Maidon säilyvyys ällistyttää taas

Anonyymi-ap

6.10. päiväyksellä oleva Valion punamaito meni loppuun äsken - ei minkäänlaista sivumakuakaan voinut tunnistaa...liki 3 vk yli....

22

494

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Piimä säilyy vielä paremmin

      • Anonyymi

        Lidlin kaali olisi kai säilynyt maailmanloppuun asti.


    • Anonyymi

      Päiväys kai olettaa että säilytetään ateriatunnit pöydässä lämpenemässä?

    • Anonyymi

      Valion maidoissa on lyhemmät myyntiajat kuin muiden meijereiden maidoilla. Syytä en tiedä. Oletan että Valion pastörointi ei ole yhtä pitkä tai kuuma kuin muilla.

    • Anonyymi

      Puhumattakaan lidlin paahtoleivistä. Ne ei kovetu eikä homehdu. Minulla on puoli pakettia sitä ja siinä on viimeinen myyntipäivä mennyt umpeen kuukausi sitten ja edelleen on tuoretta tavaraa.

    • Anonyymi

      Minä ostin kerran sellaista juustoa kuin Blue Castello. Tarkoitus oli laittaa sitä pitsaan mutta kun avasin sen niin se oli aivan homeessa koko juuston läpi. Vein takaisin kauppaan niin eivät suostuneet ottamaan sitä vastaan.

    • Anonyymi

      Säilyykö punainen maito noin 3 viikkoa leiman jälkeen? Jospa päiväys olikin epäselvä 16.10.

      • Anonyymi

        Ei olliut mikään epäselvä vaan 6. 10 .
        JA: minulla on ollut usein tällaisia jopa 3 viikkoa säilyneitä makuviattomia. Varmaan kaikki säilyvät noin. Ei tosiaan eka kerta!
        Myös Juustoportin maidot säilyy hyvin, Maitokolmion ei ihan noin.


    • Anonyymi

      Korona yms. Ku ei maista😜

    • Anonyymi

      50-luvulla maitoa ostettiin kaupasta omiin astioihin, säilyi seuraavaan päivään, ja sitten alkoi happanemaan.

    • Anonyymi

      Maitopurkissa oleva päivämäärä kertoo viimeisen myyntipäivän. Ei sitä koska sisältö on pilalla. Purkin säilytyspaikka pitää olla mahdollisimman kylmä. Ei siis jääkaapin ovessa vaan kaapin kylmimmässä kohdassa ja käytön jälkeen heti takaisin kaappiin ettei maito ehdi lämmetä.

      • Anonyymi

        Moni silti luulee sitä päivämäärää viimeiseksi käyttöpaiväksi.


      • Anonyymi

        Siinä itse purkissa tosin lukee "parasta ennen". Samalla se käytännössä on viimeinen myyntipäivä.


      • Anonyymi

        Totuus on se, että ennen maito oli pilalla muutaman päivän (2-3) kuluttua viimeisestä myyntipäivästä. Jotain outoa tuossa säilyvyydessä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus on se, että ennen maito oli pilalla muutaman päivän (2-3) kuluttua viimeisestä myyntipäivästä. Jotain outoa tuossa säilyvyydessä on.

        Niin, outoahan se on. Ei luonnollista....jotenkin "tapettua" maitoa..hmm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus on se, että ennen maito oli pilalla muutaman päivän (2-3) kuluttua viimeisestä myyntipäivästä. Jotain outoa tuossa säilyvyydessä on.

        Tarpeeksi lisäaineita nykyisissä maidoissa jonka juomisen lopetin jo vuosia sitten kun alkoi maistua pahalle eikä maku ole siitä parantunut, olen maistanut, joten en edelleenkään juo enää maitoa.


    • Anonyymi

      Minä vaihdoin Valion punamaidon Pirkka punamaitoon kun ensinmainittu meni mauttomaksi parisen vuotta sitten, johtuisiko siitä että siinä lukee nykyisin luomu.

    • Anonyymi

      Olen kyllä huomannut että maidot säilyvät nykyään aika hyvin ja ainakin 2-3 päivää voi ihan huoletta käyttää päiväyksen jälkeen.

      • Anonyymi

        Ja viikon pari voi lisätä vielä, jos maito on todella kylmässä.:)


    • Anonyymi

      Hmm, ruokavirasto -suosittaa- että: " ”Parasta ennen” -päiväyksen jälkeen myytävien tuotteiden yhteyteen suositellaan tehtäväksi merkintä, että kyse on päiväysvanhasta tuotteesta." Siis vain suosittaa, yllättäen niitä saakin myydä. Minä en osta enkä käytä mitään jossa "parasta ennen" on mennyt umpeen tai "viimeinen käyttöpäivä" on pelottavan lähellä. Säilykkeet jo ovat huononnettuja prosessoinnin takia.

      https://www.ruokavirasto.fi/elintarvikkeet/elintarvikeala/pakkausmerkinnat-ja-markkinointi/pakolliset-elintarviketiedot/vahimmaissailyvyysaika-ja-viimeinen-kayttopaiva--ajankohta/ "

    • Anonyymi

      Mulla oli kerran kanankoipia pakkasessa ,ei kerenny olla puoli vuottakaan kun paistoin ja maistoin ,mutta sitä ei pystynyt syömään, ei sitten millään, niin pilalle oli mennyt. Päiväykset oli vielä kunnossa ostohetkellä ja pakkasessa koko ajan n. -23C tä,uusi pakkanen eikä ollut sulanut välillä.
      Sitä ihmettelin pitkään, mikä pilasi koivet? Ei selvinny.

      Ja tuo maito homma, niin maitoa,voita ja margariiniahan pitäisi pystyä pakastamaan myös,ja säilyvyys yhtä hyvä kuin muillakin elintarvikkeilla.

    • Anonyymi
      UUSI

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      ❤️ Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://www.de4.fun/girl17611150bh

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe