Tuntuu, etten ole enää läsnä elämässä. Se ei tunnu enää omalta. Ei ole ehkä tuntunut noin kymmeneen vuoteen. Ihan kuin kuulisin johonkin toiseen aikaan ja paikkaan, mutta se on koko mennyt. Outo tunne, tuntuu, että täytyy tästä johonkin kirjoittaa. En löydä itseäni tai omaa elämääni.
Psyykkisesti kadonnut johonkin
11
241
Vastaukset
- Anonyymi
Pääasia kuitenkin että olet täällä Suomi 24:llä, eiköhän se riitä ?!
- Anonyymi
Kannattaisi alkaa pohtimaan elämäntarkoitusta ja etsiä miten edetä henkisesti. Ihminen kun ei ole pelkästään fyysinen ja psyykkinen olento vaan myös henkinen. Jos unohtaa henkisyyden niin voi alkaa menettää otteensa myös psyykkisesti. Joten henkisen kirjallisuuden lukemista, meditaation aloittamista, ja henkisten ihmisten tapaamista suosittelen. Henkioppaatkin huomaavat heti kun joku alkaa edetä henkisyyden tietä ja alkavat autella tavalla tai toisella herättämättä kuitenkaan mitään huomiota. Henkisyys tuo aivan uuden ulottuvuuden jota on mahdotonta edes kuvitella jos vaan odottelee elämän loppumista sitten aikanaan. Eikä se edes lopu kuolemaan vaan jatkuu toisella puolen ja sitten palaamalla takaisin ihmisen kehoon...
- Anonyymi
Henkisyys ei ratkaise kaikkea eikä liioin ole ratkaisu. Mutta henkistä työtähän se omien ongelmien työstäminen juuri onkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkisyys ei ratkaise kaikkea eikä liioin ole ratkaisu. Mutta henkistä työtähän se omien ongelmien työstäminen juuri onkin.
Mutta siitä on silti apua.
Miksi sen pitäisikään ratkaista kaikki ongelmat? Ei mikään tai kukaan pysty siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta siitä on silti apua.
Miksi sen pitäisikään ratkaista kaikki ongelmat? Ei mikään tai kukaan pysty siihen.Omat tunteet täytyy saada pintaan ja monesti jonnekin kirjoittaminen - esimerkiksi tänne vertaistukea toivossa - auttaa. Henkisyys ja tai Jeesus ei paranna sairauksia, jokainen tietää, että siihen on olemassa lääkärit. Näin on myös psyyken kanssa. Monesti vertaistuki tai jonnekin kertominen auttaa jo.
- Anonyymi
Minulla tuntuu samalta, mutta se on ollut itsellä lääkkeiden puhkaisema ja aloittama harmi. Depersonalisaatio tai/ja derealisaatio kuvannee parhaiten kokemustani.
- Anonyymi
Tuntuu, että saan itseni jatkuvasti pulaan olosuhteissa tai että jatkuvasti vaaditaan jotain mihin en pysty. Pääsin yliopistoon, mutta se tuntuu tosi hankalalta. Vauhti on kova. Tuntuu, ettei se myöskään oikein valmista minua siihen työhön, mitä tulisin tekemään, mutta tulevaisuuteni on siitä riippuvainen. Siksikin rima tuntuu niin älyttömän korkealta ja näihin vaatimuksiin en välttämättä pysty vastaamaan.
- Anonyymi
Ihan yleinen juttu; osa ihmisistä joutuu toiseen aikaan ja paikkaan, eikä aivot yhdistä näkyvään paikkaan ja aikaan. Ehkä sähkö-, vesi-, lämpö, hierontahoito jne. Aurinkoa, uintia, urheilua, läheinen suhde. Kalastaminen.
Pääsee taas kiinni vallitsevaan aikaan ja paikkaan. Ehkä sitä on erillään itsestään, mikä on oma linjansa ja kadonnut johonkin toiseen linjaan, joka ei ole itseään, tai sitten vain tarvii enemmän lepoa tai muuta toimintaa mitä yleensä tekee, että aivonsa palautuu.- Anonyymi
Olisikin noin helppoa, koulun takia en pysty oikein pysähtymään. Kokoajan tulee vaan hommaa niskaan. Tosin ei ole selitteävissä pelkästään sillä, koska sen verran pitemmällä ajalta olen tuntenut näin. Ehkä johtuu siitä, ettei ole kunnon sosiaalisia suhteita eikä ihmisiä, joiden kanssa voisi olla aivan oma itsensä. Näin oli viimeksi ehkä joskus 2012. Pari vuotta sitten muutin ja poikkeustomista johtuva äkillinen katkos ja eristyneisyys vaikuttivat asiaan varmaan myös. Usko yhteiskunnan oikeellisuuteen kärsi myös.
- Anonyymi
Voiko elämä mennä oikeasti vain pieleen? Etten saa mistään kiinni tai löydä ihmissuhdetta - siis sitä, mitä kaikki normaalit ihmiset tekevät. Toisille elämä vaan tapahtuu ilman, että heidän tarvitsee tehdä asialle mitään. Itselle ei, vaikka kuinka yrittäisi. En ole koskaan ollut ihmissuhteissa, vaikka tietysti olen aina halunnut. Asia tuntuu silkalta mahdottomuudelta ja mitä enemmän aikaa kuluu, sitä hälyttävämmältä asia tuntuu. Miksei minulle käy niin kuin muille? Nuorempana asia ei tuottanut, mutta nyt olen jo yli kolmekymmentä eikä elämällä edelleenkään ole suuntaa. En tunne kuuluvani, en ole läsnä. Olen vain yrittänyt selvitä suurimman osan ajasta olemalla jossain jotenkin kiinni, koska yhteiskunnasta ei voi oikein tippuakkaan. Jotkut ehdottavat tietysti saikkua uupumukseen, mutta mitä se ratkaisee, jäisin vaan yksin. Olen yrittänyt käydä kahdesti psykologilla, mutta ensimmäisessä tapauksessa minulle yritettiin lähinnä kuulemisen sijaan lääkkeitä kouraan - en kuitenkaan ole mitenkään itsetuhoinen, johon ne lääkkeet on tarkoitettu. Toisella kerralla tämä henkilö ei oikein kuunnellut minua ja kuittasi kaiken lähinnä niin, että minkäs me asioille voimme - tuntui tosi pahalta ja menetin luottamuksen. Lisäksi nolotti, että olin kertonut intiimejä asioita tälle henkilölle enkä saanut vaihtaa ammattilaista, joten lähdin. En jaksa aina aloittaa alusta.
- Anonyymi
Toisin sanoen onko mahdollista jäädä vaan syrjään? Että elämä ei tapahdu kukaan? Mulla ei ole mitään psyykkisiä sairauksia, lääkitystä, kroonista tilaa tai yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394533Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5683450Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732181Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121754- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351568TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611271OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301118- 2241041
- 70976