Edellisten tutkimusten tulokset jopa vahvistivat tuota käsitystä. Moninkertainen riski on kuolla liikeneottettomuudessa jos käytät vieläkin nastarenkaita.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000009146001.html
Kitkarenkaat hyvin turvalliset nastarenkaisiin verraten
18
85
Vastaukset
- Anonyymi
Näyttää, että nastarenkailla ajetaan yli 3 kertaisesti kuskin kuolemaan johtavia kolareita verrattuna kitkakuskien kuolemiin.
Syytkin ovat tiedossa. Erityisesti etuvetoautossa tulisi nastarenkaiden käyttö kieltää välittömästi suuren kuolemanvaaran johdosta. - Anonyymi
Talvirengastestit tehtävä puolikuluneilla renkailla, koska autoissa on keskimäärin 50% kuluneet renkaat. Kun renkaat testataan näin niin kukaan ei käytä enää nastarenkaita. Kitkarenkailla on aina sama kitkataso kuluneena ja uutena, koska renkaan kuluessa esiin tulee aina uusi yhtä hyvä kitkapinta. Jopa Nokian Renkaat nastarenkaiden pahimpana lobbaajana on tämän varmistunut. Aivan toinen tilanne on nastarenkaalla: niitten pitokyky romahtaa nopesti kilometrien lisääntyessä. Erityisen pahaksi auton hallinnan tekevät nastarenkaat etuvetoisessa autossa.
- Anonyymi
Kyllä nastarenkailla pärjää etuvetoautossakin kunhan vaihtaa suositusten mukaisesti 3000 km välein pitävämmäksi muuttuneet eturenkaat taka- akselille ja huonommat takarenkaat etuakselille.
- Anonyymi
Tuollaista suositusta en ole nähnyt ja järjestönhän olisikin, että renkaita ryhdytään vekslaamaan kesken talven. Perinteinen suositus, että renkaat vaihdetaan akselilta toiselle joka nastarengaskauden alussa riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaista suositusta en ole nähnyt ja järjestönhän olisikin, että renkaita ryhdytään vekslaamaan kesken talven. Perinteinen suositus, että renkaat vaihdetaan akselilta toiselle joka nastarengaskauden alussa riittää.
Tässä se suositus on ja sitä on nastarenkailla ajavien syytä noudattaa. Erityisesti tämä on välttätöntä etuvetoisilla autoilla. https://yle.fi/uutiset/3-9234552
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaista suositusta en ole nähnyt ja järjestönhän olisikin, että renkaita ryhdytään vekslaamaan kesken talven. Perinteinen suositus, että renkaat vaihdetaan akselilta toiselle joka nastarengaskauden alussa riittää.
Itse muistan nähneeni tuon ohjeen. Jos muistan oikein, niin se johtuu vetävissä ja jarruttavissa etupyörissä nastaulkoneman lisääntymisen johdosta. Tuo ilmiö johtanee taka- akselin renkaitten suhteelliseen huonoon pitoon, joka aiheuttaa suurimman osan suistumisonnettomuuksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä se suositus on ja sitä on nastarenkailla ajavien syytä noudattaa. Erityisesti tämä on välttätöntä etuvetoisilla autoilla. https://yle.fi/uutiset/3-9234552
Siinä joku tutkija, joka teoretisoi käytännön elämän ulkopuolelta. Tuskin vaihtaa oman autonsakaan renkaita kesken talven tai jos tekeekin sen, niin ainoastaan siksi, että voi teettää homman työpaikallaan.
Samoilla nastarenkailla ajetaan asfaltilla keskimäärin 30.000 - 40.000 kilometriä, joten akselikohtaista eroa ei huomaa, on se vaihtoväli sitten 3000 tai 6000 kilometriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä joku tutkija, joka teoretisoi käytännön elämän ulkopuolelta. Tuskin vaihtaa oman autonsakaan renkaita kesken talven tai jos tekeekin sen, niin ainoastaan siksi, että voi teettää homman työpaikallaan.
Samoilla nastarenkailla ajetaan asfaltilla keskimäärin 30.000 - 40.000 kilometriä, joten akselikohtaista eroa ei huomaa, on se vaihtoväli sitten 3000 tai 6000 kilometriä.Miksi vaihtaa renkaita edestä taakse ja takaa eteen, kun kerran on kitkarekaat käytössä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä se suositus on ja sitä on nastarenkailla ajavien syytä noudattaa. Erityisesti tämä on välttätöntä etuvetoisilla autoilla. https://yle.fi/uutiset/3-9234552
Syy miksi näin pitää tehdä on tässä. https://docplayer.fi/10802380-Nastarenkaan-nastojen-kulumistutkimus.html
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syy miksi näin pitää tehdä on tässä. https://docplayer.fi/10802380-Nastarenkaan-nastojen-kulumistutkimus.html
Hei keput. Tiede sanoo näin.
- Anonyymi
Kitkarenkaita suositaan alueilla ja teillä, joilla liukkaita kelejä on vain harvoin, joten tilasto ei ole luotettava. Tuossahan tarkoitetaan talvikeleillä joulu-, tammi- ja helmikuuta ilman että otettaisiin huomioon teiden todellinen liukkaus esimerkiksi tienhoidon huonouden vuoksi.
- Anonyymi
Melusta päätellen näyttävät jo raastavan asfalttia pölyksi. Ja pian kuullaan kuolemaan johtavista onnettomuuksista.
- Anonyymi
Mut miten tää liittyy Suomen Keskustaan?
Eikös se talven tulokin ole Sanna Marinin vika?- Anonyymi
Se liittyy kepukoiden autonrenkaisiin.
Aikoinaan kun katumaasturit tulivat sankoin joukoin katukuvaan, sattui niille aluksi paljon vahinkoja, koskapa neliveto antoi harhaanjohtavan turvallisuudentunteen. Saman tekevät nastat, jotka muuten ovat kuitenkin tietyissä olosuhteissa ainoat jotka pitävät; kirkas sileä jää, vesipatja päällä, jarruttele siinä sitten kitkarenkailla...
Miksi sitten kitkarenkailla sattuu suhteellisesti vähemmän kuolonkolareita kuin nastoilla ? Josko se on kuskin korvien välissä: nastattomilla ei nyt vaan kannata kaahailla miten sattuu.
Kuolonkolarit sattuvat etupäässä holttia vaille kaahaileville autoilijoille. Sama ihmisryhmä suhtautuu luontaisen välinpitämättömästi renkaittensa kuntoon. Jos siellä sitten nastat on sikin sokin kuin hapsumattomiehen aivonmurut hatun alla, on onnettomuusriski koholla kuin palstalla kapia vainoavan "SOTILAS" -henkilön verenpaine.- Anonyymi
Nastarenkaan pito romahtaa nopeasti kilometrien karttuessa. Nastat pyöristyvät ja kumiaines on jo alkujaankin kovaa ja liukasta nastojen kiinnipysymiseksi. Päinvastoin on kitkarenkailla, joiden kuluessa aina uusi yhtä pitävä kumiseos tulee esille.
- Anonyymi
Nyt sitten on jo ne ensimmäiset pölypäivät saatu ja autot ovat nastamössön kuorruttamia olleet jo viikkoja.
- Anonyymi
Tietysti naatarenkailla tapahtuu enemmän kolareita,
kun nastiksia käyttäviä on 10-kertainen määrä.
Nollatutkimuksia ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El1546846MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny656016Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.884579NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1074539Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1694334Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.941700- 4031611
- 821409
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a311387Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?441190