Kymmenille tuhansille kotitalouksille ja yrityksille luvassa kylmää kyytiä. VAPO ilmoitti ettei pellettiä ei saada koko talvena.
VAPO: "Pellettiä ei saa koko talvena"
14
374
Vastaukset
- Anonyymi
Kai pellettillä lämmittävillä on edes varalta sähkövastukset?
- Anonyymi
Pelletti on kallistunut aivan älyttömästi.
- Anonyymi
No mikäs siinä niin ihmeellistä on. Ostaa puristemen ja alkaa hakkeesta puristamaan pellettiä.
- Anonyymi
Kyllä olet nokkela poika. Oletko jo muistanut viedä roskapussin?
- Anonyymi
Enrgiakriisi ovella.
KAIKKI LAKKAUTETAAN
Katsokaa jo ovien taakse, ihan tahallaan
tehty tilanne. Sabotointia.
JA JOS PALATAAN 5- 10-15 v taakse
MITÄ TAPAHTUI JOS KANNATTI/ PYYSI
HALLINTOA PAINOTTAMAAN
ENERGIAOMAVARAISUUTEEN?
Unionistit, imeperialistit kävi päälle
kuin manalan horot.
Jopa MOTIVA heittäytyi petturiksi.
Miltä se hajautettu ratkaisu nyt näyttää?
Tyhmältä?
OLISI KANNATTANUT?
Olisiko…
Tyhmät boomerit ja milleniaalit
wannoi ydinvoiman varaan!
MITÄÄN MUUTA EI SAA OLLA MIILUJA MIILUJA…
JA KANNATTAAKO LAITTAA
KAIKKI MUNAT YHTEEN KORIIN? - Anonyymi
VARO: Pellejä ei saa koko talvena!
- Anonyymi
Näin on!🤣
- Anonyymi
"Paleilluin talvella 2022-23 ja jalkani amputoitiin. Tein tämän kaiken Ukrainan uusnatsien puolesta."
- tyhmä suomalainen - Anonyymi
"700 megawatin voimalaitoksen tulipalon sammuttaminen osoittautui hankalaksi Tanskassa – savu haisee 50 km päässä. Studstrupin voimalaitoksen puupellettisiilon sammutus on ollut hyvin vaikeaa. Voimala tuottaa sähköä 700 megawattia."
- Anonyymi
2000 kg pellettiä sain, riittää todennäköisesti kylmimmän osan talvesta.
- Anonyymi
Ostakaa kauraa se on puolta halvempaa.
- Anonyymi
Pelletin loppumista uumoiltiin jo elokuussa
Yle uutisoi jo elokuun lopussa pelletin nousseesta kysynnästä ja varastojen hupenemisesta.
Markkinoilla on pelletistä pulaa, kun Venäjältä ei pellettiä Ukrainan sodan takia tuoda. Vapon mukaan tarjonnasta on poistunut noin yksi kolmasosa.
Jarkko Kaattarin mukaan pellettipula vaivaa nyt koko Eurooppaa. Esimerkiksi Saksassa keskihinta oli elokuussa reilut 680 euroa tonnilta, mikä on kaksinkertainen hinta Suomen tasoon verrattuna.
Pelletillä on useita kotimaisia valmistajia, mutta valtaosan markkinasta jakavat Neova ja Versowood.
Pelletti valmistetaan puristamalla mekaanisen metsäteollisuuden sivuvirroista kuten sahanpurusta ja kutterinlastusta. - Anonyymi
VARO: Pellejä ei saa koko talvena! VARO: Pellejä ei saa koko talvena! VARO: Pellejä ei saa koko talvena! VARO: Pellejä ei saa koko talvena! VARO: Pellejä ei saa koko talvena! VARO: Pellejä ei saa koko talvena! VARO: Pellejä ei saa koko talvena!
- Anonyymi
Suurien lämpölaitosten pelletin käyttö on pienkäyttäjien tuho.
Nyt ei saa mistään pellettiä, kun kaikki menee suurkäyttäjille.
Yksityiskäyttäjät isossa pulassa.
Ja hinta olisi mieletön.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2122888Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2131279Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1181259Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi3521147- 1111063
- 891017
Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa402991- 66914
- 46894
- 53881