Jeesuksen kastekäsky

Palstalla on ollut syvää erimielisyyttä ns. "vaukastettujen" ja "uudestisyntyneiden" välillä, joka liittyy kasteeseen. Molempien suuntausten kannattajat toimivat kuitenkin Jeesuksen kastekäskyn eli lähetysäskyn mukaisesti. Kastekäsky on kristinuskon kastetoimitukseen liittyvä käsky (Matt. 18:19):

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

Johannes kastoi vedellä, Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä. Kumpaa kastetta Jeesus tarkoitti?

80

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus ei ole koskaan kastanut ketään fyysisellä vedellä. Hän kastaa ainoastaan Hengellä.

      Kastekäsky annettiin opetuslapsille. Ihmiset siis kastavat ihmisiä vedellä.

      • Anonyymi

        isä ja poika ja pyhä henki-nimi on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        isä ja poika ja pyhä henki-nimi on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta!

        kukaan muu kirjoittaisi edes , saatana -nimeä samaan lauseeseen, kuin helluntailainen.


      • >>> Kastekäsky annettiin opetuslapsille. Ihmiset siis kastavat ihmisiä vedellä.

        Onpa merkillistä: Apostolit tulivat helluntaina täyteen Pyhää Henkeä, mutta jatkoivat kastamista vedellä. Samoin kuin kaikki muutkit. Nähtävästi vesi elementtinä ei ole tärkeä, vaan se ainoastaan kuvastaa Pyhää Henkeää. Yhtä hyvin ihminen voidaan kastaa öljyssä, siirapissa tai puhtaassa alkoholissa. Jälkimmäinen on jopa terveellisempi tapa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Kastekäsky annettiin opetuslapsille. Ihmiset siis kastavat ihmisiä vedellä.

        Onpa merkillistä: Apostolit tulivat helluntaina täyteen Pyhää Henkeä, mutta jatkoivat kastamista vedellä. Samoin kuin kaikki muutkit. Nähtävästi vesi elementtinä ei ole tärkeä, vaan se ainoastaan kuvastaa Pyhää Henkeää. Yhtä hyvin ihminen voidaan kastaa öljyssä, siirapissa tai puhtaassa alkoholissa. Jälkimmäinen on jopa terveellisempi tapa.

        Periaatteessa kyllä, mutta yhteiskunnassa erilaiset riitit on olleet merkittäviä ihmisille, ne on tietynlaisiksi muodostuneet...Jeesuksestahan sanotaan, että se ei siis ole ulkonaista, silti ihmisille itselleen voi olla tärkeää, saada ottaa yhteisönsä edessä kaste...kuten on tärkeää juhlia häitä tai omaisille haudata kuolleet jne

        LS


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Kastekäsky annettiin opetuslapsille. Ihmiset siis kastavat ihmisiä vedellä.

        Onpa merkillistä: Apostolit tulivat helluntaina täyteen Pyhää Henkeä, mutta jatkoivat kastamista vedellä. Samoin kuin kaikki muutkit. Nähtävästi vesi elementtinä ei ole tärkeä, vaan se ainoastaan kuvastaa Pyhää Henkeää. Yhtä hyvin ihminen voidaan kastaa öljyssä, siirapissa tai puhtaassa alkoholissa. Jälkimmäinen on jopa terveellisempi tapa.

        ei nyt sentään kastetta millä vaan !!

        "Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta VEDESTÄ, ja katso , taivaat aukenivat, ja hän näki
        Jumalan Hengen tulevan alas ja laskeutuvan hänen päällensä.
        Ja katso, taivaasta kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen
        mielistynyt" Mt: 3: 16-17

        Apostolit myös: "Katso, tässä on VETTÄ, mikä estää kastamasta minua" Apt: 8: 36


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Kastekäsky annettiin opetuslapsille. Ihmiset siis kastavat ihmisiä vedellä.

        Onpa merkillistä: Apostolit tulivat helluntaina täyteen Pyhää Henkeä, mutta jatkoivat kastamista vedellä. Samoin kuin kaikki muutkit. Nähtävästi vesi elementtinä ei ole tärkeä, vaan se ainoastaan kuvastaa Pyhää Henkeää. Yhtä hyvin ihminen voidaan kastaa öljyssä, siirapissa tai puhtaassa alkoholissa. Jälkimmäinen on jopa terveellisempi tapa.

        Kyllä ut antaa selvän esimerkin siitä, että vesi on se elementti, jota käytetään nyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei nyt sentään kastetta millä vaan !!

        "Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta VEDESTÄ, ja katso , taivaat aukenivat, ja hän näki
        Jumalan Hengen tulevan alas ja laskeutuvan hänen päällensä.
        Ja katso, taivaasta kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen
        mielistynyt" Mt: 3: 16-17

        Apostolit myös: "Katso, tässä on VETTÄ, mikä estää kastamasta minua" Apt: 8: 36

        >>> ei nyt sentään kastetta millä vaan !!

        Kaikkea Raamattuun kirjattua ei pidä käsittää sananmukaisesti. Pari tuhatta vuotta sitten vesi oli harvoja tunnettuja elementtejä joilla oli puhdistava vaikutus. Vettä oli myös niukasti, siksi sitä pidettiin arvokkaana.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> ei nyt sentään kastetta millä vaan !!

        Kaikkea Raamattuun kirjattua ei pidä käsittää sananmukaisesti. Pari tuhatta vuotta sitten vesi oli harvoja tunnettuja elementtejä joilla oli puhdistava vaikutus. Vettä oli myös niukasti, siksi sitä pidettiin arvokkaana.

        >> Pari tuhatta vuotta sitten vesi oli harvoja tunnettuja elementtejä joilla oli puhdistava vaikutus. Vettä oli myös niukasti, siksi sitä pidettiin arvokkaana. <<

        Ei pidä paikkaansa. Olen nähnyt israelilaisia ohjelmia, joissa on kerrottu, että Jordan ja Genesaretinjärvi olivat paljon laajempia Jeesuksen aikaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Pari tuhatta vuotta sitten vesi oli harvoja tunnettuja elementtejä joilla oli puhdistava vaikutus. Vettä oli myös niukasti, siksi sitä pidettiin arvokkaana. <<

        Ei pidä paikkaansa. Olen nähnyt israelilaisia ohjelmia, joissa on kerrottu, että Jordan ja Genesaretinjärvi olivat paljon laajempia Jeesuksen aikaan.

        >>> Olen nähnyt israelilaisia ohjelmia, joissa on kerrottu...

        Pari tuhatta vuotta sitten ihmiset myös tiesivät, että maa on litteä ja aurinko kiertää sitä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Olen nähnyt israelilaisia ohjelmia, joissa on kerrottu...

        Pari tuhatta vuotta sitten ihmiset myös tiesivät, että maa on litteä ja aurinko kiertää sitä.

        Voi höpsisHenki! Missä sanoin, että parituhatta vuotta sitten eläneet ihmiset sellaista olisivat sanoneet?

        NYKY-israelilaiset historioitsijat ym. maansa asinatuntijat sanovat dokumenteissaan, että Israel oli ennen vetisempi ja vehreämpi. Jordanvirrassa oli vettä reilusti enempi ja Genesaretin järven vedet nousivat paljon laajemmalle kuin nykyään. Raamattukin sen kertoo, että Israel on muuttunut, Jordanilla on ollut tiheikköjä, joissa eli leijoniakin, joita ei myöskään enää ole Israelissa.

        Jer. 50:44
        Katso, niinkuin leijona karkaa Jordanin rantatiheiköstä lakastumattomalle laitumelle, niin minä äkisti karkoitan heidät sieltä pois

        Tietenkin vettä on nykyään vähempi, koska ilmastonmuutos on edennyt, aurinko porottaa kuumemmin jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi höpsisHenki! Missä sanoin, että parituhatta vuotta sitten eläneet ihmiset sellaista olisivat sanoneet?

        NYKY-israelilaiset historioitsijat ym. maansa asinatuntijat sanovat dokumenteissaan, että Israel oli ennen vetisempi ja vehreämpi. Jordanvirrassa oli vettä reilusti enempi ja Genesaretin järven vedet nousivat paljon laajemmalle kuin nykyään. Raamattukin sen kertoo, että Israel on muuttunut, Jordanilla on ollut tiheikköjä, joissa eli leijoniakin, joita ei myöskään enää ole Israelissa.

        Jer. 50:44
        Katso, niinkuin leijona karkaa Jordanin rantatiheiköstä lakastumattomalle laitumelle, niin minä äkisti karkoitan heidät sieltä pois

        Tietenkin vettä on nykyään vähempi, koska ilmastonmuutos on edennyt, aurinko porottaa kuumemmin jne.

        Tässä yhteydessä voisi kysyä kukoistavatko yhä kalalajit, joista yhden mahassa Joona vietti kolme päivää ja yötä, vai ovatko kuolleet jo sukupuuttoon vesivarojen ehtyessä. Mutta jätetään kysymättä. Sen sijaan kysytään missä, milloin ja kuka israelilainen asiantuntija on väittänyt, että Israel olisi joskus ollut vehreä oasis nykyiseen verrattuna?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tässä yhteydessä voisi kysyä kukoistavatko yhä kalalajit, joista yhden mahassa Joona vietti kolme päivää ja yötä, vai ovatko kuolleet jo sukupuuttoon vesivarojen ehtyessä. Mutta jätetään kysymättä. Sen sijaan kysytään missä, milloin ja kuka israelilainen asiantuntija on väittänyt, että Israel olisi joskus ollut vehreä oasis nykyiseen verrattuna?

        En valitettavasti kyllä muista nimeä ja ohjelmaa, jossa asia on kerrottu. Mutta eiköhän omat asiantuntijat sentään tiedä oman maansa asiat, kuten mekin tunnemme Suomen vesistöt.


    • Anonyymi

      Ketään ei raamatussa kasteta ennekuin omakohtainen usko on ilmentynyt yksilössä.

      miksi tämä ykkösen kertotaulun vaikeusasteen asia ei mene luterilaseen kaaleen, sitäö ihmettelen.

      • Anonyymi

        Se mitä Raamatussa ei tehty, ei ole tärkeää vaan se mitä siellä tehtiin.

        Yhtään suomalaistakaan siellä ei kastettu, tiedoksi Miksei tuo mene helluntailaisen kaaliiin?


    • Anonyymi

      nyt kun pian tulee taas lunta maahan asti, niin jokainen voi tarkistaa ulos mentyään tuleeko kengänjäljet lumeen jalan etu- vaiko takapuolelle ihan muutama askel riittää tähän valtavaan ja monimutkaiseen asiaan liittyvän prosessin kulun tarkistamisen!

      luulen että lutterilaisia jännittää aika lailla moisen kokeen suorittaminen!

      siitäkun selviää mihin kaste kuuluu, ennen vaiko jälkeen uskoontulon.

      • Anonyymi

        niinkö Raamatussa sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinkö Raamatussa sanottu.

        Ei käkätys tunne Raaamattua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei käkätys tunne Raaamattua

        ei ne helluntailaiset yleensä perustele mitään sanomisiaan Raamatulla, kunhan heittävät pelkkää "vi##uilua" ihan vaan n omiaan . . . perustelematta Raamatulla . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ne helluntailaiset yleensä perustele mitään sanomisiaan Raamatulla, kunhan heittävät pelkkää "vi##uilua" ihan vaan n omiaan . . . perustelematta Raamatulla . . .

        Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
        Sen sijaa Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
        Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
        Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä"
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuken ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". San perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenut kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
        Sen sijaa Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
        Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
        Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä"
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuken ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". San perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenut kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."

        Saatanan Valtakunta eli Valon enkeli esiintyy Jeesuksen kuoleman jälkeen maan päällä "Jeesuksena".

        Jeesus tiesi sen ja pyysi kuolemansa jälkeen kastamaan kaikki ihmiset itsensä opetulapsiksi nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. (Matt.28:18-20)

        " Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan Valtakunta eli Valon enkeli esiintyy Jeesuksen kuoleman jälkeen maan päällä "Jeesuksena".

        Jeesus tiesi sen ja pyysi kuolemansa jälkeen kastamaan kaikki ihmiset itsensä opetulapsiksi nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. (Matt.28:18-20)

        " Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Joh. 14:30

        Paljon en kanssanne enää puhu, sillä tämän maailman ruhtinas on jo tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan Valtakunta eli Valon enkeli esiintyy Jeesuksen kuoleman jälkeen maan päällä "Jeesuksena".

        Jeesus tiesi sen ja pyysi kuolemansa jälkeen kastamaan kaikki ihmiset itsensä opetulapsiksi nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. (Matt.28:18-20)

        " Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Niinpä, teidät ja tunnet valon enkelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, teidät ja tunnet valon enkelin.

        Harvoille ja valituille on annettu henkien erottamisen armolahja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
        Sen sijaa Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
        Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
        Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä"
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuken ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". San perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenut kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."

        helluntailaisilla on ihan omanlaisensa "raamattu . . .

        helluntailaiset KIELTÄVÄT Jeesuksen käskyn:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
        kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
        Sen sijaa Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
        Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
        Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä"
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuken ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". San perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenut kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."

        Hahahahah "SINÄ LUERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN."???

        Ei tarvi kun lukea Matteuksen evankeliumin loppu niin tuon riehuvan uudestikastajan sadut on kumottu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahahahah "SINÄ LUERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN."???

        Ei tarvi kun lukea Matteuksen evankeliumin loppu niin tuon riehuvan uudestikastajan sadut on kumottu

        Aabrahamin eikä Iisakin eikä Jaakobin Jumalan nimi ole isä ja poika ja pyhä henki. isä ja poika ja pyhä henki-nimi on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta.
        Raamattu ei ole mikään taikakirja, vaan Raamattuun voi lisätä, niin halutessaan, oman opinsa mukaisia Sanan vääristelyä; onhan jehovilla adventisteillakin omat Raamatut.
        Jumalan Sana ja Jumalan ilmoitus on ennen kaikkea järjellistä. Näin ollen Sana varoittaa vain sellaisesta, mikä on mahdolista ja mikä todenäköisesti voi tapahtua.
        Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi. Jumalan sanaa on mahdollista lisätä jotain.
        Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        Ilmestyskirjaan on mahdollista lisätä omiaan ja myös koko Raamattuun.
        Jeesus ei koskaan käskenyt käyttää isä ja poika ja pyhä henki nimeä.
        Esimerkiksi Jeesus opettaa:
        Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen. Jeesus käski anoa Hänen nimessään.
        Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.


    • Anonyymi

      Suurempi on syvempi mieleltäänkin. Niin paljon rakasti Hän.

    • Anonyymi

      Valon enkeli lahkoapureineen pyrkii pitämään ihmisen kaukana erossa Kristillisestä Yhdestä Kasteesta (Hen Baptisma), jossa synnit pestään pois Kristuksen kuoleman ja sovintoveren tähden ja saadaan uuden liiton sinetti Pyhän Hengen lahja. (Apt.2:38)

      • Anonyymi

        helluntailasiuus vaatii Raamatun vastaisesti , uudelleen kasteen , on siis "toinen kaste", Raamattu sanoo: "yksi kaste" Ef: 4: 5,
        eikä ole ainoa eksytys, vaan kaikki muukin on eksyttävää opetusta,

        "korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois TOTUUDESTA ja
        kääntyvät taruihin" 2 Tim: 4:
        että siis, helluntailaisuudessa "ei pääse TOTUUDEN tuntemiseen"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailasiuus vaatii Raamatun vastaisesti , uudelleen kasteen , on siis "toinen kaste", Raamattu sanoo: "yksi kaste" Ef: 4: 5,
        eikä ole ainoa eksytys, vaan kaikki muukin on eksyttävää opetusta,

        "korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois TOTUUDESTA ja
        kääntyvät taruihin" 2 Tim: 4:
        että siis, helluntailaisuudessa "ei pääse TOTUUDEN tuntemiseen"

        Osa ajattelee niin, että vauvana saatu kaste ei ole pätevä kaste lainkaan, koska vauva ei kykene ilmaisemaan uskoa Jeesukseen eikä ilmaisemaan, että haluaa mennä kasteelle, vaan hänet on viety sinne. Heidän mukaansa vauvakaste ei sen takia ole pätevä kaste. Siksi he sanovat, että vauvana kastetun ihmisen, joka tulee uskoon, kuuluu mennä vielä kasteelle. He perustavat tämän siihen, että raamatullinen järjestys on, että ensin uskotaan ja vasta sitten kastetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa ajattelee niin, että vauvana saatu kaste ei ole pätevä kaste lainkaan, koska vauva ei kykene ilmaisemaan uskoa Jeesukseen eikä ilmaisemaan, että haluaa mennä kasteelle, vaan hänet on viety sinne. Heidän mukaansa vauvakaste ei sen takia ole pätevä kaste. Siksi he sanovat, että vauvana kastetun ihmisen, joka tulee uskoon, kuuluu mennä vielä kasteelle. He perustavat tämän siihen, että raamatullinen järjestys on, että ensin uskotaan ja vasta sitten kastetaan.

        Vanhan liiton Jumalan säätämä ympärileikkaus kahdeksan päivän vanhoille poikalapsille, ( tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta) ei ollut niin ihmeteltävä, kuin nyt on kaste Jeesukseen , "KAIKKI KANSAT",

        Vanha Jumalan säätämä LIITTO; "kaikki poikalapset 8 päivän vanhana",
        Uusi Liitto > käsky > "kaikki kansat", (ei siis ainoastaan poikalapset, vaan KAIKKI)

        Vanhan liitona aikana kansa noudatti tuota Jumalan säätämää käskyä "mukisematta",
        ja nyt sitten Jumalan rakkaus Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa koko maailmalle, on oikein kiistakapulana . . .
        kristillisissä kirkoissa voidaan siirtyä toiseen kirkkokuntaan, niin ei uudelleen -kasteta, ei edes helluntailaisia, jos siirtyvät kristilliseen kirkkoon myöhemmin.
        lahkot on ainoat, jotka kastaa uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan liiton Jumalan säätämä ympärileikkaus kahdeksan päivän vanhoille poikalapsille, ( tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta) ei ollut niin ihmeteltävä, kuin nyt on kaste Jeesukseen , "KAIKKI KANSAT",

        Vanha Jumalan säätämä LIITTO; "kaikki poikalapset 8 päivän vanhana",
        Uusi Liitto > käsky > "kaikki kansat", (ei siis ainoastaan poikalapset, vaan KAIKKI)

        Vanhan liitona aikana kansa noudatti tuota Jumalan säätämää käskyä "mukisematta",
        ja nyt sitten Jumalan rakkaus Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa koko maailmalle, on oikein kiistakapulana . . .
        kristillisissä kirkoissa voidaan siirtyä toiseen kirkkokuntaan, niin ei uudelleen -kasteta, ei edes helluntailaisia, jos siirtyvät kristilliseen kirkkoon myöhemmin.
        lahkot on ainoat, jotka kastaa uudelleen.

        Uusi Liitto ei ole valtio eikä ko kansan liitto.
        Uuden Liiton rajat menee sydämeltä sydämelle. Myös kristittyjen upotuskaste menee sydämeltä sydämelle.
        Ei ole valtiokirkkoa eikä sen vauvakastetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Liitto ei ole valtio eikä ko kansan liitto.
        Uuden Liiton rajat menee sydämeltä sydämelle. Myös kristittyjen upotuskaste menee sydämeltä sydämelle.
        Ei ole valtiokirkkoa eikä sen vauvakastetta!

        Eikä aikuiskastetta eikä vasenkästisten kastetta eikä aikuiskastetta eikä naikastetta

        Yksi kaste,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan liiton Jumalan säätämä ympärileikkaus kahdeksan päivän vanhoille poikalapsille, ( tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta) ei ollut niin ihmeteltävä, kuin nyt on kaste Jeesukseen , "KAIKKI KANSAT",

        Vanha Jumalan säätämä LIITTO; "kaikki poikalapset 8 päivän vanhana",
        Uusi Liitto > käsky > "kaikki kansat", (ei siis ainoastaan poikalapset, vaan KAIKKI)

        Vanhan liitona aikana kansa noudatti tuota Jumalan säätämää käskyä "mukisematta",
        ja nyt sitten Jumalan rakkaus Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa koko maailmalle, on oikein kiistakapulana . . .
        kristillisissä kirkoissa voidaan siirtyä toiseen kirkkokuntaan, niin ei uudelleen -kasteta, ei edes helluntailaisia, jos siirtyvät kristilliseen kirkkoon myöhemmin.
        lahkot on ainoat, jotka kastaa uudelleen.

        Poikalapsen ympärileikkaus juutalaisuudessa ei ole esikuvaa uudestisyntyneen vesikasteelle uudessa liitossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikalapsen ympärileikkaus juutalaisuudessa ei ole esikuvaa uudestisyntyneen vesikasteelle uudessa liitossa.

        >>>"Vanhan liiton ympärileikkaus, > Uuden liiton kaste

        "KRISTUKSEN ympärileikkauksella, ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA"
        Kol: 2: 11-12


    • Anonyymi

      Matt. 22: 1-3 On joku joka ei hyväksy edes kaksimielisyyttä.

    • Anonyymi

      Helluntailailailailaiset eivät ymmärrä Raamattua ollenkaan.
      Villitsevät hurmoshenget ohjaa niiden elämää.

    • Anonyymi

      Hellarit toistelee omia harhaoppejaan kuin hengen hädässä.

    • Anonyymi

      Minut kastettiin vapaaseurakunnassa. Olin tehnyt palvelutehtäviä sitä ennen ja tein sen jälkeenkin, mutta sitten pidin taukoa seurakuntahommista. Kuun uudelleen tulin seurakuntahommiin, niin minulle sanottiin, että ne hommat ovat niille, jotka ovat käyneet säännöllisesti kokouksissa ja maksaneet kymmenyksiä. Siitä ei sitten tullut enää mitään siitä seurakuntahommasta. Olen vielä seurakunnan jäsen nimellisesti, mutta on vihjailtu, että olisin velkaa seurakunnalle tuhansia euroja maksamattomien kymmenyksien muodossa. Eli, jos haluaisin vielä takaisin seurakuntayhteyteen, niin minun pitäisi maksaa ne velat ensin pois.

      • Anonyymi

        Kirjoititko totta, jos totta kirjoitit, niin kyseinen vapaakirkko on menettänyt ajan ja paikan tajun. Kymmenykset maksettiin vanhan liiton säädösten alaisina Luvatun maan sadosta ja karjasta. Mitä ilmeisemmin et ole saanut satoa Israelissa. Kaiken päälle vanha liitto kymmenyslakeineen kumottiin jo pari tuhatta vuotta sitten.
        Uudessa liitossa antaminen perustuu vapaaehtoisuuteen ja kuinka kukin kokee sydämessään. Näin toimien estetään Jumalan tahdon ulkopuolisten hankkeitten rahoittaminen.
        Sanan pohjalta voi nähdä, kuinka Vanhan liiton telttamajan rakentaminen on uuden liiton esikuva antamiselle: Sano israelilaisille, että he kokoavat anteja minulle; jokaiselta, jonka sydän on siihen altis, ottakaa vastaan anti minulle.
        Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta;


      • Anonyymi

        Uskovat, jotka ovat liittyneet ry:n tai muun jäseneksi, joutuvat ilmeisesti maksamaan myös jäsenmaksua. Tämä on kaikki epäraamatullista. Jumala ei peri maksuja, eikä ole ikinä sellaista käskyä antanut uudessa liitossa. Ns. kymmenyksetkin ovat vapaaehtoisia, eivätkä myöskään edellytä juuri sitä 10%. Kun Jeesus puhui kymmenyksistä, hän puhui vanhan liiton juutalaisille.

        Jos siis joku on erehtynyt tällaisiin organisaatioihin liittymään ja maksamaan erilaisia pakollisia maksuja, saa syyttää vain itseään.

        Tottakai on sitten asiallista ja Jumalan tahdon mukaista osallistua kustannuksiin, kun jossain seurakunnassa käy, koska rakennusten ylläpito ym. maksaa. UT myös selvästi sanoo, että joillakin on oikeus evnakeliumista saada elantonsa, joten myös heidän ylläpitonsa on seurakunnan asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoititko totta, jos totta kirjoitit, niin kyseinen vapaakirkko on menettänyt ajan ja paikan tajun. Kymmenykset maksettiin vanhan liiton säädösten alaisina Luvatun maan sadosta ja karjasta. Mitä ilmeisemmin et ole saanut satoa Israelissa. Kaiken päälle vanha liitto kymmenyslakeineen kumottiin jo pari tuhatta vuotta sitten.
        Uudessa liitossa antaminen perustuu vapaaehtoisuuteen ja kuinka kukin kokee sydämessään. Näin toimien estetään Jumalan tahdon ulkopuolisten hankkeitten rahoittaminen.
        Sanan pohjalta voi nähdä, kuinka Vanhan liiton telttamajan rakentaminen on uuden liiton esikuva antamiselle: Sano israelilaisille, että he kokoavat anteja minulle; jokaiselta, jonka sydän on siihen altis, ottakaa vastaan anti minulle.
        Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta;

        Kyllä minä kirjoitin totta. Siis kyllähän minä saisin käydä sen vapaaseurakunnan kokouksissa, mutta mihinkään palvelustehtäviin minä en siellä kyllä enää pääse. Siis sitä vihjailua olisi siellä joka tapauksessa paljon, että minulla on maksamattomia kymmenyksiä ja että ne pitäisi hoitaa pois. Tosin, vaikka hoitaisinkin sen kymmenysasian kuntoon, niin ei minulla senkään jälkeen kovin paljon luottoa ko. seurakunnassa olisi. Minut on leimattu siellä epäluotettavaksi henkilöksi. En tarkemmin viitsi asiaa selittää, voivat muuten seurakuntalaiset saada tästä ketjusta selville, että minä kirjoittelen täällä. Kun sain perinnön tämän vuosituhannen alussa, niin silloin eräs seurakuntalainen ehdotti, että antaisin hänelle noin 5000 euroa lahjaksi, seurakunnan johtaja kuuli myös tämän ehdotuksen, eikä ollut hänellä asiaan mitään huomauttamista. No, nyt kerroin tämän yksityiskohdan ja ko. seurakunta saa tästäkin kirjoituksesta lisää syytöksiä minua vastaan.


    • Anonyymi

      Raamatussa ei ole yhtään kuvastusta tai todistusta siitä, että kaste suoritettiin isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen. Kasteen muoto ja tapa muuttui apostolisen ajan jälkeen.

    • Anonyymi

      Jo ennen ympärileikkausta Aabraham Jumalaa. Mutta luterilaiset väittävät saavansa uskon ympärileikkauksessa. Luterilaiset eivät vaella sen uskon jälkiä, joka Aabrahmilla oli jo ennen ympärileikkusta. Sanan mukaan ensi on usko ja vasta sen jälkeen ympärileikkaus.

      • Anonyymi

        Ketään ei voi millään kasteella tai muulla ihmisen toimella, ei vaikka kuinka väittäisi kastavansa oikealla kristillisellä kasteella, liittää Kristukseen eikä Kristuksen kuolemaan. Jumala on jo Krsituksessa sovittanut jokaisen ihmisen synnIt ja kastanut jokaisen Kristuksen kuolemaan. "että hän (Jeesus) Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa".
        meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        Jeesus kuoli ja nousi kuolleista pari tuhatta vuotta sitten. Jeesuksen ristinkuolemaa nimitetään Jumalan armoksi: Sana todistaa: Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        JOS LUTERILAISET OSAISIVAT LUKEA ,NIIN HE HUOMASIVAT. ETTEI SANA KASTEESTA OLE HULLUTUS.
        "armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja"


      • Anonyymi

        "Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi,
        sukupolvesta sukupolveen.
        Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa
        jokainen miehenpuoli keskuudessanne. 1 Moos: 17: 9-10

        "Sukupolvesta sukupolveen ympärileikatkaa jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne
        kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija, kuin muukalaiselta;
        KENELTÄ TAHANSA, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
        Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni
        on merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI" 1 Moos: 17: 12-13


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi,
        sukupolvesta sukupolveen.
        Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa
        jokainen miehenpuoli keskuudessanne. 1 Moos: 17: 9-10

        "Sukupolvesta sukupolveen ympärileikatkaa jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne
        kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija, kuin muukalaiselta;
        KENELTÄ TAHANSA, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
        Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni
        on merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI" 1 Moos: 17: 12-13

        edelliseen:

        "KRISTUKSEN ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA"
        Kol: 2: 11-12

        paitsi, että helluntailaiset KIELTÄÄ olevansa Aabrahamin jälkeläisiä "sukupolvesta
        sukupolveen 1 Moos: 17:9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        edelliseen:

        "KRISTUKSEN ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA"
        Kol: 2: 11-12

        paitsi, että helluntailaiset KIELTÄÄ olevansa Aabrahamin jälkeläisiä "sukupolvesta
        sukupolveen 1 Moos: 17:9

        Aivan kuten itse sanoit ja todistit: Luterilaiset eivät ole Aabrahmin lapsia. Luterilaiset eivät vaella uskossa eivät seuraa Aarahamin uskoa, joka Aabrahamilla oli jo ennen ympärileikkausta.
        NÄETKÖ SANAA "ENNEN"? OSAATKO LUKEA? Aabrahm ei tullut uskoon ympärileikuksessa, vaan silloin kun Aabraham kuuli Jumalan äänen ja totteli. AABRAHAM USKOI JUMALAA JA SE USKO JUMALAAN LUETTIIN AABRAHAMILLE VANHURSKAUDEKSI. YMPÄRILEIKKAUSTA EIKÄ KASTETTA VEDESSÄ LUETA KENELLEKÄÄN VANHURSKAUDEKSI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuten itse sanoit ja todistit: Luterilaiset eivät ole Aabrahmin lapsia. Luterilaiset eivät vaella uskossa eivät seuraa Aarahamin uskoa, joka Aabrahamilla oli jo ennen ympärileikkausta.
        NÄETKÖ SANAA "ENNEN"? OSAATKO LUKEA? Aabrahm ei tullut uskoon ympärileikuksessa, vaan silloin kun Aabraham kuuli Jumalan äänen ja totteli. AABRAHAM USKOI JUMALAA JA SE USKO JUMALAAN LUETTIIN AABRAHAMILLE VANHURSKAUDEKSI. YMPÄRILEIKKAUSTA EIKÄ KASTETTA VEDESSÄ LUETA KENELLEKÄÄN VANHURSKAUDEKSI.

        "Ja Jumala sanoi AABRAHAMILLE: "Mutta sinä pidä minun liittoni: sinä ja sinun jälkeläisesi
        SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN.
        Ja tämä on minun liittoni SINUN ja sinun JÄLKELÄISTESI kanssa; pitäkää se:
        ympärileikatkaa JOKAINEN miehenpuoli keskuudessanne.
        1 Moos: 17: 9-10

        helluntailainen hylkää siis "sinun ja sinun JÄLKELÄISTESI kanssa.

        "Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän
        keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntnyt palvelija kuin
        muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi"

        "Ympärileikattakoon sekä kotonasi synytnyt että rahalla ostamasi; ja NIIN minun liittoni
        on merkiity teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi"
        1 Moos: 17: 13-14

        ei Raamattua lueta takaperin, ikäänkuin se poistaisi Jumalan tekemän ympärileikkauksen liiton, > 1 Moos: 17: 13-14, jonka Jumala teki AABRAHAMIN kanssa.


    • Anonyymi

      Aloittajan lähetyskäskystä on jäänyt osa pois, joten tässä lähetyskäsky kokonaisuudessaan:

      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      ( Matt 28)

      Pelkästään kastamalla kenestäkään ei tule Jeesuksen opetuslasta.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Olet oikeassa, velisen, ei pelkästään kastamalla vaan kastamalla ja opettamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, velisen, ei pelkästään kastamalla vaan kastamalla ja opettamalla.

        >>>opettamalla"<<<
        ei kuitenkaan käännyttämällä, sillä Jumala on se joka aidon sydämen uskon vaikuttaa,

        "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
        Joh: 6: 29

        ei Jeesuskaan ottanut itselleen kunniaa siitä, kuka uskoi "häneen, jonka Jumala on lähettänyt"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, velisen, ei pelkästään kastamalla vaan kastamalla ja opettamalla.

        Uudestisyntymätöntä voidaan opettaa kuin koiraa..istu.. ja kas koira istuu eikö olekkin ihmeellinen asia.

        tuliko koirasta silloin uskovainen?

        Ilman Pyhän Hengen uudestisynnyttävää työtä kaikki opettamiset on sitä -istu- työtä, eli syntyy fariseuksia ja käännynnäisiä, vain syntyneitä voidaan opettaa!

        evankeliumin julistaminen e i ole käännyttämistä, s e oli käännytystä kun suomalaisi a keihäällä palttinahousuista avustmalla häädetttiin kastejärveen, se ei ollut evankeliumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>opettamalla"<<<
        ei kuitenkaan käännyttämällä, sillä Jumala on se joka aidon sydämen uskon vaikuttaa,

        "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
        Joh: 6: 29

        ei Jeesuskaan ottanut itselleen kunniaa siitä, kuka uskoi "häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

        Etkö ol e vielä alkanut tutkia mitä siinä sanotaan kun luet mm " se on Jumalanteko että uskotte jne.."!

        koita hyvä aikuinen ihminen nyt edes yksi kohta raamatusta ymmärtääoikein tämän elämän aikana, yritä edes ja lakkaa hokemasta termiä josta et ymmärrä mitään!


    • Anonyymi

      Raamattu sanoo selkeästi, että uskon isämme Aabraham uskoi Jumalaa ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi.

      Ympärileikkausta ei tehty hänelle ynnä muille 8 päivän ikäisenä vauvana.

      "Aabraham otti poikansa Ismaelin sekä kaikki kotona syntyneet ja kaikki rahalla ostamansa palvelijat, kaikki Aabrahamin perheen miehenpuolet, ja ympärileikkasi sinä samana päivänä heidän esinahkansa lihan, niinkuin Jumala oli hänelle sanonut. Aabraham oli 99 vuoden vanha, kun hänen esinahkansa liha ympärileikattiin. Ja hänen poikansa Ismael oli 13 vuoden vanha, kun hänen esinahkansa liha ympärileikattiin. Aabraham ja hänen poikansa Ismael ympärileikattiin sinä samana päivänä; ja kaikki hänen perheensä miehet, sekä kotona syntyneet että muukalaisilta rahalla ostetut, ympärileikattiin hänen kanssaan."

      Lihan ympärileikkaus vanhassa liitossa on esikuvaa sydämen ympärileikkauksesta uudessa liitossa. Molemmissa tarvitaan usko.

      • Anonyymi

        >>>"sydämen ympärileikkaus" > KRISTUKSEN, ei ihmisen lihasydämen . . .

        "KRISTUKSEN ympärileikkauksella, ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA"
        Kol: 2: 11-12

        Vanha ympärileikkauksen LIITTO,
        "ja niin MINUN liittoni on merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17: 13

        "TÄMÄN esikuvan mukaan vesi nyt TEIDÄTKIN pelastaa - kasteena, ei siksi, että
        luovuitte saastaisesta elämästänne, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän
        omantunnon liiton" 1 Piet: 3: 21


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"sydämen ympärileikkaus" > KRISTUKSEN, ei ihmisen lihasydämen . . .

        "KRISTUKSEN ympärileikkauksella, ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA"
        Kol: 2: 11-12

        Vanha ympärileikkauksen LIITTO,
        "ja niin MINUN liittoni on merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17: 13

        "TÄMÄN esikuvan mukaan vesi nyt TEIDÄTKIN pelastaa - kasteena, ei siksi, että
        luovuitte saastaisesta elämästänne, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän
        omantunnon liiton" 1 Piet: 3: 21

        Raamattu sanoo selkeästi, että uskon isämme Aabraham uskoi Jumalaa ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi. Ympärileikkausta ei tehty uskon isälle 8 päivän ikäisenä vauvana. Aabraham oli liki 100-vuotias.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo selkeästi, että uskon isämme Aabraham uskoi Jumalaa ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi. Ympärileikkausta ei tehty uskon isälle 8 päivän ikäisenä vauvana. Aabraham oli liki 100-vuotias.

        Niin:
        ja sitten:

        Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta SINÄ pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
        Ja TÄMÄ on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne" 1 Moos: 17: 10

        "Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän
        keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin
        muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi"

        "Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi, ja niin minun liittoni
        on merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI liitoksi" 1 Moos: 17: 12-13

        niin siis Jumala teki AABRAHAMIN kanssa liiton > "sinun ja sinun jälkeläistesi sukupolvesta sukupolveen"

        Uuden liiton kaste:
        "KRISTUKSEN ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA,
        jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala,
        joka herätti hänet kuolleista" Kol: 2: 11-12


    • Anonyymi

      Ajatella että kirkollisesti aivopesty ihmispoloinen saattaa koko elämänsä hokea muutamaa fraasia tajuamatta yhtään mitä siinä sanotaan j a mistä on kysmys !

      tällainen on esm" se on Jumalan teko että uskotte häneen...jne "!

      eikö ole säälittävää huh !

      • Anonyymi

        kun se niin helluntailaista vaivaa, niin helluntailainen ei itse usko Raamatun sanaan,

        "se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
        Joh: 6: 29
        helluntailaiselle usko on OMA TEKO, eikä tunnusta että ; että se on Jumalan teko,
        helluntailainen ei ikinä anna ensimmäistä kunniaa Jumalalle, vaan helluntailainen ottaa kunnian itselleen >MINÄ tein valinnan . . .

        Raamattu: "Siinä on rakkaus - EI SIINÄ, että me rakastimme Jumalaa, VAAN SIINÄ, että hän rakasti meitä ja lähetti oman Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi"
        1 joh: 4: 10


      • Anonyymi

        "Ajatella että kirkollisesti aivopesty ihmispoloinen saattaa koko elämänsä hokea muutamaa fraasia tajuamatta yhtään mitä siinä sanotaan j a mistä on kysmys !"

        Siinä käkätys todistaa itsestään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun se niin helluntailaista vaivaa, niin helluntailainen ei itse usko Raamatun sanaan,

        "se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
        Joh: 6: 29
        helluntailaiselle usko on OMA TEKO, eikä tunnusta että ; että se on Jumalan teko,
        helluntailainen ei ikinä anna ensimmäistä kunniaa Jumalalle, vaan helluntailainen ottaa kunnian itselleen >MINÄ tein valinnan . . .

        Raamattu: "Siinä on rakkaus - EI SIINÄ, että me rakastimme Jumalaa, VAAN SIINÄ, että hän rakasti meitä ja lähetti oman Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi"
        1 joh: 4: 10

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja."
        Yksi keskeistä Sanan totuuksista on: Jumala teki Mooseksen lakiliiton vain juutalaisen kanssa. Pakanakansat olivat Siinailla tehdyn liiton ulkopuolella: olitte (pakanat) vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
        Näin ollen Paavali puhui laista, joka koskee kaikkia kansoja, myös pakanoita. Jeesuksen omille kuuluvat Jeesuksen antamat käskyt ja uusi liitto: "tämä on minun (Jeesuksen)vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi". Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne. Paavali kirjoitti: Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
        Ja luonnostaan ympärileikkaamaton (pakana, ei juutalainen), joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ajatella että kirkollisesti aivopesty ihmispoloinen saattaa koko elämänsä hokea muutamaa fraasia tajuamatta yhtään mitä siinä sanotaan j a mistä on kysmys !"

        Siinä käkätys todistaa itsestään

        helluntailainen EI ITSE ymmärrä .
        helluntailainen nimittää Jumalan Sanaa , FRAASIKSI !!! se kertoo jo paljon, niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja."
        Yksi keskeistä Sanan totuuksista on: Jumala teki Mooseksen lakiliiton vain juutalaisen kanssa. Pakanakansat olivat Siinailla tehdyn liiton ulkopuolella: olitte (pakanat) vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
        Näin ollen Paavali puhui laista, joka koskee kaikkia kansoja, myös pakanoita. Jeesuksen omille kuuluvat Jeesuksen antamat käskyt ja uusi liitto: "tämä on minun (Jeesuksen)vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi". Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne. Paavali kirjoitti: Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
        Ja luonnostaan ympärileikkaamaton (pakana, ei juutalainen), joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Paavalin aikanahan oli niitä, jotka TAHTOI vielä kastekäskyn kuultuaankin ympärileikkauttaa itsensä,

        "Katso, minä Paavali sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin KRISTUS ei ole
        oleva teille miksikään hyödyksi" Gal: 5:2

        Vanhan liiton ympärileikkauksen lakiliitto päättyi ja Uusi armon liitto alkoi KRISTUKSESSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun se niin helluntailaista vaivaa, niin helluntailainen ei itse usko Raamatun sanaan,

        "se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
        Joh: 6: 29
        helluntailaiselle usko on OMA TEKO, eikä tunnusta että ; että se on Jumalan teko,
        helluntailainen ei ikinä anna ensimmäistä kunniaa Jumalalle, vaan helluntailainen ottaa kunnian itselleen >MINÄ tein valinnan . . .

        Raamattu: "Siinä on rakkaus - EI SIINÄ, että me rakastimme Jumalaa, VAAN SIINÄ, että hän rakasti meitä ja lähetti oman Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi"
        1 joh: 4: 10

        lapsiraukkaa sentään, koita nyt sähköltolpalle selittää mitä sähkö on !

        hiki tulee


    • Anonyymi

      Aabrahamin eikä Iisakin eikä Jaakobin Jumalan nimi ole isä ja poika ja pyhä henki. isä ja poika ja pyhä henki-nimi on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta.
      Raamattu ei ole mikään taikakirja, vaan Raamattuun voi lisätä, niin halutessaan, oman opinsa mukaisia Sanan vääristelyä; onhan jehovilla adventisteillakin omat Raamatut.
      Jumalan Sana ja Jumalan ilmoitus on ennen kaikkea järjellistä. Näin ollen Sana varoittaa vain sellaisesta, mikä on mahdollista ja mikä todennäköisesti voi tapahtua.
      Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi. Jumalan Sanaan on mahdollista lisätä vierasta oppia.
      Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
      Ilmestyskirjaan on mahdollista lisätä omiaan ja myös koko Raamattuun.
      Jeesus ei koskaan käskenyt käyttää isä ja poika ja pyhä henki nimeä.
      Esimerkiksi Jeesus opettaa:
      Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen. Jeesus käski anoa Hänen nimessään.
      Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
      Kukaan apostoleista ei käyttänyt isä ja poika ja pyhä henki-nimeä. Eikä Raamatun Sanassa ole yhtä ainoaa kuvausta tai esimerkkiä kasteesta isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.

      • Anonyymi

        "Ja kaikki minkä teette SANALLA tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen
        Isää Jumalaa hänen KAUTTANSA" Kol: 3: 17

        kristillinen kaste annetaan Jumalan Sanalla , > Isää Jumalaa hänen kauttansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja kaikki minkä teette SANALLA tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen
        Isää Jumalaa hänen KAUTTANSA" Kol: 3: 17

        kristillinen kaste annetaan Jumalan Sanalla , > Isää Jumalaa hänen kauttansa.

        Lut kirkko siunaa hautausmaatkin tuolla samalla nimellä!


    • Anonyymi

      Uusi testamentti sanoo selkeästi, että uskon isämme Aabraham uskoi Jumalaa ja usko luettiin hänelle vanhurskaudeksi.

      Aabraham oli 99-vuotias, kun hänet ympärileikattiin, ei 8 päivän ikäinen.

      Kuitenkin kirkolliset yrittävät vauvojen kastamista perustella juutalaisen kansan miespuolisten, 8 päivää vanhojen vauvojen ympärileikkauksella.

      • Anonyymi

        Niin koska Paavali kutui kastetta sydämen ympärileikkaukseksi.

        Lasten kastamista perustellaan samoin kuin aikuisten kastetta: Kristuksen kaste- ja lähetyskäskyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin koska Paavali kutui kastetta sydämen ympärileikkaukseksi.

        Lasten kastamista perustellaan samoin kuin aikuisten kastetta: Kristuksen kaste- ja lähetyskäskyllä

        missä Paavali sellaista sanoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        missä Paavali sellaista sanoo?

        Lue Kolossalaiskirje


    • Anonyymi

      >>Paavali kutui kastetta sydämen ympärileikkaukseksi. <<

      Paavali ei ole sellaista puhunut.

      Jo ennen uutta liittoa Jumala itse kutsui parannuksen tekemistä "sydämen ympärileikkaukseksi" vanhassa liitossa ja Vanhassa Testamentissa:

      Jer. 4:4
      Ympärileikatkaa itsenne Herralle ja poistakaa sydämenne esinahka, te Juudan miehet ja Jerusalemin asukkaat, ettei minun vihani syttyisi kuin tuli ja palaisi, eikä olisi sammuttajaa, teidän tekojenne pahuuden tähden.

      "Sydämen ympärileikkaus" tarkoittaa siis myös Uudessa Testamentissa parannuksen tekemistä.

      Jumala ei ole muuttanut omien sanojensa tarkoitusta.

      • Anonyymi

        Herra erottaa sydämen ja lihan ympärileikkauksen jo Vanhassa Tesatmentissa, josta jo selviää, mitä ne tarkoittavat:

        1. Moos. 17:11
        Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.

        5. Moos. 10:16
        Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra erottaa sydämen ja lihan ympärileikkauksen jo Vanhassa Tesatmentissa, josta jo selviää, mitä ne tarkoittavat:

        1. Moos. 17:11
        Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.

        5. Moos. 10:16
        Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita.

        ensin 1 Moos: 17: 11,
        "Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minnun
        ja teidän"

        sen jälkeen: 5 Moos: 10: 16
        ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko niskureita"

        - "toinen ja jae" ei kumoa toista jaetta", ainoastaan Uusi liitto lakkasi / vaihtui Uuteen
        liittoon Kristuksessa.

        Vanhan LIITON ympärileikkaus on Uuden liiton KASTEEN esikuva.
        "KRISTUKSEN ympärileikkauksella , ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA"
        Kol: 2: 111-12


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ensin 1 Moos: 17: 11,
        "Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minnun
        ja teidän"

        sen jälkeen: 5 Moos: 10: 16
        ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko niskureita"

        - "toinen ja jae" ei kumoa toista jaetta", ainoastaan Uusi liitto lakkasi / vaihtui Uuteen
        liittoon Kristuksessa.

        Vanhan LIITON ympärileikkaus on Uuden liiton KASTEEN esikuva.
        "KRISTUKSEN ympärileikkauksella , ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA"
        Kol: 2: 111-12

        Valehtelet, mikä peite poistetaan kolmen vesitipan avulla ihmisestä??? Valheen isä on kasteoppisi esikuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet, mikä peite poistetaan kolmen vesitipan avulla ihmisestä??? Valheen isä on kasteoppisi esikuva.

        Ala selittää: "mikä peite poistetaan kolmen vesitipan avulla ihmisestä???"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ensin 1 Moos: 17: 11,
        "Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minnun
        ja teidän"

        sen jälkeen: 5 Moos: 10: 16
        ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko niskureita"

        - "toinen ja jae" ei kumoa toista jaetta", ainoastaan Uusi liitto lakkasi / vaihtui Uuteen
        liittoon Kristuksessa.

        Vanhan LIITON ympärileikkaus on Uuden liiton KASTEEN esikuva.
        "KRISTUKSEN ympärileikkauksella , ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA"
        Kol: 2: 111-12

        😂 Ei kertakaikkiaan - ihan Jumalan omia sanojakin vastaan käyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂 Ei kertakaikkiaan - ihan Jumalan omia sanojakin vastaan käyt.

        Paavali opettaa selkeästi Vanhan liiton ympärileikkauksen, Uuden liiton kasteen esikuvana,
        ja sanoo niille, jotka edelleen tahtoo usko ympärileikkauksen pelastavaan liittoon,

        "Katso, minä Paavali sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin KRISTUS ei ole
        oleva teille miksikään hyödyksi" Gal: 5: 2

        "Te olette joutuneet pois KRISTUKSESTA, te, jotka tahdotte LAIN KAUTTA tulla
        vanhurskaiksi, te olette langenneet pois armosta" Gal: 5: 4

        Vanhan liiton ympärileikkaus kahdeksan päivän ikäisille poikalapsille on Uuden liiton
        kasteen esikuva:
        "Tämän esikuvan mukaan vesi nyt TEIDÄTKIN pelastaa - kasteena, joka ei ole lihan
        saastan poistamista, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon liiton"
        1 Piet: 3: 21


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe