Tietääkö kukaan mistä saisi ns. urakkanupin pakuun pääkaupunkiseudelta? Tiedän että se on laiton mutta se on niin kätevä varsinkin kun ajelen kaupunki alueella yli 100km/ päivä
Niille jotka eivät tiedä niin urakkanuppi on se sellainen joka on esim. trukkien rateissa, jotkut käyttävät sitä rekoissakin.
BILTEMAsta ei saanut, HONG KONGista olivat loppuneet eikä tule lisää. MOTONETissa ei ole eikä tule.
Urakka nuppi pakuun
17
11185
Vastaukset
- pitäis
arvata, olisko maatalouskoneliikkeissä?
Traktoreissa käytetään kai enempi. - janne
Mitä ihmettä sillä nupilla tekee? Poikkeuksetta jokaisessa pakussa on ohjaustehostin, ja jos ei sen vertaa paukkua ranteesta löydy ettei jaksa veivata vaivaiset 100km päivässä, niin syytä olisi piipahtaa kuntosalilla
- kari
Kaverihan kertoi ajavansa yli 100 km kaupungissa päivittäin joten urakkanuppi olisi todella tarpeen ja voin kertoa sinulle ,että nupista kääntely on kyllä raskaampaa kuin kaksin käsin ohjauspyörän veivailu.
- nuppi
kari kirjoitti:
Kaverihan kertoi ajavansa yli 100 km kaupungissa päivittäin joten urakkanuppi olisi todella tarpeen ja voin kertoa sinulle ,että nupista kääntely on kyllä raskaampaa kuin kaksin käsin ohjauspyörän veivailu.
työkaluässästä löytyy
- M.A
tai vastaava traktoritarvikeliike mahdollisesti myy nuppeja.
- joona_joona
Yksi mikä myy, on esimerkiksi Onnin Auto Oy Malmilla. Itselläni on urakkanuppi kuorma-autossa lähinnä siitä syystä, että välillä saa rattia pyöritellä oikein urakalla, kun ahtaissa paikoissa saa venkslata edestakaisin puoli metriä kerrallaan ja aina pitää renkaat kääntää lähes ääriasentoon puolelta toiselle.
Pakettiautoon en lähtisi kuitenkaan sitä hankkimaan. Ei se normaalissa maantie/kaupunkiajossa kuitenkaan ole sen väärti. Lähinnä ahtaissa paikoissa venkslailuissa vaan ja niin ahtaita paikkoja ei olekaan, että pakettiautolla joutuisi venkslaamaan niin paljoa. Menee myöskin hyvä ratti pilalle.
Entäpä, mitä luulet poliisien sanovan asiasta, kun pysäyttävät? Kuorma-autosta eivät sano mitään, mutta miten on asian laita henkilö/pakettiautossa? Voipi olla, että takavarikoivat koko nupin saman tien.- Polliisi
juttu on aivan saletti, että jos poliisit nupin näkevät pakettiautossa, niin se otetaan pois ja sakko päälle, ei auta mikään.
- poliisi
Polliisi kirjoitti:
juttu on aivan saletti, että jos poliisit nupin näkevät pakettiautossa, niin se otetaan pois ja sakko päälle, ei auta mikään.
paskan marjat,polisilla ei ole oikeus kajota nuppiin vaikka haluaisivatkin.
- Polliisi
poliisi kirjoitti:
paskan marjat,polisilla ei ole oikeus kajota nuppiin vaikka haluaisivatkin.
Pois sen joutuu ainakin ruuvaamaan ja sakot maksamaan, se on varma.
- polliisi
Polliisi kirjoitti:
Pois sen joutuu ainakin ruuvaamaan ja sakot maksamaan, se on varma.
Kerroppas mihin tieliikennelain kohtaan nupinpoisto liittyy??
- Vanh. konst.
polliisi kirjoitti:
Kerroppas mihin tieliikennelain kohtaan nupinpoisto liittyy??
Jos meidän valvontayksikkö vastaan tulee, niin ratti otetaan irti näytön saamiseksi ja juttua lähdetään jatkoselvittämään kamarille. Jos virastoaika on ummessa, seuraa yö säilössä ja aamulla tai iltapäivällä jatketaan, riippuen pidätyksen tehneen virkaiältään vanhemman konstaapelin (yleensä minä) työvuorosta.
Yhtäkaikki, matkanteko katkeaa siihen. Sellainen on käytäntö, ohjeista en tiedä. Piste. - heh
Vanh. konst. kirjoitti:
Jos meidän valvontayksikkö vastaan tulee, niin ratti otetaan irti näytön saamiseksi ja juttua lähdetään jatkoselvittämään kamarille. Jos virastoaika on ummessa, seuraa yö säilössä ja aamulla tai iltapäivällä jatketaan, riippuen pidätyksen tehneen virkaiältään vanhemman konstaapelin (yleensä minä) työvuorosta.
Yhtäkaikki, matkanteko katkeaa siihen. Sellainen on käytäntö, ohjeista en tiedä. Piste.No johan vitsin murjaisit...vai? Ilmaisit asian niin kuin kyseessä olisi vakavampikin rikos. Otetaan esimerkkinä, että teidän yksikköänne vastaan tulisi pakettiauto, jossa on etusivulasit tummennettu niin rupeatteko purkamaan auton ovet ovipahveja myöden, jotta saatte lasit mukaanne? Jos näin sattuisi olemaan niin en yhtään ihmettele, että jotkut kyseistä ammattikuntaa paheksuvat.
- polliisi
heh kirjoitti:
No johan vitsin murjaisit...vai? Ilmaisit asian niin kuin kyseessä olisi vakavampikin rikos. Otetaan esimerkkinä, että teidän yksikköänne vastaan tulisi pakettiauto, jossa on etusivulasit tummennettu niin rupeatteko purkamaan auton ovet ovipahveja myöden, jotta saatte lasit mukaanne? Jos näin sattuisi olemaan niin en yhtään ihmettele, että jotkut kyseistä ammattikuntaa paheksuvat.
No,tämä ratin irroittaja on lähinnä näitä murtomiehiä,eikä niinkään konstaapeli. Konstaapeleihin on tutustunut vain pidätysten yhteydessä. Ikävä kyllä nimike on vain luvaton käyttöönotto...
- Jofa
Se on laiton, jos ei ole merkintää ajokortissa, mutta mikäli on jokin terveydellinen haitta, jonka kautta sen merkinnän saa, niin tartuntapuolan käyttö sallitaan kaikissa ajoneuvoissa
- Nuppi löytyy
Käyppä kattomassa Ilmalan shelliltä siel oli ainakin tossa talvella mut jos ei sieltä niin omani ostin mäntsälän Shell pohjosesta ja tosta vauhkoomisesta et poliisi repii nupin ja antaa sakot kahteen ratsiaan olen ajanut ja poliisi nähnyt urakkanupin ratissa eikä kummallakaan kertaa siitä mitään sanonut
- ipatti
Jos sulla on airpäkki ratissa, niin elä helekutissa laita nuppia. Kaveri ajo kevyen peltikolarin pakulla, jossa oli semmonen sisäänkääntyvä nuppi ja ilimapussi ratissa. Pussi laukes kolarissa ja nuppi lähti ku pyssyn suusta ja väliseinästä läpi... Tyypin ei käyny sen hullummin, mutta paskat tuli housuihin...
- yhellä ällällä
Muistan itte yhren onnettomuuden, jossa kuorma-auton kuljettaja menehtyi saamaansa kallovammaan. Ajoneuvo oli lähtenyt käsistä ja ajautunut ojaan. Kuskin pää osui rattiin ja urakkanuppi meni silmäkuopasta sisään. Olisi luultavasti säilynyt hengissä, ja nenään olisi tullut vain ratin jälki jos ei nuppia olisi ollut. Siihen aikaan kuorma-autossa ei tarvinnut käyttää turvavyötä, vaikka sellainen olisikin ollut.
On myös tapahtunut semmoista, että nuppi on irronnut rattia kääntäessä ja ajoneuvo jatkanut matkaansa käännyttäessä suoraan, koska kääntäminen on tapahtunut urakkanuppia kääntäessä.
Tässä muutamia tapauksia, jos joku ihmettelee, miksi urakkanupit ovat kiellettyjä.
Eikä viesiin tarvitse vastata, että joopa joo ja niinpä niin ja trallallaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006