3,5 kk sitten tuli murtuma jalkapöydän luuhun jalan ulkosyrjällä. Kaaduin ja otin painon vastaan toisella jalalla ja se taittui reunasta jotenkin "kaksinkerroin". Ei ole vielä luutunut, mutta luutuminen on kuulemma käynnistynyt. Kantapäälle voi varata painoa jonkin aikaa ilman keppejä, ehkä 10 metrin matkan kunnes kantapää jalkaterän ohella kipeytyy liikaa ja on sitten kipeä levossakin sen päivän ja seuraavan. Seison toispuoleisesti kodin askareita tehdessä, sillä jalkaterä kipeytyy sille painoa varatessa ja alkaa turpoamaan jalkaterästä. Kepeillä olen tosi kätevä liikkumaan, eikä varmaan edes näy ulospäin, miten paljon painoa varaan niille. Ranteet on kipeät ja samoin "terveen" jalan lonkka. "Terveen" sillä sen jalan polvi oli kipeä jo aiemmin. Lonkka on kipeä melkein koko ajan, mutta se lientyy levossa.
Missähän vaiheessa voisi kuvitella fysioterapiaa? Auttaisiko se paranemista? Tarvitseekohan luun olla vielä luutunut?
murtuma jalkapöydässä
Anonyymi-ap
1
239
Vastaukset
- Anonyymi
Yhden tarkistusröntgenin tekivät ja totesivat, että luutuminen on käynnistynyt, eikä luutumista enää tarvitse seurata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026993
- 594622
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384228- 713239
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271696- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341449
- 1431237