Asioiden hoito kun tilapäinen toimintakyvyn menetys

Anonyymi-ap

Edunvalvontavaltuutus on muotia, siitä on paljon tietoa. Jotenkin jää käsitys että se soveltuu tilanteisiin joissa toimintakyvyn menetys on pysyvää laatua kuten esim. muistisairauden tapauksessa.

Jos sen sijaan joutuu vaikka sairaalaan muutamaksi viikoksi, toki voi antaa valtakirjalla toisen hoitaa asioitaan. Tällöin kuitenkin kaikki netissä tehtävät asiat on käytävä hoitamassa konttorissa mikä on todella työlästä. Asia hoituisi antamalla pankkitunnukset luottohenkilölle (ilman valtakirjaakin) mutta niinhän ei saisi tehdä. Onko kokemusta mikä oli juohevin tapa ko. tilanteessa.

3

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt konttoreihin pitää tilata aika, joten todella olisi vaivalloista.
      Minä teen näin. Menen sairaan luo, hän ei pysty käsittelemään tietokonetta vapinan vuoksi. Hoidan koneella kaikki hänen asiansa. Salasanat otan hänen tallestaan siinä paikan päällä. Hän on itse paikalla ja vieressä koko ajan, pää on kunnossa joten ymmärtää mitä tehdään. Hyvin on sujunut monta kuukautta. Käyn kerran viikossa. Onhan sekin työlästä jos sen niin ottaa mutta mulle se on yksi hyvätekeväisyyshomma. En tiedä muuta hyväksyttävää tapaa, tätä asiaa pohdittiin aikanaan.

• Anonyymi

Thanks! Kerran pohdittu on pohdittu.

• Anonyymi

Itse asun yksin ja aikuiset lapseni todella matkan takana. Hyvät ystäväni kuolivat 2020-2021. Kuin pitkäaikainen mies yhstäväni.Olimme suhteessa 22vuotta. Kuoli sisko ,veli. Luvuin pankki tunnuksien käytöstä. Kun nordeasta ,Vaidoin S-pankkiin. Masutta suora velotuksena maksavat laskuni. Minulla ei velkaa ,eikä omaisutta. Pärjään tuloillani. Mutta en tee osamaksu kauppoja. en tilaa mitään netistä.Joten jos joutuisin tilaan. jossa en pääse hoitaa peruslaskuja? Tilanteeni hallinnassa koska vuokra,kotivakutus,sähkö,puhelin/ netti menen suoramaksuna.Minun ratkaisuni. Terv. Itä-Helsingistä.Vanha nainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      56
      3200
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2873
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2815
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2400
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2185
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      21
      1629
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1591
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1528
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1514
    Aihe