A studio tänään metsien ennallistamisesta.

Anonyymi-ap

Vastakkain suomen metsätalouden ja maanviljelyksen tulevaisuus ja vihreiden Ville Niinistön mainitsema Hömötiaisen tulevaisuuden näkymät.En tietysti yhtään väheksy Hömötiaista.

20

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomessa 9,3 miljoonaa hehtaaria suota. Ei taida 930 miljoonaa euroa riittää niiden ennallistamiseen.

• Anonyymi

Ei niitä soita olekaan tarkoitus ennallistaa vaan metsät on tarkoitus muuttaa soiksi ojat tukkimalla🙈

• Anonyymi

Elokapinalliset hyttyssoille hommiin, kyllä ne siitä.

• Anonyymi

Lapioilla ennen niitä soita ojitettiin. Lapio käteen niille jotka nyt muuten valittavat työn puutetta. Ojat takaisin tukkoon

• Anonyymi

Se soiden ojittaminen oli ihan turhaa hommaa. Papat raatoi hiki päässä ja yritti saada metsää kasvamaan. Mitä tuli, kitukasvuista puustoa. Että sellaisia unelmia. Niitä on meillä kaikilla.

• Anonyymi

Hömötiasia Suomessa on 400000 paria.

• Anonyymi

Vastassa on 10 % metsänomistjaa-kansanosan tulot sekä luonnonmonimuotoisuus ja muun kansan luontoarvot, mukaan lukien marjastus, virkistys ja ulkoilu.

• Anonyymi

Ei vain maaseutu pidä ennallistaa vaan myös kaupungit.

• Anonyymi

Hesan voisi ensimmäisenä upottaa sontaan.

• Anonyymi

Jokamiehen oikeudet pois ettei luonto kulu.

• Anonyymi

Eipä jokamiehen oikeudet paljoa kiinnosta kansalaisia, joka vuosi jää suurin osa marjoista, sienistä yms keräämättä.

• Anonyymi

Missä muualla Euroopassa on jokamiehenoikeudet käytössä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No esimerkiksi ruotsi ja norja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Suomi kuulu Eurooppaan, ehkä hädin tuskin maantietellisesti mutta ei kulttuurisesti eikä muutoin.Olet aivan metsäläinen.

• Anonyymi

Suurin osa marjoista ja sienistä kasvaa harvakseltaan.
        Niiden keräämisessä olisi aivan järjetön työ.
        Siksi hyvistä marja- ja sienipaikoista ei kerrota perheen ulkopuolisille.

Hyvästä marja- tai sienipaikasta kun saa tunnissa kerättyä saman verran kuin huonosta paikasta kolmessa päivässä. Ja noita huonoja marjapaikkoja riittää. Hyvät on harvassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No esimerkiksi ruotsi ja norja

Tosin ainakin Norjassa täytyy tietää, että joiltakin yksityisten omistamilta mailta (edes metsistä) ei saa poimia esimerkiksi lakkaa.

• Anonyymi

Hömötiäisia ja muita pikkulintuja on paljon siellä, missä on ihmisiä.

Viherpiipertäjät ja kokoomus pyrkivät tyhentämään maaseudun asukkaista politiikalla, joten tietysti kaikki nk. kulttuurilajit muuttuu uhanalaisiksi ja osin katoaa, kun lisää pinta-alaa autioituu ihmisistä.

Suomen luonnolle haitallisinta on vihreiden ja kokoomuksen ja EU-poliitikkojen kaltaiset haitallista politiikkaa agitoivat ihmiset.

• Anonyymi

Ville Niinistö metsässä sille näymme nauraa seipäätkin.

• Anonyymi

En ihmettele jos Ohisalon ja Niinistön betonilinnoissa ei ole hömötiaiset.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      140
      2610
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      360
      1967
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1677
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1523
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1350
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1203
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      927
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      918
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe