Miten ansaitset lisää oikeuksia pakkohoidossa?

Olettaen, että menet pahoinpideltäväksi saadaksesi nähdä lastasi lisää

Olettaen, että lastensuojelu ei lainvastaisesti estä olemistasi lapsesi kanssa

siellä oleminen siten, ettei riko sosiaalityöntekijän ja pakkosedän pyhiä sääntöjä kerryttää sinulle sallittuja asioita lapsesi kanssa ja poikkiteloin oleminen vähentää niitä.

Jos olet poikkiteloin, viikko vähenee kuukaudeksi ja se poistuu kokonaan sosiaalityöntekijän vältellessä aikojen antamista

Jos menet sinne ja vaikka kaksi ekaa kuukautta (oma oikeustasoni) olet kauniisti, tapaamiset kuukauden välein jatkuvat toisella kahdella. 2 kk myöhemmin saat viikkotapaamiset tai sitten et. Viikkotapaamisista voi nousta valvojien poiston kokeiluun tai vankileirillä käyntiin. Jos siellä menee kauniisti, aloitat käynnit vankileirin pakkosedän isossa talossa.

Siellä vastailet kysymyksiin ilman aikuisuutta ja kriittisyyttä. Olet kaveri pakkosedälle. Et kerro pojallesi, että pakkosetä on pakko ja täti luulee olevasi huono isä vaan lapsen kysyessä miksi en saa tulla kotiin viittaat kysymyksen pakkosedälle "en tiedä, kysy pakkosedältä". Pakkosetä vastaa jotain kaikkivoipaista ja itsestäänselvää "kyllähän tämä on sinun kotisi". Puren hammasta, koska se on valhe.

Vankileirille ja valvojista pääsyn jälkeen saat ehkä viikko-oikeuden, tai sitten et.

Saat puhua puhelimessa lapsesi kanssa silloin, kun pakkoisällä ei ole kiireitä. Sama kontaktitapa jatkuu 10 vuotta.

Kun minut teljettiin suljetulle nuorisopsykiatrian osastolle ilman diagnoosia, olin ensin pakkounilääkkeellä kuukauden. Sitten kun kysyin, se poistettiin. Se oli todella epäoikeudenmukaista ja tarpeetonta, mutta hoitsun mielestä se oli rento juttu "ei sitä oo pakko syödä, jos et tarvii". Sitten sain viiden minuutin tupakkaoikeuden. En polta. Kävin pihalla muiden polttajien kanssa. Aika pidentyi seuraavilla tasoilla. Ylin taso oli mennä suljetulta ulos koska tahansa enintään seuraavaan ateriaan asti. Ylenin suoraviivaisesti kolmen kuukauden aikana, enkä koskaan tippunut yhtään tasoa vuoden suljetun aikana. Sen jälkeen jouduin avoimelle osastolle. Soitin pianoa kirjastossa tytön kanssa. Minusta tehtiin koululehden päätoimittaja.
Sitten pääsin kotiin ilman mitään syytä tuhlatun ajan jälkeen.

20

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän yhteiskuntakelpoisuutta mitata muuallakaan muutoin kuin tottelemisella.

      Tarhassa teet mitä käsketään, koukussa teet mitä käsketään, työpaikalla teet mitä käsketään, virastoissa hakemuksia täyttäessä teet mitä käsketään.

      Vain miljonäärit saa tehdä mitä itse haluavat.

      Mutta tämä aikakausi päättyy pian.
      Ne jotka selviää ydinsodasta saavat nähdä paratiisin maanpäällä.

      • Anonyymi

        Miksi jotkut ihmiset ovat allergisia tottelemiselle? Koko elämä perustuu säännöille ja tottelemiselle.
        Vaikka yhteiskunta romahtaisi, eläisimme silti metsäheimoissa missä totellaan jonkinlaista johtajaa. Viikingit tottelivat jaarlia. Totta kai aina voi haastaa johtajan taisteluun ja tappaa hänet, mutta siinä on riskinä myös kuolla itse.
        Jos tämäkään ei miellytä, niin jokainen voi lähteä metsään selviytymään ja asumaan yksin. Aloittaja kuulostaa ihmiseltä jonka pitäisi elää näin. Omana herrana. Mutta kun ihmisellä on aina kaipuu oman lajinsa seuraan. Tästä se ongelma alkaa. Kun yhteisössä on aina johtajia ja sääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jotkut ihmiset ovat allergisia tottelemiselle? Koko elämä perustuu säännöille ja tottelemiselle.
        Vaikka yhteiskunta romahtaisi, eläisimme silti metsäheimoissa missä totellaan jonkinlaista johtajaa. Viikingit tottelivat jaarlia. Totta kai aina voi haastaa johtajan taisteluun ja tappaa hänet, mutta siinä on riskinä myös kuolla itse.
        Jos tämäkään ei miellytä, niin jokainen voi lähteä metsään selviytymään ja asumaan yksin. Aloittaja kuulostaa ihmiseltä jonka pitäisi elää näin. Omana herrana. Mutta kun ihmisellä on aina kaipuu oman lajinsa seuraan. Tästä se ongelma alkaa. Kun yhteisössä on aina johtajia ja sääntöjä.

        Joo mutta viikinki kuningas tuskin jaksoi käskeä joka asiassa. Ei käskenyt "nyt istutaan, nyt syödään, nyt siivotaan, vie tuo , tuo tämä, lue, laske, siivoo, seiso , kävele, maksa veroja, rasti ruutuun jos haluat ruokaa.

        Poistu paikalta, maksa tiskille, näytä kortti, jonota kassalla, nyt nukutaan päiväunet, nyt puetaan pihalle, nyt askarrellaan, nyt .....

        Ehkä jos voitat lotossa saat sitten itse päättää päiväohjelmasta ja elämästäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jotkut ihmiset ovat allergisia tottelemiselle? Koko elämä perustuu säännöille ja tottelemiselle.
        Vaikka yhteiskunta romahtaisi, eläisimme silti metsäheimoissa missä totellaan jonkinlaista johtajaa. Viikingit tottelivat jaarlia. Totta kai aina voi haastaa johtajan taisteluun ja tappaa hänet, mutta siinä on riskinä myös kuolla itse.
        Jos tämäkään ei miellytä, niin jokainen voi lähteä metsään selviytymään ja asumaan yksin. Aloittaja kuulostaa ihmiseltä jonka pitäisi elää näin. Omana herrana. Mutta kun ihmisellä on aina kaipuu oman lajinsa seuraan. Tästä se ongelma alkaa. Kun yhteisössä on aina johtajia ja sääntöjä.

        Niin ja johtajat panostaa määräilyyn ollakseen itse ainoita vapaita, jotka saa matkustaa lomalle kun haluavat.

        Orjuus on tämän yhteiskuntarakenteen ainoa arvo ja päämäärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta viikinki kuningas tuskin jaksoi käskeä joka asiassa. Ei käskenyt "nyt istutaan, nyt syödään, nyt siivotaan, vie tuo , tuo tämä, lue, laske, siivoo, seiso , kävele, maksa veroja, rasti ruutuun jos haluat ruokaa.

        Poistu paikalta, maksa tiskille, näytä kortti, jonota kassalla, nyt nukutaan päiväunet, nyt puetaan pihalle, nyt askarrellaan, nyt .....

        Ehkä jos voitat lotossa saat sitten itse päättää päiväohjelmasta ja elämästäsi.

        ” käskyt”on seurausta aina jostain
        Joten säännöt yhteiskunnassa mitä tulee asioihin ovat samat kaikille
        Niin että kun noudatetaan sääntöjä niin se osoittaa että on halukas yhteis toimintaan ihan omaksi ja muiden parhaaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta viikinki kuningas tuskin jaksoi käskeä joka asiassa. Ei käskenyt "nyt istutaan, nyt syödään, nyt siivotaan, vie tuo , tuo tämä, lue, laske, siivoo, seiso , kävele, maksa veroja, rasti ruutuun jos haluat ruokaa.

        Poistu paikalta, maksa tiskille, näytä kortti, jonota kassalla, nyt nukutaan päiväunet, nyt puetaan pihalle, nyt askarrellaan, nyt .....

        Ehkä jos voitat lotossa saat sitten itse päättää päiväohjelmasta ja elämästäsi.

        Tuossa oli lueteltu paljon sellaista, jotka ihminen yleensä osaa ja ymmärtää tehdä ilman käskytystäkin.

        Jos asiat ovat itsellä hyvin, saa ihan itse päättää ohjelmastaan ja elämästään.
        Ja vaikka joskus tulisikin tilanne, ettei se jostain syystä onnistu, koittaa kuitenkin taas aika että onnistuu.
        Siis tarkoitan, että mielikin voi parantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja johtajat panostaa määräilyyn ollakseen itse ainoita vapaita, jotka saa matkustaa lomalle kun haluavat.

        Orjuus on tämän yhteiskuntarakenteen ainoa arvo ja päämäärä.

        Monilla johtajillakin on vielä ylemmät johtajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” käskyt”on seurausta aina jostain
        Joten säännöt yhteiskunnassa mitä tulee asioihin ovat samat kaikille
        Niin että kun noudatetaan sääntöjä niin se osoittaa että on halukas yhteis toimintaan ihan omaksi ja muiden parhaaksi

        Lasten käskeminen pakolla päiväunille tuskin on yhteiskunnan rakentamista mutta sillä koulutetaan kuuliaisia orjia joilla ei ole harmainta aavistusta mitä tahtovat isona.

        Lainsäädäntö esim liikenteessä on kyllä hieman eri asia kuin sadismi joka perustuu vain tottelemisen mittaamiseen.

        Tällä sairaalla yhteiskunnalla ei ole muuta tajua oikeudesta kuin mitata sitä tottelemisella.

        Murhaaja "parannetaan" vankilassa kun se saadaan tottelemaan määräyksiä.

        Murhaajalle kuuluu kuoleman tuomio eikä mikään tottelemistuomio.

        Mutta toki ymmärrän ettei sairas yhteiskunta ole parannettavissa siksi se tulee pian tuhoutumaan.

        Yritänpähän vaan puhua jotain tällekin ihmisraadolle joka ketjun aloitti. En tiedä mikä rikos oli jotta joutui tottelevaisuuspakkolaitokseen mutta tarina kertoo kaiken yhteiskunnan kyvystä luoda "oikeutta" vain tottelevaisuusorjuudella.

        Suomi ei edes tiedä mikä on oikeudenmukaisuus mutta taivaan Jumala tuo vielä oikeuden ja vanhurskauden maan päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa oli lueteltu paljon sellaista, jotka ihminen yleensä osaa ja ymmärtää tehdä ilman käskytystäkin.

        Jos asiat ovat itsellä hyvin, saa ihan itse päättää ohjelmastaan ja elämästään.
        Ja vaikka joskus tulisikin tilanne, ettei se jostain syystä onnistu, koittaa kuitenkin taas aika että onnistuu.
        Siis tarkoitan, että mielikin voi parantua.

        Paitsi että tottelevaisuuspakkolaitos ei paranna ketään.
        Ihminen voi toki teeskennellä tottelevaista päästäkseen pois vankilasta mutta se ei tarkoita että hän on parantunut.

        Psykologia keksittiin jotta voidaan käyttää valtaa ja perustella kidutukset psykologiatieteellä.

        Mielen sairaudet on joko riivaajia tai yhteiskunnan pahuuden aikaansaannos.
        Ne voi Jumala parantaa tai jos ei paranna niin ihmisetkään ei niitä pakkohoidoilla paranna.
        Toki pilleri voi turruttaa tottelevaiseksi yhteiskuntakelpoiseksi mutta ne ei PARANNA.

        Ihanaa tietää että sadistien yhteiskunta kuitenkin pian tuhoutuu.


      • Anonyymi

        Minkälainen maailma olisi jos kaikki tekisivät Oman päänsä mukaan.
        Säännöt ja rajat ihmisten käyttäytymisessä ovat tärkeät.
        Vaikka miten ottaa ylpeyden päälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen maailma olisi jos kaikki tekisivät Oman päänsä mukaan.
        Säännöt ja rajat ihmisten käyttäytymisessä ovat tärkeät.
        Vaikka miten ottaa ylpeyden päälle

        Sadismi, kyykyttäminen, nöyryyttäminen ja muu alistava kohtelu on eri asia, kuin minkään "sääntöjen" noudattaminen. Edellä mainitut asiat ovat sairasta kohtelua ja asennoitumista. Niitä ei voi puolustella millään perusteilla, eikä oikeutuksilla. Eivätkä kuulu minkään sivistyneen, demokratiaa ja ihmisoikeuksia julistavan valtion periaatteisiin. Jokaisella on oma ihmisarvonsa ja jokainen ansaitsee saada tulla kohdelluksi ihmisarvoisella ja kunnioittavalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja johtajat panostaa määräilyyn ollakseen itse ainoita vapaita, jotka saa matkustaa lomalle kun haluavat.

        Orjuus on tämän yhteiskuntarakenteen ainoa arvo ja päämäärä.

        Totta. Orjuus kuvaa hyvin nykyaikaa Suomessa.


      • Anonyymi

        Kuulostaa aivan liian autoritääriseltä. Vähän nk. P-Koreassa. Ei paljon eroa siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja johtajat panostaa määräilyyn ollakseen itse ainoita vapaita, jotka saa matkustaa lomalle kun haluavat.

        Orjuus on tämän yhteiskuntarakenteen ainoa arvo ja päämäärä.

        Kuulostaa aika pahalta, jos näin on. Että olisimme vain pelkkiä omaa tahtoa omaamattomia orjia.

        Orjuus kai lopetettiin joskus 1800- luvulla?

        Tosin, olen kyllä aiemminkin kuullut vastaavaa. Että elämme kapitalistisessa yhteiskunnassa ja kulttuurissa, jossa yksilöt tavallaan "aivopestään" tekemään kaikki asiat, tekemään työtä ja palvelemaan yhteiskuntaa. Muuten hyvä, jos tekee kaiken muiden ihmisten palvelemiseksi ja hyväksi ja toisten auttamiseksi. Ja että kaikkia kohdellaan saman ja tasaarvoisesti ja kaikkia yksilöitä arvostavasti ja kunnioittavasti. Että jokainen otetaan mukaan tähän yhteiskuntaan. Eikä esim. ketään jätetä yhteisön/yhteisöjen ulkopuolelle ja yksin.

        Mutta siitä olen hieman epävarma, mikä on tämän ihmislajin kulttuurin ensisijaisin ja tärkein päämäärä? Se, että kaikki ja jokainen voisi hyvin. Että saisi tasa-arvoista, yksilöllistä palvelua, yhteiskunnassa kaikkien palveluiden, myös terveyspalveluiden osalta. Että jokainen voisi ja saisi osallistua tämän kulttuurin edistämiseen ja kehittymiseen ja hyvinvoinnin edistämiseen. Jos ihmisen kulttuurissa ja yhteiskunnassa tärkein päämäärä on vain materialismi ja markkinatalous ja sen edistäminen, sitten ollaan hakoteillä. Taloudellinen pääomakin, tai raha on varmaan yksi arvo. Mutta se ei saisi olla kulttuurin ainoa johtava ja koko toimintaa määrittävä arvo. Minusta koko raha ja taloussysteemiä pitäisi uudistaa. Käteisrahasta pitäisi luopua. Ja kaikilla pitäisi olla ns. perusturva, tai säännöllinen perustulo. Ja taloudellinen eriarvoisuus pitäisi lopettaa. Eli kenelläkään ei pitäisi olla enemmän ja liikaa, kuin mitä tarvitsee elääkseen ja selviytyäkseen. Maailmassa vain, onko se nyt jokin 10-20 multimiljonääriä omistaa puolet koko maapallon omaisuuksista. Siis rahallisesti. Siinä on jotakin pahasti vialla. Suurin osa maapallon väestöstä on äärimmäisen köyhiä, tai keskituloisia.


    • Anonyymi

      Terveellä ihmisillä on kaikilla samat oikeudet.
      Kunhan ymmärtää asiat jorden kanssa takkuaa viikkokaupalla
      Ei keneltäkään oikeuksia oteta ilman syytä, joten eikö olisi paras yrittää hyväksyä asiat sellaisina kun ne ovat
      Eikä yrittää vetää uhri nuttua päälleen
      Kun siitä ei ole mitään hyötyä.
      Ilman syytä ei ketään pakoteta mihinkään.
      Hoito on paras mitä ihminen tarvitsee silloin kun samaa asiaa ja syyttelyä harrastaa

    • Anonyymi

      Introvertti ja esim.sosiaalisten tilanteiden pelko,ahdistuneisuushäiriö,PTSD ym.ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Vain idiootti kirjoittaa tuollaista. Miten ihmiset kehtaa? Mitä? Kärsiä fobioista tai mielenterveysongelmista? Elämä ei "opeta" silloin kun kyseessä en edellä mainittuja ongelmia. Sinun kaltaisesi ovat juuri niitä pahimpia,joiden vuoksi ihmiset kärsii esim.työpaikkakiusaamisesta. Ei ole näköjään elämä sinulle opettanut juuri mitään.

    • Anonyymi

      Sosiaalisten tilanteiden pelossa ja esim. masennuksessa ei ole kyse vain epämukavuuden sietokyvystä. Ne ovat oikeasti vakavia ja elämää rajoittavia häiriöitä. Päin vastoin, monet tuntemani mielenterveyskuntoutujat ja esim. autismin kirjon henkilöt kestävät epämukavuutta jopa paremmin kuin monet "normaalit" ihmiset.

      • Anonyymi

        Anteeksi, me oikeistossa ei välitetä vittuakaan.


    • Anonyymi

      Se vain tässä tulee joka tapauksessa mieleen, että mikä on esim. psykiatriassa se tärkein fokus ihmisten hoitamisessa. Heidän auttamisensa, hyvinvointinsa edistäminen, vai autoritäärisyyteen ja mielivaltaisten sääntöjen noudattaminen?

      • Anonyymi

        Edelliseen tekstiin pieni korjaus: Siis, onko psykiatriassa, virkakoneistossa toimivien ja alalla olevien prioriteettina ja fokuksena ihmisten auttaminen, hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, vai mielivaltaisten sääntöjen noudattamiseen pakottaminen ja autoritäärisyyteen alistaminen? Sadismi, nöyryyttäminen, kiusaaminen ja alistaminen yms. eivät kuulu minkään sivistyneen ja ihmisoikeuksia edistävän valtion toimintaperiaatteisiin ja demokratiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1738
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1089
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      881
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe