Sähköauto hakusessa. Oltava neliveto. Kiihtyvyys min.5.sek. Vähintään 800litran kontti.

Anonyymi-ap

Ja hintaa max 70 tuhatta uutena. Haluan uuden en vanhaa. Ja takuu mielellään 4 vuotta. Pitäisi olla rangea mielellään joku 550km ja lataus pitäisi onnistua ainakin250kw teholla. Mikä auto olisi tarpeisiini sopiva?

Niin lisäksi pitäisi olla hyvät tilat 5hengelle.

63

1417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitähän seuraavaksi ?

    • Anonyymi

      päästötön auto: Wartburg. Jussi Halli koeajaa youtubessa. legenda !

    • Anonyymi

      Vastaus on yksinkertainen. Tuollaista autoa ei ole olemassa. Ei ainakaan jos kuvittelet tuo latauksen tehon kestävän paria minuuttia kauempaa. Tuollaista keskitehoa ei ole yhdelläkään sähköautolla.

    • Anonyymi

      Lataustehoista kannattaa huomioida että ne ilmoitetu maksimit yleensä vain hetkittäinen maksimi laboratorio-oloissa. Sen perusteella sitten lasketaan joku mainoslauseessa hienolta kuulostava "300km ajomatkaa 20 minuutissa" tai vastaavaa vaikka tuolla ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

      Todellisuudessa 250kw huipputehoa tukeva voi latautua keskimäärin tyyliin 50kw teholla, tämänhän ovat autolehdet testanneet.

    • Anonyymi

      Eipä taida mikään muu sopia noin koviin vaatimuksiin, kuin Tesla Model Y LR.

      • Anonyymi

        Sieltä tuli tähän visaan oikea vastaus. Tuo auto on ainut joka sopii noihin aloittajan spekseihin. Ei muutakun ostohousut kinttuihin heti aamusta ja tesla Y LR kaupasta noukkimaan. Nyt on paljon vähän ajettua tarjolla monissa liikkeissä, valinnanvaraa löytyy. Lisäksi kyseinen auton on maailman turvallisin auto kaikista autoista ennätyspistein. Ostaisin jos olisi mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä tuli tähän visaan oikea vastaus. Tuo auto on ainut joka sopii noihin aloittajan spekseihin. Ei muutakun ostohousut kinttuihin heti aamusta ja tesla Y LR kaupasta noukkimaan. Nyt on paljon vähän ajettua tarjolla monissa liikkeissä, valinnanvaraa löytyy. Lisäksi kyseinen auton on maailman turvallisin auto kaikista autoista ennätyspistein. Ostaisin jos olisi mahdollisuus.

        Joko ne on opittu maalaamaan kunnolla?


      • Anonyymi

        Ei edes Y LR kykene tuohon latausnopeuteen. Y LR pystyy lataamaan lähelle 200 kW nopeutta, mutta vain vähän aikaa. Todellinen keskimääräinen latausnopeus parhaimmillaan on noin 100 kW.

        Ja on muita sähköautoja, joissa on nopeampi latausnopeus kuin missään Teslassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä tuli tähän visaan oikea vastaus. Tuo auto on ainut joka sopii noihin aloittajan spekseihin. Ei muutakun ostohousut kinttuihin heti aamusta ja tesla Y LR kaupasta noukkimaan. Nyt on paljon vähän ajettua tarjolla monissa liikkeissä, valinnanvaraa löytyy. Lisäksi kyseinen auton on maailman turvallisin auto kaikista autoista ennätyspistein. Ostaisin jos olisi mahdollisuus.

        Tesla on huonoa laatua tutkitusti, sanoo Britti tutkimus.
        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/7f126a37-2237-4dba-b861-e0a4910d6425


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä tuli tähän visaan oikea vastaus. Tuo auto on ainut joka sopii noihin aloittajan spekseihin. Ei muutakun ostohousut kinttuihin heti aamusta ja tesla Y LR kaupasta noukkimaan. Nyt on paljon vähän ajettua tarjolla monissa liikkeissä, valinnanvaraa löytyy. Lisäksi kyseinen auton on maailman turvallisin auto kaikista autoista ennätyspistein. Ostaisin jos olisi mahdollisuus.

        Avauksen asettelulla tähdättiin tiettyyn autoon, hauskoja nämä Tesla fanien jutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei edes Y LR kykene tuohon latausnopeuteen. Y LR pystyy lataamaan lähelle 200 kW nopeutta, mutta vain vähän aikaa. Todellinen keskimääräinen latausnopeus parhaimmillaan on noin 100 kW.

        Ja on muita sähköautoja, joissa on nopeampi latausnopeus kuin missään Teslassa.

        Model Y LR.ssä ja Model 3 LR.ssä max. latausteho on juurikin tuo 250 kW.
        Mikä saman hintaluokan muun merkkinen auto pystyy samaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Model Y LR.ssä ja Model 3 LR.ssä max. latausteho on juurikin tuo 250 kW.
        Mikä saman hintaluokan muun merkkinen auto pystyy samaan?

        Tuo on vain teoreettinen maksimi, jota ei oikeasti koskaan saavuteta.

        Ainakin Hyundai Ioniq 5 ja Kia EV6 pystyvät päihittämään latausnopeudessa Teslat parhaimmillaan. Se toki vaatisi 800 V latureita, joita on vain vähän. Ja Ioniq 5 ja EV6 ovat samassa hintaluokassa kuin Model Y LR. Ioniq 5:n nopein latausteho on 350 kW. Tämäkin on tietenkin teoreettinen maksimi.

        Toki nopeimmalla latausteholla ei ole mitään merkitystä, kun oikeasti se saavutetaan vain hetken ajan ja sitten latausteho hiljalleen laskee. Teslakin lataa maksiminopeudella korkeintaan pari minuuttia. Keskimääräinen latausteho on kiinnostavampi tieto kuin lataustehon maksimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vain teoreettinen maksimi, jota ei oikeasti koskaan saavuteta.

        Ainakin Hyundai Ioniq 5 ja Kia EV6 pystyvät päihittämään latausnopeudessa Teslat parhaimmillaan. Se toki vaatisi 800 V latureita, joita on vain vähän. Ja Ioniq 5 ja EV6 ovat samassa hintaluokassa kuin Model Y LR. Ioniq 5:n nopein latausteho on 350 kW. Tämäkin on tietenkin teoreettinen maksimi.

        Toki nopeimmalla latausteholla ei ole mitään merkitystä, kun oikeasti se saavutetaan vain hetken ajan ja sitten latausteho hiljalleen laskee. Teslakin lataa maksiminopeudella korkeintaan pari minuuttia. Keskimääräinen latausteho on kiinnostavampi tieto kuin lataustehon maksimi.

        Ionig 5.n ja EW6.n suurin latausteho on 200kW. Asian voit tarkastaa mm. maahantuojan sivuilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ionig 5.n ja EW6.n suurin latausteho on 200kW. Asian voit tarkastaa mm. maahantuojan sivuilta.

        Jatkoa... Noissa ei ole edes akun lämmitystä pikalaturille navigoitaessa eli jäävät käytännössä huimasti teslan latausnopeudesta, varsinkin kylmillä ilmoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ionig 5.n ja EW6.n suurin latausteho on 200kW. Asian voit tarkastaa mm. maahantuojan sivuilta.

        Ei ole, niille on ilmoitettu suuremmat lataustehot. Eikä Tesla Model Y ikinä oikeasti ylitä 200 kW latausnopeutta, ei edes hetkellisesti.

        Ja jos keskimääräistä latausnopeutta katsotaan niin Tesla ei ole enää mikään erityisen nopea lataamaan. Muut ovat ihan samalla tasolla latausnopeuksissa. Sokeat Tesla-idiootit vain eivät asiaa huomaa. Tesla on samanlainen sähköauto kuin kaikki muutkin, siinä ei ole mitään erikoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, niille on ilmoitettu suuremmat lataustehot. Eikä Tesla Model Y ikinä oikeasti ylitä 200 kW latausnopeutta, ei edes hetkellisesti.

        Ja jos keskimääräistä latausnopeutta katsotaan niin Tesla ei ole enää mikään erityisen nopea lataamaan. Muut ovat ihan samalla tasolla latausnopeuksissa. Sokeat Tesla-idiootit vain eivät asiaa huomaa. Tesla on samanlainen sähköauto kuin kaikki muutkin, siinä ei ole mitään erikoista.

        Ihme jankkaaja!
        Mulla on vm. -19 model 3 LR ja viime kesänä latausteho oli parhaimmillaan oli 238kW supershargerilla ja latasi 70% asti yli 100kW. Lopetin latauksen 80%.ssa jossa latausteho oli vielä 62kW.
        Usko nyt jo mitä maahantuoja ilmoittaa! Ihmeellistä olisi jos sinulla olisi parempaa tietoa. Ionigissa ja Kiassa on 200kW dc-lataus ja talvella maksimit jossain 60kW tietämissä koska noissa ei ole akun lämmitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme jankkaaja!
        Mulla on vm. -19 model 3 LR ja viime kesänä latausteho oli parhaimmillaan oli 238kW supershargerilla ja latasi 70% asti yli 100kW. Lopetin latauksen 80%.ssa jossa latausteho oli vielä 62kW.
        Usko nyt jo mitä maahantuoja ilmoittaa! Ihmeellistä olisi jos sinulla olisi parempaa tietoa. Ionigissa ja Kiassa on 200kW dc-lataus ja talvella maksimit jossain 60kW tietämissä koska noissa ei ole akun lämmitystä.

        Ja osa Mersuista ja Bemareista lataa 80% kohdalla vielä 100 kW nopeudella. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Osa ylittää tuo 62 kW vielä 90% kohdallakin. Aivottomat Tesla-fanit vain eivät tiedä mitään muiden autojen latausnopeuksista. Tesla ei ole mikään erityisen nopea lataamaan, vaan on ihan tavallinen sähköauto muiden joukossa.

        Tesla on lähinnä ylihinnoiteltu surkea romu. Kaikki muut sähköautot päihittävät Teslan kevyesti. Tesla-fanit ovat samanlaisia idiootteja kuin Apple-fanit, jotka rääkyen maksavat ylihintaa sonnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja osa Mersuista ja Bemareista lataa 80% kohdalla vielä 100 kW nopeudella. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Osa ylittää tuo 62 kW vielä 90% kohdallakin. Aivottomat Tesla-fanit vain eivät tiedä mitään muiden autojen latausnopeuksista. Tesla ei ole mikään erityisen nopea lataamaan, vaan on ihan tavallinen sähköauto muiden joukossa.

        Tesla on lähinnä ylihinnoiteltu surkea romu. Kaikki muut sähköautot päihittävät Teslan kevyesti. Tesla-fanit ovat samanlaisia idiootteja kuin Apple-fanit, jotka rääkyen maksavat ylihintaa sonnasta.

        Noniin... kun argumentit loppuu, alkaa mutuilijalla täysin tyhjänpäiväinen suun pieksentä. Ottaako koville kun mutusi kumottiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin... kun argumentit loppuu, alkaa mutuilijalla täysin tyhjänpäiväinen suun pieksentä. Ottaako koville kun mutusi kumottiin?

        Ja sinä taas perustelet jotain sähköauton hankintaa jollain latauksen maksiminopeudella mikä on arvoton paskatieto. Varsinkin Teslassa huippunopeus saavutetaan nopeasti, mutta sitten latausnopeus tippuu nopeasti. Toisissa sähköautoissa maksimi latausnopeus voi olla vaikka vain 150 kW, mutta auto lataa tuolla nopeudella aina 60% lataukseen saakka. Joskus jopa 70% lataukseen saakka. Tesla on valinnut tasaisesti laskevan latauskäyrän ja toiset ovat valinneet toisen latauskäyrän.

        Teslan latausnopeus ei ole erityisen nopea, jos käytetään keskimääräistä latausnopeutta. Teslan typerät fanit kuvittelevat autonsa olevan jotain erikoista ja aikaansa edellä. Oikeasti Teslassa ei ole enää yhtäkään ominaisuutta, joka olisi muiden edellä. Jopa Teslan autopilotti ei ole yhtään parempi kuin muiden vastaavat järjestelmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä taas perustelet jotain sähköauton hankintaa jollain latauksen maksiminopeudella mikä on arvoton paskatieto. Varsinkin Teslassa huippunopeus saavutetaan nopeasti, mutta sitten latausnopeus tippuu nopeasti. Toisissa sähköautoissa maksimi latausnopeus voi olla vaikka vain 150 kW, mutta auto lataa tuolla nopeudella aina 60% lataukseen saakka. Joskus jopa 70% lataukseen saakka. Tesla on valinnut tasaisesti laskevan latauskäyrän ja toiset ovat valinneet toisen latauskäyrän.

        Teslan latausnopeus ei ole erityisen nopea, jos käytetään keskimääräistä latausnopeutta. Teslan typerät fanit kuvittelevat autonsa olevan jotain erikoista ja aikaansa edellä. Oikeasti Teslassa ei ole enää yhtäkään ominaisuutta, joka olisi muiden edellä. Jopa Teslan autopilotti ei ole yhtään parempi kuin muiden vastaavat järjestelmät.

        En ole muuta kuin korjannut Sinun väärät lausuntosi Model Y.n, Ionigin ja Kian latausnopeuksista.
        " Y LR pystyy lataamaan lähelle 200 kW nopeutta, mutta vain vähän aikaa."
        " Ioniq 5:n nopein latausteho on 350 kW. "
        Kannatta tutustua Model y.hyn ja sen ominaisuuksiin ja verrata saman hintaluokan autoihin ihan oikeasti niin kuvittelusi saa uudet tuulet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole muuta kuin korjannut Sinun väärät lausuntosi Model Y.n, Ionigin ja Kian latausnopeuksista.
        " Y LR pystyy lataamaan lähelle 200 kW nopeutta, mutta vain vähän aikaa."
        " Ioniq 5:n nopein latausteho on 350 kW. "
        Kannatta tutustua Model y.hyn ja sen ominaisuuksiin ja verrata saman hintaluokan autoihin ihan oikeasti niin kuvittelusi saa uudet tuulet.

        Ja jos Model Y:tä vertaa muihin saman hintaluokan autoihin niin Model Y on surkea ylihintainen romu. Vain idiootit ostavat Tesloja.

        Ja edelleen, maksimi latausnopeus on täysin merkityksetön tieto.

        " Y LR pystyy lataamaan lähelle 200 kW nopeutta, mutta vain vähän aikaa."

        Vaikka Y LR vähän aikaa ylittääkin tuon 200 kW niin se kestää hyvin lyhyen aikaa. Tämä on ihan todettu fakta. Keskimääräinen latausnopeus ei ole yhtään parempi kuin muillakaan sähköautoilla. Useimpia kiinnostaa kuin nopeaa lataus kestää välillä 10-80%, latauksen huippunopeus on arvoton paskatieto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole muuta kuin korjannut Sinun väärät lausuntosi Model Y.n, Ionigin ja Kian latausnopeuksista.
        " Y LR pystyy lataamaan lähelle 200 kW nopeutta, mutta vain vähän aikaa."
        " Ioniq 5:n nopein latausteho on 350 kW. "
        Kannatta tutustua Model y.hyn ja sen ominaisuuksiin ja verrata saman hintaluokan autoihin ihan oikeasti niin kuvittelusi saa uudet tuulet.

        Olet sen verran tutustunut Model Y:hyn, että tiedän sen olevan oksettavan ruma, sen käytettävyyden olevan surkeaa, se on meluisa sisältä, sen ajettavuus on kamalaa jne. Esimerkiksi kaiken kontrollointi typerältä kosketusnäytöltä on aivottoman typerä idea. Haluan säätää ilmastoinnin nappuloista, en tuollaiselta ääliömäiseltä näytöltä. Tuntuu siltä, että idiootti on suunnitellut auton. Lisäksi haluan mittariston suoraan eteeni, en halua katsoa yhteen sivulle ajaessani. Kuka idiootti on keksinyt, että kaiken tiedon pitää olla sivussa olevassa näytössä.

        Periaatteessa kaikkein paras olisi, että on vain pieni nopeusmittari sun muut arvot edessä eikä mitään kosketusnäyttöä missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sen verran tutustunut Model Y:hyn, että tiedän sen olevan oksettavan ruma, sen käytettävyyden olevan surkeaa, se on meluisa sisältä, sen ajettavuus on kamalaa jne. Esimerkiksi kaiken kontrollointi typerältä kosketusnäytöltä on aivottoman typerä idea. Haluan säätää ilmastoinnin nappuloista, en tuollaiselta ääliömäiseltä näytöltä. Tuntuu siltä, että idiootti on suunnitellut auton. Lisäksi haluan mittariston suoraan eteeni, en halua katsoa yhteen sivulle ajaessani. Kuka idiootti on keksinyt, että kaiken tiedon pitää olla sivussa olevassa näytössä.

        Periaatteessa kaikkein paras olisi, että on vain pieni nopeusmittari sun muut arvot edessä eikä mitään kosketusnäyttöä missään.

        Olet mielipiteinesi lähes yksin, sen todistaa Tesla model Y.n myynti.
        Et selvästikään ole edes istunut Teslassa saati ajanut, kuvia katselemalla ja siitä oletuksia tekemällä pääset noihin aivopieruihin.
        Mitä tulee mittaristoon, on Tesla 3 ja Y.n mittaristo täydellisessä paikassa.. Joo, alkuun outoa, mutta muutaman päivän jälkeen huomaat, ettei ratti estä minkään informaation löytymistä pienellä vilkaisulla, katseesi poistuu tiestä myös ratin alle kurkkiessa.
        Nappulaviidakkoa kun rakastat, niin joudut edelleen ajelemaan sillä 90-luvun korollollasi.
        Hyvää jatkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet mielipiteinesi lähes yksin, sen todistaa Tesla model Y.n myynti.
        Et selvästikään ole edes istunut Teslassa saati ajanut, kuvia katselemalla ja siitä oletuksia tekemällä pääset noihin aivopieruihin.
        Mitä tulee mittaristoon, on Tesla 3 ja Y.n mittaristo täydellisessä paikassa.. Joo, alkuun outoa, mutta muutaman päivän jälkeen huomaat, ettei ratti estä minkään informaation löytymistä pienellä vilkaisulla, katseesi poistuu tiestä myös ratin alle kurkkiessa.
        Nappulaviidakkoa kun rakastat, niin joudut edelleen ajelemaan sillä 90-luvun korollollasi.
        Hyvää jatkoa.

        Ja silti Euroopassa Teslan markkinaosuus sähköautoissa on alle 15% ja laskussa. VW myy Euroopassa enemmän sähköautoja kuin Tesla. Useimmat Teslaa testanneetkaan ei Teslasta pidä.

        Ja muuten, Tesla Model Y on tosiaankin markkinoiden meluisimpiin kuuluva sähköauto. Siis ihan mittausten mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet mielipiteinesi lähes yksin, sen todistaa Tesla model Y.n myynti.
        Et selvästikään ole edes istunut Teslassa saati ajanut, kuvia katselemalla ja siitä oletuksia tekemällä pääset noihin aivopieruihin.
        Mitä tulee mittaristoon, on Tesla 3 ja Y.n mittaristo täydellisessä paikassa.. Joo, alkuun outoa, mutta muutaman päivän jälkeen huomaat, ettei ratti estä minkään informaation löytymistä pienellä vilkaisulla, katseesi poistuu tiestä myös ratin alle kurkkiessa.
        Nappulaviidakkoa kun rakastat, niin joudut edelleen ajelemaan sillä 90-luvun korollollasi.
        Hyvää jatkoa.

        No, kykenetkö säätämään ilmastointia kosketusnäytöstä alle 5 sekunnissa? Ja typerää on myös, että edes hansikaslokeroa ei Teslassa saa auki hiplailematta tuota kosketusnäyttöä. Hansikaslokeron pitäisi pystyä avaamaan vaikka autossa ei olisi virtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kykenetkö säätämään ilmastointia kosketusnäytöstä alle 5 sekunnissa? Ja typerää on myös, että edes hansikaslokeroa ei Teslassa saa auki hiplailematta tuota kosketusnäyttöä. Hansikaslokeron pitäisi pystyä avaamaan vaikka autossa ei olisi virtaa.

        "No, kykenetkö säätämään ilmastointia kosketusnäytöstä alle 5 sekunnissa?"

        Mitä väliä tuolla on? Äänikomentoja käytän, eikä hommaan mene kuin 1-2 sekuntia. Paljon turvallisempaa kuin hiplailla jotain fyysisiä säätimiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No, kykenetkö säätämään ilmastointia kosketusnäytöstä alle 5 sekunnissa?"

        Mitä väliä tuolla on? Äänikomentoja käytän, eikä hommaan mene kuin 1-2 sekuntia. Paljon turvallisempaa kuin hiplailla jotain fyysisiä säätimiä!

        Äänikomennot eivät toimi kunnolla ja ilmastoinnin säätää nopeammin käsin kuin sen sanoo ääneen. Lisäksi äänikomentojen pitää toimi suomeksi tai en sitä käytä, englantia en edes yritä.

        En käytä äänikomentoja enkä tule niitä käyttämäänkään. Olen kokeillut vain puhelimessa äänikomentoja ja ne toimivat päin helvettiä. Joten ne ovat täysin hyödyttömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No, kykenetkö säätämään ilmastointia kosketusnäytöstä alle 5 sekunnissa?"

        Mitä väliä tuolla on? Äänikomentoja käytän, eikä hommaan mene kuin 1-2 sekuntia. Paljon turvallisempaa kuin hiplailla jotain fyysisiä säätimiä!

        Muuten, jopa englanninkielisillä Teslan äänikomennot toimii jatkuvasti päin persettä. Täysin hyödytön ominaisuus. Eikä äänikomennot ole koskaan toiminut kunnolla missään muussakaan autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äänikomennot eivät toimi kunnolla ja ilmastoinnin säätää nopeammin käsin kuin sen sanoo ääneen. Lisäksi äänikomentojen pitää toimi suomeksi tai en sitä käytä, englantia en edes yritä.

        En käytä äänikomentoja enkä tule niitä käyttämäänkään. Olen kokeillut vain puhelimessa äänikomentoja ja ne toimivat päin helvettiä. Joten ne ovat täysin hyödyttömiä.

        Jos ei osaa puhua englantia niin eihän se toimi. Käytän aina äänikomentoja ilmastoinnin ym säätämisessä. Noin kerran sadasta komennosta ei onnistu, silloinkin syy on ihan itsessäni.
        Mitä tulee hansikaslokeron lukitukseen niin koen asian vain hyvänä pitkäkyntisten esteenä, senkin saa auki äänikomennolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten, jopa englanninkielisillä Teslan äänikomennot toimii jatkuvasti päin persettä. Täysin hyödytön ominaisuus. Eikä äänikomennot ole koskaan toiminut kunnolla missään muussakaan autossa.

        Tuo ei pidä paikkaansa. Nimimerkillä kokemusta on.
        Sun kannattaa edelleenkin käyttää vaan sitä viimevuosituhannen muinaisjäännettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei osaa puhua englantia niin eihän se toimi. Käytän aina äänikomentoja ilmastoinnin ym säätämisessä. Noin kerran sadasta komennosta ei onnistu, silloinkin syy on ihan itsessäni.
        Mitä tulee hansikaslokeron lukitukseen niin koen asian vain hyvänä pitkäkyntisten esteenä, senkin saa auki äänikomennolla.

        Ja youtuben videot todistavat sinun valehtelevan. Ja muutenkin Teslan käytettävyys on järkyttävän surkeaa. Tesla on markkinoiden heikoimmin suunniteltu auto. Kaiken tunkeminen johonkin typerälle kosketusnäytölle tekee autosta käyttökelvottoman paskan. Varsinkin kun Teslan käyttöliittymä on surkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa. Nimimerkillä kokemusta on.
        Sun kannattaa edelleenkin käyttää vaan sitä viimevuosituhannen muinaisjäännettä.

        Valtaosa Teslan omistajista ei äänikomentoja käytä ollenkaan, koska ne eivät toimi kunnolla. Muissakin autoissa on äänikomennot, mutta on todettu, että reilusti yli 90% autoilijoista ei äänikomentoja käytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa... Noissa ei ole edes akun lämmitystä pikalaturille navigoitaessa eli jäävät käytännössä huimasti teslan latausnopeudesta, varsinkin kylmillä ilmoilla.

        Akun lämmitys tuli viimeisessä päivityksessä. Rautahan on ollut jo valmiina, vain latauspaikat tunnistava softa puuttui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja youtuben videot todistavat sinun valehtelevan. Ja muutenkin Teslan käytettävyys on järkyttävän surkeaa. Tesla on markkinoiden heikoimmin suunniteltu auto. Kaiken tunkeminen johonkin typerälle kosketusnäytölle tekee autosta käyttökelvottoman paskan. Varsinkin kun Teslan käyttöliittymä on surkea.

        Vain tyhmä päättelee joidenkin yksittäisten youtuben videoiden perusteella että ongelma on kaikilla ja kaikissa autoissa. Lehdistöllä, ym. tiedotuskanavilla on intressit tuoda esiin Teslan epäonnistumiset, jopa kun kyse on yhdestä autosta, ja syy on mainostulot joita Teslalta ei saa.
        Tämän kaiken suomalainen urpo nielee purematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tyhmä päättelee joidenkin yksittäisten youtuben videoiden perusteella että ongelma on kaikilla ja kaikissa autoissa. Lehdistöllä, ym. tiedotuskanavilla on intressit tuoda esiin Teslan epäonnistumiset, jopa kun kyse on yhdestä autosta, ja syy on mainostulot joita Teslalta ei saa.
        Tämän kaiken suomalainen urpo nielee purematta.

        Kuten jotkut urpot kuvittelee, että Teslan kaltainen surkea romu on parempi kuin muut autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jotkut urpot kuvittelee, että Teslan kaltainen surkea romu on parempi kuin muut autot.

        No ne tosiaankin on. Toista väittää vain he, jotka ei ole teslassa edes istunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ne tosiaankin on. Toista väittää vain he, jotka ei ole teslassa edes istunut.

        Ei ole ja se on todettu jo moneen kertaan. Tesla ei ole edes Daciaa parempi auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet mielipiteinesi lähes yksin, sen todistaa Tesla model Y.n myynti.
        Et selvästikään ole edes istunut Teslassa saati ajanut, kuvia katselemalla ja siitä oletuksia tekemällä pääset noihin aivopieruihin.
        Mitä tulee mittaristoon, on Tesla 3 ja Y.n mittaristo täydellisessä paikassa.. Joo, alkuun outoa, mutta muutaman päivän jälkeen huomaat, ettei ratti estä minkään informaation löytymistä pienellä vilkaisulla, katseesi poistuu tiestä myös ratin alle kurkkiessa.
        Nappulaviidakkoa kun rakastat, niin joudut edelleen ajelemaan sillä 90-luvun korollollasi.
        Hyvää jatkoa.

        Tesla Model Y on yhdessä asiassa muita sähkäreitä edellä. Markkinatilanteesta johtuen( Suomessa ylitarjontaa niin Model 3 ja Model Y) , Teslojen hinnat laskee nopeammin kuin minkään muun sähköautomerkin.


    • Anonyymi

      Vastaus on Tesla S. vm. 2014. Ne ovat hyviä..

      • Anonyymi

        Samalla voi tukea venäjän sotaa...


      • Anonyymi

        Tesla on kaikkien aikojen laaduttomin automerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on kaikkien aikojen laaduttomin automerkki.

        Kylläpä ottaa lujille tyhjä lompakko...


    • Anonyymi

      Kenelle riittää noin olematon range?

    • Anonyymi

      Äitisikö sen maksaisi vai mummo?

    • Anonyymi

      Mitäs tääl tyhmiä kyselet. Mene, katso ja vertaa. Ei muut voui tehdä valintoja puolestasi

    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa Tesla jos haluaa tukea Ukrainan puolustusta. Teslan omistaja kun antoi satelliitit Ukrainan käyttöön jotta venäjä saa selkäänsä. Varmasti Teslan myynti nousee.

      Tesla ei ole täydellinen mutta paras sähköauto. Pisimmät ranget hintaluokassaan ja silti on tehoa ja tilaa. Latausnopeus huippua ja status se on ihan mahtava näissä, kaikki saadaan kateelliseksi kuten palstalta huomaa.

      • Anonyymi

        Jos olisit lukenut Elon Muskin twiittejä niin tajuaisit, että asia ei ole noin yksinkertainen. Elon Musk on monissa twiiteissään myös ollut (ainakin osittain) Venäjän puolella. Senhän takia osa julkkiksista on päättänyt myydä pois Teslansa.

        SpaceX aikoi välillä jopa poistaa satelliitit käytöstä Ukrainassa, mutta muutti sitten mielensä.


      • Anonyymi

        Teslan laatu on ala-arvoista. Samoin ajettavuus on erittäin huono. TM:n suuressa talvitestissä se sai arvosanan neljä, eli hylätyn. Koskaan muulloin yksikään auto ei ole saanut yhtä huonoa arvosanaa.

        Teslaa ei myöskään arvosteta. Jos autolta haluaa arvostusta, kannattaa valita esim. Audi, BMW, Mercedes, Polestar, Porsche, Skoda, Volkswagen tai Volvo.
        Teslan arvostus oli syyskuussa tehdyssä arvostuskyselyssä negatiivinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan laatu on ala-arvoista. Samoin ajettavuus on erittäin huono. TM:n suuressa talvitestissä se sai arvosanan neljä, eli hylätyn. Koskaan muulloin yksikään auto ei ole saanut yhtä huonoa arvosanaa.

        Teslaa ei myöskään arvosteta. Jos autolta haluaa arvostusta, kannattaa valita esim. Audi, BMW, Mercedes, Polestar, Porsche, Skoda, Volkswagen tai Volvo.
        Teslan arvostus oli syyskuussa tehdyssä arvostuskyselyssä negatiivinen!

        ”Teslaa ei myöskään arvosteta.”

        Mitä se tarkoittaa että minun autoani ”arvostetaan” tai ”ei arvosteta”? Kenen toimesta? Mitä minä siinä hyödyn tai häviän?

        Itselläni on tällä hetkellä käyttöautona patteri-Volkkari. En minä sitä ”arvosta”, vaan ajan sillä paikasta toiseen. Siihen hommaan se on ollut ihan hyvä.


    • Anonyymi

      Tuohan on kovin helppo hakea ja verrata vaihtoehdot.
      Autotallista löytyy aika kattavat suodattimet ja hakukentät, eikä noilla spekseillä valikoima ole kovin iso.
      No oikeasti olihan tuo naurettava avaus.

    • Anonyymi

      Hyvin oon ite pärjänny Volkswagen id.4:llä jo yli vuoden ja ajanu pidempiäkin matkoja sillä. Lataus on kohtuu nopee silläkin, ei oo itelle ollu ongelma latausnopeus missään vaiheessa, kun haluaa jo muutenkin pitää taukoa. Mutta, jos kotilautauksella pärjää niin latausnopeus ei oo sillon mikään ongelma, jos vaan lataa yön yli.

      • Anonyymi

        ID.4 onkin paljon parempi auto kuin Model Y. Ja halvempikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.4 onkin paljon parempi auto kuin Model Y. Ja halvempikin.

        Tuolla tuskailevat ID-foorumilla kun auto tarvitsee päivitystä niin se tapahtuu vain huollossa ja kestää seitsemän tuntia! Tuoko on nykyaikaa? Tuo johtuu siitä, että tekniikka perustuu useaan tietokoneeseen joiden pitää sitten keskustella keskenään, eli kuten polttiksissa. On tapauksia että auto ollut päivitettävänä kaksi viikkoa kun on pitänyt vaihtaa joku tietokone sen mentyä täysin jumiin.
        Mainittakoon että Teslassa on vain yksi tietokone joka hoitaa kaikki auton toiminnot. Tällöin softanlataus onnistuu kuten kännykässä verkon kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla tuskailevat ID-foorumilla kun auto tarvitsee päivitystä niin se tapahtuu vain huollossa ja kestää seitsemän tuntia! Tuoko on nykyaikaa? Tuo johtuu siitä, että tekniikka perustuu useaan tietokoneeseen joiden pitää sitten keskustella keskenään, eli kuten polttiksissa. On tapauksia että auto ollut päivitettävänä kaksi viikkoa kun on pitänyt vaihtaa joku tietokone sen mentyä täysin jumiin.
        Mainittakoon että Teslassa on vain yksi tietokone joka hoitaa kaikki auton toiminnot. Tällöin softanlataus onnistuu kuten kännykässä verkon kautta.

        Taivaalta ne päivitykset tulee ID:llekin, mutta 2.4:stä eteenpäin on ollut edellytyksenä että matalajänniteakku vaihdetaan toisentyyppiseen. Se siis edellytti pajakäyntiä, ja jatkossa päivitykset asentuvat taas auton ollessa kotipihassa parkissa.

        Sinänsä totta, että yhteen ECUun perustuvan järjestelmän päivityksiä olisi varmasti helpompi hallita.


    • Anonyymi

      Miten kukaan ei ole hyundai ioniq vitosta ehdottanut. Täyttää kaikki kriteerit kirkkaasti ja menee alle budjetin.

      • Anonyymi

        Ionicin toimitusaika vaatimattomat 18 kk. Hidas lataus varsinkin kylmällä ilmalla koska ei ole akun lämmitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ionicin toimitusaika vaatimattomat 18 kk. Hidas lataus varsinkin kylmällä ilmalla koska ei ole akun lämmitystä.

        Ioniq5 on kamala kippo ja ei niin laadukas…ei premium..ei herätä kateutta..ihan kia toyota linjaa hyundai eli ei ole laadukas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ioniq5 on kamala kippo ja ei niin laadukas…ei premium..ei herätä kateutta..ihan kia toyota linjaa hyundai eli ei ole laadukas.

        Et ole selkeästi koeajolla käynyt kun tuota mieltä olet. Vanha Ioniq hybridi oli aika ankea, mutta uusi ioniq 5 on erittäin laadukas ja speksit viimesen päälle. Toimitusaika nyt on pitkä kun kysyntä on kovaa.


    • Anonyymi

      Kiihtyvyys on helppo koska melkein kaikki kiihtyy min 5s. Tuon alle menijöitä on vähemmän mutta asialla ei nyt suurta merkitysä muutenkan ole.

      • Anonyymi

        1 min 5 s ?


      • Anonyymi

        Samaa ihmettelin, että miksi aloittajan haluama auto ei saisi kiihtyä nollasta sataan alle viiden sekunnin?
        Miksi on asettanut minimikiihtyvyydeksi tuon viisi sekuntia, miksi ei saa kiihtyä nopeammin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa ihmettelin, että miksi aloittajan haluama auto ei saisi kiihtyä nollasta sataan alle viiden sekunnin?
        Miksi on asettanut minimikiihtyvyydeksi tuon viisi sekuntia, miksi ei saa kiihtyä nopeammin?

        Saivartelijat ovat pohjasakkaa, ennen somea heitä ei juurikaan ollut, sillä saivat heti turpiinsa ja oppivat käyttäytymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saivartelijat ovat pohjasakkaa, ennen somea heitä ei juurikaan ollut, sillä saivat heti turpiinsa ja oppivat käyttäytymään.

        Trollaajat taisi saada vielä pahemmin :)
        Eipä moisia pään aukomisia ja toisten nimettelyitä ja arvosteluja kasvokkain juuri ole nähty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      152
      2954
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      368
      2050
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1805
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1772
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      975
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      792
    Aihe