niin voisiko se toimia myös toisinpäin. Voisiko maanpäällisiä asioita muuttamalla vaikuttaa myös taivaankappaleiden liikkeisiin vaikkapa. Eikö olekin hurjan mielenkiintoinen ajatus.

• Triton

...silviisii että astrologisen syntymäkartan tässä länsimaisessa järjestelmässä oletan kuvaavan ihmisen sisäisiä yllykkeitä ja taipumuksia. Elämme kovin subjektiivisten harhojen(?) verkoissa kierien, joten ei ole mikään ihme jos kovin abstrakti astrologiakin kuvaa meitä täällä länsimaissa.

Mutta mitä tulee massoihin, niin voisihan olla että näihin liittyvää ulkoita maailmankuvaa kuvaakin sitten taas jokin ihan muu, elikä nämä maailmankaudet.

Muutoin sanoisin vielä noista aiemmista trooppinen vs. sideerinen jutuista että minulle todellakin on aivan sama että mitä nimitystä kustakin aurinkomerkistä käytetään, mutta aikojen kuvauksista minä en pysty tinkimään. Esim. syntymä"kauteni" 20.2. - 20.3. koen niinkuin koen, eikä se siitä muuksi muutu vaikka joku toinen mitä väittäisi. Jos alan sen itse kokea toisin, niin silloin se on minulle jotain toista, ja sitten täytyy omia ajatuksia muuttaa. Mutta toisten käskystä en pysty ajatuksiani/kokemuksiani muuttamaan.

Oma, itsensä kokema todellisuus on ainoa todellisuus mitä ihmisillä on.

• sider
        Triton kirjoitti:

...silviisii että astrologisen syntymäkartan tässä länsimaisessa järjestelmässä oletan kuvaavan ihmisen sisäisiä yllykkeitä ja taipumuksia. Elämme kovin subjektiivisten harhojen(?) verkoissa kierien, joten ei ole mikään ihme jos kovin abstrakti astrologiakin kuvaa meitä täällä länsimaissa.

Mutta mitä tulee massoihin, niin voisihan olla että näihin liittyvää ulkoita maailmankuvaa kuvaakin sitten taas jokin ihan muu, elikä nämä maailmankaudet.

Muutoin sanoisin vielä noista aiemmista trooppinen vs. sideerinen jutuista että minulle todellakin on aivan sama että mitä nimitystä kustakin aurinkomerkistä käytetään, mutta aikojen kuvauksista minä en pysty tinkimään. Esim. syntymä"kauteni" 20.2. - 20.3. koen niinkuin koen, eikä se siitä muuksi muutu vaikka joku toinen mitä väittäisi. Jos alan sen itse kokea toisin, niin silloin se on minulle jotain toista, ja sitten täytyy omia ajatuksia muuttaa. Mutta toisten käskystä en pysty ajatuksiani/kokemuksiani muuttamaan.

Oma, itsensä kokema todellisuus on ainoa todellisuus mitä ihmisillä on.

"Mutta mitä tulee massoihin, niin voisihan olla että näihin liittyvää ulkoita maailmankuvaa kuvaakin sitten taas jokin ihan muu, elikä nämä maailmankaudet."

Eli tähdistöt sittenkin vaikuttavat? Miksi yksilön elämä ei ole yhteydessä maailmankausien liikkeeseen?

• Triton
        sider kirjoitti:

"Mutta mitä tulee massoihin, niin voisihan olla että näihin liittyvää ulkoita maailmankuvaa kuvaakin sitten taas jokin ihan muu, elikä nämä maailmankaudet."

Eli tähdistöt sittenkin vaikuttavat? Miksi yksilön elämä ei ole yhteydessä maailmankausien liikkeeseen?

Yksilön ikä: max 120 v

Maailmankausi: mainittu 2160 v

Kuinka paljon sellainen kausi ehtii vaikuttaa yhden yksilön elämään? Ei paljon hittojakaan. Näkisin että kaudet vaikuttavat vain sellaisena todella suuria massoja ajavina yllykkeinä. Mutta yksittäinen ihminen voi olla massan kiihkotilaa vastaan; esim. joku ei ole natsi sisimmässään vaikka aika pakottaa siihen.

Mutta enpä usko että tässäkään vaikuttavat tähdistöt. Taas kerran on pitänyt saada AJAN LAADULLE nimet, ja nyt ne sitten on vissiin otettu tähdistöistä ja täsmäävät kanssa. Pidemmällä tähtäyksellä ei ole ehditty siirtyä abstraktioihin kuten tässä pers.kohtaisessa länsimaisessa astrologiassa. Ehkei siirrytäkään.

Kuten kellossa viisari kertoo että kello on 6, niin eihän se viisari sitä päätä että kello on 6.

Tietysti moni haluaisi täydellisiä vastauksia ja tietää kaiken, mutta itse en valitettavasti tiedä mikä siellä siihen ajan laatuun vaikuttaa, joten kaikki tämä on vain sellaista pohdiskelua. Toisaalta emme yleensä näe esim. neutriinojakaan, ja silti niitä maailmankaikkeudessa on.

Sanoit muistaakseni että sideerinen astrologia kuvailee ihmisen sielua (mikä minulle on vähän outo juttu koska minulle persoona = sielu, ja näen persoonan kuvastuvan trooppiselta kartalta). Ehkäpä tämä maailmankausien "astrologia" on enemmän sielullista kuin tämä pers.kohtaisen ihmisen. Tai paremminkin kollektiivista, jotain todella syvältä tulevaa, sellaista mikä kohtelee koko ihmiskuntaa yhtenä klönttinä.

En tiedä. En ole kovin monia esimerkkejä kuullut siitä että miten nämä maailmankaudet nyt sitten vaikuttavat, joten olen yrittänyt itse pähkäillä päästäni.

• energia
        Triton kirjoitti:

Yksilön ikä: max 120 v

Maailmankausi: mainittu 2160 v

Kuinka paljon sellainen kausi ehtii vaikuttaa yhden yksilön elämään? Ei paljon hittojakaan. Näkisin että kaudet vaikuttavat vain sellaisena todella suuria massoja ajavina yllykkeinä. Mutta yksittäinen ihminen voi olla massan kiihkotilaa vastaan; esim. joku ei ole natsi sisimmässään vaikka aika pakottaa siihen.

Mutta enpä usko että tässäkään vaikuttavat tähdistöt. Taas kerran on pitänyt saada AJAN LAADULLE nimet, ja nyt ne sitten on vissiin otettu tähdistöistä ja täsmäävät kanssa. Pidemmällä tähtäyksellä ei ole ehditty siirtyä abstraktioihin kuten tässä pers.kohtaisessa länsimaisessa astrologiassa. Ehkei siirrytäkään.

Kuten kellossa viisari kertoo että kello on 6, niin eihän se viisari sitä päätä että kello on 6.

Tietysti moni haluaisi täydellisiä vastauksia ja tietää kaiken, mutta itse en valitettavasti tiedä mikä siellä siihen ajan laatuun vaikuttaa, joten kaikki tämä on vain sellaista pohdiskelua. Toisaalta emme yleensä näe esim. neutriinojakaan, ja silti niitä maailmankaikkeudessa on.

Sanoit muistaakseni että sideerinen astrologia kuvailee ihmisen sielua (mikä minulle on vähän outo juttu koska minulle persoona = sielu, ja näen persoonan kuvastuvan trooppiselta kartalta). Ehkäpä tämä maailmankausien "astrologia" on enemmän sielullista kuin tämä pers.kohtaisen ihmisen. Tai paremminkin kollektiivista, jotain todella syvältä tulevaa, sellaista mikä kohtelee koko ihmiskuntaa yhtenä klönttinä.

En tiedä. En ole kovin monia esimerkkejä kuullut siitä että miten nämä maailmankaudet nyt sitten vaikuttavat, joten olen yrittänyt itse pähkäillä päästäni.

Uskoa tai ei, mutta Einstein todisti aineen ja energian välisen yhteyden. Siitä kerrotaan ainakin lukion fysiikassa, mutta myös 9.luokan fysiikan oppikirjoissa. Ei tämän pitäisi olla mahdotonta. Mitä massa on? Sehän on lopulta energiaa siis värähtelyä. Ainetta (massa) on vaikeampi selittää kuin energiaa. Massa on kasassa mutta energia hajallaan. Entä parinmuodostus ja annihilaatio, entäpä jos painovoimalla olisi sittenkin vaikutusta painovoimahiukkasen (gravitoni)kautta. Kaiken teoria on vielä ratkaisematta. Meidän mekaaninen maailmankuva ei pysty selittämään kaikkea. Aivan kuten ei klassinen fysiikkakaan. Einsteinin suhteellisuusteoria antaa rajaa-arvona (pienillä nopeuksilla tai pienissä painovoimakentissä) klassisen fysiikaan tulokset. Eikä ole ristiriidassa Newtonin teorian kanssa. Kvanttifysiikka puhuu kausaalisuudesta, syy-seuraussuhteista. Entäpä enneunet, miten ne selitetään. Kekustellaan siis edelleen....

• ASTROLOGIT VÄITTÄVÄT VASTOIN TODELLISUUTTA AURINGON OLEVAN KALOISSA VÄÄRÄÄN AIKAAN,
      SILLÄ MINUN LASKELMIENI MUKAAN AURINKO ON
      KALOISSA 14.3-19.4 VÄLISENÄ AIKANA. KALOJEN
      SEKTORI TODELLISELLA TAIVAALLA ON 35,49 ASTETTA,
      MIKÄ MERKITSEE NOIN 36 PÄIVÄÄ. SITÄ EI MITENKÄÄN
      SAA SIELTÄ OINAASEEN, JOTEN SE PYSYY SIELLÄ VIELÄ KEVÄTPÄIVÄN TASAUKSEN HETKELLÄ NOIN 6 x 60 VUOTTA. VUOSI 2365 ON TODELLISEN VESIMIEHEN AJAN ALKAMISVUOSI.

• vaimona

Joidenkin (?) astrologien mukaan olisi siirrytty 4.2.1962 vesimiehen aikaan, koska silloin oli peäti 7 (seitsemän) taivaankappaletta vesimiehessä: mars, saturnus aurinko, kuu, merkurius,venus ja jupiter. Silloin tuli paljon uutta mm. hippiliike, vapaa seksi,vapaa kasvatus, huumeet ja kaikkea muuta vesimiesmäistä. Nämä kaikki muutoksia, jotka eivät kuulu kalojen aikaan. Tiedä häntä?

• korppikotka

Millähän tavalla huumeet liittyvät vesimieheen? Kalahan se yleensä huumeita ja viinaksia vetää.

Joitakin vuosia sitten oli vuosi jolloin oli ainakin 5 kappaletta härässä, alkoiko silloin härän aika?

• vaimona
        korppikotka kirjoitti:

Millähän tavalla huumeet liittyvät vesimieheen? Kalahan se yleensä huumeita ja viinaksia vetää.

Joitakin vuosia sitten oli vuosi jolloin oli ainakin 5 kappaletta härässä, alkoiko silloin härän aika?

Ei, sehän oli kauan ennen. Vanhan testamentin aikaan oli oinaan (pässin) aika ja sitä ennen oli härän aika. Uuden testamentin aika oli (on) kalojen aika ja seuraavana on kauriin aika. Ei kaikki käytä huumeita. Ei vaimonikaan. Sanoin vaan, että se liittyy aikaan. Vesimiehet ovat silti uudistajia, et kai kiellä sitä. En ole itse keksinyt tätä, vaan sanoin että.....

• sider

Mä en ymmärrä miksi astrologian harrastajat eivät arvosta logiikkaa. Helmikuussa-62 planeetat olivat Kauriin tähdistössä. Trooppisella eläinradalla ei ole mitään tekemistä aikakausien siirtymisen kanssa. Suuret maailmankaudet on nimenomaan sideerinen konseptio.

Menikö perille?

• Astron
        sider kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi astrologian harrastajat eivät arvosta logiikkaa. Helmikuussa-62 planeetat olivat Kauriin tähdistössä. Trooppisella eläinradalla ei ole mitään tekemistä aikakausien siirtymisen kanssa. Suuret maailmankaudet on nimenomaan sideerinen konseptio.

Menikö perille?

Miten nuo planeetat kauriin tähdistön kohdalla liittyvät aiheeseen? Olen itse käsittänyt asian niin, että aikakausien vaihtuminen liittyy ekvinoksipisteen siirtymiseen eläinradalla myötäpäivään.

Siirtymä ei myöskään menisi kauriista vesimieheen vaan kaloista vesimieheen.

• tieteilijä
        sider kirjoitti:

Menikö perille?

Miksi astrologian tulisi olla loogista. Eikö se ole puhtaasti tulkinnallinen asia? Geometriset suureet muodostavat rakennelman, mutta ei ne välttämättä tarkoita niitä suureen varsinaisessa merkityksessä. Geometria on syntynyt tähtitieteen (ennen astrologia) tarpeesta ilmaista asioita, ei toisin päin. Jos se olisi loogista, niin silloin astrologia olisi tiedettä. Ei kaikkeen sovi tieteen teoriat eikä niitä pidäkään tieteellistää. Se on omiaan tappamaan luovuuden ja uuden ajattelun. Tämä on minulle dualistinen asia. Geometria ja tulkinta ovat tai voivat olla eri asioita. Tulkintaa ei ilman "kritiikkiä" pidä liittää geometriaan. Astrologian voimakas kasvu antaa viitteitä vesimiehen ajasta (tulemisesta)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3763
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      32
      2179
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2074
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1721
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1542
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1482
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      79
      1443
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1172
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1133
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1115
    Aihe