kalastajan markkinat

Nyt on köyhän kalastajan markkinat. Kalan hinta kallis ja nousee. Nyt vaan rekisteröityy ja kalastaa ja MYYMÄÄN.

9

59

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten niin rekisteröityy. Puskaradion kautta kalastajat myy kalaa. Muun muassa facebookissa on kalan myynti ryhmä jossa kalastajat myy kalaa suoraan kotiovelta. Kun myy tutulle kalaa niin tuttu kertoo naapurille mistä sai halpaa kalaa niin sana kulkee ja tulee yhä enmmän kalan ostajia. Näin minä olen toiminut ja kalan ostajia on kymmeniä ja kaikki mennyt kaupaksi aina mitä merestä kalastan. Itselle jätän toki ruoka kalaa.

      • No voi myydä vapaammin ja huolettomammin ihan virallisiinkin ravintoloihin ja kauppoihin ettei tartte olla semmosta salajuttuu. Rekisteröityminen ei kai maksa mitään tai jos maksaa niin ei maltaita joita ei voi kalastamalla kompensoida. Mutta jos bisnes toimii noinkin niin ei siinä mitää. Pääpointti kuitenkin on se että kala on ollut kaupoissa kallista?????? vaikka vesistöä suomessa riittää. Sitä myöden suomalaista kalaa. se on terveellistäkin jos ei niitä elohopeakaloja syö liikaa humuspitoisista järvistä.


    • Anonyymi

      Ammattikalastus aikas pölhölän touhua kun saalistetaan silakkaa ja suuri osa menee minkin rehuksi.Kyllä luulis ihmisiä kiinnostavan jos savusilakoita tarjolla. Kaippa se myyminen sitten ongelma kun rannikolla pyydetään niin kuka lähtee kuskaan keskisuomeen.

      • Anonyymi

        Niin en tiedä miksi menee minkin rehuksi? Mutta kalastuksesta..eikö asioita voi tehdä sivutoimisesti tai osaaikaisesti.? itse saan työmarkkinatuen lisäksi tienata bruttona reilu 300 e ilman että MILLÄÄN lailla vaitkutaisi tukiin. eli voisin mennä kalastaa ja tienata jotain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en tiedä miksi menee minkin rehuksi? Mutta kalastuksesta..eikö asioita voi tehdä sivutoimisesti tai osaaikaisesti.? itse saan työmarkkinatuen lisäksi tienata bruttona reilu 300 e ilman että MILLÄÄN lailla vaitkutaisi tukiin. eli voisin mennä kalastaa ja tienata jotain

        On se juu että saa tienata vähän ettei heti kauhee rutina.Kaupathan ne kalankin hinnan nostaa ja veikkaan että myyvät hyvällä katteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se juu että saa tienata vähän ettei heti kauhee rutina.Kaupathan ne kalankin hinnan nostaa ja veikkaan että myyvät hyvällä katteella.

        Suoramyynti on hyväksi luvan kansa vielä parempi. no tässä maassa taita aolla parempi se harmaa talous.


    • Anonyymi

      Kalastusta ensi keväänä seuraavaksi. Oon nostanut veneen jo ylös. Liikaa huonoa säätä oli lokakuussa ettei oikein kalastamisesta tullut mitään.

    • Anonyymi

      No pitääköhän tätä nyt sitten kokeilalla harmaana ekaksi ja sitten luvan kanssa??? jokatapauksessa asia on tosi kuin vesi mikä tuolla rannassa on meri ja sitä myöten kalaa. Kala on suosittua ja terveellistä mutta jostain syystä kallista???????

      ja täällä espoossa on tuo REKO-ryhmä joka myy itsetuotetujaelintarvikkeita sun muuta ja ilmeisesti myös kalaa. Kyllä se pienikin raha lämmittää farkkujen taskuja kun olen vain työmarkkinatuella ja tienata saa bruttona sen 300e siitä tietystä vähennetään.. OLEMMEHAN SUOMESSA

    • Anonyymi

      Mutta helpoimmat saaliit saavat kelastajat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      248
      2188
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1856
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1270
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1160
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe