Täällä kirjoitetaan paljon siitä miten usko syntyy evankeliumin kuulemisesta, mutta en ole huomannut että kukaan kertoisi selvällä suomenkielellä mitä se evankeliumi oikein on. Kertokaa, jos tiedätte, niin odotan mielenkiinnolla tulenko uskoon.
Mitä on evankeliumi?
219
790
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmeellistä, että luterilaisen kirkon jäsen kysyy tuollaista. Eikö hän olekkaan saanut opetusta, vaikka täälä olevat kastefaanatikot väittävät, että lut kirkko myös opettaa kaikkia kastettuja (mutta ei vauvoja).
Lue Raamatusta Joh 3:16, niin asia selviää sieltä.- Anonyymi
Minulla ei ole Raamattua.
- Anonyymi
Mistä päättelet että aloittaja on luterilaisen kirkon jäsen? Oletko selvänäkijä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ilmainen netti-Raamattu: 📖
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1667468593531
Sivustolla voi valita muutamilla eri kielillä olevia (latina, englanti, venäjä, saksa, ruotsi, joitain nk. alkuperäisiä muinaiskäännöksiä...), kirkollisia käännöksiä, myös aiemmat, suomalaiset kirkkoraamatut.
Itse käytä Kirkkoraamattu 1933/38 -käännöstä joka on mielestäni paras ja selkein. - Anonyymi
Kauhukuva, joka ikävä kyllä totta.
Anonyymi kirjoitti:
Kauhukuva, joka ikävä kyllä totta.
Sinä näet kauhukuvia. Säälittävää.
Miksi et kykene todellisuuteen?- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinä näet kauhukuvia. Säälittävää.
Miksi et kykene todellisuuteen?Miksi elät jatkuvassa vaIheessa🤔
Anonyymi kirjoitti:
Miksi elät jatkuvassa vaIheessa🤔
Ajattelin kyllä sinua. Minä sentään tiedän totuuden, ja olen ne kertonut.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vaikea noilla Raamatussa olevilla ihmisten ajatuksilla on uskoon tulla.
Pitikö teidän, siis kahden jankuttajan, tulla tähänkin aloitukseen pervoilemaan ?
Sulla torre(helsinkijokkeri) tullee vaihtumaan jälleen kerran nimimerkki torre4 on kai seuraava, ilmoitus teistä, siis kahdesta jankuttajasta on tehty ylläpitoon ja tullaan aina tekemään. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ajattelin kyllä sinua. Minä sentään tiedän totuuden, ja olen ne kertonut.
OIet tosiaan VaIheen ikuinen orja.
Et muutu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitikö teidän, siis kahden jankuttajan, tulla tähänkin aloitukseen pervoilemaan ?
Sulla torre(helsinkijokkeri) tullee vaihtumaan jälleen kerran nimimerkki torre4 on kai seuraava, ilmoitus teistä, siis kahdesta jankuttajasta on tehty ylläpitoon ja tullaan aina tekemään.Sen heIsinkijokkeri-nikki oli keskittynyt pelkkään pervoiIuun.
Sai sillekin bannit. Anonyymi kirjoitti:
Sulla torre(helsinkijokkeri) tullee vaihtumaan jälleen kerran nimimerkki torre4 on kai seuraava, ilmoitus teistä, siis kahdesta jankuttajasta on tehty ylläpitoon ja tullaan aina tekemään.Täällä on porukkaa, kuten sinä, joka ei muuta tee kuin solvaa. Tässäkin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Täällä on porukkaa, kuten sinä, joka ei muuta tee kuin solvaa. Tässäkin.
OIet kuuIuisa soIvaaja tosiaankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No käy ostamassa uusi testamentti . Tai otat jonkun YouTube tai googlesta missä ääneen luetaan. Tapahtui niinä päivinä että kaikki kansa oli verolle pantava keisari augustinuksen aikana ....näin se alkaa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jeesus sovitti syntimme jokainen järjissään oleva ottaa sen ilolla vastaan ja kiittää.
Anonyymi kirjoitti:
OIet kuuIuisa soIvaaja tosiaankin.
Olen täällä oppinut vastaamaan samalla tavalla. Aluksi ihan samoilla sanoilla.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olen täällä oppinut vastaamaan samalla tavalla. Aluksi ihan samoilla sanoilla.
OIet tosiaan kuuIuisa soIvaaja ja pääpukari täällä.
Anonyymi kirjoitti:
OIet tosiaan kuuIuisa soIvaaja ja pääpukari täällä.
Täällä oli hyvää opetusta. Kiitos sinulle.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sovitti syntimme jokainen järjissään oleva ottaa sen ilolla vastaan ja kiittää.
En usko mihinkään mikä ei ole varmasti totta. Esimerkiksi RAAMATUSSA on ihmisten hölmöjä ajatuksia.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En usko mihinkään mikä ei ole varmasti totta. Esimerkiksi RAAMATUSSA on ihmisten hölmöjä ajatuksia.
EVVK! 🐼
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Täällä oli hyvää opetusta. Kiitos sinulle.
OIet tosiaan soIvauksen mestari ja kukaan ei sinua ole täällä solvannut.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siellä kaksi Iäskiä nàismaista Hínttiä.
Totuus tosiaan kaikkeen! - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Aivan varmasti on vaikeaa, etenkin siksi, että nk. uskoontulo / uudestisyntyminen Jumalan lapseksi ei ole, eikä voikaan olla ihmisteko, vaan yksin Jumalan = Kristuksen teko.
Kun Jumala kutsuu ihmistä, silloin tulee rehellisesti todeta, että minusta ei ole tässä asiassa mihinkään hurskaaseen ja Jumalalle kelpaavaan tekoon.
Eikä Jumala Itsekään tätä kuvittele! Siksi Hän on Itse tehnyt ja tekee kaiken tarvittavan työn.
Ihmiseltä Hän kysyy vain:
- "Suostutko tähän?" "Kyllä", vai "Ei"? "Luovutko kaikesta, omista käsityksistäsi, luuloistasi, haluistasi ja suostutko elämään Minun sanassani ja tahdossani?"
- "En minä osaa elää Sinun tahdossasi..." 😢
- "En minä sitä kysynyt. Vaan suostutko Minun tahtooni?"
- "No... kyllä. Miksi ei? Mutta, en minä kyllä itse..."
- "Hyvä. Nyt sinä sitten olet Minun lapseni ja saat lahjana koko pelastuksen. Minä teen kaiken - sinä älä "tee" mitään, siitä olisi vain vahinkoa - ja annan sinulle Voiman elää tässä. Aamen." ✨ Anonyymi kirjoitti:
OIet tosiaan soIvauksen mestari ja kukaan ei sinua ole täällä solvannut.
Opin täällä yli 10 vuotta sitten vastaamaan samoilla törkeillä sanoilla. Ja niitä tulee vieläkin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Opin täällä yli 10 vuotta sitten vastaamaan samoilla törkeillä sanoilla. Ja niitä tulee vieläkin.
Törkyä tulee ainoastaan sinun suunnaltasi.
Anonyymi kirjoitti:
Aivan varmasti on vaikeaa, etenkin siksi, että nk. uskoontulo / uudestisyntyminen Jumalan lapseksi ei ole, eikä voikaan olla ihmisteko, vaan yksin Jumalan = Kristuksen teko.
Kun Jumala kutsuu ihmistä, silloin tulee rehellisesti todeta, että minusta ei ole tässä asiassa mihinkään hurskaaseen ja Jumalalle kelpaavaan tekoon.
Eikä Jumala Itsekään tätä kuvittele! Siksi Hän on Itse tehnyt ja tekee kaiken tarvittavan työn.
- "Suostutko tähän?" "Kyllä", vai "Ei"? "Luovutko kaikesta, omista käsityksistäsi, luuloistasi, haluistasi ja suostutko elämään Minun sanassani ja tahdossani?"
- "Hyvä. Nyt sinä sitten olet Minun lapseni ja saat lahjana koko pelastuksen. Minä teen kaiken - sinä älä "tee" mitään, siitä olisi vain vahinkoa - ja annan sinulle Voiman elää tässä. Aamen." ✨No eipä siinä sitten mitään. Kun Jumala ei ole koskaan kutsunut, niin homma on koko ajan pysähdyksissä. Jumala ei ole tehnyt työtään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsis. Kuka uskoisi vanhaa ketkua.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ilmainen netti-Raamattu: 📖
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1667468593531
Sivustolla voi valita muutamilla eri kielillä olevia (latina, englanti, venäjä, saksa, ruotsi, joitain nk. alkuperäisiä muinaiskäännöksiä...), kirkollisia käännöksiä, myös aiemmat, suomalaiset kirkkoraamatut.
Itse käytä Kirkkoraamattu 1933/38 -käännöstä joka on mielestäni paras ja selkein.Minä käytän tutkiessani jotakin yksityiskohtaa eri käänöksiä ja ensisijaisene Novunm sarjan alkutekstejä sanakirjoineen. Varsinaisena lukemisena käytän Raamatu kansalle käännöstä, mutta yleisesti tutkin aihekohtaisesti viitteitä, jopa kommentaareista saa vinkkejä tutkimusten eri paikkoihin.
- Anonyymi
Se on SYNAGOGAA tai moskeijaa jne ei ole kristitty .
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mooses kuoli siinailla. David on kuollut.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Antaa pilkata . Varastettu raha on myös tuhoonvihittyä terveisin MOOSE.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No käy ostamassa uusi testamentti . Tai otat jonkun YouTube tai googlesta missä ääneen luetaan. Tapahtui niinä päivinä että kaikki kansa oli verolle pantava keisari augustinuksen aikana ....näin se alkaa.
Google tarkoittaa goog. Gogin sotaa Israelissa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
No eipä siinä sitten mitään. Kun Jumala ei ole koskaan kutsunut, niin homma on koko ajan pysähdyksissä. Jumala ei ole tehnyt työtään
JAHWELLA EI OLE KUIN GEHENNA.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Älä nyt valehtele, ei se ole solvaamista, jos huomauttaa tästä jatkuvasta häiriköinnistä, jota teet tämän toisen jankuttajan kanssa.
Mikset sinä voi vaan yksinkertaisesti olla huomioimatta tämän typerän jankuttajan kommentteja ?
Olen jokseenkin varma, ettei yksinään kauaa jaksa, nuo hänen kommentit ovat typeriä ja erittäin lapsellisia (anteeksi lapset).
Foorumi siistiytyisi kerralla, sekä olisi vähän helpompi lukea ilman joka ketjussa olevaa saman aiheen toistoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
. . . mutta netti sinulla on. Naputa jakeet googleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- "Hyvä. Nyt sinä sitten olet Minun lapseni ja saat lahjana koko pelastuksen. Minä teen kaiken - sinä älä "tee" mitään, siitä olisi vain vahinkoa - ja annan sinulle Voiman elää tässä. Aamen." ✨Minäkin kaksi vuotta Jeesukseen uskossa olleena saan voimaa tästä. Ihanasti kirjoitettu🙏😍
- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Minä käytän tutkiessani jotakin yksityiskohtaa eri käänöksiä ja ensisijaisene Novunm sarjan alkutekstejä sanakirjoineen. Varsinaisena lukemisena käytän Raamatu kansalle käännöstä, mutta yleisesti tutkin aihekohtaisesti viitteitä, jopa kommentaareista saa vinkkejä tutkimusten eri paikkoihin.
Julistat ja opetat siis totuutta, joka itsellesi mukavimmalta tuntuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla torre(helsinkijokkeri) tullee vaihtumaan jälleen kerran nimimerkki torre4 on kai seuraava, ilmoitus teistä, siis kahdesta jankuttajasta on tehty ylläpitoon ja tullaan aina tekemään.Minusta on myös epämukavaa lukea täällä keskusteluja kun nuo kaksi saavat laittaa ihan mitä sattuu asiattomia kommentteja täällä joka ikisessä ketjussa. Ylläpidolta toivoisin tiukempaa linjaa, täällä pitäisi keskustella uskon asioista eikä heitellä asiattomia kommentteja ja trollailla.
- Anonyymi
Evankeliumi on ilosanoma.
- Anonyymi
Kumpi evankeliumi, Jeesuksen, kun hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle, vai Paavalin,joka julisti syntien valtakuntaa ja käski uhrata Jeesuksen Jumalana itsen puolesta, että pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi evankeliumi, Jeesuksen, kun hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle, vai Paavalin,joka julisti syntien valtakuntaa ja käski uhrata Jeesuksen Jumalana itsen puolesta, että pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia?
Niin Jeesus oli synnitön Paavali syntinen näin se on ihmisillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei nyt kuitenkaan käskenyt uhrata Jeesusta juutalaiset tuomitsi syyttömän Jeesuksen ristille. Katso ristillä naulittiin juutalaiseen tapaan ryöväreitä mutta Jeesus ei ryövännyt teki hyvää.
- Anonyymi
En tiedä, miten vakava kysymys tämä on, mutta yritän vastata. Evankeliumi on uutinen siitä, että Jeesus ylösnousemuksellaan voitti turmiovallat (Kuoleman, synnin, Saatanan) ja sijaiskuolemallaan maksoi syntivelkamme. Tämän tuloksena Jumala vanhurskauttaa syntisen, kun tämä uskoo Jeesukseen. Näin hänen syntiään ei lueta enää tuomioksi, iankaikkisella kuolemalla eli helvetillä ei ole enää oikeutta häneen eikä hän kuulu enää saatanalle. Uskoontulo tai miksi sitä halutaankaan sanoa on havahtuminen omaan synnin orjuuteen ja tuomionalaisuuteen, ja vastaaminen tähän Kristuksen työhön turvautuvalla uskolla. Tämä uusi luominen alkaa näkyä ihmisessä uutena mielenlaatuna, joka tahtoo rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiään. Kyseinen rakkaus ei ole pelastuksen ehto, vaan seuraus siitä.
- Anonyymi
Jos olisi väittämäsi mukaan voittanut tuomiovallat, niin eihän teillä silloin olisi uskonnon mukaan viimeistä tuomiota, kun Jeesus herättää teidät koko maailman viimeisenä päivänä tuomion lukuun, kun kaikki fyysinen palaa tulen liekeissä?
- Anonyymi
Jos iankaikkisella helvetillä ei enää ole valtaa tai Saatanalla teihin, kun luovititte Jeesuksen Jumalana ja sijaiskärsijänä helvettiin, niin mikä sitten on tämä tulinen paikka, johon tällä uskolla joudutte Paavalin mukaan 1.Kor.3:13.
Muuten käsittääkseni sijaiskärsimysoppiselityksesi on oikea, mutta vältät sanomasta, että tuo kirottu sijaiskärsijä opin mukaan on itse Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos iankaikkisella helvetillä ei enää ole valtaa tai Saatanalla teihin, kun luovititte Jeesuksen Jumalana ja sijaiskärsijänä helvettiin, niin mikä sitten on tämä tulinen paikka, johon tällä uskolla joudutte Paavalin mukaan 1.Kor.3:13.
Muuten käsittääkseni sijaiskärsimysoppiselityksesi on oikea, mutta vältät sanomasta, että tuo kirottu sijaiskärsijä opin mukaan on itse Jumala.Joo oikein hän antoi poikansa ettet joutuisi helvettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten käsittääkseni sijaiskärsimysoppiselityksesi on oikea, mutta vältät sanomasta, että tuo kirottu sijaiskärsijä opin mukaan on itse Jumala.Eikun siis syyttömänä Jeesus ristiin naulittiin.
- Anonyymi
Evankeliumi, yksittäisenä sanana tarkoittaa "Ilosanomaa".
Käsitteenä: "ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen työstään".
Vieläkin laajemmin: koko UT:n kristillistä oppia.
Koko UT:n hengellistä asiasisältöä voi pitää evankeliumiin liittyvänä. Tätä ovat mm:
- Osoitus ihmisen täydellisestä syntisyydestä. Ihminen itsessään, omien tekojensa kautta on kadotettu, ei voi pelastua.
- Ilmoitus Jumalan armosta ja jonka armotyönsä Jumala Itse suorittaa ihmiseksi syntyneen Poika-persoonansa kautta, tämän maanpäällisenä sekä myös taivaallisena, koko luomakunnan pelastustyönä.
- Tämän armon ihminen voi ottaa vastaan ainoastaan Isän Itse kutsuessa tätä ihmistä luokseen sekä tämän ihmisen itsensä tähän suostuessa: Jeesuksen, tuossa ihmisessä vaikuttaman uskon ja tämän uskon vaikuttamien hengenhedelmien kautta.
- Uskon hedelmiä tuossa ihmisessä ovat mm: synnintunto, katumus, hengellinen uudestisyntymä ja hengenparannus.- Anonyymi
Kyseessä ei ole koko UT:n oppi, koska Jeesus sai kuolemantuomion teidän Jumala Jahvenne vastustamisesta, kun sanoi tätä perkeleeksi (Joh.8). Jeesus käski julistaa taivasten valtakunnan tulleen maan päälle, eikä synnin valtakunnan. Teidän syntioppinne Raamatun mukaan perustuu perisyntivalheeseen, joka on vain Paavalin yhden kirjeen yhdessä jakeessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä ei ole koko UT:n oppi, koska Jeesus sai kuolemantuomion teidän Jumala Jahvenne vastustamisesta, kun sanoi tätä perkeleeksi (Joh.8). Jeesus käski julistaa taivasten valtakunnan tulleen maan päälle, eikä synnin valtakunnan. Teidän syntioppinne Raamatun mukaan perustuu perisyntivalheeseen, joka on vain Paavalin yhden kirjeen yhdessä jakeessa.
Luomiskertomuksen mukaan ihminen tuli tiedolla Jumalan sanoin jumalien kaltaiseksi, ei perisyntiseksi, josta juontuu Paavalin opin syntikäsite ja syy uhrata tosi Jumala itsen puolesta sijaiskärsijänä Jeesuksen nimeen.
Luojajumalan sanat löytyvät 1.Moos.3:22.
Syntiinlankeemuskäsitettä ei ole koko VT:ssä, eikä missään muussa juutalaisuuteen perustuvassa uskonnossa kuin kristinuskossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynti totuus sinäkin olet syntinen alkaen aatamista.
Anonyymi kirjoitti:
Perisynti totuus sinäkin olet syntinen alkaen aatamista.
Niin ? Se on jännä että niin harva ymmärtää että Ristinkuolema on tarkoitus poistaa sinusta synti ja Perisynti.
Anonyymi kirjoitti:
Luomiskertomuksen mukaan ihminen tuli tiedolla Jumalan sanoin jumalien kaltaiseksi, ei perisyntiseksi, josta juontuu Paavalin opin syntikäsite ja syy uhrata tosi Jumala itsen puolesta sijaiskärsijänä Jeesuksen nimeen.
Luojajumalan sanat löytyvät 1.Moos.3:22.
Syntiinlankeemuskäsitettä ei ole koko VT:ssä, eikä missään muussa juutalaisuuteen perustuvassa uskonnossa kuin kristinuskossa.Synti ja Evankeliumi löytyy jo Raamatun alkulehdiltä, läpi koko Raamatun.
Koko Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille.- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Niin ? Se on jännä että niin harva ymmärtää että Ristinkuolema on tarkoitus poistaa sinusta synti ja Perisynti.
Ei se minkään poistu vaan kiroukset katkeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulkaa vääriä opettajia oppeja. Ei mikään synti katkea tai poistu tietysti tehdään parannusta kun on väärin tehty mutta synti on kaikilla lihan himot. Niiden mukaan ei tarvi heti mennä kun jää miettimään kannattaako.
Anonyymi kirjoitti:
No ei enää synti poistuu Suomessa . kun uuskarismaattisen henki niin opettaa , että Jumalalla ei ole voima vaikka Jumalan Pojan Veri puhdistaa kokonaan ihminen. Ja voin vain kuvitela mikä suuri raivo sua kohtaan Isältä tulee , kun et ottaa vastaan apua Ristinkuolemasta. Niin , Hän on sitten kärsinyt turhaan sun kohdalla...
- Anonyymi
Tulikin toisilta jo, mitä on evankeliumi, tuossa vähän ylempänä on myös netti- Raamattu, josta on hyvä aloittaa.
Evankeilumeja Raamatussa on siis neljä, joita ovat kirjanneet ylös, Matteus, Markus, Luukas ja Johannes, noista saat hyvin kattavan kokonaisuuden siitä, mitä evankeliumi on.
Matteuksen evankeliumissa on Vuorisaarna, Matt. 5-7 luvut, jossa Jeesus piti hyvin selvän ja kattavan läpileikkauksen oikeastaan kaikista evankeliumeista.
Siunausta löytöretkelle, t;U.m- Anonyymi
Evankeliumit on kirjoitettu tuntemattomien - useiden - kirjoittajien toimesta heidän luodessa tarinaa, jolla ei ole mitään tekemistä varsinaisen historian kanssa.
- Anonyymi
Lue Jeesuksen opetusten yhteenveto Matteuksen evankeliumi 7. luku - onko siellä maininta synnistä, ja kun Jeesus teurastetaan uhrilampaana itsesi puolestaniin, niin pelastut Paavalin opetuksen mukaan palvelemaan lihalla synnin lakia, kun teet sitä pahaa mitä vihaat (Room.7)?
Evankeliumit eivät anna kuvaa muusta kuin, että kirjoitettiin sekavia. Ja että totuus on se, että pilven mukana taivaaseen ei voi mennä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue Jeesuksen opetusten yhteenveto Matteuksen evankeliumi 7. luku - onko siellä maininta synnistä, ja kun Jeesus teurastetaan uhrilampaana itsesi puolestaniin, niin pelastut Paavalin opetuksen mukaan palvelemaan lihalla synnin lakia, kun teet sitä pahaa mitä vihaat (Room.7)?
Se on niin että kaikki ihmiset on synnin orjia lihan puolesta. Siksi ei voi kivittää ketään. Mutta pahat teot tuomitaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Taidat kuolla järjettömänä.
Sinä olet syntynyt, elät ja kuolet järjettömänä. 🐼
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on niin että kaikki ihmiset on synnin orjia lihan puolesta. Siksi ei voi kivittää ketään. Mutta pahat teot tuomitaan.
Ihmiset eivät ole synnin tai jeesuksen orjia. Vain uskovaiset ovat. Oma valinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumit on kirjoitettu tuntemattomien - useiden - kirjoittajien toimesta heidän luodessa tarinaa, jolla ei ole mitään tekemistä varsinaisen historian kanssa.
Ai etkö tunne ketään kirjoittajista 😂😂😂😭😭😭🤭🤭🤭🤩🤩🍓🦄🦄🦄🐏🐏✡️🐫🐫🐫🐫
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi Torremolinos sekoittaa Torrevieja textejä .
- Anonyymi
Evankeliumi (kreikaksi εὐαγγέλιον, euangelion 'hyvä sanoma') tarkoittaa
Kristinuskon ydinsanomaa Jeesuksesta Kristuksesta ja hänen ihmisille valmistamastaan pelastuksesta.
Evankeliumia, Raamatussa olevaa tai muuta kristinuskon alkuaikana aikana syntynyttä kirjaa, jossa kerrotaan Jeesuksen elämästä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta.
Evankeliumitekstiː Jumalanpalveluksissa luettava Uuden testamentin jonkin evankeliumin ote, joka on jumalanpalveluksen keskeinen teksti.
Luterilaisessa teologiassa lain vastakohtana Raamatun sanomaa ja kristillistä julistusta siltä osin kun se kertoo, mitä Jumala haluaa ihmiselle armosta antaa.- Anonyymi
Se on tehty sanoi Jeesus. Monet yrittää rakentaa itse. Jeesus teki sen jo.
- Anonyymi
Raamatun mukaan mitään ylösnousemusta helvetistä ei tapahtunut, kun Paavali kirosi Jeesuksen ristiin Kristuksena, tosi Jumalana. Löytyy Apostolien tekojen 19. luku.
- Anonyymi
Ja kuten kaikki tietävät, Kristus on tosi Jumala, Israelin Jumala, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana, ja tämä on juutalaisen luoman kristinuskon tarinan kirottu ja teurastettu uhrilammas. Palvomalla tätä uhria te menette Baal-jumalanne luo helvettiin. Löytyy 1.Kor.3:11-13.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuten kaikki tietävät, Kristus on tosi Jumala, Israelin Jumala, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana, ja tämä on juutalaisen luoman kristinuskon tarinan kirottu ja teurastettu uhrilammas. Palvomalla tätä uhria te menette Baal-jumalanne luo helvettiin. Löytyy 1.Kor.3:11-13.
Huomautan edelleen, että kaikki mistä kirjoitan ja laitan esille, on Raamatusta.
- Anonyymi
Joo kyllä Paavali oli paha juutalainen fariseus rabbi oikein ilkeä ennen kuin Jeesus käänsi hänet.
- Anonyymi
Niinkuin Joona oli meripedon vatsassa 3 päivää ja yötä niin oli ihmisen poika maan povessa pääsiäisen sapattina 3 päivää 3 yötä kunnes nousi kuolleista. Näin vanhan testamentin tarinat kävi toteen Pojassa Jeesuksessa että sinäkin tänään voisit kääntyä ja pelastua kuoleman jälkeisestä tuomiosta.
- Anonyymi
Eikö jännää että opetuslapset muuttui kasvettuaan aikuiseksi Uskosta Jeesukseen apostoleiksi.
- Anonyymi
Kunhan et homostele. Asia hoidossa.
- Anonyymi
Niin kauan on lapsi eikä aikuinen....
- Anonyymi
Ps. 145: 8
Pelastussanomahan se vain on.- Anonyymi
Tuossa oli varmaan virhe kun ei mainittu homoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa oli varmaan virhe kun ei mainittu homoja.
Toki, se kun tuntuu olevan tärkein uudelleen kastetuille.
- Anonyymi
Tässä näin on evankeliumi alkuseurakunnan uskontunnustuksen mukaisesti:
Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista. jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Huomaa sanat: "jonka kautta te myös pelastutte".- Anonyymi
Aika moni palstan keliumin jakajista on vissiin kaappihomoja , nekin siis pelastuu.
- Anonyymi
Ei ole vaikea tunnistaa, että Paavali julistaa omaa evankeliumiaan siinä, jonka hän kertoo tehneensä teille Raamatun mukaan kiivaillessaa Jumalan kiivaudella, kun synnytti teidät asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen, eikä teillä ole muuta isää kuin hän.
Ja vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille sitä toista evankeliumia, olkoon se kirottu - kuten kaikki, jotka lukivat sitä toista evankeliumia. - Anonyymi
Ja kun ajatellaan, että Paavali itse oli Jeesuksen surman takana, kuten Jeesuksen seuraajienkin, niin täytyy todella olla pokkaa runoilla siitä sitten ihan ikiomaa pelastussanomaa.
- Anonyymi
Nousi kuolleista pääsiäisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni palstan keliumin jakajista on vissiin kaappihomoja , nekin siis pelastuu.
Jeesus antaa tuomiot niille jotka häntä pilkkaavat ja kieltävät .
- Anonyymi
Minusta näyttää siltä ettei tähän ketjuun ole vastannut yksikään helluntailainen tai vapaasuuntainen uskovainen. Onko heillä kokonaan evankeliumi löytämättä?
- Anonyymi
Useimmat ovat kyllä helluntailaisia, ja tässä tuonkin julki sen asian, että ovatko muistaneen maksaa kymmenyksensä seurakunnilleen?
T. Vanh. Matkasaarnaaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmat ovat kyllä helluntailaisia, ja tässä tuonkin julki sen asian, että ovatko muistaneen maksaa kymmenyksensä seurakunnilleen?
T. Vanh. Matkasaarnaaja.Pitää uhrata joka viikko elukka ja poistaa esinahka....
- Anonyymi
Tietopuolinen pohdiskelu on vapaakirkollisilla aivan kateissa. He tarvitsevat omalle evankeliumilleen lipeväkielisen saarnamiehen, laulukuoron taustalle ja aamenenhuutajat ennenkuin ihmisiä tulee uskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T. Vanh. Matkasaarnaaja.Menköön rahasi kanssasi helvettiin.
- Anonyymi
Evankeliumi on sanoma Jumalan armosta. "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan." Evankeliumin Sana uudesti synnyttää: Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta...jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
Paavali todisti: sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Paavali oli todella hölmö. Huiputti ihmisiä. Ainoastaan "aasialaiset luopuivat minusta".
Kuutio on täystoIIo.
Ei kykene edes hanttihommiin. - Anonyymi
Kerrot tarinaa miten oikeudenmukaisuus katosi ja valhe voitti totuuden. Se ei toumi enää.
Jumalan ei tarvitse juutalaisen opilla teurastettuna uhrilampaana ristille kirottuna enää kuolla, koska tiedämme perisyntitarinan Saatanalla Jumalan paratiisissa valheeksi.
Ja niinpä jokainen jatkossa vastaakin itse pahoista teostaan kuvittelematta, ettei niitä laskettaisi 'enää heidän syyksi'.
Kyllä lasketaan. Jokainen paha ja epäoikeudenmukainen teko. Jeesuksen nimen hyväksikäyttö loppui jo. - Anonyymi
EVANKELIUMIN KAUTTA eikä perseestä tai vatsasta kuten vapaakirkolla tehdään synnytetään budhaa mahasta ja maan päälle. Jeesus sentään näitä ANTIKRISTUKSIA.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Paavali oli todella hölmö. Huiputti ihmisiä. Ainoastaan "aasialaiset luopuivat minusta".
Aasian ensihedelmää ....
- Anonyymi
Hyvin yksinkertaisesti ja suoraan sanottuna evankeliumi on sitä että Jumala rakastaa meitä ehdoitta.
Laki taas sanoo meille että meidän tulee rakastaa Jumalaa ja lähimmäistämme niinkuin itseämme.
Luterilainen- Anonyymi
Tarkoitat nyt kristinuskon Jahve-Baal-Jumalaa, Jeesuksen sanomaa perkelettä Jumalana tässä, jonka kanssa uskovaisilla on liitto hänen verellään Jumalana teurastettuna uhrilampaana.
Selvyyden vuoksi tämä erotus Jeesuksen puhumasta Jumalasta, taivasten valtakunnan Isästä, joka on juuri tuo jumalauhri Jeesuksen Kristus-nimeen (Augsburgin tunnustus). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat nyt kristinuskon Jahve-Baal-Jumalaa, Jeesuksen sanomaa perkelettä Jumalana tässä, jonka kanssa uskovaisilla on liitto hänen verellään Jumalana teurastettuna uhrilampaana.
Selvyyden vuoksi tämä erotus Jeesuksen puhumasta Jumalasta, taivasten valtakunnan Isästä, joka on juuri tuo jumalauhri Jeesuksen Kristus-nimeen (Augsburgin tunnustus).En tarkoita.
- Anonyymi
> Täällä kirjoitetaan paljon siitä miten usko syntyy evankeliumin kuulemisesta
Mistä olet saanut mieleesi, että "usko syntyy evankeliumin kuulemisesta"? Kuka niin sanoo?
Mutta, lyhyesti sanottuna Evankeliumi on ilosanoma, synnit on annettu anteeksi, tehkää parannus ja luopukaa synnistä.- Anonyymi
Vapaakirkoissa tätä hoetaan aivan kyllästymiseen asti:
Room. 10:17
Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.
Sinä taidat hokea tuota synti -asiaa ja varmaan määrittelet sen muillekin ihan mielelläsi. - Anonyymi
Pitää siis ensin tehdä jotain sellaista "syntiä" jota sitten pyytää anteeksi joltakin. Mitä syntiä suosittelet tekemään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaakirkoissa tätä hoetaan aivan kyllästymiseen asti:
Room. 10:17
Sinä taidat hokea tuota synti -asiaa ja varmaan määrittelet sen muillekin ihan mielelläsi.> Room. 10:17
Ok, kiitos, tuossa ei sanota "evankeliumin kuulemisesta". - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ilosanoma. Älä tee syntiä.
Synninteko on pahantekoa, eikä hyväksi kenellekään. Onhan se iloinen asia, että pystyy tekemään sellaisesta parannusta.
- Anonyymi
Korvien kuumotusta, niitten kuulemaan oppimista ja mielensä sietämistä. Tuukko hakeen?
- Anonyymi
Aitolaisten mielestä se on se, ettet homostele.
- Anonyymi
Haureus koskee muutakin miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolista seksuaalista toimintaa. Vapaa irstailu ei ole Jumalan tarkoittamaa seksuaalisuutta, vaan sen väärinkäyttöä, mikä ei ole hyväksi ihmisille, etäännyttää vain Jumalasta ja pelastuksesta.
Hyvä pointti ja kysymys. !!
- Anonyymi
Eikö enää riitäkään se ettei homostele tai käytä hekumahousuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräiden mielessä on aina homostelu ja he elävät sen ympärillä.
Evankeliumi on aivan muuta ja Jumala antaa anteeksi kaikki muutkin synnit, jos ihminen tekee parannuksen ja katuu syntejään.
"Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon." Sitä on evankeliumi. Anonyymi kirjoitti:
Se riittää JUmalalle että et enää olet homo. Tai teet muuta syntejä. Hän ON Syntienpoisottaja.. Ota Hänet vastaan..
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Se riittää JUmalalle että et enää olet homo. Tai teet muuta syntejä. Hän ON Syntienpoisottaja.. Ota Hänet vastaan..
Pitäisikö ihmisen siis ensin muuttaa sukupuolensa ja ryhtyä sitten mainitsemasi seksuaalisen suuntautumisen omaavaksi, voidakseen jälleen muuttua heteroksi, ollakseen Jumalalle kelvollinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö ihmisen siis ensin muuttaa sukupuolensa ja ryhtyä sitten mainitsemasi seksuaalisen suuntautumisen omaavaksi, voidakseen jälleen muuttua heteroksi, ollakseen Jumalalle kelvollinen?
Ei tarvitse homostella, vaikka omaa homoseksuaalista taipumusta. Homostelusta pidättäytyvä ei elä taipumuksensa ohjaamana, eikä koe niin suurta tarvetta myöskään kuvata itseään homoksi.
- Anonyymi
Evankeliumi on sana pelastuksesta, kun uskoo että Jeesus on sovittanut sinunkin synnit, pääset kuoltuasi taivaaseen. Eli saat elää, vaikka olet kuollut. Kaikkia meitä kohtaa kuolema sitä ei voi kukaan välttää. Kannattaa hakeutua kirkkoon kuulemaan Jumalan sanaa ja uskomaan evankeliumi.
- Anonyymi
suosittelen , lue kirja : Löysin luterilaisuuden, Gene Edward Veith, Jr,
netiltä varmasti vielä löytyy, on omakohtainen kertomus , ei siis tyrkytä, ei tuputa, ainoastaan kertoo oman tiensä luterilaisuuteen. Eritäin hyvä kirja. - Anonyymi
Minä en pode mitään syyllisyyttä enkä koe tarvitsevani mitään sijaisuhria kuolemaan puolestani. Olen toki epätäydellinen ja teen myös vääriä valintoja, mutta pyrkimykseni on tehdä hyvää myös kanssaihmisilleni. Tuo syntien saarnaaminen tuntuu hyvin omituiselta asialta. Kun ihminen tekee parhaansa, eikö se riitä. Tuo syntisyyden tunteminen tuntuu vaatimukselta jota en pysty kokemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en pode mitään syyllisyyttä enkä koe tarvitsevani mitään sijaisuhria kuolemaan puolestani. Olen toki epätäydellinen ja teen myös vääriä valintoja, mutta pyrkimykseni on tehdä hyvää myös kanssaihmisilleni. Tuo syntien saarnaaminen tuntuu hyvin omituiselta asialta. Kun ihminen tekee parhaansa, eikö se riitä. Tuo syntisyyden tunteminen tuntuu vaatimukselta jota en pysty kokemaan.
juuri niin.
usko on jokaisen henkilökohtainen asia, ja jokainen täysjärkinen pyrkii parhaimpaan, ja totuus on se, että kaikki ihmiset on syntisiä, ja sitä ei tarvitse koko ajan vatvoo sitä syntiä,
evankeliumi on: Ilosanoma !
jotkut uskovat vaan luulee olevansa , muita parempia.
"Miten siis on ? Olemmeko me muita parempia ? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
Onhan kirjoitettu: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatkaan." Room: 3: 9-10 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suosittelen , lue kirja : Löysin luterilaisuuden, Gene Edward Veith, Jr,
netiltä varmasti vielä löytyy, on omakohtainen kertomus , ei siis tyrkytä, ei tuputa, ainoastaan kertoo oman tiensä luterilaisuuteen. Eritäin hyvä kirja.Olen luterilainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En puhunut mitään syyllisyydestä enkä sijaisuhrista. Taidat olla joku ex-vapis? No oli miten oli, Jumala on se joka synnintunnon herättää ja evankeliumin kuuleminen. Siksi sanoin että hakeudu kirkkoon missä evankeliumia julistetaan. Ei ole kysymys siitä oletko hyvä ihminen tai teetkö hyviä tekoja vaan siitä että meillä kaikilla on perisynti, eli taipumus myös pahaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juuri niin.
usko on jokaisen henkilökohtainen asia, ja jokainen täysjärkinen pyrkii parhaimpaan, ja totuus on se, että kaikki ihmiset on syntisiä, ja sitä ei tarvitse koko ajan vatvoo sitä syntiä,
"Miten siis on ? Olemmeko me muita parempia ? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
Onhan kirjoitettu: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatkaan." Room: 3: 9-10No kukaan ihminen ei edes ole syntinen - ihmiset voi toimia oikein tai toimia väärin, mutta mitään 'syntiä' ei ole edes olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En puhunut mitään syyllisyydestä enkä sijaisuhrista. Taidat olla joku ex-vapis? No oli miten oli, Jumala on se joka synnintunnon herättää ja evankeliumin kuuleminen. Siksi sanoin että hakeudu kirkkoon missä evankeliumia julistetaan. Ei ole kysymys siitä oletko hyvä ihminen tai teetkö hyviä tekoja vaan siitä että meillä kaikilla on perisynti, eli taipumus myös pahaan.
Sijaisuhrihan on koko kristinuskon perusidea ja koko uskonto?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sijaisuhrihan on koko kristinuskon perusidea ja koko uskonto?!
Ja tuo kirkon julistama evankeliumi perustuu ainoastaan ja vain tähän sijaisuhrioppiin.
Mutta Jumalan sanoin ihminen ei kyllä tullut syntiseksi, vaan jumalien kaltaiseksi tiedolla, joten perisyntioppi on valetarina petollisesta Jumalasta. Toisin sanoen Jumalan herjaamista.
1.Moos.3:22 Anonyymi kirjoitti:
juuri niin.
Onhan kirjoitettu: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatkaan." Room: 3: 9-10Niin ei pitäisi olla että ihminen on syntinen.. Älä anna hujjata itseäsi..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kukaan ihminen ei edes ole syntinen - ihmiset voi toimia oikein tai toimia väärin, mutta mitään 'syntiä' ei ole edes olemassa.
Ihmeelliseltähän se vaikuttaa, että Kaikkivaltias tietää etukäteen miten jokainen tulee elämässään toimimaan ja silti voisi toimia vastoin Hänen tahtoaan?
Anonyymi kirjoitti:
Ei riittää Rakas ! Vaan vanha aatu sinusta pois ja Kristus tilalle riittää !!
Anonyymi kirjoitti:
juuri niin.
Onhan kirjoitettu: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatkaan." Room: 3: 9-10Pitåisi olla parempia ja sen tekee ja muuttaa Jumala , joka Paavaili Jumalasta ilmaisee sen näin. Kaikki entinen on mennyt ja UUSI on sijaan tullut.
Siis pidän kaikki roskana mitä ennen oli ja missä puuhasin , saarnaa Paavali Jumalasta !!!
- Anonyymi
Helluntailaisten näkemys evankeliumista on ainakin se että he haukkuvat luterilaisia kristittyjä riivaajiksi. Kokemusta on.
- Anonyymi
Minä en ymmärrä tuollaista toisin uskovien demonisoimista. Minä hyväksyn helluntailaiset siinä kuin Jehovantodistajatkin, mutta en ymmärrä että he katsovat asiakseen mm. luterilaisten demonisoimisen vääräuskoisiksi.
- Anonyymi
Kun joku pystyisi nyt edes kertomaan, kun sijaiskärsijänä Jeesus kirotaan ristiin ja teurastetaan Jumalana ja uhrilampaana, niin kuka on se Isä kenellä on voima, ja kenen vieressä hän taivaassa istuu kristinuskon mukaan ylösnousemuksen jälkeen, olisi hyvä asia. Niin päästäisiin eteenpäin.
- Anonyymi
Ihan sama onko luterilainen, katolinen, ortodoksi vai helluntalainen, mutta kyseessä on koko kristinuskon perusasia kolminaisuusopilla - eli Athanasioksen uskontunnustus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama onko luterilainen, katolinen, ortodoksi vai helluntalainen, mutta kyseessä on koko kristinuskon perusasia kolminaisuusopilla - eli Athanasioksen uskontunnustus.
Apostolinen eli ensimmäinen uskontunnustus on oikein. Nikean ja Athananiuksen ovat vain yritystä korjailla Kirkon harhaan mennyttä opetusta. Jotenkin on lohduttavaa tietää, että jo ensimmäisillä vuosisadoilla kristityillä oli näitä kiistoja, että ei tämä meidän somekulttuurinen Suomi juuri hirveästi siitäkään eroa.
- Anonyymi
Ilosanoma ei välttämättä selviä edes Raamattua lukemalla helposti. Täällä se ei varsinkaan selviä näitä kommentteja lukemalla.
Minä yritän selittää, mitä evankeliumi tarkoittaa. Jeesus käski julistaa evankeliumia ihmisille, jotka eivät tunne Jumalaa.
Evankeliumi tarkoittaa kaikkea sitä, mitä Jeesuksen ristinkuolema merkitsee yksittäiselle ihmiselle.
Jeesus halusi, että ihmiset tietäisivät, että hän on voittanut synnin, himon, Saatanan, kuoleman ja sairauksien vallan jokaisen ihmisen puolesta. Jeesus voi ja haluaa auttaa ihmisiä maallisissa ja hengellisissä, ajallisissa ja iankaikkisissa asioissa. Jeesus voi yhdistää jälleen ihmisen ja taivaallisen Isän yhteyden kuntoon.
Apostolien teot:
26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
Evakeliumin ymmärtää vasta sitten, kun sen on ottanut vastaan.- Anonyymi
Viimeinen lause haiskahtaa hölynpölylle tai oikeastaan uudelleen kastettujen korulauseille koska eihän ihminen nyt ota vastaan jotain sellaista mitä ei ymmärrä. Vai tapaatko ostaa sikoja säkissä noin enemmänkin.
- Anonyymi
Jeesuksen käskemä evankeliumi koski taivasten valtakunnan tulemista maan päälle, eikä läpeensä syntisen ihmisen julistamista, jonka on surmattava hänet teuradtettuna uhrilampaana tistille kirotyuna Jumalana taholle, jota Raamatussa hän sanoo perkeleeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen käskemä evankeliumi koski taivasten valtakunnan tulemista maan päälle, eikä läpeensä syntisen ihmisen julistamista, jonka on surmattava hänet teuradtettuna uhrilampaana tistille kirotyuna Jumalana taholle, jota Raamatussa hän sanoo perkeleeksi.
No tulipa taas kirjoitusvirheitä, mutta asia selvinnee. Paavalin syntioppievankeliumilla ei ole mitään tekemistä sen evankeliumin kanssa, jota Jeesus käski julistaa, jota uskovaiset eivät ole julistaneet päivääkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeinen lause haiskahtaa hölynpölylle tai oikeastaan uudelleen kastettujen korulauseille koska eihän ihminen nyt ota vastaan jotain sellaista mitä ei ymmärrä. Vai tapaatko ostaa sikoja säkissä noin enemmänkin.
Koko juttu on täyttä sekopäistä hölynpölyä, jolla ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kukaan uskovainen ei osaa selittää, että kuka on se isä, joka kristinuskon tärkeimmän tunnustuksen mukaan istuu helvetistä nousseen Jumalan vieressä taivaissa, niin kaikki kristityt ostavat sian säkissä.
- Anonyymi
Ihmisten maailmassa tai ajatuksissa ei ole mitään sellaista, joka valaisisi evankeliumin olemusta. Ihmiset ovat tottuneet elämään pahassa maailmassa. Siksi evankeliumi tulee aina yllätyksenä nille, jotka sen vastaanottavat.
Hoosea 10
12 Kylväkää itsellenne vanhurskauden kylvö, niin saatte leikata laupeuden leikkuun. Raivatkaa itsellenne uudispelto, silloin kun on aika etsiä Herraa, kunnes hän tulee ja antaa sataa, teille vanhurskautta.- Anonyymi
Evankeliumi on ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta ja pelastuksesta, jonka hän on meille ilmoittanut.
Jos ei omista Raamattua, niin olisi hyvä omistaa ainakin Uusi testamentti. Siellä on neljä evankelistaa Matteus, Markus, Luukas ja Johannes, jotka tätä ilosanomaa julistaa.- Anonyymi
Raamatussa on kaksi evankeliumia,miksi te sorratte aina Jeesusta? Hän käski julistaa evankeliumillaan taivasten valtakunnan tulemista maan päälle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa on kaksi evankeliumia,miksi te sorratte aina Jeesusta? Hän käski julistaa evankeliumillaan taivasten valtakunnan tulemista maan päälle?
Minulla ei ole kuin yksi Evankeliumi. Mikä se sinun evankeliumisi on.
- Anonyymi
Jos sen haluaa tietää mitä evankeliumia tarkoitetaan, tässä se on määritelty; 'Evankeliumit (m.kreik. εὐαγγέλιον, euangelion, suomeksi ”ilosanoma” tai ”hyvä sanoma”) ovat Jeesuksen opetuksista, teoista, kuolemasta ja tyhjän haudan löytymisestä kertovia kirjoja.[1] Evankeliumikirjat koottiin jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta. Myös silminnäkijöiden todistuksilla oli merkityksensä prosessissa.[2]"
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Onneksi suurta osaa maailman ihmisistä ei kiinnosta.
Ehkä kuitenkin olisi hyvä jos kiinnostaisi missä se oma sielu iäisyytensä viettää. Jeesuksella kun olisi siihen hyvä sanoma.
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä kuitenkin olisi hyvä jos kiinnostaisi missä se oma sielu iäisyytensä viettää. Jeesuksella kun olisi siihen hyvä sanoma.
Suurin osa maailman ihmisistä ei ihmisen historian aikana edes kuullut mistään Jeesuksesta. Eikä kuule.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Suurin osa maailman ihmisistä ei ihmisen historian aikana edes kuullut mistään Jeesuksesta. Eikä kuule.
Kyllä kaikki vielä tulevat kuulemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän siellä ole niitä neljä. Evankeliumeja kyllä olisi enemmänkin, mutta niitä ei ole hyväksytty Raamattuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaikki vielä tulevat kuulemaan.
Tuhlaat siis Herran aikaa jorisemalla palstalla josta Herran Sanat eivät kantaudu heidän korviinsa jotka eivät niitä ole kuulleet.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Heikkoa on. Turhaa siinä kuvittelet.
Miksi valehtelit tikkatuloksesi ?!
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Heikkoa on. Turhaa siinä kuvittelet.
Miksi valehtelit sen tikkatuloksesikin????
Onko sinulla valehtelun pakko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuostakaan asiasta siis löydy yksimielisyyttä palstalla, onkohan täällä kellään oikeasti tietoa tuostakaan asiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus julisti kuningaskunnan evankeliumia, sitä, että taivasten valtakunta tulee maan päälle. Tarkoittaen Jeesuksen perustamaa tuhatvuotista valtakuntaa, hän halliten Jerusalemista.
Koska juutalaiset eivät vielä silloin ottaneet vastaan kuningastaan, Jeesusta, pelastussuunnitelma muuttui. Jeesus paljasti uuden evankeliuminsa Paavalille, jolta toiset apostolit sen sitten omaksuivat. Pelastumme yksin armosta yksin uskon kautta.
Kun meidät uskovat kristityt temmataan pian ylös Jaakobin ahdistuksen alta, tulee taas voimaan kuningaskunnan evankeliumi. Silloin ei pelastu yksin uskosta. Täytyy pelätä Jumalaa, antaa kunnia Jumalalle, auttaa juutalaisia, eikä saa ottaa pedon merkkiä eikä palvoa petoa. Silloin tulee olemaan vaikea pelastua. Se taitaa silloin lähinnä tapahtua mestauksen kautta. Nyt on vielä niin helppo pelastua. Jeesus teki sen meille helpoksi. Uskokaa hänen verensä sovitus omien syntienne kohdalle, niin olette mukana nousemassa häntä vastaan pilviin, pian. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuostakaan asiasta siis löydy yksimielisyyttä palstalla, onkohan täällä kellään oikeasti tietoa tuostakaan asiasta?
Hae Robert Breakerin opetuksista 'different gospels', 'two gospels', 'gospel of church age', 'kingdom gospel', 'rightly dividing'. Hän selittää hyvin. On selkeä puhuja ja paras raamatunmukainen opettaja, jonka tiedän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän siellä ole niitä neljä. Evankeliumeja kyllä olisi enemmänkin, mutta niitä ei ole hyväksytty Raamattuun.
Eihän sillä määrällä väliä ole vaan sisällöllä. Nämä jotka ottavat kirjaimellisesti Raamatun, luulevat että evankeliumi on vain kertomus Jeesuksesta. Mutta kyllä sen ydin on se, mitä Jeesus opetti ja ennen kaikkea kuinka ihminen voi pelastua. Vapaakirkkolaiset mielellään julistaa vain Jeesusta, vaikka eivät itse edes ymmärrä evankeliumien sisältöä.
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Arkkipiispakin halusi tietää mitä tarkoitetaan kristillisillä arvoilla. Minä kyselen mitä tarkoitetaan evankeliumilla. Näillä sanoilla tarkoitetaan varmasti hyvin erilaisia asioita. Riippuu kokonaan ihmisestä ja hänen uskonnollisesta taustastaan mitä niillä tarkoitetaan. Yhtä oikeaa vastausta ei olekaan.
- Anonyymi
Evankeliumit ovat Jeesuksen opetuksia. Lukekaa siis vaikka Jeesuksen Vuorisaarna, niin siinä on Evankeliumia.
- Anonyymi
Siis tässä on teille Evankeliumia, https://sites.google.com/site/tietojako/jeesuksen-vuorisaarna-matteuksen-5-7-evankeliumi
- Anonyymi
Matteuksen evankeliumin otsakkeeksi sopisi: Teot pelastavat. Matteuksen evankeliumin vuorisaarna on lakitekstiä.
Ap.t.3:
19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois
20. ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.
Jumala veti ja vetää Ihmisiä ja he tulivat synnintuntoon. He tunnustivat syntinsä . He uskoivat evankeliumin omalle kohdalleen, kääntyivät, tekivät parannuksen ja ottivat Jeesuksen vastaan sydämeensä. He uudestisyntyivät, heistä tuli Jeesuksen opetusia. Heidän sydämessään alkoi uusi elämä. Heille opetetiin kasteesta, sen hyväksyttyään he pyysivät itsellen kastetta, sitten heidät kastettiin.
Uudessa elämässä, he pyhittyvät ja kasvavat täyttä hengellistä aikuisuuta kohti. Tässä tarvitaan Pyhän Hengen johtamista, omaa tahtoa ja Raamatun ilmoituksen mukaista opetusta.On se niin helppo tunnustaa syntinsä.
Minä esimerkiksi, että teen kaikkina lepopäivinä arkisia asioita, en käy katsomassa vankeja, en rakasta kaikkia kuten itseäni. Niin helppoa se on.- Anonyymi
Ihmisten suurin synti on itsekkyys. Hesekiel kertoo tästä korutonta kieltään. Oletko edelleen yhtä itsekäs kuin ennenkin?
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisten suurin synti on itsekkyys. Hesekiel kertoo tästä korutonta kieltään. Oletko edelleen yhtä itsekäs kuin ennenkin?
Itsekyyden varma seuraus on kiinteä yhteys syntielämään.
Anonyymi kirjoitti:
Itsekkyydestä
Fil. 2:
3. Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian vuoksi, vaan pitäkää nöyrästi toista parempana kuin itseänne.
Room. 12:10; Gal. 5:26; 1. Piet. 5:5
4. Älkää katsoko vain omaa parastanne vaan myös toisten.
1. Kor. 10:24; 1. Kor. 10:33; 1. Kor. 13:5
5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
On se niin helppo tunnustaa syntinsä.
Minä esimerkiksi, että teen kaikkina lepopäivinä arkisia asioita, en käy katsomassa vankeja, en rakasta kaikkia kuten itseäni. Niin helppoa se on......eikä tässä kaikki, vai? Miten jatkuu?
- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Itsekyyden varma seuraus on kiinteä yhteys syntielämään.
Itsekkyys on jo itsessään synti. Sitä ei aina itsessään huomaa ja se näyy myös uskovissa. Siksi tarvitsemme itsetutkiskelua ja parannusta jatkuvasti.
Anonyymi kirjoitti:
.....eikä tässä kaikki, vai? Miten jatkuu?
On pakko pitäytyä RAAMATUSSA kerrotuissa synneissä. En ole hoksannut miten se lista voisi jatkua.
Välva kirjoitti:
Itsekkyydestä
Fil. 2:
3. Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian vuoksi, vaan pitäkää nöyrästi toista parempana kuin itseänne.
Room. 12:10; Gal. 5:26; 1. Piet. 5:5
4. Älkää katsoko vain omaa parastanne vaan myös toisten.
1. Kor. 10:24; 1. Kor. 10:33; 1. Kor. 13:5
5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli.Uskovat toimivat päinvastoin pääosin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
On se niin helppo tunnustaa syntinsä.
Minä esimerkiksi, että teen kaikkina lepopäivinä arkisia asioita, en käy katsomassa vankeja, en rakasta kaikkia kuten itseäni. Niin helppoa se on.Kuutio vetelee sinua myös pyhinä.
- Anonyymi
Jos kerran elävä ihminen voi pyhittyä esittämälläsi tavalla, miksi heitä ei esiinny tällä palstalla tai elävässä elämässä?
Samanlaisia epäkelpoja raakkeja olemme aivan jokainen, ei ihminen voi omilla sanoillaan ja väitteillään tulla muuksi kuin raadolliseksi itsekseen. - Anonyymi
Parannuksen teko kaikesta Raamatussa Jumalan tahdon vastaiseksi osoitetusta, on varmasti teille Uudestisyntyneille helppo juttu, kun voitte lukea Raamatusta asiat itsellenne mieluisalla tavalla toteutettavaksi.
Tällaisen tavallisen ihmisen on kuitenkin haastavaa kyetä tekemään parannus kaikista Jumalan tahdon vastaisista asioista, jo pelkästään teidän uskonnollisten ihmisten esittämien Raamatuntulkintojenne vuoksi jotka poikkeavat Raamatun Sanoista.
Kukaan ei vielä edes ole osoittanut ymmärtäneensä mitä postaamissaan Raamatunkohdissa on tuhansia vuosia sitten tarkoitettu, siis totuus on korvattu selityksillä.
- Anonyymi
Jeesus esittää oman evankeliuminsa Luukkaan 4. luvussa. Jos haluat tietää mitä ja mikä se on, lue.
- Anonyymi
Luukas oli yksi evankelista, mutta niin olivat Matteus, Markus, ja Johanneskin . Näitä neljää evankeliumia kirkossa mm. luetaan. Apostoli Paavalikin perusti sanomansa näihin, kun hän lähti viemään Evankeliumin sanomaa pakanamaihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luukas oli yksi evankelista, mutta niin olivat Matteus, Markus, ja Johanneskin . Näitä neljää evankeliumia kirkossa mm. luetaan. Apostoli Paavalikin perusti sanomansa näihin, kun hän lähti viemään Evankeliumin sanomaa pakanamaihin.
Paavalin sanoma poikkesi kuitenkin hyvin paljon esimerkiksi Luukkaan vastaavasta.
Anonyymi kirjoitti:
Paavali valitti, että kaikki aasialaiset olivat kääntyneet hänestä pois. Surkea jätkä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Paavali valitti, että kaikki aasialaiset olivat kääntyneet hänestä pois. Surkea jätkä.
Miksi valehtelit taas jopa tikkatukoksesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin sanoma poikkesi kuitenkin hyvin paljon esimerkiksi Luukkaan vastaavasta.
Miten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten?
Luukas ei julista kirjoituksissaan lainkaan syntiuhrisovitusta niinkuin Paavali tekee. Tämän huomatakseen pitää lukea kokonaan Luukkaan evankeliumi ja Apostolien teot sekä Paavalin kirjeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luukas ei julista kirjoituksissaan lainkaan syntiuhrisovitusta niinkuin Paavali tekee. Tämän huomatakseen pitää lukea kokonaan Luukkaan evankeliumi ja Apostolien teot sekä Paavalin kirjeet.
Paljon muitakin eroavaisuuksia on. Samoin Johanneksen evankeliumi on aivan erilainen kuin kolme muuta ns. synoptista evankeliumia. Ei siis ole ihme että kirkkoja, seurakuntia ja uskonlahkoja on pilvin pimein ja niillä kaikilla on hyvin erilainen oppi.
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin sanoma oli täysin sopusoinnussa kaiken Raamatussa ilmoitetun kanssa.
- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Paavalin sanoma oli täysin sopusoinnussa kaiken Raamatussa ilmoitetun kanssa.
Sinulla on tavattoman huono raamatuntuntemus tai haluat kieltää tahallisesti tosiasiat.
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on tavattoman huono raamatuntuntemus tai haluat kieltää tahallisesti tosiasiat.
Minä rakastan Jumalaa yli kaiken. Jumala on vahvistanut sen ja Hän on tehnyt sen minulle mahdolliseksi. Vain Hänen armostaan ja tuellaan pysyn Hänen sylissään.
Lupaus Pyhästä Hengestä
Joh. 14:
15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.
16. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä.
18. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne.
19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää.
20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä.
21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."
22. Juudas - ei se Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmaista itsesi meille etkä maailmalle?"
23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Minä rakastan Jumalaa yli kaiken. Jumala on vahvistanut sen ja Hän on tehnyt sen minulle mahdolliseksi. Vain Hänen armostaan ja tuellaan pysyn Hänen sylissään.
Lupaus Pyhästä Hengestä
Joh. 14:
15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.
16. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä.
18. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne.
19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää.
20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä.
21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."
22. Juudas - ei se Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmaista itsesi meille etkä maailmalle?"
23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."Voitko tarkentaa, miten Sinä kommenttisi mukaisesti siis Rakastat Jumalaa yli kaiken?
Raamatun alkukirjoituksissa annettujen käskyjen pitäminen nyky-yhteiskunnassamme lienee erityisesti miehen ja naisen välisessä avioliitossa oleville vaikeaa ellei jopa mahdotonta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon muitakin eroavaisuuksia on. Samoin Johanneksen evankeliumi on aivan erilainen kuin kolme muuta ns. synoptista evankeliumia. Ei siis ole ihme että kirkkoja, seurakuntia ja uskonlahkoja on pilvin pimein ja niillä kaikilla on hyvin erilainen oppi.
Tottakai on eroavaisuuksia, ihmiset näkevät asiat eritavalla, eikä poikkeusta tee Apstolit, vaikka olivat Jeesuksen kanssa hänen toimintansa ajan.
Miltähän se kuulostaisi, että kaikki evankeliumit olisivat toistensa kopioita ?
Kannattaa otta myös huomioon, että niinkuin he elivät lähellä Jeesusta, he myös keskustelivat keskenään monista asioista, kuten kaikki ihmiset tekevät.
Otan esimerkin; Tapahtuu onnettomuus, jossa on useita silminnäkijöitä, heiltä lähes kaikilta tulee erilainen silminnäkijä kertomus, tämähän on aivan normaalia.
Mitä tulee Paavaliin, hän oli uskovien vainoaja, jonka Jeesus pysäytti Damaskon tiellä, siitä kertoo Apt. 9: 1- 20.
- Anonyymi
Tiesitkö Torremolinos että kun Mooseksen uskoinen tekee pahoja tekoja ne YHWH kostaa sen pojalle.
- Anonyymi
Ei noilla mitään poikia ole. Tietää siitäkin kun homostelu sairaaloisesti kiinnostaa.
- Anonyymi
Kun evankeliumia julistetaan, Saatana pyrkii aina sotkemaan sen julistuksen. Saatana pitää mustasukkaisesti kiinni omistaan.
- Anonyymi
Evankelium kertoo fiktio tarinan jatkosta, jossa sadisti paha on luonut ihmiset ja kaiken elävän vain kiduttaakseen niitä. Se kuitenkin päättää tehdä epämääräisen tempun uhraamalla itsensä itselleen, jotta yhä useampi haluaa kärsiä ikuisesti sitä palvoen.
Tämä ei ole tarkennettuna kovinkaan yksiselitteinen, koska kyseiseen pahaan uskovat keksivät vaikka minkälaisia valheita Jumalansa nimiin aiheuttaakseen kärsimystä ympärilleen. Heidän pyhä kirjansa Raamattu on sen verran ristiriitainen opus, ettei sekään anna selviä vastauksia, vaan sieltä voi poimia mitä tahansa roskaa omien ilkeiden aatoksien tukemiseen. Hepr. 4 :
1. Varokaamme siis, ettei kenenkään teistä havaittaisi jääneen taipaleelle, sillä lupaus päästä hänen lepoonsa on yhä voimassa.
2. Onhan hyvä sanoma julistettu meille niin kuin heillekin. Kuultu sana ei kuitenkaan hyödyttänyt heitä, koska se ei sulautunut uskossa niihin, jotka sen kuulivat.- Anonyymi
Juuri niin? Muutosten tekeminen sekä julistajan omien selitysten lisääminen Herran antamiin Sanoihin tekevät Sanat merkityksettömiksi alkuperäisessä tarkoituksessaan.
Syyttä ei ole edellytetty Herran Sanojen jakamista Kirjaintakaan muuttamatta.
- Anonyymi
Tutun kahvikoneen ääni on tuttu ääni https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9b41db66-d546-41f8-8fe6-f1680cb059a0
- Anonyymi
Eikös tuo ole lyhennetty nykyään, että ei homoja.
- Anonyymi
??
Evankeliumi kuuluu kaikille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
??
Evankeliumi kuuluu kaikille.Evankeliumi on hyvä sanoma Jeesuksen ristintyöstä meidän edestämme jaa sitä Jeesus käski SAARNAAMAAN kaikille kansoille.
Sitä ei levitetä veden avulla.
Mark 16
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille." Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumi on hyvä sanoma Jeesuksen ristintyöstä meidän edestämme jaa sitä Jeesus käski SAARNAAMAAN kaikille kansoille.
Mark 16
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."Eivät tainneet mennä edes Egyptiin. Edes opetuslapset eivät tehneet mitä Jeesus käski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumi on hyvä sanoma Jeesuksen ristintyöstä meidän edestämme jaa sitä Jeesus käski SAARNAAMAAN kaikille kansoille.
Mark 16
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."Miksi helluntailaishihhulit sitten levittävät omaa evankeliumiaan upottamalla ihmisiä vesipaljuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi helluntailaishihhulit sitten levittävät omaa evankeliumiaan upottamalla ihmisiä vesipaljuun.
No heidän mielestään evankeliumi on sitä kun liittyy heidän porukkaansa, ja vesipaljuhomma on heidän liittymisrituaalinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No heidän mielestään evankeliumi on sitä kun liittyy heidän porukkaansa, ja vesipaljuhomma on heidän liittymisrituaalinsa.
Aivan oikein ja vauvan ei edes tarvitse liittyä vaan hänet liitetään väkisin. Tosin siihen tarvitaan vanhempien ratkaisu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan oikein ja vauvan ei edes tarvitse liittyä vaan hänet liitetään väkisin. Tosin siihen tarvitaan vanhempien ratkaisu.
Vanhemmat tekevät aivan oikean ratkaisun kun tottelevat Jeesuksen käskyä, mutta mikä sinun mielestäsi siinä on pakkoa? Itse en muista kokeneeni siinä mitään pakkoa. Kerrohan tarkemmin miten sinä koit kasteen pakkona vai sekoitatko nyt hellarikasteen kristilliseen kasteeseen. Tiedän että hellareissa painostetaan hyvin kovasti ottamaan heidän kasteensa koska he tarvitsevat uusia jäseniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmat tekevät aivan oikean ratkaisun kun tottelevat Jeesuksen käskyä, mutta mikä sinun mielestäsi siinä on pakkoa? Itse en muista kokeneeni siinä mitään pakkoa. Kerrohan tarkemmin miten sinä koit kasteen pakkona vai sekoitatko nyt hellarikasteen kristilliseen kasteeseen. Tiedän että hellareissa painostetaan hyvin kovasti ottamaan heidän kasteensa koska he tarvitsevat uusia jäseniä.
Heh heh: "? Itse en muista kokeneeni siinä mitään pakkoa"????
Ompas sinulla hyvä muisti. Muistatko edes sitä, mihin aikaan äitisi syötti sinua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh: "? Itse en muista kokeneeni siinä mitään pakkoa"????
Ompas sinulla hyvä muisti. Muistatko edes sitä, mihin aikaan äitisi syötti sinua?Minulla on todella hyvä muisti. Enkä ole huomannut myöhemminkään pienten lasten kastetilaisuuksissa mitään pakottamista. Ne ovat olleet hyvin kauniita tilaisuuksia kun lapsi saatetaan Jumalan armoliittoon sillä lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta. Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niinkuin lapsi hän ei pääse sinne sisälle. Miten on sinun laitasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on todella hyvä muisti. Enkä ole huomannut myöhemminkään pienten lasten kastetilaisuuksissa mitään pakottamista. Ne ovat olleet hyvin kauniita tilaisuuksia kun lapsi saatetaan Jumalan armoliittoon sillä lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta. Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niinkuin lapsi hän ei pääse sinne sisälle. Miten on sinun laitasi?
Onkohan sinun ymmärryskyvyssäsi jokin vika:
" lapsi saatetaan Jumalan armoliittoon sillä lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta"???
Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta, eikä siihen tarvita mitään kirkollisia rituaaleja. Lapsi kuuluu Jumalan armoliittoon Jeesuksen sovintokuoleman ansiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" lapsi saatetaan Jumalan armoliittoon sillä lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta"???
Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta, eikä siihen tarvita mitään kirkollisia rituaaleja. Lapsi kuuluu Jumalan armoliittoon Jeesuksen sovintokuoleman ansiosta.Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan evankeliumi, kun hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maanpäälle, on evankeliumi numero 1, jossa Jumalana on Israelin Jumala, jolla on paratiisi ja Jeesus opetuksin opettaa tietä takaisin paratiisiin. Jeesus oli israelilainen.
Paavalin julistama syntien valtakunnan evankeliumi, julistaa Jeesusta tosi Jumalana teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana, ja itseä läpikotaisin syntiseksi. Kyseessä on evankeliumi numero 2. Ja tässä evankeliumissa Jumalana on VT:n juutalaisten uhrikultti Jumala Jahve-Baal, syntien valtakunnan herra, jolla on helvetti. Juutalaiset eivät ole israelilaisia, vaan Benjaminin heimoa, joka Raamatun mukaan tuhosi Israelin heimon.
Lasten kaltaisten ja mielisten evankeliumi ei julista ihmistä kuoliaaksi kidutettuna ja teurastettuna uhrilampaana ja tapettuna viattomana karitsana (evankeliumi nro 2), vaan julistaa hyvästä taivasten valtakunnan isä Jumalasta Jeesuksen opetuksin (evankeliumi nro 1.
Paavalin syntioppiin kuuluu Mooseksen lain mukaan lasten uhraaminen polttouhreina. Löytyy 2.Moos.13. pääsiäisenä. Tämäkö on lasten kaltaisten ja mielisten evankeliumi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta, eikä siihen tarvita mitään kirkollisia rituaaleja. Lapsi kuuluu Jumalan armoliittoon Jeesuksen sovintokuoleman ansiosta.Onko sinulla mitään loogista päättelykykyä hahmottaa 'taivasten valtakunnan' ja 'Jeesuksen Jumalana kidutetun sovintokuoleman' teurastettuna uhrilampaana suhteesta toisiinsa?
Teurastetuilla lampailla ei ole sen enempää enää laidunta kuin teurastetuilla Jumalillakaan taivasta.
Tuon sovintokuoleman palvonnalla te menette tietysti helvettiin.
Löytyy Raamatusta 1.Kor.3:11-13. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta, eikä siihen tarvita mitään kirkollisia rituaaleja. Lapsi kuuluu Jumalan armoliittoon Jeesuksen sovintokuoleman ansiosta.Kaste on uuden liiton merkki, niin kuin ympärileikkaus oli vanhan liiton merkki. Kaikki vauvasta vaariin kuuluvat saman armon osallisiin, joten kaste on tarpeellinen myös vauvalle.
- Anonyymi
Tämä selvä.
- Anonyymi
On paljon ihmisiä, jotka lukevat Raamattua mutta eivät löydä evankeliumia. Otetaanpa esim. jehovalaiset, jotka ovat kirjoittaneet jopa oman version Raamatusta eivätkä ole tulleet uskoon. Raamatun lukeminen ei siis ole mikään tae uskoontulemisesta. Monet ihmiset esim. luterilaiset papit ovat olleet Raamatun kanssa tekemisissä koko elämänsä eivät kä ole löytäneet evankeliumia eivätkä ole tulleet uskoon.
- Anonyymi
Puhutko nyt Jeesuksen evankeliumista julistaa taivasten valtakunnan tulemista maanpäälle vai Paavalin syntiopin evankeliumista Jeesuksesta uhrilampaana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutko nyt Jeesuksen evankeliumista julistaa taivasten valtakunnan tulemista maanpäälle vai Paavalin syntiopin evankeliumista Jeesuksesta uhrilampaana?
Sinä vain tahallaan häiriköit ja esität om,ia valheitasi. Ei sinulle ole vastauksia.
Evankeliumi on suomennettuna ilosanoma.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Heh. Ilosanoma on muuttunut helvettiin uhkailuksi..
Itse olet syntielämäsi valinnut ja kärsit sen seuraukset.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ilosanoma taas.
Itse valitset.
- Anonyymi
Evankeliumi on Joona Kuusikoskelle tapa lähestyä pikkulapsia seksuaalisesti.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065467Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453653Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503235Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512544Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611600- 881335
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321253- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1471180