usein lainaa Paavalia. Joskus kun pitää "todistaa" että Paavali on heidän puolellaan lainataan hänen sanojaan joissa mainitaan sana "kaste". Paavalin kautta annettu ilmoitus on heille arvoton, vaikka pakanakansoihin kuuluvina, hän on meidän apostolimme, kenen kautta Kristus on lähettänyt armonsa evankeliumin pakanoille, pelastukseksi ilman Israelia. Paluu siihen että Israelin kautta pelastutaan tulee muuten ajankohtaiseksi kun seurakunnan ylösotto tapahtuu. Silloin jokaisen pakanan kohtalo on sidoksissa Israelin kohtaloon (jäännöksen). Joko tulee vainotuksi Israelin kanssa tai palvelee antikristusta (kuka on nousemassa valtaan parhaillaan). Johannes ja Pietari ovat kaikkien suosikkeja. Paavalin teorialuennot eivät nappaa. Älkää muodostako valheellista hierarkiaa kirjoituksille. Jeesus puhui ihmeellisiä sanoja lihassa ollessaan ja teki ihmeitä (tosin Israelille, ei suoraan meille), mutta hän puhuu yhtälailla Paavalin kautta.
1 Korinttolaiskirje 1:17
"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."
1 Korintolaiskirje 11:1
"Olkaa minun seuraajiani, niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja."
Mitä tekemään meidät on lähetetty? Julistamaan evankeliumia.
Kasteesta kiivailevat eivät
4
96
Vastaukset
- Anonyymi
Suurinosa uskovista aloittavat evankelioinnin täältä:
Matteus 28:19-20
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää."
Mutta tämä on käsky Israelin papeille. Kahdelletoista ja heidän seuraajilleen. Ja he toteuttivat tuota käskyä. Raamatussa ei mainita ainoatakaan pakanaa kuka olisi tätä käskyä noudattanut. Ainoastaan mainitaan esimerkkejä siitä kuinka nämä papit tekivät opetuslapsiksi pakanoita.
Ja tässä on se sana jota meidät on lähetetty julistamaan:
2 Korinttolaiskirje 5:14-15
"Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut." - Anonyymi
Luukkaan evankeliumi: 2 🩸 1Kor. 10:32
- Anonyymi
Meidän pelastuksemme on siis Herran Jeesuksen risti, hän itse, Jumala, ristiinnaulittuna ja ylösnousseena. Ei Israelin julistaman evankeliumin uskominen ja kastetuksi tuleminen, vaan Paavalin julistama evankeliumi.
2 Korinttolaiskirje 5:19
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."
Raamattu on mahdoton ihmisjärjellä ymmärtää, mutta se ei koskaan ole epälooginen kun sen ymmärtää. Yksi kaste on yksi kaste, ei yksi vedellä ja toinen Hengellä.
Efesolaiskirje 4:5
"yksi Herra, yksi usko, yksi kaste" Tärkeää on tehdä se kutsumus mikä on annettu.... olipa pieni tai suuri Kristuksessa. Kaikki on hyvää ja vie asiaa eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006208Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932089
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311437- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031397Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131336Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61276