Miettikää nyt edes hiukan!

Anonyymi-ap

On äärimmäistä järjettömyyttä mennä hirvittävään helvettiin, kun ihana Taivas on Jeesuksen ansiosta tarjolla!

45

958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helvettiä ei ole olemassa. Ihminen voi tosin luoda sellaisen. mutta kuolemanjälkeistä helvettiä ei ole. Koko Raamatun helvettikäsitys on väärinymmärretty.

      • Anonyymi

        Jeesus sanoi, että helvetti on. ÄLÄ MENE SINNE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että helvetti on. ÄLÄ MENE SINNE!

        Niin se mieskö niin sanoi, joka joutui valheittensa takia ristiinnaulituksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se mieskö niin sanoi, joka joutui valheittensa takia ristiinnaulituksi?

        Ei, vaan totuuden takia. Miksi sinä olet valinnut valheen ja vääristelyn? Etkö tosiaankaan ymmärrä, että valehtelijat eivät peri taivasten valtakuntaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan totuuden takia. Miksi sinä olet valinnut valheen ja vääristelyn? Etkö tosiaankaan ymmärrä, että valehtelijat eivät peri taivasten valtakuntaa?

        En ole täällä olematonta perintöä kyttäämässäkään, ja joku paimentolaisten keksimä helvetti on ajatuksenakin älytön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että helvetti on. ÄLÄ MENE SINNE!

        "On äärimmäistä järjettömyyttä mennä hirvittävään helvettiin, kun ihana Taivas on Jeesuksen ansiosta tarjolla!"

        Jeesus sanoi, että se joka ei ota vastaan Jeesuksen tarjoamaa pelastusta joutuu kadotukseen.
        Raamatussa helvetti tarkoittaa hautaa.
        Sinne ihminen kuolemansa jälkeen laitetaan ja maatuu maaksi jälleen.

        Jeesus tulee aikanaan herättämään omansa haudoistaan ja noutamaan omiaan taivaan kotiin.
        Joh3:16 Sillä niin on Jla maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Joh14:1. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4Ja mihin minä menen — tien sinne te tiedätte."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se mieskö niin sanoi, joka joutui valheittensa takia ristiinnaulituksi?

        Niin se mieskö niin sanoi, joka joutui valheittensa takia ristiinnaulituksi?

        Hän puhui totuuden pahoille,juutalaisuuden oppimattomalle typeryksille.
        Hän paransi ja sanoi Isän ohjeita,mutta typerät juutalaiset eivät ymmärtäneet.
        Niin kuin sinäkin typerys,et ymmärrä mutta toivon vielä,että ymmärrät aikanaan.
        Hän toi valoa sinne,missä on pimeyttä ! ja se valo matkaa edelleen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On äärimmäistä järjettömyyttä mennä hirvittävään helvettiin, kun ihana Taivas on Jeesuksen ansiosta tarjolla!"

        Jeesus sanoi, että se joka ei ota vastaan Jeesuksen tarjoamaa pelastusta joutuu kadotukseen.
        Raamatussa helvetti tarkoittaa hautaa.
        Sinne ihminen kuolemansa jälkeen laitetaan ja maatuu maaksi jälleen.

        Jeesus tulee aikanaan herättämään omansa haudoistaan ja noutamaan omiaan taivaan kotiin.
        Joh3:16 Sillä niin on Jla maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Joh14:1. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4Ja mihin minä menen — tien sinne te tiedätte."

        4Ja mihin minä menen — tien sinne te tiedätte."

        Tämä on oikeasti vaikea.
        Olen kahdesti yrittänyt mennä mutta tie/portti on niin kapea ja pieni.
        En mahdu vielä..
        Kun aika tulee,te näette.
        Hän Kristus sanoi,että älkää menkö laveasta portista,se vie..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole täällä olematonta perintöä kyttäämässäkään, ja joku paimentolaisten keksimä helvetti on ajatuksenakin älytön.

        Olet hyvä todiste tästä totuudesta:

        ”Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.”
        1 Kor 1:18


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On äärimmäistä järjettömyyttä mennä hirvittävään helvettiin, kun ihana Taivas on Jeesuksen ansiosta tarjolla!"

        Jeesus sanoi, että se joka ei ota vastaan Jeesuksen tarjoamaa pelastusta joutuu kadotukseen.
        Raamatussa helvetti tarkoittaa hautaa.
        Sinne ihminen kuolemansa jälkeen laitetaan ja maatuu maaksi jälleen.

        Jeesus tulee aikanaan herättämään omansa haudoistaan ja noutamaan omiaan taivaan kotiin.
        Joh3:16 Sillä niin on Jla maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Joh14:1. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4Ja mihin minä menen — tien sinne te tiedätte."

        Väärin. Hauta ei ole helvetti. Miksi valehtelet?

        Matt 10:28
        ”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Hauta ei ole helvetti. Miksi valehtelet?

        Matt 10:28
        ”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”

        Huolimatta sekä Vanhan että Uuden testamentin todistuksesta on ikuisen piinan ja vaivan teoria niin syvästi piintynyt eräiden uskovienkin ajatusmaailmaan, että sitä on melkein mahdotonta saada sieltä pois. Heidän mielestään helvetti ei ole helvetti, ellei se ole loputon.
        raamattu kuitenkin todistaa, ettei ihmisen piina ole koskaan kuulunut osana kuolemanrangaistukseen. Sellainen ajatus on lähtenyt turmeltuneesta ihmissydämmestä.
        On todella ihmeellistä, että piinan elementti ensinkään on tullut kristilliseen ajatteluun. Se selittyy kuitenkin siitä hellenistisestä perinnöstä,jonka osa juutalaisista omaksui ja joka sitten uusplatonismin välityksellä pujahti myös kristilliseen kirkkoon ja jonka päärakennusaine oli usko sielun luontaiseen kuolemattomuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On äärimmäistä järjettömyyttä mennä hirvittävään helvettiin, kun ihana Taivas on Jeesuksen ansiosta tarjolla!"

        Jeesus sanoi, että se joka ei ota vastaan Jeesuksen tarjoamaa pelastusta joutuu kadotukseen.
        Raamatussa helvetti tarkoittaa hautaa.
        Sinne ihminen kuolemansa jälkeen laitetaan ja maatuu maaksi jälleen.

        Jeesus tulee aikanaan herättämään omansa haudoistaan ja noutamaan omiaan taivaan kotiin.
        Joh3:16 Sillä niin on Jla maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Joh14:1. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4Ja mihin minä menen — tien sinne te tiedätte."

        Eka virhe oli käyttää kadotus-sanaa, ja seuraava kääntää se haudaksi, ja kolmas ymmärtää se fyysiseksi haudaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4Ja mihin minä menen — tien sinne te tiedätte."

        Tämä on oikeasti vaikea.
        Olen kahdesti yrittänyt mennä mutta tie/portti on niin kapea ja pieni.
        En mahdu vielä..
        Kun aika tulee,te näette.
        Hän Kristus sanoi,että älkää menkö laveasta portista,se vie..

        "Olen kahdesti yrittänyt mennä mutta tie/portti on niin kapea ja pieni.
        En mahdu vielä.."

        Ei se kyllä omin avuin onnistukaan.
        Kannattaa pyytää Jeesukselta apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole täällä olematonta perintöä kyttäämässäkään, ja joku paimentolaisten keksimä helvetti on ajatuksenakin älytön.

        "paimentolaisten keksimä helvetti on ajatuksenakin älytön."

        Ei ole juutalaisten keksimä.
        Viime kädessä sen on katolinen kirkko uittanut kristillisyyteen pakanallisista filosofioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Hauta ei ole helvetti. Miksi valehtelet?

        Matt 10:28
        ”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”

        Sielu on Raamatun mukaan veri.
        Ei verta voi tappaa.
        Mutta jos veren valuttaa, niin keho kuolee ja siitä tulee ruumis.

        5Ms13:23. Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eka virhe oli käyttää kadotus-sanaa, ja seuraava kääntää se haudaksi, ja kolmas ymmärtää se fyysiseksi haudaksi.

        Jeesus opettaa nimenomaan sitä, että iankaikkisen elämän vastakohta on kadotus eli häviäminen olemattomiin.

        On siis kaksi vaihtoehtoa:
        1. Kadotus eli häviäminen olemattomiin
        2. Pääsy iankaikkiseen elämään Jeesuksen pelastustyön seurauksena.

        Joh:316. Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.


      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Sillä muuten me kaikki ,paitsi pikkulapset joutuisimme sinne.kukaan ei voi elää kymmenen käskyn mukaan. Se on mahdotonta kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan totuuden takia. Miksi sinä olet valinnut valheen ja vääristelyn? Etkö tosiaankaan ymmärrä, että valehtelijat eivät peri taivasten valtakuntaa?

        Etkä peri sinäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se mieskö niin sanoi, joka joutui valheittensa takia ristiinnaulituksi?

        Hän puhui totuuden pahoille,juutalaisuuden oppimattomalle typeryksille.
        Hän paransi ja sanoi Isän ohjeita,mutta typerät juutalaiset eivät ymmärtäneet.
        Niin kuin sinäkin typerys,et ymmärrä mutta toivon vielä,että ymmärrät aikanaan.
        Hän toi valoa sinne,missä on pimeyttä ! ja se valo matkaa edelleen !

        Eikös Jeesus olekaan Juutalaisten kuningas ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opettaa nimenomaan sitä, että iankaikkisen elämän vastakohta on kadotus eli häviäminen olemattomiin.

        On siis kaksi vaihtoehtoa:
        1. Kadotus eli häviäminen olemattomiin
        2. Pääsy iankaikkiseen elämään Jeesuksen pelastustyön seurauksena.

        Joh:316. Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

        Minä haluan hävitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että helvetti on. ÄLÄ MENE SINNE!

        2000 vuotta sitten kuolleen, jumalaksi itseään tituleeraavan tarinoista ei kannata piitata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu on Raamatun mukaan veri.
        Ei verta voi tappaa.
        Mutta jos veren valuttaa, niin keho kuolee ja siitä tulee ruumis.

        5Ms13:23. Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa.

        Raamatun kirjoittelun aikoihin ei ollut minkään laista käsitystä ihmisen fysiologiasta. Anatomiakaan ei ollut kenenkään hallussa. Ihmeteltiin vaan mitä kaikkea ihmiskeho pitää sisällään.
        Todettiin vain, että jos pään katkaisee, niin henki lähtee.
        Ei osattu hoitaa ihmistä, korkeintaan öljyttiin sairaan pää ja rukoiltiin kiivaasti. Harvoin näistä oli apua.
        Kun kaikki oli alkeellista, toivottiin ja haaveiltiin paremmasta.
        Kuviteltiin, että jonkun sortin jumalat pystyvät tekemään ihmeitä ja kummia.


    • Anonyymi

      Moni ihminen ei ajattele kuin vain tätä hetkeä ja lyhyttä elämää, ei sen pidemmälle.

      • Anonyymi

        Saattaa tulla joku elokuva klo 21 tai 22; aamulla taas luen uutisia. Kaupassa käyn huomenna, ja harkitsen ehkä karkkipussia ja 300g perunalastuja, joilla pärjään lähes 2 vrk. On mulla ostoksia muitakin tehtävänä, ja opiskeltavaa, mutta asia kerrallan, ja opiskella ehtii vähän jossain välissä.


    • Anonyymi

      Mun mielestä ainakin Jehovan todistajien taivas näyttää tylsältä. Siellä kaunniit ihmiset toimistovaatteet päällä halaa leijonia. Naamallaan autuas hymy.

      Kannattaa elää nyt ja täällä! Ja hyvin. Jumala kyllä sinut palkitsee, jos on. Eikä silloin tarvi kytätä miten muut elää, se on niitten oma valinta!

      • Anonyymi

        ÄLÄ HYVÄ MIES USKO jeh.todistajien harhoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ HYVÄ MIES USKO jeh.todistajien harhoihin.

        Sun harhat on samaten harhoja.


    • Anonyymi

      On hirvittävän traagista, etteivät monet ihmiset välitä ikuisuusosastaan.

      • Anonyymi

        Kyseessä on sairas hypoteesi, jolle ei ole mitään todisteen kaltaistakaan.


      • Anonyymi

        Vaikea uskoa ja välittää kun kaikki erilaiset lahkot / uskonsuunnat puhuvat eri tavalla lisäksi kehdaten väittää että heidän oma sanomansa on se ainoa oikea älkääkä kuunnelko toisia.

        Ketä satuilijaa uskoa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on sairas hypoteesi, jolle ei ole mitään todisteen kaltaistakaan.

        Todella sairas!😁


    • Anonyymi

      Pääsikö Jeesus Taivaaseen, epäilen - hän kun julisti itsensä Jumalaksi; siihen uskova joutuu luultavasti Helvettiin itsekin.
      Kristinoppiin ei kannata hurahtaa; ikuinen Helvetti on liian iso riski. Kannattaa valita joku vahva uskonto, jossa Helvetti ei ole ikuinen, kuten islam - erilaisia helvetin asteita, eri aikapituuksineen. Hinduismi on samaten vahva, ja syntymä on hyvien ja huonojen syntymien väliltä, karmastansa riippuen.
      Jos kritittyjen demonit yrittää viedä Helvettin niiden edustajat, niin ei onnistu; noilla on niin vahvat voimat, että ottavat omansa.

    • Anonyymi

      Helvetti on katettu hyvin pyrinnöin. Jeesukseen uskomisessa on helvetillinen riski. Kannattaa uskoa ennemminkin vaikka hindulaisuuteen, joka ei tosin ole yksi uskonto/lahko tms., mutta niiden voimat on niin suuret, että jos islam ja Jeesus tulee hakemaan Helvettiin, niin ne ei pysty siihen. Hindulaisuudessa saa rauhassa elää elämäänsä ja pahimmillaan syntyy matona.

      • Anonyymi

        "Jeesukseen uskomisessa on helvetillinen riski. "

        Jeesukseen uskomissessa ei ole mitään riskiä.

        Mutta mahdollisuus päävoittoon on melko suuri.
        Se on ikuisen elämänkruunun saaminen.


    • Anonyymi

      Mieti nyt edes hiukan mitä katteetonta soopaa suollat tulemaan, joille ei löydy minkäänlaisia todisteita. Onko se niin vaikea myöntää, että on vaan asioita joista emme tiedä mitään.

    • Anonyymi

      Elämä lyhyt,kadotus pitkä.

    • Anonyymi

      Sanotaan, että putoamassa olevassa lentokoneessa ei ole yhtään ateistia!

      • Niin... se oli hyvin tuumattu.
        Melkein olis ihan oma aloitus asiasta paikallaan.


    • Lyhyt aloitus ,mutta niin totta.

      • Anonyymi

        Niin ja sitä ydintä.


    • Anonyymi

      Muuten, missä päin maailman kaikkeutta Helvetti sijaitsee?
      Olisi kiva kiikaroida ja yrittää laskea miten täynnä se on.

    • Anonyymi

      On äärimasokistista mennä helvettiin!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe