Se löytyi -kampanja kääntynee itseään vastaan

Anonyymi-ap

Näin arvioi tuomiorovasti Aulikki Mäkinen:

https://turunsanomat.e-pages.pub/titles/turunsanomat/3503/publications/4070/articles/1673402/5/3

111

1083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja, ihan tuomion rovasti, huuh!

      • Anonyymi

        Luotan enemmän sellaisiin rovasteihin joilla ei ole tuomioita.

        Onko Helsingin piispa Laajasalo "tuomiopiispa", kun hänellä on talousrikostuomio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luotan enemmän sellaisiin rovasteihin joilla ei ole tuomioita.

        Onko Helsingin piispa Laajasalo "tuomiopiispa", kun hänellä on talousrikostuomio?

        Ottaako kupoliin?
        (dome -> tuomio)


    • Anonyymi

      Monet tapaamistani ihmisistä ovat olleet hyvin hämmästyneitä siitä miksi Turun Mikaelinseurakunta ja Martinseurakunta ovat mukana tässä kampanjassa. Kampanjahan on lähinnä kirkon ulkopuolisten tahojen järjestämä toimintamuoto omien oppiensa julistamiseksi ja uusien jäsenien hankkimiseksi. Kampanjassa puhutaan myös yhteiskristillisestä toiminnasta mutta kristittyjen yhteyttä se ei edusta. Siksi TS:n artikkeli 6.10 tästä aiheesta oli hyvin tärkeä. Oman kokemukseni mukaan näissä piireissä on jopa Jumalaan uskovaa vaadittu tekemään uskonratkaisu ja lapsenusko on leimattu riivaajien uskoksi ja luterilaista sakramenttiteologiaa on nimitelty hyvin halventavilla ilmaisuilla.

      • Anonyymi

        Minusta koko tämä mainoskampanja on hyvin naiivi. Siinä on surkeaakin surkeampi yritys käännyttää uskoviakin oman porukan uskoviksi. Vastenmielistä oman uskon tuputtamista.


      • Anonyymi

        Mikä on tällainen mystinen käsite kuin 'kristittyjen yhteys', jota kampanja ei edusta? Miten edustetaan 'kristittyjen yhteyttä'?

        Tässä perusasiat opista:

        Gal. 3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Matteuksen evankeliumissa Jeesus sanoo, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen.

        1.Kor. 5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.


      • Anonyymi

        Sehän se kun kirkossa on näitä seurakuntia jotka eivät usko edes kirkon opin mukaisesti, voisivat lähteä reilusti pois, kirkon ulkopuolella riittää kyllä tarjontaa näille yes yes tyypeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta koko tämä mainoskampanja on hyvin naiivi. Siinä on surkeaakin surkeampi yritys käännyttää uskoviakin oman porukan uskoviksi. Vastenmielistä oman uskon tuputtamista.

        Missä tuollaista on tapahtunut?


      • Anonyymi

        Mitä muuta kampanja voisi olla kuin yhteiskristillinen..
        Tiettyyn seurakuntaan ei pyritä ketään väkisin saamaan, vaan löytämään oma seurakuntansa, hengellinen koti. Vaihtoehtoja on. Kaikki eivät tule löytämään hengellistä kotia saman kristillisen suunnan parista.


      • Anonyymi

        >> näissä piireissä on jopa Jumalaan uskovaa vaadittu tekemään uskonratkaisu ja lapsenusko on leimattu riivaajien uskoksi ja luterilaista sakramenttiteologiaa on nimitelty hyvin halventavilla ilmaisuilla <<

        Oliko antaa myös linkki tuollaisiin väitteisiin...?
        Kuka mitä missä milloin?


      • "Oman kokemukseni mukaan näissä piireissä on jopa Jumalaan uskovaa vaadittu tekemään uskonratkaisu..."

        Tämä on tosiaan aika erikoista.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Oman kokemukseni mukaan näissä piireissä on jopa Jumalaan uskovaa vaadittu tekemään uskonratkaisu..."

        Tämä on tosiaan aika erikoista.

        Ei ole erikoista, jos on esim kaltaisesi ”uskova”, kuolleen, pinnallisen uskon edustaja


    • Anonyymi

      Kirkko vie rahasi niitä ei löydy 🤣

    • Anonyymi

      Taitaa tulla Aulikille hätä, kun huomaa, että ihmiset todella haluavat kuulla evankeliumia, sehän ei näille Aulikille sovi, että ihmiset löytävät Jeesuksen.

      Tässä kampanjassa on mukana 80 lut.seurakuntaa, sekä vapaat suunat,pelastusarmeija ym kristilliset yhteisöt, kampanja on yhteiskristillinen ja näin myös ekumeeninen.

      • Anonyymi

        Jos miettii sitä kuvaa minkä palstalla olevat helluntailaiset itsesään antavat niin tulijoita ei taatusti ole. Noita leimaa juuri tuo toisten uskovaisten suoranainen haukkuminen tai mitätöinti, nimittely.


      • Anonyymi

        Luterilaiseen kirkkoon kuuluvia seurakuntia on maassamme yli 400 ja esimerkiksi Turussa vain kaksi seurakuntaa on mukana. Vain viidennen herätysliikkeen seurakunnat ovat tässä vapisten kampanjassa mukana ja minusta se saakin teille kelvata. Olkaa tyytyväisiä että edes nämä ovat mukana. Mistään kristillisten kirkkojen eikä edes seurakuntien välisestä yhteydestä ei siis ole kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiseen kirkkoon kuuluvia seurakuntia on maassamme yli 400 ja esimerkiksi Turussa vain kaksi seurakuntaa on mukana. Vain viidennen herätysliikkeen seurakunnat ovat tässä vapisten kampanjassa mukana ja minusta se saakin teille kelvata. Olkaa tyytyväisiä että edes nämä ovat mukana. Mistään kristillisten kirkkojen eikä edes seurakuntien välisestä yhteydestä ei siis ole kysymys.

        Totta ei voida sanoa, että kirkko on kirkkona mukana.
        Mukana on vain muutama seurakunta.


      • Anonyymi

        Kuvitteletko tosiaan että vain sinä ja kaltaisesi olette löytäneet Jeesuksen eikä evankeliumiakaan kuule missään muualla. Kovinpa on ahdas karsina sinulla. Katselet sieltä aidan raosta ja näet vain oman naamasi. Saat olla mielihyvin siellä. Olet vastenmielinen ihminen.


      • Anonyymi

        Hyvinhän tämän evankeliumin pystyy lukemaan myös Raamatusta tai nettiraamatusta:

        Gal. 3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Matteuksen evankeliumissa Jeesus sanoo, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen.

        1.Kor. 5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.

        Löytyy ihan ehtoollista myöten tekstiä Raamatusta evankeliumin julistamiseen.

        1.Kor. 11:23 olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ja sanoi: .... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa ... sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.

        Tästä syystä on annettu selkeä ohje Augsburgin tunnustuksessa, että miten tämä ehtoollinen nautitaan, ettei tule vikapääksi.

        <<<Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<<

        Kyseessä on siis tosi Jumala, joka on uhri:

        << Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri<<

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus


    • Anonyymi

      Artikkelissa haastateltu Mikaelinkirkon kappalainen Pasi Jaakkola kertoi että Alfa -kurssi on kristinuskon peruskurssi. Se on sitä varmasti vapaakirkoissa mutta luterilaisessa kirkossa peruskurssi on Katekismus jota Jaakkolankin pitäisi opettaa. Se löytyi -kampanjassa tärkeintä näyttää olevan ns. uskonratkaisu jossa ihminen ja hänen ratkaisunsa on kaiken mitta. Tällainen opetus ei ole luterilaista kristillisyyttä. Vaatimus henkilökohtaisen uskonratkaisun välttämättömyydestä on ristiriidassa niin uskon syntymistä koskevan luterilaisen Augsburgin tunnustuksen 5. artiklan ja sidottua ratkaisuvaltaa koskevan 18. artiklan kanssa.

      Kun uskosta on tehty suoritus, olemme kaukana reformaation perinnöstä. Uskonpuhdistajamme Martti Lutherin ”Sidottu ratkaisuvalta” on nyt erittäin ajankohtainen.

      luterilainen

      • Anonyymi

        Kuules nyt evlut, vai mikä se tällähetkellä liekään, olet systemaattisesti aina vainonnut niitä uskovia, jotka puhuvat Jeesuksesta.
        Pelottaako sinua kohdata Hänet, sehän voi löytyä sinullekin ?


      • Anonyymi

        Ymmärrän. Jos luterilainen kirkko lähtisi tuohon kampanjaan mukaan, sen pitäisi kieltää oma tunnustuksensa. Vitoslaiset (räsäsläiset) saavatkin mennä. Parempi olisikin jos häipyisivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules nyt evlut, vai mikä se tällähetkellä liekään, olet systemaattisesti aina vainonnut niitä uskovia, jotka puhuvat Jeesuksesta.
        Pelottaako sinua kohdata Hänet, sehän voi löytyä sinullekin ?

        Taidatkin olla nyt itse pellehermanni jeesuksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidatkin olla nyt itse pellehermanni jeesuksena.

        Noin kovilleko se ottaa, kun käy kohti ?
        Olet juuri se ketä epäilinkin, olet pyörinyt täällä jo vuosia haukkumassa herätysliikkeitä, näyttää se jälkensä jo jättäneenkin, olet entistä karkeampi, se syö sinua itseäsi eniten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän. Jos luterilainen kirkko lähtisi tuohon kampanjaan mukaan, sen pitäisi kieltää oma tunnustuksensa. Vitoslaiset (räsäsläiset) saavatkin mennä. Parempi olisikin jos häipyisivät.

        Siinä on luterilainen kirkko mukana kyllä 80 seurakunnan voimin ja tukenut kampanjaa 200 000€, sekä antaa tilojaan käyttöön jne...
        Miksi valehtelet täällä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on luterilainen kirkko mukana kyllä 80 seurakunnan voimin ja tukenut kampanjaa 200 000€, sekä antaa tilojaan käyttöön jne...
        Miksi valehtelet täällä ?

        Oisko viideläisiä pappeja töissä noissa seurakunnissa? tai muuten vaan liberaalit kaikki kelpaa ihmiset haluaa hyvää hyvyyttään osallistua?


      • Anonyymi

        Sidottu ratkaisuvalta on erittäin ajankohtainen, koska toteaahan Luther siinä Paavalin sanovan uskovaisia jo luonnostaa vihattaviksi, joiden Paavali haluaakin tekevän kaiken ja olevan niin, että se on ansainnut vain pelkän vihan, eikä mitään armoa.

        Niinpä Lutherin mukaan Paavalin syntioppiin teurastetulla ja kirotulla Jumalalla uskovalla ei luterilaisuudessa olekaan mitään armoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on luterilainen kirkko mukana kyllä 80 seurakunnan voimin ja tukenut kampanjaa 200 000€, sekä antaa tilojaan käyttöön jne...
        Miksi valehtelet täällä ?

        Luterilaisessa kirkossa Kirkkohallitus on se joka päättää osallistuuko kirkko kampanjaan vai ei. Ei ole sellaista päätöstä. Yksittäiset seurakunnat sensijaan saa päättää omasta osallistumisestaan ja näin on viidesläisvetoiset seurakunnat tehneetkin. Luterilaisen kirkon seurakuntia on Suomessa yli 400. Suuri enemmistä on siis ulkopuolella ja näin pitää ollakin. Vapaakirkot toimikoon omissa pilttuissaan älköönkä kadehtiko meitä luterilaisia kristittyjä.


      • Anonyymi

        Raamatun evankeliumin ydin on 1 Kor. 15:1-4

        I. Mutta minä teen teille tiettäväksi, rakkaat veljet, sen evankeliumin*, jonka minä teille ilmoitin, jonka te myös saaneet olette, jossa te myös seisotte,
        2. Jonka kautta te myös autuaaksi tulette*, jos te sen pidätte, minkä minä teille olen ilmoittanut, ellette hukkaan ole uskoneet .
        3. Sillä minä olen sen ensin teille antanut, jonka minä myös saanut olen*, että Kristus on kuollut meidän synteimme tähden, Raamattuin jälkeen ,
        4. Ja että hän oli haudattu* ja nousi ylös kolmantena päivänä§ Raamattuin jälkeen,
        (Biblia 1776)

        Kun luterilaisen kirkon ja jonkin muun kirkon oppi eroaa Raamatun evankeliumista, onko sinusta Raamatussa vika vai kirkkojen väärissä opeissa?

        Tuossa traktaatissa en löytänyt evankeliumia, eli ensimmäisen korinttolaiskirjeen 15. luvun 1-4 jakeita. Miksiköhän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun evankeliumin ydin on 1 Kor. 15:1-4

        I. Mutta minä teen teille tiettäväksi, rakkaat veljet, sen evankeliumin*, jonka minä teille ilmoitin, jonka te myös saaneet olette, jossa te myös seisotte,
        2. Jonka kautta te myös autuaaksi tulette*, jos te sen pidätte, minkä minä teille olen ilmoittanut, ellette hukkaan ole uskoneet .
        3. Sillä minä olen sen ensin teille antanut, jonka minä myös saanut olen*, että Kristus on kuollut meidän synteimme tähden, Raamattuin jälkeen ,
        4. Ja että hän oli haudattu* ja nousi ylös kolmantena päivänä§ Raamattuin jälkeen,
        (Biblia 1776)

        Kun luterilaisen kirkon ja jonkin muun kirkon oppi eroaa Raamatun evankeliumista, onko sinusta Raamatussa vika vai kirkkojen väärissä opeissa?

        Tuossa traktaatissa en löytänyt evankeliumia, eli ensimmäisen korinttolaiskirjeen 15. luvun 1-4 jakeita. Miksiköhän?

        Niin, kuten siinä lukee, se on Paavalin evankeliumi, kun hän kiroaa sen toisen evankeliumin, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta. Se taas on Jeesuksen evankeliumi, kun piti julistaa taivasten valtakunnan tulleen maan päälle, eikä Paavalin synnin valtakunnan.


    • Anonyymi

      Kyllä tämäkin menee tavalla tai toisella vihkoon. Jos ei muuta niin taustalta paljastuu joku rahasotku niin kuin noiden kanssa aina.

    • No kun tämän palstan porukka lähtee ajamaan jotain uskon asiaa, niin sehän ajaa täysillä aina seinään. On todella lapsellista kuvitella, että joku tälläinen kampanja täyttäisi noiden kirkkojen "pöydät". Mutta mitäpä muuta sitä voi uskoa porukalta, joka uskoo tosissaan että aasi puhuu...

      • Anonyymi

        Täällä palstalla nyt kirjoittelee aika vähän ihmisiä joitakin kymmeniä ehkä, jos se on käsityksesi uskosta niin ei voi faktaa olla. Usko nyt siis vaan todennäköisyysprosentteihin mieluummin kuin puhuvaan aasiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä palstalla nyt kirjoittelee aika vähän ihmisiä joitakin kymmeniä ehkä, jos se on käsityksesi uskosta niin ei voi faktaa olla. Usko nyt siis vaan todennäköisyysprosentteihin mieluummin kuin puhuvaan aasiin.

        Niin kyllä minä sen tiedän että palstalla on muutama hassu uskonolla päänsä sekoittanut hihhuli. Mutta nyt onkin kyse siitä, mitä he itse kuvittelevat itsestään? Tässä mielessä asia on heille "faktaa" mutta meille muille täysi vitsi.

        Asiaa voi verrata uskoon siitä, että ALFA-kanava muka pärjää taloudellsesti ja on jopa matkalla pörssiin. Jokainen kanavaa katsonut tajuaa, että näin ei tule tapahtumaan. Jo mainosten määrä paljastaa suoraan koko kuvion.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin kyllä minä sen tiedän että palstalla on muutama hassu uskonolla päänsä sekoittanut hihhuli. Mutta nyt onkin kyse siitä, mitä he itse kuvittelevat itsestään? Tässä mielessä asia on heille "faktaa" mutta meille muille täysi vitsi.

        Asiaa voi verrata uskoon siitä, että ALFA-kanava muka pärjää taloudellsesti ja on jopa matkalla pörssiin. Jokainen kanavaa katsonut tajuaa, että näin ei tule tapahtumaan. Jo mainosten määrä paljastaa suoraan koko kuvion.

        Menes nyt sinne kouluun oksentamaan uskovien lasten päälle, IR🥱


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin kyllä minä sen tiedän että palstalla on muutama hassu uskonolla päänsä sekoittanut hihhuli. Mutta nyt onkin kyse siitä, mitä he itse kuvittelevat itsestään? Tässä mielessä asia on heille "faktaa" mutta meille muille täysi vitsi.

        Asiaa voi verrata uskoon siitä, että ALFA-kanava muka pärjää taloudellsesti ja on jopa matkalla pörssiin. Jokainen kanavaa katsonut tajuaa, että näin ei tule tapahtumaan. Jo mainosten määrä paljastaa suoraan koko kuvion.

        Tällaistako kristityn puhe on toisille kistityille ?
        Sinä et ole mitään muuta, kuin herjaaja evlut, sitä olet tehnyt jo vuosia tällä foorumilla.
        Sua pelottaa samoin kuin tuota onnetonta Aulikkia, kun Jeesus puhuttelee ihmisiä.


    • Anonyymi

      Nauruherätys auttaa.

    • Anonyymi

      Oho, naistuomiorovasti puhuu! Nyt pitää kuunnella tarkkaan, koska sen on pakko olla tervettä oppia ja puhdasta Raamatun sanaa, kun nainen ei vaikene seurakunnassa. Onko Aulikki yhden vaimon mies? Se kohta on tainnut jäädä lukematta häneltä.

      Mutta kyllä hän varmaan tässä kampanja-asiassa on ihan oikeassa ja tosi viisas, rakastaa kanssauskovia ja pyrkii olemaan yhtä heidän kanssaan, kuten Jeesus toivoi.

      • Anonyymi

        Jeesus ei toivonut mitään, hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulleen maan päälle?

        Julistatteko?


      • Anonyymi

        Sinä näytät olevasi Se löytyi -kampanjan uskovainen. Kiitos että näytät miten typeriä te olette.


    • Anonyymi

      Kokemukseni Se löytyi -vuosien takaisesta kampanjasta on se että uskoontulot niissä perustuvat pelkkään sielulliseen manipuloimiseen ja uskotteluun joka murenee vuosien saatossa. Onkohan heistä enää ketään mukana minkään kirkon toiminnassa?

      • Anonyymi

        On se erikoista, että rovasti vastustaa evankeliumin julistusta. Paavalin kanta oli, että "Mitä haittaa siitä on, kunhan vain Kristusta julistetaan." Tuon rovastin mielestä kaikki pitää mennä kirkkokäsikirjan mukaan ja ihmiset saavat jäädä ongelmiensa kanssa taistelemaan, kunhan vain muotomenot tulee täytettyä. Kirkkoisien selitykset ovat tärkeämpiä kuin ihmisten hätä. Ei se ole ihme, jos ihmiset eroavat kirkosta:
        Fil 1
        "5Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa: 16nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan, nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani. Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva."


      • Anonyymi

        Puhut varmaan itsestäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se erikoista, että rovasti vastustaa evankeliumin julistusta. Paavalin kanta oli, että "Mitä haittaa siitä on, kunhan vain Kristusta julistetaan." Tuon rovastin mielestä kaikki pitää mennä kirkkokäsikirjan mukaan ja ihmiset saavat jäädä ongelmiensa kanssa taistelemaan, kunhan vain muotomenot tulee täytettyä. Kirkkoisien selitykset ovat tärkeämpiä kuin ihmisten hätä. Ei se ole ihme, jos ihmiset eroavat kirkosta:
        Fil 1
        "5Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa: 16nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan, nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani. Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva."

        Ei ole mikään rovasti, vaan "rovasti" eli nainen, joka leikkii pappia.


    • Anonyymi

      Maksullinen linkki, POISTOON!

      • Anonyymi

        Suuttuivatko kirkkokiivailijat?


    • Sillä rahalla olisi voitu rahoittaa vaikka lähetysasemaa kolmannessa maailmassa. Kustannustehokkaampaa.

      • Anonyymi

        Tee sinä se!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tee sinä se!

        Ei ole ylimääräistä kahta miljoonaa.


    • Anonyymi

      Minusta koko kampanja on jo kääntynyt itseään vastaa. "Se löytyi" on tullut hupaisaksi vitsiksi

    • Anonyymi

      Jumalan kampanja ei varmasti käänny häntä itseään vastaan. 😂

      Luterialaisiakin on moneen junaan niin kuin muitakin uskovia. Jokaisen kelkkaan ei kannata astua, vaan koetella asiat raamatulla.

      Juuri kuuntelin yhtä luterilaista pastoria, joka kertoi, että kampanjaa on arvosteltu hänen asuinseudullaan luterilaisten toimesta ja kysytty mm., miksi vieläkin tällaisia ylipäänsä järjestetään. Tämän luterilaisen pastorin vastaus oli, että siksi koska Jeesus itse käski kertoa evankeliumia kaikille luoduille.

      • Anonyymi

        Eikö evankeliumia missään muualla julisteta kuin Se löytyi -kampanjassa? Hyvin narsistinen käsitys ja ihmisen kampanja Jumalaa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö evankeliumia missään muualla julisteta kuin Se löytyi -kampanjassa? Hyvin narsistinen käsitys ja ihmisen kampanja Jumalaa vastaan.

        Kuka on väittänyt, ettei muualla julistettaisi?
        Älä puhu narsismista, jos et siitä ymmärrä.
        Mikä kampanjassa on Jumalaa vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on väittänyt, ettei muualla julistettaisi?
        Älä puhu narsismista, jos et siitä ymmärrä.
        Mikä kampanjassa on Jumalaa vastaan?

        Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. 'OTTIVAT KASTEEN' SANASSA EI KETÄÄN VIETY VASTOIN TAHTOA KASTEELLE, EIKÄ VAUVOJA KANNETTU KASTEELLE. LUTERILAISUUS ON SUURI EKSYTYS JA VALHE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on väittänyt, ettei muualla julistettaisi?
        Älä puhu narsismista, jos et siitä ymmärrä.
        Mikä kampanjassa on Jumalaa vastaan?

        Luterilaisuus ei ole kristillisyyttä, vaan Raamaaun kertomuksiin käärittyä pakanallisuutta, jonka juuret ovat muinaisissa epäjumalien kulteissa. Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu Sanan ohjeen mukaisesti huutamalla ja rukoilemalla avuksi Jeesuksen nimeä. Luterilaisuudessa taivaan valtakuntaan siirrtytään sakramentin kautta. Filistelialasten Daagon-jumalan palveluksen tapaan luterilaisuudessa vesi toimii pyhittävänä ja pelastuksen välikappaleena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus ei ole kristillisyyttä, vaan Raamaaun kertomuksiin käärittyä pakanallisuutta, jonka juuret ovat muinaisissa epäjumalien kulteissa. Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu Sanan ohjeen mukaisesti huutamalla ja rukoilemalla avuksi Jeesuksen nimeä. Luterilaisuudessa taivaan valtakuntaan siirrtytään sakramentin kautta. Filistelialasten Daagon-jumalan palveluksen tapaan luterilaisuudessa vesi toimii pyhittävänä ja pelastuksen välikappaleena.

        onhan muitakin kristillisiä kirkkoja kuin luterilaisuus, eikö lahkot tunne vaikkapa ortodoksisuus, katolilaisuus,
        millä tavoin luterilaisuus eroaa näistä edellisistä kristinuskon kirkoista ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on väittänyt, ettei muualla julistettaisi?
        Älä puhu narsismista, jos et siitä ymmärrä.
        Mikä kampanjassa on Jumalaa vastaan?

        Luterilaisuudessa ihmisen omat teot eivät pelasta. Helluntailaisuudessa usko on ihmisen oma teko, valinta ja ratkaisu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuudessa ihmisen omat teot eivät pelasta. Helluntailaisuudessa usko on ihmisen oma teko, valinta ja ratkaisu

        Luterilaisuudessa vanhempien ja kummien teot pelastavat. Siihen ei tarvita Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. 'OTTIVAT KASTEEN' SANASSA EI KETÄÄN VIETY VASTOIN TAHTOA KASTEELLE, EIKÄ VAUVOJA KANNETTU KASTEELLE. LUTERILAISUUS ON SUURI EKSYTYS JA VALHE.

        Koska noin ajattelet ja uskot, sinun kannattaa pysyä omissa karsinoissasi vapaakirkkojen piireissä. Miksi vaivaat itseäsi muiden uskolla? Miksi se sinua kiusaa? Annamme sinun uskoa omalla tavallasi, anna sinäkin meille luterilaisille sama oikeus. Maassammehan on uskonnon vapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska noin ajattelet ja uskot, sinun kannattaa pysyä omissa karsinoissasi vapaakirkkojen piireissä. Miksi vaivaat itseäsi muiden uskolla? Miksi se sinua kiusaa? Annamme sinun uskoa omalla tavallasi, anna sinäkin meille luterilaisille sama oikeus. Maassammehan on uskonnon vapaus.

        mitä mieltä helluntailaiset on ortodoksisuudesta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä mieltä helluntailaiset on ortodoksisuudesta ?

        >> mitä mieltä helluntailaiset on ortodoksisuudesta ? <<

        Itse en ole koskaan kuullut sanaakaan ko. uskonnosta helluntaiseurakunnissa puhuttavan. Joskus ortodoksit ovat olleet mukana jossain ekumeenisissä ja yhteiskristillisisää jutuissa, esim. omassa kotikaupungissa aiemmassa missioissa kävi joku ortodoksiskin kampanjakahvilassa.


    • Anonyymi

      Mediakampanjat on tarkoitettu niille, jotka saavutetaan median välityksellä. Luulisi sen nyt tajuavan ilman sanomistakin.

      Tänä päivänä media myös tuppaa olemaan se ainut tapa, jolla uskovat enää levittävät evankeliumia. Ani harva menee kadulle tai kertoo lähipiirissään, kuten työpaikalla tai naapurille, uskostaan.

      • Anonyymi

        >>>"kadulla"<<<

        Jeesus ei kehoittanut ketään KÄÄNNYTTÄÄN, vaan ainoastaan
        julistamaan evankeliumia.

        käännyttäjistä Jeesus sanoo:
        "tehdäksenne yhden KÄÄNNYNNÄISEN, ja kun joku on siksi tullut, teette hänestä helvetin
        lapsen, kahta vertaa pahemman kuin te itse olette" Matt: 23: 15

        julistaminen on eri kuin käännyttäminen,
        kun julistetaan jotakin, se tapahtuu kaikille , esim: joulurauhan JULISTUS,
        / sodan JULISTUS, "julistus" ei ole koskaan yksitellen, vaan "katolta julistetaan",
        ja:
        "Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi"
        Matt: 11: 17


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"kadulla"<<<

        Jeesus ei kehoittanut ketään KÄÄNNYTTÄÄN, vaan ainoastaan
        julistamaan evankeliumia.

        käännyttäjistä Jeesus sanoo:
        "tehdäksenne yhden KÄÄNNYNNÄISEN, ja kun joku on siksi tullut, teette hänestä helvetin
        lapsen, kahta vertaa pahemman kuin te itse olette" Matt: 23: 15

        julistaminen on eri kuin käännyttäminen,
        kun julistetaan jotakin, se tapahtuu kaikille , esim: joulurauhan JULISTUS,
        / sodan JULISTUS, "julistus" ei ole koskaan yksitellen, vaan "katolta julistetaan",
        ja:
        "Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi"
        Matt: 11: 17

        "Jeesus ei kehoittanut ketään KÄÄNNYTTÄÄN, vaan ainoastaan
        julistamaan evankeliumia."

        Miksihän luterilainen kirkko käännyttää puolustuskyvyttömiä vauvoja mutta ei julista heille evankeliumia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"kadulla"<<<

        Jeesus ei kehoittanut ketään KÄÄNNYTTÄÄN, vaan ainoastaan
        julistamaan evankeliumia.

        käännyttäjistä Jeesus sanoo:
        "tehdäksenne yhden KÄÄNNYNNÄISEN, ja kun joku on siksi tullut, teette hänestä helvetin
        lapsen, kahta vertaa pahemman kuin te itse olette" Matt: 23: 15

        julistaminen on eri kuin käännyttäminen,
        kun julistetaan jotakin, se tapahtuu kaikille , esim: joulurauhan JULISTUS,
        / sodan JULISTUS, "julistus" ei ole koskaan yksitellen, vaan "katolta julistetaan",
        ja:
        "Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi"
        Matt: 11: 17

        😂 Omapa on ongelmasi, jos jätät Jumalan käskyjä toteuttamatta.

        Luuk. 14:23
        Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂 Omapa on ongelmasi, jos jätät Jumalan käskyjä toteuttamatta.

        Luuk. 14:23
        Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;

        >>>>"se löytyi"<<<

        Ei Jeesusta haeta, > "katso täällä se on" . . .

        "eikä voida sanoa: "Katso, täällä se on, `tahi: `Tuolla`; sillä katso, Jumalan valtakunta on
        sisällisesti teissä." Luuk: 17: 21

        niin sanoo Jumalan Poika Jeesus Kristus Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"se löytyi"<<<

        Ei Jeesusta haeta, > "katso täällä se on" . . .

        "eikä voida sanoa: "Katso, täällä se on, `tahi: `Tuolla`; sillä katso, Jumalan valtakunta on
        sisällisesti teissä." Luuk: 17: 21

        niin sanoo Jumalan Poika Jeesus Kristus Raamatussa.

        Se sanaa käytettäessä viitataan esineisiin, asioihin tai eläimiin. Jumalaan ei siis viitata Se löytyi -kampanjassa tai jos viitataan silloin suomen kielioppi ei ole oikein hallussa.

        http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/487


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se sanaa käytettäessä viitataan esineisiin, asioihin tai eläimiin. Jumalaan ei siis viitata Se löytyi -kampanjassa tai jos viitataan silloin suomen kielioppi ei ole oikein hallussa.

        http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/487

        Ja tässä kampanjassa se viittaa elävään yhteyteen Jumalan kanssa!
        "Katso se, mikä oli kadonnut, on löytynyt"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"se löytyi"<<<

        Ei Jeesusta haeta, > "katso täällä se on" . . .

        "eikä voida sanoa: "Katso, täällä se on, `tahi: `Tuolla`; sillä katso, Jumalan valtakunta on
        sisällisesti teissä." Luuk: 17: 21

        niin sanoo Jumalan Poika Jeesus Kristus Raamatussa.

        Jumala on käskenyt läpi raamatun etsimään hänen kasvojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tässä kampanjassa se viittaa elävään yhteyteen Jumalan kanssa!
        "Katso se, mikä oli kadonnut, on löytynyt"!

        Ja missä tämä "elävä yhteys" sinun mielestäsi löytyy? Vain sinun lahkossasiko? HehHeh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"se löytyi"<<<

        Ei Jeesusta haeta, > "katso täällä se on" . . .

        "eikä voida sanoa: "Katso, täällä se on, `tahi: `Tuolla`; sillä katso, Jumalan valtakunta on
        sisällisesti teissä." Luuk: 17: 21

        niin sanoo Jumalan Poika Jeesus Kristus Raamatussa.

        Outoa selittelyä. Jeesus itse sanoi: etsikää, niin te löydätte, kolkuttakaa niin teille avataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missä tämä "elävä yhteys" sinun mielestäsi löytyy? Vain sinun lahkossasiko? HehHeh!

        Heh heh. Kuvitteletko pystyväsi lukemaan jo toisten ajatuksiakin. Arroganttia!


    • Anonyymi

      "Se" kampanjan yhteydessä tarkoittaa muutosta ja sitä kadotettua yhteyttä Jumalaan, joka on menetetty synnin takia.

      Se, joka asettuu evankelioimisen tukkeeksi, taas kääntyy itseään Jumalaa vastaan.

      • Anonyymi

        Miten voi asettua "evankelioimisen" tukkeeksi? Jokainen voi evankelioida kuinka paljon ja missä vain.


      • Anonyymi

        Tuotahan saarnataan jatkuvasti joka kirkossa. Miksi pitää järjestää vielä tuollaisia kampanjointeja noin epämääräisillä mainoksilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotahan saarnataan jatkuvasti joka kirkossa. Miksi pitää järjestää vielä tuollaisia kampanjointeja noin epämääräisillä mainoksilla?

        OK. Uskontojen aggressiivinen tyrkyttäminen voi kääntyä itseään vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK. Uskontojen aggressiivinen tyrkyttäminen voi kääntyä itseään vastaan.

        Olen ihmetellyt tuota erityisesti helluntailaisten aggressiivista evankeliumia jossa helvetillä pelottelu on usein hyvin tärkeässä osassa mikäli ei omaksu heidän käsityksiään mm. kasteesta.


      • "Se, joka asettuu evankelioimisen tukkeeksi, taas kääntyy itseään Jumalaa vastaan."

        Oho, miten tuo sitten tehdään?


    • Anonyymi

      Voin hyvin kuvitella itseni jälleen 15 vuotiaaksi teiniksi, joka on vähän lukenut Raamattua jo.
      Jos silloin saisin tuollaisen Se löytyi - huomion osoituksen niin varmasti se vaikuttaisi kuin konfirmaation sakramentti.

      Tekisi mieli tehdä jotakin Jeesuksen hyväksi. Sillä antoihan hän niin paljon maailman hyväksi ja antaa yhä. Esim. Raamattua ei saanut ennen lukea mutta monet tuhannet uhrasi Jeesuksen tähden elämänsä jotta olisi vapaus ja raamatussa kuvatut asiat.

      Eikä ole vielä ilmestynyt ketään toista jonka vuoksi olisi valmis taisteluun petoja vastaan vuosituhansien ajan. Ellei sitten islamin Imaami Mahdi osottaudu sellaiseksi aikanaan?

      Kyllä tuollaiset kampanjat vaikuttaa nuoriin ja lapsiin. Muistan kuinka 70-luvulla unohdin Jeesuksen täysin noin 3 vuoden ajaksi, mutta sitten näin puhelinpylväässä julisteen: JEESUS PALAA PIAN ja sen jälkeen muistin jälleen jo täysin unohtuneen nimen lopullisesti.

      Jopa Jeesus nimen voi unohtaa. Luin viisi vuotiaana raamatun läpi noin kolmeen kertaan ja silti unohdin kolmen vuoden ajaksi kokonaan Jeesuksen nimen, raamatun ja uskonnon. Se palautui mieleeni julisteena puhelinpylväässä.

      • Anonyymi

        Konfirmaatio ei ole sakramentti luterilaisessa kirkossa. Luterilaisessa kirkossa on kaksi sakramenttia kaste ja ehtoollinen, mikä tosin konfirmaation yhteydessä tavallisesti on. Konfirmaatiolla tarkoitetaan kasteen liiton uudistamista. Konfirmaatiota edeltää rippikoulu missä opetetaan Katekismusta (kasteopetus)

        Näin meillä luterilaisessa kirkossa.


      • Anonyymi

        Viisi vuotiaana Raamattu läpi kolmesti. Jumalatonta valehtelua jälleen muka uskovaisen suulla.


    • Anonyymi

      Luottakaamme Jumalan sanaan, ei jonkun Mäkisen arvioihin.

      • Anonyymi

        Sinun vai kenen arvioihin pitää sitten luottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun vai kenen arvioihin pitää sitten luottaa?

        Tämä evankeliointi kampanja on ollut ja on edelleen Jumalasta, joka oli Kristuksessa. Siksi sitä vastaan myös hyökätään kaikilla niillä keinoilla, mitä nyt vaan vastustajalla mieleen juolahtaa. Evankelioinnissa ei ole kysymys mistään opin kappaleista, vaan siinä on kaikille kuuluvasta Jeesuksen valmistamasta ikuisesta taivas elämästä. Jonka Hän hankki meille kärsimällä ristin kuoleman Golgatalla. Sekä nousemalla kolmantena päivänä kuolleista ja astumalla ylös Taivaisiin, sekä lähettämällä Pyhän Henkensä vastaan otettavaksi, kuka ikinä tahtoo. Siis tähän joukkoon, johon miljardit ovat liittyneet tämän ilosanoman kuultuaan kutsutaan sinuakin kuka sitten lienetkin, pappi tai publikaani, fariseus, kirjan oppinut, tai alimmasta alhaisin. Siis ihan kaikkia Jeesus kutsuu. Jos yksikin ihminen löytää Jeesuksen tämän kampanjan ansiosta, niin työ on todellakin kannattanut, eikä sen arvo ole rahalla mitattavissa, sillä Taivaassa syntyy siitä suurempi ilo kun sadasta vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä evankeliointi kampanja on ollut ja on edelleen Jumalasta, joka oli Kristuksessa. Siksi sitä vastaan myös hyökätään kaikilla niillä keinoilla, mitä nyt vaan vastustajalla mieleen juolahtaa. Evankelioinnissa ei ole kysymys mistään opin kappaleista, vaan siinä on kaikille kuuluvasta Jeesuksen valmistamasta ikuisesta taivas elämästä. Jonka Hän hankki meille kärsimällä ristin kuoleman Golgatalla. Sekä nousemalla kolmantena päivänä kuolleista ja astumalla ylös Taivaisiin, sekä lähettämällä Pyhän Henkensä vastaan otettavaksi, kuka ikinä tahtoo. Siis tähän joukkoon, johon miljardit ovat liittyneet tämän ilosanoman kuultuaan kutsutaan sinuakin kuka sitten lienetkin, pappi tai publikaani, fariseus, kirjan oppinut, tai alimmasta alhaisin. Siis ihan kaikkia Jeesus kutsuu. Jos yksikin ihminen löytää Jeesuksen tämän kampanjan ansiosta, niin työ on todellakin kannattanut, eikä sen arvo ole rahalla mitattavissa, sillä Taivaassa syntyy siitä suurempi ilo kun sadasta vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

        Hengellistät omat kuvitelmasi. Hyvin maalliselta tuollainen kampanja näyttää. Kampanjakirjanenkin näyttää itsekehulta omine päätöksinenn, vastaanottamisineen ja valintoineen. Minä seuraan mieluummin Jeesusta hänen opetuksiensa mukaisesti, en näitä tarinankertojia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä evankeliointi kampanja on ollut ja on edelleen Jumalasta, joka oli Kristuksessa. Siksi sitä vastaan myös hyökätään kaikilla niillä keinoilla, mitä nyt vaan vastustajalla mieleen juolahtaa. Evankelioinnissa ei ole kysymys mistään opin kappaleista, vaan siinä on kaikille kuuluvasta Jeesuksen valmistamasta ikuisesta taivas elämästä. Jonka Hän hankki meille kärsimällä ristin kuoleman Golgatalla. Sekä nousemalla kolmantena päivänä kuolleista ja astumalla ylös Taivaisiin, sekä lähettämällä Pyhän Henkensä vastaan otettavaksi, kuka ikinä tahtoo. Siis tähän joukkoon, johon miljardit ovat liittyneet tämän ilosanoman kuultuaan kutsutaan sinuakin kuka sitten lienetkin, pappi tai publikaani, fariseus, kirjan oppinut, tai alimmasta alhaisin. Siis ihan kaikkia Jeesus kutsuu. Jos yksikin ihminen löytää Jeesuksen tämän kampanjan ansiosta, niin työ on todellakin kannattanut, eikä sen arvo ole rahalla mitattavissa, sillä Taivaassa syntyy siitä suurempi ilo kun sadasta vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

        ”Evankelioinnissa ei ole kysymys mistään opin kappaleista…”

        Tosin nyt taitaa painottua juuri nuo opilliset käsitykset, jotka eivät kaikilla ihan sama ole.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Evankelioinnissa ei ole kysymys mistään opin kappaleista…”

        Tosin nyt taitaa painottua juuri nuo opilliset käsitykset, jotka eivät kaikilla ihan sama ole.

        Mistä evankeliumissa on sinulle kysymys? Voitko varata ihan omin sanoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä evankeliumissa on sinulle kysymys? Voitko varata ihan omin sanoin?

        Vastaan sinulle vaikka en olekaan se henkilö jolle kysymyksesi esitit. Evankeliumi on Jumalan rakkauden osoittamista ihmisille sekä sanoin että teoin. Jeesus vertasi usein Jumalan rakkautta vanhempien rakkauteen lapsiaan kohtaan. Jos tiedät mitä vanhempien rakkaus omia lapsiaan kohtaan merkitsee ja sinulle kerrotaan että Jumala rakastaa vieläkin enmmän, saat aavistuksen evankeliumista.

        luterilainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan sinulle vaikka en olekaan se henkilö jolle kysymyksesi esitit. Evankeliumi on Jumalan rakkauden osoittamista ihmisille sekä sanoin että teoin. Jeesus vertasi usein Jumalan rakkautta vanhempien rakkauteen lapsiaan kohtaan. Jos tiedät mitä vanhempien rakkaus omia lapsiaan kohtaan merkitsee ja sinulle kerrotaan että Jumala rakastaa vieläkin enmmän, saat aavistuksen evankeliumista.

        luterilainen

        Kyllä kai evankelioiminen on sitä, että maallistuneille ihmisille kerrotaan, että Jeesus on sovittanut maailman synnin ja tähän sovitukseen pääsee vain uskomalla Häneen.
        Ap 10
        "Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Ihmisillä kun on sellainen harhakäsitys, että jos hän on läpikäynyt joitakin uskonnollisia seremonioita, tai kuuluu johonkin seurakuntaan, niin elämä saa olla mitä tahansa mutta taivaspaikka on varma. Raamattu kuitenkin osoittaa, että "portti on ahdas ja tie on kaita, joka vie elämään." Jumala vihaa syntiä mutta syntinenkin kelpaa Hänelle, jos katuu syntejään. Se on Jumalan armoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan sinulle vaikka en olekaan se henkilö jolle kysymyksesi esitit. Evankeliumi on Jumalan rakkauden osoittamista ihmisille sekä sanoin että teoin. Jeesus vertasi usein Jumalan rakkautta vanhempien rakkauteen lapsiaan kohtaan. Jos tiedät mitä vanhempien rakkaus omia lapsiaan kohtaan merkitsee ja sinulle kerrotaan että Jumala rakastaa vieläkin enmmän, saat aavistuksen evankeliumista.

        luterilainen

        Nimimerkki ”Anonyymi” 2022-10-30 23:45:53 vastasi oikein hyvin:
        ”Evankeliumi on Jumalan rakkauden osoittamista ihmisille sekä sanoin että teoin. Jeesus vertasi usein Jumalan rakkautta vanhempien rakkauteen lapsiaan kohtaan.”

        Matt. 25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'


    • Anonyymi

      Taitaa tämä Aulikki Mäkinen olla niitä, joista Sanassa sanotaan, että ne estävät ihmisiä pelastumasta "taivaaseen he eivät mene itse, eivätkä soisi meneväistenkään mennä."

      • Anonyymi

        Eihän noissa Se löytyi -piireissä mitään syntejä anteeksi pyydetä. Siellä tehdään ratkaisu liittyä uskonlahkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän noissa Se löytyi -piireissä mitään syntejä anteeksi pyydetä. Siellä tehdään ratkaisu liittyä uskonlahkoon.

        Minä olen huomannut että samanlaisia syntisiä pulliaisia nuo ovat kuin muutkin ihmiset, mutta nämä eivät sitä kai itse huomaa.


      • Anonyymi

        Taidat puhua nyt itsestäsi. Hohhoijaa!


      • Anonyymi

        Piilottaneet tiedon avaimet, eivät mene taivasten valtakuntaa, eivätkä anna muidenkasn mennä. Tuo 'valtakunta' on tärkeä sana, koska Jeesuksen opetuksin se on meissä ja meidän ympärillä eläessämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piilottaneet tiedon avaimet, eivät mene taivasten valtakuntaa, eivätkä anna muidenkasn mennä. Tuo 'valtakunta' on tärkeä sana, koska Jeesuksen opetuksin se on meissä ja meidän ympärillä eläessämme.

        Ja pelastus oli se, että tekee mielenmuutoksen pois syntiajattelusta, joka on juutalaisten fariseusten oppi Jahve-Baal Jumalalla. Tämän Jumalan taivas on Raamatun mukaan helvetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pelastus oli se, että tekee mielenmuutoksen pois syntiajattelusta, joka on juutalaisten fariseusten oppi Jahve-Baal Jumalalla. Tämän Jumalan taivas on Raamatun mukaan helvetti.

        Tämä käsite 'taivas' on kummallisesti sotkeentunut uskovaisten päissä luuloksi, että palvomalla syntijumalaa mentäisiin kuoleman jälkern taivaaseen.

        Koko Raamatussa tai uskonnossa ei tällaista taivasta ole edes olemassa.

        Syntijumalan palvonnalla mennään tietysti tulen liekkeihin Raamatun mukaan, ja elämällä Jeesuksen opettamassa taivasten valtakunnassa, on tarkoitus löytää tie takaisin paratiisiin.

        Tässä teille ne piilotetut tiedon avaimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän noissa Se löytyi -piireissä mitään syntejä anteeksi pyydetä. Siellä tehdään ratkaisu liittyä uskonlahkoon.

        sitä uskon lahkoon siirtymistä, kalastelua se on.
        ovat sitten parempia kai kun peruskristitty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen huomannut että samanlaisia syntisiä pulliaisia nuo ovat kuin muutkin ihmiset, mutta nämä eivät sitä kai itse huomaa.

        "Minä olen huomannut että samanlaisia syntisiä pulliaisia nuo ovat kuin muutkin ihmiset..."

        Eikähän kaikki ole samanlaisia syntisiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitä uskon lahkoon siirtymistä, kalastelua se on.
        ovat sitten parempia kai kun peruskristitty.

        Ei sellaista opetusta ole, että johonkin tiettyyn seurakuntayhteyteen siirtymällä tulisi paremmaksi kristityksi. Uskoa voi ilman seurakuntaakin. Seurakuntayhteys on kuitenkin hyvä olla.


    • Anonyymi

      Selasin sen pamfletin läpi kahteen kertaan. En löytänyt siitä evankeliumia (1 Kor. 15: 1-4). En löytänyt mainintaa Jeesuksen verestä syntiemme sovitusuhrina. Ei löytynyt sitä ilosanomaa, että uskomalla tuon Jeesuksen veriuhrin omalle kohdalleen ihminen uudestisyntyy, eli pelastuu, eli saa ikuisen elämän, eikä sitä pelastumistaan voi enää menettää. Ja vaikka ylöstempaus on ehkä hyvinkin lähellä, ei varoitettu siitä, miten paljon vaikeampi sen jälkeen on pelastua. Nyt elämme vielä armon aikaa. Tempauksen jälkeen ei enää pelastu yksin uskosta, vaan tarvitaan omia tekojakin. Ja pelastumisensa voi menettää.

      Lehtinen oli kallista laodikealaista hymistelyä. Ja arvelenpa, että tämänkin kritiikin sen julkaisijat ottavat inhimillisellä tasolla, sen sijaan, että pohtisivat, ovatko he todella pelastuneita itse, onko heissä pyhä henki ja tuntevatko he Raamattua ollenkaan. Minuakin kahlitsee pelko puhua Jeesuksesta vapaasti. Voi olla, että näytän helvettiin menijöiden (ja rohkeasti uskovienkin) mielestä yhtä tekopyhältä kuin tuon lehtisen tekijät minusta. Rukoilen Jumalalta rohkeutta puhua pelastumisesta enemmän ja vapaammin.

      • Anonyymi

        Saa sen ikuisen elämän, jonka Jumala suojasi, kun ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi, kun teurastaa tosi Jumalan uhrina itsensä puolesta, että pelastuu Raamatun mukaan palvelemaan lihalla synnin lakia.

        Menetätte paljon, kun ette ymmärrä Jumalan uskomatonta älyä ja huumorintajua luoda tällainen parodia tyhmän ihmisen kustannuksella


    • Anonyymi

      > Se löytyi -kampanja kääntynee itseään vastaan <

      Juu, Jumala käskee ensin kampanjoida ja kääntyy sitten kampanjaansa vastaan.

      • Anonyymi

        Pieleen meni tuo ennustus: "Se löytyi -kampanja kääntynee itseään vastaan".

        Turussa oli juuri tilaisuus, jossa kirkko pullisteli ihmispaljoudesta. Se kertoo siitä, että ihmisillä on valtava tarve kuulla evankeliumia ja toisten ihmisten kokemuksia löydöstään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieleen meni tuo ennustus: "Se löytyi -kampanja kääntynee itseään vastaan".

        Turussa oli juuri tilaisuus, jossa kirkko pullisteli ihmispaljoudesta. Se kertoo siitä, että ihmisillä on valtava tarve kuulla evankeliumia ja toisten ihmisten kokemuksia löydöstään.

        Kampanjahan on jo ohikin.


      • Anonyymi

        Jumalako olikin asian takana? Kaikkea se hörhöily teettääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalako olikin asian takana? Kaikkea se hörhöily teettääkään.

        Riippuu nyt siitä, että julistiko tämä kampanja Jeesuksen evankeliumia taivasten valtakunnan tulemisesta maan päälle, vai Paavalin syntiopin evankeliumia pelastumisesta palvelemaan lihalla synnin lakia, kun tosi Jumala on teurastettu uhrilampaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu nyt siitä, että julistiko tämä kampanja Jeesuksen evankeliumia taivasten valtakunnan tulemisesta maan päälle, vai Paavalin syntiopin evankeliumia pelastumisesta palvelemaan lihalla synnin lakia, kun tosi Jumala on teurastettu uhrilampaana.

        Toisen opin takana on Jumala ja toisen opin takana on Jumalaksi kutsuttu Saatana. Saat arvata kumpi on kumpi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pieleen meni tuo ennustus: "Se löytyi -kampanja kääntynee itseään vastaan".

        Turussa oli juuri tilaisuus, jossa kirkko pullisteli ihmispaljoudesta. Se kertoo siitä, että ihmisillä on valtava tarve kuulla evankeliumia ja toisten ihmisten kokemuksia löydöstään.

        Hyvä on että on kiinnostuneita. Saa nähdä mikä on kokonaissaldo sitten lopulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieleen meni tuo ennustus: "Se löytyi -kampanja kääntynee itseään vastaan".

        Turussa oli juuri tilaisuus, jossa kirkko pullisteli ihmispaljoudesta. Se kertoo siitä, että ihmisillä on valtava tarve kuulla evankeliumia ja toisten ihmisten kokemuksia löydöstään.

        Oliko Mikaelinkirkkoon tullut kaikki Turun uskonlahkot? Ei tainnut kukaan ilmoittautua kirkon jäseneksi. Heheh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen opin takana on Jumala ja toisen opin takana on Jumalaksi kutsuttu Saatana. Saat arvata kumpi on kumpi.

        Minulla ei ole kuin yksi Jumala ja yksi Jeesus muista ei tarvitase edes tietää. Turhaan vain sotkee ja eksyttää jos kaikkia Jumalia alkaa huomioida.
        Saatana ei ole mikään Jumala vaan paholainen, enkeliksi luotu, joka taivaassa alkoi sotimaan Jumalaa vastaan.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      5
      1217
    Aihe