Petri Paavola kirjoittaa ensin tämän tekopyhän maneerin:
"Tarkoitus ei ole haastaa riitaa tai lyödä ketään, vaan pyrkiä katsomaan tätä aihetta Jumalan tahdon ja Jumalan sanan totuuden kautta. Olen pieni ja vajavainen ihminen, en ketään lähimmäistäni parempi, mutta Jumalan armosta kutsuttu pitämään esillä Jumalan sanan totuutta siihen asti kuin sitä ymmärrän."
Tekopyhän vuodatuksen jälkeen alkaa lyöminen ja PP muuttuu vajavaisesta kaikkitietäväksi ja ylpeäksi ylituomariksi:
"Toinen iso ongelma on se kun tässä missiossa on mukana yhteistyössä laidasta laitaan sellaisia tahoja kuten uuskarismaattisia uskonyhteisöjä (heidän opetuksensa Raamatusta on monessa kohtaan todella epäraamatullista), luterilaisia kirkkoja (jonka virallinen opetus on vastoin Jumalan sanan totuutta alkaen opista pelastuksen suhteen) sekä helluntailaisia, vapaakirkollisia jne. Raamattu opettaa ettemme saisi tehdä hengellistä yhteistyötä niiden kanssa joilla on toinen evankeliumi, jotka opettavat monenlaisia vahingollisia vääriä opetuksia."
Petri Paavola ei uskalla suoraan vihjata, että helluntailaisuus olisi harhaoppia, koska hänen rahoittajansa lienevät helluntailaisua, mutta arvostelusta kyllä saa sellaisen kuvan, että Paavola arvostelee myös helluntailaisuutta, koska se perustuu uusikarismaattisuuteen.
Paavolan rahoittajina lienee myös luterilaiset, minkä takia hän väittää, että vaikka luterilaisuus on täysin harhaoppia, niin harhaopilla voisivat jotkut harvat pelastua. Miten muka harhaopilla voi pelastua? Yksikään lapsikastettu ja lapsikastaja ei pelastu.
"Luterilaisen kirkon sisälläkin on (äärimmäisen pieni vähemmistö) Jumalan pelastamia ihmisiä, jotka eivät ole luottaneet kirkon väärään "sakramentti-pelastukseen", vaan todelliseen pelastukseen uskon kautta Herraan Jeesukseen. Tämä on tärkeä tuoda esille, että emme tekisi vääryyttä niille luterilaisen kirkon jäsenille, jotka Jumala on ihan oikeasti armostaan pelastanut heidän uskoessaan evankeliumin Herrasta Jeesuksesta."
http://www.kotipetripaavola.com/seloytyimissiohyvaajahuonoa.html
Petri Paavola arvostelee Se löytyi -missiota
75
1360
Vastaukset
Paavola sitä ja tätä, aina vaan..ootko varma että sillä on ainuttakaan rahoittajaa olemassa?
- Anonyymi
Paavola sanoo, että hän on nykyään kokopäiväinen Saulus Lähetyksen saarnaaja. Jostain sen rahan on tultava. Hänhän kiertää ympäri Suomea tilaisuuksissa. Onhan seurakunnissa tapa tyhjentää lompakko kolehtipussiin, Sieltä voi tulla satojen eurojen tulot per viikonloppu. Mahtaako Paavolalla olla rahankeräyslupaa, joka tarvitaan, koska hänellä ei ole rekisteröityä uskonnollista yhteisöä taustalla? Jos ei ole, niin rahankeräys on laitonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavola sanoo, että hän on nykyään kokopäiväinen Saulus Lähetyksen saarnaaja. Jostain sen rahan on tultava. Hänhän kiertää ympäri Suomea tilaisuuksissa. Onhan seurakunnissa tapa tyhjentää lompakko kolehtipussiin, Sieltä voi tulla satojen eurojen tulot per viikonloppu. Mahtaako Paavolalla olla rahankeräyslupaa, joka tarvitaan, koska hänellä ei ole rekisteröityä uskonnollista yhteisöä taustalla? Jos ei ole, niin rahankeräys on laitonta.
Voihan vaimonkin palkalla elää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan vaimonkin palkalla elää.
Täyttääkö Paavola mielestään Raamatun seurakunnan johtajalle asetetut normit?
- Anonyymi
Se on kyllä aika rasittavaa uskovissa, että itse on vain oikeassa ja tietää totuuden muita paremmin, vaikka luultavasti me kaikki ihmiset loppuviimein ollaan yhtä harhassa, eikä Paavolakaan siltä välty.
LS- Anonyymi
Petri Paavola on itse salaliittoteoreettikko, joka opettaa Raamattua myös väärin. Ei hänen oma oppinsa ole katolisuutta parempi. Tässä on kaksi harhaoppista äärilaitaa tukkanuottasilla toistensa kanssa. Paavola tässä on ollut aloitteellinen ja hänellä on suuri tarve päteä.
- Anonyymi
Tarkoitat 'joissain uskovissa'. On paljon niitäkin, jotka tajuavat kaikkien erehtyväisyyden, jopa itsensä. Minulle Robert Breaker on paras Raamatun opettaja, mutta jopa hän on näyttänyt pieniä puutteita luonteestaan, ollut hiukan ylpeä ja suuttunut pienestä ja juoruillut ja närkästynyt. Mutta hänen opetuksensa on aina Raamatun mukaista. Paavola on kehitellyt ihan oman pikku kultin eikä pysty ottamaan vastaan opetusta. Hän on manipuloiva, pitkävihainen, ylpeä, omahyväinen mies, joka palvoo omaa netti-imagoaan jumalana.
- Anonyymi
Petri Paavola arvostelee Aki Miettistä:
"Iso ongelma tässä kampanjassa oli se kun katolilainen Timo Soini sanoi, että häntä pyydettiin mukaan tähän Se löytyi -kampanjaan (missio) ja niin hän lähti siihen mukaan. Sitä en tiedä kuka pyysi Timo Soinia mukaan Se löytyi -missioon, oliko se retropapit vai Se löytyi- mission henkilöstön edustaja, tätä Soini ei kertonut. Kirjoitan tähän myöhemmin miksi katolilaisen Timo Soinin esiintyminen Se löytyi -missiossa on iso ongelma.
Timo Soini esiintyi Aki Miettisen kanssa muutamissa tilaisuuksissa. Timo Soini sanoi omalla kotisivullaan heittäneensä myös keikkaa retropappien kanssa ja he puhuivat yhdessä Timon kanssa ja Timon mukaan ne soittivat ja lauloivat, jotka osasivat.
Katsoin Youtubesta Pieksämäen vapaakirkossa 16.10.2022 olleen tilaisuuden, jossa muun muassa puhui helluntaiherätyksessä ja muuallakin (mm. Marttyyrien ääni jne.) vaikuttanut saarnamies Aki Miettinen. Samassa tilaisuudessa puhui Timo Soini, joka toi esille olevansa katolilainen uskova...
Näiden asioiden tähden katolilaisen Timo Soinin esiintyminen retropappien kanssa Se löytyi tilaisuuksissa on iso ongelma. Voi olla tietenkin niin etteivät retropapit tunne ja tiedä katolista teologiaa ja he ovat siksi erehtyneet tekemään hengellistä työtä yhdessä katolilaisen kanssa. Jumalan sanan ohjeen ja opetuksen mukaan Herran Jeesuksen opetuslapsi ei saisi kantaa yhteistä iestä epäjumalanpalvelijoiden kanssa, eli samaistua epäjumalanpalvelijoihin tai tehdä hengellistä työtä epäjumalanpalvelijoiden kanssa."- Anonyymi
Kampanja oli yhteiskristillinen. Yhteiskristillisyys tarkoittaa että tunnustavat kristityt eri seurakunnista yhdessä osallistuvat. Kampanjaan osallistuivat menestysteologisen Riverin lisäksi myös kalvinisti seurakunta Espoon kotikirkko.
One Way Mission ei ollut mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kampanja oli yhteiskristillinen. Yhteiskristillisyys tarkoittaa että tunnustavat kristityt eri seurakunnista yhdessä osallistuvat. Kampanjaan osallistuivat menestysteologisen Riverin lisäksi myös kalvinisti seurakunta Espoon kotikirkko.
One Way Mission ei ollut mukana.Mistä tiedät, että Espoon kotikirkko olisi kalvinistinen? Eikös Espoon kotikirkko ole baptistiseurakunta? Ainakin niin he sanovat.
Mutta sen tiedän, ettei seurakunnan nuori pastori Tuomas Toppila opeta baptismia vaan pikemminkin luterilaisuutta. Hän ei edes pidä upotuskastetta välttämättömänä, mikä on väärin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät, että Espoon kotikirkko olisi kalvinistinen? Eikös Espoon kotikirkko ole baptistiseurakunta? Ainakin niin he sanovat.
Mutta sen tiedän, ettei seurakunnan nuori pastori Tuomas Toppila opeta baptismia vaan pikemminkin luterilaisuutta. Hän ei edes pidä upotuskastetta välttämättömänä, mikä on väärin.Tutkin vähän Espoon kotikirkon sivuja. Siellä on puutteellinen vanhurskauttamisoppi, joka on suurimmaksi osaksi luterilaisuutta, mutta joku vivahde siinä on kalvinismia vaikka ei nyt ihan suoraan. Tämä Espoon kotikirkon oppi ei ole koko totuus ja se ei selitä oikein, miten ihminen vanhurskautuu:
"Uskomme että pelastus on Jumalan lahja. Ihminen pelastuu Kristuksen sovitustyön ansiosta yksin armosta, joka otetaan vastaan uskon kautta. Näin ihminen vanhurskautetaan, eli julistetaan syyttömäksi Jumalan edessä. Vanhurskautuksessa uskova ihminen saa Kristuksen täydellisen oikeamielisyyden osakseen. Tämä Kristuksen täydellisyys on meidän hyväksymisemme ainut lähde suhteessa vanhurskaaseen Jumalaan. Vanhurskautus on ainutkertainen ja lopullinen tapahtuma, jossa Jumala julistaa syntisen ihmisen vanhurskaaksi Kristuksen sovitustyön tähden (Room. 2:21–26; Ef. 2:8–10; Joh. 1:12; Efes. 1:7; 1 Piet. 1:18–19). Vanhurskautus ei siis ole ihmisen sisällä, vaan ulkopuolella tapahtunut teko, jossa Kristuksen ansio luetaan uskovan ihmisen osaksi."
https://espoonkotikirkko.fi/seurakunta/mihin-uskomme/
Espoon kotikirkon mukaan ihminen pelastuisi ulkopuolisena tekona, vaikka ihminen ei olisi tehnyt parannusta laittomuudesta. Niin se ei mene. Ihmisen tulee täyttyä Pyhästä Hengestä ja lopettaa laittomuus uskossa Jeesukseen Kristukseen, muuten ei ole vanhurskautta eikä edes uskoa. Tätä seikkaa Espoo kotikirkon vanhurskauttamisoppi ei tuo esille, minkä takia se on harhaoppia.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
---
26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
---
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät, että Espoon kotikirkko olisi kalvinistinen? Eikös Espoon kotikirkko ole baptistiseurakunta? Ainakin niin he sanovat.
Mutta sen tiedän, ettei seurakunnan nuori pastori Tuomas Toppila opeta baptismia vaan pikemminkin luterilaisuutta. Hän ei edes pidä upotuskastetta välttämättömänä, mikä on väärin."Eikös Espoon kotikirkko ole baptistiseurakunta? Ainakin niin he sanovat."
Baptismi sai alkunsa Britannian anglikaanien parissa. Liike sai jo alkuvaiheessa vaikutteita Zwingliltä ja Calvinilta. Baptismissa ei ole yhteistä uskonoppia, joten painotukset eri seurakunnissa saattavat vaihdella. Suomessa on muutamia kalvinistis-baptistisia seurakuntia. Pääkaupunkiseudulla tätä reformoitua perinnettä edustaa ainakin United Community Church sekä Espoon Kotikirkko. Samantyyppisiä pieniä seurakuntia on myös Tampereella, Pietarsaaressa ja Jyväskylässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eikös Espoon kotikirkko ole baptistiseurakunta? Ainakin niin he sanovat."
Baptismi sai alkunsa Britannian anglikaanien parissa. Liike sai jo alkuvaiheessa vaikutteita Zwingliltä ja Calvinilta. Baptismissa ei ole yhteistä uskonoppia, joten painotukset eri seurakunnissa saattavat vaihdella. Suomessa on muutamia kalvinistis-baptistisia seurakuntia. Pääkaupunkiseudulla tätä reformoitua perinnettä edustaa ainakin United Community Church sekä Espoon Kotikirkko. Samantyyppisiä pieniä seurakuntia on myös Tampereella, Pietarsaaressa ja Jyväskylässä.>>Mistä tiedät, että Espoon kotikirkko olisi kalvinistinen? Eikös Espoon kotikirkko ole baptistiseurakunta? Ainakin niin he sanovat. <<
Seurakuntaa oli perustamassa tai sen perusti "kaupungin ainoa kalvinisti" Mikko Sivonen joka on nyt Jyväskylän REBAn pastori. En tiedä opettaako Espoon kotikirkko kaksinkertaista predestinaatiota mutta muuten varmasti sitoutuvat kalvinismiin.
https://espoonkotikirkko.fi/seurakunta/
Olemme myös reformoitu seurakunta. Reformoituun perinteeseen kuuluu alistuminen Raamatun arvovallan alle. Syleilemme perinteistä kristillistä oppia, jossa kolmiyhteinen Jumala on kaiken olemassaolon keskus. Kuten luominenkin, myös pelastus tulee yksin Jumalalta ja tähtää Jumalan kunnian kirkastumiseen.
Mutta mitä tulee Se löytyi kampanjan yhteiskristillisyyteen niin onko luterilaisten kulttuurikristillisyys ja opetus että vauva uudestisyntyy kasteessa sen raamatullisempaa opetusta kun menestysteologien ja kalvinistien oppikaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eikös Espoon kotikirkko ole baptistiseurakunta? Ainakin niin he sanovat."
Baptismi sai alkunsa Britannian anglikaanien parissa. Liike sai jo alkuvaiheessa vaikutteita Zwingliltä ja Calvinilta. Baptismissa ei ole yhteistä uskonoppia, joten painotukset eri seurakunnissa saattavat vaihdella. Suomessa on muutamia kalvinistis-baptistisia seurakuntia. Pääkaupunkiseudulla tätä reformoitua perinnettä edustaa ainakin United Community Church sekä Espoon Kotikirkko. Samantyyppisiä pieniä seurakuntia on myös Tampereella, Pietarsaaressa ja Jyväskylässä.Espoon kotikirkon perinteet lähtevät kyllä baptismista, mutta tämä osa sen seurakunnan vanhurskauttamisopista on kyllä kalvinismia:
"Vanhurskautus on ainutkertainen ja lopullinen tapahtuma, jossa Jumala julistaa syntisen ihmisen vanhurskaaksi Kristuksen sovitustyön tähden"
Tämä kuulostaa "kerran pelastettu, aina pelastettu" -opilta, joka kyllä on lähellä kalvinismia. Tällaista ei Raamattu opeta. Valitutkin voivat joutua harhaan ja kadotukseen, jos he eksytävät pois totuudesta. Laittomuden tekijöitä ei edes armahdeta, vaikka olisivat puhuneet kielillä.
Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.
Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
---
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Mistä tiedät, että Espoon kotikirkko olisi kalvinistinen? Eikös Espoon kotikirkko ole baptistiseurakunta? Ainakin niin he sanovat. <<
Seurakuntaa oli perustamassa tai sen perusti "kaupungin ainoa kalvinisti" Mikko Sivonen joka on nyt Jyväskylän REBAn pastori. En tiedä opettaako Espoon kotikirkko kaksinkertaista predestinaatiota mutta muuten varmasti sitoutuvat kalvinismiin.
https://espoonkotikirkko.fi/seurakunta/
Olemme myös reformoitu seurakunta. Reformoituun perinteeseen kuuluu alistuminen Raamatun arvovallan alle. Syleilemme perinteistä kristillistä oppia, jossa kolmiyhteinen Jumala on kaiken olemassaolon keskus. Kuten luominenkin, myös pelastus tulee yksin Jumalalta ja tähtää Jumalan kunnian kirkastumiseen.
Mutta mitä tulee Se löytyi kampanjan yhteiskristillisyyteen niin onko luterilaisten kulttuurikristillisyys ja opetus että vauva uudestisyntyy kasteessa sen raamatullisempaa opetusta kun menestysteologien ja kalvinistien oppikaan?Itse kiertäisin sekä Espoonkotikirkon että Riverin mahdollisimman kaukaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kiertäisin sekä Espoonkotikirkon että Riverin mahdollisimman kaukaa.
Olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkin vähän Espoon kotikirkon sivuja. Siellä on puutteellinen vanhurskauttamisoppi, joka on suurimmaksi osaksi luterilaisuutta, mutta joku vivahde siinä on kalvinismia vaikka ei nyt ihan suoraan. Tämä Espoon kotikirkon oppi ei ole koko totuus ja se ei selitä oikein, miten ihminen vanhurskautuu:
"Uskomme että pelastus on Jumalan lahja. Ihminen pelastuu Kristuksen sovitustyön ansiosta yksin armosta, joka otetaan vastaan uskon kautta. Näin ihminen vanhurskautetaan, eli julistetaan syyttömäksi Jumalan edessä. Vanhurskautuksessa uskova ihminen saa Kristuksen täydellisen oikeamielisyyden osakseen. Tämä Kristuksen täydellisyys on meidän hyväksymisemme ainut lähde suhteessa vanhurskaaseen Jumalaan. Vanhurskautus on ainutkertainen ja lopullinen tapahtuma, jossa Jumala julistaa syntisen ihmisen vanhurskaaksi Kristuksen sovitustyön tähden (Room. 2:21–26; Ef. 2:8–10; Joh. 1:12; Efes. 1:7; 1 Piet. 1:18–19). Vanhurskautus ei siis ole ihmisen sisällä, vaan ulkopuolella tapahtunut teko, jossa Kristuksen ansio luetaan uskovan ihmisen osaksi."
https://espoonkotikirkko.fi/seurakunta/mihin-uskomme/
Espoon kotikirkon mukaan ihminen pelastuisi ulkopuolisena tekona, vaikka ihminen ei olisi tehnyt parannusta laittomuudesta. Niin se ei mene. Ihmisen tulee täyttyä Pyhästä Hengestä ja lopettaa laittomuus uskossa Jeesukseen Kristukseen, muuten ei ole vanhurskautta eikä edes uskoa. Tätä seikkaa Espoo kotikirkon vanhurskauttamisoppi ei tuo esille, minkä takia se on harhaoppia.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
---
26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
---
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."Siellä on puutteellinen vanhurskauttamisoppi"
Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä sinä vanhurskauttamisesta ajattelet.
" Ihmisen tulee täyttyä Pyhästä Hengestä ja lopettaa laittomuus uskossa Jeesukseen Kristukseen, muuten ei ole vanhurskautta eikä edes uskoa"
Ei TULE!!!
Sinä et sitä määrää!
- Anonyymi
Paavola luulee liikoja itsestään.
- Anonyymi
Itse, avattuani kyseisen nettisivuston, huomasin heti tuon saman, minkä Paavolakin: nuo nk. seurakunnat koostuvat opillisesti täysin ristiriitaisesta poppoosta, jopa new age-henkisistä.
Valtava määrä eri puljuja, joten motiivi pisti mietteliääksi.
Mitä yhteistä noilla, yleensä toisiaan vastaan olevilla nyt yhtäkkisesti muka on?
Jäsenmäärät hupenee ja samalla tietty kymmenykset.
Minulle ei ole tullut tuota kirjettä, koska postiluukussani on mainoskielto, muutoin ihan uteliaisuutta olisi ollut jännä saada moinen mainosviesti.
No, jos jokunen ihminen tuosta hyvästä pelastuu, niin vot. Onhan ihmisiä, jotka eivät itse ole kykeneviä menemään kirkkoon tai edes penkomaan nettiä, katsoakseen, että mikä se jumalajuttu oikein on.
Jos minulta kysytään, niin vastaan: Jumala todellakin on olemassa ja vastaa rukouksiin, kun Häntä kunnioituksella lähestytään. Hän ei ole kauppias, jolta rukouksilla tilataan jatkuvia ilmaistuotteita, vaan Hänen kanssaan tulee toimia niin, että tunnustaa Jeesuksen, Jumalan Pojan Herrakseen ja haluaa elää elämäänsä Jumalan tahdossa. Näin Jumala tulee elämäsi hallitsijaksi.
Raamattu, Johanneksen evankeliumi:
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1666894230794
*- Anonyymi
"Itse, avattuani kyseisen nettisivuston, huomasin heti tuon saman, minkä Paavolakin: nuo nk. seurakunnat koostuvat opillisesti täysin ristiriitaisesta poppoosta, jopa new age-henkisistä."
Petri Paavolan lahko ei ole yhtään parempi. Se levittää valheellisia salaliittoteorioita ja opettaa Raamattua väärin.
Paavolan mukaan luterilaisessa kirkossa olisi joku pieno joukko lapsikastettuja, jotka ovat pelastuneet sen takia, etteivät usko sakramentti-oppiin. Luterilaisessa kirkossa on paljon enemmän harhaoppeja aina kastetta myöden, joten lapsikastetut eivät pelastu, eikä kukaan voi pelastua myöskään Petri Paavolan opeilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Itse, avattuani kyseisen nettisivuston, huomasin heti tuon saman, minkä Paavolakin: nuo nk. seurakunnat koostuvat opillisesti täysin ristiriitaisesta poppoosta, jopa new age-henkisistä."
Petri Paavolan lahko ei ole yhtään parempi. Se levittää valheellisia salaliittoteorioita ja opettaa Raamattua väärin.
Paavolan mukaan luterilaisessa kirkossa olisi joku pieno joukko lapsikastettuja, jotka ovat pelastuneet sen takia, etteivät usko sakramentti-oppiin. Luterilaisessa kirkossa on paljon enemmän harhaoppeja aina kastetta myöden, joten lapsikastetut eivät pelastu, eikä kukaan voi pelastua myöskään Petri Paavolan opeilla.Kai tiedät mitä harhaopeilla tarkoitetaan ja esim. kuinka ne on nimetty ja ketkä ovat ne nimenneet? Joten kysyn:
Mitä harhaoppeja on luterilaisessa
a) kirkossa?
b) uskossa?
Nyt on siis kysymys harhaopeista.
Ei eri uskonnoista tai synneistä, nämä eivät ole harhaoppeja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai tiedät mitä harhaopeilla tarkoitetaan ja esim. kuinka ne on nimetty ja ketkä ovat ne nimenneet? Joten kysyn:
Mitä harhaoppeja on luterilaisessa
a) kirkossa?
b) uskossa?
Nyt on siis kysymys harhaopeista.
Ei eri uskonnoista tai synneistä, nämä eivät ole harhaoppeja.Luterilaisuus perustuu suurelta osin katolisuuteen, joka jo heti alussa kumosi Jumalan Raamatussa ilmoitetut käskyt ja korvasi ne pakanallisilla tavoilla. Raamatun vääristelyssä käytetään paljon väärin Paavalin vaikeatajuista opetusta, jota siteerataan irti asiayhteystä ja Paavalin sanoja vääristellään laajasti. Luterilaisuus jatkaa myös katolista lapsikastetta, mitä Raamattu ei opeta. Jos nämä luterilaisten harhaopit voisi tiivistää pariin Raamatun kohtaan, niin nämä koskevat luterilaisuutta oikein hyvin:
2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus perustuu suurelta osin katolisuuteen, joka jo heti alussa kumosi Jumalan Raamatussa ilmoitetut käskyt ja korvasi ne pakanallisilla tavoilla. Raamatun vääristelyssä käytetään paljon väärin Paavalin vaikeatajuista opetusta, jota siteerataan irti asiayhteystä ja Paavalin sanoja vääristellään laajasti. Luterilaisuus jatkaa myös katolista lapsikastetta, mitä Raamattu ei opeta. Jos nämä luterilaisten harhaopit voisi tiivistää pariin Raamatun kohtaan, niin nämä koskevat luterilaisuutta oikein hyvin:
2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.Eli, et vastannut kysymykseen.
Käytät termiä "harhaoppi" puhuessasi aivan muusta asiasta.
Noinhan te vedätätte teitä kuuntelevia.
- Anonyymi
Matt.21:9-11 Ja kansanjoukot, jotka kulkivat hänen edellään ja jotka seurasivat, huusivat sanoen: Hoosianna Daavidin pojalle! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen, Hoosianna korkeuksissa! Ja kun hän tuli Jerusalemiin, joutui koko kaupunki liikkeelle ja sanoi: Kuka tämä on? Niin kansa sanoi: Tämä on se profeetta, Jeesus, Galilean Nasaretista. Luuk.7:15-16 Niin kuollut nousi istualleen ja rupesi puhumaan. Ja hän antoi hänet äidillensä. Ja kaikki valtasi pelko, ja he ylistivät Jumalaa sanoen: Suuri profeetta on noussut meidän keskellemme, ja: Jumala on katsonut kansansa puoleen. Luuk.24:18-21 Ja toinen heistä, nimeltä Kleopas, vastasi ja sanoi hänelle: Oleko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut? Hän sanoi heille: Mitä? Niin he sanoivat hänelle: Sitä, mikä tapahtui Jeeskselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä, kuinka meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme antoivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet. Mutta me toivoimme hänen olevan sen, joka oli lunastava Israelin. Ja onhan kaiken tämän lisäksi nyt jo kolmas päivä siitä, kuin nämä tapahtuivat. Joh.6:9-15
- Anonyymi
Paavolan poju pukkaa kovaa tahtia raamatun opetuksiaan. http://www.kotipetripaavola.com/Raamatunopetuksia.html
- Anonyymi
"Paavola arvostelee myös helluntailaisuutta, koska se perustuu uusikarismaattisuuteen."
Hölmö väite. Helluntailaisuus syntyi 1900-luvun alussa. Uuskarismaattisuus nousi helluntaiseurakuntien ulkopuolelta 80-luvulla. Sitä ilmeni Suomessakin ensin luterilaisissa ympyröissä. Sen jälkeen Suomeen tuli ulkomailta erilaisia karismaattisia porukoita. Vaikutteita näistä on voinut myöhemmin siirtyä myös helluntailaisuuteen, mutta uuskarismaattisuus EI TODELLAKAAN lähtenyt helluntaiseurakunnista.- Anonyymi
Helluntailaisuus on perustettu kokonaan uuskarismaattisuudella jo alusta alkaen. Suomessa on joitain maltillisempia seurakuntia, mutta yleisesti ottaen helluntailaisuus on perustettu menestysteologialle, opettamiseen korvasyyhyyn, laittomuudelle, viraalle tulelle ja väärille profetoille. Tällaisia uuskarismattisia seurakunta on tietenkin helluntaikirkon ulkopuollella kuten esim. City-seurakunnat ja River, mutta niissä harjoitetaan nimenomaan helluntailaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on perustettu kokonaan uuskarismaattisuudella jo alusta alkaen. Suomessa on joitain maltillisempia seurakuntia, mutta yleisesti ottaen helluntailaisuus on perustettu menestysteologialle, opettamiseen korvasyyhyyn, laittomuudelle, viraalle tulelle ja väärille profetoille. Tällaisia uuskarismattisia seurakunta on tietenkin helluntaikirkon ulkopuollella kuten esim. City-seurakunnat ja River, mutta niissä harjoitetaan nimenomaan helluntailaisuutta.
Suomen helluntaiseurakunnat edustavat klassista helluntailaisuutta. Niilo Ylivainio toi karismaattisuuden suomen helluntaiseurakuntiin. Toki tätä ennen oli jo Tommy Hicks ja Branham käynyt Suomen helluntaiseurakunnissa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Karismaattinen_liike
Helluntailais-karismaattiseen liikkeeseen kuuluu klassisen helluntailaisuuden ja karismaattisen liikkeen lisäksi uuskarismaattinen liike. Uuskarismaatikot ovat pääasiassa järjestäytyneet perinteisten kirkkokuntien ulkopuolelle ja tällöin puhutaan tunnustuskuntiin sitoutumattomasta uuskarismaattisuudesta. Toisin kuin uuskarismaatikot ja klassiset helluntailaiset, karismaattinen liike on pääosin pysynyt vanhojen kirkkojen sisällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tunnustuskuntiin_sitoutumaton_uuskarismaattisuus
Uuskarismaattisuus-termistä käytetään myös nimitystä Pyhän Hengen kolmas aalto. Ensimmäinen aalto tarkoitti Yhdysvalloissa 1900-luvun alussa syntynyttä helluntailaisuutta ja toinen aalto puolestaan 1960-luvulla kehkeytynyttä enimmäkseen kirkkokuntien helmoissa pysynyttä karismaattista liikettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen helluntaiseurakunnat edustavat klassista helluntailaisuutta. Niilo Ylivainio toi karismaattisuuden suomen helluntaiseurakuntiin. Toki tätä ennen oli jo Tommy Hicks ja Branham käynyt Suomen helluntaiseurakunnissa.
Helluntailais-karismaattiseen liikkeeseen kuuluu klassisen helluntailaisuuden ja karismaattisen liikkeen lisäksi uuskarismaattinen liike. Uuskarismaatikot ovat pääasiassa järjestäytyneet perinteisten kirkkokuntien ulkopuolelle ja tällöin puhutaan tunnustuskuntiin sitoutumattomasta uuskarismaattisuudesta. Toisin kuin uuskarismaatikot ja klassiset helluntailaiset, karismaattinen liike on pääosin pysynyt vanhojen kirkkojen sisällä.https://fi.wikipedia.org/wiki/Tunnustuskuntiin_sitoutumaton_uuskarismaattisuus
Niilo Yli-Vainion uran jälkeen Suomessakin oli lopunaikojen ja herätyksen odottamista korostavaa ilmapiiriä ja liikehdinnän vanavedessä syntyivät muun muassa Suur-Helsingin seurakunta ja Elävä Sana -seurakunta. Vineyard-liike alkoi myös ulottua maahan. 1990-luvun puolivälissä Suur-Helsingin seurakunnasta lähtenyt "nauruherätys" (torontolaisuus) levisi myös muihin karismaattisiin seurakuntiin. Sitä ei kuitenkaan hyväksytty useimmissa perinteisemmissä seurakunnissa, liikehdintä sai runsaasti huomiota myös tiedotusvälineissä ja se herätti kritiikkiä evankelis-luterilaisessa kirkossa ja vapaissa suunnissa. Osa torontolaisesta nauruherätyksestä jäi kuitenkin vanhojen helluntai- ja vapaaseurakuntiensa sisälle, esimerkkeinä helluntaiherätykseen kuuluva Pakilan Risteyspaikka seurakunta ja Järvenpään vapaaseurakunta Arkki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ei nyt kylläkään ole totta.
Helluntailaisuuteen ei alunalkaen kuulunut käsitettä "karismaattisuus".
Uuskarismaattisuus on 1970-luvulla, etenkin amerikkalaisen noita Kathryn Kuhlmanin helluntailaisuuteen levittämä. Kuhlman saarnatessaan lavalla saattoi leijua tai liikkua ilmassa (levitointia).
Tätä seurasi n. v. 1975 jälkeen Suomessa nk. ylivainiolaisuus. Ylivainio oli muutoin opillisesti perinnehelluntailainen.
Ylivainiota alettiin matkia myös luterilaisessa kirkossa, opit siellö olivat sitä sun tätä, luterilaisuuden, helluntailaisuuden ja okkultismin sekoitusta. Tätä toimintaa alettiin kutsua "uuskarismaattisuudeksi". Helluntailaisuuteen ei tuollainen käsite ollut ennen Kuhlmania koskaan kuulunut. Mitään "vanhakarismaattisuutta" ei ole koskaan ollut, joten jo tuo termi perustuu tarkoitukselliseen mielikuvamanipulointiin.
Helluntailaiset puhuivat aiemmin aina "Pyhän Hengen toiminnasta ja armolahjoista", eivät "ilmiöstä" nimeltä "karismaattisuus" ja joka siis sanana viittaa ihmisen omiin, henkisiin voimiin, ei Pyhään Henkeen.
Helluntaikirkko ei edusta alkuperäistä, suomalaista helluntailaisuutta. Ovat pelkkiä varkaita. Siinä kerhossa kaikki on bluffia, huijausta. Joka edes astuu "Helluntaikirkon" ovesta sisään, antaa tukensa talousrikollisuudelle. Vietätte saatanallisia kokoontumisianne muilta anastetuissa rakennuksissa. Ne eivät koskaan muutu teidän omiksenne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailais-karismaattiseen liikkeeseen kuuluu klassisen helluntailaisuuden ja karismaattisen liikkeen lisäksi uuskarismaattinen liike. Uuskarismaatikot ovat pääasiassa järjestäytyneet perinteisten kirkkokuntien ulkopuolelle ja tällöin puhutaan tunnustuskuntiin sitoutumattomasta uuskarismaattisuudesta. Toisin kuin uuskarismaatikot ja klassiset helluntailaiset, karismaattinen liike on pääosin pysynyt vanhojen kirkkojen sisällä.Mitä on "klassinen helluntailaisuus"?
Eka kerran kuulen termin.
N. 110-vuotta vanhaa uususkontoa ei voi nimetä klassiseksi. Klassisuuksilla on pidemmät juuret. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on "klassinen helluntailaisuus"?
Eka kerran kuulen termin.
N. 110-vuotta vanhaa uususkontoa ei voi nimetä klassiseksi. Klassisuuksilla on pidemmät juuret.Itse käytän nimitystä "perinnehelluntailaisuus" siitä Suomessa aiemmin vaikuttaneesta, edes himppasen vakavastiotettavasta, n. 1940-luvulla jotakuinkin asialliseen suuntaan pyrkineestä Suomen Helluntaiherätyksestä, mutta joka lienee jo huijaripulju Helluntaikirkon Luciferin lasten lähes tyystin turmelema.
Siihen, perinnehelluntailaiseen uskoon, saattaa joidenkin yksilöiden kohdalla joskus vielä erehdyksessä törmätä, mutta nykyään harvemmin. Näillä foorumeilla ei juurikaan.
Se Doctor, joka täällä joskus kirjoittelee, edustaa perinteellistä Suomen Helluntaiherätystä sekä M. Mattila aika paljolti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse käytän nimitystä "perinnehelluntailaisuus" siitä Suomessa aiemmin vaikuttaneesta, edes himppasen vakavastiotettavasta, n. 1940-luvulla jotakuinkin asialliseen suuntaan pyrkineestä Suomen Helluntaiherätyksestä, mutta joka lienee jo huijaripulju Helluntaikirkon Luciferin lasten lähes tyystin turmelema.
Siihen, perinnehelluntailaiseen uskoon, saattaa joidenkin yksilöiden kohdalla joskus vielä erehdyksessä törmätä, mutta nykyään harvemmin. Näillä foorumeilla ei juurikaan.
Se Doctor, joka täällä joskus kirjoittelee, edustaa perinteellistä Suomen Helluntaiherätystä sekä M. Mattila aika paljolti.On todisteita siitä, että Mauno Mattila on väärä profeetta.
- Anonyymi
En nyt puutu PP:n selityksiin ollenkaan, kommenoitn vain "Se löytyy kampanjaa" !
Siinä on 2 puolta !
1)
15 Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
!!!
18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.
!!!
Eli ilosanoman julistus on hyödyllistä, eikä sitä tule estää !
MUTTA !
2) Toinen asia joka tässä nyt on pielessä kerrotaan tässä Sanassa:
2. Korinttolaiskirje 6
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Eli tämän kampanjan kautta ja avulla ollaan edistämässä "ekumeniaa", jossa siis on tarkoitus yhdistää nuo uskosta osattomat ja uskovat yhteen ja perustaa ns. "maailman uskonto" !
Siis esim. kirkkokunnissa on VALTAOSA, eli lähes kaikki jäsenet uskosta osattomia oikeasti, Raamatun mukaan siis !
Uskovien siis ei tulisi tuon Raamatun mukaan antautua yhteistyöhön ja toimintaan uskosta osattomien kanssa !
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
Tästä "ekumeniasta" ja "maailman uskonnosta" sen verran, että sen pääorganisaattorina toimii rooman katolinen kirkko !
Se ja heidän paavinsa on lähtenyt jo niin pitkälle tässä "ekumenian" rakentamisessaan, että mukaan ovat kelvanneet jo buddhalaiset ja islamin uskoiset ja uskosta osattomat juutalaisetkin, jotka ryhmät siis eivät tunnusta Jeesusta ollenkaan !
Tässä paavin puhe, josta asia selviää hyvin :
https://www.youtube.com/watch?v=uWu7U0ionYE
Siinä siis yhteys ei perustu uskosta Jeesukseen ja Hänen ristintyöhönsä !!!
Siinä tunnustaudutaan uskomaan vain "rakkauteen" !!!
Siis inhimilliseen rakkauteen, joka ei siis perustu Totuuteen, kuten tulisi perustua !
Siis Jumalan Rakkaus ja Totuus kulkevat yhdessä, niitä ei tule erottaa, kuten paavi tuossa tekee ja siten Jumalan luo on USEITA TEITÄ, eikä kuten Raamattu sanoo Yksi Tie, eli Kristus Jeesus !
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen Tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Eli se "maailman uskonto" ja sen perusta ja pohja ei ole Kristus, vaan "rakkaus" !
1. Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
Eli koko tuo kampanja siis totuttaa Suomen uskoviakin rakentamaan yhteyttä ja toimintaa uskosta osattomien kanssa, vastoin Jumalan selvää Sanaa ja ottamaan perustaksi muun kuin Jeesus Kristus !!!
Minä jo näen selvästi sen, mitä tulevaisuudessa tulee käymään Raamatun Sanasta kiinni pitäville, jotka eivät suostu tuohon perustettavaan maailman laajuiseen "maailman uskontoon" !
Siis kun siihen kuuluvat siis tunnustautuvat uskomaan "rakkauteen" !
Niin me, jotka emme siihen suostu, meitä syytetään rakkaudettomiksi ja riidan haastajiksi ja häiriköiksi ym ym......... !
Me, joilla on Rakkaus Totuuteen ja pidämme siitä kiinni, niin me olemme mukamas ne rakkaudettomat häiriköt ja riidanhaastajat tulevaisuudessa !
Eli tässä siis on se asiaja YDIN, mikä on huonoa tuollaisessa yhteistyössä !
Nyt siis salakavalasti totutetaan uskovat yhteyteen uskosta osattomien kanssa ja tottumaan siihen yhteistyöhön, jonka perusta ja pohja on aivan väärä ja paha ! - Anonyymi
Paavola on eriseurainen lahkolainen, joten hän tietenkin vastustaa kaikkea kristittyjen yhteyttä. Mitä vikaa siinä on, jos eri seurakunnista kotoisin olevat kertovat miten he löysivät Jumalan - tai päinvastoin.
- Anonyymi
Mitä "kristittyjen yhteyttä"?
Keiden kristittyjen kanssa teillä nyt yhtäkkiä on yhteys?
Kuinka kauan? Sen ajan, että saatte haalittua käännynnäisiä pois kristinuskosta, omaan demoniuskoonne. Näinhän te olette aina, tämän 100 vuotta toimineet.
Kaikkien huiputtamienne ihmisten pitäisi lukea tätä foorumia. Täällä on totuus teistä ja teidän yhteyksistänne.
- Anonyymi
Petrillä on iso ongelma nimeltä pedanttisuus. Hän luulee, että evankeliumi etenee vain, jos sitä julistetaan täsmälleen raamatun kaavan mukaan. Sen mukaan evankeliumi olisi kyllä pysähtynyt jo alkumetreillä.
- Anonyymi
Oletko sinä itse sitä mieltä, että jos ja kun esim. kirkkokunnat julistavat vauvakasteen pelastavan, niin siinä ei ole mitään huonoa tai värää ?
Siis koko pelastuksen sanoman ydin on jo valhetta, niin miten silloin voi sellaisen julistuksen kautta ja avulla millään pelastua ?
Vastaan itse, ei sitten millään, jos ei ihminen itse löydä Totuutta eli oikeaa Ilosanomaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä itse sitä mieltä, että jos ja kun esim. kirkkokunnat julistavat vauvakasteen pelastavan, niin siinä ei ole mitään huonoa tai värää ?
Siis koko pelastuksen sanoman ydin on jo valhetta, niin miten silloin voi sellaisen julistuksen kautta ja avulla millään pelastua ?
Vastaan itse, ei sitten millään, jos ei ihminen itse löydä Totuutta eli oikeaa Ilosanomaa !Minä mietin myös sitä tässä, että:
Jos ja kun kirkkokuntien koko oppirakennelma on väärä, niin kuinka paljon ihmisiä kesytetään väärään turvallisuuden tunteeseen !
Siten sen valheen kautta johdatellaan PALJON ymmärtämättömiä / herkkäuskoisia ihmisiä suoraan kadotukseen !
Eikö tämä herättele miettimään sitä, että pidetäänkö Raamatun Totuudesta kiinni vai eikö ?
Ja mitä vaikutuksia sillä on ihmisiin ?
Viittaan edellä kirjoittamaani:
Anonyymi
2022-10-28 14:54:30 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaan itse, ei sitten millään, jos ei ihminen itse löydä Totuutta eli oikeaa Ilosanomaa !Mahtoiko sellaista sanomaa kukaan viedä. Kampanjasta kun on tarkoituksella jätetty oppiasiat pois, koska jokaisesta seurakunnasta löytyy Jumalan omia. Se on muuten Paavolankin oma kanta.
- Anonyymi
"Petrillä on iso ongelma nimeltä pedanttisuus. Hän luulee, että evankeliumi etenee vain, jos sitä julistetaan täsmälleen raamatun kaavan mukaan."
Petri Paavola ei itse tiedä Raamatun kaavoista mitään, koska hänen opetuksensa ei ole Raamatun mukaista. - Anonyymi
Voihan nenä.👃
Johan on viesti.
Oletko ihan varmasti helluntailainen "fundamentalisti"?
Käsittääkseni vielä aiemmin hellarit uskoivat Raamatun evankeliumiin.
Tai ainakin sanoivat uskovansa. Se oli sitä Helluntaiherätyksen aikaa.
Tässä nyt näkee Helluntaikirkon "opillisuuden"!
>>Hän luulee, että evankeliumi etenee vain, jos sitä julistetaan täsmälleen raamatun kaavan mukaan<<
Noinkos PP "luulee"? Hän selvästikin on "klassinen kristitty". 🙂
>>Sen mukaan evankeliumi olisi kyllä pysähtynyt jo alkumetreillä.<<
Herranne Lucu kyllä hanakasti yritti, mutta sunnuntaiaamun tullessa pettyi pahasti. Kirottu sunnuntai! Viettäkäätte sabatia, jolloin Kristus on kuollut!
Teillä siellä Löytölaarissa on selvästikin jokin muu evankeliumi tarjolla, kuin se Raamatussa ilmoitettu. Semmoinen paremmin kaupaksikäyvä? Eikä ainakaan mikään Ristintie!
Evankeliumi on kyllä edennyt kaikki nämä 2000 vuotta, vaikkei se olekaan tuttua juuri teille.
- Anonyymi
Petri on ottanut itselleen "antikristityn" roolin, jossa hän luennoi jatkuvasti muita kristittyjä vastaan. Se on erittäin väsyttävää.
- Anonyymi
Te ette ole kristittyjä. Tämä on historian tosiasia.
Hubmaier perusti okkultistisen anabaptismin hyökkäämään kristinuskoa vastaan sen sisältäpäin. Vapaamuurari-luciferistit hioivat hubmaierilaisuudesta tarkoin harkitun uususkontonne. - Anonyymi
Mauno Mattila on kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:
"Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136
"Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä." (2 Joh 7)
- Anonyymi
Petri Paavola on todistellut Star Wars-elokuvien haitallisuutta, koska näissä on buddhalaisuuden oppeja tuota melko voimakkaasti esille. Mutta Pitkän uran tehnyt näyttelijä Mark Hamill kertoo lahjoittaneensa ainakin 500 drone-lennokkia Ukrainalle varainkeruualustan kautta. Mark Hamilhan Tähtien Sotaelokuvasarjan alkuosissa näyttelee ns. Luke Skywalkeria. Presidentti Volodymyr Zelenskyi nimesi syyskuussa Hamillin Ukrainan rahankeräysalustan United24:n "Army of Drones" -projektin lähettilääksi. Tämäkin todistaa, että Star Wars-näyttelijät eivät ole todellisuudessa mitään okkultisteja tai okkultisten voimien edustajia, vaan varmaan tekevät hyväntekeväisyyttä monin tavoin hekin. Paavola jaksaa todistella tällaisia asioita loputtomiin, enkä minä jaksa hänen juttujaan kovin vakavasti ottaa.
- Anonyymi
Petri Paavolalla on pakonomainen tarve arvostella muita, koska hänellä on hillitön pätemisen tarve. Tällaisella populistisella tyylillä saa seuraajiksi rikkinäisiä naisia, joita miellyttää villitsevät puheet.
- Anonyymi
😂 >> Petri Paavola on todistellut Star Wars-elokuvien haitallisuutta <<
Tottakai jumalattomien ihmisten elokuvat, joissa ei Jumalasta mitään puhuta, ovat jumalattomia. Petri pitää muita (oman piirinsä ulkopuolella olevia) uskovia ilmeisesti täystolloina, jotka eivät tajua mistään asiasta mitään omin avuin. Kaikki asiat pitää hänen mielestään hienontaa ja pikkulusikalla syöttää kuin pikkuvauvoille.
Petri väittää usein, että hän puhuu vain niistä asioista, joista Jumala kehottaa häntä puhumaan. Ja katin kontit! Jumala ei laita puhumaan jostain Star Warsista, kun on hänellä on puoltoistatuhatsivuinen Raamattu, josta kuuluu saarnata! Kukaan ei pelastu Star Warsista varoittamalla, vaan evankeliumia kertomalla. Kyllä kait tässä maailmassa asioita piisaa, jotka ovat täysjumalattomia ja vaarallisia, mutta ei uskovien aikaa niihin kuulu kuluttaa, vaan kertoa siitä asiasta, mistä muut eivät kerro - siis Jeesuksesta.
KUKAAN muu raamatunopettaja maailmassa ei tee sellaisia kirjoituksia ja sellaisista aiheista kuin hän, esimerkiksi jostain elokuvista ja lehtiartikkeleista ja jumalattomien ihmisten tekemisistä. Ei sellaista tehnyt kukaan Raamatun henkilökään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂 >> Petri Paavola on todistellut Star Wars-elokuvien haitallisuutta <<
Tottakai jumalattomien ihmisten elokuvat, joissa ei Jumalasta mitään puhuta, ovat jumalattomia. Petri pitää muita (oman piirinsä ulkopuolella olevia) uskovia ilmeisesti täystolloina, jotka eivät tajua mistään asiasta mitään omin avuin. Kaikki asiat pitää hänen mielestään hienontaa ja pikkulusikalla syöttää kuin pikkuvauvoille.
Petri väittää usein, että hän puhuu vain niistä asioista, joista Jumala kehottaa häntä puhumaan. Ja katin kontit! Jumala ei laita puhumaan jostain Star Warsista, kun on hänellä on puoltoistatuhatsivuinen Raamattu, josta kuuluu saarnata! Kukaan ei pelastu Star Warsista varoittamalla, vaan evankeliumia kertomalla. Kyllä kait tässä maailmassa asioita piisaa, jotka ovat täysjumalattomia ja vaarallisia, mutta ei uskovien aikaa niihin kuulu kuluttaa, vaan kertoa siitä asiasta, mistä muut eivät kerro - siis Jeesuksesta.
KUKAAN muu raamatunopettaja maailmassa ei tee sellaisia kirjoituksia ja sellaisista aiheista kuin hän, esimerkiksi jostain elokuvista ja lehtiartikkeleista ja jumalattomien ihmisten tekemisistä. Ei sellaista tehnyt kukaan Raamatun henkilökään.Kyllähän elokuvia on paljon tehty kautta aikojen. Star Wars-sarjan elokuvat ovat arvioita usein 5:n tähden elokuviksi. Minä olen sarjan alkupään elokuvat katsonut moneen kertaan. George Lucas on ohjannut suurimman osan sarjan elokuvista, hänhän sen koko homman on myös pistänyt liikkeelle. Dokumentissa hän kertoi, että hän haluaa kertoa vanhaa tarinaa uusinlaisin keinoin, tarkoitti myös Raamattua siinä yhteydessä. On tietysti näissä elokuvissa buddhalaisia vaikutteita, maapallon kaikki ihmisryhmät voivat samaistua elokuvan sankareihin, voivat tuntea ne omiksi idoleikseen. Ne siis luokitellaan Sci-Fi-elokuviksi. Kyllä helluntailaiset voivat paheksua näitäkin elokuvia ja monet muut uskovaiset. Paheksumisen kohteita riittää varmasti elokuvien saralla, mutta eihän niitä kenenkään ole pakko katsoa tai siis mitään elokuvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän elokuvia on paljon tehty kautta aikojen. Star Wars-sarjan elokuvat ovat arvioita usein 5:n tähden elokuviksi. Minä olen sarjan alkupään elokuvat katsonut moneen kertaan. George Lucas on ohjannut suurimman osan sarjan elokuvista, hänhän sen koko homman on myös pistänyt liikkeelle. Dokumentissa hän kertoi, että hän haluaa kertoa vanhaa tarinaa uusinlaisin keinoin, tarkoitti myös Raamattua siinä yhteydessä. On tietysti näissä elokuvissa buddhalaisia vaikutteita, maapallon kaikki ihmisryhmät voivat samaistua elokuvan sankareihin, voivat tuntea ne omiksi idoleikseen. Ne siis luokitellaan Sci-Fi-elokuviksi. Kyllä helluntailaiset voivat paheksua näitäkin elokuvia ja monet muut uskovaiset. Paheksumisen kohteita riittää varmasti elokuvien saralla, mutta eihän niitä kenenkään ole pakko katsoa tai siis mitään elokuvia.
Jos puhutaan Hollywood-elokuvista yleisesti ottaen, niin niissä on nykyään silmitöntä väkivaltaa, homoseksuaalisuuden harjoittamista ja pehmopornoa. Star Wars -sarja ei varsinaisesti kuulu tähän kategoriaa. Jos joku haluaa arvostella Hollywood-elokuvia, niin kaikista niistä löytyy enemmän tai vähemmän arvosteltavaa. Jopa Euroviisut ovat nykyään muuttuneet homojuhliksi ja täydelliseksi irstailuksi, mikä on levinnyt kansalisiin yleisradioyhtiöihin kuin syöpä.
- Anonyymi
"Raamattu opettaa ettemme saisi tehdä hengellistä yhteistyötä niiden kanssa joilla on toinen evankeliumi, jotka opettavat monenlaisia vahingollisia vääriä opetuksia.""
Evankeliumi on kaikille sama riippumatta muista opetuksien vivahteista. Esimerkiksi kaste-asiat ei kuulu evankeliumiin.- Anonyymi
Kyllä kaste kuuluu Jeesuksen lähetyskäskyyn, Raamatun ja kristittyjen evankeliumiin:
Markus 16: 16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko (vakka olisi kastetukin), se tuomitaan kadotukseen.
Vai puuttuko tämäkin kohta helluntailaisten omasta "uudenmaailman käännöksestä", Raamattu kansalle? (Joka ei ole Raamattu, vaan hellareiden oma väännös Jumalan sanasta. Siitä ei saisi käyttää kristillistä "Raamattu"-nimitystä.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaste kuuluu Jeesuksen lähetyskäskyyn, Raamatun ja kristittyjen evankeliumiin:
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko (vakka olisi kastetukin), se tuomitaan kadotukseen.
Vai puuttuko tämäkin kohta helluntailaisten omasta "uudenmaailman käännöksestä", Raamattu kansalle? (Joka ei ole Raamattu, vaan hellareiden oma väännös Jumalan sanasta. Siitä ei saisi käyttää kristillistä "Raamattu"-nimitystä.)Evankeliumi eli "ilosanoma" on sinusta se, että ihminen kastetaan vedessä...?
Siinä tapauksessa olet täysin pimennossa hengellisesti.
Ilosanoma on kylläkin ilosanoma Jeesuksesta ja siitä, mitä HÄN teki puolestamme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumi eli "ilosanoma" on sinusta se, että ihminen kastetaan vedessä...?
Ilosanoma on kylläkin ilosanoma Jeesuksesta ja siitä, mitä HÄN teki puolestamme.Jos ollaan tarkkoja, niin ilosanoma, hyvän sanoma, evankeliumi tarkoittaa uutista, että kuningas on tullut Jerusalemiin. Siis evankeliumi Raamatun kontekstissa tarkoittaa uutista siitä, että Herra Jeesus on ottanut vallan Jerusalemissa ja istuu valtaistuimeellaan kuninkaana ja rauha on tullut.
Naah 1:15 Katso, vuorilta lähestyvät ilosanoman tuojan askelet! Hän kuuluttaa: rauha on tullut. Vietä riemujuhliasi, Juuda, täytä kaikki lupauksesi. Ei koskaan enää käy sinun kimppuusi onnettomuuden tuoja. Hänet on lyöty ja tuhottu.
Jes 52:7 Kuinka ihanat ovat vuorilla ilosanoman tuojan askelet! Hän ilmoittaa rauhan tulon, tuo suuren ilosanoman, hän tuo pelastuksen sanoman ja sanoo Siionille: -- Sinun Jumalasi on nyt kuningas!
8 Kuulkaa! Vartijat kohottavat riemuhuudon, ja kaikki yhtyvät iloon, sillä omin silmin he näkevät, kuinka Herra palaa Siioniin.
9 Puhjetkaa riemuun, te Jerusalemin rauniot, kaikki yhdessä iloitkaa! Herra on antanut kansalleen lohdutuksen, hän on lunastanut vapaaksi Jerusalemin!
10 Herra on osoittanut pyhän käsivartensa voiman kaikkien kansojen silmien edessä, niin että maan kaikki ääret näkevät pelastuksen, jonka meidän Jumalamme on tuonut.
Room 10:15 Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: "Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!"
16 Mutta kaikki eivät ole olleet evankeliumille kuuliaisia. Jesaja sanookin: "Herra, kuka on uskonut meidän sanomamme?"
2 Tess 1:7 mutta ahdistetut -- niin teidät kuin meidätkin -- hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.
Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. [2. Tess. 1:8]
16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä:
17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra.
18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ollaan tarkkoja, niin ilosanoma, hyvän sanoma, evankeliumi tarkoittaa uutista, että kuningas on tullut Jerusalemiin. Siis evankeliumi Raamatun kontekstissa tarkoittaa uutista siitä, että Herra Jeesus on ottanut vallan Jerusalemissa ja istuu valtaistuimeellaan kuninkaana ja rauha on tullut.
Naah 1:15 Katso, vuorilta lähestyvät ilosanoman tuojan askelet! Hän kuuluttaa: rauha on tullut. Vietä riemujuhliasi, Juuda, täytä kaikki lupauksesi. Ei koskaan enää käy sinun kimppuusi onnettomuuden tuoja. Hänet on lyöty ja tuhottu.
Jes 52:7 Kuinka ihanat ovat vuorilla ilosanoman tuojan askelet! Hän ilmoittaa rauhan tulon, tuo suuren ilosanoman, hän tuo pelastuksen sanoman ja sanoo Siionille: -- Sinun Jumalasi on nyt kuningas!
8 Kuulkaa! Vartijat kohottavat riemuhuudon, ja kaikki yhtyvät iloon, sillä omin silmin he näkevät, kuinka Herra palaa Siioniin.
9 Puhjetkaa riemuun, te Jerusalemin rauniot, kaikki yhdessä iloitkaa! Herra on antanut kansalleen lohdutuksen, hän on lunastanut vapaaksi Jerusalemin!
10 Herra on osoittanut pyhän käsivartensa voiman kaikkien kansojen silmien edessä, niin että maan kaikki ääret näkevät pelastuksen, jonka meidän Jumalamme on tuonut.
Room 10:15 Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: "Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!"
16 Mutta kaikki eivät ole olleet evankeliumille kuuliaisia. Jesaja sanookin: "Herra, kuka on uskonut meidän sanomamme?"
2 Tess 1:7 mutta ahdistetut -- niin teidät kuin meidätkin -- hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.
Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. [2. Tess. 1:8]
16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä:
17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra.
18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.Puolet sinun sanomisistasi meni jo tuomion sanan puolelle. Eikä muuttanut mitään siitä, mitä itse sanoin, mutta mitä näit silti aiheeksesi "täsmentää".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolet sinun sanomisistasi meni jo tuomion sanan puolelle. Eikä muuttanut mitään siitä, mitä itse sanoin, mutta mitä näit silti aiheeksesi "täsmentää".
Evankeliumissa on myös tuomiota. Olet eksynyt, jos et ole tätä asiaa ymmärtänyt.
Ilm 14:6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille.
7 Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumi eli "ilosanoma" on sinusta se, että ihminen kastetaan vedessä...?
Ilosanoma on kylläkin ilosanoma Jeesuksesta ja siitä, mitä HÄN teki puolestamme.Miksi valehtelet, annat väärän todistuksen kristitystä?
Miksi? Tietysti, koska olet anabaptisti. Teidän uskonnossannehan ihminen ei voi pelastua, ellei ole kastettu teidän käyttämällänne kasteella.
Minä en kirjoittanut mitään tuollaista, jota väität minun kirjoittaneen.
Pyydän tässä oikeuden edessä sinua selvästi osoittamaan, että "evankeliumi eli "ilosanoma" olisi minusta se, että ihminen kastetaan vedessä."
Lainasin Raamatun sanaa:
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko (vaikka olisi kastetukin), se tuomitaan kadotukseen.
Myös tämän Jumalan oman sanan sinä väänsit muuksi kuin on kirjoitettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valehtelet, annat väärän todistuksen kristitystä?
Miksi? Tietysti, koska olet anabaptisti. Teidän uskonnossannehan ihminen ei voi pelastua, ellei ole kastettu teidän käyttämällänne kasteella.
Minä en kirjoittanut mitään tuollaista, jota väität minun kirjoittaneen.
Pyydän tässä oikeuden edessä sinua selvästi osoittamaan, että "evankeliumi eli "ilosanoma" olisi minusta se, että ihminen kastetaan vedessä."
Lainasin Raamatun sanaa:
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko (vaikka olisi kastetukin), se tuomitaan kadotukseen.
Myös tämän Jumalan oman sanan sinä väänsit muuksi kuin on kirjoitettu.Evankelumi liittyy olennaisesti myös kastamiseen. Ensin täysyy kuullaa evankeliumi ja uskoa se. Sitten OMASTA PYYNNÖSTÄ otetaan uskovien upotuskaste, mitä ilman ei voi olla pelastusta eikä syntien anteeksisaamista, koska Jeesus on käskenyt näin:
Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
- Anonyymi
Paavolan luonto- ja vaellusvideot ovat ihan viihdyttäviä niille, jotka eivät itse pääse kokemaan sellaista.
Mutta enempi kannattaisi vaeltaa niihin seurakuntiin, joita kritisoi, jotta oikeasti tietäisi, missä mennään ja mitä seurakunnissa uskotaan ja tehdään. Silloin ei levittelisi omia luulojaan niin paljon. Paavola puhuu paljon "uskovista", mutta ei edes käy uskovien tilaisuuksissa.- Anonyymi
Tässä muuten hieno vaellusvideo:
Aki Lumme - Vätsäri & Øvre Pasvik 2020, karhun kohtaaminen Vätsärissä:
https://www.youtube.com/watch?v=xSR23qIxTC8
Vätsärin ja Øvre Pasvikin erämaat sijaitsevat aivan pohjoisessa, Inarin itä-, koillispuolella, Suomen ja Norjan puolilla. (Venäjän raja jää Norjan Øvre Pasvikin eteläpuolelle.)
🌲🐻🌲🌲🌲 - Anonyymi
Ei voi tietää seurakuntien asioista mitään, jos on viimeksi kymmeniä vuosia sitten ollut osallisena vapaaseurakunnassa ja sen jälkeen vain joskus ja jouluna piipahdellut muussa kuin siinä omassa samanhenkisessä porukassa.
Samasta pöhötaudista kärsii moni muukin uskova, joka luulee toinen toisistaan jotain tietävänsä. Suurimmat luulot ovat juuri niillä, jotka eivät suostu edes naamaansa näyttämään niissä kritisoimissaan seurakunnissa. - Anonyymi
Jospas Paavolalla on omat hengelliset tilaisuutensa Kristuksen kanssa omien korviensa välissä?
Ei tarvitse hakeutua epämääräisiin "uskovien tilaisuuksiin" joissa joutuisi vain "uskovien" loukattavaksi. "Kuule veli, minulle tuli herralta tämä sana, että sinulla on väärä kastekäsitys. Väärä kaste ei voi pelastaa, vain oikea, helluntailainen upotuskaste. Ei se usko Kristukseen mitään auta, jos ei ole oikein ja runsaalla vedellä kastettu. Sinun on tehtävä parannus tai joudut Helvettiin!"
Mistäs sinä tiedät, josko hän jossain kävisikin?
Muttei tietenkään teidän "seurakunnassanne". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospas Paavolalla on omat hengelliset tilaisuutensa Kristuksen kanssa omien korviensa välissä?
Ei tarvitse hakeutua epämääräisiin "uskovien tilaisuuksiin" joissa joutuisi vain "uskovien" loukattavaksi. "Kuule veli, minulle tuli herralta tämä sana, että sinulla on väärä kastekäsitys. Väärä kaste ei voi pelastaa, vain oikea, helluntailainen upotuskaste. Ei se usko Kristukseen mitään auta, jos ei ole oikein ja runsaalla vedellä kastettu. Sinun on tehtävä parannus tai joudut Helvettiin!"
Mistäs sinä tiedät, josko hän jossain kävisikin?
Muttei tietenkään teidän "seurakunnassanne".Juurihan sanoin, että käy joskus ja jouluna.
Hän ilmoittaa, missä puhuu. Ja hän on itse jatkuvasti puhujan paikalla, joten kerro ihmeessä, missä välissä hän käy niissä kritisoimissaan seurakunnissa, tutustuakseen niiden uskoviin ja niiden toimintaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurihan sanoin, että käy joskus ja jouluna.
Hän ilmoittaa, missä puhuu. Ja hän on itse jatkuvasti puhujan paikalla, joten kerro ihmeessä, missä välissä hän käy niissä kritisoimissaan seurakunnissa, tutustuakseen niiden uskoviin ja niiden toimintaan.Jatkoa: En kuulu mihinkään Paavolan vainoajiin, vaan kuuntelen itsekin hänen videoitaan. Tuskin muuten tietäisin hänen mielipiteitään ja sitä, mitä hän edustaa. Mutta en myöskään jaksa luuloja kuunnella. Paavolaltakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkoa: En kuulu mihinkään Paavolan vainoajiin, vaan kuuntelen itsekin hänen videoitaan. Tuskin muuten tietäisin hänen mielipiteitään ja sitä, mitä hän edustaa. Mutta en myöskään jaksa luuloja kuunnella. Paavolaltakaan.
Olet täysin eksynyt, jos kuuntelet Paavolan videoita. Viisaat osaavat lopettaa eksytysvideoitten katsomisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin eksynyt, jos kuuntelet Paavolan videoita. Viisaat osaavat lopettaa eksytysvideoitten katsomisen.
Eipä nuo ole omaa uskoani muuttaneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Olet täysin eksynyt, jos kuuntelet Paavolan videoita. <<
Mistä tiedät, mitä Paavola opettaa, jos et ole kuunnellut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Olet täysin eksynyt, jos kuuntelet Paavolan videoita. <<
Mistä tiedät, mitä Paavola opettaa, jos et ole kuunnellut?Jos ei osaa lopettaa, silloin on eksynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei osaa lopettaa, silloin on eksynyt.
Kun uskovan totuudentunto ja usko ovat vankasti Raamatussa ja Herrassa, ei väärän opetuksen kuuleminen tee mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun uskovan totuudentunto ja usko ovat vankasti Raamatussa ja Herrassa, ei väärän opetuksen kuuleminen tee mitään.
Ai ei tee? Raamatussa pysyvä huomaa väärän opetuksen ja alkaa inhoamaan sitä. Se johtaa siihen, että hän lopettaa sellaisen opetuksen kuuntelemisen.
- Anonyymi
Sinä Paavolaa pilkkaava perkele.
Eräänä päivänä sinä olet syynissä.
Etkö häpeä.- Anonyymi
Jaa, miten tässä on kukaan pilkannut Petri Paavolaa? Aloitus on täysin asiallinen.
Oletko huomannut, että Petri Paavola opettaa jatkuvasti väärin Raamattua ja sen lisäksi keksii koko ajan kaikenlaisia valheellisia salaliittoteorioita? Eikö tässä Petri Paavolan pitäisi hävetä?
- Anonyymi
Petri käyttää paljon aikaa, puhuakseen "oikeasta Herran seurakunnasta", mutta itse en näe mitään eroa "hänen seurakuntansa" ja muiden seurakuntien välillä, jos se hänen seurakuntamallinsa on nyt sitten olevinaan SeOikea ja raamatullinen.
Kokousmuoto on hänellä ihan sama kuin muissakin seurakunnissa; yksi puhuu ja muut kuuntelee, alussa ja lopussa lauletaan ja rukoillaan, ja joku saattaa saada sanan Herralta.- Anonyymi
Paavolan seurakunta ei ole mitenkään Raamatullinen. Siellä saa naiset puhua ja hänen vaimonsakin on siellä jopa saarnannut, mitä Paavola kierosti kutsuu "todistamiseksi". https://youtube.com/watch?v=QzdmpIi31O4
Ainoa asia, mitä Paavola ei hyväksy, on naista seurakunnan johtajaksi, koska se uhkaisi hänenkin omaa asemaa. Muuten Paavola sallii epäraamatullisesti naisten puhua seurakunnassa. Sen takia Paavolan lahko ei ole Jumalan pyhien seurakunta.
1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833872
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342773Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä962190Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201697Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261658Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281488
- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731453