Vein polkupyörän huoltoon ja maksoi

Anonyymi-ap

100 euroa. Etu ja takarattaat laitettiin uusiksi, kasetti ja ketjut. Olivat niin kuluneet.
Vein puoli kymmenen aikaan huoltoon. Sitten kävelin kotiin ja pian tulikin viesti että korjaus valmis. Olipas nopee palvelu. Työttömänä poljen aika paljon , noin 20 kilsaa lähes joka päivä. Pyörä on elintärkeä. En kulje busseilla sillä säästää rahaa kun polkee.

26

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Halpaahan tuo on kun vertaa auton pitoon.

      Monet köyhät omistavat auton turhaan vaikka siitä tulee vuodesta useamman tonnin kustannukset... siinä sitä rahaa palaa.

    • Anonyymi

      miksi et itse korjannut, oletko osaamaton työtön ?

    • Anonyymi

      olisit ostanut uuden , uudella taas ajaa 20v vanhaan tulee vikoja kuten vanhaan autoonkin aina uusia ja uusia vikoja.

    • Anonyymi

      Voisi sitä itse ostaa osat ja vaihtaa niin säästää 25 euroa. Työn osa oli 25 euroa siitä ja osat 75 euroa rattaat , ketju ja kasetti 21 vaihteiseen fillariin.
      En kuitenkaan viitsinyt alkaa itse korjata 25 euroa työstä ei ole kallis. Säästän rahaa kuitenkin paljon muissa asioissa. On minulla auto mutta ajan silla harvoin nykyään bensan hintojen takia. Hybvä fillari pitää olla niin ja asu pienessä alle 37000 asukkaan kaupungissa niin ei matkat ole pitkät kauppaan tai harrastuksiin.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Lisäksi hyvä juttu talouden kannalta kun laittaa rahaa kiertoon.


      • Anonyymi

        Etkä sinä saisi pyörän osia samaan hintaan kuin pyöräpaja. Huonolla tuurilla maksaisit omasta huollosta jopa enemmän.


    • Anonyymi

      Polkupyörää käyttäen pysyy kuntokin hyvänä j terveys senkun pranee.
      Toiseen suuntaan menee niillä, jotka juo kaljaa ja makaa sohvalla.

    • Anonyymi

      Eihän toi toisaalta mikä huono juttu ole jos pitää pyörän kunnossa toki kyllähän 100eur rahaa on. Ei kikki mitään pyöräremppaa tee kun on nippeliä yms,,, kumit vaihtaa itse. Ilmanpaineet ne on tärkeet pyörän renkaissakin kun välillä näkee kun suttaa tyhjillä renkailla.

      • Anonyymi

        Halpaa kuin saippua jos vertaa autoon mikä löytyy monelta kaupungissa asuvalta köyhältäkin.


    • Anonyymi

      Mun jupiter 21 vaihteinen pyörä maksoi uutena 280 euroa ja olen siihen pistänyt jo 200 euroa eri remontteihin ja uusiin renkaisiin. Nyt siinä on halkeama vanteessa joten uusi vanne pitää ostaa ja se maksaa 60 euroa.

    • Anonyymi

      Niimpä kyllä sitä pyörästäkin kuluja tulee.Eikä kaikki itte pysty tekeen ja joskus voi olla ettei edes kannatakkaan.Wanhan ajan munamankelit aikoinaan kesti.Ei niissä esim,pinnat löystyny niinkuin nykypäivänä.

      • Anonyymi

        Kannattaa ostaa vaikka joltakin romu pyörä ja siitä toinen vanne käyttöön.


    • Anonyymi

      Kallista on köyhänä eläminen.

    • Anonyymi

      Juu ei sitä tosta vaan jotain ostella mutta jos jotain tarvii niin osissa jossei mahdottomia kuluja.

    • Anonyymi

      Käyttökelpoisen pyörän korjaukseen satanen ei ole kovin paljon. Itse luulin säästäväni, kun ostin 80-luvun mummopyörän kuudella kympillä. Se osoittautui tutisevaksi reppanaksi. Oli kai vääntynyt, eikä sitä ollut korjattu riittävän hyvin. Vaihteettomana sillä ei jaksa ajaa sorateillä pitkällekään. Lähikauppaan olisi 30 kilometriä. Olen tarjonnut pyörää ilmaiseksi, mutta ei ole kelvannut kenellekään.

      Vaikka auto on näillä seuduilla välttämättömyys, ja mieluummin kaksi autoa (toinen seisonnassa, varulta), niin hyväkuntoinen polkupyörä saattaa vielä osoittautua arvokkaaksi. Sähköpyörään ei kannata rahaa tuhlata. Kunnon vaihdepyörä on paras. Tandemia ei olla kokeiltu. Keksiiköhän joku vielä kolmipyörän, jossa kolme polkijaa? Se olisi jo aika peli.

      • Anonyymi

        Juu on noita mummupyöriäkin justiin tollasia vapisevia mutta löytyy myös niitä vakaa runko.Joku bilteman mainostama mummopyörä hajoovarmaan muutamassa kuukaudessa. Kävellen hyvin suuntaansa 30klometrin matkan tekee helposti kävellen heh. Hyvä vitsi että 2 autoa tarvisi olla höpö höpö osta mopo.


      • Anonyymi

        Itse annoin ikääntymiselle (68 v.) periksi ja ostin 10-vaihteisen maastokelpoisen sähköpyörän. Nyt harmittaa, miksen ostanut jo vuosia sitten. Lenkkien pituudet ovat taas kuin 30 vuotiaana ja uskaltaa lähteä pidemmällekin metsäpoluille. Bensalaskusta on pudonnut yli kolmannes, vaikka bensan hinta on noussut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu on noita mummupyöriäkin justiin tollasia vapisevia mutta löytyy myös niitä vakaa runko.Joku bilteman mainostama mummopyörä hajoovarmaan muutamassa kuukaudessa. Kävellen hyvin suuntaansa 30klometrin matkan tekee helposti kävellen heh. Hyvä vitsi että 2 autoa tarvisi olla höpö höpö osta mopo.

        Eli 60 km edestakaisin. Varisin uskottavaa. Taik sit ei.


    • Anonyymi

      Marketpyörät on niin vetelärunkoisia, että aikamiehen ei kannata niihin panostaa.
      Jos ostaa maastopyörän, niin se olisi tukevampi ja löytyy useita välityksiä.

    • Anonyymi

      Jos pyöräremontiin menee 150 euroa niin siinä säästää jo 600 euroa vuoden aikana koska ei kulje bussilla. Päivittäin itse kuljen kodin ja keskustan välillä ja jos sen matkan menis bussilla niin se maksaisi 6 euroa joka kerta.

    • Anonyymi

      Poljen fillarilla 6000 km vuoden aikana. Kyllä siinä pyörä kuluu ja rattaat kuluu. Rattaat ja ketjut kestänyt yli 2 vuotta eli 12000 km aika kuluneet olivat joten ne piti vaihtaa. Kotoa veneelleni on 10 km. Kuljen sen matkan 200 kertaa kevään ja syksyn aikana eli se on jo 4000 km. Kyllä pyörän pitää olla kunnossa. Minulla on usein virveleitä ja kylmälaukku pyörän takatarakalla mukana. Sitten varuste reppu pyöräkorissa edessä. Pyörän runko on kestävä mutta renkaat ja muut osat kuluu käytössä.

      • Anonyymi

        Sama se jos ostaisi 800 euron fillarin niin yhtä lailla ne rattaat ja ketjut kuluu ja joutuisin ne vaihtamaan kuitenkin parin vuoden välein


    • Anonyymi

      Kannattaa sijoittaa kunnon pyörään jos ei viitsi kävellä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jotkut käy töissä pyörällä kesät talvet niin kyllähän pyörä hyvä kulkupeli on. En itse kylläkään 20asteen pakkasella enään pyörällä.

    • Anonyymi

      Ajan autolla yli 10 pakkasessa. Pyörä säästää rahaa. En ole paljon ajellut kun bensan hinta ollut yli 2 euroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe