Hellereilla on paha kastetrauma päällä...

Anonyymi-ap

Lahkot pakottaa Kristityn ottamaan lahkon määräämän uudestikasteen.

Jumalan sana kieltää uskonlahkojen suorittamat, kristittyjen uudelleen kastamiset.

Anabaptismi eli Kristityn uudestikastaminen lahkon jäseneksi on Jumalan sanan vastaisia tekoja, eli laittomuuden tekoja.

Ef.4:5 Yksi kaste, Jumalan teko, uuden liiton sinetti.

73

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uudestikasteen synti pitää ihmistä sidottuna. Minkä te sidotte maan päällä se on sidottu taivaassa.

    • Anonyymi

      Kierrä helluntaisrk kaukaa. Emme tarvitse sinua.

    • Anonyymi

      Ei helluntaillaisten kastealtaissa ole vettä.
      Ketään ei edes tule uskoon pastorin sanan julistuksen jälkeen.
      Nähty satoja kertoja.

    • Anonyymi

      Uudestikaste lahkoon on sanan vastainen teko eli laittouus. Laittomuus on synti.

      Ef.4:5 "Yksi kaste."

      • Anonyymi

        Jengi laittaa uuden tulokkaan tekemään sitä, jotta uusi tulokas saadaan sidottua jengiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jengi laittaa uuden tulokkaan tekemään sitä, jotta uusi tulokas saadaan sidottua jengiin.

        Ne rikkoo Mooseksen käskyt älä varasta älä himoitse toisen omaa.


    • Anonyymi

      Suomi on vapaa maa ja jokainen aikuinen saa kastattaa itsensä miten itse haluaa. Tätä ei voi kukaan estää. Aivan turhaa on vauvakastajien yrittää orjuuttaa toisten uskoa. Kiitos Jeesus että Suomessa on uskonnonvapaus.

    • Anonyymi

      Aloittja oet laittomuuden harjoittaja ja ihmisoikeuksien kieltäjä:
      YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa, YK:n yleiskokouksen julistuksessa vuodelta 1981, Euroopan neuvoston ihmisoikeussopimuksessa ja muissa kansainvälisissä julistuksissa, sopimuksissa ja päätöksissä säädetään uskonnonvapauteen liittyen:[5]

      oikeus ottaa, vaihtaa tai jättää uskonto tai usko
      uskontoon pakottamisen kielto
      oikeus ilmaista uskontoaan tai uskoaan
      oikeus palvontaan, hartausmenoihin ja uskonnollisiin kokoontumisiin
      oikeus uskonnollisten paikkojen perustamiseen sekä niiden kunnioitus ja suojelu
      oikeus valmistaa ja käyttää uskonnollisia esineitä ja symboleita
      oikeus viettää uskonnollisia juhlapäiviä
      oikeus kouluttaa ja nimetä uskonnollisia johtajia
      oikeus tehdä ja levittää uskonnollisia julkaisuja
      vanhempien oikeus ja vapaus taata lastensa uskonnollinen kasvatus oman vakaumuksensa mukaisesti
      vapaus perustaa uskonnollisia järjestöjä
      oikeus viestiä uskontoon ja uskoon liittyvistä asioista kansallisesti ja kansainvälisesti
      kielto syrjiä uskonnon tai uskon perusteella
      kielto syrjiä uskontoja, jotka eivät ole valtionuskontoja

    • Anonyymi

      Mark.1:4 Biblia. Johannes kasti korvessa ja saarnasi parannuksen kastetta, syntien anteeksi antamiseksi. Ap.t.13:22-24 Mutta hän pani hänet viralta ja herätti heille kuninkaaksi Daavidin, josta hän myös todisti ja sanoi: Minä olen löytänyt Daavidin, Iisain pojan, sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikessa minun tahtoni. Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi, sittenkuin Johennes ennen hänen tuloansa oli saarnannut parannuksen kastetta kaikelle Israelin kansalle.

      • Anonyymi

        Antikristuksen antti ja myheritagete-juutalainen silppuamassa Raamattua, et pysty muuhun, heh


      • Anonyymi

        Jäänyt 1700 luvulle jumiin.


    • Anonyymi

      siinä vaiheessa pitäis kyllä "hälytyskellojen jo soida", että ruvetaan vaatiin
      uudelleen - kasteelle !!!

      " yksi kaste" Ef: 4: 5

      • Anonyymi

        josta yhdestä kasteesta et tajua höykäsen pöläystä eli älä viitsi seisoa näyteikkunassa esittelemässä tietosi vähyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        josta yhdestä kasteesta et tajua höykäsen pöläystä eli älä viitsi seisoa näyteikkunassa esittelemässä tietosi vähyyttä.

        vaari on liikkeelä aikaisin. Se ei tajua mistään kasteista mitään


      • Anonyymi

        Se on puhdistuskaste tavaroista rajoita huonekaluista😅😅😭😭😭


    • Anonyymi

      Raamatussa upotuskastettiin Johanneksen upotuskasteella kastettuja ihmisiä toiseen kertaan uuden liiton upotuskasteella.
      Tärkeintä on olla kastettu uuden liiton upotuskasteella.
      Vauvakaste ei ole mitään!

      • Anonyymi

        Siis kaste tekee helluntailaisesta paremman ja vanhurskaamman ihmisen?

        Opilliset kasteet vievät kadotukseen

        Matteuksen mukaan 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi

        Upotuskasteesa ei Raamattu puhu mitään. Vauvoille ei ole omaa kastetta


      • Anonyymi

        Juu Johannes oli ennen Jeesusta profeetta joka tunsi Jeesuksen ja kastoi niitä jotka TUNNUSTI SYNTINSÄ se oli parannuksen kaste jo siinä jäi puhistuskasteet. Jeesukseen alettiin kastaa Ylösnousemuksen jälkeen ja tehän olette nyt tässä puhdistus parannus tunnusta synnit kasteessa jumissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kaste tekee helluntailaisesta paremman ja vanhurskaamman ihmisen?

        Opilliset kasteet vievät kadotukseen

        Matteuksen mukaan 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Mooseksen lain käsky älä varasta taas rikottu hellareissa älä himoitse mitään toisen omaa. Alkaa parannuksen teko aletaan palautella.


    • Anonyymi

      Raamatussa ei ole sellaisia helluntailaisia sanoja kuten "upotuskaste" ja "vauvakaste".

      • Anonyymi

        Meillä on vauvakaste perhekuntakaste ja kaikki pysyy siinä.


    • Anonyymi

      Eiköhän se trauma ole aloituksen tekijällä, joka suoltaa aloituksia kasteesta monta kertaa päivässä.

      Tuosta asiasta kannattaa kysyä trauman hallinnan asuintuntijoilta.

      • Anonyymi

        Ne on SYNAGOGAA ympärileikattu eksyttää


    • Anonyymi

      Vauvakaste ei poista valehtelua!

      • Anonyymi

        UUdestikastettu haluaa taas vauvoja. Ei auttanut upotus mihinkään


      • Anonyymi

        Upotuskaste budhaan ...


    • Anonyymi

      Enää puolet vauvoista saa luterilaisen lahkon pakkokasteen. Se selittääkin pakkokastajan paniikin.

      • Anonyymi

        Pakosta ympärileikkaat


    • Anonyymi

      Lahkoissa ennen lahkokastetta tulokas laitetaan sanoutumaan irti ja kiroamaan ääneen lapsena saatu kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

      • Anonyymi

        Lapsena saadun Pyhän Kasteen herjaaminen ja pilkkaaminen on paha hengellinen synti.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]


      • Anonyymi

        Vauvakastettu valehtelee!


    • Anonyymi

      Ihmisen Pojan päivänä ei ketään enää ehditä kastaa Kristityiksi ja Pyhän Hengen lahjan saajiksi, joten he jäävät tänne maailmaan tyhmiksi neitsyiksi.

      • Anonyymi

        "toinen korjataan talteen ja toinen jätetään"

        Ihmisen Pojan päivää verrataan Nooan päiviin, jolloin Arkissa pelastui vain 8 ihmistä.

        Kastetta verrataan vaikutukeltaan Nooan arkkiin.

        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "toinen korjataan talteen ja toinen jätetään"

        Ihmisen Pojan päivää verrataan Nooan päiviin, jolloin Arkissa pelastui vain 8 ihmistä.

        Kastetta verrataan vaikutukeltaan Nooan arkkiin.

        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        Niin ET SUN TULKINTA ON 8 pelastuu.....😅😅😅😅


    • Anonyymi

      Hellereilla on paha kastetrauma päällä...
      Anonyymi-2022-10-27 21:53:09
      Lahkot pakottaa Kristityn ottamaan lahkon määräämän uudestikasteen.
      Jumalan sana kieltää uskonlahkojen suorittamat, kristittyjen uudelleen kastamiset.
      Anabaptismi eli Kristityn uudestikastaminen lahkon jäseneksi on Jumalan sanan vastaisia tekoja, eli laittomuuden tekoja.
      Ef.4:5 Yksi kaste, Jumalan teko, uuden liiton sinetti.

      ///

      Muista kansainvälinen luterilainen kirkko on pyytänyt anteeksi Lutherin vainon oppia, niin älä jatka sitä tietä.

      • Anonyymi

        Martti Luther – kristittyjen vainooja ja massamurhaaja
        http://www.inri.fi/kaste/luther.
        JEESUSKO laittoi Lutherin tappamaan ja kiduttamaan Tosiuskovia! Lutheri EI KOSKAAN TEHNYT TÄSTÄ PARANNUSTA ELI KÄÄNTYNYT JEESUKSEN PUOLEEN! Lutherin kirkko jatkoi Uskovien tappamista ja vainoa Lutherin kuoltua vuosisatojen ajan!
        -> "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat!”

        Luterilaiset vainosivat ns. anabaptisteja eli uudelleenkastajia uskonpuhdistuksen jälkeen 1500-1600-luvulla. He jatkoivat vainoa myös myöhemmin historian kuluessa eri puolilla maailmaa.
        Luterilaisten kirkot ovat julkaisseet vuosisatojen ajan harhaanjohtavia tietoja anabaptisteista, vaienneet heihin kohdistuneista vainoista sekä sivuuttaneet kirkkohistorioissaan anabaptisteille tehdyt vääryydet.

        9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        Stefanos kivitetään
        ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!" (Apt 7:58-59)

        Apostolien teot: Saulus vainoaa seurakuntaa

        Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit. Ja muutamat jumalaapelkääväiset miehet hautasivat Stefanuksen ja pitivät hänelle suuret valittajaiset. Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.
        (Apt 8:1-3)

        Apostolien teot: Saulin kääntyminen

        Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. (Apt 9:1-5)

        Martti - " Uskovista puhdistaja" - Luther - kristittyjen ja juutalaisten vainooja ja massamurhaaja! Lutherin oppi ei ole muuttunut ajatellen Juutalaisia ja Tosiuskovia!
        Luther kehotti polttamaan ja karkottamaan juutalaiset. Vuosisatoja myöhemmin natsit toteuttivat hänen ajatustaan. Luther perusteli anabaptisteille määrättyä kuolemantuomiota hengelliseltä kannalta neljällä näkökohdalla: Klikkaa, lue ja kommentoi: https://www.facebook.com/juhani.starczewski/posts/10155926679578262?__tn__=K-R

        Kristalliyön tapahtumat - 80 vuotta 9.-10.11.2018. Lutherin 535v-syntymäpäivä! Juutalaisia synagoogeja poltettiin, järjestettiin juuri Lutherin syntymäpäivänä "suuren saksalaisen profeetan" kunniaksi. Kristalliyö on natsi-Saksassa vuoden 1938 marraskuun 9. ja 10. päivän välisenä yönä juutalaisiin kohdistunut väkivallan aalto. Noita Lutherin antisemitistisiä kirjoituksia käytti hyväkseen Hitlerin ajan propagandakoneisto.
        https://www.....net/…/sakasti…/63-lutherin-pimeae-puoli

        //7
        sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
        (Apt 17:28)

        Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. (Joh 1:12-13)

        Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        (Rom 8:14.16)
        Rom 9:8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
        Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi." (Rom 9:26)
        Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. (Gal 3:26)


        Jumala sanoi Paavalin kautta

        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä. (1Ko 6:9-11)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martti Luther – kristittyjen vainooja ja massamurhaaja
        http://www.inri.fi/kaste/luther.
        JEESUSKO laittoi Lutherin tappamaan ja kiduttamaan Tosiuskovia! Lutheri EI KOSKAAN TEHNYT TÄSTÄ PARANNUSTA ELI KÄÄNTYNYT JEESUKSEN PUOLEEN! Lutherin kirkko jatkoi Uskovien tappamista ja vainoa Lutherin kuoltua vuosisatojen ajan!
        -> "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat!”

        Luterilaiset vainosivat ns. anabaptisteja eli uudelleenkastajia uskonpuhdistuksen jälkeen 1500-1600-luvulla. He jatkoivat vainoa myös myöhemmin historian kuluessa eri puolilla maailmaa.
        Luterilaisten kirkot ovat julkaisseet vuosisatojen ajan harhaanjohtavia tietoja anabaptisteista, vaienneet heihin kohdistuneista vainoista sekä sivuuttaneet kirkkohistorioissaan anabaptisteille tehdyt vääryydet.

        9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        Stefanos kivitetään
        ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!" (Apt 7:58-59)

        Apostolien teot: Saulus vainoaa seurakuntaa

        Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit. Ja muutamat jumalaapelkääväiset miehet hautasivat Stefanuksen ja pitivät hänelle suuret valittajaiset. Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.
        (Apt 8:1-3)

        Apostolien teot: Saulin kääntyminen

        Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. (Apt 9:1-5)

        Martti - " Uskovista puhdistaja" - Luther - kristittyjen ja juutalaisten vainooja ja massamurhaaja! Lutherin oppi ei ole muuttunut ajatellen Juutalaisia ja Tosiuskovia!
        Luther kehotti polttamaan ja karkottamaan juutalaiset. Vuosisatoja myöhemmin natsit toteuttivat hänen ajatustaan. Luther perusteli anabaptisteille määrättyä kuolemantuomiota hengelliseltä kannalta neljällä näkökohdalla: Klikkaa, lue ja kommentoi: https://www.facebook.com/juhani.starczewski/posts/10155926679578262?__tn__=K-R

        Kristalliyön tapahtumat - 80 vuotta 9.-10.11.2018. Lutherin 535v-syntymäpäivä! Juutalaisia synagoogeja poltettiin, järjestettiin juuri Lutherin syntymäpäivänä "suuren saksalaisen profeetan" kunniaksi. Kristalliyö on natsi-Saksassa vuoden 1938 marraskuun 9. ja 10. päivän välisenä yönä juutalaisiin kohdistunut väkivallan aalto. Noita Lutherin antisemitistisiä kirjoituksia käytti hyväkseen Hitlerin ajan propagandakoneisto.
        https://www.....net/…/sakasti…/63-lutherin-pimeae-puoli

        //7
        sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
        (Apt 17:28)

        Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. (Joh 1:12-13)

        Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        (Rom 8:14.16)
        Rom 9:8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
        Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi." (Rom 9:26)
        Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. (Gal 3:26)


        Jumala sanoi Paavalin kautta

        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä. (1Ko 6:9-11)

        Martti - " Uskovista puhdistaja" - Luther - kristittyjen ja juutalaisten vainooja ja massamurhaaja!
        Lutherin oppi ei ole muuttunut ajatellen Juutalaisia ja Tosiuskovia! Luther kehotti polttamaan ja karkottamaan juutalaiset. Vuosisatoja myöhemmin natsit toteuttivat hänen ajatustaan. Luther perusteli anabaptisteille määrättyä kuolemantuomiota hengelliseltä kannalta neljällä näkökohdalla:
        1) Anabaptisteilla ei ole annettavaa Jumalan sanan saarnaviralle;
        2) Anabaptisteilla ei ollut tarkasti määriteltyä oppia;
        3) Anabaptistit tukahduttavat ”oikean opin” saarnaamisen;
        4) Anabaptistit eivät pitäneet tärkeänä noudattaa maallisen hallinnon määräyksiä kieltäytyessään sotapalveluksesta.

        Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
        Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. Heitä kidutettiin eri tavoin, poltettiin roviolla, mestattiin, hirtettiin, hukutettiin ja haudattiin elävältä. Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.

        Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
        Anteeksipyyntö 2010 – historiallinen sovinto
        Suomen evankelis-luterilainen kirkko on yhdessä muiden luterilaisten kirkkojen kanssa ilmaissut katumuksensa ja pyytänyt anteeksi Lutherin, Melanchtonin ja heidän seuraajiensa toteuttamaa ja hyväksymää väkivaltaa ja vainoa. Luterilaiset vainosivat ns. anabaptisteja eli uudelleenkastajia uskonpuhdistuksen jälkeen 1500-1600-luvulla. He jatkoivat vainoa myös myöhemmin historian kuluessa eri puolilla maailmaa.
        Luterilaisten kirkkojen edustajat ovat pyytäneet anteeksi myös sitä, että kirkot ovat julkaisseet vuosisatojen ajan harhaanjohtavia tietoja anabaptisteista, vaienneet heihin kohdistuneista vainoista sekä sivuuttaneet kirkkohistorioissaan anabaptisteille tehdyt vääryydet.
        Yhteisessä katumus- ja hartaustilaisuudessa maailman luterilaisten kirkkojen edustajat pyysivät anteeksi ”Jumalalta ja mennoniittisisarilta ja –veljiltä” vääryyksiä, joihin aikaisempien sukupolvien luterilaiset olivat syyllistyneet.
        Vainot ja siten syyllisyys eivät historiallisista syistä suoraan välittömästi ole koskeneet suomalaisia evankelis-luterilaisia, vaikka olemmekin luonnollisesti mukana kollektiivisessa sovinnonteossa ja velvollisuutemme on sitoutua sen jatkotoimiin.
        Tapahtuma tarjoaa meille myös mahdollisuuden oivaltaa, mistä kollektiivisessa katumuksessa, anteeksipyytämisessä ja sovituksessa on pohjimmiltaan kysymys, yhteisön ja yksilön kannalta.


        Tämä on hyvä tietää - kun helvettilapsiakiduttava jumalaa saarnataan, että mikä on sen perisyntiopin pohjaa ja mikä on tämä ihmisteko - jota nämä palstalla heiluvat jatkuvasti jankaa, tietämättä edes, mistä he puhuvat. Käärme on tuon opin takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martti - " Uskovista puhdistaja" - Luther - kristittyjen ja juutalaisten vainooja ja massamurhaaja!
        Lutherin oppi ei ole muuttunut ajatellen Juutalaisia ja Tosiuskovia! Luther kehotti polttamaan ja karkottamaan juutalaiset. Vuosisatoja myöhemmin natsit toteuttivat hänen ajatustaan. Luther perusteli anabaptisteille määrättyä kuolemantuomiota hengelliseltä kannalta neljällä näkökohdalla:
        1) Anabaptisteilla ei ole annettavaa Jumalan sanan saarnaviralle;
        2) Anabaptisteilla ei ollut tarkasti määriteltyä oppia;
        3) Anabaptistit tukahduttavat ”oikean opin” saarnaamisen;
        4) Anabaptistit eivät pitäneet tärkeänä noudattaa maallisen hallinnon määräyksiä kieltäytyessään sotapalveluksesta.

        Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
        Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. Heitä kidutettiin eri tavoin, poltettiin roviolla, mestattiin, hirtettiin, hukutettiin ja haudattiin elävältä. Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.

        Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
        Anteeksipyyntö 2010 – historiallinen sovinto
        Suomen evankelis-luterilainen kirkko on yhdessä muiden luterilaisten kirkkojen kanssa ilmaissut katumuksensa ja pyytänyt anteeksi Lutherin, Melanchtonin ja heidän seuraajiensa toteuttamaa ja hyväksymää väkivaltaa ja vainoa. Luterilaiset vainosivat ns. anabaptisteja eli uudelleenkastajia uskonpuhdistuksen jälkeen 1500-1600-luvulla. He jatkoivat vainoa myös myöhemmin historian kuluessa eri puolilla maailmaa.
        Luterilaisten kirkkojen edustajat ovat pyytäneet anteeksi myös sitä, että kirkot ovat julkaisseet vuosisatojen ajan harhaanjohtavia tietoja anabaptisteista, vaienneet heihin kohdistuneista vainoista sekä sivuuttaneet kirkkohistorioissaan anabaptisteille tehdyt vääryydet.
        Yhteisessä katumus- ja hartaustilaisuudessa maailman luterilaisten kirkkojen edustajat pyysivät anteeksi ”Jumalalta ja mennoniittisisarilta ja –veljiltä” vääryyksiä, joihin aikaisempien sukupolvien luterilaiset olivat syyllistyneet.
        Vainot ja siten syyllisyys eivät historiallisista syistä suoraan välittömästi ole koskeneet suomalaisia evankelis-luterilaisia, vaikka olemmekin luonnollisesti mukana kollektiivisessa sovinnonteossa ja velvollisuutemme on sitoutua sen jatkotoimiin.
        Tapahtuma tarjoaa meille myös mahdollisuuden oivaltaa, mistä kollektiivisessa katumuksessa, anteeksipyytämisessä ja sovituksessa on pohjimmiltaan kysymys, yhteisön ja yksilön kannalta.


        Tämä on hyvä tietää - kun helvettilapsiakiduttava jumalaa saarnataan, että mikä on sen perisyntiopin pohjaa ja mikä on tämä ihmisteko - jota nämä palstalla heiluvat jatkuvasti jankaa, tietämättä edes, mistä he puhuvat. Käärme on tuon opin takana.

        Ts. kannattaako teidän hikihatussa palstalla jatkuvasti jankata perisyntiharhaanne.
        Tavallaan siinä se peristyntinne sitten on. Me "muut" sitten kannamme omat tekomme, ja katsomme, onko välimies - meidän kohdalla elämä. Ja Herralla on vain YKSI kansa- ja elämänkirja tuntee kansan, sitä ei sihdata minkään kirkon jäsenkirjoista, sopii vauvavalelijoiden miettiä, kun kirkonkirjoihin väiksin panevat nimet ja selittävät, että tämä pätee taivaissa. Höpölöpö juttuihinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ts. kannattaako teidän hikihatussa palstalla jatkuvasti jankata perisyntiharhaanne.
        Tavallaan siinä se peristyntinne sitten on. Me "muut" sitten kannamme omat tekomme, ja katsomme, onko välimies - meidän kohdalla elämä. Ja Herralla on vain YKSI kansa- ja elämänkirja tuntee kansan, sitä ei sihdata minkään kirkon jäsenkirjoista, sopii vauvavalelijoiden miettiä, kun kirkonkirjoihin väiksin panevat nimet ja selittävät, että tämä pätee taivaissa. Höpölöpö juttuihinne.

        Valeletko sinä vauvoja? VAlaletko myös lapsia, taidat olla pedo!

        Kaikilla on perisynti, halusit sitä tai et. Kukaan ei ole väittänyt että kaikki kirkossa olevat plastuvat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ts. kannattaako teidän hikihatussa palstalla jatkuvasti jankata perisyntiharhaanne.
        Tavallaan siinä se peristyntinne sitten on. Me "muut" sitten kannamme omat tekomme, ja katsomme, onko välimies - meidän kohdalla elämä. Ja Herralla on vain YKSI kansa- ja elämänkirja tuntee kansan, sitä ei sihdata minkään kirkon jäsenkirjoista, sopii vauvavalelijoiden miettiä, kun kirkonkirjoihin väiksin panevat nimet ja selittävät, että tämä pätee taivaissa. Höpölöpö juttuihinne.

        Hellareilla on paperiset kastetodistuksen älä valehtele vedä penis päähäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valeletko sinä vauvoja? VAlaletko myös lapsia, taidat olla pedo!

        Kaikilla on perisynti, halusit sitä tai et. Kukaan ei ole väittänyt että kaikki kirkossa olevat plastuvat

        Silloin kun omat lapseni oli syntyneet, niin kyllä montakertaa pesin heitä pienessä vesiammeessa ja valelin heitä puhtauden takia. En siinä pessyt heidän syntejään, he olivat sen suhteen puhtaita jo luomisen perusteella. Heille ei ole luettu syyksi syntyä Jumalan luomis-aivoituksen mukaan tähän maailmaan. Eikä heitä synnissä siitetty. 5-vuotta avioliitossa, ja ensimmäisen - esikoisen syntymyssä olin mukana. He eivät tarvinneet luterilaista vauva- ympärileikkausta, koska se on ihmiskäsyinen ihmisen teko, jolla pyritään jumalaksi Jumalan paikalle. Peseskelemään ominluvin syntejä hiuskastelurituaalilla, joka on nimetty pelastamaan lapsi - helvetin tulelta, jos sattuisi kuolemaan, vaikka kehtokuoleman.
        Palvelin erinäköisetä Jumalaa, eli Jumala, joka Sanan mukaan mittaa ihmisen tekojensa mukaan viimeisellä tuomiolla. Siinä ei tuomita Adamin synnin tähden, vaan sen mukaan, mitä omat kädet ja mieli on tehnyt elämäntiellä valintoja.
        Jumala ohjeisti Adamin ja hän valitsi sen Jumalan ohjeen vastaisesti ja tuli alastomaksi.
        Oli tiellä, jossa itse oli tottelematon.
        Meilläkin on Jumalan ohjeet ja neuvot ja mekin valitsemme, mistä puusta syömme, joko ominluvin, tai "ohjeenmukaan". Hyvän ja pahantiedonpuu, jossa vanhurskaskin voi langeta, tai sitten syömme samanmielisesti Jumalan tahdon mukaan Elämänpuusta ja minkä Jumala on puhdistanut armonsa kautta, kun ihminen on tietoinen kulkemastaan tiestä, häntä ei ole lupa sanoa saastaiseksi. Siinä kajotaan Jumalantyöhön, koska pelastus on Jumalan työ. Perille ei pääse mitään epäpyhää, eikä kauhistuksen tekijää, eikä minkään verukkeen luvilla ole lupa elää laittomuuden hengessä elämässä.
        Synti on Jumalan lain rikkomista ja kun rikkoo tahalteen Jumalan lakia, on lain alla.
        Mutta, joka armon kautta Pyhässä Hengessä ja voimassa käy tietä, hän ei ole lain alla, vaan vapauden puolella, koska Jumala on tämä kansansa puhdistaja - tiellä pitäjä ja elämään sisälle vievä.
        Sana Uudessa liitossa opettaa, että jos me totuuden tuntoon tullessa, emme vaella sen mukaan, me pidämme halpana armon ja sen takia, meille ei lueta pelastusta yllemme, koska poljemme jalkoihin armon Hengen.
        Eli Kristuksen, jossa olemme pelastetut. Eli pelastutaan Kristuksessa, ei kirkossa.
        Kirkko ei pelasta mitään, se on vain institutio. Sen jäsenrekisterillä ei ole olkoon se helluntalainen, tai luterilainen, mitään arvoa Elämänkirjan suhteen.
        Se, että tunteeko Jumala meidät, sillä on väliä. Valeluilla ja rituaaleilla ei ole pesuvadinkaan veden verrassa pelastavaa voimaa. Vain veri, mikä on viety lunastushintana Isän eteen taivaissa, eli tuonpuoleisuudessa, sillä on se arvo, johon tämä Edeninkin uhrikaritsan opetus meidät johtaa katsomaan.
        Kun katsoo Egyptin jälkeen erämaahan ja käärmeisiin. Vaskikäärme, joka nostettiin pelastusopillisesti tangonnokkaan, niin siinä katsottiin taivaaseen. Mutta siinä otettiin sitten se vaskikäärme rituaalisesti opiksi, että se pelastaa, niin siinä mentiin harhaan.
        Se on kirjattu raamattuun. Näin voi katsoa ritualista "pesuvatia" se ei pelasta, ilman henkilökohtaista uskoa. Ja jotka uskovat, he ovat Herran kansaa ja heidät kastetaan.
        On katsottava raamattuun, ja jättää se helluntalaisuus nyt piilopaikkana pois, että sen varjolla kieltäydytään näkemästä uskovien kasteen Hengelliseen sisältöön.
        Nooalla oli arkki ja 8- pelastettua sielua. Kansa, joka ei ottanut vaaria, he eivät hukkuneet nilkkavesiin ja kannusta kaadettavaan veteen, vaan syvään, maanpeittävään veteen, että kaikki liha menetti elämänhengen ja tätä Nooan oppia raamattu opettaa kasteenkin suhteen oikealla tavalla katsomaan.
        Myös Abraham- Sodoma ja Gomorra on merkkinä tulevasta tulesta. Eli meille kyllä sana puhuu, mutta meidän on uskottava kirjoituksia.


    • Anonyymi

      Kristukseen kasteessa liittämätön pakana ei kuulu Kristuksen ruumiiseen.

      Raamatun mukaan yhdessä kasteessa Jumala pesee kaikenlaisen syntiriippuvuuden ihmisestä pois alkaen perisynnin kollektiivisesta kirousesta ja liittää kasteessa puhtaan sielun Kristuksen ruumiin jäseneksi ikuista elämää varten.

      Kristuksen ruumiiseen kasteessa liittämätön sielu ei ole ikuisen elämän perillinen, vaan perisynnin tilassa edelleen.

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä

      • Anonyymi

        Vauvakastetuilla on perisynti!
        Se näkyy täällä valehtelemisena, saastan- ja parham-kirjoituksina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakastetuilla on perisynti!
        Se näkyy täällä valehtelemisena, saastan- ja parham-kirjoituksina.

        SYNAGOGALTA PELASTUU USKOMALLA JUMALAN POIKAAN JEESUKSEEN Sua ei pelasta esinahka eikä nahkattomuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SYNAGOGALTA PELASTUU USKOMALLA JUMALAN POIKAAN JEESUKSEEN Sua ei pelasta esinahka eikä nahkattomuus!

        synagoga on paikka, jossa kokoonnutaan, eli on periaatteessa vain seinät.
        Jumalan Henki ja tuli laskeutui - Tabernaakkeliin, eli siihen mallinnus- Ilmestysmajaan, sekä I-temppeliin, sitten III- kerran Uudenliiton Apostolisen seurakunnan ylle tulen liekkeinä.
        Siinä on luettavissa Jumalan aivoitukset, missä Henki tavallaan liikkuu.
        Jumalan tuuli puhaltaa, missä tahtoo, sinä kuulet sen huminan, mutta sulle jää arvoitukseksi, mistä se tulee, ja mihin menee.
        Perisynti.- vauvavaleluun ei ole laskettu mitään tulta - ylle. Vaan sen muotouskonnon perusta löytyy kirkkoisien tuomasta antisemitismin harhasta, jota Martti edusti.
        Perisynti- papin jalkavaimo nimitti ensin sanan, kun äitinsä moitti haureudenpappia ylimääräisestä jalkavaimosta ja sille annettiin nimi tämän haureellisen papin suulla, kun vastuuta ei ottanut. "perisynti"... On hyvä oppia käsittämään, mistä nämä harhaiset jutut tulevat huulille. Eli alussa oli pappi, papilla oli vieras nainen, jalkavaimo, josta hän sai nuhteen ja näin papille tuli sana, joka puettiin sanaksi perisynti.


    • Anonyymi

      Perisynnin vuoksi kaikki tulivat syntisiksi. Siksi Jumala poistaa kasteessa tuon syntisyyden vaikutukset Kristuksen kuoleman ja sovintoveren tähden. Ilman kastetta Kristuksen omaksi ihmisen elämä päättyy totaalisesti fyysiseen kuolemaan, jossa henki palajaa Jumalan luokse, joka on sen antanutkin.

      Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.

      Jumala sovittaa kasteessa ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden.

      Kasteessa ihminen pääsee Kristukseen eli Kristuksen veren suojaan.

      • Anonyymi

        Kristukseen kastamaton pakanalapsi ei ole vielä Kristitty eikä Jumalan lapsi.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristukseen kastamaton pakanalapsi ei ole vielä Kristitty eikä Jumalan lapsi.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        LUONNOLLISET TARKOITTAA LIHALLISET . VIE NYT MÄKEEN YMPÄRILEIKATTU.


      • Anonyymi

        Ei ne vanhankansan uskovat näin uskoneet. Ei ollut verestä tietoa, kun vauva kuoli.
        Oli vain käsite, että nyt vauva kituu helvetin tulessa, kun lapsenpäästäjää ei ollut kastamassa.
        On puhuttettava harhaa oikealla nimellä, eikä hedelmää ikäänkuin hyväntiedonpuulta jolla käärme majailee, aleta valtajakkaraa käyttämään ja alkamaan jumalaksi.
        "Minä pesen ja pesuni avulla pestään perisynti ja ihminen pelastuu".
        Se on harhaopetusta ja pilkkaa Jumalaa, kuten Ortodoksit sanovat.
        Eikä edes Lestadiolaisuus tavallanne saastuta lasta, vaan lapsi on puhdas syntyessään.
        Sinulla on vain koti kirkko ja pakanallinen epäjumalaisänmaa, jonka tuvassa olet oppinut harhaisen kielenkäytön sanan ja sitä murretta savolaisittain aina puhut. Eli ongelma ei ole raamatussa, vaan omassa tuvassasi.
        Eikä se muutu, vaikka kuinka manaisit.
        Ei Adamin kautta kuolema ole kadotuskuolema Herran omille, eli ei se perisynti näin kuoleman tuoja ole. Se on kuoleman uni, Henki on vain Jumalanluona ja Hän antaa sen Hengen omien herätyksen jälkeen takaisin. Ei se mihinkään katoa, ikäänkuin perisynnin tähden. On nähtävä se, mikä se kadottaa. Se on synti ja vasta II- kuolema on tuomio, jossa syntiä tekevä sielu tapetaan.
        On jäsennettävä asiat kohilleen, että käsität.

        Minä en kärsi perisynnistä, vaan iloitsen armosta ja kun se kuoleman uni valtaa mielen, siinä lohdutetaan toisiamme, että unesta herätetään, ja Golgatan veri, se on puhdistanut synnistä.
        Eli veri on tämä avainasia.
        Vauva on puhdas syntyessään ja jos kuoleman uni tapahtuu, ei hän menetä elämänoikeutta.

        Mietipä sitä tuhatvuotisen aikajakson elämää. Peto kahleissa, Kristus ja rautainen valtikka johtamassa. Eli siinä elävät valitsevat sitten puolensa aivan itse, kun P.kele päästetään vapaaksi. Silloin tämä Lucifer tulee ja saattaa heidät, jotka henkilökohtaisesti valitsevat toisen herran johtajaksi, se kertoo siitä halullisuudesta tahdosta. Syttyy sota, ja Jumala tuohoaa lopullisen taistelun merkeissä nämäkin, jotka halullisesti ryhtyivät Luciferin kelkkaan. Ei siinä perisynnistä oikeastaan voi puhua, vaan siitä, että oman valinnan tahto on jokaisen oman teon tulkki. On otettava itse - vaari - kenen seurassa haluaa elämäänsä käydä.
        Turhaa siinä on perisynnittää asioita, siinä tavallaan vanhan-aadamin mukaan alkaa syyttää Jumalaa, että tuollaisen akan annoit. Olisinhan minä muuten. jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristukseen kastamaton pakanalapsi ei ole vielä Kristitty eikä Jumalan lapsi.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Anonyymi 2022-10-28 11:19:00
        Kristukseen kastamaton pakanalapsi ei ole vielä Kristitty eikä Jumalan lapsi.
        Room. 9:8
        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
        /////

        Tuo juttusi, mikä on luettu nurjasti on antisemitismin siemen, jolla hyljättiin juutalaiset ja tuli korvausoppi - tähän aikaan. Eli kirkko astui oppeineen Herran kansan tilalle, kaikenkarvasine oppeineen ja auringonpalvonta- sunnuntaipäivineen.

        Tuolle perustuksille ei kannata rakentaa.


    • Anonyymi

      Eikös se helluntailailiikkeen oppien keksijä ollut juuri se "miehimys" ?

      • Anonyymi

        rakkaus peittää syntien paljoudetkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        rakkaus peittää syntien paljoudetkin

        Ei peitä vaparihellafin varadtamia eikä juutalaisten eikä muslimien hyvin näkyy ja pysyy muistissa toi varastaminen toisilta.


    • Anonyymi

      Parhaimi perusti Pentecostalismin ja alkoi levittää helluntailaisuuden harhaoppia 120 v. sitten Amerikassa. Eksytti helluntain tapahtumilla slummien mustia miehiä ensimmäisesi kääntymään helluntailaiseksi. Kukaan ei mitään luvattuja vieraita kieliä oppinut puhumaan Parhamin perustamassa kieli/raamattukoulussa.
      Parhami oli maallikko ja vapaamuurari.

      Suomeen sen opin ja hengen toi sieltä Gerhard Olsen-Smidt -niminen mies 1910-luvun loppupuolella. Perusti täänne 40 seurakuntaa.

      Vietiin vankilaan sodomiasta v. 1925

      • Anonyymi

        Mitä tekikään oppi-isäsi:tekstiensä kautta
        Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
        Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
        Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
        Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
        aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
        Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
        Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
        Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekikään oppi-isäsi:tekstiensä kautta
        Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
        Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
        Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
        Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
        aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
        Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
        Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
        Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:

        Tämä taas ei liity mitenkään palstan aiheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä taas ei liity mitenkään palstan aiheeseen.

        Eikä siten parhamikaan, vaikka joku sitä 2- vuotta on viljellyt.


    • >>Lahkot pakottaa Kristityn ottamaan lahkon määräämän uudestikasteen.>>

      Putinia ei ole lahkokastettu.
      😄😄😄😄😄

    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on palstan aihe, mutta hellarit yrittävät väistää keskustelun helluntailaisuudesta, sen ilmiöistä, synnystä ja historiasta.

      Totuus ottaa hellareille koville omasta uskonlahkostaan, johon heidän on eksytetty liittymään ja sitoututettu.

      • Anonyymi

        Paavali sanookin, että lopun ajan lahkot on perustettu lihan himojen tyydyttämiseksi.

        Gal.5:1,20 "lahkot", että ne jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Paavali ei todellakaan puhu mistään Nasaretin lahkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sanookin, että lopun ajan lahkot on perustettu lihan himojen tyydyttämiseksi.

        Gal.5:1,20 "lahkot", että ne jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Paavali ei todellakaan puhu mistään Nasaretin lahkosta.

        Pilkkaajat ei pelastu


    • Anonyymi

      Ei täällä muilla näytä olevan mitään traumaa kasteesta, paitsai aloittajalla.

      Ja aika pahalta traumalta vaikuttaakin.

    • Anonyymi

      aloittaja ei varmasti ole ainoa helluntailaisuus eksytyksen tunteva / tietävä !

    • Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
      😄😄😄😄😄

    • Anonyymi

      Helluntailaisilla ja vapaaseurakuntalaisilla ei ole mitään ongelmaa kasteen kanssa. Kumpaakin seurakuntaan voi kuulua vain aikusena kastetut uskovaiset. Ja nykyään myös luterilaiset uskovaiset voivat vieraanvaraisuuden periaattella osallistua myös ehtoolliselle monissa helluntai- ja vapaaseurakunnissa. Ongelmaa ei ole. Ainoa ongelma on aloittajalla joka todennäköisesti itse on epävarma omasta uskostaan.

    • Anonyymi

      Lahkojen mehuehtoolliset on Jeesuksen veren pilkkaamista.

      • Anonyymi

        Helluntailaiseen lahkoon liittymiskasteet on pelkkiä rituaaleja.

        Uudestikasteet lahkoon on Jeesuksen kuoleman ja sovintoveren pilkkaamista, jonka yhteyteen lapsi on kasteesa liitetty. Sillä kaikki me, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen olemme hänen kuolemaansa kasteessa liitetyt.

        Uudestikasteissa Jeesuksen kuoleman osallisuus mitätöidään ja pidtään halpana,
        minkä kastettu on Kristillisessä kasteessa saanut.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        1. Joh. 2:12

        Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

        12 I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name's sake.


      • Anonyymi

        Siksikö siellä luterilaisilla on alkoholiton "viini" ehtoollisella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö siellä luterilaisilla on alkoholiton "viini" ehtoollisella?

        Eikös hellareilla ole pelkkää mehua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö siellä luterilaisilla on alkoholiton "viini" ehtoollisella?

        helluntailaisilla on ehtoollis- MEHU.

        luterilaisuudessa on ehtoollis-VIINI.


    • Anonyymi

      Ei tuo, olemukseltaan vapaamuurarien ansiokaste, ole niille mikään trauma vaan keppihevonen jonka selässä hyökätä kristinuskoa vastaan.

      Eihän heidän ehtoollisensakaan ole merkitykseltään sama kuin kristillisillä kirkoilla.

      Lisäksi he hyökkäävät mm. kristittyjen kaulassaan kantamaa Kristuksen ristin symbolia vastaan. Asiahan ei hellareille kuulu mutta minulta on näiden nettihellareiden toimesta vuosia sitten kysytty mm, että jos Jeesus olisi tapettu giljotiinilla, kantaisinko giljotiinikorua kaulallani.

      Tällaisen arvon anabaptistit antavat kristityille ja pyhille arvoillemme.

    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on amerikkalaisen vapaauurarin perustaa ja kehittämä kristinuskoa matkiva henkiliike. Mies vietiin vankilaan sodoman takia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe