Pyydän, että rukoilette uudenlaisen elämänhallinnan puolesta, laihtumisen. Tämä ei tule turhamaisuudesta, että tulisi olla kaunis. Koen, että kaunis olen näinkin.
Minulla on ollut polvi kipeänä nyt useamman kuukauden ja se on tämän lihavuuden syytä, uskon niin olevan. Minun on pakko laihtua, minun jalat ja mieli ei enää kestä.
Toki minun tulee muuttaa elämäntapoja ei, joka ei ole helppoa, koska en elä yksin...vaan perheen, joka tykkää herkutella. Heidän kelkkansa kääntäminen on vielä vaikeampaa. Esimerkkinä, että sanoin puolisolleni, että tuo kaupasta saunajuomaksi jotain kaloritonta vettä, hän yritti ehdotella leikillään lonkeroita yms..kerroin että minun on pakko laihtua, jalat ei kestä...hän toi myös kaksi pussia sipsejä. Ei siinä mitään, mutta hän toi niitä eilenkin kolme pussia ja lisäksi kolme konvehtirasiaa. Toki on viikonloppu, mutta ei se elämänmuutos terveellisempään suuntaan heillekään pahaksi olisi.
No ei tämä lihavuus tokikaan ole muuta kuin omalla vastuulla, mutta minulla ei siis ole tukea ja toivon teidän rukoileva puolestani.
Tähän ei tarvitse tulla näsäviisastelemaan tai ilkeilemään.
Olen tupakasta luopunut, nyt on tämän riippuvuuden aika väistyä avullanne ja rukouksillanne. Kiitos välittämisestä.
Tämä on häpeällistä, koen häpeää.
LS
Rukouspyyntö
38
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Herra, auta LS:ää hänen tilanteessaan siten kuin sinä asian parhaimmaksi katsot. Kiitos.
- Anonyymi
Voit netistä katsoa Terveysprojekti Karpalo sieltä voi tulla vinkkejä lisää.
Muistan sinua rukouksin. - Anonyymi
Onnistut varmasti. Se vaatii tahdonlujuutta ja omistautumista laihdutus projektille. Älä tee sitä virhettä että luovut täysin herkuista. Silloin et ehkä onnistu ja saatat jonakin päivänä kun houkutus käy ylivoimaiseksi ahmia liikaa. Päätät että otat vain yhtenä päivänä pienen herkun josta pidät ja taistelet pitääksesi päätöksestäsi kiinni että vain kerta viikossa. Jos tämä ei onnistu niin sitten rankempi vaihtoehto että luovut kokonaan ja se ei varmasti ole helppoa. Mutta nyt sinulla on motivaatio miksi haluat laihtua. Sinulla on kunnioitettava päämäärä ja terveys on meille tuiki tärkeä.. Kun onnistut päätöksessäsi itsetuntosi kasvaa. Olet silloin myös hengellisesti motivoituneempi vastaamaan kiusauksiin kun paholainen hyökkää tai omat halut juuri makeaan tai muuhun. On tosi upeaa että otat rukouksen avuksesi projektiisi. Jumalalle voi kertoa kaiken ja varmasti saat apua kun turvaudut häneen. Onnea ja onnistumista sitoumuksen kera päätöksellesi. Siunattua loppu vuotta.
- Anonyymi
Laihduttamiseen ei Jumalaa tarvita. Tarvitaan ryhtiä ja talonpoikaisjärkeä. Kyllä kansa sen tietää.
- Anonyymi
Kiitos, rukoileville ja niille, joilla on ajatus puolellani asiassa.
LS - Anonyymi
Tiedätkö minkä takia mä rukoilen?m
Mä rukoilen aikuisten oikeasti että Suomen poikia ei viedä sotiin. Kiväärin piippuun tuijottaen jossa tie on omaisten kuolema tai oma ja valinta seitä jolloin seistään niiden voimien edessä jossa pelko jok voitetaan tai juostaan .
Pako ei ole keino kuolema lopullinen .Molemmissa valinnan kautta loputtomuus .Kunnia tai kuolema .Kunniattomuus ja ikuinen häpeä. Tuota jälkimmäistä moni ehkä nauttii. Oma sydämmeni ei sitä kestäisi joten lopun valitsen ja olen valinnut ,ihme kyllä selviten vaihtoehtojeni kanssa.
Toki myönnän kääntäneeni asioita ja piilottaneeni ne muilta ,Kun tulee rukous tulee se aina sisältäni , Tulee kuin ne kysymykset joita sisälläni kohtaan . Sillä uskoni on horjumaton vai onko. En usko sillä se on koeteltu. Ystävät kaikonneet, kuolleet. Suhteet karille ajaneet . Useita vannottuja rakkauksia joiden olen tiennyt sisimmässäni olevan vannottuja rakkauksia ...ovat useimmin olleet kaipuuta .
Oikeaa odotellessa on elämä häipynyt kaikkea hakien ja jopa tuossa jälkikasvua hoivatessa miehenä ,pidättäytyen uudelta elämää sekoittavalta suhteelta mutta sellaista elämä kai sitten kaiken kaikkiaan on kunnes kuolema meidät armahtaa.- Anonyymi
Jaa nii kene puolest ,niin kaikken yksinäiste ,unohdettuje ja sotilade jok teirä ja meirä puolet on taistellu jok heoittäe henkes tai ei .Niire joi on kylmä ja jok on yksi taivas al. Niire jok on mun riveis seissy .Niire jok on jumala lapsii ja maailma pahst kohtelee ,Niit jotka kukkas ei muist ja kynttilä täytys sytytää jot ku kukkaa muu sit ei tee .Unohreituil ,niin ku sankareil ja sankarittomö jok kaik on arvoa ansainneet Jumalas silis ja omas kärsimykses karinneet . Niili jokka arnoas uskos ansaitsee kärsimykes huolimat ja myös siit syyst.
- Anonyymi
Ylensyönti johtuu usein siitä, että ei saa riittävästi vitamiineja ja hivenaineita mättäessään kemikaalipitoista köyhdytettyä apetta. Omasta kokemuksestani suosittelen ottamaan selvää Gersonin terapiasta. Siis eri jostain Wickedpediasta tai muusta poliittisesta likalähteestä, vaan kuunnelkaa Charlotte Gersonin ja hänen poikansa luentoja ja arvioikaa faktojen perusteella koko teoria. Olin tuolla ruokavaliolla puoli vuotta. Mahtava olo. Onnistuin jättämään kahvin pois siksi aikaa. Normaali kasvisruoka alkoi maistua ilman suolaa ja sokeria. Jos olisin pysynyt sillä ruoalla, olisin nyt vielä terveempi kuin olen. Rahat vaan ei enää riittäneet luonnonmukaiseen myrkyttömään kasviruokaan ja luomupellavansiemenöljyyn.
Jos tiivistäisi olennaiseen, niin tuossa tehdään luomukasviksista mehua 13 lasillista päivässä ja se muodostaa suurimman osan ravinnosta. Tarvitaan puristava mehustin, esimerkiksi Angel juicer (kallis). Tavallinen sentrifuugimehulinko ei erota riittävästi ravinteita, eli elimistö ei saa tarpeeksi vitamiineja tai hivenaineita. Toinen olennainen asia tuossa terapiassa ovat kahvihuuhtelut. Nuo kaksi toimivat yhdessä, ei ilman toista.- Anonyymi
Ja rukoilen myös puolestasi, aloittaja, että sinä ja perheesi olisitte uskossa ja pelastuisitte, oli maallinen elämänne sitten mukava tai ei, pitkä tai ei. Ja rukoilen, että hoikistuisit. Ja että perheesikin tajuaisi terveyden merkityksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja rukoilen myös puolestasi, aloittaja, että sinä ja perheesi olisitte uskossa ja pelastuisitte, oli maallinen elämänne sitten mukava tai ei, pitkä tai ei. Ja rukoilen, että hoikistuisit. Ja että perheesikin tajuaisi terveyden merkityksen.
Jos en uskoisi korkeampaan, en varmaan pyytäisi rukoilemaan. Voi olla etten ole juuri sinunlaisessasi uskossa tokikaan.
Kirjoitan tänne, koska uskon, että joku välittää täällä ja olen saanut apua ennenkin.
Jotenkin jokin jatkuva mehustaminen, ei sovellu minulle. En usko pystyväni elämään luomukasvismehuilla koko ikääni ja se ei sovi perheellisen normaalielämään, saisi päivät pitkät vain mehuja puristaa mehustimilla. Pidän kahvin juomisesta, mutta en ala ainakaan peräsuolta sillä huuhtelemaan.
Vinkkejä toki saa laittaa, mutta mihinkään erikoisiin juttuihin en lähde mukaan. Yleensä niitä ei pysty pitämään ja on sitten samassa tai jopa pahemmassakin tilassa sen jälkeen.
LS
- Anonyymi
Arvatkaapa mitä. Joku joka ei usko voisi väittää tätä plaseboksi...mutta kun heräsin, pystyin astumaan ilman kivun tunnetta ja ainakin tähän hetkeen asti jalka on ok. Toki tunnen ja tiedän missä vamma on, mutta siihen ei liity varsinaista kipua ja uskallan ehkäpä nyt liikuttaa sitä normaalimmin, piti varoa...hyviä päiviä oli alkujaan kyllä joitakin mutta viimeajat, kipu on ollut joka päivästä...mutta katsellaan, miten tälle käy. Toki tiedostan kivun voivan palata, en ala hurmostelemaan ;)
LS - Anonyymi
Herralla on pilvin pimein ylipainoisia lapsia, eikä hän ole heitä kuitenkaan laittanut millekään laihdutuskuurille. Kyllä hän ymmärtää, että on vaikea pysyä hoikkana.
VT:ssa Herran omaisuuskansakin "lihoi":
5. Moos. 32:15
Ja Jesurun lihoi ja alkoi potkia, sinä tulit lihavaksi, paksuksi ja aloit äksyillä. Niin hän hylkäsi Jumalan, joka oli tehnyt hänet, ja halveksui pelastuksensa kalliota.
Hän on siis paljon kiinnostuneempi paisuneesta sydämestämme kuin jostain "paisuneesta ulkomuodostamme". Vaikka raamattu kehottaa kohtuuteen monissa asioissa, niin on siellä suoranaisia kehotuksia herkutteluunkin, kun on ilojuhlan aika.- Anonyymi
Lihavia ihmisiä usein kuvataan äksyinä ja ilkeinä, toki myös laiskoina ja muutenkin epämiellyttävillä sananparsilla...mutta ei se nyt ihan niinkään ole.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihavia ihmisiä usein kuvataan äksyinä ja ilkeinä, toki myös laiskoina ja muutenkin epämiellyttävillä sananparsilla...mutta ei se nyt ihan niinkään ole.
LSNo enpä ole kuullut, vaan lupsakoina lihavia aina on pidetty.
Jesurunin tapaus tarkoittaa, että kun yltäkylläisyys tuli, Jumala aleni toisarvoiseksi, vaikka Jumala nimenomaan oli antanut siitä ennakkovaroituksen, ettei niin saisi sitten käydä, kun hän siunaisi heitä monenlaisella siunauksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No enpä ole kuullut, vaan lupsakoina lihavia aina on pidetty.
Jesurunin tapaus tarkoittaa, että kun yltäkylläisyys tuli, Jumala aleni toisarvoiseksi, vaikka Jumala nimenomaan oli antanut siitä ennakkovaroituksen, ettei niin saisi sitten käydä, kun hän siunaisi heitä monenlaisella siunauksella.No Suomessa yleensä suuri osa ihmisistä elää yltäkylläisyydessä. Emme ole rikkaita. Minun vanhempieni lapsuudessa elämä oli toista ja ei ollut varaa asioihin tai edes ruokaan, kuten nykyään. Oikeastaan rahallisesti elintasomme on laskusuunnassa tällä hetkellä ja joudumme karsimaan asioita elämässämme, on pitänyt miettiä mitä tarvitsee oikeasti. Ruokaa, ostetaan toki, mutta kyllä meilläkin, ainakin itse katson punalaputettuja tuotteita, toki niiden pitää olla sellaisia mitä muutenkin söisi. Kun kaikki kallistuu, niin se voi vaikuttaa niin, että talous voi mennä alta, vielä niin ei ole käynyt, mutta ei tämä ole leikin asia tässä maailman tilasta, köyhät kärsivät eniten korotuksista.
Tämä lihavuusjuttu on monisyisempi, siihen liittyy ehkä myös elämänhallintaan liittyviä asioita, eikä se ole siitä kyse, että yltäkylläisyydestä söisi pelkästään.
En halua tulla tunnetuksi lupsakkana, vaan, että arvostettaisiin kuten muitakin ja ettei pätevyyttä mitattaisi ulkoisina tekijöinä...mutta syy aloitukseen ei ollut se, vaan terveys asiat.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No enpä ole kuullut, vaan lupsakoina lihavia aina on pidetty.
Jesurunin tapaus tarkoittaa, että kun yltäkylläisyys tuli, Jumala aleni toisarvoiseksi, vaikka Jumala nimenomaan oli antanut siitä ennakkovaroituksen, ettei niin saisi sitten käydä, kun hän siunaisi heitä monenlaisella siunauksella.Ja sinäkin voisit yrittää nähdä minut ihmisenä, ei niinkään etuliittellä...lihavana ihmisenä.
Jos ihminen on laiha, häntä ei puhutella yleensä muille puhuttaessa hänestä, "se laiha", mutta lihavista saatetaan sanoa.."se lihava".
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinäkin voisit yrittää nähdä minut ihmisenä, ei niinkään etuliittellä...lihavana ihmisenä.
Jos ihminen on laiha, häntä ei puhutella yleensä muille puhuttaessa hänestä, "se laiha", mutta lihavista saatetaan sanoa.."se lihava".
LSEn ole millään etuliitteellä sinua nähnyt. En ole ollut tietoinen painostasi, lihavuudesta tai hoikkuudesta ennen kuin itse siitä kerroit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole millään etuliitteellä sinua nähnyt. En ole ollut tietoinen painostasi, lihavuudesta tai hoikkuudesta ennen kuin itse siitä kerroit.
Koen kuitenkin että näin viesteissäsi sen mielenlaadun. Oli sitten niin tai ei, niin koin. Läskijutut tuotiin vähän Raamatustakin niin, että...kun oli kääntynyt pois ja hyljännyt Jumalan...ja en kaipaa kommenttia, että lihavat ovat lupsakoita.
Toki monina aikakausina lihavilla on irvailtu ja sitä on pidetty ehkäpä ihan syntinäkin....
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koen kuitenkin että näin viesteissäsi sen mielenlaadun. Oli sitten niin tai ei, niin koin. Läskijutut tuotiin vähän Raamatustakin niin, että...kun oli kääntynyt pois ja hyljännyt Jumalan...ja en kaipaa kommenttia, että lihavat ovat lupsakoita.
Toki monina aikakausina lihavilla on irvailtu ja sitä on pidetty ehkäpä ihan syntinäkin....
LSEt siis nähnyt, etkä kokenut oikein. Koska asia oli aivan toisin.
Uskovana rukoilinkin puolestasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis nähnyt, etkä kokenut oikein. Koska asia oli aivan toisin.
Uskovana rukoilinkin puolestasi.Asia selvä.
LS
- Anonyymi
Neh. 8:10
Menkää ja syökää rasvaisia ruokia ja juokaa makeita juomia ja lähettäkää maistiaisia niille, joilla ei ole mitään valmistettuna, sillä tämä päivä on pyhitetty meidän Herrallemme. Ja älkää olko murheelliset, sillä ilo Herrassa on teidän väkevyytenne.
Room. 14:15-17
jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi; sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. - Anonyymi
LS, sinuna minä miettisin ja tutkisin sitä, että onko sinulla kaikki kunnossa muuten?
Siis usein ylensyönti ja herkuttelu johtuvat sisäisitä rikkinäisyyksistä tai esim. rakkauden ja hellyyden puutteesta.
Ihminen siis hellii itse itseään ruualla, joka antaa helpotusta sisäsieen ahdistukseen / pahaan oloon.
Noissä suurin pudottaja ohjelmissa on monella se ongelma juuri noissa sisäisissä asioissa.
Joku koettu vakava trauma on esim. saanut aikaan lihomisen.
Joten, jos ihmisellä on hyvä olla sisäisesti, niin ei tarvitse hakea enää helpotusta ruuasta tai vaikkapa alkoholista.
Joten mielestäni sinun kannattasi tutkia näitä asioita.- Anonyymi
Uskovana saadaan myös raamatun sanasta ymmärrystä eri elämäntilanteisiin, oli se sitten mikä vain tilanne. Sieltä saa lohtua, neuvoa, rakkautta ym. Ja voi lukea sen ajan ihmisten kokemuksia, jotka rohkaisevat. Muu tietokin on hyödyllistä, mutta usein maailman tieto on ihmisymmärryksen kyllästämää. Terveyssuosituksetkin vaihtuvat koko ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovana saadaan myös raamatun sanasta ymmärrystä eri elämäntilanteisiin, oli se sitten mikä vain tilanne. Sieltä saa lohtua, neuvoa, rakkautta ym. Ja voi lukea sen ajan ihmisten kokemuksia, jotka rohkaisevat. Muu tietokin on hyödyllistä, mutta usein maailman tieto on ihmisymmärryksen kyllästämää. Terveyssuosituksetkin vaihtuvat koko ajan.
Olen itse oman uskonelämäni kautta ymmärtänyt sen, mitä edellä kirjoitin.
Eli Jumala laittaa meitä kohtaamaan todella kipeitäkin asioita ja sielun haavoja.
Ja se siis on samaa, kuin jos ulkoista havaa hoidetaan, eli haava avataan ja puhdistetaan ja se tekee siinä hetkessä kipeää, mutta sitten haavat vasta kasvavat umpeen ja ehkä vain arvet enää jäävät, mutta ilman käsittelyä ne eivät vain parane !
Siksi Herra laittaa meidät käsittelemään kipeimpiäkin sielun haavoja, jotta na siten saadaan parannettua, mutta ihminen ei itse halua sitä kipua vaan väistää loppuun asti, kunnes Herra saa maanitelutua lapsensa siihen käsittelyyn.
Tämän siis olen itse käytännön tasolla Herra kanssa kokenut ja saanut sen kautta itselleni apua !
Jes. 58:8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
Jer. 30:17 Sillä minä kasvatan umpeen sinun haavasi ja parannan sinut saamistasi iskuista, sanoo Herra, sinut, Siion, jolla on nimenä 'hyljätty', 'se, josta ei kukaan välitä'.
Näissä siis ei puhuta mistään ulkoisista haavoista ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja sen vielä lisään, että ihan kuten se ulkoinenkin haava puhdistamattomana märkii ja tulehdus aiheuttaa kipua ym.
Niin aivan samoin siis on niiden hoitamattomien / käsittelemättömien sielun haavojen kohdalla.
Eli ne aiheuttavat siis meissä kaikenlaista oirehtimista, kuten ylensyöntiä ja huumaavien aineiden käyttöä ym ym...
Siis "mätimistä", omalla tavallaan.
- Anonyymi
Jumala parantaa sisäisesti että ulkoisesti, niin henkisiä kuin fyysisiäkin ongelmia ja asioita.
- Anonyymi
terveydenhoitoon kuuluu myös oma vastuu , > syöminen, juominen, liikunta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
terveydenhoitoon kuuluu myös oma vastuu , > syöminen, juominen, liikunta.
Itse aina ensin rukoilen, jos Jumala haluaa kuitenkin olla se, joka minua ensisijaisesti auttaa. Hän voi kuitenkin haluta myös, että menenkin terveydenhuollon pariin. Tai teen itse asialle jotain.
- Anonyymi
Sulla on dille puoliso.
- Anonyymi
Mikähän tuohon oikeasti auttaisi? Tunnut tietävän tasan tarkkaan ongelmasi ruuasta ja läheisriippuvuudesta. Juuri se tieto on hyvä alku. Siitä voit aloittaa kävelyn kipua ja painoa vastaan. Henkinen tahtotila ja polvi alkavat vähitellen parantua painon alentuessa. Meidät on niin rakennettu.
- Anonyymi
Kyllä minä koetan kävellä, toki...kun enemmän tuntuu, niin hieman välttelee sitä, tietenkin se vaikuttaa..mutta en ole lopettanut kävelemistä. Itseasiassa tämä meni, kun kävelin paljon, mutta en voinut tehdä sitä läskieni mukaan...koska esim kun tekee työtä, niin ei voi näyttää, ettei voisi jotain tehdä ja on tehtävä enemmän kuin ehkä muuten tekisi.
LS Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä koetan kävellä, toki...kun enemmän tuntuu, niin hieman välttelee sitä, tietenkin se vaikuttaa..mutta en ole lopettanut kävelemistä. Itseasiassa tämä meni, kun kävelin paljon, mutta en voinut tehdä sitä läskieni mukaan...koska esim kun tekee työtä, niin ei voi näyttää, ettei voisi jotain tehdä ja on tehtävä enemmän kuin ehkä muuten tekisi.
LSOhhoh, mitkä ostokset teillä!rasioita suklaata, ja 5 pussia sipsejä 2 päivässä.huvikseni katsoin äsken oman painoni: 500grammaa lisää painoa.maidosta.
Mulla on tämäntyyppinen ongelma.viikossa ei edistystä,paino 72kg tähän asti.
Aloitin 3 vuotta sitten 88kilosta! Ja nyt vain leikin tolla vaa'alla.en ole pinnallinen kuten sanot.lihavuutta on minullakin joka ...kirjoituttaa.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ohhoh, mitkä ostokset teillä!rasioita suklaata, ja 5 pussia sipsejä 2 päivässä.huvikseni katsoin äsken oman painoni: 500grammaa lisää painoa.maidosta.
Aloitin 3 vuotta sitten 88kilosta! Ja nyt vain leikin tolla vaa'alla.en ole pinnallinen kuten sanot.lihavuutta on minullakin joka ...kirjoituttaa.Et sinä silti mielestäni niin kovin lihava ole. Kukin katsoo tavallaan. Olen joskus kuullut sellaisten vähän yli 50 kiloistenkin huokailevan painon kanssa, se on siis suhteellista, miten kukakin kokee. Mutta minä olen oikeasti lihava ja ihan voidaan vaihtaa osia, ehken enää sinun painossasi kokisi tarvetta laihduttaa edes....toki painoindeksin mukaan varmaan olet ylipainoinen...mutta et sairaalloisen.
Kyllä, meillä on huonot elämäntavat. Siksi hän tässä olen lihavakin. Muut meillä ei liho samalla tavalla kuin minä, mutta huonot elämäntavat ne ovat silti.
LS Anonyymi kirjoitti:
Et sinä silti mielestäni niin kovin lihava ole. Kukin katsoo tavallaan. Olen joskus kuullut sellaisten vähän yli 50 kiloistenkin huokailevan painon kanssa, se on siis suhteellista, miten kukakin kokee. Mutta minä olen oikeasti lihava ja ihan voidaan vaihtaa osia, ehken enää sinun painossasi kokisi tarvetta laihduttaa edes....toki painoindeksin mukaan varmaan olet ylipainoinen...mutta et sairaalloisen.
Kyllä, meillä on huonot elämäntavat. Siksi hän tässä olen lihavakin. Muut meillä ei liho samalla tavalla kuin minä, mutta huonot elämäntavat ne ovat silti.
LSMutta jee!sinä voit hallita tosiaan elämääsi ja painoa, jos tahdot!eihän sun ole pakko niitä perunalastuja itse syödä..ym.mä kyllä äsken unohdin että itsekkin söin sen maitolitran lisäksi puoli litraa jäätelöä.enkka:en vetässy koko litraa..mulla on syömishäiriö.monta iltaa mennyt hyvin sitten jää päälle tällästä sairasta, nolosti nyt sen tunnustan...
- Anonyymi
Ohhoh, mitkä ostokset teillä!rasioita suklaata, ja 5 pussia sipsejä 2 päivässä.huvikseni katsoin äsken oman painoni: 500grammaa lisää painoa.maidosta.
Aloitin 3 vuotta sitten 88kilosta! Ja nyt vain leikin tolla vaa'alla.en ole pinnallinen kuten sanot.lihavuutta on minullakin joka ...kirjoituttaa.Hei Aurora. Mieti mitä olet jo saavuttanut. Oikein hyvin olet saanut alas painoa. Tiesitkö että elimistössä 500 gramman vaihtelut, on normaalia, eikä loppuviimein kerro, oletko laihtunut vai et, nestetasapaino voi vaihdella jopa kilonkin tai toisenkin suuntaan jos toiseen...
Nuorempana kuntoilin kovasti ja kaikkea ja sanoin lääkärille, että olin laihduttanut...se meinasi jotenkin niin siihen, että vielä pari kiloa niin olet painoindeksin mukaan normaalipainossa... Se ei ollut monesta kilosta, että se olisi vastannut taulukoita... Asiat on siis suhteellisia....mutta lääkärin ei olisi tarvinnut sitä niin tehdä, alaspainaa asiaa. No sekin sitten näköjään lässähti siihen...en tiedä oliko lääkärin kommenteilla siihen osaa tai arpaa mitään, tuskinpa vaan.
Kuten olen sanonut, että olet varmasti ihan sopusuhtainen. Jos sinusta tuntuu, että haluat pois muutaman kilon niin joskus toki se voi olla terveellisempää niin, mutta muutoin vikaa sinussa ei varmasti ole tuossakaan mitoissa...
En siis halua painaa sinua alas, vaan sanoa, että sinulla on oikeus vartaloosi ja terveyteesi...ja on hienoa, mitä olet saavuttanut, varmasti tunnet olossasi ja elämässäsi, että voit jo nyt paremmin.
LS - Anonyymi
Mutta jee!sinä voit hallita tosiaan elämääsi ja painoa, jos tahdot!eihän sun ole pakko niitä perunalastuja itse syödä..ym.mä kyllä äsken unohdin että itsekkin söin sen maitolitran lisäksi puoli litraa jäätelöä.enkka:en vetässy koko litraa..mulla on syömishäiriö.monta iltaa mennyt hyvin sitten jää päälle tällästä sairasta, nolosti nyt sen tunnustan...
No se jos nyt olet syönyt sen litran jätskiä...mikään ei ole "pilalla"...
Niin ei tietenkään tarvitsisi minun niitä sipsejä syödä...mutta olen ruokaholisti....pystyn toki olla ilmankin, mutta se lääkitsee kait jotain minussa...jotain tyhjyyttä jota koen.
LS Anonyymi kirjoitti:
No se jos nyt olet syönyt sen litran jätskiä...mikään ei ole "pilalla"...
Niin ei tietenkään tarvitsisi minun niitä sipsejä syödä...mutta olen ruokaholisti....pystyn toki olla ilmankin, mutta se lääkitsee kait jotain minussa...jotain tyhjyyttä jota koen.
LSMä oon viime ajat,siis elokuusta asti kuulunut muutosryhmään...ja siellä noita eri himoja on käsitelty, että toi on ihan normaalia kaikilla.syön minäkin aina jos on huono fiilis. Ruualla pienistä murheista pääsee eroon.toedän, että syyllisyys tällaisten mässäysten jälkeen on myös taattu. Ja se tulee aina,jos tavoite on laihtua..
Se muutosryhmä löytyy googlaamalla muutos.mulla ne ei ole mitään auttanut ne luennot.muutenkuin olen saanut neuvoja ja tietoa oikeasta syömisestä! Ja nesteytyksestä.29€ kuukaudessa 20 luentoa.. monet on hyötyneet paitsi mä.lyön vaan uudestaan päätä seinään...
- Anonyymi
Voi kuule kun ei ne rukoukset sinua auta. Sinun pitää nyt vain ottaa itseäsi niskasta kiinni ja ruveta laihduttamaan. Näin se vaan on! Kokemuksesta tiedän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833852
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t332746Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261608Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454- 271446
Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731443